abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156078930
EDIT: OP vorige deel:

quote:
Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.

De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.

,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.

Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.

Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.html

Een opvallende plotwending maar het kon ook niet anders. Elke dag tienduizend asielzoekers in Munchen. Oost-Europa en Zuid-Europa stuurt alles en iedereen linea recta door naar Duitsland.

Zelfs de Duitse solidariteit kent grenzen(no pun) blijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 15:03:34 ]
pi_156078943
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:
ADnl twitterde op maandag 14-09-2015 om 14:55:04 Extra grenscontroles door mobiele teams marechaussee. Later meer info. reageer retweet
Kon je op wachten.
pi_156079002
dus dat verdrag van Schengen kan ook de prullenbak in
pi_156079015
Op nu.nl staat "nederland intensiveert mobiele controles bij de grens" Dat klinkt al iets minder rigoureus
pi_156079027
quote:
Ook in Nederland zullen extra grenscontroles worden gehouden. De mobiele teams van de marechaussee breiden hun controles in de grensstreek uit om te kijken of meer vluchtelingen naar Nederland komen. Dat zei staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) maandag in Brussel voorafgaand aan extra overleg met zijn Europese collega's over de vluchtelingencrisis. 'Dit is een methode om snel te zien of de stroom zich verplaatst naar Nederland.'
http://www.volkskrant.nl/(...)scontroles~a4141788/
pi_156079055
  maandag 14 september 2015 @ 15:06:25 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156079063
Ik ben meer geïnteresseerd in het antwoord op de vraag: wat als die stroom zich idd naar Nederland dreigt te verplaatsen?
pi_156079069
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef Evertjan het volgende:
Tijdelijke grenscontroles zijn toegestaan in dit verdrag.
pi_156079071
quote:
rood nu bij ons!
pi_156079078
Nou, we gaan tenminste iets doen aan de grens.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_156079106
quote:
hendig sjiek kaartje
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 14 september 2015 @ 15:08:24 #12
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156079131
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben meer geïnteresseerd in het antwoord op de vraag: wat als die stroom zich idd naar Nederland dreigt te verplaatsen?
Dan volgen wij Duits voorbeeld en gooien het ook dicht.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_156079140
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef Evertjan het volgende:
Het kan een aanzet zijn inderdaad, al is grenscontrole niet een fenomeen dat definitief uitgestorven is. Mobiele controles komen vooral in november en december nog wel eens voor ivm vuurwerk. Alleen dan door de douane in plaats van de Kmar. Kmar is voor personen, douane voor goederen. Dus het is echt alleen om de vluchtelingen te doen, en niet om de goederenstromen te controleren.
pi_156079149
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:07 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

hendig sjiek kaartje
Schaamteloos gejat van AD.nl
pi_156079165
quote:
ik zie een verschil tussen zuid-Europese landen en de rest van Europa
pi_156079185
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 15:09 schreef Evertjan het volgende:

[..]

ik zie een verschil tussen zuid-Europese landen en de rest van Europa
en noord
pi_156079207
Alsof je de hele wereld kan helpen. Wil je helpen? Roei dan dat zooitje in Syrië uit. Kan makkelijk als alle bondgenoten een vuist maken. Oké makkelijk is misschien te makkelijk gedacht maar het kan.

Dit is slechts symptoom bestrijding.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_156079400
Mogelijk miljoen vluchtelingen naar Duitsland

De leider van de Duitse sociaaldemocraten, plaatsvervangend bondskanselier Sigmar Gabriel, meent dat het aantal vluchtelingen dat dit jaar het land binnenkomt kan oplopen tot een miljoen. Een eerdere schatting van het ministerie van Binnenlandse Zaken sprak in augustus plotseling van 800.000 vluchtelingen, nadat het getal 450.000 dit jaar lang de ronde had gedaan.

Gabriel schat het aantal nog hoger in een brief aan partijgenoten. Hij verdedigde daarin ook de grenscontroles, die voornamelijk langs de Oostenrijkse grens zijn begonnen. Het gaat volgens Gabriel niet om een permanente maatregel en niet om het tegenhouden van mensen die recht op asiel hebben. Het is enkel om de boel in hand te houden "tijdens deze onvoorspelbare noodtoestand".

Gabriel zei wel dat de controles een signaal voor de Europese partners vormen, dat Duitsland wat de vluchtelingenopvang betreft, zijn grenzen bereikt.

Een woordvoerder van de christendemocratische bondskanselier Angela Merkel heeft maandag beklemtoond dat Duitsland de situatie de baas blijft. "Het lukt ons allemaal wel, maar natuurlijk niet van de ene dag op de andere", zei hij.

De christendemocratische minister van Financiën, Wolfgang Schäuble, ziet kansen voor het land. Schäuble zei tegen de Frankfurter Allgemeine Zeitung in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat de geringe bevolkingsaanwas het grootste structurele probleem van de Duitse economie en van het sociale verzekeringsstelsel is. Dat kan niet zonder immigratie worden opgelost. En zo komen er volgens Schäuble meer moslims naar het land en wordt daarmee ook de islam meer onderdeel van de Duitse samenleving. Daar moeten we aan wennen, aldus Schäuble.
http://www.telegraaf.nl/b(...)luchtelingen___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156079417
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:11 schreef spierbal het volgende:
Alsof je de hele wereld kan helpen. Wil je helpen? Roei dan dat zooitje in Syrië uit. Kan makkelijk als alle bondgenoten een vuist maken. Oké makkelijk is misschien te makkelijk gedacht maar het kan.

Dit is slechts symptoom bestrijding.
En dan de oorzaak zien te vinden. Er zaten ooit strenge regimes daar aan de macht die dit nooit zouden laten gebeuren.
pi_156079455
Net of zo'n grenscontrole werkt. Er zijn genoeg plekken waar je zo de grens over steekt, en eenmaal voet in NL is het ons pakkie an. Die illegalen vermijden natuurlijk de grensposten gewoon.
Niet Fokken met mij.
pi_156079488
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:18 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Net of zo'n grenscontrole werkt. Er zijn genoeg plekken waar je zo de grens over steekt, en eenmaal voet in NL is het ons pakkie an. Die illegalen vermijden natuurlijk de grensposten gewoon.
Tuurlijk. Ons land kent ook dichte grenzen voor Cocaïne.
  maandag 14 september 2015 @ 15:20:18 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156079507
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat dat best gaat tegenvallen. Wanneer hebben ze nou daadwerkelijk een smokkelaar nodig? Ze pakken met duizenden tegelijk gewoon de trein.

Deze smokkelaars zijn niets meer dan taxi-chauffeurs.

Tot gisteravond natuurlijk.
Sinds kort zijn die "mensensmokkelaars" niets mensontziende beesten die de schuld zijn van de toestroom. Terwijl bekend is dat die min of meer, legale "maffia handel" het directe gevolg is van beleid.

"Mensen die hier asiel willen moeten het zelf doen". Ze zijn welkom geheten door onze intelligentsia, die kennelijk willen dat de vluchteling bewijzen dat ze kunnen als ze maar willen. Het is gewoon een steeplechase geworden.
Dus zelf (over)zwemmen, zelf lekker ver lopen, wat hekken beklimmen, spoortje lopen, beetje rellen, kamperen en als dat allemaal lukt ben je een echt officieel getraumatiseerde vluchteling. Darwinisme a la Robinson Crusoe in RL.

Altijd weer interessant hoe de aandacht van een oorzaak door eigenschuld wordt afgeleid en waar supporters zo in proberen te geloven. Neeeuh, ik zou geen "officer" willen zijn die mensen moet tegenhouden terwijl m'n psychopatische baasjes zeggen dat ze welkom zijn waren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156079531
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:18 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ze gaan naar de plekken met de minste weerstand. Als je gaat slapen doe je ook de deuren op slot, hoewel je weet dat het geen 100% garantie biedt tegen inbrekers. Je doet het toch want het vermindert de kans op ellende.
pi_156079556
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En dan de oorzaak zien te vinden. Er zaten ooit strenge regimes daar aan de macht die dit nooit zouden laten gebeuren.
ik ben ook van mening dat dat soort landen dictatuur nodig hebben.

En mij is nog steeds niet duidelijk waarom khadaffi moest op teren.
pi_156079605
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:20 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ze gaan naar de plekken met de minste weerstand. Als je gaat slapen doe je ook de deuren op slot, hoewel je weet dat het geen 100% garantie biedt tegen inbrekers. Je doet het toch want het vermindert de kans op ellende.
Alleen is heel Europa die weerstand aan het opvoeren. Het ene na het andere EU land voert weer grenscontroles uit. Op Scandinavië na dan
pi_156079651
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alleen is heel Europa die weerstand aan het opvoeren. Het ene na het andere EU land voert weer grenscontroles uit. Op Scandinavië na dan
En dan wordt het dus lastiger en lastiger om Nederland te bereiken. Dus hebben die controles voor ons zin.
pi_156079702
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:21 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hij wilde net als Saddam een ander betaalmiddel gaan hanteren om de olie mee af te rekenen, niet meer in dollars.

Je kunt het dus zelf wel een beetje invullen wat de daadwerkelijke redenen waren voor de dood van Saddam en de gewapende revolutie tegen Khadaffi. Zo vies zit de wereld dus in elkaar. En als er straks weer iets gebeurt wat Amerika niet zint, dan gaan ze gewoon weer. En Nederland huppelt op gepaste afstand als een blije pup er achter aan.

Dit keer dus tegen een aantal verkeerde wespennesten aangeschopt.
pi_156079822
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 15:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

En dan wordt het dus lastiger en lastiger om Nederland te bereiken. Dus hebben die controles voor ons zin.
Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.
Dus hoe komen we van dat overschot af?
pi_156079844
Je hoort weing over Slovenie, kun je ook komen via hongarije en dan door naar italie of oostenrijk.
pi_156080085
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hij wilde net als Saddam een ander betaalmiddel gaan hanteren om de olie mee af te rekenen, niet meer in dollars.

Je kunt het dus zelf wel een beetje invullen wat de daadwerkelijke redenen waren voor de dood van Saddam en de gewapende revolutie tegen Khadaffi. Zo vies zit de wereld dus in elkaar. En als er straks weer iets gebeurt wat Amerika niet zint, dan gaan ze gewoon weer. En Nederland huppelt op gepaste afstand als een blije pup er achter aan.

Dit keer dus tegen een aantal verkeerde wespennesten aangeschopt.
Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.
pi_156080240
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:39 schreef spierbal het volgende:

[..]

Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.
Hij was misschien niet goed voor de bevolking, maar had schijnbaar wel het economisch redelijk voor elkaar daar, waardoor er nog enigsinds toekomst in dat land zat.
  maandag 14 september 2015 @ 15:43:58 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156080250
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.
Trein in en de andere kant op.
pi_156080269
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Vrachtvliegtuig in en dumpen waar ze vandaan komen.
Niet Fokken met mij.
pi_156080291
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:21 schreef spierbal het volgende:

[..]

Hij wilde o.a. een eigen Afrikaanse munteenheid invoeren om zo onafhankelijk van de Dollar te worden.

Edit: Oh, dit was al gezegd :)

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 15:51:26 ]
pi_156080352
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hij was misschien niet goed voor de bevolking, maar had schijnbaar wel het economisch redelijk voor elkaar daar, waardoor er nog enigsinds toekomst in dat land zat.
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad. :') Buitengewoon vreemd was het dan ook dat zijn bevolking er op een gegeven moment genoeg van had.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_156080404
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad. :') Buitengewoon vreemd was het dan ook dat zijn bevolking er op een gegeven moment genoeg van had.
Anders lees mijn post nog een keer, voordat je er op reageert.
pi_156080446
quote:

[..]

Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad. :')
Zeker, goed dat ie weg is zeg! Hebben we daar geen last meer van! .... Oh wacht..... Een factor 1000 x zo erg nu.

Dat volk heeft gewoon een dictator ala gadaffi of saddam nodig, ondanks wat collateral damage.
pi_156080513
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Trein in en de andere kant op.
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Vrachtvliegtuig in en dumpen waar ze vandaan komen.
Nee, maar serieus..
De illegalen die nu in Nederland zijn die 'wonen' nog gewoon in de AZC's met alle faciliteiten en de kids gaan gewoon naar school.

Paar weken terug zijn ze zelfs met z'n alle naar de rechter gestapt, omdat ze geen plaats wilde maken voor nieuwe asielzoekers. Ze zouden dan worden overgebracht naar een andere locatie, maar dat wilde ze niet.

Volgens mij kom je daar echt niet zo makkelijk vanaf.
pi_156080702
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij wilde o.a. een eigen Afrikaanse munteenheid invoeren om zo onafhankelijk van de Dollar te worden.

Edit: Oh, dit was al gezegd :)

ja zit het allemaal FF te lezen nu. Interessant. Ook over de familie Rothschild.
pi_156080832
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:39 schreef spierbal het volgende:

[..]

Na 9/11 heeft Amerika eigenlijk gewoon een vrijbrief aan zichzelf gegeven om te doen en laten wat ze willen. Met name de regering Bush uiteraard.

Stel je voor dat Spanje een nieuwe president krijgt, die volgens SA niet deugt. Vervolgens gooit SA Spanje plat, executeert die kerel en laat het land in chaos achter. Ik begrijp wel dat een gedeelte van de wereld een hekel aan het westen heeft.
  maandag 14 september 2015 @ 16:06:00 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156080842
quote:

[..]

Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met terrorisme en verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen,meer van die ongure zaken te maken heeft gehad. :') Buitengewoon vreemd was het dan ook dat zijn bevolking er op een gegeven moment genoeg van had.
En verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen,meer van die ongure zaken vinden er nu vanzelfsprekend niet meer plaats, het leven is daar nu véél beter geworden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156081036
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 15:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

Nee, maar serieus..
De illegalen die nu in Nederland zijn die 'wonen' nog gewoon in de AZC's met alle faciliteiten en de kids gaan gewoon naar school.

Paar weken terug zijn ze zelfs met z'n alle naar de rechter gestapt, omdat ze geen plaats wilde maken voor nieuwe asielzoekers. Ze zouden dan worden overgebracht naar een andere locatie, maar dat wilde ze niet.

Volgens mij kom je daar echt niet zo makkelijk vanaf.
Je komt er niet meer vanaf. En niemand hier heeft ook de ballen om zo'n beslissing te maken. Ja misschien Wilders, maar die werd uitgejouwd door heel de kamer omdat hij het al had over grenzen dicht. En kijk nu, VVD staat er nu zelf ook achter :')

Maar eigenlijk is de beslissing om ze terug te sturen heel makkelijk te maken. Het zijn namelijk allemaal economische gelukszoekers. Hoelang is dat gedoe met IS daar al bezig? Deze puinhoop met vluchtelingen is pas net begonnen, of nouja net, dat gedoe daar was al ff bezig. Verder heb ik ooit eens een filmpje gezien van een stad die door IS was overgenomen, de mensen waren blij. De stad was nu beter leefbaar dan voorheen.

Het zijn helemaal geen vluchtelingen dus kun je ze gewoon terugsturen. Maar niemand heeft ballen.
Niet Fokken met mij.
pi_156081163
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:12 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Je komt er niet meer vanaf. En niemand hier heeft ook de ballen om zo'n beslissing te maken. Ja misschien Wilders, maar die werd uitgejouwd door heel de kamer omdat hij het al had over grenzen dicht. En kijk nu, VVD staat er nu zelf ook achter :')

Maar eigenlijk is de beslissing om ze terug te sturen heel makkelijk te maken. Het zijn namelijk allemaal economische gelukszoekers. Hoelang is dat gedoe met IS daar al bezig? Deze puinhoop met vluchtelingen is pas net begonnen, of nouja net, dat gedoe daar was al ff bezig. Verder heb ik ooit eens een filmpje gezien van een stad die door IS was overgenomen, de mensen waren blij. De stad was nu beter leefbaar dan voorheen.

Het zijn helemaal geen vluchtelingen dus kun je ze gewoon terugsturen. Maar niemand heeft ballen.
De tijd dat IS daar bezig is is toch geen maatstaf. Je zit met familie die je achter gaat laten en dus misschien nooit meer zal zien. Alsof de mensen denken: kut regering, hup, alles achter me laten en weg :') Denk dat het lastig oordelen over een extreme keuze in een extreme situatie als je "ooit een keer een filmpje hebt gezien".
pi_156081231
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De tijd dat IS daar bezig is is toch geen maatstaf. Je zit met familie die je achter gaat laten en dus misschien nooit meer zal zien. Alsof de mensen denken: kut regering, hup, alles achter me laten en weg :') Denk dat het lastig oordelen over een extreme keuze in een extreme situatie als je "ooit een keer een filmpje hebt gezien".
Familie achterlaten? Hoezo? Lopen die geen gevaar?
pi_156081265
pi_156081334
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:19 schreef Physsic het volgende:

[..]

Familie achterlaten? Hoezo? Lopen die geen gevaar?
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de keuze om te vluchten pas je allerlaatste optie is. En voor je je laatste optie aanbreekt gaat er doorgaans tijd overheen.
pi_156081451
quote:
Als Griekendland op rood zou staan dan kon de rest op groen.
Waarom deze symptoom bestrijding. Waarom frontex niet sterker maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_156081499
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Er zijn al vele vluchtelingen in of voorbij Griekenland.

En ze gaan nu dus de marine in internationale wateren inzetten om de mensenhandelaren aan te pakken. Geweld is daarbij toegestaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 16:27:45 ]
pi_156081519
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja nu wel. Hadden die echter hun werk beter gedaan of hadden wij ze geholpen dan was dat anders geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_156081553
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook de hele tijd. Waarom niet de landen waar ze Europa betreden dichttimmeren. En vanuit daar kijken welke echte hulp nodig heeft en welke niet. De echte vluchtelingen worden toegelaten en verdeelt onder de EU landen. De andere worden terug op de boot gezet.
Niet Fokken met mij.
pi_156081590
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:28 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Dat denk ik dus ook de hele tijd. Waarom niet de landen waar ze Europa betreden dichttimmeren. En vanuit daar kijken welke echte hulp nodig heeft en welke niet. De echte vluchtelingen worden toegelaten en verdeelt onder de EU landen. De andere worden terug op de boot gezet.
In Griekenland is dat lastig. Je kan die mensen niet steeds terug het water in duwen.
pi_156081750
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En ze gaan nu dus de marine in internationale wateren inzetten om de mensenhandelaren aan te pakken. Geweld is daarbij toegestaan.
Bron?
pi_156081870
AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:37:40 #BREAKING Hungarian police close main entry point for migrants: AFP reageer retweet
Het hek gaat dicht *O*
pi_156081964
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:39 schreef Houtenbeen het volgende:
AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:37:40 #BREAKING Hungarian police close main entry point for migrants: AFP reageer retweet
Het hek gaat dicht *O*
Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat in :')
Niet Fokken met mij.
pi_156082003
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat in :')
Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.
pi_156082021
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Maar wat Jokkebrok zegt iedereen die nu nog binnenkomt wordt gearresteerd
pi_156082052
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.
En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..
Niet Fokken met mij.
pi_156082075
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ben bang dat men daar voor niet genoeg capaciteit heeft.
pi_156082191
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:46 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..
Ja, natuurlijk krijgt Hongarije dat, maar die Orban luistert daar niet echt naar.
pi_156082208
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik ben bang dat men daar voor niet genoeg capaciteit heeft.
Ligt er maar aan hoe effectief dat hek + de grenspatrouilles zullen blijken.
  maandag 14 september 2015 @ 16:57:15 #62
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156082292
DEmmerich twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:21:48 Bundespolizei an Grenze #Österreich jetzt auch mit Waffen. Auch diese #Flüchtlinge werden abgewiesen, müssen umkehren http://t.co/uacvxAl0sl reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156082320
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:46 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Die zijn maar al te blij met die muur joh.
pi_156082393
Hongarije _O_ topland
pi_156082464
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:57 schreef Mani89 het volgende:
DEmmerich twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:21:48 Bundespolizei an Grenze #Österreich jetzt auch mit Waffen. Auch diese #Flüchtlinge werden abgewiesen, müssen umkehren http://t.co/uacvxAl0sl reageer retweet
[ afbeelding ]
Jammerdebammer.
Waar moeten ze nu heen, als ze bij elke grens moeten omkeren? :P
pi_156082497
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jammerdebammer.
Nieuwe bootjes kopen
pi_156082505
quote:

[..]

Jammerdebammer.
richting Azië lopen
pi_156082576
quote:

[..]

Jammerdebammer.
Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.
pi_156082612
quote:

[..]

Jammerdebammer.
Gegokt en verloren, omkeren en terug naar huis dus.
pi_156082625
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.
Gelukkig zijn er niet zo heel veel zielige gezinnetjes met zielige vrouwtjes en zielige kindertjes.
pi_156082627
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Volgens mij mág je als land kinderen als vluchteling niet weigeren? Althans, zoiets hoorde ik van iemand.
pi_156082642
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:11 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Gegokt en verloren, omkeren en terug naar huis dus.
Onderweg wel even een blik verf scoren bij de Gamma:

pi_156082654
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er niet zo heel veel zielige gezinnetjes met zielige vrouwtjes en zielige kindertjes.
Minder dan de beelden van NOS je doen geloven inderdaad, maar er zijn er toch velen.
pi_156082679
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens mij mág je als land kinderen als vluchteling niet weigeren? Althans, zoiets hoorde ik van iemand.
Je mag ze wel terugsturen naar het eerste land waar ze hinnenkwamen. :W
pi_156082694
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Minder dan de beelden van NOS je doen geloven inderdaad, maar er zijn er toch velen.
Toch knap he, dat ze die elke keer toch weten te filmen.
pi_156082730
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch knap he, dat ze die elke keer toch weten te filmen.
Nou ja, knap... zo moeilijk is dat niet. Het is echter wel knap om het tuig dat mee komt stelselmatig te negeren.
pi_156082753
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Onderweg wel even een blik verf scoren bij de Gamma:

[ afbeelding ]
Is dat nou nog moeilijk? Een zo zielig mogelijke foto vinden?
pi_156082778
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je mag ze wel terugsturen naar het eerste land waar ze hinnenkwamen. :W
Volgens mij kun je daar wel een rubber bootje ruilen voor een kroeg. Eigen tentje beginnen op Kos, klinkt niet als een straf.
pi_156082831
quote:
Nou als dat nou mensen tegen moet houden.
pi_156083013
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:06 schreef byah het volgende:

[..]

Nieuwe bootjes kopen
Beetje slimme Griek begint nu bootjes te produceren, voor de terugreis.
pi_156083023
quote:
De Hongaren snappen het tenminste. En kijk wat voor een puinhoop die migranten achtergelaten hebben. :')
pi_156083098
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:29 schreef Infection het volgende:

[..]

De Hongaren snappen het tenminste. En kijk wat voor een puinhoop die migranten achtergelaten hebben. :')
Ik zie vooral journalisten..
Waar zijn de migranten?
pi_156083217
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik zie vooral journalisten..
Waar zijn de migranten?
Die komen er net aan lopen. Staan achter de politie.
pi_156083230
quote:
quote:
De VVD liet maandagochtend tegenover de NOS weten dat de grenzen helemaal dicht moeten als er maandag in Brussel geen akkoord ligt over een gezamenlijk actieplan.
De VVD zegt wel vaker wat. Ik krijg nog 1000 euro van ze. :W
pi_156083310
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

'Meer blauw op straat'.
'De bewindspersoon die Volkert van der Graaff een proefverlof toekent moet aftreden'.
'Geen cent naar Griekenland'.
etc etc.
pi_156083343
Dat zijn er toch wel honderden die er nu op de stream aan komen lopen.
pi_156083403
quote:
11s.gif Op maandag 14 september 2015 17:42 schreef Infection het volgende:
Dat zijn er toch wel honderden die er nu op de stream aan komen lopen.
Lijkt me echt kut.
Heb je net dat hele tyfuseind gelopen, mag je niet verder.
pi_156083406
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

Dat akkoord ligt er al.

Grenzen gaan dus niet dicht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 september 2015 @ 17:45:51 #91
168304 Mani89
pi_156083412
quote:
Treurig he, 1 dag nadat Duitsland de grenscontroles aankondigt doen wij het ook. Zo slaafs, echt gênant.
pi_156083419
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lijkt me echt kut.
Lekker voor ze.
Niet Fokken met mij.
pi_156083426
Hee, ze lopen allemaal gewoon weer weg?
pi_156083439
Bizarre situatie bij dat hek. Verderop lopen ze alweer terug.
pi_156083447
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:46 schreef Physsic het volgende:
Ze moeten wel. Ze zijn er eindelijk achter dat het land waar ze uit vandaan komen lopen toch ook wel geschikt is.
  maandag 14 september 2015 @ 17:48:19 #96
168304 Mani89
pi_156083476
Gelukkig zitten ze in Servië, van oudsher een safe haven voor moslims
pi_156083480
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:45 schreef Physsic het volgende:

[..]

Lijkt me echt kut.
Hadden ze iets harder moeten lopen, een uur geleden konden ze nog naar binnen :P
pi_156083486
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 17:47 schreef Infection het volgende:

[..]

Ze moeten wel. Ze zijn er eindelijk achter dat het land waar ze uit vandaan komen lopen toch ook wel geschikt is.
Uhu. :')
Jammer alleen dat er een hek en een heel leger nodig was voor dat besef.
pi_156083512
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:46 schreef Physsic het volgende:
Waarschijnlijk verderop gewoon een gat in het hek ontdekt.
pi_156083518
Waarom is er geen drone die even livestreamt?
pi_156083527
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Uhu. :')
Jammer alleen dat er een hek en een heel leger nodig was voor dat besef.
Tja, gelukszoekers zijn het. Bewijst het nogmaals.
pi_156083543
Mogen ze er nou door?
pi_156083593
Journalisten mogen wel uitkijken, straks mogen die er ook niet meer door.
pi_156083610
Volgens mij ontstaat er een dreigende situatie
pi_156083632
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 17:54 schreef Nintex het volgende:
Journalisten mogen wel uitkijken, straks mogen die er ook niet meer door.
Daar zeg je me wat.
Als ze nou ipv een smartphone een leuke camera hadden gekocht, konden ze waarschijnlijk mooi doorlopen. :p
pi_156083649
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 17:56 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar zeg je me wat.
Als ze nou ipv een smartphone een leuke camera hadden gekocht, konden ze waarschijnlijk mooi doorlopen. :p
Paspoort+Perskaart
pi_156083716
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Paspoort+Perskaart
Ah, goed geregeld.
pi_156083763
Wat doen ze nou dan? Een beetje staan of gaat er nog wat gebeuren..
Niet Fokken met mij.
pi_156084036
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Een gat in het hek maken kan tot 3 jaar celstraf leiden. Bovendien staan er vanaf morgen 4000 militairen bij het hek.
Leipe shit ouwe
pi_156084045
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 18:02 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Wat doen ze nou dan? Een beetje staan of gaat er nog wat gebeuren..
Ze zijn aan het wachten tot het hek dicht is.
pi_156084072
Maarja allemaal leuk en aardig wat Hongarije doet, wij schieten er geen reet mee op.
Niet Fokken met mij.
pi_156084427
quote:
9s.gif Op maandag 14 september 2015 11:57 schreef Houtenbeen het volgende:
AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 11:56:21 #BREAKING Germany won't close its doors to asylum-seekers: Merkel's spokesman reageer retweet
:')
Uiteraard niet.

Vandaag op de radio ook weer een en al het woord 'vluchtelingen' terwijl het illegalen zijn. Criminelen wat mij betreft want ze weten dondersgoed dat ze in Europa niets te zoeken hebben. De lange lat moet er over. Het wordt nu tijd dat Hongarije over gaat op hardere maatregelen.

Nederland is nog slap. Geen grenscontroles. De illegalen komen binnen per trein en kunnen niet op tijd in Ter Apel komen, zodat ze stranden op stations. Reactie in de Nederlandse media: Schandalig dat er geen voorzieningen zijn. Het tuig komt met luxe treinen Nederland binnen, en ze kunnen geen hotelkamer boeken?

Ik begrijp nu ook waarom Orban en Poetin NGO's aanpakken. Clubs als Vluchtelingen werk (alleen de naam al, het gaat natuurlijk voor 99% om illegalen) moeten zo snel mogelijk verdwijnen. Ze zaaien vooral onrust.
pi_156084502
Nog een leuk artikel:

„Freiwillige“ Flüchtlingshelfer am Westbahnhof sind bezahlt
http://www.unzensuriert.a(...)VfWXO2NcJuA.facebook

„Die freiwilligen Helfer am Wiener Westbahnhof wurden weltweit zum Symbol für Menschlichkeit“, befindet die Zeitung Heute in einem aktuellen Artikel aus Anlass des Besuches von Bundespräsident Heinz Fischer vor Ort. Gleich wie das kleinformatige Boulevardblatt hat sich nahezu die gesamte Medienlandschaft in den letzten Tagen einer beispielhaften Propagandawelle verschrieben.

:') :') :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156084572
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:38 schreef Eufonie het volgende:
Nog een leuk artikel:

„Die freiwilligen Helfer am Wiener Westbahnhof wurden weltweit zum Symbol für Menschlichkeit“, befindet die Zeitung Heute in einem aktuellen Artikel aus Anlass des Besuches von Bundespräsident Heinz Fischer vor Ort. Gleich wie das kleinformatige Boulevardblatt hat sich nahezu die gesamte Medienlandschaft in den letzten Tagen einer beispielhaften Propagandawelle verschrieben.

De geest van Goebbels waart nog rond in Duitsland.

Het is een en al leugen en bedrog. De eenzijdige beelden vanuit de media (de 10% van de bevolking die roept dat 'vluchtelingen' welkom zijn is voor 90% van de tijd te zien), het niet tonen van de ware beelden, het bewust tonen van vrouwen en kinderen terwijl die er amper zijn, , het verdronken jongetje dat zogenaamd vluchteling was, en nu dit weer.
pi_156084620
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De geest van Goebbels waart nog rond in Duitsland.

Het is een en al leugen en bedrog. De eenzijdige beelden vanuit de media (de 10% van de bevolking die roept dat 'vluchtelingen' welkom zijn is voor 90% van de tijd te zien), het niet tonen van de ware beelden, het bewust tonen van vrouwen en kinderen terwijl die er amper zijn, , het verdronken jongetje dat zogenaamd vluchteling was, en nu dit weer.
Goeie godwin.
pi_156084630
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat die ook niet gewoon weigeren om met zo'n rose mutsje te gaan lopen he. :D
pi_156084633
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 18:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goeie godwin.
Dat is geen godwin. De geschiedenis herhaalt zich in die zin dat Duitsland Europa wederom in een instabiele situatie stort.

Nog een pikant-detail: Vrijwel al deze prachtige "vluchtelingen" vinden dat alle joden dood moeten. Ook dat is niets nieuws.
pi_156084812
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik begrijp nu ook waarom Orban en Poetin NGO's aanpakken. Clubs als Vluchtelingen werk (alleen de naam al, het gaat natuurlijk voor 99% om illegalen) moeten zo snel mogelijk verdwijnen. Ze zaaien vooral onrust.
_O-
pi_156084934
Vluchtelingenwerk is inderdaad een zeer discutabele organisatie. Zo moedigen ze mensen actief aan om zich te bekeren of opeens homo te worden. Ook helpen ze met belastingeld( ja ze krijgen geld van het ministerie) om noodopvang te regelen voor mensen die weigeren mee te werken aan terugkeer.
pi_156085103
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingenwerk is inderdaad een zeer discutabele organisatie. Zo moedigen ze mensen actief aan om zich te bekeren of opeens homo te worden.
Bron? Ben oprecht geïnteresseerd.
pi_156085183
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bron? Ben oprecht geïnteresseerd.
De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.
pi_156085242
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingenwerk is inderdaad een zeer discutabele organisatie. Zo moedigen ze mensen actief aan om zich te bekeren of opeens homo te worden. Ook helpen ze met belastingeld( ja ze krijgen geld van het ministerie) om noodopvang te regelen voor mensen die weigeren mee te werken aan terugkeer.
En zie bij de rechter maar eens te bewijzen dat die persoon niet homo/christelijk is.
Gelukkig lukt dat ze wel.
pi_156085248
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.
Wat anekdoten van oud-vrijwilligers, is wat anders dan structureel de boel flessen. Heb je echt niets beters?
pi_156085413
quote:

[..]

Haha, kom meteen een voorbeeld tegen.

quote:
Eiseres, afkomstig uit Uganda, heeft aan haar tweede asielaanvraag ten grondslag gelegd dat zij homoseksueel is. De homoseksuele geaardheid is naar het oordeel van de rechtbank een novum. Aan eiseres kan in het licht van de rechtsoverwegingen 69 en 71 van het arrest van het Hof van Justitie van de Europese Unie van 2 december 2014 niet worden tegengeworpen dat zij dat niet bij haar eerdere aanvraag heeft aangevoerd.
Plotseling homoseksueel.
pi_156085546
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Haha, kom meteen een voorbeeld tegen.

[..]

Plotseling homoseksueel.
Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar .bagatelliseren

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 19:16:42 ]
pi_156085623
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar bagataliseren.
Slimmer nog is zeggen dat je biseksueel bent. Dan kunnen ze later niet je verblijfsvergunning weer intrekken als je toch een relatie hebt met iemand van het andere geslacht.
pi_156085731
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar .bagatelliseren
Ik bagatelliseer niks, ik was alleen benieuwd naar een bronnetje. Dergelijke beschuldigingen dien je nou eenmaal te staven.
  maandag 14 september 2015 @ 19:21:39 #128
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156085781
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:38 schreef Eufonie het volgende:
Nog een leuk artikel:

Is er al iemand achter de werkelijke reden waarom er zo overdreven positief wordt gereageerd op deze migranten?

Valt er wat te halen voor een politicus als je ze opneemt of zo? Ik begin er steeds minder van te snappen namelijk.
pi_156085856
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer niks, ik was alleen benieuwd naar een bronnetje. Dergelijke beschuldigingen dien je nou eenmaal te staven.
Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.
pi_156085873
Livestream is gestopt.

Leipe shit ouwe
pi_156085905
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.
Nee, maar er zijn altijd klokkenluiders. Over dergelijke misstanden is altijd wel iets te vinden in de media. Vooral als vluchtelingen zo 'heet' zijn als nu, zijn er echt veel oud-medewerkers die uit de school willen klappen.
pi_156085954
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Aantal jaren geleden hadden we de 'zanger lichte muziek' om gepardonneerde illegalen aan een uitkering te helpen.
pi_156086085
quote:

[..]

Jammerdebammer.
Als ze daar geweigerd worden betekent het dat ze al in Hongarije/Servië/Bulgarije/Turkije/Griekenland/Macedonië zijn. Dus ze hoeven eigenlijk niet 'ergens heen'.
pi_156086100
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is er al iemand achter de werkelijke reden waarom er zo overdreven positief wordt gereageerd op deze migranten?

Valt er wat te halen voor een politicus als je ze opneemt of zo? Ik begin er steeds minder van te snappen namelijk.
De meest 'simpele samenzwering' zou je kunnen samenvatten als het doorbreken van homogeniteit van de EU-landen ten behoeve van deze organisatie, iets wat de VN ook al eens stelde:

The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said. Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural. He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law.

En, voor een verder "BNW-gehalte", vanaf 0:38
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156086214
quote:

[..]

Hardop gelachen. Het is weer tijd voor je medicatie geloof ik.
  maandag 14 september 2015 @ 19:52:11 #136
440653 BarryOSeven
pi_156086860
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:32 schreef Eufonie het volgende:

[..]

De meest 'simpele samenzwering' zou je kunnen samenvatten als het doorbreken van homogeniteit van de EU-landen ten behoeve van deze organisatie, iets wat de VN ook al eens stelde:

The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said. Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural. He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law.

Bedankt, was zelf ook wat in die richting aan het gissen.

Dat dit een samenzwering is, hoef ik niet echt aan te twijfelen. Het is gewoon overduidelijk dat de media zaken veel mooier en linkser spiegelen dan de werkelijkheid is.

Wat me meteen weer doet denken:

Kijk dit is de macht van de politiek op de media.

Onze media is niet onafhankelijk, iets wat we stiekem al wisten maar dat nu snoeihard bewezen wordt.
  maandag 14 september 2015 @ 19:54:59 #137
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156086956
Die beelden op TV ook alleen maar zielige kindertjes :')
  maandag 14 september 2015 @ 19:56:31 #138
440653 BarryOSeven
pi_156086999
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:54 schreef xzaz het volgende:
Die beelden op TV ook alleen maar zielige kindertjes :')
Over 5 minuten op NPO 1, zielige gezinnen en verdronken asielzoekers. Huilende mensen, en een grote ellende. Komt dat zien, het is poppenkast tijd. Het acteerspel gaat beginnen.
pi_156087032
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Bedankt, was zelf ook wat in die richting aan het gissen.

Dat dit een samenzwering is, hoef ik niet echt aan te twijfelen. Het is gewoon overduidelijk dat de media zaken veel mooier en linkser spiegelen dan de werkelijkheid is.

Wat me meteen weer doet denken:

Kijk dit is de macht van de politiek op de media.

Onze media is niet onafhankelijk, iets wat we stiekem al wisten maar dat nu snoeihard bewezen wordt.
Het Coudenhove-Kalergi plan?
pi_156087181
Bij Pauw werd ook nog gezegd dat het verhaal dat de vader van 'dat jongetje' naar Europa wilde voor nieuwe tanden niet waar was.
Een vrouw die in de uitzending iets wilde vertellen over de overlast van hun AZC werd meteen afgekapt en doorheen gepraat.
pi_156087244
Nu net op het Duitse nieuws: Hongarije heeft het hek dicht gemaakt, maar heeft tegelijk vandaag ook geprobeerd om gauw zo veel mogelijk van de vluchtelingen zónder ze te registreren naar Oostenrijk te sturen, want in Hongarije is geen plek voor moslims, aldus Orbán.
pi_156087367
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:03 schreef Igen het volgende:
Nu net op het Duitse nieuws: Hongarije heeft het hek dicht gemaakt, maar heeft tegelijk vandaag ook geprobeerd om gauw zo veel mogelijk van de vluchtelingen zónder ze te registreren naar Oostenrijk te sturen, want in Hongarije is geen plek voor moslims, aldus Orbán.
Wat een held, die Orban. Een voorbeeld voor ons allen.
pi_156087398
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 20:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een held, die Orban. Een voorbeeld voor ons allen.
^O^
pi_156087482
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Livestream is gestopt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Alleen de vogels vliegen nog van Servië naar Hongarije dus?
Worden niet teruggefloten, worden niet neergeschoten.
Omdat ze soms in Servië of soms in Hongarije willen zijn?
I´m back.
pi_156087574
Oude video, maar ik durfde eerder niet te kijken.
Nu wel gekeken en vind het wel het posten waard, voor wie het nog niet gezien heeft.

Vooral die mongool vanaf 2:40.
Pff.

pi_156087622
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen de vogels vliegen nog van Servië naar Hongarije dus?
Worden niet teruggefloten, worden niet neergeschoten.
Omdat ze soms in Servië of soms in Hongarije willen zijn?
Open binnengrenzen kunnen alleen blijven bestaan als we een Fort Europa maken.

Maar gisteren beweerde iemand dat ook rond de Wende niemand open grenzen wou. Dát lijkt me dat liedje toch wel te ontkrachten.
pi_156087736
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Open binnengrenzen kunnen alleen blijven bestaan als we een Fort Europa maken.

Maar gisteren beweerde iemand dat ook rond de Wende niemand open grenzen wou. Dát lijkt me dat liedje toch wel te ontkrachten.
Nou, ik krijg sterk de indruk dat de periode van het Opengrenzen Europa al weer achter ons ligt.

Het was een interessant en leerzaam weekje, dat wel.
I´m back.
pi_156087775
Een Hongaarse vluchtelingenwerker op TV.

"De overheid had gezegd dat de grens pas in de nacht op woensdag dicht zou gaan. Maar nu is het hek dicht en aan de andere kant staan ook agenten, die de vluchtelingen die kant op (wijzend gebaar) sturen. Daar is een grensovergang, maar daar kunnen alleen reizigers de grens over. De vluchtelingen hebben geen visum, dus die kunnen daar alleen de grens over als ze asiel aanvragen. Dat kan voor problemen zorgen."

*zucht*
pi_156087905
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:

"De overheid had gezegd dat de grens pas in de nacht op woensdag dicht zou gaan. Maar nu is het hek dicht en aan de andere kant staan ook agenten, die de vluchtelingen die kant op (wijzend gebaar) sturen. Daar is een grensovergang, maar daar kunnen alleen reizigers de grens over. De vluchtelingen hebben geen visum, dus die kunnen daar alleen de grens over als ze asiel aanvragen. Dat kan voor problemen zorgen."

*zucht*
Kunnen ze via wat is het? Slovenië? toch Hongarije binnen?
I´m back.
  maandag 14 september 2015 @ 20:22:55 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156087913
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:

*zucht*
Wat een strategen zijn het, onze Europese leiders :')
pi_156088068
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kroatië -> Slovenië -> Oostenrijk.

Dat wordt goed boeren voor de kippegaas- en prikkeldraadfabrikanten.
pi_156088077
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In theorie wel. Moeten ze eerst nog door Kroatië.
Leipe shit ouwe
pi_156088120
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Over 5 minuten op NPO 1, zielige gezinnen en verdronken asielzoekers. Huilende mensen, en een grote ellende. Komt dat zien, het is poppenkast tijd. Het acteerspel gaat beginnen.
Straks verdrinken we allemaal in de zee der tranen van deze policor , lieve, mooie en zo helemaal begane en begrijpende wezens.

De voor ze zingende , breiende, hakende, lieve tekeningen voor ze makende, collecterende, kokende , de helemaal inlevende randdebielen.

Blijven hameren op de enorme zieligheid en de enorme instroom van shitzooi die deze kant opkomt helemaal zelfvoldaan en zo totaal tevreden met zichzelf maar blijven negeren en blijven ontkennen.

De debiliteit , de ranzige stinkende mediageile huilende debiliteit druipt er steeds dikker vanaf.

Ik haat de gelukszoekers die nu hun kans ruiken en massaal meekomen met de veel kleinere groep terechte en echte vluchtelingen.

Maar ik haat hen nog meer.

Zij , die zelfvoldane, policor, zichzelf braaf op de borst kloppende, en heftig in de mediaspiegel masturberende debielen der aarde.
pi_156088211
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Kroatië -> Slovenië -> Oostenrijk.

Dat wordt goed boeren voor de kippegaas- en prikkeldraadfabrikanten.
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

In theorie wel. Moeten ze eerst nog door Kroatië.
Moest even checken, idd via Kroatië dan...
Hongarije heeft verhoudingsgewijs maar een klein grensje eigenlijk met Servië zelfs.
I´m back.
pi_156088223
Zijn vandaag toch nog 11.000 vluchtelingen de Hongaarse grens overgegaan.
http://nos.nl/artikel/2057667-hongaarse-politie-grendelt-grensovergang-servie-af.html
Leipe shit ouwe
pi_156088232
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik haat de gelukszoekers die nu hun kans ruiken en massaal meekomen met de veel kleinere groep terechte en echte vluchtelingen.
Mensen haten die wat van hun leven willen maken :')
pi_156088332
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Mensen haten die wat van hun leven willen maken :')
Met "maken" suggereer je dat ze er iets voor willen doen. Als dat het geval was, bleven ze wel daar.
Ze komen dat betere leven gewoon opeisen.
pi_156088386
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Met "maken" suggereer je dat ze er iets voor willen doen. Als dat het geval was, bleven ze wel daar.
Ze komen dat betere leven gewoon opeisen.
Eh, nee? :')
pi_156088393
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 19:32 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Heel opmerkelijk verhaal. Ze is als jood zelf het product van migratie. Logisch dat je dan anderen gaat vertellen dat immigratie goed en nodig is. Persoonlijk vind ik het vrij onbeschoft als je andere landen gaat vertellen hoe om te gaan met migratie omdat het toevallig jou en je voorvaderen goed uitgekomen is.

Ze heeft overduidelijk een dubbele agenda, ze wil vooral strijden tegen anti-semitisme en ik krijg de indruk dat ze dat het liefst doet door dit deel van de wereld nog multi-cultureler te maken.

Discussie die er op volgt liegt er verder niet om.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlauweSporttas op 14-09-2015 20:43:06 ]
pi_156089094
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Moest even checken, idd via Kroatië dan...
Hongarije heeft verhoudingsgewijs maar een klein grensje eigenlijk met Servië zelfs.
Niet juist, Slovenië grenst naast oostenrijk, italië en kroatië ook aan Hongarije.

Vandaar mijn verbazing eerder in dit topic dat die route zo stil is qua berichtgeving.
  maandag 14 september 2015 @ 20:50:51 #161
168304 Mani89
pi_156089167
pi_156089466
quote:
Zo'n kind moet je inderdaad gewoon linea recta terugsturen zodat het z'n jarenlange opleiding tot Westen-hatende zelfmoordterrorist bij IS kan voltooien.
pi_156089649
quote:
:r Waarom zijn we er in hemelsnaam ooit aan begonnen ze toe te laten :')
Niet Fokken met mij.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2015 @ 21:04:18 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156089729
quote:
Kan in Nederland zo bij de "welkomwinkel" een nieuwe spijkerbroek ophalen.
  maandag 14 september 2015 @ 21:07:12 #165
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156089850
quote:
ziet er meer uit als een pakistaanse straatrat :{
graag op anoniem
pi_156089933
Zou mevrouw Merkel al deze beelden ook zien? Iedereen weet dat ze bijna allemaal gewoon gelukszoekers zijn, waarom zien de regeringen dat niet in :'(
Niet Fokken met mij.
  maandag 14 september 2015 @ 21:09:31 #167
440653 BarryOSeven
pi_156089943
quote:
Absurd. Onze bontkraagjes begonnen dat pas na jaren van mislukte integratie dit richting camera's te doen. Hier beginnen ze al zonder dat ze uberhaupt een legale status hebben.
pi_156090015
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Absurd. Onze bontkraagjes begonnen dat pas na jaren van mislukte integratie dit richting camera's te doen. Hier beginnen ze al zonder dat ze uberhaupt een legale status hebben.
Onze bontkraagjes zijn hier over het algemeen geboren.
Dat maakt het misschien wel nóg erger.

#bornhere
pi_156090308
Nog zo'n fijn kereltje in Boedapest.

http://www.liveleak.com/view?i=2a6_1441563683
Leipe shit ouwe
  maandag 14 september 2015 @ 21:23:48 #170
440653 BarryOSeven
pi_156090481
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 21:09 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Zou mevrouw Merkel al deze beelden ook zien? Iedereen weet dat ze bijna allemaal gewoon gelukszoekers zijn, waarom zien de regeringen dat niet in :'(
Niet nodig, je weet toch ook dat de vluchtelingenstroom voor de volle 96% uit gezinnen bestaat? Dit soort minkukels heb je overal tussen zitten, dat zijn vaak die alleenstaande mannen van 18 tot 40 jaar.
pi_156090614
quote:
De Europese Unie is het eens geworden om in totaal 160.000 vluchtelingen die nu in Hongarije, Griekenland en Italië zitten, te verspreiden over heel Europa. Dat zegt de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas De Maizière maandag in Brussel, waar een extra ingelast overleg was tussen de Europese bewindslieden. Hij spreekt wel van een 'politiek akkoord'.
De precieze details van de verdeling zijn nog onbekend. Duidelijk is wel dat het voorstel voor verplichte opvang het niet haalt. De Maizière sprak desondanks van ,,een belangrijke stap naar Europese solidariteit''.

Eerder maandag had de EU al consencus bereikt over de verdeling van 40.000 vluchtelingen vanuit Griekenland en Italië. De Europese Commissie had dit eind mei voorgesteld, waarna lidstaten in juli op vrijwillige basis aanboden bijna 33.000 vluchtelingen op te nemen. Ook zeiden de landen toen toe nog dit jaar naar de 40.000 vluchtelingen toe te werken. Nederland neemt ruim 2000 mensen op.

Vorige week stelde Brussel voor om nog eens 120.000 vluchtelingen over heel Europa te verspreiden. Verplichte quota werden door met name Oost- en Centraal-Europese landen al snel afgewezen.

Hotspots
Maandag besloten de bewindslieden ook om opvangcentra voor vluchtelingen - zogeheten hotspots - aan de grenzen van Europa op te trekken. Op Sicilië is er al een operationeel.

De bewindslieden komen begin oktober opnieuw bijeen, in Luxemburg. De Maizière sprak, gesteund door zijn Franse collega, de verwachting uit dat dan een definitief besluit wordt genomen* over de details van de verdeling van vluchtelingen over Europa.
*tot die tijd worden ze aan hun lot overgelaten.
ofwat?

Treurig verhaal.
  maandag 14 september 2015 @ 21:28:35 #172
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_156090672
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Nog zo'n fijn kereltje in Boedapest.

http://www.liveleak.com/view?i=2a6_1441563683
En de teringzooi die ze achterlaten. Ik kan het beamen toen ik 3 weken geleden de grens overstak van Servië naar Hongarije. Vlak na de grens is er een parkeerplaats waar je een autobaanvignet kan halen. Het was een regelrechte stinkende kankerbende :r
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 14 september 2015 @ 21:31:19 #173
440653 BarryOSeven
pi_156090766
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

ofwat?

Treurig verhaal.
Ja dat hadden ze ook wel wat kunnen verwachten als ze naar Europa zouden komen niet? Eeuwig durende vergaderingen over wie nou wat moet gaan doen. Die lui krijgen nooit een status, dit wordt echt lullen tot 2150.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2015 @ 21:34:17 #174
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156090888
Alle zittende politici krijgen hele moeilijke volgende verkiezingen. Niet dat er dan wat veranderd, maar goed.
pi_156091042

Merkel haar naïviteit.
pi_156091152
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]

Merkel haar naïviteit.

Er zijn echt zooooveel van die plaatjes die al dagen -vooral sinds gisteren- worden rondgestuurd.
pi_156091180
quote:
13s.gif Op maandag 14 september 2015 21:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En de teringzooi die ze achterlaten. Ik kan het beamen toen ik 3 weken geleden de grens overstak van Servië naar Hongarije. Vlak na de grens is er een parkeerplaats waar je een autobaanvignet kan halen. Het was een regelrechte stinkende kankerbende :r
Dat is ook te zien op alle filmpjes die alles behalve nep zijn. De media laten deze echter niet zien. Zelfs rechtse media niet.
pi_156091190
[wat is dat Twitter toch een ellendig media]
pi_156091238
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

ofwat?

Treurig verhaal.
Wat bedoel je met aan hun overgelaten? Wie?
Wees blij dat er geen verplicht quotum komt. Er is namelijk totaal geen rekening gehouden met bevolkingsdichtheid. Nederland wordt overspoeld met een lading illegalen waar geen huizen voor zijn.
pi_156091263
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]

Merkel haar naïviteit.

Naïviteit is altijd nog beter dan kwade wil of onverschilligheid. Het is denk ik een van de minst slechte slechte eigenschappen die er zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 21:43:41 ]
pi_156091314
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Naïviteit is altijd nog beter dan kwade wil of onverschilligheid.
Waar je deze twee eigenschappen vandaan trekt is mij een raadsel, maar naïviteit is heel gevaarlijk, zeker bij het staatshoofd van het belangrijkste land van Europa. Onverschilligheid krijg je vanzelf als je de chaos in niet-westerse landen ziet. Ze moeten nu zelf maar eens hun landen opbouwen, het westen heeft meer dan genoeg voor ze gedaan.
pi_156091368
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar je deze twee eigenschappen vandaan trekt is mij een raadsel, maar naïviteit is heel gevaarlijk, zeker bij het staatshoofd van het belangrijkste land van Europa. Onverschilligheid krijg je vanzelf als je de chaos in niet-westerse landen ziet. Ze moeten nu zelf maar eens hun landen opbouwen, het westen heeft meer dan genoeg voor ze gedaan.
Ja lekker is dat. Het westen bombardeert de boel naar de tering en steunt revoluties, en dan gaan roepen "we hebben zo veel voor jullie gedaan, nou moeten jullie zelf maar eens wat gaan doen".

Echt, hoe verzin je het toch :')
pi_156091445
En de Oost-Europese landen die nu geen vluchtelingen willen opvangen, die liepen voorop hè. Die werden door George W. Bush Rumsfeld opgehemeld als het "nieuwe Europa" vanwege hun grote steun voor Amerika's oorlog in Irak.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 21:47:43 ]
pi_156091451
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat bedoel je met aan hun overgelaten? Wie?
Wees blij dat er geen verplicht quotum komt. Er is namelijk totaal geen rekening gehouden met bevolkingsdichtheid. Nederland wordt overspoeld met een lading illegalen waar geen huizen voor zijn.
Nou, blijkbaar is het crisis in die landen. Te veel migranten. Niet-menselijke opvang. Etc.
Maar blijkbaar wordt er wel pas ergens in oktober een besluit genomen..

Dat begrijp ik niet,
pi_156091476
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja lekker is dat. Het westen bombardeert de boel naar de tering en steunt revoluties, en dan gaan roepen "we hebben zo veel voor jullie gedaan, nou moeten jullie zelf maar eens wat gaan doen".

Echt, hoe verzin je het toch :')
Ik ben het met de steun voor die revoluties ook niet eens. Aan Assad en Kadaffi hadden we goede bondgenoten. Maar goed de steun voor die zgn. "Arabische lente" komt van dezelfde mensen die hier heel Afrika naar toe willen halen. Maar de boodschap moet zijn: Europa heeft zich ontwikkeld, nu jullie nog. En alles maar naar Europa draagt daar niet aan bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door JanKorteachternaam op 14-09-2015 21:56:26 ]
pi_156091577
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:47 schreef Igen het volgende:
En de Oost-Europese landen die nu geen vluchtelingen willen opvangen, die liepen voorop hè. Die werden door George W. Bush Rumsfeld opgehemeld als het "nieuwe Europa" vanwege hun grote steun voor Amerika's oorlog in Irak.
Wat een flauwekul. Toen die oorlog in Irak speelde zaten die oost-Europese landen nog niet eens in de EU en nog maar net in de Navo. En Bush heeft al helemaal niets met de huidige illegalen-crisis te maken. De laatste weken is duidelijk geworden dat we aan Oost-Europa prima bondgenoten hebben.

Ik zeg: Gooi die onbetrouwbare zuidelijke landen zoals Spanje, Italië en Griekenland uit de EU, uit Schengen en uit de euro. Zij zijn niet in staat om hun grenzen adequaat te bewaken en sturen alles maar door naar ons :r :r
Oost-Europese landen willen wél doorpakken. Hoewel ik zeer sceptisch tegenover EU-uitbreidingen sta, zou ik zeggen: Oost-Europa er bij en Zuid-Europa er uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door JanKorteachternaam op 14-09-2015 21:56:35 ]
pi_156091670
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nou, blijkbaar is het crisis in die landen. Te veel migranten. Niet-menselijke opvang. Etc.
Maar blijkbaar wordt er wel pas ergens in oktober een besluit genomen..

Dat begrijp ik niet,
Waarom moeten wij dat oplossen? Italië had zijn grenzen fatsoenlijk moeten bewaken. Hebben ze nooit gedaan omdat ze er vanuit gingen dat alles toch wel doorreist naar noord-west Europa.
Niet-menselijke opvang vind ik ook zo'n geklets..als je echt voor je leven op de vlucht bent, ben je blij met alles wat je krijgt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2015 @ 21:51:58 #188
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156091674
Het is bondgenoten.
pi_156091758
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waarom moeten wij dat oplossen? Italië had zijn grenzen fatsoenlijk moeten bewaken. Hebben ze nooit gedaan omdat ze er vanuit gingen dat alles toch wel doorreist naar noord-west Europa.
Niet-menselijke opvang vind ik ook zo'n geklets..als je echt voor je leven op de vlucht bent, ben je blij met alles wat je krijgt.
Geen idee. Ik begrijp sowieso niet waarom Europa mensen moet opvangen, maargoed.
Dat was mijn punt. Als die opvang echt zo slecht was, dan zouden ze wel direct in actie komen, lijkt me.
  maandag 14 september 2015 @ 21:54:05 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156091772
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Naïviteit is altijd nog beter dan kwade wil of onverschilligheid. Het is denk ik een van de minst slechte slechte eigenschappen die er zijn.
Jammer genoeg kan het leiden tot dezelfde desastreuze gevolgen als bij die andere twee eigenschappen. Zeker als het personen op belangrijke posities betreft.
pi_156091821
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Toen die oorlog in Irak speelde zaten die oost-Europese landen nog niet eens in de EU en nog maar net in de Navo. En Bush heeft al helemaal niets met de huidige illegalen-crisis te maken. De laatste weken is duidelijk geworden dat we aan Oost-Europa prima bontgenoten hebben.
Ten eerste ben je blijkbaar totaal niet in staat om de keten van acties en consequenties te doorgronden.
Ten tweede zou ik Oost-Europa absoluut geen prima bondgenoten willen noemen, want wat zij proberen is immers om zo veel mogelijk het probleem op ons in West-Europa af te wentelen. Zij zeggen dat zij geen moslims willen en dat die er in landen als Nederland toch al wel zijn en dat er dus nog wel flink wat bij kunnen. Is dat jouw idee van een goeie bondgenoot?
quote:
Ik zeg: Gooi die onbetrouwbare zuidelijke landen zoals Spanje, Italië en Griekenland uit de EU, uit Schengen en uit de euro. Zij zijn niet in staat om hun grenzen adequaat te bewaken en sturen alles maar door naar ons :r :r
Oost-Europese landen willen wél doorpakken. Hoewel ik zeer sceptisch tegenover EU-uitbreidingen sta, zou ik zeggen: Oost-Europa er bij en Zuid-Europa er uit.
Wat heeft Spanje er nou weer mee te maken :')
pi_156091908
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste ben je blijkbaar totaal niet in staat om de keten van acties en consequenties te doorgronden.
Ten tweede zou ik Oost-Europa absoluut geen prima bondgenoten willen noemen, want wat zij proberen is immers om zo veel mogelijk het probleem op ons in West-Europa af te wentelen. Zij zeggen dat zij geen moslims willen en dat die er in landen als Nederland toch al wel zijn en dat er dus nog wel flink wat bij kunnen. Is dat jouw idee van een goeie bondgenoot?
Ze zeggen helemaal niet dat er flink wat bij kunnen. Ze zeggen dat we ze buiten Europa moeten houden. En dat is precies de oplossing die nodig is. Oost-Europa bewaakt de grenzen. Orban heeft een hek gebouwd en het leger inzet. Italië en Griekenland laten alles gewoon door.

De keten van acties en consequenties is zo complex, dat het niet meer duidelijk waar het begin is. Europa moet kiezen voor zichzelf: Alle vluchtelingen er uit. Naar de regio. Reden van de vlucht is niet relevant, de belangen van Europa moeten altijd op nummer 1 staan.
pi_156091920
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Toen die oorlog in Irak speelde zaten die oost-Europese landen nog niet eens in de EU en nog maar net in de Navo. En Bush heeft al helemaal niets met de huidige illegalen-crisis te maken. De laatste weken is duidelijk geworden dat we aan Oost-Europa prima bondgenoten hebben.

Kijk 'Container with aid for "refugees" was full of weapons and ammunition' op YouTube -

Bullshit
pi_156091973
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 21:57 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Kijk 'Container with aid for "refugees" was full of weapons and ammunition' op YouTube -
Bullshit
Wat is bullshit?
pi_156092000
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat is bullshit?
Stront van een stier.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_156092118
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Vertaling: Gevoerd "als dieren in het asiel": Eten wordt naar vluchtelingen gegooid in het kamp van Röszke.

En het is een filmpje van RT hè, dus ik wil geen gezeik horen over dat het eurofiele propaganda is.

Zou jij het willen riskeren om jarenlang in een vluchtelingenkamp te moeten blijven waar zo met mensen wordt omgegaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 22:01:38 ]
pi_156092206
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Vertaling: Gevoerd "als dieren in het asiel": Eten wordt naar vluchtelingen gegooid in het kamp van Röszke.

En het is een filmpje van RT hè, dus ik wil geen gezeik horen over dat het eurofiele propaganda is.

Zou jij het willen riskeren om jarenlang in een vluchtelingenkamp te moeten blijven waar zo met mensen wordt omgegaan?
Ze zijn daar veilig.
Deze manier van eten uitdelen verdient geen schoonheidsprijs, maar wat deze illegalen doen (Europa in komen) is nog veel erger. Gewoon terug naar de regio. Ik kan mij - gezien het beestachtige gedrag van de illegalen in Hongarije - goed voorstellen dat de mensen die het voedsel uitdelen het niet aandurven om dat direct te doen. Er zijn diverse filmpjes waarin te zien is dat iemand die voedsel uitdeelt alles wordt afgepakt. Dit filmpje is wel het laatste waar ik mij druk om maak.
pi_156092292
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze zijn daar veilig.
Deze manier van eten uitdelen verdient geen schoonheidsprijs, maar wat deze illegalen doen (Europa in komen) is nog veel erger. Gewoon terug naar de regio. Dit filmpje is wel het laatste waar ik mij druk om maak.
Ja, je hoeft mij niet te komen vertellen dat je een harteloos iemand bent die alleen aan zichzelf denkt (en het vervolgens wel een vluchteling kwalijk neemt dat die óók aan zichzelf denkt).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 22:04:55 ]
pi_156092304
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat is bullshit?
Dat Griekenland de grenzen niet controleert. Ik mag Griekenland danken met deze vondst.
pi_156092317
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Als we persoonlijk gaan aanvallen, dan heeft discussie ook geen zin.
  maandag 14 september 2015 @ 22:05:54 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156092365
Zag ook foto's van migranten die onder t prikkeldraad door kropen van dat nog onafgebouwde hek tussen Servie en Hongarije. Moet je in Rusland proberen, dan hadden ze al een automatisch geweer op je leeggeschoten.
pi_156092369
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze zijn daar veilig.
Deze manier van eten uitdelen verdient geen schoonheidsprijs, maar wat deze illegalen doen (Europa in komen) is nog veel erger. Gewoon terug naar de regio. Dit filmpje is wel het laatste waar ik mij druk om maak.
Niks mis met mensen die hierheen komen, op zoek naar een beter leven.

En nee, we kunnen niet 'iedereen' binnenlaten en nee, ik weet ook niet waar de grens ligt. Feit is alleen wel dat de huidige aantallen niet het einde betekent van Europa zoals we het kunnen.

Maak je niet te druk.
pi_156092375
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat Griekenland de grenzen niet controleert. Ik mag Griekenland danken met deze vondst.
Zeker. Het is een toevalstreffer, er gaat zoveel de grens over dat een controle zomaar raak is. De reportage van Arnold Karskens laat pijnlijk zien hoe de Grieken het af laten weten .
pi_156092408
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niks mis met mensen die hierheen komen, op zoek naar een beter leven.

En nee, we kunnen niet 'iedereen' binnenlaten en nee, ik weet ook niet waar de grens ligt. Feit is alleen wel dat de huidige aantallen niet het einde betekent van Europa zoals we het kunnen.

Maak je niet te druk.
Dat is het wel, want moslim en enorme geboortecijfers. Maar die discussie hebben we al gevoerd.
pi_156092434
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zag ook foto's van migranten die onder t prikkeldraad door kropen van dat nog onafgebouwde hek tussen Servie en Hongarije. Moet je in Rusland proberen, dan hadden ze al een automatisch geweer op je leeggeschoten.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat Rusland bagger is? Want dat wisten we al.
  maandag 14 september 2015 @ 22:08:09 #206
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156092471
Maar waarom gaan de mensen niet in een rij staan om zo het voedsel op een normale manier overhandigd te krijgen ? Is dat niet hun eigen verantwoordelijkheid ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156092473
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland is verstandig. Rusland bewaakt grenzen zoals het hoort. Op mensen die ondanks stop-bevelen toch de grens oversteken moet desnoods geschoten worden. Landsgrenzen moeten keihard bewaakt worden. Landsgrenzen zijn de basis van de natiestaat en onze soevereiniteit.
pi_156092514
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is het wel, want moslim en enorme geboortecijfers. Maar die discussie hebben we al gevoerd.
Die geboortecijfers zijn zich juist aan het normaliseren. Moslims in Nederland krijgen gemiddeld genomen steeds minder kinderen.

Nog steeds meer dan autochtonen, maar het getal ontloopt ook elkaar niet veel meer.
pi_156092517
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb even zitten Google'n en kan werkelijk niet één bericht vinden van iemand die in de laatste jaren aan de Russische grens is doodgeschoten wegens het illegaal oversteken van de grens.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2015 @ 22:09:43 #210
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156092542
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb even zitten Google'n en kan werkelijk niet één bericht vinden van iemand die in de laatste jaren aan de Russische grens is doodgeschoten wegens het illegaal oversteken van de grens.
Zo goed is de controle dus daar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 september 2015 @ 22:10:17 #211
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156092560
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die geboortecijfers zijn zich juist aan het normaliseren. Moslims in Nederland krijgen gemiddeld genomen steeds minder kinderen.

Nog steeds meer dan autochtonen, maar het getal ontloopt ook elkaar niet veel meer.
In Nederland ja. Dit zijn geen Vernederlandste moslims he.
  maandag 14 september 2015 @ 22:10:17 #212
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156092561
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In vrijwel alle landen ter wereld word je opgepakt als je illegaal de grens over gaat. Maar in Europa mogen er letterlijk tienduizenden, veelal jonge mannen, zomaar overal gaan staan en wandelen waar ze willen. Uit een regio waarvan we weten dat IS er welig tiert. Zoiets valt gewoon niet uit te leggen en schept een gigantisch precedent voor toekomstige gevallen.
pi_156092562
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Rusland is verstandig. Rusland bewaakt grenzen zoals het hoort. Op mensen die ondanks stop-bevelen toch de grens oversteken moet desnoods geschoten worden. Landsgrenzen moeten keihard bewaakt worden. Landsgrenzen zijn de basis van de natiestaat en onze soevereiniteit.
Persoonlijk vind ik het oversteken van een grens geen misdaad die zou moeten worden bestraft met de dood.

Maar dat ben ik.
pi_156092580
quote:
6s.gif Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo goed is de controle dus daar.
Volgens Wikipedia zijn er een stuk of 4 miljoen illegalen in Rusland.
pi_156092583
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Gelukkig niet. Dat zou heel erg zijn. Schieten wil trouwens niet altijd zeggen dat iemand dodelijk wordt getroffen. Maar niemand heeft het lef om de Russische grens zomaar over te steken, omdat bekend is dat Rusland het niet tolereert. Wel komen veel mensen in de gevangenis terecht wegens grensoverschrijding, met uitzetting na betaling van een flinke boete. Zoals het hoort.
  maandag 14 september 2015 @ 22:11:01 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156092595
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het oversteken van een grens geen misdaad die zou moeten worden bestraft met de dood.

Maar dat ben ik.
Het is ook de bedoeling dat je gehoor geeft aan het 'Halt of ik schiet' bevel.
pi_156092598
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dat ben ik.
Zijn we het toch op één punt eens :P
pi_156092769
Maar goed, uiteraard moet je op een gegeven moment paal en perk stellen aan de opvang van nieuwe vluchtelingen. Vooral in dit tempo wordt het erg lastig om voor adequate opvang te zorgen.

Hierbij moet overigens bij worden gezegd dat het verdomd lastig is om onze buitengrenzen hermetisch af te sluiten.

Verder sla ik niet echt stijl achterover van de aantallen die hier nu binnenkomen. Oké, het zijn er best veel, maar we moeten nou niet doen alsof het land naar de klote gaat.
pi_156092818
Nu op het nieuws, de reden dat ze naar bijv. Nederland doorlopen is omdat >90% uit Syrie daar een vv krijgt. In andere landen soms maar 20%.

Aan de interviews te zien zijn er nog genoeg met eindbestemming Nederland.
pi_156092859
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:15 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, uiteraard moet je op een gegeven moment paal en perk stellen aan de opvang van nieuwe vluchtelingen. Vooral in dit tempo wordt het erg lastig om voor adequate opvang te zorgen.
Dat paal en perk stellen had meteen moeten gebeuren. Je kunt niet "vluchteling" A opvangen en "vluchteling" B niet. Het is alles of niets (rechtsgelijkheid).
We weten inmiddels van niet-westerse immigratie dat als je een klein groepje opvangt (uit humanitaire overwegingen), dat het volgende groepje ook komt, en dan weer het volgende groepje, etc.. Het is oneindig. Voor iedereen en vanaf het begin keihard zijn is uiteindelijk het meest sociaal voor alle betrokkenen.
pi_156092876
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:16 schreef Physsic het volgende:
Nu op het nieuws, de reden dat ze naar bijv. Nederland doorlopen is omdat >90% uit Syrie daar een vv krijgt. In andere landen soms maar 20%.

Aan de interviews te zien zijn er nog genoeg met eindbestemming Nederland.
Dat is zeker weer geen propaganda? Vinden de huilies in deze reeks de media nou weer lief?
pi_156092908
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat paal en perk stellen had meteen moeten gebeuren. Je kunt niet "vluchteling" A opvangen en "vluchteling" B niet. Het is alles of niets (rechtsgelijkheid).
We weten inmiddels van niet-westerse immigratie dat als je een klein groepje opvangt (uit humanitaire overwegingen), dat het volgende groepje ook komt, en dan weer het volgende groepje, etc.. Het is oneindig. Voor iedereen en vanaf het begin keihard zijn is uiteindelijk het meest sociaal voor alle betrokkenen.
Kan er eeuwig met je over door ouwehoeren, maar daar voel ik weinig voor.

Ik houd het daarom kort: ik ben het niet met je eens.
pi_156092924
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is zeker weer geen propaganda? Vinden de huilies in deze reeks de media nou weer lief?
Diezelfde gebruikt ook voor de groep uit Servië het woord "vluchtelingen", waarmee ze duidelijk aangeven dat ook deze groep verwelkomd moet worden met ingericht huis, Miele en uitkering.
pi_156092945
quote:

[..]

De media blijft een poppenkast of de muppetshow. Meer dan de helft wat zij laten zien is propaganda vanuit de elite.
pi_156092955
quote:

[..]

Geen idee. Ik gaf dit gewoon als informatie, zonder bijbedoelingen.

Probeer je hiermee te ontkennen dat de media een eenzijdig en vals beeld laat zien?
pi_156092997
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:20 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De media blijft een poppenkast of de muppetshow. Meer dan de helft wat zij laten zien is propaganda vanuit de elite.
Welnee joh.
pi_156093036
NOS:
"Je ziet wat er komt van de grenscontroles weer invoeren, he! Uh.. Lange files.. Eh.. De vluchtelingenstroom zal er niet door afnemen."

Lange files. Het zal je maar gebeuren.
  maandag 14 september 2015 @ 22:24:12 #228
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156093097
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Physsic het volgende:
NOS:
"Je ziet wat er komt van de grenscontroles weer invoeren, he! Uh.. Lange files.. Eh.. De vluchtelingenstroom zal er niet door afnemen."

Er staan elke dag lange files op elke snelweg in dit land. Alsof dat iets nieuws is :')
pi_156093128
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Physsic het volgende:
NOS:

Te schunnig dit _O-
Die lange files zijn maar een klein ongemak in vergelijking met de ellende die de invasie van illegalen met zich meebrengt. In Nederland staan we dankzij overbevolking, het gevolg van massa-immigratie, dagelijks in de file.
pi_156093151
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welnee joh.
Daarom laten ze ook alleen gezinnen zien op tv en niet de randdebielen die eten weg gooien of burgers bekogelen met stenen.
pi_156093207
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er staan elke dag lange files op elke snelweg in dit land. Alsof dat iets nieuws is :')
Voor de open-grenzen deal is het ook jarenlang goed genoeg gegaan.

Bovendien neemt de 'vluchtelingen'stroom echt wel af, zodra ze doorhebben dat ze niet zomaar binnenkomen.
Australie had daar een mooie video voor gemaakt.
pi_156093219
quote:

Hierbij moet overigens bij worden gezegd dat het verdomd lastig is om onze buitengrenzen hermetisch af te sluiten.

Verder sla ik niet echt stijl achterover van de aantallen die hier nu binnenkomen. Oké, het zijn er best veel, maar we moeten nou niet doen alsof het land naar de klote gaat.
Begin je het eerst eindelijk een beetje door te hebben (en heel voorzichtig toe te geven) dat het uit de hand loopt en dan sluit je af met twee echte Koos zinnen.

Het gaat fout maar het gaat eigenlijk best goed.

Blijft vermakelijk.
pi_156093265
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Daarom laten ze ook alleen gezinnen zien op tv en niet de randdebielen die eten weg gooien of burgers bekogelen met stenen.
Dit dus.
pi_156093303
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voor de open-grenzen deal is het ook jarenlang goed genoeg gegaan.
Inderdaad.
In landen waar nog steeds grenscontroles zijn, wordt het ook handig opgelost:
- Er zijn apps waar wachttijden live opgevraagd kunnen worden;
- Voor klein grensverkeer (zoals forenzen en inwoners van de grensstreek) zijn kleine grensovergangen waar vrijwel geen wachttijden zijn (in het voormalig Joegoslavië)

Streng bewaakte grenzen zijn goud waard. Zelfs als dat een bescheiden wachttijd oplevert. Dan dan bedoel ik alle grenzen, dus ook binnengrenzen. Misschien dat die illegalen-crisis ons toch wat oplevert, als het de Schengen-waanzin stopt.
pi_156093388
Oh er is toch geen akkoord bereikt bij de EU-top volgens Dijkhoff
pi_156093469
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 22:25 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Dat zijn keuzes die de redactie maakt. En meer specifiek: het team ter plaatse.

Er is geen elite die aan de touwtjes trekt. Tenzij je met elite de hoofdredactie bedoelt.
pi_156093504
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:30 schreef Houtenbeen het volgende:
Oh er is toch geen akkoord bereikt bij de EU-top volgens Dijkhoff
http://www.nu.nl/politiek(...)g-vluchtelingen.html

Uiteraard spreekt ook het uiterst objectieve *proest* nu.nl van "vluchtelingen". Volgens mij is er alleen een soort van akkoord over die eerste 40.000. Er zou juist gesproken moeten worden over hoe we die 120.000 Europa uit kunnen zetten (een enorme logistieke organisatie, is samenwerking voor nodig, maar het zorgt er wel voor dat de toestroom stopt)
pi_156093529
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn keuzes die de redactie maakt. En meer specifiek: het team ter plaatse.

Er is geen elite die aan de touwtjes trekt. Tenzij je met elite de hoofdredactie bedoelt.
Hoe verklaar je dan dat alle media hetzelfde doen? Terwijl slechts een kleine minderheid van het Nederlandse volk "Welkom" staat te zingen. Enige uitzonderingen zijn Elsevier en GeenStijl.

Een journalist die kritisch bericht over die zgn. 'vluchtelingen' weet dat hij een lucratief baantje bij de NPO op zijn buik kan schrijven.
pi_156093578
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:26 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Begin je het eerst eindelijk een beetje door te hebben (en heel voorzichtig toe te geven) dat het uit de hand loopt en dan sluit je af met twee echte Koos zinnen.

Het gaat fout maar het gaat eigenlijk best goed.

Blijft vermakelijk.
Psst... Koosvogels is gehersenspoeld door de massamedia. Ik wist zo'n 10 jaar terug al dat Amerika een egotripper was en alleen aan het geld, goud en olie dacht.

Ik nam een voorbeeld aan de landen die het goed voor elkaar hadden en dat zijn niet de westelijke landen maar de landen in het middenoosten zoals Dubai en het land van Kadhafi en Asad.

Moet je zien wat n rijkdom het volk had onder deze "dictators".

Het enige jammere is het achterlijk haatdragend geloof, burka's en de sharia.
pi_156093848
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat alle media hetzelfde doen? Terwijl slechts een kleine minderheid van het Nederlandse volk "Welkom" staat te zingen. Enige uitzonderingen zijn Elsevier en GeenStijl.

Een journalist die kritisch bericht over die zgn. 'vluchtelingen' weet dat hij een lucratief baantje bij de NPO op zijn buik kan schrijven.
Ik kan je verzekeren dat een baantje bij een gesubsidieerde medium niet de natte droom is van de meeste journalisten.

Verder is een verhaal over mensen die vluchtelingen welkom heten, gewoon nieuwswaardig. Als Nederland massaal de straat opgaan om te demonstreren tegen de komst van asielzoekers, dan is dat eveneens nieuwswaardig. Je moet er niet zoveel achter zoeken.

Verder lees ik ook stukken in kranten waarin kritiek wordt geuit op het huidige beleid. Martin Sommer in de VK van afgelopen zaterdag, om maar iets te noemen.
pi_156094061
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder is een verhaal over mensen die vluchtelingen welkom heten, gewoon nieuwswaardig. Als Nederland massaal de straat opgaan om te demonstreren tegen de komst van asielzoekers, dan is dat eveneens nieuwswaardig. Je moet er niet zoveel achter zoeken.

Verder lees ik ook stukken in kranten waarin kritiek wordt geuit op het huidige beleid. Martin Sommer in de VK van afgelopen zaterdag, om maar iets te noemen.
De kritiek op het huidige beleid in de mainstream media is altijd hetzelfde: De grenzen moeten open.

Een verhaal over een marginale groep die "vluchtelingen" welkom heten is relevanter dan wat het tuig in Hongarije aanricht? _O- Bijzondere journalistiek. Zeker gezien de hoeveelheid aandacht die nuttige idioten krijgen, terwijl er zelfs meer dan voldoende tijd is om beide onderwerpen te behandelen.

Terwijl bekend werd dat de ouders van het aangespoelde kinderlijkje ordinaire economische vluchtelingen waren, die al jaren hoog en droog in Turkije zaten, gooide BNR er nog maar eens een reportage over hulp voor 'vluchtelingen' in Nederland tegenaan.
pi_156094094
quote:

De aantallen zijn niet alarmerend, en bovenal het aantal incidenten is nul. Gaat prima voorlopig.

Ben benieuwd hoe men reageert als er zich écht een probleem gaat manifesteren. Een pandemie, of een flinke natuurramp, of een uitslaande oorlog. Zie hier vooral blinde paniek veroorzaakt door aanwezigheid van mensen op ons continent :D
pi_156094176
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De aantallen zijn niet alarmerend, en bovenal het aantal incidenten is nul. Gaat prima voorlopig.
Wat ontzettend naïef. Er zijn al veel te veel niet-westerse allochtonen in Nederland. Nederland is al te vol. Er is al te veel islam. Elk aantal is teveel. Er is geen plek voor nog meer. Zelfs in relatief kleine dorpen zie je overal islamitische hoofddoekjes op straat, een ongewenst verschijnsel in een westers land. Genoeg is genoeg.
pi_156094215
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De kritiek op het huidige beleid in de mainstream media is altijd hetzelfde: De grenzen moeten open.

Een verhaal over een marginale groep die "vluchtelingen" welkom heten is relevanter dan wat het tuig in Hongarije aanricht? _O- Bijzondere journalistiek. Zeker gezien de hoeveelheid aandacht die nuttige idioten krijgen, terwijl er zelfs meer dan voldoende tijd is om beide onderwerpen te behandelen.

Terwijl bekend werd dat de ouders van het aangespoelde kinderlijkje ordinaire economische vluchtelingen waren, die al jaren hoog en droog in Turkije zaten, gooide BNR er nog maar eens een reportage over hulp voor 'vluchtelingen' in Nederland tegenaan.
Jij verwijt BNR dus dat ze jouw nogal bepekte wereldbeeld en kortzichtige conclusies niet delen?

Tsja, en daarom ben jij dus geen journalist.
  maandag 14 september 2015 @ 22:49:40 #245
440653 BarryOSeven
pi_156094217
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe men reageert als er zich écht een probleem gaat manifesteren. Een pandemie, of een flinke natuurramp, of een uitslaande oorlog. Zie hier vooral blinde paniek veroorzaakt door aanwezigheid van mensen op ons continent :D
gast, hoe naief ben je

heb je enig idee hoe veel onder de pet wordt geduwd. wat denk je dat met incidenten gebeurt? Alles moet positief zijn, lachend het station van munchen op met knuffels.
pi_156094250
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat ontzettend naïef. Er zijn al veel te veel niet-westerse allochtonen in Nederland. Nederland is al te vol. Er is al te veel islam. Elk aantal is teveel. Er is geen plek voor nog meer. Zelfs in relatief kleine dorpen zie je overal islamitische hoofddoekjes op straat, een ongewenst verschijnsel in een westers land. Genoeg is genoeg.
Met geen van je opmerkingen ben ik het eens.
pi_156094267
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij verwijt BNR dus dat ze jouw nogal bepekte wereldbeeld en kortzichtige conclusies niet delen?

Tsja, en daarom ben jij dus geen journalist.
Beter lezen. Wederom word je onbeschoft dus ik hou mijn reactie heel kort: BNR moet gewoon objectief berichten. Het hoeft niet rechts of links. Je kunt ook zonder een standpunt te verkondigen het nieuws brengen dat de vader van het verdronken jongetje een economische vluchteling is.
pi_156094270
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik merk bij jou meer haat dan bij welke bevolkingsgroep in Nederland dan ook.

Hoeveel gewonden hebben die hoofddoekjes al veroorzaakt in Nederland?
pi_156094300
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik merk bij jou meer haat dan bij welke bevolkingsgroep in Nederland dan ook.

Hoeveel gewonden hebben die hoofddoekjes al veroorzaakt in Nederland?
Je weet het mooi te verdraaien. Ik wil een Nederlands Nederland en een Europees Europa. Voor de islam is hier geen plek. Zeker niet gezien het feit dat de islam voor de ellende waar mensen voor vluchten verantwoordelijk is.
pi_156094352
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is geen haat maar gezond verstand. Ik wil een Nederlands Nederland en een Europees Europa. Voor de islam is hier geen plek.
Het spijtige is dat er wel plek is voor de Islam hier.
pi_156094412
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Beter lezen. Wederom word je onbeschoft dus ik hou mijn reactie heel kort: BNR moet gewoon objectief berichten. Het hoeft niet rechts of links. Je kunt ook zonder een standpunt te verkondigen het nieuws brengen dat de vader van het verdronken jongetje een economische vluchteling is.
Jij neemt het BNR dat de zender een repo maakt over vluchtelingen, want in jouw ogen bestaan vluchtelingen niet. Dat is aantoonbare onzin. Logisch dus dat BNR daar niet in meegaat.
pi_156094471
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 22:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij neemt het BNR dat de zender een repo maakt over vluchtelingen, want in jouw ogen bestaan vluchtelingen niet. Dat is aantoonbare onzin. Logisch dus dat BNR daar niet in meegaat.
Een vluchteling is iemand die vanuit een onveilig gebied vlucht, niet iemand die vanuit het veilige Turkije illegaal in Europa komt. "Illegaal" is dan feitelijk het enige juiste woord. Journalisten die dat te negatief vinden kunnen het redelijk neutrale woord "asielzoeker" gebruiken.
Het woord "vluchteling" is net zo gekleurd als het woord "gelukszoeker". Je trekt allerlei conclusies, het enige wat ik van de media wil is neutrale berichtgeving. Dat betekent zorgvuldig taalgebruik en natuurlijk zowel voor- als tegenstanders van asielzoekers aan het woord laten.
pi_156094525
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een vluchteling is iemand die vanuit een onveilig gebied vlucht, niet iemand die vanuit het veilige Turkije illegaal in Europa komt. Journalisten kunnen het neutrale woord "asielzoeker" gebruiken.
Het woord "vluchteling" is net zo gekleurd als het woord "gelukszoeker". Je trekt allerlei conclusies, het enige wat ik van de media wil is neutrale berichtgeving. Dat betekent zorgvuldig taalgebruik en natuurlijk zowel voor- als tegenstanders van asielzoekers aan het woord laten.
Ik stel voor dat je je dan niet beperkt tot het NOS journaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 14-09-2015 23:00:23 ]
pi_156094630
quote:

[..]

... een ongewenst verschijnsel in een westers land ...
Jouw mening, geen feit. Er zijn gelukkig ook mensen die er anders over denken.
  maandag 14 september 2015 @ 23:01:19 #255
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156094663
Go Orbán ... !
pi_156094678
Oh ja, dat is waar ook, je mag bevolkingsgroepen die zich hier niet kunnen verdedigen uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, maar als de user die deze uitingen doet vervolgens zelf wat onvriendelijker wordt bejegend, dan is het plots niet leuk meer.
pi_156094903
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
Oh ja, dat is waar ook, je mag bevolkingsgroepen die zich hier niet kunnen verdedigen uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is, maar als de user die deze uitingen doet vervolgens zelf wat onvriendelijker wordt bejegend, dan is het plots niet leuk meer.
Omdat er in dorpjes hoofddoekjes gesignaleerd zijn vluchtelingen te mogen weigeren vond ik wel een hoogstandje eigenlijk. Gewoon om lachen en overgaan tot de orde van de dag ;)
pi_156094917
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee waarom jij in elke discussie persoonlijk moet worden.
Kap daar gewoon eens mee.
  maandag 14 september 2015 @ 23:15:52 #259
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_156095094
We dienen het Hongaars voorbeeld te volgen. Implementeer grenscontroles en gooi eten naar immigranten vanaf een afstand van minstens 10 meter. Geef hen die welkomstliederen zingen voor de migranten stokslagen en geef ze een boete vanwege het verstoren van de openbare orde.
pi_156095234
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Omdat er in dorpjes hoofddoekjes gesignaleerd zijn vluchtelingen te mogen weigeren vond ik wel een hoogstandje eigenlijk. Gewoon om lachen en overgaan tot de orde van de dag ;)
Islamitische hoofddoekjes en de "vluchtelingen" zijn voornamelijk moslims. Meer asielzoekers toelaten betekent dus meer islam. Dat hoofddoekjes en moskeeën een ongewenst verschijnsel zijn, is weliswaar een persoonlijke mening, maar er zijn ook de nodige feiten die maken dat het echt niet dom is om niet blij te zijn met die hoofddoekjes: http://www.parool.nl/paro(...)undamentalisme.dhtml
pi_156095532
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Islamitische hoofddoekjes. De "vluchtelingen" zijn voornamelijk moslims. Dat hoofddoekjes en moskeeën een ongewenst verschijnsel zijn, is weliswaar een persoonlijke mening, maar er zijn ook de nodige feiten die maken dat het echt niet dom is om niet blij te zijn met die hoofddoekjes: http://www.parool.nl/paro(...)undamentalisme.dhtml
Vroeger liepen er vrouwen hier ook met hoofddoekjes, en er heeft zich geen ramp voltrokken. Ik neem het niet mee als criterium om iemand in een hokje goed of fout te plaatsen. Dan kun je dat net zo goed doen met mensen met een grote neus bijvoorbeeld.

Je blijft vooral hangen in angsten voor mogelijke dingen die kunnen komen. Het zouden terroristen kunnen zijn. Of gelukszoekers. Pakken ze onze baan af, of een uitkering. Feit is dat je er nog niks over kunt zeggen, want ze zijn er net. Oordelen op basis van feiten vind ik persoonlijk prettiger dan oordelen op angst.
pi_156095554
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vroeger liepen er vrouwen hier ook met hoofddoekjes, en er heeft zich geen ramp voltrokken. Ik neem het niet mee als criterium om iemand in een hokje goed of fout te plaatsen. Dan kun je dat net zo goed doen met mensen met een grote neus bijvoorbeeld.
Dat onderzoek liegt niet. Lees ook vooral over hoe de hoofddoek bepaalt hoe er over joden wordt gedacht, ronduit eng.
pi_156095561
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 23:15 schreef MissionPhailed het volgende:
We dienen het Hongaars voorbeeld te volgen. Implementeer grenscontroles en gooi eten naar immigranten vanaf een afstand van minstens 10 meter. Geef hen die welkomstliederen zingen voor de migranten stokslagen en geef ze een boete vanwege het verstoren van de openbare orde.
Dat gooien ze gewoon weer terug, dus ik geef het liever aan iemand anders.
pi_156095866
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat onderzoek liegt niet. Lees ook vooral over hoe de hoofddoek bepaalt hoe er over joden wordt gedacht, ronduit eng.
Deze passage?

De hoofddoekdragers geven op andere vlakken ook vijandigere antwoorden. Op de stelling 'Joden zijn niet te vertrouwen' antwoordt 54 procent van de mannen met een gesluierde vrouw bevestigend, tegenover 26 procent zonder gesluierde vrouw.

Ik lees in je posts dingen die vele malen vijandiger zijn dan deze stelling. Waarom is dit dan opeens eng?
pi_156096019
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Deze passage?

De hoofddoekdragers geven op andere vlakken ook vijandigere antwoorden. Op de stelling 'Joden zijn niet te vertrouwen' antwoordt 54 procent van de mannen met een gesluierde vrouw bevestigend, tegenover 26 procent zonder gesluierde vrouw.

Ik lees in je posts dingen die vele malen vijandiger zijn dan deze stelling. Waarom is dit dan opeens eng?
Dit lijkt wel heel erg op kop in het zand steken. Toenemend antisemitisme, toenemend geweld tegen joden. Joden zijn doorgaans keurige mensen die niets verkeerd doen.

Er is geen enkel islamitisch land een keurige democratie. De meeste islamitische landen zijn een grote puinhoop. In naam van de islam wordt de meest vreselijke terreur gepleegd. Een enigszins kritische houding jegens deze ideologie lijkt mij dan niet meer dan redelijk.

Antisemitisme en kritiek op de islam zijn totaal niet te vergelijken.
pi_156096101
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee waarom jij in elke discussie persoonlijk moet worden.
Kap daar gewoon eens mee.
Wat ik nog veel opmerkelijker vind, is dat je nogal selectief bent in je verontwaardiging.

Kap daar anders ook eens mee.
pi_156096192
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dit lijkt wel heel erg op kop in het zand steken. Toenemend antisemitisme, toenemend geweld tegen joden. Joden zijn doorgaans keurige mensen die niets verkeerd doen.

Er is geen enkel islamitisch land een keurige democratie. De meeste islamitische landen zijn een grote puinhoop. In naam van de islam wordt de meest vreselijke terreur gepleegd. Een enigszins kritische houding jegens deze ideologie lijkt mij dan niet meer dan redelijk.

Antisemitisme en kritiek op de islam zijn totaal niet te vergelijken.
Ik ga er vanuit dat die mensen dan ook in Nederland wonen, waarvan 54% bevestigend antwoord op de stelling Joden zijn niet te vertrouwen. Wat geeft jou meer recht om te oordelen over een bevolkingsgroep, en in grovere bewoordingen dan de geïnterviewde groep? En is bevestigend antwoorden op die stelling gelijk anti-semitisme?

Ohja, vergeet niet dat het staatsterrorisme van ons en onze bondgenoten veel meer dood en verderf heeft gezaaid in het Midden Oosten. Dat halen ze met de terreurgroeperingen niet meer in.
pi_156096319

Liken & delen
pi_156096352
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:07 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Liken & delen
Op de barricades anno 2015. Liken, delen, computer uit. Klaar.
pi_156096415
quote:
[ afbeelding ]

Liken & delen
_O-

"Bij 1.000.000 likes gaan de grenzen dicht."
pi_156096434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:01 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat die mensen dan ook in Nederland wonen, waarvan 54% bevestigend antwoord op de stelling Joden zijn niet te vertrouwen. Wat geeft jou meer recht om te oordelen over een bevolkingsgroep, en in grovere bewoordingen dan de geïnterviewde groep? En is bevestigend antwoorden op die stelling gelijk anti-semitisme?
Iedereen heeft recht om te oordelen en iets te vinden. Moslims mogen van mij ook een hekel aan joden hebben, maar daar staat voor mij tegenover dat ze hier niet welkom zijn.
Nogmaals: Gezien de ellende die de islam heeft veroorzaakt (alleen het nazisme en communisme hebben meer doden veroorzaakt) is een kritische houding jegens de islam heel gezond.
pi_156096452
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 23:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik nog veel opmerkelijker vind, is dat je nogal selectief bent in je verontwaardiging.

Kap daar anders ook eens mee.
Ja tuurlijk, nu is het mijn schuld.
Zo lang iemand niet persoonlijk wordt hoef jij het ook niet steeds te worden.
pi_156096469
Ik begrijp het niet.
Hoe kan het nou dat sommigen zeggen dat er wel een akkoord is en anderen zeggen van niet.

Lijkt me niet echt iets om een verschil van mening over te kunnen hebben..
pi_156096489
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:14 schreef Physsic het volgende:
Ik begrijp het niet.
Hoe kan het nou dat sommigen zeggen dat er wel een akkoord is en anderen zeggen van niet.

Juist wel. Toezeggingen kunnen heel vaag zijn, zodat ze verschillend opgevat worden.
Als er wordt gezegd "Dit is wel een goed plan" dan denken sommigen dat het rond is, en anderen denken dat er niets vast staat.
pi_156096529
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:14 schreef Physsic het volgende:
Ik begrijp het niet.

Er is geen unaniem akkoord voor de verplichte verdeling máár wel genoeg stemmen voor een meerderheidsstemming. Sommigen leggen dat uit als geen akkoord en anderen wel.
pi_156096586
quote:
[ afbeelding ]

Liken & delen
Slecht gekozen plaatje. Door iemand gemaakt die niet begrijpt dat Schengen en de douane-unie niet hetzelfde zijn.
Er is een douane-kantoor te zien en iets met accijnzen. Dat is niet waar het nu om gaat. De douane-unie staat nog gewoon overeind. Het gaat om persoonscontroles.
pi_156096666
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht om te oordelen en iets te vinden. Moslims mogen van mij ook een hekel aan joden hebben, maar daar staat voor mij tegenover dat ze hier niet welkom zijn.
Nogmaals: Gezien de ellende die de islam heeft veroorzaakt (alleen het nazisme en communisme hebben meer doden veroorzaakt) is een kritische houding jegens de islam heel gezond.
Maar je rekent ze er wel keihard op af als 54% iets zegt. Verder mogen ze een hekel aan elkaar hebben. Kritisch naar de islam kijken gaat wel dan de zaken aankaarten die je niet aanstaan.

Moslims zullen nooit een groot gedeelte van mijn vrienden worden denk ik, maar als je jezelf de vraag stelt: "hoe komt het dat zo'n grote groep een hekel heeft aan Amerika / Het Westen"? forceer je jezelf in een positie net zo kritisch te kijken naar onze eigen regimes, of van onze bondgenoten.
pi_156096705
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:24 schreef Toefjes het volgende:

Moslims zullen nooit een groot gedeelte van mijn vrienden worden denk ik, maar als je jezelf de vraag stelt: "hoe komt het dat zo'n grote groep een hekel heeft aan Amerika / Het Westen"? forceer je jezelf in een positie net zo kritisch te kijken naar onze eigen regimes, of van onze bondgenoten.
Ze hebben een hekel aan het westen omdat het westen 'ongelovige honden' zijn en omdat het westen zo succesvol is.
pi_156096745
ChristianFraser twitterde op maandag 14-09-2015 om 23:42:57 Serbia saying it will deploy its army to stop Hungary deporting refugees back to Serbia!! So people who have fled war stuck between armies!! reageer retweet
pi_156096767
Hou het een beetje ontopic allemaal, er zijn genoeg andere islamtopics.
pi_156096836
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
ChristianFraser twitterde op maandag 14-09-2015 om 23:42:57 Serbia saying it will deploy its army to stop Hungary deporting refugees back to Serbia!! So people who have fled war stuck between armies!! reageer retweet
Wat zielig! Ze hebben niets in Europa te zoeken, dus geen medelijden. Ook Servië is een veilig land, dus wat ze bij de Hongaarse grens te zoeken hebben is mij ook een raadsel. Grenscontroles zorgen er voor dat illegalen vast lopen en dat is wat er feitelijk gebeurt in wat deze tweet wordt benoemd.

Ik ben benieuwd hoe de Duitsers het doen: Stoere grenscontroles maar wat als er 1000 illegalen aan de grens staan?
pi_156096838
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 00:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze hebben een hekel aan het westen omdat het westen 'ongelovige honden' zijn en omdat het westen zo succesvol is.
Een paar keer onnodig in de regio ingegrepen, nu zelfs met onbemande vliegtuigjes. Steden kapot gebombardeerd, hele families in 1 klap weg onder de term Collateral Damage. Omdat ze daar olie hebben.

Je raakt al in paniek van een stroom mensen waarvan een deel in Nederland terecht zal komen, als welk Arabisch land dezelfde militaire agressie in Europa tentoon zou spreiden als de afgelopen 15 jaar in Azie is gebeurd door Amerika en Co, dan hadden we niet heel anders gereageerd. In dat licht is succesvol ook relatief natuurlijk.
pi_156097425
quote:
Ze willen Hongarije stoppen om de vluchtelingen terug te sturen door middel van hun leger?

Beter gaan ze niet schieten dan, Hongarije zit bij de NAVO en Servië niet.

Artikeltje 5 dan maar alvast eens afstoffen?

Man man man wat een ellende allemaal }:|

Kunnen we niet gewoon allemaal vriendjes zijn en lief doen tegen elkaar }:| :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156097717
quote:
Whut! :{
pi_156097952
quote:
Refugees hung up at Hungary-Serbia border growing angry, desperate
By RUDAW 15 hours ago

http://rudaw.net/english/world/140920152

A Rudaw correspondent on the Hungary-Serbia border reported that hundreds of refugees in Röszke camp on the border are protesting and asking for the right to leave the country.

The correspondent, Kani Halabjayi, said, “The refugees are Syrians, Iraqis and Kurds asking Hungary not to take their fingerprints and let them pass the border, but the security forces are refusing to.”

Halabjayi added: “The refugees in Röszke camp are living in very bad conditions and waiting for the Hungarian and Serbian governments to let them pass the border and go to Germany and other European countries.”
:O

Leuk vrouwtje die reporter, dat wel.
  dinsdag 15 september 2015 @ 04:52:14 #286
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156098190
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:13 schreef Physsic het volgende:
Oude video, maar ik durfde eerder niet te kijken.
Nu wel gekeken en vind het wel het posten waard, voor wie het nog niet gezien heeft.

Vooral die mongool vanaf 2:40.
Pff.

Er zitten inderdaad ook veel nare mensen tussen zo te zien. De groep als geheel zou de rotte appels moeten aanspreken, dit is natuurlijk koren op de molen voor extreem-rechts en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de echte vluchtelingen.
Voedsel weggooien en hulpverleners belagen is volstrekt onacceptabel gedrag en getuigt van een grote mate van lompheid en infantiliteit, van onbeschoftheid en onfatsoen van enkelen.

In hoeverre dit een minderheid binnen de gehele groep vluchtelingen/asielzoekers betreft kan ik niet zo beoordelen. Maar het is altijd zaak onfatsoenlijke mensen binnen je groep aan te spreken en dat wordt hier blijkbaar nagelaten.

'Allah akbar' en andere apenkreten slaken in een gastland is ook behoorlijk onbeschoft en gelijkt nogal op het apengedrag dat veel autochtone Nederlanders in Benidorm vertonen en waarvoor ik ook plaatsvervangende gene ken. ;(

In principe zeg ik tegen iedere vluchteling 'wees welkom, wees van harte welkom hier'. O+ Maar onfatsoen vind ik ronduit onappetijtelijk, of dit nu door autochtone 'laaggeleiden' of door allochtonen wordt gebezigd.
  dinsdag 15 september 2015 @ 04:58:49 #287
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156098212
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 20:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo'n kind moet je inderdaad gewoon linea recta terugsturen zodat het z'n jarenlange opleiding tot Westen-hatende zelfmoordterrorist bij IS kan voltooien.
Dit is inderdaad misbruik maken van onze gastvrijheid.
Misschien is hij getraumatiseerd geraakt in Syrie, dat wil ik best geloven, maar toch, je bent te gast en fatsoen is belangrijk.
pi_156098258
quote:
A shocking German document dated August 18th from a refugee center in Hessen (Germany) sounds the alarm about Muslim immigrants raping the women AND children. They clearly state that it is not incidental: it happens a lot. Women don’t dare go to the bathroom at night and sleep in their day clothes.

Etc, etc.
Gezellig.

De minister in Libanon schijnt trouwens Cameron te hebben gewaarschuwd, dat 1/15 migranten van IS komt.
pi_156098506
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 05:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Gezellig.
En is dat weer iets dat 'die verderfelijke gutmenschen van de slinkse media' onder de pet houden of is het de zoveelste poging tot anti-islamitische beeldvorming van een stelletje xenofobe moslimhaters?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 06:52:49 ]
pi_156098544
---

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 07:02:35 ]
pi_156103214
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 september 2015 04:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Er zitten inderdaad ook veel nare mensen tussen zo te zien. De groep als geheel zou de rotte appels moeten aanspreken, dit is natuurlijk koren op de molen voor extreem-rechts en dat is uiteindelijk ook niet in het belang van de echte vluchtelingen.
Voedsel weggooien en hulpverleners belagen is volstrekt onacceptabel gedrag en getuigt van een grote mate van lompheid en infantiliteit, van onbeschoftheid en onfatsoen van enkelen.

In hoeverre dit een minderheid binnen de gehele groep vluchtelingen/asielzoekers betreft kan ik niet zo beoordelen. Maar het is altijd zaak onfatsoenlijke mensen binnen je groep aan te spreken en dat wordt hier blijkbaar nagelaten.

'Allah akbar' en andere apenkreten slaken in een gastland is ook behoorlijk onbeschoft en gelijkt nogal op het apengedrag dat veel autochtone Nederlanders in Benidorm vertonen en waarvoor ik ook plaatsvervangende gene ken. ;(

In principe zeg ik tegen iedere vluchteling 'wees welkom, wees van harte welkom hier'. O+ Maar onfatsoen vind ik ronduit onappetijtelijk, of dit nu door autochtone 'laaggeleiden' of door allochtonen wordt gebezigd.
Ik ben het gewoon helemaal eens met je :o

Laten we dit unicum maar koesteren voor zolang het duurt.
pi_156103249
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ben het gewoon helemaal eens met je :o

Laten we dit unicum maar koesteren voor zolang het duurt.
Boomknuffelaar is gewoon bang dat ie gekort wordt op z'n uitkering.
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:38:49 #293
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156103325
quote:
[ afbeelding ]

Liken & delen
Zeg er even bij dat je dan indirect ook zegt: "Ja, ik wil de Nederlandse transport industrie de vernieling in helpen en onze opbrengsten uit export hard onderuit schoppen."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156103337
Dus voor Schengen was Nederland geen transportland?
pi_156103356
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zeg er even bij dat je dan indirect ook zegt: "Ja, ik wil de Nederlandse transport industrie de vernieling in helpen en onze opbrengsten uit export hard onderuit schoppen."
Wat een onzin :')
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:42:53 #296
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156103421
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 september 2015 04:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Hoaxmelding - Vluchtelingen weigeren voedsel
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:47:54 #297
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156103568
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat een onzin :')
Zeg dat even tegen de transport industrie die hier nu al over klaagt (althans vanmorgen op Radio 1).
pi_156103575
quote:
Er is een film waarop te zien is dat bij een treinstation mensen water en eten uitdelen en die letterlijk weggegooid word
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156103652
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:48 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Er is een film waarop te zien is dat bij een treinstation mensen water en eten uitdelen en die letterlijk weggegooid word

Ze staan naast de hulpverleners die het uitdelen en gooien het zo ver mogelijk op het spoor, zodat het zoveel mogelijk overlast geeft :r
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:52:27 #300
440653 BarryOSeven
pi_156103672
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 03:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

:O

Leuk vrouwtje die reporter, dat wel.
Zeggen ze nu dat ze politieagenten hebben gegijzeld in dat filmpje? :o
pi_156103690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze staan naast de hulpverleners die het uitdelen en gooien het zo ver mogelijk op het spoor, zodat het zoveel mogelijk overlast geeft :r
Ja deze bedoelde ik, dank je
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')