Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Duitsland is er moreel gezien er erg op achteruit gegaan, onrendabelen worden daar als minderwaardig gezien en behandeld. Wat dat betreft is Nederland superieur aan Duitsland.quote:Op zondag 13 september 2015 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is toch onzin. Iedereen die binnen deze grenzen woont mag verlangen dat de regering ook zijn belangen vertegenwoordigt en dus zorgt voor voldoende werkgelegenheid zodat iedereen van welk opleidingsniveau dan ook werk kan vinden.
Dus ook mensen met 0 opleiding.
Terug naar de EEG it is!quote:
Dat betekent dus dat we Schengen behouden.quote:
Ja, binnen Nederland en België.quote:Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat we Schengen behouden.
Jep, maar met meer zeggenschap over je eigen tokotje.quote:Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat we Schengen behouden.
Dat is waar (vooral wbt. arbeidsongeschikten en gepensioneerden). Maar ik neem toch aan dat jij ook vindt dat dat dan zou moeten veranderen? Volgens mij ben je het dus best wel met me eens dat het streven moet zijn om niet alleen berekenende maar ook morele politiek te voeren.quote:Op zondag 13 september 2015 21:40 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Duitsland is er moreel gezien er erg op achteruit gegaan, onrendabelen worden daar als minderwaardig gezien en behandeld. Wat dat betreft is Nederland superieur aan Duitsland.
Deels terecht.quote:Op zondag 13 september 2015 21:56 schreef Resistor het volgende:
Het voelt een beetje als een rampenfilm of game waarbij je krantenberichten ziet van landen die de grenzen sluiten om een vijand/ziekte buiten de deur te houden.
Maar dat zal mijn gevoel wel zijn.
Je bent niet de enige. Ik heb al vaak plaatjes uit de film World War Z gezien in discussies over de vluchtelingencrisis.quote:Op zondag 13 september 2015 21:56 schreef Resistor het volgende:
Het voelt een beetje als een rampenfilm of game waarbij je krantenberichten ziet van landen die de grenzen sluiten om een vijand/ziekte buiten de deur te houden.
Dat gaat gewoon door tot al die landen leeg zijn.quote:Op zondag 13 september 2015 21:57 schreef DrMabuse het volgende:
Ze worden wakker.
Ik hoorde op de radio : München : 20.000.
20.000 en het worden er alleen maar meer.
Man, wat een ellende.
Dat is inderdaad waar veel mensen bang voor zijn en dan heb je nog van die droeftoeters zoals Samsom die dat nog willen faciliteren ook.quote:Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon door tot al die landen leeg zijn.
quote:Op zondag 13 september 2015 21:56 schreef Resistor het volgende:
quote:Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Ik heb al vaak plaatjes uit de film World War Z gezien in discussies over de vluchtelingencrisis.
Alsof 3,5% van de populatie (dan is Syrië letterlijk leeg) zo desastreus zou zijn voor Europa.quote:Op zondag 13 september 2015 22:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar veel mensen bang voor zijn en dan heb je nog van die droeftoeters zoals Samsom die dat nog willen faciliteren ook.
Ja, ja dat is het.quote:Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Daarvan leren we dus dat de muur veul hoger moet.
Die 3,5% krijgt veel meer kinderen dan de autochtone Europeaan. Europa is op veel plekken behoorlijk druk, zeker in de gebieden waar ze graag heen gaan. En er is al meer genoeg islam in Europa. Grenzen dicht dus.quote:Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Alsof 3,5% van de populatie (dan is Syrië letterlijk leeg) zo desastreus zou zijn voor Europa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |