abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156480540
Gefeliciteerd!!

Wat kijkt ze trots O+
pi_156481365
Even een vraagje aan de andere ouders hier.

Vanmiddag ging ik mijn zoon van de BSO halen. Terwijl ik op hem aan het wachten was,was één van de leidsters een ander kind aan het corrigeren. Dit liep naar mijn idee behoorlijk hoog op, want op een bepaald moment was ze met een behoorlijke stemverheffing tegen dat kind aan het 'praten'. Ik zet praten tussen haakjes omdat ik het persoonlijk schreeuwen vond. 'JIJ komt NU HIERRRRRR, NU!!!!. HIERKOMEN. IK ZEI HIERKOMEN!!!' Het ging verder dan enkel een stemverheffing om streng te zijn.
Kleine sidenote; Het kind stond de leidster in kwestie hard in haar gezicht uit te lachen, dus ik kan me de frustratie en boosheid wel voorstellen.
Toch schrok er best van in de zin van dat ik meteen dacht; dit is niet helemaal normaal. Ik zou het niet prettig vinden als er op die manier gereageerd zou worden op mijn kind.

Er was bij dit voorval een andere leidster aanwezig dus niet op of om keek. Hierdoor twijfel ik nu wat aan mijzelf, of mijn omgangsnormen dan zo anders zijn bijvoorbeeld. (Ik kan wel vaker gevoelig reageren :@ )
Wat zouden jullie in dit geval doen? Is het een overtrokken reactie om hier een melding van te maken bij de kinderopvang?
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:53:48 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156481459
Tja ik ben niet roomser dan de paus en verhef mijn stem ook wel eens.
Dus ik vind het niet gelijk meldingswaardig maar ik was er niet bij en weet dat anderen er anders over zullen denken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156481500
Melding maken kan.

Ik spreek een kind ook wel eens aan op het gedrag. Zeker als de juf nog niet in de klas is en de jongens doen weer eens uitproberen wie de sterkste is. Dan haal ik de jongens wel gewoon uit elkaar en spreek ik ze ook aan dat dat niet de bedoeling is.
Een ander kind heb ik wel eens aangesproken op het opzettelijk zand in de ogen van Bram gooien. Zelfs toen Bram al stond te huilen het nog een paar keer doen. Toen vluchtte het joch snel naar oma, maar daar heb ik mooi schijt aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_156481560
Ik verhef mijn stem ook zeker wel eens en spreek ook wel eens andere kinderen aan op gedrag. Dit ging voor mijn gevoel gewoon een stuk verder en was pure boosheid. (mijn observatie en interpretatie natuurlijk)
pi_156481607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:56 schreef appelsap het volgende:
Ik verhef mijn stem ook zeker wel eens en spreek ook wel eens andere kinderen aan op gedrag. Dit ging voor mijn gevoel gewoon een stuk verder en was pure boosheid. (mijn observatie en interpretatie natuurlijk)
Wat is de relatie van die ouder tot het kind? Misschien kent ze het kind wel beter?
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:00:28 #182
244125 laziness
pi_156481733
Het is leidster kind toch?
pi_156481762
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:00 schreef laziness het volgende:
Het is leidster kind toch?
Leidster - kind inderdaad.
Volgens mijn zoon luistert het kind in kwestie vaak niet naar de leidsters. Ik weet er verder niet veel van omdat mijn zoon nog niet zo lang naar die BSO gaat.
pi_156481818
Van een leidster zou ik meer professionaliteit verwachten.
pi_156482022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Van een leidster zou ik meer professionaliteit verwachten.
Dat is mijn idee ook wel een beetje.
Enerzijds ben ik ook er gevoelig voor dat soort reacties en heb ik al snel zoiets van; dat kan niet op deze manier, arm kind. (iets met oud zeer :P) Anderzijds heb ik zoiets: ik werk zelf in de zorg en zo zal ik mijn patiënten écht niet behandelen, hoe dwars ze ook zijn.
pi_156491855
Toch blijven het ook mensen.. Ook die hebben uitschieters..
Je kunt het eens navragen als het je erg dwars zit. Gewoon even die leidster aanschieten en vragen of het een pittig dagje was?

Ik weet dat Chris zijn juf vorig jaar eens tegen een kindje geschreeuwd heeft. Dat was een kindje uit een andere klas die vanwege zijn gedrag even bij deze juf mocht afkoelen. Dat jochie was normaal al dwars, en nu een dagje extra. Hij luisterde naar niks, trok volkomen zijn eigen plan, dwars door alle anderen heen. Alle kinderen in de klas zijn ervan geschrokken. Chris had het er nog dagen over en ik ben ook met hem naar juf geweest om te vragen wat er nou gebeurd was. Juf vertelde dat ze nog nooit zo boos was geweest. In haar tig jaar op school was dit de eerst keer dat ze zo boos was geweest. Ze heeft ook tegen Chris gezegd dat ze op hem nooit zo boos zou worden (goed overdacht hoor). Daarmee was Chris gerustgesteld.
Maar juffen zijn toch ook gewoon mensen ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 september 2015 @ 09:40:37 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156492252
Dat is precies waarom ik geen juf geworden ben :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_156494378
Deepfreeze, dat was later ook mijn gedachte. Iedereen kan een keer zijn dag niet hebben. Ik laat het nu voor wat het is zolang het niet vaker gebeurt. :)
pi_156495396
Ik heb het 3 weken geleden ook gehad. Ik haal Yaro op vrijdag altijd 15 min eerder op ivm zwemles.

Toen hoorde ik de juf ook iets zeggen wat ik echt niet vond kunnen. Maar inderdaad niet een kindje uit haar klas en ik vond het ook zo niet bij haar passen.

Toen heb ik ook info ingewonnen o.a. bij een juf en het voor nu gelaten.
pi_156497409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:40 schreef Sjeen het volgende:
Dat is precies waarom ik geen juf geworden ben :)
dat wat zij zegt..

Daarbij weet je vaak niet wat ervoor gebeurd is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156502178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:

Maar juffen zijn toch ook gewoon mensen ;)
Ja, dat klopt.
Maar ik heb er wel moeite mee als er tegen kinderen wordt geschreeuwd, zéker door een professional. Het hoort bij je vak om op tijd afstand te nemen als je merkt dat je de controle over je emoties verliest.
Ik heb in een ver verleden een collega gehad die wel eens briesend en met een trillende hand een kind de deur wees. En hóe een kind zich ook gedraagt, als je zó voor de klas staat heb je al veel eerder en veel meer grenzen laten overtreden.

Ik vind het bijzonder Appelsap dat de collega in kwestie schijnbaar niet reageerde....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_156502721
Misschien had de collega de situatie wel over kunnen nemen inderdaad. Maar die wist misschien ook wel dat er meer speelde?
Een keertje kan gebeuren, maar het met niet iets worden dat vaak gebeurd. Eens per 3 jaar ofzo ;)
pi_156503788
Ik geloof dat ik werkelijk mijn schouders erover had opgehaald.
Ik schreeuw ook wel eens wat naar mijn kind, is dat verboden ofzo? Ik mep *nooit*, ik zet mijn kind *nooit* moederziel alleen op de gang/trap/buiten. Maar soms moet ie even in het gareel. Niet dagelijks, niet wekelijks. Ik geloof niet dat ie er wat aan overhoudt. O+
Professioneel gifmenger.
pi_156504628
Misschien houdt hij er ook niks aan over als je hem slaat.

Schreeuwen is niet verboden, maar ik vind het geen normale manier van omgang. Ik voel me daar niet prettig bij en ik vind het niet acceptabel. Kinderen kunnen daar wel degelijk wat aan overhouden.
pi_156510465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:52 schreef appelsap het volgende:
Misschien houdt hij er ook niks aan over als je hem slaat.

Schreeuwen is niet verboden, maar ik vind het geen normale manier van omgang. Ik voel me daar niet prettig bij en ik vind het niet acceptabel. Kinderen kunnen daar wel degelijk wat aan overhouden.
Heb je een bron voor je laatste bewering?

Lijkt mij namelijk volstrekt onzinnig. Mede ook omdat ik kinderen onderling de hele tijd hoor schreeuwen op schoolpleinen er dergelijke.

En van slaan en van apart zetten zijn er voldoende aanwijzingen dat dat schadelijk kan zijn. Toch zie ik massa's ouders de trap gebruiken als afkoelplek. Ik weiger te geloven dat daarmee een complete generatie verknipte volwassenen opgroeit. :+
Professioneel gifmenger.
pi_156511216
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heb je een bron voor je laatste bewering.

Lijkt mij namelijk volstrekt onzinnig. Mede ook omdat ik kinderen onderling de hele tijd hoor schreeuwen op schoolpleinen er dergelijke.
Nee, ik heb geen bronnen. Google vast wel. ;)
Er staat overigens in de literatuur genoeg beschreven over bijvoorbeeld hechtingsproblematiek en een negatieve opvoedsfeer (schreeuwen, slaan). Er zullen vast ook genoeg bronnen zijn die het tegenspreken.

Ik zeg dit nu vooral vanuit mijn eigen ervaring, omdat ik ondervonden heb dat dit veel effect kan hebben op de ontwikkeling. Dan heb ik het niet over sporadisch uitvallen of schreeuwen, maar wel vaak of stelselmatig. Daarom ben ik in principe gewoon tegen schreeuwen.

Kinderen die tegen elkaar schreeuwen vind ik wel anders dan volwassenen - kind. Dan is er namelijk sprake van een andere machtsverhouding.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:08:39 #197
244125 laziness
pi_156516322
Maar laten we er gewoon even vanuit gaan dat dit een sporadisch iets was en ze daar niet dagelijks staan te viswijven tegen die kinderen.
Beetje vertrouwen in een pedagogisch medewerker en tegelijkertijd compassie voor een slechte dag hebben.
pi_156516843
Daar gingen we toch allang vanuit? :)
Verder hou ik er nu over op. ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door appelsap op 01-10-2015 08:39:43 ]
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:11:11 #199
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156529874
Een vraagje voor de ouders van de al wat oudere kinderen; hoe veel tijd zijn jullie kwijt aan het begeleiden met het huiswerk, het overhoren en zo?

Mijn oudste is een niveau omhoog gegaan en moet er nou echt wel serieus werk van maken in tegenstelling tot vorig jaar. En ik merk dat ik er ongewild ook veel tijd aan kwijt ben. Nu kan het zijn dat ik er nu vooral zoveel tijd aan kwijt ben omdat we nog in een ritme moeten komen en dat het gaandeweg vanzelf beter gaat, maar het valt me wel tegen. Wat zijn jullie ervaringen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 20:27:45 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_156530422
de eerst jaren zijn inderdaad tropenjaren geweest. alle talen overhoren, aardrijkskunde en geschiedenis doornemen en uitleggen, het heeft me inderdaad uren gekost, dus ja, dat herken ik wel.
mijn ervaring is dat hoe verder hij komt, hoe minder grip ik erop krijg.
nu heeft hij ook allemaal vakken waar ik of nooit van gehoord heb, of geen verstand van heb, dus verder dan: is je huiswerk af, kom ik eigenlijk niet.
ik hou wel de boel in de gaten, want er ik veel terug te vinden op magister als in niet gemaakt huiswerk of te laat komen ed. en cijfers natuurlijk, al zijn er dit jaar opvallend weinig toetsen. hete moet allemaal nog beginnen. zo rond de herfstvakantie barst het los.
ik vind het allemaal lastig, als controlfreak/moeder word ik er onrustig van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')