Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Kon je op wachten.quote:Op maandag 14 september 2015 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op maandag 14-09-2015 om 14:55:04Extra grenscontroles door mobiele teams marechaussee. Later meer info. reageer retweet
http://www.volkskrant.nl/(...)scontroles~a4141788/quote:Ook in Nederland zullen extra grenscontroles worden gehouden. De mobiele teams van de marechaussee breiden hun controles in de grensstreek uit om te kijken of meer vluchtelingen naar Nederland komen. Dat zei staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) maandag in Brussel voorafgaand aan extra overleg met zijn Europese collega's over de vluchtelingencrisis. 'Dit is een methode om snel te zien of de stroom zich verplaatst naar Nederland.'
Tijdelijke grenscontroles zijn toegestaan in dit verdrag.quote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef Evertjan het volgende:
dus dat verdrag van Schengen kan ook de prullenbak in
Dan volgen wij Duits voorbeeld en gooien het ook dicht.quote:Op maandag 14 september 2015 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben meer geïnteresseerd in het antwoord op de vraag: wat als die stroom zich idd naar Nederland dreigt te verplaatsen?
Het kan een aanzet zijn inderdaad, al is grenscontrole niet een fenomeen dat definitief uitgestorven is. Mobiele controles komen vooral in november en december nog wel eens voor ivm vuurwerk. Alleen dan door de douane in plaats van de Kmar. Kmar is voor personen, douane voor goederen. Dus het is echt alleen om de vluchtelingen te doen, en niet om de goederenstromen te controleren.quote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef Evertjan het volgende:
dus dat verdrag van Schengen kan ook de prullenbak in
en noordquote:Op maandag 14 september 2015 15:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zie een verschil tussen zuid-Europese landen en de rest van Europa
En dan de oorzaak zien te vinden. Er zaten ooit strenge regimes daar aan de macht die dit nooit zouden laten gebeuren.quote:Op maandag 14 september 2015 15:11 schreef spierbal het volgende:
Alsof je de hele wereld kan helpen. Wil je helpen? Roei dan dat zooitje in Syrië uit. Kan makkelijk als alle bondgenoten een vuist maken. Oké makkelijk is misschien te makkelijk gedacht maar het kan.
Dit is slechts symptoom bestrijding.
Tuurlijk. Ons land kent ook dichte grenzen voor Cocaïne.quote:Op maandag 14 september 2015 15:18 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Net of zo'n grenscontrole werkt. Er zijn genoeg plekken waar je zo de grens over steekt, en eenmaal voet in NL is het ons pakkie an. Die illegalen vermijden natuurlijk de grensposten gewoon.
Sinds kort zijn die "mensensmokkelaars" niets mensontziende beesten die de schuld zijn van de toestroom. Terwijl bekend is dat die min of meer, legale "maffia handel" het directe gevolg is van beleid.quote:Op maandag 14 september 2015 12:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat dat best gaat tegenvallen. Wanneer hebben ze nou daadwerkelijk een smokkelaar nodig? Ze pakken met duizenden tegelijk gewoon de trein.
Deze smokkelaars zijn niets meer dan taxi-chauffeurs.
Tot gisteravond natuurlijk.
Ze gaan naar de plekken met de minste weerstand. Als je gaat slapen doe je ook de deuren op slot, hoewel je weet dat het geen 100% garantie biedt tegen inbrekers. Je doet het toch want het vermindert de kans op ellende.quote:Op maandag 14 september 2015 15:18 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Net of zo'n grenscontrole werkt. Er zijn genoeg plekken waar je zo de grens over steekt, en eenmaal voet in NL is het ons pakkie an. Die illegalen vermijden natuurlijk de grensposten gewoon.
ik ben ook van mening dat dat soort landen dictatuur nodig hebben.quote:Op maandag 14 september 2015 15:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dan de oorzaak zien te vinden. Er zaten ooit strenge regimes daar aan de macht die dit nooit zouden laten gebeuren.
Alleen is heel Europa die weerstand aan het opvoeren. Het ene na het andere EU land voert weer grenscontroles uit. Op Scandinavië na danquote:Op maandag 14 september 2015 15:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze gaan naar de plekken met de minste weerstand. Als je gaat slapen doe je ook de deuren op slot, hoewel je weet dat het geen 100% garantie biedt tegen inbrekers. Je doet het toch want het vermindert de kans op ellende.
En dan wordt het dus lastiger en lastiger om Nederland te bereiken. Dus hebben die controles voor ons zin.quote:Op maandag 14 september 2015 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alleen is heel Europa die weerstand aan het opvoeren. Het ene na het andere EU land voert weer grenscontroles uit. Op Scandinavië na dan
Hij wilde net als Saddam een ander betaalmiddel gaan hanteren om de olie mee af te rekenen, niet meer in dollars.quote:Op maandag 14 september 2015 15:21 schreef spierbal het volgende:
[..]
ik ben ook van mening dat dat soort landen dictatuur nodig hebben.
En mij is nog steeds niet duidelijk waarom khadaffi moest op teren.
Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dan wordt het dus lastiger en lastiger om Nederland te bereiken. Dus hebben die controles voor ons zin.
Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hij wilde net als Saddam een ander betaalmiddel gaan hanteren om de olie mee af te rekenen, niet meer in dollars.
Je kunt het dus zelf wel een beetje invullen wat de daadwerkelijke redenen waren voor de dood van Saddam en de gewapende revolutie tegen Khadaffi. Zo vies zit de wereld dus in elkaar. En als er straks weer iets gebeurt wat Amerika niet zint, dan gaan ze gewoon weer. En Nederland huppelt op gepaste afstand als een blije pup er achter aan.
Dit keer dus tegen een aantal verkeerde wespennesten aangeschopt.
Hij was misschien niet goed voor de bevolking, maar had schijnbaar wel het economisch redelijk voor elkaar daar, waardoor er nog enigsinds toekomst in dat land zat.quote:Op maandag 14 september 2015 15:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.
Trein in en de andere kant op.quote:Op maandag 14 september 2015 15:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.
Dus hoe komen we van dat overschot af?
Vrachtvliegtuig in en dumpen waar ze vandaan komen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.
Dus hoe komen we van dat overschot af?
Hij wilde o.a. een eigen Afrikaanse munteenheid invoeren om zo onafhankelijk van de Dollar te worden.quote:Op maandag 14 september 2015 15:21 schreef spierbal het volgende:
[..]
ik ben ook van mening dat dat soort landen dictatuur nodig hebben.
En mij is nog steeds niet duidelijk waarom khadaffi moest op teren.
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.quote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hij was misschien niet goed voor de bevolking, maar had schijnbaar wel het economisch redelijk voor elkaar daar, waardoor er nog enigsinds toekomst in dat land zat.
Anders lees mijn post nog een keer, voordat je er op reageert.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.Buitengewoon vreemd was het dan ook dat zijn bevolking er op een gegeven moment genoeg van had.
Zeker, goed dat ie weg is zeg! Hebben we daar geen last meer van! .... Oh wacht..... Een factor 1000 x zo erg nu.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.
quote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trein in en de andere kant op.
Nee, maar serieus..quote:Op maandag 14 september 2015 15:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Vrachtvliegtuig in en dumpen waar ze vandaan komen.
ja zit het allemaal FF te lezen nu. Interessant. Ook over de familie Rothschild.quote:Op maandag 14 september 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hij wilde o.a. een eigen Afrikaanse munteenheid invoeren om zo onafhankelijk van de Dollar te worden.
Edit: Oh, dit was al gezegd
Na 9/11 heeft Amerika eigenlijk gewoon een vrijbrief aan zichzelf gegeven om te doen en laten wat ze willen. Met name de regering Bush uiteraard.quote:Op maandag 14 september 2015 15:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.
En verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen,meer van die ongure zaken vinden er nu vanzelfsprekend niet meer plaats, het leven is daar nu véél beter geworden.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met terrorisme en verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen,meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.Buitengewoon vreemd was het dan ook dat zijn bevolking er op een gegeven moment genoeg van had.
Je komt er niet meer vanaf. En niemand hier heeft ook de ballen om zo'n beslissing te maken. Ja misschien Wilders, maar die werd uitgejouwd door heel de kamer omdat hij het al had over grenzen dicht. En kijk nu, VVD staat er nu zelf ook achterquote:Op maandag 14 september 2015 15:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
[..]
Nee, maar serieus..
De illegalen die nu in Nederland zijn die 'wonen' nog gewoon in de AZC's met alle faciliteiten en de kids gaan gewoon naar school.
Paar weken terug zijn ze zelfs met z'n alle naar de rechter gestapt, omdat ze geen plaats wilde maken voor nieuwe asielzoekers. Ze zouden dan worden overgebracht naar een andere locatie, maar dat wilde ze niet.
Volgens mij kom je daar echt niet zo makkelijk vanaf.
De tijd dat IS daar bezig is is toch geen maatstaf. Je zit met familie die je achter gaat laten en dus misschien nooit meer zal zien. Alsof de mensen denken: kut regering, hup, alles achter me laten en wegquote:Op maandag 14 september 2015 16:12 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Je komt er niet meer vanaf. En niemand hier heeft ook de ballen om zo'n beslissing te maken. Ja misschien Wilders, maar die werd uitgejouwd door heel de kamer omdat hij het al had over grenzen dicht. En kijk nu, VVD staat er nu zelf ook achter![]()
Maar eigenlijk is de beslissing om ze terug te sturen heel makkelijk te maken. Het zijn namelijk allemaal economische gelukszoekers. Hoelang is dat gedoe met IS daar al bezig? Deze puinhoop met vluchtelingen is pas net begonnen, of nouja net, dat gedoe daar was al ff bezig. Verder heb ik ooit eens een filmpje gezien van een stad die door IS was overgenomen, de mensen waren blij. De stad was nu beter leefbaar dan voorheen.
Het zijn helemaal geen vluchtelingen dus kun je ze gewoon terugsturen. Maar niemand heeft ballen.
Familie achterlaten? Hoezo? Lopen die geen gevaar?quote:Op maandag 14 september 2015 16:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De tijd dat IS daar bezig is is toch geen maatstaf. Je zit met familie die je achter gaat laten en dus misschien nooit meer zal zien. Alsof de mensen denken: kut regering, hup, alles achter me laten en wegDenk dat het lastig oordelen over een extreme keuze in een extreme situatie als je "ooit een keer een filmpje hebt gezien".
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de keuze om te vluchten pas je allerlaatste optie is. En voor je je laatste optie aanbreekt gaat er doorgaans tijd overheen.quote:Op maandag 14 september 2015 16:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Familie achterlaten? Hoezo? Lopen die geen gevaar?
Als Griekendland op rood zou staan dan kon de rest op groen.quote:
Er zijn al vele vluchtelingen in of voorbij Griekenland.quote:Op maandag 14 september 2015 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als Griekendland op rood zou staan dan kon de rest op groen.
Waarom deze symptoom bestrijding. Waarom frontex niet sterker maken.
Ja nu wel. Hadden die echter hun werk beter gedaan of hadden wij ze geholpen dan was dat anders geweest.quote:Op maandag 14 september 2015 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn al vele vluchtelingen in of voorbij Griekenland.
Dat denk ik dus ook de hele tijd. Waarom niet de landen waar ze Europa betreden dichttimmeren. En vanuit daar kijken welke echte hulp nodig heeft en welke niet. De echte vluchtelingen worden toegelaten en verdeelt onder de EU landen. De andere worden terug op de boot gezet.quote:Op maandag 14 september 2015 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als Griekendland op rood zou staan dan kon de rest op groen.
Waarom deze symptoom bestrijding. Waarom frontex niet sterker maken.
In Griekenland is dat lastig. Je kan die mensen niet steeds terug het water in duwen.quote:Op maandag 14 september 2015 16:28 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook de hele tijd. Waarom niet de landen waar ze Europa betreden dichttimmeren. En vanuit daar kijken welke echte hulp nodig heeft en welke niet. De echte vluchtelingen worden toegelaten en verdeelt onder de EU landen. De andere worden terug op de boot gezet.
Bron?quote:Op maandag 14 september 2015 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn al vele vluchtelingen in of voorbij Griekenland.
En ze gaan nu dus de marine in internationale wateren inzetten om de mensenhandelaren aan te pakken. Geweld is daarbij toegestaan.
Het hek gaat dichttwitter:AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:37:40#BREAKING Hungarian police close main entry point for migrants: AFP reageer retweet
Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat inquote:Op maandag 14 september 2015 16:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Het hek gaat dichttwitter:AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:37:40#BREAKING Hungarian police close main entry point for migrants: AFP reageer retweet
Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.quote:Op maandag 14 september 2015 16:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat in
quote:Op maandag 14 september 2015 16:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat in
En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..quote:Op maandag 14 september 2015 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.
Ik ben bang dat men daar voor niet genoeg capaciteit heeft.quote:Op maandag 14 september 2015 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.
Ja, natuurlijk krijgt Hongarije dat, maar die Orban luistert daar niet echt naar.quote:Op maandag 14 september 2015 16:46 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..
Ligt er maar aan hoe effectief dat hek + de grenspatrouilles zullen blijken.quote:Op maandag 14 september 2015 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat men daar voor niet genoeg capaciteit heeft.
twitter:DEmmerich twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:21:48Bundespolizei an Grenze #Österreich jetzt auch mit Waffen. Auch diese #Flüchtlinge werden abgewiesen, müssen umkehren http://t.co/uacvxAl0sl reageer retweet
Die zijn maar al te blij met die muur joh.quote:Op maandag 14 september 2015 16:46 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..
Jammerdebammer.quote:Op maandag 14 september 2015 16:57 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DEmmerich twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:21:48Bundespolizei an Grenze #Österreich jetzt auch mit Waffen. Auch diese #Flüchtlinge werden abgewiesen, müssen umkehren http://t.co/uacvxAl0sl reageer retweet
Nieuwe bootjes kopenquote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Waar moeten ze nu heen, als ze bij elke grens moeten omkeren?
richting Azië lopenquote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.quote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Gegokt en verloren, omkeren en terug naar huis dus.quote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Gelukkig zijn er niet zo heel veel zielige gezinnetjes met zielige vrouwtjes en zielige kindertjes.quote:Op maandag 14 september 2015 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.
Volgens mij mág je als land kinderen als vluchteling niet weigeren? Althans, zoiets hoorde ik van iemand.quote:Op maandag 14 september 2015 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.
Onderweg wel even een blik verf scoren bij de Gamma:quote:Op maandag 14 september 2015 17:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gegokt en verloren, omkeren en terug naar huis dus.
Minder dan de beelden van NOS je doen geloven inderdaad, maar er zijn er toch velen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er niet zo heel veel zielige gezinnetjes met zielige vrouwtjes en zielige kindertjes.
Je mag ze wel terugsturen naar het eerste land waar ze hinnenkwamen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij mág je als land kinderen als vluchteling niet weigeren? Althans, zoiets hoorde ik van iemand.
Toch knap he, dat ze die elke keer toch weten te filmen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Minder dan de beelden van NOS je doen geloven inderdaad, maar er zijn er toch velen.
Nou ja, knap... zo moeilijk is dat niet. Het is echter wel knap om het tuig dat mee komt stelselmatig te negeren.quote:Op maandag 14 september 2015 17:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Toch knap he, dat ze die elke keer toch weten te filmen.
Is dat nou nog moeilijk? Een zo zielig mogelijke foto vinden?quote:Op maandag 14 september 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Onderweg wel even een blik verf scoren bij de Gamma:
[ afbeelding ]
Volgens mij kun je daar wel een rubber bootje ruilen voor een kroeg. Eigen tentje beginnen op Kos, klinkt niet als een straf.quote:Op maandag 14 september 2015 17:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je mag ze wel terugsturen naar het eerste land waar ze hinnenkwamen.
Nou als dat nou mensen tegen moet houden.quote:
De Hongaren snappen het tenminste. En kijk wat voor een puinhoop die migranten achtergelaten hebben.quote:
Ik zie vooral journalisten..quote:Op maandag 14 september 2015 17:29 schreef Infection het volgende:
[..]
De Hongaren snappen het tenminste. En kijk wat voor een puinhoop die migranten achtergelaten hebben.
Die komen er net aan lopen. Staan achter de politie.quote:Op maandag 14 september 2015 17:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik zie vooral journalisten..
Waar zijn de migranten?
quote:Op maandag 14 september 2015 17:35 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)roles-bij-grens.html
Zoals ik al zei Igen.
De VVD zegt wel vaker wat. Ik krijg nog 1000 euro van ze.quote:De VVD liet maandagochtend tegenover de NOS weten dat de grenzen helemaal dicht moeten als er maandag in Brussel geen akkoord ligt over een gezamenlijk actieplan.
'Meer blauw op straat'.quote:Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
De VVD zegt wel vaker wat. Ik krijg nog 1000 euro van ze.
Lijkt me echt kut.quote:Op maandag 14 september 2015 17:42 schreef Infection het volgende:
Dat zijn er toch wel honderden die er nu op de stream aan komen lopen.
Dat akkoord ligt er al.quote:Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
De VVD zegt wel vaker wat. Ik krijg nog 1000 euro van ze.
Treurig he, 1 dag nadat Duitsland de grenscontroles aankondigt doen wij het ook. Zo slaafs, echt gênant.quote:Op maandag 14 september 2015 17:35 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)roles-bij-grens.html
Zoals ik al zei Igen.
Lekker voor ze.quote:Op maandag 14 september 2015 17:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me echt kut.
Heb je net dat hele tyfuseind gelopen, mag je niet verder.
Ze moeten wel. Ze zijn er eindelijk achter dat het land waar ze uit vandaan komen lopen toch ook wel geschikt is.quote:Op maandag 14 september 2015 17:46 schreef Physsic het volgende:
Hee, ze lopen allemaal gewoon weer weg?
Hadden ze iets harder moeten lopen, een uur geleden konden ze nog naar binnenquote:Op maandag 14 september 2015 17:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me echt kut.
Heb je net dat hele tyfuseind gelopen, mag je niet verder.
Uhu.quote:Op maandag 14 september 2015 17:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Ze zijn er eindelijk achter dat het land waar ze uit vandaan komen lopen toch ook wel geschikt is.
Waarschijnlijk verderop gewoon een gat in het hek ontdekt.quote:Op maandag 14 september 2015 17:46 schreef Physsic het volgende:
Hee, ze lopen allemaal gewoon weer weg?
Tja, gelukszoekers zijn het. Bewijst het nogmaals.quote:Op maandag 14 september 2015 17:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Uhu.![]()
Jammer alleen dat er een hek en een heel leger nodig was voor dat besef.
Daar zeg je me wat.quote:Op maandag 14 september 2015 17:54 schreef Nintex het volgende:
Journalisten mogen wel uitkijken, straks mogen die er ook niet meer door.
Paspoort+Perskaartquote:Op maandag 14 september 2015 17:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar zeg je me wat.
Als ze nou ipv een smartphone een leuke camera hadden gekocht, konden ze waarschijnlijk mooi doorlopen. :p
Een gat in het hek maken kan tot 3 jaar celstraf leiden. Bovendien staan er vanaf morgen 4000 militairen bij het hek.quote:Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nou als dat nou mensen tegen moet houden.
Ze zijn aan het wachten tot het hek dicht is.quote:Op maandag 14 september 2015 18:02 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Wat doen ze nou dan? Een beetje staan of gaat er nog wat gebeuren..
Uiteraard niet.quote:Op maandag 14 september 2015 11:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 11:56:21#BREAKING Germany won't close its doors to asylum-seekers: Merkel's spokesman reageer retweet
De geest van Goebbels waart nog rond in Duitsland.quote:Op maandag 14 september 2015 18:38 schreef Eufonie het volgende:
Nog een leuk artikel:
„Freiwillige“ Flüchtlingshelfer am Westbahnhof sind bezahlt
http://www.unzensuriert.a(...)VfWXO2NcJuA.facebook
„Die freiwilligen Helfer am Wiener Westbahnhof wurden weltweit zum Symbol für Menschlichkeit“, befindet die Zeitung Heute in einem aktuellen Artikel aus Anlass des Besuches von Bundespräsident Heinz Fischer vor Ort. Gleich wie das kleinformatige Boulevardblatt hat sich nahezu die gesamte Medienlandschaft in den letzten Tagen einer beispielhaften Propagandawelle verschrieben.![]()
![]()
Goeie godwin.quote:Op maandag 14 september 2015 18:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De geest van Goebbels waart nog rond in Duitsland.
Het is een en al leugen en bedrog. De eenzijdige beelden vanuit de media (de 10% van de bevolking die roept dat 'vluchtelingen' welkom zijn is voor 90% van de tijd te zien), het niet tonen van de ware beelden, het bewust tonen van vrouwen en kinderen terwijl die er amper zijn, , het verdronken jongetje dat zogenaamd vluchteling was, en nu dit weer.
Dat die ook niet gewoon weigeren om met zo'n rose mutsje te gaan lopen he.quote:Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nou als dat nou mensen tegen moet houden.
Dat is geen godwin. De geschiedenis herhaalt zich in die zin dat Duitsland Europa wederom in een instabiele situatie stort.quote:
quote:Op maandag 14 september 2015 18:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik begrijp nu ook waarom Orban en Poetin NGO's aanpakken. Clubs als Vluchtelingen werk (alleen de naam al, het gaat natuurlijk voor 99% om illegalen) moeten zo snel mogelijk verdwijnen. Ze zaaien vooral onrust.
Bron? Ben oprecht geïnteresseerd.quote:Op maandag 14 september 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingenwerk is inderdaad een zeer discutabele organisatie. Zo moedigen ze mensen actief aan om zich te bekeren of opeens homo te worden.
De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bron? Ben oprecht geïnteresseerd.
En zie bij de rechter maar eens te bewijzen dat die persoon niet homo/christelijk is.quote:Op maandag 14 september 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingenwerk is inderdaad een zeer discutabele organisatie. Zo moedigen ze mensen actief aan om zich te bekeren of opeens homo te worden. Ook helpen ze met belastingeld( ja ze krijgen geld van het ministerie) om noodopvang te regelen voor mensen die weigeren mee te werken aan terugkeer.
Wat anekdoten van oud-vrijwilligers, is wat anders dan structureel de boel flessen. Heb je echt niets beters?quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.
Haha, kom meteen een voorbeeld tegen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.
Plotseling homoseksueel.quote:Eiseres, afkomstig uit Uganda, heeft aan haar tweede asielaanvraag ten grondslag gelegd dat zij homoseksueel is. De homoseksuele geaardheid is naar het oordeel van de rechtbank een novum. Aan eiseres kan in het licht van de rechtsoverwegingen 69 en 71 van het arrest van het Hof van Justitie van de Europese Unie van 2 december 2014 niet worden tegengeworpen dat zij dat niet bij haar eerdere aanvraag heeft aangevoerd.
Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar .bagatelliserenquote:Op maandag 14 september 2015 19:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, kom meteen een voorbeeld tegen.
[..]
Plotseling homoseksueel.
Slimmer nog is zeggen dat je biseksueel bent. Dan kunnen ze later niet je verblijfsvergunning weer intrekken als je toch een relatie hebt met iemand van het andere geslacht.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar bagataliseren.
Ik bagatelliseer niks, ik was alleen benieuwd naar een bronnetje. Dergelijke beschuldigingen dien je nou eenmaal te staven.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar .bagatelliseren
Is er al iemand achter de werkelijke reden waarom er zo overdreven positief wordt gereageerd op deze migranten?quote:Op maandag 14 september 2015 18:38 schreef Eufonie het volgende:
Nog een leuk artikel:
„Freiwillige“ Flüchtlingshelfer am Westbahnhof sind bezahlt
http://www.unzensuriert.a(...)VfWXO2NcJuA.facebook
„Die freiwilligen Helfer am Wiener Westbahnhof wurden weltweit zum Symbol für Menschlichkeit“, befindet die Zeitung Heute in einem aktuellen Artikel aus Anlass des Besuches von Bundespräsident Heinz Fischer vor Ort. Gleich wie das kleinformatige Boulevardblatt hat sich nahezu die gesamte Medienlandschaft in den letzten Tagen einer beispielhaften Propagandawelle verschrieben.![]()
![]()
Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.quote:Op maandag 14 september 2015 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik was alleen benieuwd naar een bronnetje. Dergelijke beschuldigingen dien je nou eenmaal te staven.
Nee, maar er zijn altijd klokkenluiders. Over dergelijke misstanden is altijd wel iets te vinden in de media. Vooral als vluchtelingen zo 'heet' zijn als nu, zijn er echt veel oud-medewerkers die uit de school willen klappen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.
Aantal jaren geleden hadden we de 'zanger lichte muziek' om gepardonneerde illegalen aan een uitkering te helpen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.
Als ze daar geweigerd worden betekent het dat ze al in Hongarije/Servië/Bulgarije/Turkije/Griekenland/Macedonië zijn. Dus ze hoeven eigenlijk niet 'ergens heen'.quote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
De meest 'simpele samenzwering' zou je kunnen samenvatten als het doorbreken van homogeniteit van de EU-landen ten behoeve van deze organisatie, iets wat de VN ook al eens stelde:quote:Op maandag 14 september 2015 19:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Is er al iemand achter de werkelijke reden waarom er zo overdreven positief wordt gereageerd op deze migranten?
Valt er wat te halen voor een politicus als je ze opneemt of zo? Ik begin er steeds minder van te snappen namelijk.
Hardop gelachen. Het is weer tijd voor je medicatie geloof ik.quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bedankt, was zelf ook wat in die richting aan het gissen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
De meest 'simpele samenzwering' zou je kunnen samenvatten als het doorbreken van homogeniteit van de EU-landen ten behoeve van deze organisatie, iets wat de VN ook al eens stelde:
The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said. Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural. He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law.
En, voor een verder "BNW-gehalte", vanaf 0:38
Over 5 minuten op NPO 1, zielige gezinnen en verdronken asielzoekers. Huilende mensen, en een grote ellende. Komt dat zien, het is poppenkast tijd. Het acteerspel gaat beginnen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:54 schreef xzaz het volgende:
Die beelden op TV ook alleen maar zielige kindertjes
Het Coudenhove-Kalergi plan?quote:Op maandag 14 september 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bedankt, was zelf ook wat in die richting aan het gissen.
Dat dit een samenzwering is, hoef ik niet echt aan te twijfelen. Het is gewoon overduidelijk dat de media zaken veel mooier en linkser spiegelen dan de werkelijkheid is.
Wat me meteen weer doet denken:
Kijk dit is de macht van de politiek op de media.
Onze media is niet onafhankelijk, iets wat we stiekem al wisten maar dat nu snoeihard bewezen wordt.
Wat een held, die Orban. Een voorbeeld voor ons allen.quote:Op maandag 14 september 2015 20:03 schreef Igen het volgende:
Nu net op het Duitse nieuws: Hongarije heeft het hek dicht gemaakt, maar heeft tegelijk vandaag ook geprobeerd om gauw zo veel mogelijk van de vluchtelingen zónder ze te registreren naar Oostenrijk te sturen, want in Hongarije is geen plek voor moslims, aldus Orbán.
quote:Op maandag 14 september 2015 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een held, die Orban. Een voorbeeld voor ons allen.
Alleen de vogels vliegen nog van Servië naar Hongarije dus?quote:Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Livestream is gestopt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Open binnengrenzen kunnen alleen blijven bestaan als we een Fort Europa maken.quote:Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen de vogels vliegen nog van Servië naar Hongarije dus?
Worden niet teruggefloten, worden niet neergeschoten.
Omdat ze soms in Servië of soms in Hongarije willen zijn?
Nou, ik krijg sterk de indruk dat de periode van het Opengrenzen Europa al weer achter ons ligt.quote:Op maandag 14 september 2015 20:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Open binnengrenzen kunnen alleen blijven bestaan als we een Fort Europa maken.
Maar gisteren beweerde iemand dat ook rond de Wende niemand open grenzen wou. Dát lijkt me dat liedje toch wel te ontkrachten.
Kunnen ze via wat is het? Slovenië? toch Hongarije binnen?quote:Op maandag 14 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:
Een Hongaarse vluchtelingenwerker op TV.
"De overheid had gezegd dat de grens pas in de nacht op woensdag dicht zou gaan. Maar nu is het hek dicht en aan de andere kant staan ook agenten, die de vluchtelingen die kant op (wijzend gebaar) sturen. Daar is een grensovergang, maar daar kunnen alleen reizigers de grens over. De vluchtelingen hebben geen visum, dus die kunnen daar alleen de grens over als ze asiel aanvragen. Dat kan voor problemen zorgen."
*zucht*
Wat een strategen zijn het, onze Europese leidersquote:Op maandag 14 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:
Een Hongaarse vluchtelingenwerker op TV.
"De overheid had gezegd dat de grens pas in de nacht op woensdag dicht zou gaan. Maar nu is het hek dicht en aan de andere kant staan ook agenten, die de vluchtelingen die kant op (wijzend gebaar) sturen. Daar is een grensovergang, maar daar kunnen alleen reizigers de grens over. De vluchtelingen hebben geen visum, dus die kunnen daar alleen de grens over als ze asiel aanvragen. Dat kan voor problemen zorgen."
*zucht*
Kroatië -> Slovenië -> Oostenrijk.quote:Op maandag 14 september 2015 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kunnen ze via wat is het? Slovenië? toch Hongarije binnen?
In theorie wel. Moeten ze eerst nog door Kroatië.quote:Op maandag 14 september 2015 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kunnen ze via wat is het? Slovenië? toch Hongarije binnen?
Straks verdrinken we allemaal in de zee der tranen van deze policor , lieve, mooie en zo helemaal begane en begrijpende wezens.quote:Op maandag 14 september 2015 19:56 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Over 5 minuten op NPO 1, zielige gezinnen en verdronken asielzoekers. Huilende mensen, en een grote ellende. Komt dat zien, het is poppenkast tijd. Het acteerspel gaat beginnen.
quote:Op maandag 14 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Kroatië -> Slovenië -> Oostenrijk.
Dat wordt goed boeren voor de kippegaas- en prikkeldraadfabrikanten.
Moest even checken, idd via Kroatië dan...quote:Op maandag 14 september 2015 20:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
In theorie wel. Moeten ze eerst nog door Kroatië.
Mensen haten die wat van hun leven willen makenquote:Op maandag 14 september 2015 20:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik haat de gelukszoekers die nu hun kans ruiken en massaal meekomen met de veel kleinere groep terechte en echte vluchtelingen.
Met "maken" suggereer je dat ze er iets voor willen doen. Als dat het geval was, bleven ze wel daar.quote:Op maandag 14 september 2015 20:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Mensen haten die wat van hun leven willen maken
Eh, nee?quote:Op maandag 14 september 2015 20:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Met "maken" suggereer je dat ze er iets voor willen doen. Als dat het geval was, bleven ze wel daar.
Ze komen dat betere leven gewoon opeisen.
Heel opmerkelijk verhaal. Ze is als jood zelf het product van migratie. Logisch dat je dan anderen gaat vertellen dat immigratie goed en nodig is. Persoonlijk vind ik het vrij onbeschoft als je andere landen gaat vertellen hoe om te gaan met migratie omdat het toevallig jou en je voorvaderen goed uitgekomen is.quote:Op maandag 14 september 2015 19:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
De meest 'simpele samenzwering' zou je kunnen samenvatten als het doorbreken van homogeniteit van de EU-landen ten behoeve van deze organisatie, iets wat de VN ook al eens stelde:
The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said. Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural. He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law.
En, voor een verder "BNW-gehalte", vanaf 0:38
Niet juist, Slovenië grenst naast oostenrijk, italië en kroatië ook aan Hongarije.quote:Op maandag 14 september 2015 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Moest even checken, idd via Kroatië dan...
Hongarije heeft verhoudingsgewijs maar een klein grensje eigenlijk met Servië zelfs.
Zo'n kind moet je inderdaad gewoon linea recta terugsturen zodat het z'n jarenlange opleiding tot Westen-hatende zelfmoordterrorist bij IS kan voltooien.quote:
quote:
Kan in Nederland zo bij de "welkomwinkel" een nieuwe spijkerbroek ophalen.quote:
ziet er meer uit als een pakistaanse straatratquote:
Absurd. Onze bontkraagjes begonnen dat pas na jaren van mislukte integratie dit richting camera's te doen. Hier beginnen ze al zonder dat ze uberhaupt een legale status hebben.quote:
Onze bontkraagjes zijn hier over het algemeen geboren.quote:Op maandag 14 september 2015 21:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Absurd. Onze bontkraagjes begonnen dat pas na jaren van mislukte integratie dit richting camera's te doen. Hier beginnen ze al zonder dat ze uberhaupt een legale status hebben.
Niet nodig, je weet toch ook dat de vluchtelingenstroom voor de volle 96% uit gezinnen bestaat? Dit soort minkukels heb je overal tussen zitten, dat zijn vaak die alleenstaande mannen van 18 tot 40 jaar.quote:Op maandag 14 september 2015 21:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Zou mevrouw Merkel al deze beelden ook zien? Iedereen weet dat ze bijna allemaal gewoon gelukszoekers zijn, waarom zien de regeringen dat niet in
*tot die tijd worden ze aan hun lot overgelaten.quote:De Europese Unie is het eens geworden om in totaal 160.000 vluchtelingen die nu in Hongarije, Griekenland en Italië zitten, te verspreiden over heel Europa. Dat zegt de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas De Maizière maandag in Brussel, waar een extra ingelast overleg was tussen de Europese bewindslieden. Hij spreekt wel van een 'politiek akkoord'.
De precieze details van de verdeling zijn nog onbekend. Duidelijk is wel dat het voorstel voor verplichte opvang het niet haalt. De Maizière sprak desondanks van ,,een belangrijke stap naar Europese solidariteit''.
Eerder maandag had de EU al consencus bereikt over de verdeling van 40.000 vluchtelingen vanuit Griekenland en Italië. De Europese Commissie had dit eind mei voorgesteld, waarna lidstaten in juli op vrijwillige basis aanboden bijna 33.000 vluchtelingen op te nemen. Ook zeiden de landen toen toe nog dit jaar naar de 40.000 vluchtelingen toe te werken. Nederland neemt ruim 2000 mensen op.
Vorige week stelde Brussel voor om nog eens 120.000 vluchtelingen over heel Europa te verspreiden. Verplichte quota werden door met name Oost- en Centraal-Europese landen al snel afgewezen.
Hotspots
Maandag besloten de bewindslieden ook om opvangcentra voor vluchtelingen - zogeheten hotspots - aan de grenzen van Europa op te trekken. Op Sicilië is er al een operationeel.
De bewindslieden komen begin oktober opnieuw bijeen, in Luxemburg. De Maizière sprak, gesteund door zijn Franse collega, de verwachting uit dat dan een definitief besluit wordt genomen* over de details van de verdeling van vluchtelingen over Europa.
En de teringzooi die ze achterlaten. Ik kan het beamen toen ik 3 weken geleden de grens overstak van Servië naar Hongarije. Vlak na de grens is er een parkeerplaats waar je een autobaanvignet kan halen. Het was een regelrechte stinkende kankerbendequote:Op maandag 14 september 2015 21:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Nog zo'n fijn kereltje in Boedapest.
http://www.liveleak.com/view?i=2a6_1441563683
Ja dat hadden ze ook wel wat kunnen verwachten als ze naar Europa zouden komen niet? Eeuwig durende vergaderingen over wie nou wat moet gaan doen. Die lui krijgen nooit een status, dit wordt echt lullen tot 2150.quote:Op maandag 14 september 2015 21:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
*tot die tijd worden ze aan hun lot overgelaten.
ofwat?
Treurig verhaal.
Er zijn echt zooooveel van die plaatjes die al dagen -vooral sinds gisteren- worden rondgestuurd.quote:Op maandag 14 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]
Merkel haar naïviteit.
Dat is ook te zien op alle filmpjes die alles behalve nep zijn. De media laten deze echter niet zien. Zelfs rechtse media niet.quote:Op maandag 14 september 2015 21:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En de teringzooi die ze achterlaten. Ik kan het beamen toen ik 3 weken geleden de grens overstak van Servië naar Hongarije. Vlak na de grens is er een parkeerplaats waar je een autobaanvignet kan halen. Het was een regelrechte stinkende kankerbende
Wat bedoel je met aan hun overgelaten? Wie?quote:Op maandag 14 september 2015 21:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
*tot die tijd worden ze aan hun lot overgelaten.
ofwat?
Treurig verhaal.
Naïviteit is altijd nog beter dan kwade wil of onverschilligheid. Het is denk ik een van de minst slechte slechte eigenschappen die er zijn.quote:Op maandag 14 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]
Merkel haar naïviteit.
Waar je deze twee eigenschappen vandaan trekt is mij een raadsel, maar naïviteit is heel gevaarlijk, zeker bij het staatshoofd van het belangrijkste land van Europa. Onverschilligheid krijg je vanzelf als je de chaos in niet-westerse landen ziet. Ze moeten nu zelf maar eens hun landen opbouwen, het westen heeft meer dan genoeg voor ze gedaan.quote:Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Naïviteit is altijd nog beter dan kwade wil of onverschilligheid.
Ja lekker is dat. Het westen bombardeert de boel naar de tering en steunt revoluties, en dan gaan roepen "we hebben zo veel voor jullie gedaan, nou moeten jullie zelf maar eens wat gaan doen".quote:Op maandag 14 september 2015 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar je deze twee eigenschappen vandaan trekt is mij een raadsel, maar naïviteit is heel gevaarlijk, zeker bij het staatshoofd van het belangrijkste land van Europa. Onverschilligheid krijg je vanzelf als je de chaos in niet-westerse landen ziet. Ze moeten nu zelf maar eens hun landen opbouwen, het westen heeft meer dan genoeg voor ze gedaan.
Nou, blijkbaar is het crisis in die landen. Te veel migranten. Niet-menselijke opvang. Etc.quote:Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat bedoel je met aan hun overgelaten? Wie?
Wees blij dat er geen verplicht quotum komt. Er is namelijk totaal geen rekening gehouden met bevolkingsdichtheid. Nederland wordt overspoeld met een lading illegalen waar geen huizen voor zijn.
Ik ben het met de steun voor die revoluties ook niet eens. Aan Assad en Kadaffi hadden we goede bondgenoten. Maar goed de steun voor die zgn. "Arabische lente" komt van dezelfde mensen die hier heel Afrika naar toe willen halen. Maar de boodschap moet zijn: Europa heeft zich ontwikkeld, nu jullie nog. En alles maar naar Europa draagt daar niet aan bij.quote:Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja lekker is dat. Het westen bombardeert de boel naar de tering en steunt revoluties, en dan gaan roepen "we hebben zo veel voor jullie gedaan, nou moeten jullie zelf maar eens wat gaan doen".
Echt, hoe verzin je het toch
Wat een flauwekul. Toen die oorlog in Irak speelde zaten die oost-Europese landen nog niet eens in de EU en nog maar net in de Navo. En Bush heeft al helemaal niets met de huidige illegalen-crisis te maken. De laatste weken is duidelijk geworden dat we aan Oost-Europa prima bondgenoten hebben.quote:Op maandag 14 september 2015 21:47 schreef Igen het volgende:
En de Oost-Europese landen die nu geen vluchtelingen willen opvangen, die liepen voorop hè. Die werden door George W. Bush Rumsfeld opgehemeld als het "nieuwe Europa" vanwege hun grote steun voor Amerika's oorlog in Irak.
Waarom moeten wij dat oplossen? Italië had zijn grenzen fatsoenlijk moeten bewaken. Hebben ze nooit gedaan omdat ze er vanuit gingen dat alles toch wel doorreist naar noord-west Europa.quote:Op maandag 14 september 2015 21:47 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar is het crisis in die landen. Te veel migranten. Niet-menselijke opvang. Etc.
Maar blijkbaar wordt er wel pas ergens in oktober een besluit genomen..
Dat begrijp ik niet,
Geen idee. Ik begrijp sowieso niet waarom Europa mensen moet opvangen, maargoed.quote:Op maandag 14 september 2015 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom moeten wij dat oplossen? Italië had zijn grenzen fatsoenlijk moeten bewaken. Hebben ze nooit gedaan omdat ze er vanuit gingen dat alles toch wel doorreist naar noord-west Europa.
Niet-menselijke opvang vind ik ook zo'n geklets..als je echt voor je leven op de vlucht bent, ben je blij met alles wat je krijgt.
Jammer genoeg kan het leiden tot dezelfde desastreuze gevolgen als bij die andere twee eigenschappen. Zeker als het personen op belangrijke posities betreft.quote:Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Naïviteit is altijd nog beter dan kwade wil of onverschilligheid. Het is denk ik een van de minst slechte slechte eigenschappen die er zijn.
Ten eerste ben je blijkbaar totaal niet in staat om de keten van acties en consequenties te doorgronden.quote:Op maandag 14 september 2015 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Toen die oorlog in Irak speelde zaten die oost-Europese landen nog niet eens in de EU en nog maar net in de Navo. En Bush heeft al helemaal niets met de huidige illegalen-crisis te maken. De laatste weken is duidelijk geworden dat we aan Oost-Europa prima bontgenoten hebben.
Wat heeft Spanje er nou weer mee te makenquote:Ik zeg: Gooi die onbetrouwbare zuidelijke landen zoals Spanje, Italië en Griekenland uit de EU, uit Schengen en uit de euro. Zij zijn niet in staat om hun grenzen adequaat te bewaken en sturen alles maar door naar ons![]()
Oost-Europese landen willen wél doorpakken. Hoewel ik zeer sceptisch tegenover EU-uitbreidingen sta, zou ik zeggen: Oost-Europa er bij en Zuid-Europa er uit.
Ze zeggen helemaal niet dat er flink wat bij kunnen. Ze zeggen dat we ze buiten Europa moeten houden. En dat is precies de oplossing die nodig is. Oost-Europa bewaakt de grenzen. Orban heeft een hek gebouwd en het leger inzet. Italië en Griekenland laten alles gewoon door.quote:Op maandag 14 september 2015 21:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste ben je blijkbaar totaal niet in staat om de keten van acties en consequenties te doorgronden.
Ten tweede zou ik Oost-Europa absoluut geen prima bondgenoten willen noemen, want wat zij proberen is immers om zo veel mogelijk het probleem op ons in West-Europa af te wentelen. Zij zeggen dat zij geen moslims willen en dat die er in landen als Nederland toch al wel zijn en dat er dus nog wel flink wat bij kunnen. Is dat jouw idee van een goeie bondgenoot?
Kijk 'Container with aid for "refugees" was full of weapons and ammunition' op YouTube -quote:Op maandag 14 september 2015 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Toen die oorlog in Irak speelde zaten die oost-Europese landen nog niet eens in de EU en nog maar net in de Navo. En Bush heeft al helemaal niets met de huidige illegalen-crisis te maken. De laatste weken is duidelijk geworden dat we aan Oost-Europa prima bondgenoten hebben.
Ik zeg: Gooi die onbetrouwbare zuidelijke landen zoals Spanje, Italië en Griekenland uit de EU, uit Schengen en uit de euro. Zij zijn niet in staat om hun grenzen adequaat te bewaken en sturen alles maar door naar ons![]()
Oost-Europese landen willen wél doorpakken. Hoewel ik zeer sceptisch tegenover EU-uitbreidingen sta, zou ik zeggen: Oost-Europa er bij en Zuid-Europa er uit.
Wat is bullshit?quote:Op maandag 14 september 2015 21:57 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Kijk 'Container with aid for "refugees" was full of weapons and ammunition' op YouTube -
Bullshit
Stront van een stier.quote:
quote:Op maandag 14 september 2015 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waarom moeten wij dat oplossen? Italië had zijn grenzen fatsoenlijk moeten bewaken. Hebben ze nooit gedaan omdat ze er vanuit gingen dat alles toch wel doorreist naar noord-west Europa.
Niet-menselijke opvang vind ik ook zo'n geklets..als je echt voor je leven op de vlucht bent, ben je blij met alles wat je krijgt.
Ze zijn daar veilig.quote:Op maandag 14 september 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Vertaling: Gevoerd "als dieren in het asiel": Eten wordt naar vluchtelingen gegooid in het kamp van Röszke.
En het is een filmpje van RT hè, dus ik wil geen gezeik horen over dat het eurofiele propaganda is.
Zou jij het willen riskeren om jarenlang in een vluchtelingenkamp te moeten blijven waar zo met mensen wordt omgegaan?
Ja, je hoeft mij niet te komen vertellen dat je een harteloos iemand bent die alleen aan zichzelf denkt (en het vervolgens wel een vluchteling kwalijk neemt dat die óók aan zichzelf denkt).quote:Op maandag 14 september 2015 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze zijn daar veilig.
Deze manier van eten uitdelen verdient geen schoonheidsprijs, maar wat deze illegalen doen (Europa in komen) is nog veel erger. Gewoon terug naar de regio. Dit filmpje is wel het laatste waar ik mij druk om maak.
Niks mis met mensen die hierheen komen, op zoek naar een beter leven.quote:Op maandag 14 september 2015 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze zijn daar veilig.
Deze manier van eten uitdelen verdient geen schoonheidsprijs, maar wat deze illegalen doen (Europa in komen) is nog veel erger. Gewoon terug naar de regio. Dit filmpje is wel het laatste waar ik mij druk om maak.
Zeker. Het is een toevalstreffer, er gaat zoveel de grens over dat een controle zomaar raak is. De reportage van Arnold Karskens laat pijnlijk zien hoe de Grieken het af laten weten .quote:Op maandag 14 september 2015 22:04 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat Griekenland de grenzen niet controleert. Ik mag Griekenland danken met deze vondst.
Dat is het wel, want moslim en enorme geboortecijfers. Maar die discussie hebben we al gevoerd.quote:Op maandag 14 september 2015 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niks mis met mensen die hierheen komen, op zoek naar een beter leven.
En nee, we kunnen niet 'iedereen' binnenlaten en nee, ik weet ook niet waar de grens ligt. Feit is alleen wel dat de huidige aantallen niet het einde betekent van Europa zoals we het kunnen.
Maak je niet te druk.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat Rusland bagger is? Want dat wisten we al.quote:Op maandag 14 september 2015 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zag ook foto's van migranten die onder t prikkeldraad door kropen van dat nog onafgebouwde hek tussen Servie en Hongarije. Moet je in Rusland proberen, dan hadden ze al een automatisch geweer op je leeggeschoten.
Rusland is verstandig. Rusland bewaakt grenzen zoals het hoort. Op mensen die ondanks stop-bevelen toch de grens oversteken moet desnoods geschoten worden. Landsgrenzen moeten keihard bewaakt worden. Landsgrenzen zijn de basis van de natiestaat en onze soevereiniteit.quote:Op maandag 14 september 2015 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Dat Rusland bagger is? Want dat wisten we al.
Die geboortecijfers zijn zich juist aan het normaliseren. Moslims in Nederland krijgen gemiddeld genomen steeds minder kinderen.quote:Op maandag 14 september 2015 22:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is het wel, want moslim en enorme geboortecijfers. Maar die discussie hebben we al gevoerd.
Ik heb even zitten Google'n en kan werkelijk niet één bericht vinden van iemand die in de laatste jaren aan de Russische grens is doodgeschoten wegens het illegaal oversteken van de grens.quote:Op maandag 14 september 2015 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zag ook foto's van migranten die onder t prikkeldraad door kropen van dat nog onafgebouwde hek tussen Servie en Hongarije. Moet je in Rusland proberen, dan hadden ze al een automatisch geweer op je leeggeschoten.
Zo goed is de controle dus daar.quote:Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb even zitten Google'n en kan werkelijk niet één bericht vinden van iemand die in de laatste jaren aan de Russische grens is doodgeschoten wegens het illegaal oversteken van de grens.
In Nederland ja. Dit zijn geen Vernederlandste moslims he.quote:Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die geboortecijfers zijn zich juist aan het normaliseren. Moslims in Nederland krijgen gemiddeld genomen steeds minder kinderen.
Nog steeds meer dan autochtonen, maar het getal ontloopt ook elkaar niet veel meer.
In vrijwel alle landen ter wereld word je opgepakt als je illegaal de grens over gaat. Maar in Europa mogen er letterlijk tienduizenden, veelal jonge mannen, zomaar overal gaan staan en wandelen waar ze willen. Uit een regio waarvan we weten dat IS er welig tiert. Zoiets valt gewoon niet uit te leggen en schept een gigantisch precedent voor toekomstige gevallen.quote:Op maandag 14 september 2015 22:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen? Dat Rusland bagger is? Want dat wisten we al.
Persoonlijk vind ik het oversteken van een grens geen misdaad die zou moeten worden bestraft met de dood.quote:Op maandag 14 september 2015 22:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Rusland is verstandig. Rusland bewaakt grenzen zoals het hoort. Op mensen die ondanks stop-bevelen toch de grens oversteken moet desnoods geschoten worden. Landsgrenzen moeten keihard bewaakt worden. Landsgrenzen zijn de basis van de natiestaat en onze soevereiniteit.
Volgens Wikipedia zijn er een stuk of 4 miljoen illegalen in Rusland.quote:Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo goed is de controle dus daar.
Gelukkig niet. Dat zou heel erg zijn. Schieten wil trouwens niet altijd zeggen dat iemand dodelijk wordt getroffen. Maar niemand heeft het lef om de Russische grens zomaar over te steken, omdat bekend is dat Rusland het niet tolereert. Wel komen veel mensen in de gevangenis terecht wegens grensoverschrijding, met uitzetting na betaling van een flinke boete. Zoals het hoort.quote:Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb even zitten Google'n en kan werkelijk niet één bericht vinden van iemand die in de laatste jaren aan de Russische grens is doodgeschoten wegens het illegaal oversteken van de grens.
Het is ook de bedoeling dat je gehoor geeft aan het 'Halt of ik schiet' bevel.quote:Op maandag 14 september 2015 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het oversteken van een grens geen misdaad die zou moeten worden bestraft met de dood.
Maar dat ben ik.
Zijn we het toch op één punt eensquote:Op maandag 14 september 2015 22:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het oversteken van een grens geen misdaad die zou moeten worden bestraft met de dood.
Maar dat ben ik.
Dat paal en perk stellen had meteen moeten gebeuren. Je kunt niet "vluchteling" A opvangen en "vluchteling" B niet. Het is alles of niets (rechtsgelijkheid).quote:Op maandag 14 september 2015 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, uiteraard moet je op een gegeven moment paal en perk stellen aan de opvang van nieuwe vluchtelingen. Vooral in dit tempo wordt het erg lastig om voor adequate opvang te zorgen.
Dat is zeker weer geen propaganda? Vinden de huilies in deze reeks de media nou weer lief?quote:Op maandag 14 september 2015 22:16 schreef Physsic het volgende:
Nu op het nieuws, de reden dat ze naar bijv. Nederland doorlopen is omdat >90% uit Syrie daar een vv krijgt. In andere landen soms maar 20%.
Aan de interviews te zien zijn er nog genoeg met eindbestemming Nederland.
Kan er eeuwig met je over door ouwehoeren, maar daar voel ik weinig voor.quote:Op maandag 14 september 2015 22:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat paal en perk stellen had meteen moeten gebeuren. Je kunt niet "vluchteling" A opvangen en "vluchteling" B niet. Het is alles of niets (rechtsgelijkheid).
We weten inmiddels van niet-westerse immigratie dat als je een klein groepje opvangt (uit humanitaire overwegingen), dat het volgende groepje ook komt, en dan weer het volgende groepje, etc.. Het is oneindig. Voor iedereen en vanaf het begin keihard zijn is uiteindelijk het meest sociaal voor alle betrokkenen.
Diezelfde gebruikt ook voor de groep uit Servië het woord "vluchtelingen", waarmee ze duidelijk aangeven dat ook deze groep verwelkomd moet worden met ingericht huis, Miele en uitkering.quote:Op maandag 14 september 2015 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is zeker weer geen propaganda? Vinden de huilies in deze reeks de media nou weer lief?
De media blijft een poppenkast of de muppetshow. Meer dan de helft wat zij laten zien is propaganda vanuit de elite.quote:Op maandag 14 september 2015 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is zeker weer geen propaganda? Vinden de huilies in deze reeks de media nou weer lief?
Geen idee. Ik gaf dit gewoon als informatie, zonder bijbedoelingen.quote:Op maandag 14 september 2015 22:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee joh.quote:Op maandag 14 september 2015 22:20 schreef ManianMan het volgende:
[..]
De media blijft een poppenkast of de muppetshow. Meer dan de helft wat zij laten zien is propaganda vanuit de elite.
Er staan elke dag lange files op elke snelweg in dit land. Alsof dat iets nieuws isquote:Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Physsic het volgende:
NOS:
"Je ziet wat er komt van de grenscontroles weer invoeren, he! Uh.. Lange files.. Eh.. De vluchtelingenstroom zal er niet door afnemen."
Lange files. Het zal je maar gebeuren.
Te schunnig ditquote:Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Physsic het volgende:
NOS:
"Je ziet wat er komt van de grenscontroles weer invoeren, he! Uh.. Lange files.. Eh.. De vluchtelingenstroom zal er niet door afnemen."
Lange files. Het zal je maar gebeuren.
Daarom laten ze ook alleen gezinnen zien op tv en niet de randdebielen die eten weg gooien of burgers bekogelen met stenen.quote:
Voor de open-grenzen deal is het ook jarenlang goed genoeg gegaan.quote:Op maandag 14 september 2015 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er staan elke dag lange files op elke snelweg in dit land. Alsof dat iets nieuws is
Begin je het eerst eindelijk een beetje door te hebben (en heel voorzichtig toe te geven) dat het uit de hand loopt en dan sluit je af met twee echte Koos zinnen.quote:Op maandag 14 september 2015 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, uiteraard moet je op een gegeven moment paal en perk stellen aan de opvang van nieuwe vluchtelingen. Vooral in dit tempo wordt het erg lastig om voor adequate opvang te zorgen.
Hierbij moet overigens bij worden gezegd dat het verdomd lastig is om onze buitengrenzen hermetisch af te sluiten.
Verder sla ik niet echt stijl achterover van de aantallen die hier nu binnenkomen. Oké, het zijn er best veel, maar we moeten nou niet doen alsof het land naar de klote gaat.
Dit dus.quote:Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Daarom laten ze ook alleen gezinnen zien op tv en niet de randdebielen die eten weg gooien of burgers bekogelen met stenen.
Inderdaad.quote:Op maandag 14 september 2015 22:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor de open-grenzen deal is het ook jarenlang goed genoeg gegaan.
Dat zijn keuzes die de redactie maakt. En meer specifiek: het team ter plaatse.quote:Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Daarom laten ze ook alleen gezinnen zien op tv en niet de randdebielen die eten weg gooien of burgers bekogelen met stenen.
http://www.nu.nl/politiek(...)g-vluchtelingen.htmlquote:Op maandag 14 september 2015 22:30 schreef Houtenbeen het volgende:
Oh er is toch geen akkoord bereikt bij de EU-top volgens Dijkhoff
Hoe verklaar je dan dat alle media hetzelfde doen? Terwijl slechts een kleine minderheid van het Nederlandse volk "Welkom" staat te zingen. Enige uitzonderingen zijn Elsevier en GeenStijl.quote:Op maandag 14 september 2015 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn keuzes die de redactie maakt. En meer specifiek: het team ter plaatse.
Er is geen elite die aan de touwtjes trekt. Tenzij je met elite de hoofdredactie bedoelt.
Psst... Koosvogels is gehersenspoeld door de massamedia. Ik wist zo'n 10 jaar terug al dat Amerika een egotripper was en alleen aan het geld, goud en olie dacht.quote:Op maandag 14 september 2015 22:26 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Begin je het eerst eindelijk een beetje door te hebben (en heel voorzichtig toe te geven) dat het uit de hand loopt en dan sluit je af met twee echte Koos zinnen.
Het gaat fout maar het gaat eigenlijk best goed.
Blijft vermakelijk.
Ik kan je verzekeren dat een baantje bij een gesubsidieerde medium niet de natte droom is van de meeste journalisten.quote:Op maandag 14 september 2015 22:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan dat alle media hetzelfde doen? Terwijl slechts een kleine minderheid van het Nederlandse volk "Welkom" staat te zingen. Enige uitzonderingen zijn Elsevier en GeenStijl.
Een journalist die kritisch bericht over die zgn. 'vluchtelingen' weet dat hij een lucratief baantje bij de NPO op zijn buik kan schrijven.
De kritiek op het huidige beleid in de mainstream media is altijd hetzelfde: De grenzen moeten open.quote:Op maandag 14 september 2015 22:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder is een verhaal over mensen die vluchtelingen welkom heten, gewoon nieuwswaardig. Als Nederland massaal de straat opgaan om te demonstreren tegen de komst van asielzoekers, dan is dat eveneens nieuwswaardig. Je moet er niet zoveel achter zoeken.
Verder lees ik ook stukken in kranten waarin kritiek wordt geuit op het huidige beleid. Martin Sommer in de VK van afgelopen zaterdag, om maar iets te noemen.
De aantallen zijn niet alarmerend, en bovenal het aantal incidenten is nul. Gaat prima voorlopig.quote:Op maandag 14 september 2015 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
Hierbij moet overigens bij worden gezegd dat het verdomd lastig is om onze buitengrenzen hermetisch af te sluiten.
Verder sla ik niet echt stijl achterover van de aantallen die hier nu binnenkomen. Oké, het zijn er best veel, maar we moeten nou niet doen alsof het land naar de klote gaat.
Wat ontzettend naïef. Er zijn al veel te veel niet-westerse allochtonen in Nederland. Nederland is al te vol. Er is al te veel islam. Elk aantal is teveel. Er is geen plek voor nog meer. Zelfs in relatief kleine dorpen zie je overal islamitische hoofddoekjes op straat, een ongewenst verschijnsel in een westers land. Genoeg is genoeg.quote:Op maandag 14 september 2015 22:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De aantallen zijn niet alarmerend, en bovenal het aantal incidenten is nul. Gaat prima voorlopig.
Jij verwijt BNR dus dat ze jouw nogal bepekte wereldbeeld en kortzichtige conclusies niet delen?quote:Op maandag 14 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De kritiek op het huidige beleid in de mainstream media is altijd hetzelfde: De grenzen moeten open.
Een verhaal over een marginale groep die "vluchtelingen" welkom heten is relevanter dan wat het tuig in Hongarije aanricht?Bijzondere journalistiek. Zeker gezien de hoeveelheid aandacht die nuttige idioten krijgen, terwijl er zelfs meer dan voldoende tijd is om beide onderwerpen te behandelen.
Terwijl bekend werd dat de ouders van het aangespoelde kinderlijkje ordinaire economische vluchtelingen waren, die al jaren hoog en droog in Turkije zaten, gooide BNR er nog maar eens een reportage over hulp voor 'vluchtelingen' in Nederland tegenaan.
gast, hoe naief ben jequote:Op maandag 14 september 2015 22:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De aantallen zijn niet alarmerend, en bovenal het aantal incidenten is nul. Gaat prima voorlopig.
Ben benieuwd hoe men reageert als er zich écht een probleem gaat manifesteren. Een pandemie, of een flinke natuurramp, of een uitslaande oorlog. Zie hier vooral blinde paniek veroorzaakt door aanwezigheid van mensen op ons continent
Met geen van je opmerkingen ben ik het eens.quote:Op maandag 14 september 2015 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat ontzettend naïef. Er zijn al veel te veel niet-westerse allochtonen in Nederland. Nederland is al te vol. Er is al te veel islam. Elk aantal is teveel. Er is geen plek voor nog meer. Zelfs in relatief kleine dorpen zie je overal islamitische hoofddoekjes op straat, een ongewenst verschijnsel in een westers land. Genoeg is genoeg.
Beter lezen. Wederom word je onbeschoft dus ik hou mijn reactie heel kort: BNR moet gewoon objectief berichten. Het hoeft niet rechts of links. Je kunt ook zonder een standpunt te verkondigen het nieuws brengen dat de vader van het verdronken jongetje een economische vluchteling is.quote:Op maandag 14 september 2015 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij verwijt BNR dus dat ze jouw nogal bepekte wereldbeeld en kortzichtige conclusies niet delen?
Tsja, en daarom ben jij dus geen journalist.
Ik merk bij jou meer haat dan bij welke bevolkingsgroep in Nederland dan ook.quote:Op maandag 14 september 2015 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat ontzettend naïef. Er zijn al veel te veel niet-westerse allochtonen in Nederland. Nederland is al te vol. Er is al te veel islam. Elk aantal is teveel. Er is geen plek voor nog meer. Zelfs in relatief kleine dorpen zie je overal islamitische hoofddoekjes op straat, een ongewenst verschijnsel in een westers land. Genoeg is genoeg.
Je weet het mooi te verdraaien. Ik wil een Nederlands Nederland en een Europees Europa. Voor de islam is hier geen plek. Zeker niet gezien het feit dat de islam voor de ellende waar mensen voor vluchten verantwoordelijk is.quote:Op maandag 14 september 2015 22:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik merk bij jou meer haat dan bij welke bevolkingsgroep in Nederland dan ook.
Hoeveel gewonden hebben die hoofddoekjes al veroorzaakt in Nederland?
Het spijtige is dat er wel plek is voor de Islam hier.quote:Op maandag 14 september 2015 22:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is geen haat maar gezond verstand. Ik wil een Nederlands Nederland en een Europees Europa. Voor de islam is hier geen plek.
Jij neemt het BNR dat de zender een repo maakt over vluchtelingen, want in jouw ogen bestaan vluchtelingen niet. Dat is aantoonbare onzin. Logisch dus dat BNR daar niet in meegaat.quote:Op maandag 14 september 2015 22:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Beter lezen. Wederom word je onbeschoft dus ik hou mijn reactie heel kort: BNR moet gewoon objectief berichten. Het hoeft niet rechts of links. Je kunt ook zonder een standpunt te verkondigen het nieuws brengen dat de vader van het verdronken jongetje een economische vluchteling is.
Een vluchteling is iemand die vanuit een onveilig gebied vlucht, niet iemand die vanuit het veilige Turkije illegaal in Europa komt. "Illegaal" is dan feitelijk het enige juiste woord. Journalisten die dat te negatief vinden kunnen het redelijk neutrale woord "asielzoeker" gebruiken.quote:Op maandag 14 september 2015 22:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij neemt het BNR dat de zender een repo maakt over vluchtelingen, want in jouw ogen bestaan vluchtelingen niet. Dat is aantoonbare onzin. Logisch dus dat BNR daar niet in meegaat.
Ik stel voor dat je je dan niet beperkt tot het NOS journaal.quote:Op maandag 14 september 2015 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een vluchteling is iemand die vanuit een onveilig gebied vlucht, niet iemand die vanuit het veilige Turkije illegaal in Europa komt. Journalisten kunnen het neutrale woord "asielzoeker" gebruiken.
Het woord "vluchteling" is net zo gekleurd als het woord "gelukszoeker". Je trekt allerlei conclusies, het enige wat ik van de media wil is neutrale berichtgeving. Dat betekent zorgvuldig taalgebruik en natuurlijk zowel voor- als tegenstanders van asielzoekers aan het woord laten.
Jouw mening, geen feit. Er zijn gelukkig ook mensen die er anders over denken.quote:Op maandag 14 september 2015 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
... een ongewenst verschijnsel in een westers land ...
Omdat er in dorpjes hoofddoekjes gesignaleerd zijn vluchtelingen te mogen weigeren vond ik wel een hoogstandje eigenlijk. Gewoon om lachen en overgaan tot de orde van de dagquote:Op maandag 14 september 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
Oh ja, dat is waar ook, je mag bevolkingsgroepen die zich hier niet kunnen verdedigen uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, maar als de user die deze uitingen doet vervolgens zelf wat onvriendelijker wordt bejegend, dan is het plots niet leuk meer.
Ik heb werkelijk geen idee waarom jij in elke discussie persoonlijk moet worden.quote:Op maandag 14 september 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
Oh ja, dat is waar ook, je mag bevolkingsgroepen die zich hier niet kunnen verdedigen uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, maar als de user die deze uitingen doet vervolgens zelf wat onvriendelijker wordt bejegend, dan is het plots niet leuk meer.
Islamitische hoofddoekjes en de "vluchtelingen" zijn voornamelijk moslims. Meer asielzoekers toelaten betekent dus meer islam. Dat hoofddoekjes en moskeeën een ongewenst verschijnsel zijn, is weliswaar een persoonlijke mening, maar er zijn ook de nodige feiten die maken dat het echt niet dom is om niet blij te zijn met die hoofddoekjes: http://www.parool.nl/paro(...)undamentalisme.dhtmlquote:Op maandag 14 september 2015 23:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat er in dorpjes hoofddoekjes gesignaleerd zijn vluchtelingen te mogen weigeren vond ik wel een hoogstandje eigenlijk. Gewoon om lachen en overgaan tot de orde van de dag
Vroeger liepen er vrouwen hier ook met hoofddoekjes, en er heeft zich geen ramp voltrokken. Ik neem het niet mee als criterium om iemand in een hokje goed of fout te plaatsen. Dan kun je dat net zo goed doen met mensen met een grote neus bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 september 2015 23:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Islamitische hoofddoekjes. De "vluchtelingen" zijn voornamelijk moslims. Dat hoofddoekjes en moskeeën een ongewenst verschijnsel zijn, is weliswaar een persoonlijke mening, maar er zijn ook de nodige feiten die maken dat het echt niet dom is om niet blij te zijn met die hoofddoekjes: http://www.parool.nl/paro(...)undamentalisme.dhtml
Dat onderzoek liegt niet. Lees ook vooral over hoe de hoofddoek bepaalt hoe er over joden wordt gedacht, ronduit eng.quote:Op maandag 14 september 2015 23:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vroeger liepen er vrouwen hier ook met hoofddoekjes, en er heeft zich geen ramp voltrokken. Ik neem het niet mee als criterium om iemand in een hokje goed of fout te plaatsen. Dan kun je dat net zo goed doen met mensen met een grote neus bijvoorbeeld.
Dat gooien ze gewoon weer terug, dus ik geef het liever aan iemand anders.quote:Op maandag 14 september 2015 23:15 schreef MissionPhailed het volgende:
We dienen het Hongaars voorbeeld te volgen. Implementeer grenscontroles en gooi eten naar immigranten vanaf een afstand van minstens 10 meter. Geef hen die welkomstliederen zingen voor de migranten stokslagen en geef ze een boete vanwege het verstoren van de openbare orde.
Deze passage?quote:Op maandag 14 september 2015 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat onderzoek liegt niet. Lees ook vooral over hoe de hoofddoek bepaalt hoe er over joden wordt gedacht, ronduit eng.
Dit lijkt wel heel erg op kop in het zand steken. Toenemend antisemitisme, toenemend geweld tegen joden. Joden zijn doorgaans keurige mensen die niets verkeerd doen.quote:Op maandag 14 september 2015 23:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Deze passage?
De hoofddoekdragers geven op andere vlakken ook vijandigere antwoorden. Op de stelling 'Joden zijn niet te vertrouwen' antwoordt 54 procent van de mannen met een gesluierde vrouw bevestigend, tegenover 26 procent zonder gesluierde vrouw.
Ik lees in je posts dingen die vele malen vijandiger zijn dan deze stelling. Waarom is dit dan opeens eng?
Wat ik nog veel opmerkelijker vind, is dat je nogal selectief bent in je verontwaardiging.quote:Op maandag 14 september 2015 23:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waarom jij in elke discussie persoonlijk moet worden.
Kap daar gewoon eens mee.
Ik ga er vanuit dat die mensen dan ook in Nederland wonen, waarvan 54% bevestigend antwoord op de stelling Joden zijn niet te vertrouwen. Wat geeft jou meer recht om te oordelen over een bevolkingsgroep, en in grovere bewoordingen dan de geïnterviewde groep? En is bevestigend antwoorden op die stelling gelijk anti-semitisme?quote:Op maandag 14 september 2015 23:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dit lijkt wel heel erg op kop in het zand steken. Toenemend antisemitisme, toenemend geweld tegen joden. Joden zijn doorgaans keurige mensen die niets verkeerd doen.
Er is geen enkel islamitisch land een keurige democratie. De meeste islamitische landen zijn een grote puinhoop. In naam van de islam wordt de meest vreselijke terreur gepleegd. Een enigszins kritische houding jegens deze ideologie lijkt mij dan niet meer dan redelijk.
Antisemitisme en kritiek op de islam zijn totaal niet te vergelijken.
Iedereen heeft recht om te oordelen en iets te vinden. Moslims mogen van mij ook een hekel aan joden hebben, maar daar staat voor mij tegenover dat ze hier niet welkom zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat die mensen dan ook in Nederland wonen, waarvan 54% bevestigend antwoord op de stelling Joden zijn niet te vertrouwen. Wat geeft jou meer recht om te oordelen over een bevolkingsgroep, en in grovere bewoordingen dan de geïnterviewde groep? En is bevestigend antwoorden op die stelling gelijk anti-semitisme?
Ja tuurlijk, nu is het mijn schuld.quote:Op maandag 14 september 2015 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ik nog veel opmerkelijker vind, is dat je nogal selectief bent in je verontwaardiging.
Kap daar anders ook eens mee.
Juist wel. Toezeggingen kunnen heel vaag zijn, zodat ze verschillend opgevat worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:14 schreef Physsic het volgende:
Ik begrijp het niet.
Hoe kan het nou dat sommigen zeggen dat er wel een akkoord is en anderen zeggen van niet.
Lijkt me niet echt iets om een verschil van mening over te kunnen hebben..
Er is geen unaniem akkoord voor de verplichte verdeling máár wel genoeg stemmen voor een meerderheidsstemming. Sommigen leggen dat uit als geen akkoord en anderen wel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:14 schreef Physsic het volgende:
Ik begrijp het niet.
Hoe kan het nou dat sommigen zeggen dat er wel een akkoord is en anderen zeggen van niet.
Lijkt me niet echt iets om een verschil van mening over te kunnen hebben..
Slecht gekozen plaatje. Door iemand gemaakt die niet begrijpt dat Schengen en de douane-unie niet hetzelfde zijn.quote:
Maar je rekent ze er wel keihard op af als 54% iets zegt. Verder mogen ze een hekel aan elkaar hebben. Kritisch naar de islam kijken gaat wel dan de zaken aankaarten die je niet aanstaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht om te oordelen en iets te vinden. Moslims mogen van mij ook een hekel aan joden hebben, maar daar staat voor mij tegenover dat ze hier niet welkom zijn.
Nogmaals: Gezien de ellende die de islam heeft veroorzaakt (alleen het nazisme en communisme hebben meer doden veroorzaakt) is een kritische houding jegens de islam heel gezond.
Ze hebben een hekel aan het westen omdat het westen 'ongelovige honden' zijn en omdat het westen zo succesvol is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:24 schreef Toefjes het volgende:
Moslims zullen nooit een groot gedeelte van mijn vrienden worden denk ik, maar als je jezelf de vraag stelt: "hoe komt het dat zo'n grote groep een hekel heeft aan Amerika / Het Westen"? forceer je jezelf in een positie net zo kritisch te kijken naar onze eigen regimes, of van onze bondgenoten.
twitter:ChristianFraser twitterde op maandag 14-09-2015 om 23:42:57Serbia saying it will deploy its army to stop Hungary deporting refugees back to Serbia!! So people who have fled war stuck between armies!! reageer retweet
Wat zielig! Ze hebben niets in Europa te zoeken, dus geen medelijden. Ook Servië is een veilig land, dus wat ze bij de Hongaarse grens te zoeken hebben is mij ook een raadsel. Grenscontroles zorgen er voor dat illegalen vast lopen en dat is wat er feitelijk gebeurt in wat deze tweet wordt benoemd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ChristianFraser twitterde op maandag 14-09-2015 om 23:42:57Serbia saying it will deploy its army to stop Hungary deporting refugees back to Serbia!! So people who have fled war stuck between armies!! reageer retweet
Een paar keer onnodig in de regio ingegrepen, nu zelfs met onbemande vliegtuigjes. Steden kapot gebombardeerd, hele families in 1 klap weg onder de term Collateral Damage. Omdat ze daar olie hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze hebben een hekel aan het westen omdat het westen 'ongelovige honden' zijn en omdat het westen zo succesvol is.
Ze willen Hongarije stoppen om de vluchtelingen terug te sturen door middel van hun leger?quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
Whut!quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Refugees hung up at Hungary-Serbia border growing angry, desperate
By RUDAW 15 hours ago
http://rudaw.net/english/world/140920152
A Rudaw correspondent on the Hungary-Serbia border reported that hundreds of refugees in Röszke camp on the border are protesting and asking for the right to leave the country.
The correspondent, Kani Halabjayi, said, “The refugees are Syrians, Iraqis and Kurds asking Hungary not to take their fingerprints and let them pass the border, but the security forces are refusing to.”
Halabjayi added: “The refugees in Röszke camp are living in very bad conditions and waiting for the Hungarian and Serbian governments to let them pass the border and go to Germany and other European countries.”
Er zitten inderdaad ook veel nare mensen tussen zo te zien. De groep als geheel zou de rotte appels moeten aanspreken, dit is natuurlijk koren op de molen voor extreem-rechts en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de echte vluchtelingen.quote:Op maandag 14 september 2015 20:13 schreef Physsic het volgende:
Oude video, maar ik durfde eerder niet te kijken.
Nu wel gekeken en vind het wel het posten waard, voor wie het nog niet gezien heeft.
Vooral die mongool vanaf 2:40.
Pff.
Dit is inderdaad misbruik maken van onze gastvrijheid.quote:Op maandag 14 september 2015 20:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo'n kind moet je inderdaad gewoon linea recta terugsturen zodat het z'n jarenlange opleiding tot Westen-hatende zelfmoordterrorist bij IS kan voltooien.
Gezellig.quote:A shocking German document dated August 18th from a refugee center in Hessen (Germany) sounds the alarm about Muslim immigrants raping the women AND children. They clearly state that it is not incidental: it happens a lot. Women don’t dare go to the bathroom at night and sleep in their day clothes.
Etc, etc.
En is dat weer iets dat 'die verderfelijke gutmenschen van de slinkse media' onder de pet houden of is het de zoveelste poging tot anti-islamitische beeldvorming van een stelletje xenofobe moslimhaters?quote:
Ik ben het gewoon helemaal eens met jequote:Op dinsdag 15 september 2015 04:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad ook veel nare mensen tussen zo te zien. De groep als geheel zou de rotte appels moeten aanspreken, dit is natuurlijk koren op de molen voor extreem-rechts en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de echte vluchtelingen.
Voedsel weggooien en hulpverleners belagen is volstrekt onacceptabel gedrag en getuigt van een grote mate van lompheid en infantiliteit, van onbeschoftheid en onfatsoen van enkelen.
In hoeverre dit een minderheid binnen de gehele groep vluchtelingen/asielzoekers betreft kan ik niet zo beoordelen. Maar het is altijd zaak onfatsoenlijke mensen binnen je groep aan te spreken en dat wordt hier blijkbaar nagelaten.
'Allah akbar' en andere apenkreten slaken in een gastland is ook behoorlijk onbeschoft en gelijkt nogal op het apengedrag dat veel autochtone Nederlanders in Benidorm vertonen en waarvoor ik ook plaatsvervangende gene ken.![]()
In principe zeg ik tegen iedere vluchteling 'wees welkom, wees van harte welkom hier'.Maar onfatsoen vind ik ronduit onappetijtelijk, of dit nu door autochtone 'laaggeleiden' of door allochtonen wordt gebezigd.
Boomknuffelaar is gewoon bang dat ie gekort wordt op z'n uitkering.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ben het gewoon helemaal eens met je![]()
Laten we dit unicum maar koesteren voor zolang het duurt.
Zeg er even bij dat je dan indirect ook zegt: "Ja, ik wil de Nederlandse transport industrie de vernieling in helpen en onze opbrengsten uit export hard onderuit schoppen."quote:
Wat een onzinquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:38 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zeg er even bij dat je dan indirect ook zegt: "Ja, ik wil de Nederlandse transport industrie de vernieling in helpen en onze opbrengsten uit export hard onderuit schoppen."
Hoaxmelding - Vluchtelingen weigeren voedselquote:Op dinsdag 15 september 2015 04:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad ook veel nare mensen tussen zo te zien. De groep als geheel zou de rotte appels moeten aanspreken, dit is natuurlijk koren op de molen voor extreem-rechts en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de echte vluchtelingen.
Voedsel weggooien en hulpverleners belagen is volstrekt onacceptabel gedrag en getuigt van een grote mate van lompheid en infantiliteit, van onbeschoftheid en onfatsoen van enkelen.
In hoeverre dit een minderheid binnen de gehele groep vluchtelingen/asielzoekers betreft kan ik niet zo beoordelen. Maar het is altijd zaak onfatsoenlijke mensen binnen je groep aan te spreken en dat wordt hier blijkbaar nagelaten.
'Allah akbar' en andere apenkreten slaken in een gastland is ook behoorlijk onbeschoft en gelijkt nogal op het apengedrag dat veel autochtone Nederlanders in Benidorm vertonen en waarvoor ik ook plaatsvervangende gene ken.![]()
In principe zeg ik tegen iedere vluchteling 'wees welkom, wees van harte welkom hier'.Maar onfatsoen vind ik ronduit onappetijtelijk, of dit nu door autochtone 'laaggeleiden' of door allochtonen wordt gebezigd.
Zeg dat even tegen de transport industrie die hier nu al over klaagt (althans vanmorgen op Radio 1).quote:
Er is een film waarop te zien is dat bij een treinstation mensen water en eten uitdelen en die letterlijk weggegooid wordquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:42 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoaxmelding - Vluchtelingen weigeren voedsel
quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:48 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Er is een film waarop te zien is dat bij een treinstation mensen water en eten uitdelen en die letterlijk weggegooid word
Zeggen ze nu dat ze politieagenten hebben gegijzeld in dat filmpje?quote:Op dinsdag 15 september 2015 03:20 schreef Physsic het volgende:
[..]![]()
Leuk vrouwtje die reporter, dat wel.
Ja deze bedoelde ik, dank jequote:Op dinsdag 15 september 2015 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze staan naast de hulpverleners die het uitdelen en gooien het zo ver mogelijk op het spoor, zodat het zoveel mogelijk overlast geeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |