Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Kon je op wachten.quote:Op maandag 14 september 2015 14:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op maandag 14-09-2015 om 14:55:04Extra grenscontroles door mobiele teams marechaussee. Later meer info. reageer retweet
http://www.volkskrant.nl/(...)scontroles~a4141788/quote:Ook in Nederland zullen extra grenscontroles worden gehouden. De mobiele teams van de marechaussee breiden hun controles in de grensstreek uit om te kijken of meer vluchtelingen naar Nederland komen. Dat zei staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) maandag in Brussel voorafgaand aan extra overleg met zijn Europese collega's over de vluchtelingencrisis. 'Dit is een methode om snel te zien of de stroom zich verplaatst naar Nederland.'
Tijdelijke grenscontroles zijn toegestaan in dit verdrag.quote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef Evertjan het volgende:
dus dat verdrag van Schengen kan ook de prullenbak in
Dan volgen wij Duits voorbeeld en gooien het ook dicht.quote:Op maandag 14 september 2015 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben meer geïnteresseerd in het antwoord op de vraag: wat als die stroom zich idd naar Nederland dreigt te verplaatsen?
Het kan een aanzet zijn inderdaad, al is grenscontrole niet een fenomeen dat definitief uitgestorven is. Mobiele controles komen vooral in november en december nog wel eens voor ivm vuurwerk. Alleen dan door de douane in plaats van de Kmar. Kmar is voor personen, douane voor goederen. Dus het is echt alleen om de vluchtelingen te doen, en niet om de goederenstromen te controleren.quote:Op maandag 14 september 2015 15:04 schreef Evertjan het volgende:
dus dat verdrag van Schengen kan ook de prullenbak in
en noordquote:Op maandag 14 september 2015 15:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zie een verschil tussen zuid-Europese landen en de rest van Europa
En dan de oorzaak zien te vinden. Er zaten ooit strenge regimes daar aan de macht die dit nooit zouden laten gebeuren.quote:Op maandag 14 september 2015 15:11 schreef spierbal het volgende:
Alsof je de hele wereld kan helpen. Wil je helpen? Roei dan dat zooitje in Syrië uit. Kan makkelijk als alle bondgenoten een vuist maken. Oké makkelijk is misschien te makkelijk gedacht maar het kan.
Dit is slechts symptoom bestrijding.
Tuurlijk. Ons land kent ook dichte grenzen voor Cocaïne.quote:Op maandag 14 september 2015 15:18 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Net of zo'n grenscontrole werkt. Er zijn genoeg plekken waar je zo de grens over steekt, en eenmaal voet in NL is het ons pakkie an. Die illegalen vermijden natuurlijk de grensposten gewoon.
Sinds kort zijn die "mensensmokkelaars" niets mensontziende beesten die de schuld zijn van de toestroom. Terwijl bekend is dat die min of meer, legale "maffia handel" het directe gevolg is van beleid.quote:Op maandag 14 september 2015 12:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat dat best gaat tegenvallen. Wanneer hebben ze nou daadwerkelijk een smokkelaar nodig? Ze pakken met duizenden tegelijk gewoon de trein.
Deze smokkelaars zijn niets meer dan taxi-chauffeurs.
Tot gisteravond natuurlijk.
Ze gaan naar de plekken met de minste weerstand. Als je gaat slapen doe je ook de deuren op slot, hoewel je weet dat het geen 100% garantie biedt tegen inbrekers. Je doet het toch want het vermindert de kans op ellende.quote:Op maandag 14 september 2015 15:18 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Net of zo'n grenscontrole werkt. Er zijn genoeg plekken waar je zo de grens over steekt, en eenmaal voet in NL is het ons pakkie an. Die illegalen vermijden natuurlijk de grensposten gewoon.
ik ben ook van mening dat dat soort landen dictatuur nodig hebben.quote:Op maandag 14 september 2015 15:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dan de oorzaak zien te vinden. Er zaten ooit strenge regimes daar aan de macht die dit nooit zouden laten gebeuren.
Alleen is heel Europa die weerstand aan het opvoeren. Het ene na het andere EU land voert weer grenscontroles uit. Op Scandinavië na danquote:Op maandag 14 september 2015 15:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze gaan naar de plekken met de minste weerstand. Als je gaat slapen doe je ook de deuren op slot, hoewel je weet dat het geen 100% garantie biedt tegen inbrekers. Je doet het toch want het vermindert de kans op ellende.
En dan wordt het dus lastiger en lastiger om Nederland te bereiken. Dus hebben die controles voor ons zin.quote:Op maandag 14 september 2015 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alleen is heel Europa die weerstand aan het opvoeren. Het ene na het andere EU land voert weer grenscontroles uit. Op Scandinavië na dan
Hij wilde net als Saddam een ander betaalmiddel gaan hanteren om de olie mee af te rekenen, niet meer in dollars.quote:Op maandag 14 september 2015 15:21 schreef spierbal het volgende:
[..]
ik ben ook van mening dat dat soort landen dictatuur nodig hebben.
En mij is nog steeds niet duidelijk waarom khadaffi moest op teren.
Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dan wordt het dus lastiger en lastiger om Nederland te bereiken. Dus hebben die controles voor ons zin.
Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hij wilde net als Saddam een ander betaalmiddel gaan hanteren om de olie mee af te rekenen, niet meer in dollars.
Je kunt het dus zelf wel een beetje invullen wat de daadwerkelijke redenen waren voor de dood van Saddam en de gewapende revolutie tegen Khadaffi. Zo vies zit de wereld dus in elkaar. En als er straks weer iets gebeurt wat Amerika niet zint, dan gaan ze gewoon weer. En Nederland huppelt op gepaste afstand als een blije pup er achter aan.
Dit keer dus tegen een aantal verkeerde wespennesten aangeschopt.
Hij was misschien niet goed voor de bevolking, maar had schijnbaar wel het economisch redelijk voor elkaar daar, waardoor er nog enigsinds toekomst in dat land zat.quote:Op maandag 14 september 2015 15:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.
Trein in en de andere kant op.quote:Op maandag 14 september 2015 15:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.
Dus hoe komen we van dat overschot af?
Vrachtvliegtuig in en dumpen waar ze vandaan komen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:31 schreef Physsic het volgende:
[..]
Alleen verwacht ik niet dat die mensen dat hele eind gaat teruglopen en vrolijk op de boot naar Turkije stappen.
Dus hoe komen we van dat overschot af?
Hij wilde o.a. een eigen Afrikaanse munteenheid invoeren om zo onafhankelijk van de Dollar te worden.quote:Op maandag 14 september 2015 15:21 schreef spierbal het volgende:
[..]
ik ben ook van mening dat dat soort landen dictatuur nodig hebben.
En mij is nog steeds niet duidelijk waarom khadaffi moest op teren.
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.quote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hij was misschien niet goed voor de bevolking, maar had schijnbaar wel het economisch redelijk voor elkaar daar, waardoor er nog enigsinds toekomst in dat land zat.
Anders lees mijn post nog een keer, voordat je er op reageert.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.Buitengewoon vreemd was het dan ook dat zijn bevolking er op een gegeven moment genoeg van had.
Zeker, goed dat ie weg is zeg! Hebben we daar geen last meer van! .... Oh wacht..... Een factor 1000 x zo erg nu.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen, terrorisme en meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.
quote:Op maandag 14 september 2015 15:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Trein in en de andere kant op.
Nee, maar serieus..quote:Op maandag 14 september 2015 15:45 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Vrachtvliegtuig in en dumpen waar ze vandaan komen.
ja zit het allemaal FF te lezen nu. Interessant. Ook over de familie Rothschild.quote:Op maandag 14 september 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hij wilde o.a. een eigen Afrikaanse munteenheid invoeren om zo onafhankelijk van de Dollar te worden.
Edit: Oh, dit was al gezegd
Na 9/11 heeft Amerika eigenlijk gewoon een vrijbrief aan zichzelf gegeven om te doen en laten wat ze willen. Met name de regering Bush uiteraard.quote:Op maandag 14 september 2015 15:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
Nooit geweten dit. Want wat ik verder lees hoe hij voor de bevolking was, was het helemaal niet slecht om daar te wonen.
En verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen,meer van die ongure zaken vinden er nu vanzelfsprekend niet meer plaats, het leven is daar nu véél beter geworden.quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja, Khadaffi was gewoon een erg fijne en aardige man die verder nooit wat met terrorisme en verkrachtingen, uitbuiting, moordpartijen op gevangenen,meer van die ongure zaken te maken heeft gehad.Buitengewoon vreemd was het dan ook dat zijn bevolking er op een gegeven moment genoeg van had.
Je komt er niet meer vanaf. En niemand hier heeft ook de ballen om zo'n beslissing te maken. Ja misschien Wilders, maar die werd uitgejouwd door heel de kamer omdat hij het al had over grenzen dicht. En kijk nu, VVD staat er nu zelf ook achterquote:Op maandag 14 september 2015 15:53 schreef Physsic het volgende:
[..]
[..]
Nee, maar serieus..
De illegalen die nu in Nederland zijn die 'wonen' nog gewoon in de AZC's met alle faciliteiten en de kids gaan gewoon naar school.
Paar weken terug zijn ze zelfs met z'n alle naar de rechter gestapt, omdat ze geen plaats wilde maken voor nieuwe asielzoekers. Ze zouden dan worden overgebracht naar een andere locatie, maar dat wilde ze niet.
Volgens mij kom je daar echt niet zo makkelijk vanaf.
De tijd dat IS daar bezig is is toch geen maatstaf. Je zit met familie die je achter gaat laten en dus misschien nooit meer zal zien. Alsof de mensen denken: kut regering, hup, alles achter me laten en wegquote:Op maandag 14 september 2015 16:12 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Je komt er niet meer vanaf. En niemand hier heeft ook de ballen om zo'n beslissing te maken. Ja misschien Wilders, maar die werd uitgejouwd door heel de kamer omdat hij het al had over grenzen dicht. En kijk nu, VVD staat er nu zelf ook achter![]()
Maar eigenlijk is de beslissing om ze terug te sturen heel makkelijk te maken. Het zijn namelijk allemaal economische gelukszoekers. Hoelang is dat gedoe met IS daar al bezig? Deze puinhoop met vluchtelingen is pas net begonnen, of nouja net, dat gedoe daar was al ff bezig. Verder heb ik ooit eens een filmpje gezien van een stad die door IS was overgenomen, de mensen waren blij. De stad was nu beter leefbaar dan voorheen.
Het zijn helemaal geen vluchtelingen dus kun je ze gewoon terugsturen. Maar niemand heeft ballen.
Familie achterlaten? Hoezo? Lopen die geen gevaar?quote:Op maandag 14 september 2015 16:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De tijd dat IS daar bezig is is toch geen maatstaf. Je zit met familie die je achter gaat laten en dus misschien nooit meer zal zien. Alsof de mensen denken: kut regering, hup, alles achter me laten en wegDenk dat het lastig oordelen over een extreme keuze in een extreme situatie als je "ooit een keer een filmpje hebt gezien".
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de keuze om te vluchten pas je allerlaatste optie is. En voor je je laatste optie aanbreekt gaat er doorgaans tijd overheen.quote:Op maandag 14 september 2015 16:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
Familie achterlaten? Hoezo? Lopen die geen gevaar?
Als Griekendland op rood zou staan dan kon de rest op groen.quote:
Er zijn al vele vluchtelingen in of voorbij Griekenland.quote:Op maandag 14 september 2015 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als Griekendland op rood zou staan dan kon de rest op groen.
Waarom deze symptoom bestrijding. Waarom frontex niet sterker maken.
Ja nu wel. Hadden die echter hun werk beter gedaan of hadden wij ze geholpen dan was dat anders geweest.quote:Op maandag 14 september 2015 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn al vele vluchtelingen in of voorbij Griekenland.
Dat denk ik dus ook de hele tijd. Waarom niet de landen waar ze Europa betreden dichttimmeren. En vanuit daar kijken welke echte hulp nodig heeft en welke niet. De echte vluchtelingen worden toegelaten en verdeelt onder de EU landen. De andere worden terug op de boot gezet.quote:Op maandag 14 september 2015 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als Griekendland op rood zou staan dan kon de rest op groen.
Waarom deze symptoom bestrijding. Waarom frontex niet sterker maken.
In Griekenland is dat lastig. Je kan die mensen niet steeds terug het water in duwen.quote:Op maandag 14 september 2015 16:28 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook de hele tijd. Waarom niet de landen waar ze Europa betreden dichttimmeren. En vanuit daar kijken welke echte hulp nodig heeft en welke niet. De echte vluchtelingen worden toegelaten en verdeelt onder de EU landen. De andere worden terug op de boot gezet.
Bron?quote:Op maandag 14 september 2015 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn al vele vluchtelingen in of voorbij Griekenland.
En ze gaan nu dus de marine in internationale wateren inzetten om de mensenhandelaren aan te pakken. Geweld is daarbij toegestaan.
Het hek gaat dichttwitter:AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:37:40#BREAKING Hungarian police close main entry point for migrants: AFP reageer retweet
Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat inquote:Op maandag 14 september 2015 16:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Het hek gaat dichttwitter:AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:37:40#BREAKING Hungarian police close main entry point for migrants: AFP reageer retweet
Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.quote:Op maandag 14 september 2015 16:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat in
quote:Op maandag 14 september 2015 16:43 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Mooizo, nu andere landen nog zodat ze helemaal niet meer bij ons kunnen komen. Trouwens, wat voor hek is het? Want anders knippen ze er zo een gat in
En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..quote:Op maandag 14 september 2015 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.
Ik ben bang dat men daar voor niet genoeg capaciteit heeft.quote:Op maandag 14 september 2015 16:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat doen ze dan maar. Hongarije sluit vanaf heden mensen die illegaal het land betreden op in de gevangenis.
Ja, natuurlijk krijgt Hongarije dat, maar die Orban luistert daar niet echt naar.quote:Op maandag 14 september 2015 16:46 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..
Ligt er maar aan hoe effectief dat hek + de grenspatrouilles zullen blijken.quote:Op maandag 14 september 2015 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat men daar voor niet genoeg capaciteit heeft.
twitter:DEmmerich twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:21:48Bundespolizei an Grenze #Österreich jetzt auch mit Waffen. Auch diese #Flüchtlinge werden abgewiesen, müssen umkehren http://t.co/uacvxAl0sl reageer retweet
Die zijn maar al te blij met die muur joh.quote:Op maandag 14 september 2015 16:46 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
En krijgt Hongarije geen tegenspraak van de andere EU landen dan? Waarom doen namelijk andere landen dat dan ook niet? Ben niet echt op de hoogte van wat er in Hongarije gebeurd..
Jammerdebammer.quote:Op maandag 14 september 2015 16:57 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:DEmmerich twitterde op maandag 14-09-2015 om 16:21:48Bundespolizei an Grenze #Österreich jetzt auch mit Waffen. Auch diese #Flüchtlinge werden abgewiesen, müssen umkehren http://t.co/uacvxAl0sl reageer retweet
Nieuwe bootjes kopenquote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Waar moeten ze nu heen, als ze bij elke grens moeten omkeren?
richting Azië lopenquote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.quote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Gegokt en verloren, omkeren en terug naar huis dus.quote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Gelukkig zijn er niet zo heel veel zielige gezinnetjes met zielige vrouwtjes en zielige kindertjes.quote:Op maandag 14 september 2015 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.
Volgens mij mág je als land kinderen als vluchteling niet weigeren? Althans, zoiets hoorde ik van iemand.quote:Op maandag 14 september 2015 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zullen we gaan zien. Ergens is het natuurlijk heel erg triest... voornamelijk voor de gezinnetjes met kleine kinderen, maar ik snap wel dat men er nu even een kurk in duwt.
Onderweg wel even een blik verf scoren bij de Gamma:quote:Op maandag 14 september 2015 17:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gegokt en verloren, omkeren en terug naar huis dus.
Minder dan de beelden van NOS je doen geloven inderdaad, maar er zijn er toch velen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er niet zo heel veel zielige gezinnetjes met zielige vrouwtjes en zielige kindertjes.
Je mag ze wel terugsturen naar het eerste land waar ze hinnenkwamen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij mág je als land kinderen als vluchteling niet weigeren? Althans, zoiets hoorde ik van iemand.
Toch knap he, dat ze die elke keer toch weten te filmen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Minder dan de beelden van NOS je doen geloven inderdaad, maar er zijn er toch velen.
Nou ja, knap... zo moeilijk is dat niet. Het is echter wel knap om het tuig dat mee komt stelselmatig te negeren.quote:Op maandag 14 september 2015 17:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Toch knap he, dat ze die elke keer toch weten te filmen.
Is dat nou nog moeilijk? Een zo zielig mogelijke foto vinden?quote:Op maandag 14 september 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Onderweg wel even een blik verf scoren bij de Gamma:
[ afbeelding ]
Volgens mij kun je daar wel een rubber bootje ruilen voor een kroeg. Eigen tentje beginnen op Kos, klinkt niet als een straf.quote:Op maandag 14 september 2015 17:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je mag ze wel terugsturen naar het eerste land waar ze hinnenkwamen.
Nou als dat nou mensen tegen moet houden.quote:
De Hongaren snappen het tenminste. En kijk wat voor een puinhoop die migranten achtergelaten hebben.quote:
Ik zie vooral journalisten..quote:Op maandag 14 september 2015 17:29 schreef Infection het volgende:
[..]
De Hongaren snappen het tenminste. En kijk wat voor een puinhoop die migranten achtergelaten hebben.
Die komen er net aan lopen. Staan achter de politie.quote:Op maandag 14 september 2015 17:32 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik zie vooral journalisten..
Waar zijn de migranten?
quote:Op maandag 14 september 2015 17:35 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)roles-bij-grens.html
Zoals ik al zei Igen.
De VVD zegt wel vaker wat. Ik krijg nog 1000 euro van ze.quote:De VVD liet maandagochtend tegenover de NOS weten dat de grenzen helemaal dicht moeten als er maandag in Brussel geen akkoord ligt over een gezamenlijk actieplan.
'Meer blauw op straat'.quote:Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
De VVD zegt wel vaker wat. Ik krijg nog 1000 euro van ze.
Lijkt me echt kut.quote:Op maandag 14 september 2015 17:42 schreef Infection het volgende:
Dat zijn er toch wel honderden die er nu op de stream aan komen lopen.
Dat akkoord ligt er al.quote:Op maandag 14 september 2015 17:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
De VVD zegt wel vaker wat. Ik krijg nog 1000 euro van ze.
Treurig he, 1 dag nadat Duitsland de grenscontroles aankondigt doen wij het ook. Zo slaafs, echt gênant.quote:Op maandag 14 september 2015 17:35 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)roles-bij-grens.html
Zoals ik al zei Igen.
Lekker voor ze.quote:Op maandag 14 september 2015 17:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me echt kut.
Heb je net dat hele tyfuseind gelopen, mag je niet verder.
Ze moeten wel. Ze zijn er eindelijk achter dat het land waar ze uit vandaan komen lopen toch ook wel geschikt is.quote:Op maandag 14 september 2015 17:46 schreef Physsic het volgende:
Hee, ze lopen allemaal gewoon weer weg?
Hadden ze iets harder moeten lopen, een uur geleden konden ze nog naar binnenquote:Op maandag 14 september 2015 17:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me echt kut.
Heb je net dat hele tyfuseind gelopen, mag je niet verder.
Uhu.quote:Op maandag 14 september 2015 17:47 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze moeten wel. Ze zijn er eindelijk achter dat het land waar ze uit vandaan komen lopen toch ook wel geschikt is.
Waarschijnlijk verderop gewoon een gat in het hek ontdekt.quote:Op maandag 14 september 2015 17:46 schreef Physsic het volgende:
Hee, ze lopen allemaal gewoon weer weg?
Tja, gelukszoekers zijn het. Bewijst het nogmaals.quote:Op maandag 14 september 2015 17:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Uhu.![]()
Jammer alleen dat er een hek en een heel leger nodig was voor dat besef.
Daar zeg je me wat.quote:Op maandag 14 september 2015 17:54 schreef Nintex het volgende:
Journalisten mogen wel uitkijken, straks mogen die er ook niet meer door.
Paspoort+Perskaartquote:Op maandag 14 september 2015 17:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
Daar zeg je me wat.
Als ze nou ipv een smartphone een leuke camera hadden gekocht, konden ze waarschijnlijk mooi doorlopen. :p
Een gat in het hek maken kan tot 3 jaar celstraf leiden. Bovendien staan er vanaf morgen 4000 militairen bij het hek.quote:Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nou als dat nou mensen tegen moet houden.
Ze zijn aan het wachten tot het hek dicht is.quote:Op maandag 14 september 2015 18:02 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Wat doen ze nou dan? Een beetje staan of gaat er nog wat gebeuren..
Uiteraard niet.quote:Op maandag 14 september 2015 11:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op maandag 14-09-2015 om 11:56:21#BREAKING Germany won't close its doors to asylum-seekers: Merkel's spokesman reageer retweet
De geest van Goebbels waart nog rond in Duitsland.quote:Op maandag 14 september 2015 18:38 schreef Eufonie het volgende:
Nog een leuk artikel:
„Freiwillige“ Flüchtlingshelfer am Westbahnhof sind bezahlt
http://www.unzensuriert.a(...)VfWXO2NcJuA.facebook
„Die freiwilligen Helfer am Wiener Westbahnhof wurden weltweit zum Symbol für Menschlichkeit“, befindet die Zeitung Heute in einem aktuellen Artikel aus Anlass des Besuches von Bundespräsident Heinz Fischer vor Ort. Gleich wie das kleinformatige Boulevardblatt hat sich nahezu die gesamte Medienlandschaft in den letzten Tagen einer beispielhaften Propagandawelle verschrieben.![]()
![]()
Goeie godwin.quote:Op maandag 14 september 2015 18:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De geest van Goebbels waart nog rond in Duitsland.
Het is een en al leugen en bedrog. De eenzijdige beelden vanuit de media (de 10% van de bevolking die roept dat 'vluchtelingen' welkom zijn is voor 90% van de tijd te zien), het niet tonen van de ware beelden, het bewust tonen van vrouwen en kinderen terwijl die er amper zijn, , het verdronken jongetje dat zogenaamd vluchteling was, en nu dit weer.
Dat die ook niet gewoon weigeren om met zo'n rose mutsje te gaan lopen he.quote:Op maandag 14 september 2015 17:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nou als dat nou mensen tegen moet houden.
Dat is geen godwin. De geschiedenis herhaalt zich in die zin dat Duitsland Europa wederom in een instabiele situatie stort.quote:
quote:Op maandag 14 september 2015 18:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik begrijp nu ook waarom Orban en Poetin NGO's aanpakken. Clubs als Vluchtelingen werk (alleen de naam al, het gaat natuurlijk voor 99% om illegalen) moeten zo snel mogelijk verdwijnen. Ze zaaien vooral onrust.
Bron? Ben oprecht geïnteresseerd.quote:Op maandag 14 september 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingenwerk is inderdaad een zeer discutabele organisatie. Zo moedigen ze mensen actief aan om zich te bekeren of opeens homo te worden.
De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bron? Ben oprecht geïnteresseerd.
En zie bij de rechter maar eens te bewijzen dat die persoon niet homo/christelijk is.quote:Op maandag 14 september 2015 18:54 schreef Confetti het volgende:
Vluchtelingenwerk is inderdaad een zeer discutabele organisatie. Zo moedigen ze mensen actief aan om zich te bekeren of opeens homo te worden. Ook helpen ze met belastingeld( ja ze krijgen geld van het ministerie) om noodopvang te regelen voor mensen die weigeren mee te werken aan terugkeer.
Wat anekdoten van oud-vrijwilligers, is wat anders dan structureel de boel flessen. Heb je echt niets beters?quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.
Haha, kom meteen een voorbeeld tegen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
De medewerkers kijken of ze iemand kunnen helpen een vervolgaanvraag(2e aanvraag) in te dienen. Het staat natuurlijk niet met koeienletters op hun website maar ik weet van ex-vrijwilligers dat sommige vrijwilligers de asielzoekers op bepaalde gedachten brengen.
Plotseling homoseksueel.quote:Eiseres, afkomstig uit Uganda, heeft aan haar tweede asielaanvraag ten grondslag gelegd dat zij homoseksueel is. De homoseksuele geaardheid is naar het oordeel van de rechtbank een novum. Aan eiseres kan in het licht van de rechtsoverwegingen 69 en 71 van het arrest van het Hof van Justitie van de Europese Unie van 2 december 2014 niet worden tegengeworpen dat zij dat niet bij haar eerdere aanvraag heeft aangevoerd.
Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar .bagatelliserenquote:Op maandag 14 september 2015 19:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Haha, kom meteen een voorbeeld tegen.
[..]
Plotseling homoseksueel.
Slimmer nog is zeggen dat je biseksueel bent. Dan kunnen ze later niet je verblijfsvergunning weer intrekken als je toch een relatie hebt met iemand van het andere geslacht.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar bagataliseren.
Ik bagatelliseer niks, ik was alleen benieuwd naar een bronnetje. Dergelijke beschuldigingen dien je nou eenmaal te staven.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Halleluja, opeens hebben ze het licht gezien. En Koosje maar .bagatelliseren
Is er al iemand achter de werkelijke reden waarom er zo overdreven positief wordt gereageerd op deze migranten?quote:Op maandag 14 september 2015 18:38 schreef Eufonie het volgende:
Nog een leuk artikel:
„Freiwillige“ Flüchtlingshelfer am Westbahnhof sind bezahlt
http://www.unzensuriert.a(...)VfWXO2NcJuA.facebook
„Die freiwilligen Helfer am Wiener Westbahnhof wurden weltweit zum Symbol für Menschlichkeit“, befindet die Zeitung Heute in einem aktuellen Artikel aus Anlass des Besuches von Bundespräsident Heinz Fischer vor Ort. Gleich wie das kleinformatige Boulevardblatt hat sich nahezu die gesamte Medienlandschaft in den letzten Tagen einer beispielhaften Propagandawelle verschrieben.![]()
![]()
Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.quote:Op maandag 14 september 2015 19:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer niks, ik was alleen benieuwd naar een bronnetje. Dergelijke beschuldigingen dien je nou eenmaal te staven.
Nee, maar er zijn altijd klokkenluiders. Over dergelijke misstanden is altijd wel iets te vinden in de media. Vooral als vluchtelingen zo 'heet' zijn als nu, zijn er echt veel oud-medewerkers die uit de school willen klappen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.
Aantal jaren geleden hadden we de 'zanger lichte muziek' om gepardonneerde illegalen aan een uitkering te helpen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zal natuurlijk geen officiële statistiek zijn, hoeveel vluchtelingen op advies van een NGO hun verhaal hebben 'geoptimaliseerd'.
Als ze daar geweigerd worden betekent het dat ze al in Hongarije/Servië/Bulgarije/Turkije/Griekenland/Macedonië zijn. Dus ze hoeven eigenlijk niet 'ergens heen'.quote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
De meest 'simpele samenzwering' zou je kunnen samenvatten als het doorbreken van homogeniteit van de EU-landen ten behoeve van deze organisatie, iets wat de VN ook al eens stelde:quote:Op maandag 14 september 2015 19:21 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Is er al iemand achter de werkelijke reden waarom er zo overdreven positief wordt gereageerd op deze migranten?
Valt er wat te halen voor een politicus als je ze opneemt of zo? Ik begin er steeds minder van te snappen namelijk.
Hardop gelachen. Het is weer tijd voor je medicatie geloof ik.quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Bedankt, was zelf ook wat in die richting aan het gissen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
De meest 'simpele samenzwering' zou je kunnen samenvatten als het doorbreken van homogeniteit van de EU-landen ten behoeve van deze organisatie, iets wat de VN ook al eens stelde:
The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said. Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural. He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law.
En, voor een verder "BNW-gehalte", vanaf 0:38
Over 5 minuten op NPO 1, zielige gezinnen en verdronken asielzoekers. Huilende mensen, en een grote ellende. Komt dat zien, het is poppenkast tijd. Het acteerspel gaat beginnen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:54 schreef xzaz het volgende:
Die beelden op TV ook alleen maar zielige kindertjes
Het Coudenhove-Kalergi plan?quote:Op maandag 14 september 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Bedankt, was zelf ook wat in die richting aan het gissen.
Dat dit een samenzwering is, hoef ik niet echt aan te twijfelen. Het is gewoon overduidelijk dat de media zaken veel mooier en linkser spiegelen dan de werkelijkheid is.
Wat me meteen weer doet denken:
Kijk dit is de macht van de politiek op de media.
Onze media is niet onafhankelijk, iets wat we stiekem al wisten maar dat nu snoeihard bewezen wordt.
Wat een held, die Orban. Een voorbeeld voor ons allen.quote:Op maandag 14 september 2015 20:03 schreef Igen het volgende:
Nu net op het Duitse nieuws: Hongarije heeft het hek dicht gemaakt, maar heeft tegelijk vandaag ook geprobeerd om gauw zo veel mogelijk van de vluchtelingen zónder ze te registreren naar Oostenrijk te sturen, want in Hongarije is geen plek voor moslims, aldus Orbán.
quote:Op maandag 14 september 2015 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een held, die Orban. Een voorbeeld voor ons allen.
Alleen de vogels vliegen nog van Servië naar Hongarije dus?quote:Op maandag 14 september 2015 19:24 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Livestream is gestopt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Open binnengrenzen kunnen alleen blijven bestaan als we een Fort Europa maken.quote:Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alleen de vogels vliegen nog van Servië naar Hongarije dus?
Worden niet teruggefloten, worden niet neergeschoten.
Omdat ze soms in Servië of soms in Hongarije willen zijn?
Nou, ik krijg sterk de indruk dat de periode van het Opengrenzen Europa al weer achter ons ligt.quote:Op maandag 14 september 2015 20:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Open binnengrenzen kunnen alleen blijven bestaan als we een Fort Europa maken.
Maar gisteren beweerde iemand dat ook rond de Wende niemand open grenzen wou. Dát lijkt me dat liedje toch wel te ontkrachten.
Kunnen ze via wat is het? Slovenië? toch Hongarije binnen?quote:Op maandag 14 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:
Een Hongaarse vluchtelingenwerker op TV.
"De overheid had gezegd dat de grens pas in de nacht op woensdag dicht zou gaan. Maar nu is het hek dicht en aan de andere kant staan ook agenten, die de vluchtelingen die kant op (wijzend gebaar) sturen. Daar is een grensovergang, maar daar kunnen alleen reizigers de grens over. De vluchtelingen hebben geen visum, dus die kunnen daar alleen de grens over als ze asiel aanvragen. Dat kan voor problemen zorgen."
*zucht*
Wat een strategen zijn het, onze Europese leidersquote:Op maandag 14 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:
Een Hongaarse vluchtelingenwerker op TV.
"De overheid had gezegd dat de grens pas in de nacht op woensdag dicht zou gaan. Maar nu is het hek dicht en aan de andere kant staan ook agenten, die de vluchtelingen die kant op (wijzend gebaar) sturen. Daar is een grensovergang, maar daar kunnen alleen reizigers de grens over. De vluchtelingen hebben geen visum, dus die kunnen daar alleen de grens over als ze asiel aanvragen. Dat kan voor problemen zorgen."
*zucht*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |