Jen zwemt nu ook voor C. Ik verwacht een lesje of 10 nog.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben besloten dat als ze niet al te erg protesteert, ze doorgaat voor C...ooit
Vijf nog, bijna zes.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh meh spring hoe oud is L nu?
Wij zijn vandaag appels wezen plukken bij de fruittuin. Gelukkig droog gehouden.
Ja, dat doe ik ook, maar daar wordt mijn dochter heel onzeker van. Begrijpend lezen is haar grootste zwakte, dus ik moet haar altijd helpen om teksten te duiden. En omdat ze er al zoveel moeite mee heeft raakt ze juist snel in paniek. Als ik haar dan een andere interpretatie meegeef en haar antwoord wordt vervolgens fout gerekend, dan verliest ze helemaal haar zelfvertrouwen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:43 schreef Moonah het volgende:
Misschien kun je 'omdenken' Livelink?
"Hé, dát is leuk! Je kunt de vraag ook op deze manier opvatten!"
Maak er een spelletje van: Op hoeveel manieren kunnen we deze opdracht interpreteren?
is dat niet de omgekeerde wereld?quote:Op zondag 20 september 2015 10:43 schreef Moonah het volgende:
Misschien kun je 'omdenken' Livelink?
"Hé, dát is leuk! Je kunt de vraag ook op deze manier opvatten!"
Maak er een spelletje van: Op hoeveel manieren kunnen we deze opdracht interpreteren?
Er is inderdaad geen mogelijkheid tot uitleg in het stadium van beantwoorden, maar is die mogelijkheid tot uitleg noodzakelijk? Ook bij open vragen moet je als leerkracht er rekening mee houden dat er antwoorden komen die letterlijk hetzelfde zijn als er nu tussen de keuzes in de meerkeuzevragen staan. Zonder dat dat verder uitgelegd wordt waarom voor die keuze gekozen is.quote:Op zondag 20 september 2015 11:15 schreef livelink het volgende:
Het is natuurlijk ook de grote zwakte van meerkeuzevragen. Geen ruimte voor uitleg. Ik weet niet of het komt omdat ze op het VMBO zit, maar ze krijgen bijna alleen maar meerkeuzevragen. Ik kan me toch van mijn eigen schooltijd herinneren dat meerkeuzevragen heel uitzonderlijk waren.
Hier hadden we van de week net zoiets (boze zoon ). Bij Nederlands vroeg de lerares om de vertaling van het Duitse woord Schalter. Zoon vult in: schakelaar. Dat is een goede vertaling maar je kunt het woord Schalter ook vertalen met: loket. En toen moest het blijkbaar loket zijn en niet schakelaar. Tja... (het ging niet om een tekst maar om losse woorden, dus het was geen kwestie van context).quote:Op zondag 20 september 2015 11:12 schreef Leandra het volgende:
Als er meerdere antwoorden mogelijk zijn dan moeten de leerkrachten ook niet po rigide aan een antwoord vasthouden natuurlijk.
1+1=2
Maar bij ".... rooms are very messy" moet je als leerkracht een leerling die geen "their" maar "it's" invult omdat die leerling van een hotel uitging gewoon de credits geven die hij/zij verdient.
En toen, Rewimo? Heeft hij het zelf aangekaart bij de lerares?quote:Op zondag 20 september 2015 15:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier hadden we van de week net zoiets (boze zoon ). Bij Nederlands vroeg de lerares om de vertaling van het Duitse woord Schalter. Zoon vult in: schakelaar. Dat is een goede vertaling maar je kunt het woord Schalter ook vertalen met: loket. En toen moest het blijkbaar loket zijn en niet schakelaar. Tja... (het ging niet om een tekst maar om losse woorden, dus het was geen kwestie van context).
Dat is het volgende waar ik met haar aan moet werken, ja. Het zou inderdaad de beste oplossing zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 15:06 schreef trui het volgende:
Na een toets heb je vaak wel gelegenheid om je antwoorden in te zien en met de leerkracht in gesprek te gaan. Ik zou daar als ik haar was toch af en toe gebruik van maken. Zeker als jullie een bepaalde kwestie samen al doorgesproken hebben, kan ze zich wellicht iets meer zeker voelen van haar zaak. Dus als dit bij huiswerkoefeningen al voorkomt zou ik haar toch aanraden om de twijfelgevallen zeker aan de docent voor te leggen. Ik denk dat ze haar daar juist om zullen waarderen (meer dan wanneer het via d'r moeder moet gaan). En als de docent dan kan onderbouwen waarom iets toch niet goed kan worden gekeurd, helpt dat ook weer bij het leren van je fouten.
Ja, maar ze hield voet bij stukquote:Op zondag 20 september 2015 15:21 schreef livelink het volgende:
En toen, Rewimo? Heeft hij het zelf aangekaart bij de lerares?
Nou. Dat! Ik schreef tijdens een dictee in groep 5 portemonnaie ipv portemonnee. Had ik ergens in een boek gelezen. Mn leraar deed daar destijds zó stom over. Waar had ik dát nou toch weer vandaan? Die schrijfwijze was ie werkelijk nog nooit tegengekomen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:39 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb dat als kind ook 2x gehad met een juf. Nog trauma's van het gevoel van oneerlijkheid.
Dat is toch gewoon flauw?quote:
De mijne zei in een dictee dat "de wagen met de melkbussen ratelden over de weg". Omdat de melkbussen ratelden en niet de wagen. Mijn argument dat het onderwerp niet de melkbussen was maar de WAGEN met de melkbussen werd ook weggelachen. Grrrr.quote:Op zondag 20 september 2015 18:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nou. Dat! Ik schreef tijdens een dictee in groep 5 portemonnaie ipv portemonnee. Had ik ergens in een boek gelezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |