abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156272110
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:55 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nou zeg, kom op... Dat vind ik toch wel weer een beetje straffe conclusie. Je hebt het over kinderen, en je weet niets over de omstandigheden. Bovendien hield de NSB zich volgens mij zelden bezig met dictees ;)

Rustig maar hoor :') het was niet serieus.
:)
pi_156274032
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Gelukkig kon je klasgenootje NSB prima spellen dus :') my god...
:D
pi_156278420
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:59 schreef SaskiaR het volgende:
Oh, dit soort trauma's heb ik er ook zat van..
Het erge is idd dat als mensen dan naar de universiteit gaan (ik ben universitair docent), dat je ze dan af moet leren dat er op alles één antwoord is. Hoe vaak ik al de vraag heb gehoord 'maar wat is het juiste antwoord dan?' Zelfs als je ze eerst hebt uitgelegd dat er meerdere mogelijke antwoorden zijn of dat we gewoon geen idee hebben.
Het is volgens mij ook wel redelijk logisch. Kinderen blijven lang kijken naar volwassenen als mensen die het allemaal weten. Het kan een behoorlijke desillusie zijn om erachter te komen dat dit niet zo is. Vond ik ook lastig toen ik ging studeren. Dacht dat ik dan toegang zou krijgen tot de Ware Kennis, of zoiets. :') . Viel dat even tegen. De complexiteit van de wereld is behoorlijk moeilijk te bevatten en wordt het liefst teruggebracht tot simpele feitjes en hapklare brokken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156380652
*O* *O* laatste zwemles gehad!! *O* *O*

Alleen dinsdag nog afzwemmen en dan nooit meer verplicht naar het zwembad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:15:16 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156380861
Je zal het nog gaan missen, Vicky *O* *O*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156381301
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:15 schreef livelink het volgende:
Je zal het nog gaan missen, Vicky *O* *O*
als kiespijn :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_156381342
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:08 schreef Vicky het volgende:

Wat heerlijk! *O*
pi_156381436
*O* vicky!

Ik ga morgenochtend met Daan(3,5) naar kleuterzwemmen (pre-A). Dus ik zit er nog wel 3 jaar ofzo :P
pi_156382185
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:08 schreef Vicky het volgende:

Whoeeeeheee!!! O heerlijkheid!!
Met een meidenkwartet
pi_156382471
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:59 schreef SaskiaR het volgende:
Oh, dit soort trauma's heb ik er ook zat van..
Het erge is idd dat als mensen dan naar de universiteit gaan (ik ben universitair docent), dat je ze dan af moet leren dat er op alles één antwoord is. Hoe vaak ik al de vraag heb gehoord 'maar wat is het juiste antwoord dan?' Zelfs als je ze eerst hebt uitgelegd dat er meerdere mogelijke antwoorden zijn of dat we gewoon geen idee hebben.
Herkenbaar!!
Ik ben ook universitair docent.

De wanhoop bij sommige studenten...maar uiteindelijk leren ze er wel mee leven. O+
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 26 september 2015 @ 08:46:35 #111
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_156393877
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Herkenbaar!!
Ik ben ook universitair docent.

De wanhoop bij sommige studenten...maar uiteindelijk leren ze er wel mee leven. O+
+1! Ik werk vooral met masterstudenten en schrik er soms van hoe star hun kijk op "de waarheid" is :@

Ander onderwerp: hoe zit het met de ongeschreven regels van het afspreken in de kleuterklas? Als beginnende kleutermoeder heb ik echt geen idee wat normaal is :') Mijn zoon vindt het spannend bij vreemde mensen dus begin deze week ben ik een uurtje meegegaan. Gister kwam hier een meisje waarvan de moeder 2,5 uur bleef hangen. Dat vond ik vrij heftig eigenlijk :X
Oude (on)bekende.
pi_156394049
Ik werd vorige week aangesproken door een groep 2-er (eva zit in groep 1/2) dat zd graag een keer bij Eva wilde spelen. Nou joh, hartstikke leuk, laten we dat even samen met je ouders een keer afspreken.
Maar pa stond erachter en na het handje schudden zei hij 'nou tot vanmiddag dan hè'.
Ik werd even overvallen dat ze dus gelijk mee ging, maar aan de andere kant vond ik dat uurtje tussen de middag wel een mooie start.
Ik heb pa verteld waar wij wonen en het meisje meegenomen.
Eva gaf al wel aan dat ze het leuk vond, maar wel bij haar thuis voorlopig. Die ziet het nog niet zo zitten om naar een ander te gaan. Prima, kan ik het ook een beetje aftasten.
Maar wat ik een beetje denk te merken hier, is dat er geen ouders meekomen bij een speelafspraak.
pi_156394089
Het ligt natuurlijk aan de behoeften je kind of je de eerste paar keer even meegaat als ouder. Maar 2,5 uur vind ik not done.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_156394151
Hier komen geen ouders mee bij play-dates. Ik kan me voorstellen dat zoiets vooral van het kind afhangt of je het wel of niet doet. Ik zit er zelf niet zo op te wachten om verplicht ergens te gaan zitten :P en nog veel minder dat iemand anders bij mij thuis komt (want geen invloed op wanneer die persoon dan weg gaat).

De speeldates hier zijn vaak ook gewoon dat, de kindjes spelen met elkaar zeg maar. En ik doe gewoon mn dingen zoals het altijd gaat. Wasje draaien, keuken beetje opruimen, eventueel alvast iets voorbereiden voor het avondeten etcetera. Als er dan ineens iemand 2,5 uur ( :X ) op de koffie komt dan kost me dat best veel tijd waar een speeldate me geen extra tijd kost.
pi_156394188
Ik ben nooit gebleven bij een speel afspraak. Andersom is er 1 keer een moeder even blijven hangen. Ik heb daar zelf niet echt behoefte aan.

Hier is afspreken op lange dagen meestal van 15:00 (school uit) tot 16:30

En op vrijdag van 12:15 tot ong 14:30

Op maandag en woensdag spreken ze niet af ivm andere activiteiten. Dinsdag en donderdag in overleg met opa, die past dan op.
En vrijdag mag altijd.
pi_156394240
Ik ga eigenlijk nooit mee. Soms even wegbrengen omdat sofie nog niet zo zeker is in het verkeer op de fiets. Dat een ouder niet met 2 wiebelende kleuters op de fiets zit.

Als ze tot 12.30 naar school moeten is t spelen vaak tot rond 15 uur. Als ze tot 14.15 naar school moeten tot 16.30/17.00 uur ongeveer.
Voor nu hou ik een aan dat ze 1 keer per week speelt. Ze is enorm moe en tis best intensief allemaal.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 26 september 2015 @ 09:28:25 #117
37150 livelink
pi_156394270
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ga eigenlijk nooit mee. Soms even wegbrengen omdat sofie nog niet zo zeker is in het verkeer op de fiets. Dat een ouder niet met 2 wiebelende kleuters op de fiets zit.

Als ze tot 12.30 naar school moeten is t spelen vaak tot rond 15 uur. Als ze tot 14.15 naar school moeten tot 16.30/17.00 uur ongeveer.
Voor nu hou ik een aan dat ze 1 keer per week speelt. Ze is enorm moe en tis best intensief allemaal.
Dat zijn best lange speelafspraakjes :o
Toen ze kleiner waren hielden wij het bij maximaal 1,5 uur. Dan blijft het leuk voor zowel kinderen als ouders, zeg maar ;)
pi_156394393
Hier in het dorp spreken ze gewoon buiten af en ze hobbelen overal wel even binnen. Meisje uit een ander dorp komt dan wel echt bij jen spelen, maar ze gaan altijd buiten spelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 26 september 2015 @ 09:50:03 #119
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_156394452
Goed om te lezen dat dit niet normaal is :D Ik zie het niet zitten om willekeurige moeders te vermaken op m'n vrije middagen :') En 1-1,5 spelen vind ik zelf ook lang genoeg na een dag school :)

lk ben trouwens van plan om er snel naar toe te werken dat S gewoon zelf ergens gaat spelen, maar voor z'n eerste speeldate bij vreemden vond ik het zelf geen probleem om tegemoet te komen aan z'n behoefte :)
Oude (on)bekende.
pi_156394458
Ik ben nog nooit bij een speelafspraakje gebleven. En een ouder is hier ook nog nooit gebleven.
Gisteren fietste de moeder van een meisje wel even mee, omdat het meisje niet op de fiets was en wij wel. Maar ze bleef verder niet.

Qua tijd, het verschilt altijd een beetje. Op woensdag is het sowieso van 12 tot 2 uur/half 3, want hij moet om 3 uur zwemmen.
Gisteren was het van half 3 tot 5, maar soms ook tot half 5.
pi_156394506
Bij ons ligt het ook aan het kind dat komt spelen. Veel vriendinnen heb ik van 12.15 tot 17.00 uur over de vloer, zonder problemen. Anderen is na een uurtje al genoeg. :')
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 26 september 2015 @ 09:58:22 #122
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_156394518
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:44 schreef Ticootje het volgende:
Hier in het dorp spreken ze gewoon buiten af en ze hobbelen overal wel even binnen. Meisje uit een ander dorp komt dan wel echt bij jen spelen, maar ze gaan altijd buiten spelen.
Dat klinkt fijn! Hier wordt ook veel buitengespeeld, maar wel door wat oudere kinderen. Dat ik onze net 4-jarige af en toe zelf naar het speeltuintje laat gaan om te kijken of z'n vriendje er is wordt hier toch een klein beetje onverantwoord gevonden :D
Oude (on)bekende.
pi_156394605
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:58 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Dat klinkt fijn! Hier wordt ook veel buitengespeeld, maar wel door wat oudere kinderen. Dat ik onze net 4-jarige af en toe zelf naar het speeltuintje laat gaan om te kijken of z'n vriendje er is wordt hier toch een klein beetje onverantwoord gevonden :D
O, dat blijft hoor.
S mocht hier van de week naar de bushalte lopen om B op te halen. Niets bijzonders hoor, geen drukke wegen en een voorzichtig kind.
Kreeg ik een whatsapp van een moeder uit de buurt dat haar buurvrouw (:')) S had zien lopen, bijna buiten de wijk bij de brug, of alles goed was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:15:28 #124
37150 livelink
pi_156394669
Toch zie ik inmiddels wel de meerwaarde van dat soort sociale controle, ook al komt het soms als kritiek over.
Toen mijn jongste nog veel weg liep vond ik het wel heel fijn dat ik ergens woon waar veel sociale controle is en het heeft toen ook echt zijn nut bewezen. Regelmatig werd hij thuis gebracht of ergens naar binnen gehaald of werden wij gewaarschuwd dat ze hem ergens hadden zien lopen aan de andere kant van het dorp.
pi_156395275
Ik kan me dat goed voorstellen, livelink, maar dat is wel een andere situatie dan de onze. Ik vind het van een kant ook wel prettig te weten dat hier in de buurt een beetje op elkaar gelet wordt. Dat doe ik zelf ook. Maar ik vond dit echt overdreven, het was nog geen zes uur, ze was nog steeds in de wijk, niet huilen of hard lopen of wat dan ook. Gewoon een vrolijk meisje dat op haar gemakje rondloopt. Geen enkele reden tot zorg of whatsapp.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_156395564
Oh, bij speeldates van mijn zoon blijf ik einddloos beppen en theedrinken met de moeder in kwestie. :@ Gaat hier zo over en weer. Soms heeft de een of de ander wat te doen, dan wordt er uitgebreid verontschuldigd. :D "zo ongezellig"
Professioneel gifmenger.
pi_156395610
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:20 schreef Buurpoes het volgende:
Oh, bij speeldates van mijn zoon blijf ik einddloos beppen en theedrinken met de moeder in kwestie. :@ Gaat hier zo over en weer. Soms heeft de een of de ander wat te doen, dan wordt er uitgebreid verontschuldigd. :D "zo ongezellig"
Ik moet er niet aan denken. :D
pi_156398368
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:23 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken. :D
Die moeders willen toch jouw bff worden?
pi_156398411
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Die moeders willen toch jouw bff worden?
Één ja. Hou op.
pi_156398618
Hier blijft er ook niemand hangen bij een playdate. Alleen met de moeder van zijn beste vriend wil ik dat nog wel eens afspreken. Maar dan is het meer een theedate van onze kant waar de kinderen mee gaan ;)

Hij kan alleen op korte dagen afspreken: woensdag en vrijdag dus. En er gaat niemand meteen mee om bij ons een boterham mee te eten :( Dat gezeur: ik lust alleen dat soort brooood, thuis hebben we altijd pindakaas. Of een jochie toen ik zei: ga jij maar hier zitten. Zegt ie: 'ik ben de gast dus ik mag bepalen waar ik ga zitten' Wat dacht je van op de trap vriend? :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156399094
Gelukkig blijft hier niet echt ouders hangen op speeldates. Ik moet er ook niet aan denken, tenzij het van tevoren al is afgesproken. :@
Met de moeders van vriendjes waar hij vaak mee speelt klets ik nog wel eens een kwartiertje.
Wij hangen vaak op het terras in de speeltuin van de buurtvereniging terwijl de kinderen spelen en drinken daar thee/koffie. Daar komen zo'n beetje alle kinderen van de school naartoe. Voelt wat meer ongedwongen vind ik. :P
Qua tijden zijn de speeldates hier vrij lang, meestal tot een uur of vijf. En als het aan de kinderen ligt is dat nog steeds te kort. :D
pi_156407148
Bij speeldates blijft er hier over het algemeen ook niemand hangen, behalve dan de moeder van vriendje F. Daar kom je gewoon bijna niet vanaf. :X Nadat L een keer of 3 met het kereltje in kwestie gespeeld had belde ze me ineens op met de vraag of ik gedurende hun 3 weken durende vakantie de post wilde ophalen bij hun thuis. Ik heb ja gezegd omdat ik zo overdonderd was, maar ik vond het op zijn zachtst gezegd wel een beetje awkward... :') M'n collega's grapten toen ook al dat ze vast op zoek was naar een nieuwe bff. :D

Waar ik gisteren nog jompelde voor Vicky die nooit meer naar het zwembad hoeft voor zwemles, mocht ik vandaag voor L jompelen die woensdag mag gaan afzwemmen voor A. :o *O*

Trotse L in spoiler. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156409116
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:58 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Leyla van net 5 loopt ook al ruime tijd alleen door het dorp. Het ligt denk een beetje aan de buurt.
pi_156409241
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Leyla van net 5 loopt ook al ruime tijd alleen door het dorp. Het ligt denk een beetje aan de buurt.
Dat kan hier niet: men rijdt te hard en mijn zoon kijkt meestal wel, maar soms niet goed voor ie oversteekt.
Ik laat hem wel naar de buren lopen. :+ Verder mag ie niet.
Professioneel gifmenger.
pi_156409390
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 14:14 schreef Estrys het volgende:
Hier blijft er ook niemand hangen bij een playdate. Alleen met de moeder van zijn beste vriend wil ik dat nog wel eens afspreken. Maar dan is het meer een theedate van onze kant waar de kinderen mee gaan ;)

Hij kan alleen op korte dagen afspreken: woensdag en vrijdag dus. En er gaat niemand meteen mee om bij ons een boterham mee te eten :( Dat gezeur: ik lust alleen dat soort brooood, thuis hebben we altijd pindakaas. Of een jochie toen ik zei: ga jij maar hier zitten. Zegt ie: 'ik ben de gast dus ik mag bepalen waar ik ga zitten' Wat dacht je van op de trap vriend? :(
Zoooo dat laatste :D my god :')
pi_156410279
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 21:12 schreef _NIKKI_ het volgende:

Trotse L in spoiler. O+

Wat goed zeg!! Snelle L!
Met een meidenkwartet
pi_156410666
Topper!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_156415843
Goed hoor L. Knap gedaan. En tess ook.

Lars heeft gisteren zn b diploma gehaald! Hij wil niet voor c dus we zijn klaar met zwemles ^O^

Speeldates hier ook zonder plakkende ouders. En je merkt hoe ouder ze worden hoe langer ze het met elkaar volhouden. Lars heeft alleen 1 vriendje die elke week vraagt om te spelen, maar ik vind het geen leuk kind en ze hebben compleet andere interesses. Dus constant gezeur. Jochie wil liefst alleen maar op de wii. Nu kunnen ze met mooi weer prima naar buiten maar dat wil meneertje niet... vind het lastig om hem elke week weer nee te verkopen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 27 september 2015 @ 11:15:13 #139
386633 Adnap
I love Life !
pi_156417482
Beste ouders...

Van iemand hier heb ik járen geleden 2 boeken geleend.
Ik was in de veronderstelling dat ik die allang terug gestuurd had maar.....
een enorme opruimbui verder vond ik ze, ingepakt en wel maar zonder adres bovenop een kast.
Het gaat om een astronomieboek en een boek van Jonathan Livigston Zeemeeuw.
Geen namen erin, alleen een engelse tekening van een 'steamboat '
Ik wil ze graag alsnog retourneren naar de eigenaar.

Gaarne reacties per PM

Groet Adnap
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_156429843
In het begin ging ik bij sommige kinderen/ ouders even mee om te kijken waar hij ging spelen. Meestal alleen even om Chris er thuis te brengen. Soms was het max een kopje thee en dan was ik wel weer weg. Dat is 3 keer gebeurd denk ik. Inmiddels is het een kwestie van telefoonnummers uitwisselen op het schoolplein, en hij fiets zelf wel mee naar hun huis.
Chris speelt niet heel veel. Hij kan alleen niet op dinsdag. Op de lange dagen zijn ze kwart voor 3 klaar en spelen ze meestal tot 5 uur. Op de korte dag verschilt het. In het begin was het vaak ergens rond half 3. Maar het is nu ook weleens 4 uur.

Als ze hier komen op een korte dag lunchen ze gezellig mee. Nog nooit geen problemen mee gehad.

Karin, hier zeg ik vaak bij het afspreken al hoeveel ze op schermpjes mogen, zeker bij Chris zijn beste vriendje. Dan kiezen ze soms opeens toch voor de andere ouder. Of ze gaan mee en kunnen alvast hun plannen op de fiets naar huis bijstellen :P
En *O* voor Lars zijn Diploma!
pi_156444706
Hier is ook nog nooit een ouder blijven hangen. yaro regelt het altijd dat ze hier komen spelen. Hij heeft nog nooit ergens anders gespeeld. Tot nu toe was dat geen probleem, maar hij zou dat nu wel graag willen. Maar ik merk ook weinig ingang bij de andere ouders dat hij daar eens mag komen spelen.

Ik vermoed dat het ook niet gebruikelijk is om er bij te blijven. Ook niet nodig, maar ik kan me best voorstellen dat het wel gezellig kan zijn.
pi_156445295
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 11:15 schreef As1981 het volgende:
Hier is ook nog nooit een ouder blijven hangen. yaro regelt het altijd dat ze hier komen spelen. Hij heeft nog nooit ergens anders gespeeld. Tot nu toe was dat geen probleem, maar hij zou dat nu wel graag willen. Maar ik merk ook weinig ingang bij de andere ouders dat hij daar eens mag komen spelen.

Ik vermoed dat het ook niet gebruikelijk is om er bij te blijven. Ook niet nodig, maar ik kan me best voorstellen dat het wel gezellig kan zijn.
Het is hier vrijwel altijd om en om. De ene keer bij ons, de keer erop bij de ander.
Je wordt er ook een soort van op aangesproken als het altijd bij de ander is.
pi_156445322
Mijn kleuter doet het zo goed op school. Ik ben echt blij met zn kleuterverlenging.
Waar hij vorig jaar nog niet misschien uit zichzelf iets tegen de juf ging zeggen, ging hij vanmorgen trots vertellen dat hij nieuwe kleren had.
En vorige week was hij ook assertief genoeg om te vertellen dat de juf geen lege vellen op had gehangen op het verfbord. Dat zou hij eerst echt nooit gedaan hebben.
pi_156445341
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 11:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

Het is hier vrijwel altijd om en om. De ene keer bij ons, de keer erop bij de ander.
Je wordt er ook een soort van op aangesproken als het altijd bij de ander is.
Dat had ik dus ook verwacht maar elke poging om elders af te spreken word altijd zo afgehouden. Denk ik kom dan maar lekker hier spelen.
pi_156445354
quote:
7s.gif Op maandag 28 september 2015 11:50 schreef amaranta het volgende:
Mijn kleuter doet het zo goed op school. Ik ben echt blij met zn kleuterverlenging.
Waar hij vorig jaar nog niet misschien uit zichzelf iets tegen de juf ging zeggen, ging hij vanmorgen trots vertellen dat hij nieuwe kleren had.
En vorige week was hij ook assertief genoeg om te vertellen dat de juf geen lege vellen op had gehangen op het verfbord. Dat zou hij eerst echt nooit gedaan hebben.
Klinkt als een hele goede beslissing dan!!!
pi_156445356
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 11:51 schreef As1981 het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook verwacht maar elke poging om elders af te spreken word altijd zo afgehouden. Denk ik kom dan maar lekker hier spelen.
Gelijk heb je hoor.
pi_156455981
Plakkende ouders :D

Hier komen ze wel eens een half uurtje eerder voor een kopje thee, maar alleen in overleg. En ik voel me ook niet geremd in zeggen dat het een keer niet uitkomt. Tot nu toe heb ik pas één moeder meegemaakt waarvan ik dacht 'oef, ga nu maar weer naar huis hè'... Het scheelt dat ik meestal probeer niet teveel te willen doen zolang de kinderen nog op zijn. behalve wat opruimen/ koken enzo. Ik voel me ook niet echt van mijn tijd beroofd daardoor. Koken kan ik ook beginnen als er iemand een kopje thee drinkt aan de eettafel. maar als ik dus wel iets moet doen die middag, geef ik eigenlijk zonder problemen aan dat het niet uitkomt die middag, dat ik nog veel moet doen. Doet nooit iemand raar of moeilijk over.

Ik vind het wel wat anders als ouders een paar keer meekomen omdat een kind anders niet durft. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Zo heb ik het met die van mij ook gedaan, die allebei de eerste 1,5 jaar eigenlijk alleen maar thuis wilden spelen.
pi_156460483
Even een vraagje. Ik ga donderdag met school boeken kopen voor de bieb. Kunnen jullie wat leuke titels noemen die niet in de kast mogen ontbreken (4-12 jaar).

En is er iemand in de buurt die verstand heeft van toeslagen? Kyan gaat nu naar de psz en omdat we beide werken vallen we blijkbaar onder de kinderopvang en moeten we toeslag aanvragen. Maar dat hebben we zelf nog nooit hoeven te doen. Dus nu heb ik wat vraagjes.
pi_156460521
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:02 schreef As1981 het volgende:
Even een vraagje. Ik ga donderdag met school boeken kopen voor de bieb. Kunnen jullie wat leuke titels noemen die niet in de kast mogen ontbreken (4-12 jaar).

En is er iemand in de buurt die verstand heeft van toeslagen? Kyan gaat nu naar de psz en omdat we beide werken vallen we blijkbaar onder de kinderopvang en moeten we toeslag aanvragen. Maar dat hebben we zelf nog nooit hoeven te doen. Dus nu heb ik wat vraagjes.
Roald Dahl. O+
pi_156460561
quote:

Annie M.G. :Y
Professioneel gifmenger.
  maandag 28 september 2015 @ 22:10:06 #151
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156460720
As doe maar een dm of pm. Die toeslagen liggen wel in mijn straatje ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156461191
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:10 schreef laziness het volgende:
As doe maar een dm of pm. Die toeslagen liggen wel in mijn straatje ;)
dm's verstuurd. Hopelijk weet je antwoord.
  maandag 28 september 2015 @ 22:30:16 #153
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_156461389
quote:

Torak en Wolf, de Grijze Jager, Divergent, de Hongerspelen, het leven van een Loser, (voor de oudere lezer)
Dolje Weerwolfje, de Griezelbus vanaf groep 3 ongeveer

En Woeste Willem, Tim op de tegels, de gruffalo, de boeken van Kikker en Pad, euh....
(Mijnese hebben Roald Dahl wel gelezen maar Annie MG alleen van voorlezen en vonden het wel aardig. Vooral Pluk.)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 28 september 2015 @ 22:38:08 #154
37150 livelink
pi_156461629

Erg leuke boeken voor 8, 9-jarigen

En natuurlijk toch ook Dolfje Weerwolfje.
pi_156461689
Kijk leuk al die input!!! Ik ga morgen een lijstje maken om mee te nemen!!!
  maandag 28 september 2015 @ 22:51:17 #156
37150 livelink
pi_156461994
Voor de iets oudere meisjes mag Achtste-groepers huilen niet, niet ontbreken.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 29 september 2015 @ 00:00:47 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156464046
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Torak en Wolf, de Grijze Jager, Divergent, de Hongerspelen, het leven van een Loser, (voor de oudere lezer)
Dolje Weerwolfje, de Griezelbus vanaf groep 3 ongeveer

En Woeste Willem, Tim op de tegels, de gruffalo, de boeken van Kikker en Pad, euh....
(Mijnese hebben Roald Dahl wel gelezen maar Annie MG alleen van voorlezen en vonden het wel aardig. Vooral Pluk.)
alles van Lemniscaat... Verder Dagboek van een Muts, de waanzinnige boomhut serie, Heksje Lily, Niet de buren bijten serie van Paul van Loon
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_156468082
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 00:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

alles van Lemniscaat... Verder Dagboek van een Muts, de waanzinnige boomhut serie, Heksje Lily, Niet de buren bijten serie van Paul van Loon
Ja, de waanzinnige boomhut serie!
Sofie en de pinguins vindt mijn bijna 8-jarige ook erg leuk :).
Dr Seuss boeken. Dummie de mummie schijnt het ook wel goed te doen.
Prentenboek: Fred het (heel erg eigenwijze) hert, Fred kan niet slapen - P. Smit
Fake it till you make it...
  dinsdag 29 september 2015 @ 10:35:33 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_156468192
quote:

De boeken van Sven en zijn rat!
pi_156470297
Bedankt dames voor jullie suggesties. Ik heb een lijst gemaakt, vanmiddag geef ik ze aan de juffen en dan kijken wat we donderdag daadwerkelijk gaan shoppen!!
pi_156470387
Dat lijkt me lekker shoppen zeg... boekhandel mogen plunderen O+
pi_156470433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:35 schreef Shandaly het volgende:
Dat lijkt me lekker shoppen zeg... boekhandel mogen plunderen O+
Wordt voor mij de eerste keer dat ik mee mag. Nog geen idee hoe het gaat lopen, maar heb er nu al zin in.
pi_156471665
quote:

Hebben jullie ook mini informatieboekjes?
Mijn groep is er dol op!
Vooral de kinderen die niet echt houden van lezen, maar wel een brede intresse hebben lezen deze heel graag!
pi_156475222
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:23 schreef As1981 het volgende:

[..]

dm's verstuurd. Hopelijk weet je antwoord.
Mocht je iets goeds horen, wil je het mij dan ook laten weten? Hier tot dezelfde ontdekking gekomen.
Home is where the O+ is...
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:12:50 #165
244125 laziness
pi_156477330
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:26 schreef Cwen het volgende:

[..]

Mocht je iets goeds horen, wil je het mij dan ook laten weten? Hier tot dezelfde ontdekking gekomen.
As was bang haar kortingen in de IB te verliezen maar toeslagen en IB staan los van elkaar.

DM staat open als je vragen hebt.
pi_156477640
Weet iemand hoe het zt met kinderopvangtoeslag en studie/stage?
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:33:42 #167
244125 laziness
pi_156477798
Er is ook een KOT topic ;)
pi_156477871
I know maar die nieuwe lay out is killing voor mijn laptop. Ik kan helemaal niks meer zoeken, hij loopt overal op vast.
pi_156478767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:27 schreef ferrari_rood het volgende:
wat studeer je?
pi_156479310
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:13 schreef amaranta het volgende:

[..]

wat studeer je?
Hoe vind ik een baan.

Blok 3 van bewegingsonderwijs.
pi_156479349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Je hebt afaik gewoon recht op kinderopvangtoeslag. Als je voltijd studeert dan telt dat als 40-urige werkweek zeg maar.

Hier is het iig nooit een probleem geweest met mijn studie/stage. Mijn stages zijn onderdeel van de studie en vielen als zodanig gewoon onder die 40-urige werkweek dinges.
pi_156479362
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je hebt afaik gewoon recht op kinderopvangtoeslag. Als je voltijd studeert dan telt dat als 40-urige werkweek zeg maar.
Het is maar een dag.
pi_156479403
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Het is maar een dag.
Dan moet je wellicht even bellen met de belastingdienst? Je hebt wel recht op KOT maar hoeveel uur/dagen dat durf k dan niet te zeggen.
pi_156480183
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:35 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Hoe vind ik een baan.

Blok 3 van bewegingsonderwijs.
Wie weet dat de gymbevoegdheid een stapje de juiste richting op is.

Want banen zijn er écht!
pi_156480301

In the pocket!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_156480540
Gefeliciteerd!!

Wat kijkt ze trots O+
pi_156481365
Even een vraagje aan de andere ouders hier.

Vanmiddag ging ik mijn zoon van de BSO halen. Terwijl ik op hem aan het wachten was,was één van de leidsters een ander kind aan het corrigeren. Dit liep naar mijn idee behoorlijk hoog op, want op een bepaald moment was ze met een behoorlijke stemverheffing tegen dat kind aan het 'praten'. Ik zet praten tussen haakjes omdat ik het persoonlijk schreeuwen vond. 'JIJ komt NU HIERRRRRR, NU!!!!. HIERKOMEN. IK ZEI HIERKOMEN!!!' Het ging verder dan enkel een stemverheffing om streng te zijn.
Kleine sidenote; Het kind stond de leidster in kwestie hard in haar gezicht uit te lachen, dus ik kan me de frustratie en boosheid wel voorstellen.
Toch schrok er best van in de zin van dat ik meteen dacht; dit is niet helemaal normaal. Ik zou het niet prettig vinden als er op die manier gereageerd zou worden op mijn kind.

Er was bij dit voorval een andere leidster aanwezig dus niet op of om keek. Hierdoor twijfel ik nu wat aan mijzelf, of mijn omgangsnormen dan zo anders zijn bijvoorbeeld. (Ik kan wel vaker gevoelig reageren :@ )
Wat zouden jullie in dit geval doen? Is het een overtrokken reactie om hier een melding van te maken bij de kinderopvang?
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:53:48 #178
244125 laziness
pi_156481459
Tja ik ben niet roomser dan de paus en verhef mijn stem ook wel eens.
Dus ik vind het niet gelijk meldingswaardig maar ik was er niet bij en weet dat anderen er anders over zullen denken.
pi_156481500
Melding maken kan.

Ik spreek een kind ook wel eens aan op het gedrag. Zeker als de juf nog niet in de klas is en de jongens doen weer eens uitproberen wie de sterkste is. Dan haal ik de jongens wel gewoon uit elkaar en spreek ik ze ook aan dat dat niet de bedoeling is.
Een ander kind heb ik wel eens aangesproken op het opzettelijk zand in de ogen van Bram gooien. Zelfs toen Bram al stond te huilen het nog een paar keer doen. Toen vluchtte het joch snel naar oma, maar daar heb ik mooi schijt aan.
pi_156481560
Ik verhef mijn stem ook zeker wel eens en spreek ook wel eens andere kinderen aan op gedrag. Dit ging voor mijn gevoel gewoon een stuk verder en was pure boosheid. (mijn observatie en interpretatie natuurlijk)
pi_156481607
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:56 schreef appelsap het volgende:
Ik verhef mijn stem ook zeker wel eens en spreek ook wel eens andere kinderen aan op gedrag. Dit ging voor mijn gevoel gewoon een stuk verder en was pure boosheid. (mijn observatie en interpretatie natuurlijk)
Wat is de relatie van die ouder tot het kind? Misschien kent ze het kind wel beter?
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:00:28 #182
244125 laziness
pi_156481733
Het is leidster kind toch?
pi_156481762
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:00 schreef laziness het volgende:
Het is leidster kind toch?
Leidster - kind inderdaad.
Volgens mijn zoon luistert het kind in kwestie vaak niet naar de leidsters. Ik weet er verder niet veel van omdat mijn zoon nog niet zo lang naar die BSO gaat.
pi_156481818
Van een leidster zou ik meer professionaliteit verwachten.
pi_156482022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:02 schreef Ticootje het volgende:
Van een leidster zou ik meer professionaliteit verwachten.
Dat is mijn idee ook wel een beetje.
Enerzijds ben ik ook er gevoelig voor dat soort reacties en heb ik al snel zoiets van; dat kan niet op deze manier, arm kind. (iets met oud zeer :P) Anderzijds heb ik zoiets: ik werk zelf in de zorg en zo zal ik mijn patiënten écht niet behandelen, hoe dwars ze ook zijn.
pi_156491855
Toch blijven het ook mensen.. Ook die hebben uitschieters..
Je kunt het eens navragen als het je erg dwars zit. Gewoon even die leidster aanschieten en vragen of het een pittig dagje was?

Ik weet dat Chris zijn juf vorig jaar eens tegen een kindje geschreeuwd heeft. Dat was een kindje uit een andere klas die vanwege zijn gedrag even bij deze juf mocht afkoelen. Dat jochie was normaal al dwars, en nu een dagje extra. Hij luisterde naar niks, trok volkomen zijn eigen plan, dwars door alle anderen heen. Alle kinderen in de klas zijn ervan geschrokken. Chris had het er nog dagen over en ik ben ook met hem naar juf geweest om te vragen wat er nou gebeurd was. Juf vertelde dat ze nog nooit zo boos was geweest. In haar tig jaar op school was dit de eerst keer dat ze zo boos was geweest. Ze heeft ook tegen Chris gezegd dat ze op hem nooit zo boos zou worden (goed overdacht hoor). Daarmee was Chris gerustgesteld.
Maar juffen zijn toch ook gewoon mensen ;)
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 september 2015 @ 09:40:37 #187
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_156492252
Dat is precies waarom ik geen juf geworden ben :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_156494378
Deepfreeze, dat was later ook mijn gedachte. Iedereen kan een keer zijn dag niet hebben. Ik laat het nu voor wat het is zolang het niet vaker gebeurt. :)
pi_156495396
Ik heb het 3 weken geleden ook gehad. Ik haal Yaro op vrijdag altijd 15 min eerder op ivm zwemles.

Toen hoorde ik de juf ook iets zeggen wat ik echt niet vond kunnen. Maar inderdaad niet een kindje uit haar klas en ik vond het ook zo niet bij haar passen.

Toen heb ik ook info ingewonnen o.a. bij een juf en het voor nu gelaten.
pi_156497409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:40 schreef Sjeen het volgende:
Dat is precies waarom ik geen juf geworden ben :)
dat wat zij zegt..

Daarbij weet je vaak niet wat ervoor gebeurd is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_156502178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:15 schreef Deepfreeze het volgende:

Maar juffen zijn toch ook gewoon mensen ;)
Ja, dat klopt.
Maar ik heb er wel moeite mee als er tegen kinderen wordt geschreeuwd, zéker door een professional. Het hoort bij je vak om op tijd afstand te nemen als je merkt dat je de controle over je emoties verliest.
Ik heb in een ver verleden een collega gehad die wel eens briesend en met een trillende hand een kind de deur wees. En hóe een kind zich ook gedraagt, als je zó voor de klas staat heb je al veel eerder en veel meer grenzen laten overtreden.

Ik vind het bijzonder Appelsap dat de collega in kwestie schijnbaar niet reageerde....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_156502721
Misschien had de collega de situatie wel over kunnen nemen inderdaad. Maar die wist misschien ook wel dat er meer speelde?
Een keertje kan gebeuren, maar het met niet iets worden dat vaak gebeurd. Eens per 3 jaar ofzo ;)
pi_156503788
Ik geloof dat ik werkelijk mijn schouders erover had opgehaald.
Ik schreeuw ook wel eens wat naar mijn kind, is dat verboden ofzo? Ik mep *nooit*, ik zet mijn kind *nooit* moederziel alleen op de gang/trap/buiten. Maar soms moet ie even in het gareel. Niet dagelijks, niet wekelijks. Ik geloof niet dat ie er wat aan overhoudt. O+
Professioneel gifmenger.
pi_156504628
Misschien houdt hij er ook niks aan over als je hem slaat.

Schreeuwen is niet verboden, maar ik vind het geen normale manier van omgang. Ik voel me daar niet prettig bij en ik vind het niet acceptabel. Kinderen kunnen daar wel degelijk wat aan overhouden.
pi_156510465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:52 schreef appelsap het volgende:
Misschien houdt hij er ook niks aan over als je hem slaat.

Schreeuwen is niet verboden, maar ik vind het geen normale manier van omgang. Ik voel me daar niet prettig bij en ik vind het niet acceptabel. Kinderen kunnen daar wel degelijk wat aan overhouden.
Heb je een bron voor je laatste bewering?

Lijkt mij namelijk volstrekt onzinnig. Mede ook omdat ik kinderen onderling de hele tijd hoor schreeuwen op schoolpleinen er dergelijke.

En van slaan en van apart zetten zijn er voldoende aanwijzingen dat dat schadelijk kan zijn. Toch zie ik massa's ouders de trap gebruiken als afkoelplek. Ik weiger te geloven dat daarmee een complete generatie verknipte volwassenen opgroeit. :+
Professioneel gifmenger.
pi_156511216
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:31 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heb je een bron voor je laatste bewering.

Lijkt mij namelijk volstrekt onzinnig. Mede ook omdat ik kinderen onderling de hele tijd hoor schreeuwen op schoolpleinen er dergelijke.
Nee, ik heb geen bronnen. Google vast wel. ;)
Er staat overigens in de literatuur genoeg beschreven over bijvoorbeeld hechtingsproblematiek en een negatieve opvoedsfeer (schreeuwen, slaan). Er zullen vast ook genoeg bronnen zijn die het tegenspreken.

Ik zeg dit nu vooral vanuit mijn eigen ervaring, omdat ik ondervonden heb dat dit veel effect kan hebben op de ontwikkeling. Dan heb ik het niet over sporadisch uitvallen of schreeuwen, maar wel vaak of stelselmatig. Daarom ben ik in principe gewoon tegen schreeuwen.

Kinderen die tegen elkaar schreeuwen vind ik wel anders dan volwassenen - kind. Dan is er namelijk sprake van een andere machtsverhouding.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:08:39 #197
244125 laziness
pi_156516322
Maar laten we er gewoon even vanuit gaan dat dit een sporadisch iets was en ze daar niet dagelijks staan te viswijven tegen die kinderen.
Beetje vertrouwen in een pedagogisch medewerker en tegelijkertijd compassie voor een slechte dag hebben.
pi_156516843
Daar gingen we toch allang vanuit? :)
Verder hou ik er nu over op. ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door appelsap op 01-10-2015 08:39:43 ]
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:11:11 #199
37150 livelink
pi_156529874
Een vraagje voor de ouders van de al wat oudere kinderen; hoe veel tijd zijn jullie kwijt aan het begeleiden met het huiswerk, het overhoren en zo?

Mijn oudste is een niveau omhoog gegaan en moet er nou echt wel serieus werk van maken in tegenstelling tot vorig jaar. En ik merk dat ik er ongewild ook veel tijd aan kwijt ben. Nu kan het zijn dat ik er nu vooral zoveel tijd aan kwijt ben omdat we nog in een ritme moeten komen en dat het gaandeweg vanzelf beter gaat, maar het valt me wel tegen. Wat zijn jullie ervaringen?
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2015 @ 20:27:45 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_156530422
de eerst jaren zijn inderdaad tropenjaren geweest. alle talen overhoren, aardrijkskunde en geschiedenis doornemen en uitleggen, het heeft me inderdaad uren gekost, dus ja, dat herken ik wel.
mijn ervaring is dat hoe verder hij komt, hoe minder grip ik erop krijg.
nu heeft hij ook allemaal vakken waar ik of nooit van gehoord heb, of geen verstand van heb, dus verder dan: is je huiswerk af, kom ik eigenlijk niet.
ik hou wel de boel in de gaten, want er ik veel terug te vinden op magister als in niet gemaakt huiswerk of te laat komen ed. en cijfers natuurlijk, al zijn er dit jaar opvallend weinig toetsen. hete moet allemaal nog beginnen. zo rond de herfstvakantie barst het los.
ik vind het allemaal lastig, als controlfreak/moeder word ik er onrustig van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')