abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156195852
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:07 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar het is wel goed dat ie dat doet. Moet je maar geloven, ja tog
De 'goedheid' van de christelijke god is een dogma. Uit niets blijkt die goedheid, maar uit vrijwel alles blijkt sadistische en moordzuchtige psychopathie.
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:12:14 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156195895
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De 'goedheid' van de christelijke god is een dogma. Uit niets blijkt die goedheid, maar uit vrijwel alles blijkt sadistische en moordzuchtige psychopathie.
Ik kan me nog een user herinneren die bij hoog en laag beweerde dat de Bijbelse genociden goed zijn, omdat God goed is en hij dus niets slechts kan doen. Over kromme redeneringen gesproken... :')
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:13:11 #153
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156195916
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik kan me nog een user herinneren die bij hoog en laag beweerde dat de Bijbelse genociden goed zijn, omdat God goed is en hij dus niets slechts kan doen. Over kromme redeneringen gesproken...
Het is anders wel consequent.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156195929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan me nog een user herinneren die bij hoog en laag beweerde dat de Bijbelse genociden goed zijn, omdat God goed is en hij dus niets slechts kan doen. Over kromme redeneringen gesproken... :')
Dat was toch dat christenkind? Of toch Koning Dom? Of man1986? Of die agressieve jehova? Of een andere christen?
pi_156195982
Het toerekenen van wandaden aan een God is een van de grootste dwalingen in de religie.

Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Straf bestaat niet, wel consequentie op wat je doet. Om het in de religie te houden: Je vraagt in principe om je eigen karma. Daar is niets ingewikkelds aan. Ik heb het niet over iets zweverigs.

Alles wat je doet op aarde, dat ben je zelf.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_156196018
quote:

[..]

Evolutie zit ook vol met genocides. Als wijzelf een product zijn van evolutie, kunnen we dan bezwaar maken? Zo bezien is de moderne evolutieleer niet veel beter.
The view from nowhere.
pi_156196035
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:16 schreef Sigaartje het volgende:
Het toerekenen van wandaden aan een God is een van de grootste dwalingen in de religie.
Dat is de essentie van religie. Zonder god is er weinig christendom meer over.
quote:
Je vraagt in principe om je eigen karma.
Karma is net zoiets als god: het bestaat niet.
pi_156196066
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Evolutie zit ook vol met genocides. Als wijzelf een product zijn van evolutie, kunnen we dan bezwaar maken? Zo bezien is de moderne evolutieleer niet veel beter.
Evolutie is geen handleiding, maar een biologisch principe.
pi_156196104
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is de essentie van religie. Zonder god is er weinig christendom meer over.

[..]

Karma is net zoiets als god: het bestaat niet.
Ik heb het niet over karma zoals het Hindoeïsme dat gelooft.
Ik bedoel het heel simpel: als je je vrouw slaat dan zal je relatie alleen maar slechter worden.

Dat ligt in lijn met mijn overtuiging: de mens is 100% verantwoordelijk voor zijn daden.
Dat de Filistijnen in de Bijbel afgeslacht werden, was puur omdat andere mensen dat deden.
Iedere daad komt van een of meerdere mensen. De wereld is godloos. Het is veel simpeler dan mensen denken.
pi_156196109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:56 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. ;)
Ik ben alweer weg, had beter moeten weten dan denken dat het wat anders zou kunnen worden dan een groepje atheisten die lekker galt over geloof.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156196128
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik bedoel het heel simpel: als je je vrouw slaat dan zal je relatie alleen maar slechter worden.

En als ik geld jat, dan word ik rijker. Hoe is dat karma?
pi_156196171
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:23 schreef Jigzoz het volgende:
En als ik geld jat, dan word ik rijker
Zo denk je erover?
Ok....
pi_156196174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Evolutie is geen handleiding, maar een biologisch principe.
Het goede moet dus van onszelf komen. De definitie ervan is waarschijnlijk een antropomorfische definitie, gezien vanuit ons gezichtspunt en belang. Nog een stap verder: gezien vanuit iemand individuele belang. En dan is het alweer fout.
The view from nowhere.
pi_156196181
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Zo denk je erover?
Ok....
Ik stel dat karma onzin is. Niks meer, niks minder.
pi_156196210
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het goede moet dus van onszelf komen. De definitie ervan is waarschijnlijk een antropomorfische definitie, gezien vanuit ons gezichtspunt en belang. Nog een stap verder: gezien vanuit iemand individuele belang. En dan is het alweer fout.
Inderdaad. Enige logische conclusie is dan dat termen als 'goed' en 'kwaad' niets meer zijn dan persoonlijke, of opgelegde waardeoordelen.
pi_156196276
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:16 schreef Sigaartje het volgende:

Niet JG.

quote:
Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Straf bestaat niet, wel consequentie op wat je doet.
Precies. Oorzaak en gevolg.

quote:
Om het in de religie te houden: Je vraagt in principe om je eigen karma. Daar is niets ingewikkelds aan. Ik heb het niet over iets zweverigs.

Zoals Jigz zegt, karma bestaat niet. Als je gelooft in karma, dan is het wel zweverig.

quote:
Alles wat je doet op aarde, dat ben je zelf.
Eens. Geen lotsbestemming, geen God heeft het zo gepland. Het is jijzelf.
pi_156196332
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:29 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Niet JG.
Omdat jullie het geen wandaden, maar goede daden, of noodzakelijk ingrijpen noemen.
quote:
[..]

Precies. Oorzaak en gevolg.
Mwoah... Iedere straf maar zien als een logisch gevolg vind ik wel erg simplistisch.
quote:
[..]

Zoals Jigz zegt, karma bestaat niet. Als je gelooft in karma, dan is het wel zweverig.

[..]

Eens. Geen lotsbestemming, geen God heeft het zo gepland. Het is jijzelf.
Hoe zit het dan met die goddelijke alwetendheid?
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:31:51 #168
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156196343
Karma bestaat. Daarom hebben jullie nu zo'n kutleven.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156196352
Ik boelde karma enkel als gewoon een woord binnen dit leven.
Als je een kraan open draait komt er water uit

Godallemachtig wat een discussie zeg om een enkel woordje dat ik alleen maar als illustratief gebruikte. Jongejongejonge..
pi_156196354
Zoals mijn vader altijd zei.. als je er niet voor gepakt wordt maakt het niets uit of je iets verkeerd doet. :D

Dus in zekere zin klopt wat Jigzoz zegt: als je geld steelt zonder dat je daarop wordt betrapt dan word je rijker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156196371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:22 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat heet gewoon gevolg. Consequentie. Als je zegt karma, impliceert dat dat er iets is dat het daartoe stuurt.
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:33:31 #172
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156196375
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:32 schreef Molurus het volgende:
Zoals mijn vader altijd zei.. als je er niet voor gepakt wordt maakt het niets uit of je iets verkeerd doet.

Dus in zekere zin klopt wat Jigzoz zegt: als je geld steelt zonder dat je daarop wordt betrapt dan word je rijker.
Maar in je volgende leven zal het je berooien!
pi_156196377
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:32 schreef Sigaartje het volgende:
Ik boelde karma enkel als gewoon een woord binnen dit leven.
Als je een kraan open draait komt er water uit

Godallemachtig wat een discussie zeg om een enkel woordje dat ik alleen maar als illustratief gebruikte. Jongejongejonge..
Gebruik dan geen woorden die je zelf niet begrijpt.
pi_156196386
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:33 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Maar in je volgende leven zal het je berooien!
Net als in mijn vorige leven? Prima dan.
pi_156196394
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:32 schreef Molurus het volgende:
Zoals mijn vader altijd zei.. als je er niet voor gepakt wordt maakt het niets uit of je iets verkeerd doet. :D

Moeder aarde kent nu eenmaal geen echt goed of fout en goede intentie's doet de natuur ook al niets mee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:35:53 #176
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156196441
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat was toch dat christenkind? Of toch Koning Dom? Of man1986? Of die agressieve jehova? Of een andere christen?
Ja, er zullen vast meerdere mensen zijn die dat goedkeuren. Die agressieve jehova keurt het torpederen van andermans sociale leven ook goed omdat God dat hoegenaamd zou vragen.

Hoeveel duidelijker wil je hebben dat religie niet gelijk staat aan moraliteit?
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:36:15 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156196450
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:13 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het is anders wel consequent.
Cirkelredeneringen zijn meestal consistent, alleen zijn ze op niets gebaseerd.
pi_156196466
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, er zullen vast meerdere mensen zijn die dat goedkeuren. Die agressieve jehova keurt het torpederen van andermans sociale leven ook goed omdat God dat hoegenaamd zou vragen.

Hoeveel duidelijker wil je hebben dat religie niet gelijk staat aan moraliteit?
Hangt er weer vanaf wat je onder moraliteit verstaat. IS houdt er ook een zekere moraliteit op na.
pi_156196477
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:29 schreef Hexx. het volgende:
Hangt ervan af of je een naturalistisch of een metafysisch idee van karma hebt. Dat handelingen gevolgen hebben valt onder een naturalistisch idee van karma (wij bestaan in onderlinge afhankelijkheid en creeren elkaars omgeving). Dat er een onvermijdelijke kosmische boekhouding is, die al je daden bijhoud, zorgt dat boontje altijd om zijn loontje komt, is een metafysisch idee van karma.
The view from nowhere.
pi_156196497
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat jullie het geen wandaden, maar goede daden, of noodzakelijk ingrijpen noemen.

Ik denk niet dat deelnemer bijbelse daden bedoelt. Eerder tegenwoordige dingen. Het is Gods wil dat hij aangereden wordt door een auto, bijv. Maar het is niet Gods wil. Hij keek gewoon niet goed uit of de bestuurder was gewoon dronken.

quote:
Mwoah... Iedere straf maar zien als een logisch gevolg vind ik wel erg simplistisch.

Wat bedoel jij met "straf". Zoals?

quote:
Hoe zit het dan met die goddelijke alwetendheid?
Als Hij weet, betekent het dan dat hij het ernaar stuurt?
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:38:38 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156196523
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:18 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De evolutieleer is amoreel: het pretendeert niet iets te zeggen over wat zou moeten zijn of over moreel goed of slecht, het spreekt slechts over wat is zonder verdere morele oordelen te vellen.

Er zijn inderdaad mensen die stellen dat iets moreel goed of slecht is omdat het (niet) overeenkomt met de natuurlijke situatie, maar zij bezondigen zich zonder uitzondering aan een drogreden.
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:39:33 #182
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156196545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hangt er weer vanaf wat je onder moraliteit verstaat. IS houdt er ook een zekere moraliteit op na.
Dat is waar.
pi_156196551
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar als je zoekt naar de meest fundamentele verklaringen, dan moeten het wel cirkelredeneringen zijn.
The view from nowhere.
pi_156196567
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Maar als je zoekt naar de meest fundamentele verklaringen, dan moeten het wel cirkelredeneringen zijn.
Hoe bedoel je dat?
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:40:34 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156196571
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten zijn? Dat volg ik even niet?
pi_156196584
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Buiten het al is er niets meer, waarop dat gebaseerd is.
The view from nowhere.
pi_156196590
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hangt ervan af of je een naturalistisch of een metafysisch idee van karma hebt. Dat handelingen gevolgen hebben is valt onder een naturalistisch idee van karma (wij bestaan in onderlinge afhankelijkheid en creeren elkaars omgeving). Dat er een onvermijdelijke kosmische boekhouding is, die al je daden bijhoud, zorgt dat boontje altijd om zijn loontje komt, is een metafysisch idee van karma.
De akasha kronieken, zeer interessant. Zeker omdat ze in verband worden gebracht met het 5de element, ether (wat in erg veel oude geloofsideeen en filosofieen voorkomt). Het element dat de andere bind om het maar simpel te stellen.
pi_156196613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:37 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hangt ervan af of je een naturalistisch of een metafysisch idee van karma hebt. Dat handelingen gevolgen hebben valt onder een naturalistisch idee van karma (wij bestaan in onderlinge afhankelijkheid en creeren elkaars omgeving). Dat er een onvermijdelijke kosmische boekhouding is, die al je daden bijhoud, zorgt dat boontje altijd om zijn loontje komt, is een metafysisch idee van karma.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:33 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat heet gewoon gevolg. Consequentie. Als je zegt karma, impliceert dat dat er iets is dat het daartoe stuurt.
pi_156196630
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:37 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deelnemer bijbelse daden bedoelt. Eerder tegenwoordige dingen. Het is Gods wil dat hij aangereden wordt door een auto, bijv. Maar het is niet Gods wil. Hij keek gewoon niet goed uit of de bestuurder was gewoon dronken.
God doet niks meer? Hm. Da's wel Nietzschiaans, geloof ik.
quote:
[..]

Wat bedoel jij met "straf". Zoals?
Zoals in Bijbelse context.
quote:
[..]

Als Hij weet, betekent het dan dat hij het ernaar stuurt?
Als er een kind een drukke weg oploopt, ik grijp niet in en dat kind wordt doodgereden, ben ik dan medeschuldig aan de dood van dat kind?
pi_156196651
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet. Wat bedoel je?
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:44:00 #191
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156196666
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ze zijn gebaseerd op Gods openbaringen. God bepaalt de morele standaard toch? Bedoel, we zitten vandaag de dag als Westerse wereld toch vooral met het probleem van het ontbreken van een vaste morele toetssteen omdat we God als de bepaler van de moraal hebben verlaten?

Om de maatschappij moreel te leiden, vervulde religie prima zijn rol. Het lijkt soms net alsof we afstand hebben gedaan van een noodzakelijk ingrediënt van een goed functionerende menselijke populatie. :s) Nu beschouwen we goed en en fout als relatief. Zodat iedere gek met lang genoeg discursief denken zijn slechtheid, die wel degelijk bestaat, uiteindelijk kan rechtvaardigen.

Nu wil ik ook niet per sé zeggen in zo'n God te geloven. Maar ik moet toch wel de maatschappelijke, morele waarde ervan erkennen. Enerzijds is het afschudden van religie, afschudden van een bepaald juk. Anderzijds is er wel een gat geslagen die tot op heden nog niet echt is opgevuld. Maar goed, we doen het ondanks alles verder tegenwoordig wel leuk hoor. Dan dan weer wel.
pi_156196710
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:41 schreef erodome het volgende:

[..]

De akasha kronieken, zeer interessant. Zeker omdat ze in verband worden gebracht met het 5de element, ether (wat in erg veel oude geloofsideeen en filosofieen voorkomt). Het element dat de andere bind om het maar simpel te stellen.
<offtopic>
Grappig, vooral door de huidige theorie van donkere materie (doet me denken aan de ether-theorie)
</offtopic>
<ontopic>
pi_156196714
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:44 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ze zijn gebaseerd op Gods openbaringen. God bepaalt de morele standaard toch? Bedoel, we zitten vandaag de dag als Westerse wereld toch vooral met het probleem van het ontbreken van een vaste morele toetssteen omdat we God als de bepaler van de moraal hebben verlaten?

Om de maatschappij moreel te leiden, vervulde religie prima zijn rol. Het lijkt soms net alsof we afstand hebben gedaan van een noodzakelijk ingrediënt van een goed functionerende menselijke populatie. :s) Nu beschouwen we goed en en fout als relatief. Zodat iedere gek met lang genoeg discursief denken zijn slechtheid, die wel degelijk bestaat, uiteindelijk kan rechtvaardigen.

Nu wil ik ook niet per sé zeggen in zo'n God te geloven. Maar ik moet toch wel de maatschappelijke, morele waarde ervan erkennen. Enerzijds is het afschudden van religie, afschudden van een bepaald juk. Anderzijds is er wel een gat geslagen die tot op heden nog niet echt is opgevuld. Maar goed, we doen het ondanks alles verder tegenwoordig wel leuk hoor. Dan dan weer wel.
Ik denk dat veel mensen een soort neiging tot religie hebben. Heb ik trouwens ook. Als ze die zelfstandig weten op te vullen, dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

Maar ik benijd de mensen die die neiging helemaal niet hebben. En ja, die zijn er echt genoeg.
pi_156196737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:45 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

<offtopic>
Grappig, vooral door de huidige theorie van donkere materie (doet me denken aan de ether-theorie)
</offtopic>
<ontopic>
Heb ik ook.
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:47:24 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156196756
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Er zijn dingen die op zichzelf gebaseerd zijn. Dat klinkt zweveriger dan het is.

Sommige beweringen zijn waar omdat het tegendeel pertinent onwaar is. Een bekend voorbeeld is cogito ergo sum, 'ik denk dus ik besta'; als je niet zou bestaan, zou je niet kunnen denken. Aangezien je denkt, moet je wel bestaan.

Daarnaast zijn er tautologieën: een vis is een vis. Daar is geen speld tussen te krijgen, maar het is helaas ook vrij nietszeggend.
pi_156196760
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik snap het nog steeds niet. Wat bedoel je?
Je verklaart iets met iets anders, en dat met weer iets anders ... Als de wereld een gesloten systeem is, kom je uiteindelijk weer uit met hetgeen waarmee je begon ( = een cirkelredenering).
The view from nowhere.
pi_156196779
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:47 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je verkeert is met iets anders, en dat met weer is iets anders ... Als de wereld een gesloten systeem is, kom je uiteindelijk weer uit met hetgeen waarmee je begon ( = een cirkelredenering).
Dat is helemaal geen cirkelredenering.
pi_156196807
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen cirkelredenering.
Waarom niet?
The view from nowhere.
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:49:31 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156196815
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:44 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja, in die zin zijn ze wel ergens op gebaseerd. Maar de religieuze dogmata laten zich nogal makkelijk in vraag stellen. Gewoonlijk zijn de dogmata waarop een logische redenering gebaseerd is, zodanig triviaal dat niemand ze in vraag stelt. Niemand vraagt zich af of 1+1=2, terwijl dat eigenlijk ook een dogma is.
pi_156196823
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

God doet niks meer? Hm. Da's wel Nietzschiaans, geloof ik.

Geloof jij dat Hij het stuurt? Hoe zie jij zo'n ongeluk dan?

quote:
Zoals in Bijbelse context.

Ik dacht dat we het over nu hebben... Stel dat je niet gelooft in de bijbel, hoe zou jij zo'n straf zien.

quote:
Als er een kind een drukke weg oploopt, ik grijp niet in en dat kind wordt doodgereden, ben ik dan medeschuldig aan de dood van dat kind?
Waarom zou je dat zijn? Dat kind is gewoon daar gaan lopen. Hij heeft de pech dat jij niet had ingegrepen. Handeling en gevolg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')