Ze waren bewapend door het westen want dat is goed voor de wapenindustrieën. Tevens was de oorspronkelijke leider van Libië en de huidige leider van Syrië te brutaal voor de westerse landen.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als die wapens en andere steun niet gekomen was, dan was er geen burgeroorlog. Ik vind het maar zeer de vraag of er geen burgeroorlog gekomen was als de opstanden niet neergedrukt zouden zijn, maar er wel wapens en andere steun gekomen was van mensen die heel graag een burgeroorlog wilden zien.
In Libië begonnen de 'opstanden' met rellen in de nacht waarbij politiebureau's etc in brand gezet werden. 3 dagen later waren de opstandelingen sterk genoeg om legerbasissen in Benghazi over te nemen. Dat regel je echt niet in 3 dagen. Conclusie: de wapens en steun voor de opstandelingen was er al ruim voordat die opstanden überhaupt met geweld neergeslagen werden.
Het zou me niet verbazen als het in Syrië hetzelfde geval was. Die burgeroorlog ging er hoe dan ook wel komen, of die opstanden nou neergedrukt werden of niet. De mensen van buitenaf die graag een burgeroorlog wilden, zochten alleen maar voor de kleinste reden om het te rechtvaardigen. En vroeg of laat zouden ze die reden wel vinden. Desnoods doen ze het op de Libische/Egyptische 'opstand' manier, waarbij ze mensen met wapens mee laten lopen tussen onbewapende demonstranten om zo het leger te provoceren om te schieten. Daar is genoeg beeldmateriaal van te vinden, en toch heeft zeggen alle krantenkoppen in het Westen dat de regering op 'onbewapende demonstranten' schiet.
Lekker makkelijk achteraf....quote:
Eerder een geval van "prima, dan niet"quote:Op woensdag 16 september 2015 12:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lekker makkelijk achteraf....
De werkelijkheid van dat moment was anders.
http://www.volkskrant.nl/(...)ir-steunen~a4142585/
Het zou me niet verbazen als de 'afwijzing' heeft geleid tot meer (militaire) steun aan Assad waardoor de burgeroorlog nu nog altijd voortduurt.
Sindsdien weigert Rusland ook alle medewerking.
Net een kleine kleuter die zijn zin niet krijgt.
De eerste demonstraties waren in Deraa om vrijlating te vragen van gevangen kinderen. Op dat moment was er zeker nog geen sprake van gewapende demonstranten. Net zo min als op de eerste sit-in in Damascus die daarop volgde. Hoe dat de autoriteiten met beide demonstraties zijn omgegaan heeft geleid tot de grote demonstraties waarbij geschoten is en enkele demonstranten zijn gedood.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:39 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Als die wapens en andere steun niet gekomen was, dan was er geen burgeroorlog. Ik vind het maar zeer de vraag of er geen burgeroorlog gekomen was als de opstanden niet neergedrukt zouden zijn, maar er wel wapens en andere steun gekomen was van mensen die heel graag een burgeroorlog wilden zien.
In Libië begonnen de 'opstanden' met rellen in de nacht waarbij politiebureau's etc in brand gezet werden. 3 dagen later waren de opstandelingen sterk genoeg om legerbasissen in Benghazi over te nemen. Dat regel je echt niet in 3 dagen. Conclusie: de wapens en steun voor de opstandelingen was er al ruim voordat die opstanden überhaupt met geweld neergeslagen werden.
Het zou me niet verbazen als het in Syrië hetzelfde geval was. Die burgeroorlog ging er hoe dan ook wel komen, of die opstanden nou neergedrukt werden of niet. De mensen van buitenaf die graag een burgeroorlog wilden, zochten alleen maar voor de kleinste reden om het te rechtvaardigen. En vroeg of laat zouden ze die reden wel vinden. Desnoods doen ze het op de Libische/Egyptische 'opstand' manier, waarbij ze mensen met wapens mee laten lopen tussen onbewapende demonstranten om zo het leger te provoceren om te schieten. Daar is genoeg beeldmateriaal van te vinden, en toch heeft zeggen alle krantenkoppen in het Westen dat de regering op 'onbewapende demonstranten' schiet.
"prima, dan niet"....met als gevolg dat ze Assad in het zadel houden. Lijkt me dat het voorstel om een einde van het regime Assad bespreekbaar te maken dan ook maar een wassen neus was.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:19 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Eerder een geval van "prima, dan niet"
En je kan ze geen ongelijk geven.
Russen zijn niet moeilijk, optie 1 of optie 2, kies maar.
En dan niet gaan janken als je gekozen hebt.
Waarom?quote:Op woensdag 16 september 2015 12:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
"prima, dan niet"....met als gevolg dat ze Assad in het zadel houden. Lijkt me dat het voorstel om een einde van het regime Assad bespreekbaar te maken dan ook maar een wassen neus was.
Dat zou inderdaad kunnen Benji... dus ik zou een pre-emptive aanval doen voor ut geval datquote:Op woensdag 16 september 2015 14:23 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu reist komende week naar Rusland om met president Poetin te spreken over het groeiende arsenaal Russische wapens in Syrië.
Dat heeft het kabinet van de Israëlische minister-president in Jeruzalem woensdag meegedeeld.
Syrië is buurland en vijand van Israël, en Netanyahu wil in Moskou duidelijk maken dat wapens van Russische makelij in handen kunnen vallen van de militante Hezbollah-militie en andere strijdgroepen. Hezbollah is een sjiitische beweging in Libanon.
Als de kat van huis is, vreten de muizen heel je hoogvlakte kaal...quote:Op woensdag 16 september 2015 14:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen Benji... dus ik zou een pre-emptive aanval doen voor ut geval dat
Laat anderen inderdaad maar eens wat oplossen. Dan doet de EU of Amerika het eens niet en dan is het ook niet goed. Door een gemeenschappelijke vijand komen we misschien zelfs weer wat nader tot Rusland. Misschien mogen wij dan ook een stukje Oekraïnequote:Op dinsdag 15 september 2015 21:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gaat Rusland een keer actie ondernemen, is het weer niet goed. Die Putin heeft het oom niet makkelijk met al die haters.
Of Tu-160. Of Tu-22M.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:10 schreef Woestijnvos het volgende:
Beter kan Rusland enkele Tupolev Tu-95 zenden. En enkele nukes droppen op Ar-Raqqah.
Tja, dat krijg je met een wapenembargo. Dan dwing je Assad tot improvisatie en krijg je dit ipv lasergeleide bommen.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit soort vatbommen gooit Assad op de oppositie wijken (waaronder IS), helaas alleen dat daar heel veel onschuldige burgers tussen zitten die op dat moment daar ongewild tussen zitten (tja je huis staat daar en plotseling is daar IS, daar heb je niet zoveel macht over).
Dus worden de onschuldige burgers of aanhanger van IS omdat ze boos zijn of ze slaan op de vlucht naar Europa omdat ze zowel Assad als IS niet steunen.
...die dan weer net zo goed missen als deze.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je met een wapenembargo. Dan dwing je Assad tot improvisatie en krijg je dit ipv lasergeleide bommen.
Ik vraag me af hoe ver hun interventie zal gaan. Het zou me niet verbazen als ze zich over het algemeen tot logistieke steun beperken en op zijn best geavanceerde wapens met Russische piloten en bestuurders uitlenen aan het Syrische leger als een aanvulling op de al verkochte wapens en natuurlijk de 'trainers' en 'adviseurs' die er al enige tijd zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 15:34 schreef AgLarrr het volgende:
Ze zijn weer een wereldmacht, en wereldmachten interveniëren ten behoeve van hun vrienden.
ik denk wel dat de door Koerdische troepen bezette gebieden die grenzen aan Turkije een speciaal soort prioriteit hebben. I.S. en al-Nusra zullen toch enige moeite hebben hun winsten in te cashen, maar daar in het Noorden bestaat het risico dat zich daar opeens een internationale troepenmacht via Turkije binnen komt walsen en allerlei voldongen feiten creëert.quote:Ik ben benieuwd of ze gaan heroveren en of ze dan de Koerden met rust laten..
Ik ben ook benieuwd. Een Russisch offensief zal wel een novum zijn in ieder geval. Het zal afhangen van wat de komst van Russisch wapentuig met de balans in het conflict doet. Als Assad nu langzaam van alles gaat winnen dan hoeven er verder geen Russische boots on the ground.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:16 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe ver hun interventie zal gaan. Het zou me niet verbazen als ze zich over het algemeen tot logistieke steun beperken en op zijn best geavanceerde wapens met Russische piloten en bestuurders uitlenen aan het Syrische leger als een aanvulling op de al verkochte wapens en natuurlijk de 'trainers' en 'adviseurs' die er al enige tijd zijn.
Ik weet niet of Assad de Koerden weer onder zijn banier wil hebben. De zegen van Turkije zal hij hebben, maar minder van de VS en de EU denk ik.quote:ik denk wel dat de door Koerdische troepen bezette gebieden die grenzen aan Turkije een speciaal soort prioriteit hebben. I.S. en al-Nusra zullen toch enige moeite hebben hun winsten in te cashen, maar daar in het Noorden bestaat het risico dat zich daar opeens een internationale troepenmacht via Turkije binnen komt walsen en allerlei voldongen feiten creëert.
Dat weet ik niet. In de interviews die hij en zijn bewindslieden wel eens afgeven om in het Westen draagvlak te creëren voor het aanblijven van de regering in Damascus zijn de Syrische nationale identiteit en de Syrische soevereiniteit hot-topics.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:23 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik weet niet of Assad de Koerden weer onder zijn banier wil hebben. De zegen van Turkije zal hij hebben, maar minder van de VS en de EU denk ik.
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 17-09-2015 om 23:09:03PHOTOS: An-124 Condors move helicopters from Novosibirsk repair plant to #Syria staging point at #Mozdok - @WIU_en http://t.co/YUqSJpjFMm reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 00:53:12BREAKING: First images from the downing of a #Syria(n) airforce jet by #ISIS in #Homs, #Syria tonight. http://t.co/PBugJAIxZp reageer retweet
Kan niet zien van wat voor jet dit resten zouden moeten zijn (en weet er wel een beetje vanaf). Kan ook propaganda zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:08 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 00:53:12BREAKING: First images from the downing of a #Syria(n) airforce jet by #ISIS in #Homs, #Syria tonight. http://t.co/PBugJAIxZp reageer retweet
kan altijd, als het echt is zal er wel meer volgen morgen, inclusief stellige ontkenningen..quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:14 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Kan niet zien van wat voor jet dit resten zouden moeten zijn (en weet er wel een beetje vanaf). Kan ook propaganda zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |