abonnement Unibet Coolblue
pi_156156695
Om toch nog even terug te komen op je vragen van de vorige discussie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 10:18 schreef AchJa het volgende:
Nooit gezien. Staat die in het AMAR?
Avondcomponent die opgevoerd wordt.
quote:
Als het als dienstreis bestempeld wordt wel ja. Geen dienstreis dan niet.
Dat was dus de conclusie van het geheel. Dat is niet zo zwart zit.
quote:
Dat snap ik helemaal, echter kan de lijnmanager niet op basis van onderbuikgevoelens eea afkeuren.
Ik ken niemand die dat doet.
pi_156156797
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Aanvallend?... :') :') Damn...
Oh je bedoelde het leuk. Sorry.

quote:
Maar jij hebt er wel last van... Een hoop volk realiseert zich dat niet.
Natuurlijk, en met mij elke 18 jarige veva liefhebber die zich meldt bij de poort. Maar niemand die ze daarover voorlicht. Hell, de verlofknop weet men nog net te vinden maar rechtspositie heeft niet bepaald een prioriteit op de opleidingscentra.
pi_156156883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Om toch nog even terug te komen op je vragen van de vorige discussie.

[..]

Avondcomponent die opgevoerd wordt.
Heb hem gevonden, moet je je dienstreis als opleiding aanvinken...

Bij een reguliere DR gaat die vlieger niet op.

Zoiets was het, het is alweer even geleden...

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 16-09-2015 22:32:16 ]
  donderdag 17 september 2015 @ 09:39:37 #29
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156163432
Is die discussie nog steeds bezig? :{
  donderdag 17 september 2015 @ 09:48:16 #30
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_156163592
quote:
15s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:39 schreef detaris het volgende:
Is die discussie nog steeds bezig? :{
Kun je nagaan hoe duidelijk het is ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 17 september 2015 @ 09:57:45 #31
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156163761
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 09:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe duidelijk het is ;)
Een duidelijk verschil van mening.
Gelukkig heb ik nu een bureaubaan in het Haagsche zonder militair personeel _O_
pi_156164180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:22 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Oh je bedoelde het leuk. Sorry.

[..]

Natuurlijk, en met mij elke 18 jarige veva liefhebber die zich meldt bij de poort. Maar niemand die ze daarover voorlicht. Hell, de verlofknop weet men nog net te vinden maar rechtspositie heeft niet bepaald een prioriteit op de opleidingscentra.
Wel op dit pessimistische instituut hoor.
  donderdag 17 september 2015 @ 10:40:47 #33
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156164615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Misschien ben ik financieel niet voldoende onderlegd. Maar, met de invoering van fase 3 en een mogelijke fase 4 (al is dat volgens mij een gerucht) is de kans dat lui van jongs af aan tot hun pensioen bij Defensie werken natuurlijk erg klein. Ze bouwen wel wat op maar de gemiddelde medewerker is toch voor z'n 35e weer de dienst uit.
De versobering van de pensioenen, lees: het onder andere vrijvallen van het werkgeversdeel van de pensioenpremie is een gevolg van het kader Witteveen waarin afspraken zijn gemaakt met betrekking tot de versobering van de Nederlandse pensioenen.

In het eerste deelakkoord bij defensie hebben de vakcentrales met de werkgever afgesproken dat dit vrijgevallen deel terugvloeit naar de werknemer. En terecht.

Dan heb je nog het niet doorvoeren van herstelpremie bij het ABP en de overgang van loon- naar prijsindexatie. Deze twee maatregelen leveren ook een aandeel aan de 5,05%.

De fout van het kabinet is het zij de loonsverhoging blijven 'framen' als een loonsverhoging van 5,05%. Onzin, want het is inderdaad voor een deel een sigaar uit eigen doos.

Maar ik bepaal zelf graag hoe ik deze sigaar oprook. :7
Mijn persoonlijke redenatie is als volgt:

1: De versobering van de Nederlandse pensioenen is een feit, deal with it.
2: Het ABP heeft aangegeven dat de (overheids)pensioenen i.i.g.de komende 10 jaar niet worden geïndexeerd.
3: Ik ben nu bijna 30. Het CPB rekent voor mij met een pensioenleeftijd van 70+ :')
4: Er staan grote veranderingen op de rol in het militaire pensioenstelsel en in het FPS op de rol. Zekerheid tot de deur.

Ik heb persoonlijk liever nu harde centen in mijn portemonnee dan later, over meer dan 40 jaar, misschien, wellicht wat meer geld in mijn pensioen.
  donderdag 17 september 2015 @ 10:46:11 #34
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156164734
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:19 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Wel op dit pessimistische instituut hoor.
DIDO- janus :D
pi_156164971
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:46 schreef detaris het volgende:

[..]

DIDO- janus :D
Die ja. Vp'tje voor de LD. >:)
  donderdag 17 september 2015 @ 12:06:07 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_156166512
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_156167421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:37 schreef Niesl het volgende:
Ministerie van Defensie:

[...]
Ook wordt er geïnvesteerd in radarsystemen voor fregatten
[...]

Echt. Over 20 jaar hebben we alleen nog maar een paar houten vlotten met een buitenboordmotortje en de meest geavanceerde sensoren erop. :{
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  donderdag 17 september 2015 @ 17:21:44 #38
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156174313
Het kort geding van de FNV loot nog steeds dus die sigaar uit eigen doos is nog niet eens zeker.
  donderdag 17 september 2015 @ 18:14:20 #40
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156175334
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 17:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, ik hoop ook dat ze hem winnen.
Ik hoop dat de FNV het verliest. Het gaat ook helemaal niet over de inhoud het loonakkoord. Het gaat erom dat de FNV zich gepasseerd voelt dat toen de FNV op het laatste moment zich terugtrok uit de onderhandelingen de rest is doorgegaan op slagroeien. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door detaris op 17-09-2015 18:29:48 ]
pi_156178095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:40 schreef detaris het volgende:

[..]

De versobering van de pensioenen, lees: het onder andere vrijvallen van het werkgeversdeel van de pensioenpremie is een gevolg van het kader Witteveen waarin afspraken zijn gemaakt met betrekking tot de versobering van de Nederlandse pensioenen.

In het eerste deelakkoord bij defensie hebben de vakcentrales met de werkgever afgesproken dat dit vrijgevallen deel terugvloeit naar de werknemer. En terecht.

Dan heb je nog het niet doorvoeren van herstelpremie bij het ABP en de overgang van loon- naar prijsindexatie. Deze twee maatregelen leveren ook een aandeel aan de 5,05%.

De fout van het kabinet is het zij de loonsverhoging blijven 'framen' als een loonsverhoging van 5,05%. Onzin, want het is inderdaad voor een deel een sigaar uit eigen doos.

Maar ik bepaal zelf graag hoe ik deze sigaar oprook. :7
Mijn persoonlijke redenatie is als volgt:

1: De versobering van de Nederlandse pensioenen is een feit, deal with it.
2: Het ABP heeft aangegeven dat de (overheids)pensioenen i.i.g.de komende 10 jaar niet worden geïndexeerd.
3: Ik ben nu bijna 30. Het CPB rekent voor mij met een pensioenleeftijd van 70+ :')
4: Er staan grote veranderingen op de rol in het militaire pensioenstelsel en in het FPS op de rol. Zekerheid tot de deur.

Ik heb persoonlijk liever nu harde centen in mijn portemonnee dan later, over meer dan 40 jaar, misschien, wellicht wat meer geld in mijn pensioen.
Dan sta je al met 1 been in het graf. Hoe wil men trouwens al die militairen in dienst houden? De vn houdt een keiharde leeftijdsgrens van 55 aan bij vn operaties. Dit is nu al een serieus probleem bij vn missies want nederlandse militairen zullen zullen straks voor een groot deel 60+ zijn.
pi_156178167
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:14 schreef detaris het volgende:

[..]

Ik hoop dat de FNV het verliest. Het gaat ook helemaal niet over de inhoud het loonakkoord. Het gaat erom dat de FNV zich gepasseerd voelt dat toen de FNV op het laatste moment zich terugtrok uit de onderhandelingen de rest is doorgegaan op slagroeien. :W
Van mij mag je die mening hebben, ik zie dat alleen anders.

Ps, het is overigens "doorgaan op de slagroeier".
  donderdag 17 september 2015 @ 20:06:08 #43
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156179258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van mij mag je die mening hebben, ik zie dat alleen anders.

Ps, het is overigens "doorgaan op de slagroeier".
We hoeven het ook niet eens te zijn. Maar het kort geding gaat nog steeds niet over de inhoud van het akkoord zelf maar of een akkoord zonder de instemming van FNV rechtsgeldig is.

PS: Dank je :')

quote:
Dan sta je al met 1 been in het graf. Hoe wil men trouwens al die militairen in dienst houden? De vn houdt een keiharde leeftijdsgrens van 55 aan bij vn operaties. Dit is nu al een serieus probleem bij vn missies want nederlandse militairen zullen zullen straks voor een groot deel 60+ zijn.
Niet. En dat heet over een aantal jaar fase 4. Uiteindelijk zal dan +/- 20% van de militairen door kunnen stromen naar de hoger (onder)officiersrangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door detaris op 17-09-2015 20:13:19 ]
pi_156179692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:06 schreef detaris het volgende:

[..]

We hoeven het ook niet eens te zijn.
PS: Dank je :')

[..]

Niet. En dat heet over een aantal jaar fase 4. Uiteindelijk zal dan +/- 20% van de militairen door kunnen stromen naar de hoger (onder)officiersrangen.
Maar iedereen die nu fase 3 is ,zal men dan fase 4 moeten maken.dus tenzij men niemand meer fase 3 maakt ,los je dit probleem voorlopig niet op. Dit heeft men echter al eerder geprobeerd met de omzetten bbt en bot , maar het fase 1,2,3 systeem.. maar het werkte niet,omdat er te weinig instroom is om de organisatie dan draaiende te houden. Gevolg was dat men noodgedwongen toch weer veel fase 2 mensen een fase 3 contract moest geven om ze te kunnen vasthouden. Buiten dat ligt de leeftijdsgrens nu ommenabij de 35 , wat al rijkelijk laat is voor veel mensen om nog die keuze te maken om tot de pensioenleeftijd bij defensie te blijven ,of de burger in tengaan. Als ke die grens nog later maakt, zijn ze te oud voor de burgermaatschappij en dus gedwongen in de bijstand... Dat gaat dus niet werken. In feite hebben we dat systeem dus al, die 35 is doelbewust gekozen als het laatste beslismoment.
pi_156180280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:06 schreef detaris het volgende:

We hoeven het ook niet eens te zijn. Maar het kort geding gaat nog steeds niet over de inhoud van het akkoord zelf maar of een akkoord zonder de instemming van FNV rechtsgeldig is.
Dat weet ik en in het verleden hebben ze er eigenlijk ook nooit problemen mee gehad omdat ze globaal allemaal wel op 1 lijn zaten maar nu hebben 3 bonden nmm lopen verzaken en de FNV vindt dat dus ook. Hell, zelfs het verwarmingsbuizencircuit vanuit de VBM laat al geluiden horen dat het misschien toch niet zo handig was om met dat akkoord in te stemmen achteraf... :') Maar dat zal nu natuurlijk nooit hardop gezegd worden.

En ergens heeft de FNV wel een beetje een punt (overigens ben ik geen AFMP lid maar VBM lid, de vroegere LKV). Bij de FNV zit iets van dik 60% van het personeel aangesloten de rest zit bij de overige veel kleinere bonden. Feitelijk is de verhouding nu ongeveer 60 tegen, 40 voor. Maar de kleinere bonden zijn nu bezig met wie de grootste heeft, want het is 1 en al moddergooien... Ze zouden er beter aan doen om de gelederen te sluiten en iets fatsoenlijks voor het personeel voorelkaar te boksen. Echter zijn ze veel te druk om de stoelpoten onder de FNV vandaan te zagen.

quote:
PS: Dank je :')
:P

quote:
Niet. En dat heet over een aantal jaar fase 4. Uiteindelijk zal dan +/- 20% van de militairen door kunnen stromen naar de hoger (onder)officiersrangen.
Fase 4 gaat er niet komen.
  donderdag 17 september 2015 @ 20:30:40 #46
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156180309
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Maar iedereen die nu fase 3 is ,zal men dan fase 4 moeten maken.dus tenzij men niemand meer fase 3 maakt ,los je dit probleem voorlopig niet op. Dit heeft men echter al eerder geprobeerd met de omzetten bbt en bot , maar het fase 1,2,3 systeem.. maar het werkte niet,omdat er te weinig instroom is om de organisatie dan draaiende te houden. Gevolg was dat men noodgedwongen toch weer veel fase 2 mensen een fase 3 contract moest geven om ze te kunnen vasthouden. Buiten dat ligt de leeftijdsgrens nu ommenabij de 35 , wat al rijkelijk laat is voor veel mensen om nog die keuze te maken om tot de pensioenleeftijd bij defensie te blijven ,of de burger in tengaan. Als ke die grens nog later maakt, zijn ze te oud voor de burgermaatschappij en dus gedwongen in de bijstand... Dat gaat dus niet werken. In feite hebben we dat systeem dus al, die 35 is doelbewust gekozen als het laatste beslismoment.
Je legt precies de vinger op de zere plek.
1: Wat doe je met huidige fase 3
2: Wanneer stroom je uit in fase 4 (en onder welke voorwaarden)
3: Is het überhaupt mogelijk gezien de personeelstekorten?

Maar Defensie zal toch meer mensen moeten laten uitstromen als we straks met een significant hogere pensioenleeftijd en UKW leeftijd zitten.

Ben benieuwd welke kant het opgaat. Maar ik heb niet de illusie dat ik tot mijn pensioen bij Defensie werk :{
  donderdag 17 september 2015 @ 20:45:10 #47
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_156180986
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat weet ik en in het verleden hebben ze er eigenlijk ook nooit problemen mee gehad omdat ze globaal allemaal wel op 1 lijn zaten maar nu hebben 3 bonden nmm lopen verzaken en de FNV vindt dat dus ook. Hell, zelfs het verwarmingsbuizencircuit vanuit de VBM laat al geluiden horen dat het misschien toch niet zo handig was om met dat akkoord in te stemmen achteraf... :') Maar dat zal nu natuurlijk nooit hardop gezegd worden.

En ergens heeft de FNV wel een beetje een punt (overigens ben ik geen AFMP lid maar VBM lid, de vroegere LKV). Bij de FNV zit iets van dik 60% van het personeel aangesloten de rest zit bij de overige veel kleinere bonden. Feitelijk is de verhouding nu ongeveer 60 tegen, 40 voor. Maar de kleinere bonden zijn nu bezig met wie de grootste heeft, want het is 1 en al moddergooien... Ze zouden er beter aan doen om de gelederen te sluiten en iets fatsoenlijks voor het personeel voorelkaar te boksen. Echter zijn ze veel te druk om de stoelpoten onder de FNV vandaan te zagen.

[..]

:P

[..]

Fase 4 gaat er niet komen.
Dat het een beschamende vertoning is, daar ben ik het helemaal mee eens. Met name op Twitter (ja ik twitter :') ) gaan ze helemaal los. Het vervelende is dat na dit gesodemieter met loonakkoord alle bonden gewoon weer met elkaar om de tafel moeten om onze CAO verder rond te krijgen.

(en onderdeel daarvan is het vaststellen van de "nieuwe contouren van het FPS")
pi_156181696
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 20:45 schreef detaris het volgende:

[..]

Dat het een beschamende vertoning is, daar ben ik het helemaal mee eens. Met name op Twitter (ja ik twitter :') ) gaan ze helemaal los.
De professionaliteit straalt er vanaf, echt, wat een kleuterkermis... :') :')

Overigens begon het al toen die Annemarie Snels voorzitter werd van de AFMP... Dat konden Debie, Kleian, en al die kerels niet echt verkroppen had ik het idee.

quote:
Het vervelende is dat na dit gesodemieter met loonakkoord alle bonden gewoon weer met elkaar om de tafel moeten om onze CAO verder rond te krijgen.
Klopt.

quote:
(en onderdeel daarvan is het vaststellen van de "nieuwe contouren van het FPS")
Daar willen ze wel aan sleutelen, echter is voor zover ik gehoord heb het verhaal over nog een meetmoment al afgeschoten.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:35:27 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156185239
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dan sta je al met 1 been in het graf. Hoe wil men trouwens al die militairen in dienst houden? De vn houdt een keiharde leeftijdsgrens van 55 aan bij vn operaties. Dit is nu al een serieus probleem bij vn missies want nederlandse militairen zullen zullen straks voor een groot deel 60+ zijn.
Het zou beter zijn om afstroombevorderende maatregelen te implementeren om zo de leeftijdsopbouw gezond te krijgen. Dat kan ook vrijwillig. Een militair levert na z'n 55-ste vaak ook niet veel op. Vroegpensieon is goedkoper, maar politiek minder aantrekkerlijk
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 17:57:52 #50
257132 crew  Awsom
pi_156247732
Overgelopen sergeant van Turkse komaf
De Nederlandse sergeant van de Koninklijke Luchtmacht die zich aangesloten heeft bij terreurgroep Islamitische Staat (IS) had toegang tot systeeminformatie van Appache gevechtshelikopters.

Dat melden bronnen aan RTL Nieuws. Het gaat om een 26-jarige man van Turkse komaf.

De luchtmacht heeft tot op heden nauwelijks informatie naar buiten gebracht over de overgelopen militair. Eerder meldden bronnen aan de Haagse redactie dat het ging om een 26-jarige man die een sergeant was bij de luchtmacht in Gilze-Rijen.

Defensie heeft, direct nadat bekend werd dat de militair was overgelopen, de systeeminformatie versleuteld zodat de sergeant niet meer bij de gegevens kon komen.

Geschokt
Ruim twee weken geleden zei premier Mark Rutte dat hij liever heeft dat de sergeant sneuvelt, dan dat hij terugkeert naar Nederland. Oppositiepartijen D66, GroenLinks, SP en de ChristenUnie reageerden geschokt op die uitspraak.

Bron: RTL Nieuws
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')