Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
quote:Op woensdag 16 september 2015 14:44 schreef Specularium het volgende:
Die ene drinkt Fanta, nou dan ben je echt niet op de vlucht hoor.
Op wie zou jij inzetten?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die belchinees is van Unibet?
Het hek is open.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:52 schreef Infection het volgende:
Ik schakel net pas in. Wat doet die ME wagen daar?
Nee ze hebben hem gesloopt.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Dus ze worden Hongarije in gelaten?
Bedoelde eigenlijk deze groep of de Hongaren :pquote:Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch maar op Merkel, die haalt immers de meesten binnen.
Uh jaquote:Op woensdag 16 september 2015 14:55 schreef LTVDK het volgende:
Zijn ze nou gewoon een beetje aan het dreigen door die kanonnen heen en weer te laten gaan
Uiteindelijk komen ze toch wel in Oostenrijk, wat maakt het uit.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk deze groep of de Hongaren :p
Ja wij ook.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:56 schreef Physsic het volgende:
Hebben jullie beeld van de andere kant dan?
Ik zie dat waterkanon wel, maar verder alleen hoofden.
quote:In Hongarije is woensdag voor het eerst een vluchteling veroordeeld voor het illegaal oversteken van de grens met Servië. Hij is een van de ongeveer tweehonderd mensen die dinsdag werden gearresteerd omdat ze over het hek dat de grensovergang vormt probeerden te klimmen.
Het gaat volgens persbureau Reuters om een Iraakse immigrant. Hij is door de rechtbank veroordeeld tot 1 jaar verbanning van Hongarije.
Maar geen gevangenisstraf.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:58 schreef Infection het volgende:
Benieuwd hoeveel er opgepakt gaan worden. De eerste illegaal is al veroordeeld in ieder geval:
http://www.volkskrant.nl/(...)eroordeeld~a4143237/
Gaat wel lekker snel daar.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:58 schreef Infection het volgende:
Benieuwd hoeveel er opgepakt gaan worden. De eerste illegaal is al veroordeeld in ieder geval:
http://www.volkskrant.nl/(...)eroordeeld~a4143237/
[..]
Is denk ik niet heel erg :pquote:Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef Infection het volgende:
[..]
1 jaar verbanning uit Hongarije inderdaad.
En terecht.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef LTVDK het volgende:
Godver die cameramanEven inzoomen op de billen van die chick
Nee, als het eenmaalgaat rennen lijkt me dat vrij lastig.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Hebben ze wel genoeg mankracht om die groep tegen te houden?
Zijn hier ook screens van?quote:Op woensdag 16 september 2015 14:59 schreef LTVDK het volgende:
Godver die cameramanEven inzoomen op de billen van die chick
Dat wel jaquote:
Volgens mij staat hij een behoorlijk eind terug, maar heeft ie ver ingezoomd.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat wel ja
Maar hij moet zijn camera eens even optillen, ben wel benieuwd naar de rij politie die er staat, is nu amper te zien.
Lijkt me toch behoorlijk zwaar zo'n camera boven je hoofd. Ik ga er overigens van uit dat de politie ze zometeen weer naar achteren drijft en het hek opnieuw sluit.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat wel ja
Maar hij moet zijn camera eens even optillen, ben wel benieuwd naar de rij politie die er staat, is nu amper te zien.
Mwa, deed die cameraman gisteren op het station in Oostenrijk wel heel de tijd, Gewoon het statief oppakken.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:04 schreef Infection het volgende:
[..]
Lijkt me toch behoorlijk zwaar zo'n camera boven je hoofd. Ik ga er overigens van uit dat de politie ze zometeen weer naar achteren drijft en het hek opnieuw sluit.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al-Shabaab_(militant_group)quote:
Ja ik ookquote:Op woensdag 16 september 2015 15:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik moet telkens denken aan die terroristische organisatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |