Je kinderen borstvoeding geven is juist je eigen verantwoordelijkheid voor je kinderen nemen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het heeft niet direct met elkaar te maken. Ik noemde het in het kader van eigen verantwoordelijkheid. Kinderen krijgen is anno 2015 100% een eigen keuze. Het heeft voordelen en nadelen. Daar moet je mee dealen, en anderen niet voor op laten draaien. Daarom vind ik kinderbijslag ook zo fout. Wat het onderwerp betreft: Een praktisch probleem zoals een geschikte plek voor het geven van borstvoeding is ook een nadeel van kinderen krijgen. Je bent, zeker in het begin, minder mobiel. Het hoort er bij.
Interessante infoquote:Op dinsdag 15 september 2015 00:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al even afgezien van het feit dat het allemaal niets met borstvoeding geven te maken heeft (ook moeders die wel thuisblijven geven vaak borstvoeding).
In 1986 was AOW voor een alleenstaande ƒ 1113,01 bruto per maand.
Kinderbijslag voor een gezin met 1 kind tussen de 0 en 6 jaar was ƒ 205,03 per kwartaal.
(Datzelfde kind leverde in een gezin met 2 kinderen ƒ 268,92 en in een gezin met 3 kinderen ƒ 287,96 kinderbijslag per kwartaal op).
In 2015 is de AOW voor een alleenstaande ¤ 1.113,56 bruto per maand.
Kinderbijslag voor een kind tussen de 0 en 6 jaar is ¤ 191,65
Dus ja, zeker als je naar de kinderbijslagbedragen voor gezinnen met meer dan 1 kind kijkt dan zijn daar nogal wat verschillen.... en kennelijk zitten we nu qua euro's vs guldens op het guldenniveau van 1986 in euro's.
Maar een gezin met 2 kinderen van 7 en 4 jaar oud kreeg in 1986 ƒ 576,26 per kwartaal aan kinderbijslag en in 2015 krijgen ze ¤ 424,36
Lijkt mij fors minder als je bedenkt dat een bruto AOW-uitkering voor een alleenstaande exact hetzelfde bedrag in euro's als destijds in guldens.
Dat is voor niemand een probleem. Dat heb ik eerder ook al gezegd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is baarlijke onzin dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Anderen ervoor op laten draaien zelfs, hoe draai jij ervoor op als je even een glimp van een borst opvangt als de baby eraan gelegd wordt of eraf gehaald wordt?
Je draait gewoon nergens voor op daarmee, het is gewoon aanstelleritis en niet meer dan dat.
ja, dus wel... Nu is er nog een staffel 0-6, 6-12, 12-18. En alles wordt teruggebracht naar het niveau 0-6.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Interessante info![]()
Als je inflatie meeneemt is de kinderbijslag inderdaad verlaagd. Gelukkig maar. Ik betaal graag voor goed onderwijs en zorg voor kinderen, maar ook nog inkomen van gezinnen opkrikken gaat mij te ver. Een directe verlaging is er nooit geweest, dat durven partijen niet.
Is volgens mij allang teruggedraaid, omdat de ChristenUnie nodig hebben in de Eerste Kamer.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja, dus wel... Nu is er nog een staffel 0-6, 6-12, 12-18. En alles wordt teruggebracht naar het niveau 0-6.
Dit.... ik zat mijn jongste een keer bij Ikea te voeden en er kwam een mevrouw op me aflopen die hem een aai over zijn bol wilde geven, pas toen ze over me heen geleund stond had ze door dat ik hem zat te voedenquote:Op dinsdag 15 september 2015 00:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat doe je ook niet met blote boob... Kwestie van fatsoenlijke voedingsbh, hemdje, vestje/sjaaltje en iedereen vindt ineens dat je kindje zo vredig ligt te slapen.
ohhhh, dat dacht ik. Nou ja, dan zie ik het probleem niet echt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat doe je ook niet met blote boob... Kwestie van fatsoenlijke voedingsbh, hemdje, vestje/sjaaltje en iedereen vindt ineens dat je kindje zo vredig ligt te slapen.
Is ook zo. Daarom vind ik het ook een zinloze discussie. De discussie wordt vooral aangezwengeld door mensen die willen provoceren (http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)entaire-sessie.dhtml), en gelukkig is dat niet wat de doorsnee moeder doet. Helaas wordt mijn afkeer tegen die feministes nog wel eens te algemeen opgevat als zijnde tegen borstvoeding.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
mooi, mijnes wordt nl 12 in 2016, komt weer van pas.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is volgens mij allang teruggedraaid, omdat de ChristenUnie nodig hebben in de Eerste Kamer.
De afgelopen tijd is er een poging gedaan om de kinderbijslag aan te pakken, vooral tijdens het kaninet Rutte-Verhagen-Wilders, maar steeds hadden ze stemmen nodig van klein christelijk en werd het weer niets.
Die enkeling die een punt wil maken ermee kom je echt wel overheen. Die zal ook vergaan tot een zeer extreme uitzondering als het rare taboe dat rondom borstvoeding verzonnen is eraf gaat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is voor niemand een probleem. Dat heb ik eerder ook al gezegd.
Ik heb wel een probleem met mensen die het juist zo openlijk mogelijk doen, en zeker mensen die het doen om te provoceren. Zoals dit: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)entaire-sessie.dhtml
Met opdraaien bedoelde ik het voorbeeld van verplicht pashokjes ter beschikking stellen, waarover eerder in dit topic geschreven is.
Enigszins offtopic, maar ik heb toch liever geld wat ik zelf heb verdiend dan gratis geld wat anderen gedwongen hebben afgestaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
mooi, mijnes wordt nl 12 in 2016, komt weer van pas.
Idd... volgens mij gaat mijn 4-jarige nooit meer in een hogere categorie komen, tenminste niet qua percentage.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ja, dus wel... Nu is er nog een staffel 0-6, 6-12, 12-18. En alles wordt teruggebracht naar het niveau 0-6.
Stort je je ontvangen stufi ook even terug? Thnx.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Enigszins offtopic, maar ik heb toch liever geld wat ik zelf heb verdiend dan gratis geld wat anderen gedwongen hebben afgestaan.
Ja leuk hé, die periode dat ze vrouwen wijs maakten dat flesvoeding beter was voor de baby dan de natuurlijke voeding van de moeder. Als ik het goed herinner was dat dezelfde periode dat ze Softenon gaven tegen de ochtendmisselijkheid. Of anders het fabeltje dat je tieten gaan hangen als je borstvoeding geeft, dat ging er ook in als zoete broodjes.quote:Op maandag 14 september 2015 21:10 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor, het is vroeger sws een hele tijd niet eens normaal geweest om borstvoeding te geven. Ik heb het geloof ik als kind 3 keer mee gemaakt dat iemand borstvoeding gaf en die zorgden er voor om het uit het zicht te doen.
Nooit gehad. Ouders verdienden te veel.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Stort je je ontvangen stufi ook even terug? Thnx.
BS, je hebt gewoon een basisbeurs gehad, en OV.....quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nooit gehad. Ouders verdienden te veel.
Ja schattige, dat kan niet. Tenminste niet nu. Misschien ben je super oud en werkte het vroeger anders?? Maar als je ouders heel veel verdienen dan krijg je gewoon erg weinig (laagste basis). Tenzij je zelf aangeeft niks te willen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nooit gehad. Ouders verdienden te veel.
Prachtigquote:Op dinsdag 15 september 2015 00:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
(http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)entaire-sessie.dhtml)
Maar, meid. Als jij er geen boodschap aan hebt dan is er toch geen probleem? Jij doet toch gewoon lekker wat je wil en mag doen op straat? Wat loop je nou te pruttelen dan?quote:Op maandag 14 september 2015 23:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik gaf inderdaad antwoord op je uit de context getrokken stelling dat het hoofdzakelijk vrouwen zijn die klagen .. die vinden het over het algemeen niet zo leuk dat de meeste mannen inclusief de eigen man zitten te staren. En dat ik terwijl ik reageer op de stelling van Weltschmerz dat mannen er bezwaar tegen hebben omdat het de tiet deseksualiseert. Ik heb het nergens over aantallen, ik stel alleen dat de man die er bezwaar tegen heeft omdat hij de tiet graag wil blijven zien als een seksobject een probleem tussen zijn oren heeft, een probleem waar ik geen boodschap aan heb.
basisbeurs is in 1986 ingevoerd, je weet toch niet hoe oud die user is?quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
BS, je hebt gewoon een basisbeurs gehad, en OV.....
Vroeger had je niks te accepteren. Acceptatie is pure geneuzel van de moderne mens.quote:Op dinsdag 15 september 2015 05:50 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik moet helemaal niets accepteren.![]()
Als zo'h hippe moeder haar tetten op het terras in een winkelcentrum tevoorschijn haalt en met haar melkspuitende tepels richting haar kroost zwaait, dan heb ik daar een probleem mee. Ik hoef dat helemaal niet te accepteren. Dat is namelijk iets anders dan een beschut/afgeschermd plekje opzoeken zoals een kleedhokje.
Als ik moet schijten, zoek ik ook een toilet op in plaats van midden in het winkelcentrum een complete anale bevalling te demonstreren onder het mom van "dat is de natuur en dat moet iedereen maar accepteren".
Ga je er aan doen dan huilie?quote:Op dinsdag 15 september 2015 05:50 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik moet helemaal niets accepteren.![]()
Als zo'h hippe moeder haar tetten op het terras in een winkelcentrum tevoorschijn haalt en met haar melkspuitende tepels richting haar kroost zwaait, dan heb ik daar een probleem mee. Ik hoef dat helemaal niet te accepteren. Dat is namelijk iets anders dan een beschut/afgeschermd plekje opzoeken zoals een kleedhokje.
Als ik moet schijten, zoek ik ook een toilet op in plaats van midden in het winkelcentrum een complete anale bevalling te demonstreren onder het mom van "dat is de natuur en dat moet iedereen maar accepteren".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |