abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2015 @ 18:51:59 #1
862 Arcee
Look closer
pi_156055017

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd.

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze. ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156055859

5 Fingers (1952)
Wie van een lekkere WO2 spionage-thriller houdt kan ruim anderhalf uur genieten van een goede film uit de oude doos. 5 Fingers is gebaseerd op het boek Operation Cicero, een in grote lijnen waargebeurd verhaal uit pak hem beet het laatste jaar van WO2. Het boek is na de oorlog geschreven door een nazi die het van dichtbij heeft meegemaakt, en vertelt het verhaal over hoe een spion hen zulke waardevolle informatie wilde verkopen, dat ze zich afvroegen of het allemaal wel echt kon zijn.

In de hoofdrol o.a. James Mason (North by Northwest, Lolita), Michael Rennie (The Day the Earth Stood Still - origineel uit 1951) en de inmiddels 98-jarige Danielle Darieux.

IMDb: 7.8
Ik: 8.0
kijkt veel films
  zondag 13 september 2015 @ 21:13:25 #3
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_156059952
De Zee die Denkt (2000, Gert de Graaff) ****

Wat ben je? Inderdaad, niet 'wie', maar 'wat'? Het antwoord is onmogelijk te geven, niets is wat het lijkt en niets is waar. Hoewel die ene reactie '[tekst]Een individu in de hedendaagse maatschappij[/tekst]' misschien wel het dichtst bij komt: het is gelijkertijd bijna het meest en minst zeggende van alle mogelijke antwoorden. Alles is een illusie en pas als je het vanuit een ander standpunt bekijkt, kom je tot het ware inzicht. Of is het slechts een ander inzicht dat vanaf dan de nieuwe waarheid lijkt? Intrigerende film, die ook sterk gefilmd en gemonteerd is.

pi_156070962
Dawn of the Planet of the Apes (2014) - IMDb : een virus, verspreidt door uitgebroken laboratoriumapen, heeft de mensheid vrijwel volledig uitgevaagd. Een handjevol mensen leeft nog in een kolonie en komt per toeval een apenkolonie tegen die intussen ook verder zijn geëvolueerd. Hoewel ze elkaar in de eerste instantie tolereren breekt toch een oorlog tussen de twee kolonies uit.

Ik heb een hekel aan apen en dan laat je zo'n film links liggen. Toch uiteindelijk gekeken en hij viel eigenlijk niet tegen. Hoewel sommige scenes wel overduidelijk van de harddisk komen (bijv. scene met aap die aanvalsvoertuig inneemt en tegen barricade aan rijdt) en je het plot ook al ver van te voren ziet aankomen blijft er een redelijk onderhoudende actiefilm over. Een 6+

I Origins (2014) - IMDb : Een wetenschapper onderzoekt in zijn laboratorium de evolutie van het menselijk oog (van een hoopje lichtgevoelige cellen tot het oog wat we nu kennen). Bij toeval leert hij een meisje met zeer aparte ogen kennen wat uiteindelijk de weg leidt tot opzienbarende ontdekkingen over de mensheid.

Relatief onbekende film maar daarom niet minder boeiend. Film heeft niets te maken met films zoals I robot, de titel is een aardige woordspeling over het onderwerp wat mijns inziens een origineel, apart concept is. De film lijkt in de eerste instantie een beetje standaard boy meets girl scenario te zijn maar halverwege neem het geheel een behoorlijk dramatische wending waarna de boel in een interessante mix van wetenschap en geestelijke vraagstukken terecht komt. Film geeft te denken, ik heb anderhalf uur geboeid zitten kijken: een 7+

X-Men: Days of Future Past (2014) - IMDb : Wolverine wordt 40 jaar teruggestuurd in de tijd om een toekomstige ontwikkelaar van een machine, die mutanten kan opsporen en vernietigen zonder mensen te beschadigen, te elimineren voordat hij zijn plannen tot uitvoer kan brengen. Wolverine kan echter zijn plannen niet tot uitvoer brengen zonder de hulp van de (op dat moment) veel jongere uitvoeringen van Xavier en Magneto. Dat blijkt echter nog een hele klus.

Ik ben geen fan van superhero films (superman, spiderman, iron man etc.etc.) maar deze is wel aardig. Het verhaallijntje is feitelijk gebaseerd op het Terminator concept en daarom niet bijster origineel. Tijdsbeeld van de mid jaren 70 is aardig in beeld gebracht. Leuke actiefilm voor de zondagmiddag: 6+ (ik denk dat een superhero liefhebber de film terecht hoger inschat).

[ Bericht 2% gewijzigd door mister_white op 14-09-2015 16:34:17 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_156090166
Captain Phillips: De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Richard Phillips (Tom Hanks), kapitein van het vrachtschip Maersk Alabama. In 2009 werd dit schip door Somalische piraten gekaapt en Phillips gaf zichzelf op als gijzelaar, om zijn bemanning te redden.

Ik vond het een meeslepende film! Niet al te veel 'introductie', dat vond ik erg prettig. De piraten waren na iets van 10 minuten ofzo al in de buurt van het schip en vanaf dat moment aan een stuk door gekeken. Tom Hanks zet Phillips geloofwaardig neer als een kapitein die om zijn bemanning geeft. De piraten vond ik ook heel goed, je zag de onderzekerheid bij Muse als die soms in het nauw gedreven werd door Elmi. 8/10.
Have less, travel more
pi_156093957
The Usual Suspects (1995) - IMDb

Waarschijnlijk bekend bij velen. Ik heb hem gisteren voor het eerst helemaal gezien. Ik had al een keer 20 minuten gekeken, maar 'm toen afgezet. Dit kwam omdat ik geen zin had in weer een misdaad/recherche film.

Gisteren dus besloten om hem maar helemaal te kijken, en ik had geen spijt :P Ik had gehoord over een erg goede plot twist, en man man man dat was er een :)

8,5
Moeten zij weten
  dinsdag 15 september 2015 @ 07:21:01 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_156098675
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:42 schreef H0D3NPYL het volgende:

Waarschijnlijk bekend bij velen.
Nooit van gehoord.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156099650
The Hundred-Foot Journey (2014) - IMDb

De Kadam familie vertrekt uit India om in Europa een restaurant te openen. Ze komen uiteindelijk in Frankrijk terecht, tegenover een ander restaurant met een Michelinster. Ondanks de concurrentie en niet bepaald een gastvrij onthaal, besluit de koppige Papa Kadam zich niet weg te laten jagen.

Deze film nu twee keer gezien. De eerste keer dat ik hem ging zien sprak de beschrijving me niet heel erg aan, maar ik werd aangenaam verrast tijdens de Ladies Night. Nou zijn films over koken en lekker eten sowieso al een lust om naar te kijken, maar deze weet er weer een frisse draai aan te geven door de Franse keuken te combineren met Indiaas. Daarnaast zijn de personages kleurrijk en vind ik er een duidelijke chemie tussen de hoofdrolspelers. Het viel me nogmaals op hoe naturel het script en acteerwerk op bepaalde momenten overkomen, misschien juist vanwege het niet accentloze Engels. Het grootste minpunt is echter de geloofwaardigheid van het plot. Zou een restaurant met een Michelin ster zich werkelijk geïntimideerd voelen door een nieuw, niet-Frans restaurant? Nee. Maar bij films telt er meer dan geloofwaardigheid. Het plot door de vingers gezien is het echt een leuke, feelgood film. Hij duurt ook vrij lang, maar is nergens echt traag.

Een 8.

Verder nog twee documentaires gezien:

Living on One Dollar (2013) - IMDb
Vier mannen leven van gemiddeld 1 dollar per dag in Guatemala. Ze hebben allen verstand van economie en willen ervaren hoe het is om rond te moeten komen van een onvoorspelbaar loon in barre omstandigheden. Honger, parasieten en stress... maar ook hoop en vrijgevigheid is wat ze er aantreffen.

Vooral het feit dat de mannen zich echt onderworpen hebben aan de soms extreme condities is boeiend om te volgen. Het is onvoorstelbaar dat sommige mensen daar een leven lang mee te maken hebben. Deze film laat zien dat er maar weinig nodig is om te helpen; een simpele lening kan soms al het verschil maken tussen leven en dood. Het zet je aan het denken over onze eigen individualistische maatschappij. Zouden wij elkaar ook niet wat meer mogen gunnen? Hoewel de mensen daar weinig hebben, is hun 'community' wel een stuk hechter. Ze werken met elkaar in plaats van te concurreren en daar komen soms erg inventieve plannen uit. De situatie laat ook zien hoe belangrijk de educatie is in de vorm van het leren van een taal, of het leren van een simpele skill als naaien om zo in je onderhoud te kunnen voorzien. Structureel is het misschien niet mogelijk om de problemen in het land op te lossen, maar het is wel mogelijk om het verschil te maken voor individuen. En uiteindelijk is dat ook meer dan de moeite waard. Cijfer: 8

The True Cost (2015) - IMDb
Een (helaas) redelijk eenzijdige documentaire over de 'fast fashion' industrie en de erbarmelijke werkomstandigheden van de arbeiders in lagelonenlanden. Eenzijdig, omdat de ketens zelfs niet geïnterviewd wilden worden voor de film.

Desalniettemin zet de film aan het denken en dat is wat mij betreft een belangrijke functie van een documentaire. Het moet gedachten prikkelen; misschien zelfs gedrag veranderen. Dat heeft het bij mij wel gedaan. Fast fashion zorgt ervoor dat we ons rijk wanen omdat we veel kunnen kopen voor weinig geld, maar de werkelijke kosten zijn voor de mensen in de fabrieken - die het soms zelfs met hun leven moeten bekopen. De film stelt de problemen aan de kaak, maar biedt helaas weinig goede alternatieven aan. Daardoor blijf je waarschijnlijk shoppen bij H&M, maar denk je misschien wel twee keer na over het kopen, niet dragen en weggooien van een jurk van 10 euro, waar toch meer werk achter zit dan je in eerste instantie zou verwachten. Cijfer: 7,5
pi_156100555
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 22:42 schreef H0D3NPYL het volgende:

Waarschijnlijk bekend bij velen. Ik heb hem gisteren voor het eerst helemaal gezien. Ik had al een keer 20 minuten gekeken, maar 'm toen afgezet. Dit kwam omdat ik geen zin had in weer een misdaad/recherche film.

Gisteren dus besloten om hem maar helemaal te kijken, en ik had geen spijt :P Ik had gehoord over een erg goede plot twist, en man man man dat was er een :)

8,5
Mijn all time favorite :). De muziek, de sfeer, de dialogen, de acteurs, het eind. Zeker 15 keer bekeken :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_156106283
Die nieuwe Avengers. Leuk tussendoortje. Gaat helemaal nergens over natuurlijk maar af en toe een beetje CGI kan geen kwaad.

6/10
Conscience do cost.
pi_156107044
Rudderless

Drama / Muziek
105 minuten

Wanneer een rouwende vader in een neerwaartse spiraal belandt ontdekt hij een doos van zijn overleden zoon met daarin opnames van zijn originele muziekdemo's en teksten. Geshockeerd door de ontdekking van het onbekende talent van zijn zoon besluit hij een band te vormen in de hoop vrede te vinden met het tragische verlies.

Aangeraden door een vriend die meestal wel weet wat voor films ik leuk vind. En hij had het bij het rechte eind! Het was verder niet een hele bijzondere film maar hij keek zeker weten lekker weg. Ik kan er eigenlijk niet heel veel meer over vertellen.

Er was nog wel een minpunt en dat was Selena Gomez die een kleine rol speelde. Ik heb het niet zo met haar en ik vond haar ook irritant in deze film.

IMBd cijfer: 7,5
Mijn cijfer: 7,3
pi_156107396
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 07:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nooit van gehoord.

V.
Dan raad ik 'm ten zeerste aan :)
Moeten zij weten
pi_156107439
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:26 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Dan raad ik 'm ten zeerste aan :)
Ik denk dat ie em wel kent.

V.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:10:41 #14
136 V.
pi_156110257
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:27 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ik denk dat ie em wel kent.

V.
Ik denk het ook :P

Meer dan 60x gezien

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156111817
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:10 schreef Verbal het volgende:
Meer dan 60x gezien
Werk je in een bioscoop of ben je gewoon traag van begrip? :o
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 15 september 2015 @ 19:03:07 #16
136 V.
pi_156115721
There are more things in haven and earth than are dreamt of in your philosophy, Horatio.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156131384
Minions (2015)

Na een veelbelovend begin viel het halverwege ver terug onder de maat. :N

Sommige plotwendingen waren mij ook niet helemaal duidelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDb: 6.6 (68.832 votes)
Ik: 6.0 (1 vote)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_156132430
Lost River (2014) - IMDb

Het regiedebuut van Ryan Gosling en wat voor eentje. Het was alsof de sfeer en de stijl van de film me op het lijf geschreven waren. Je ziet veel invloeden van zowel Refn als Lynch, twee regisseurs die tot mijn favorieten behoren, terug in dit werk van Gosling. Zo is het aan de ene kant erg stijlvol met daarbij het gebruik van veel lichteffecten waarbij de vele verschillende kleuren prachtig naar voren komen, zoals we dat van Refn (of beter gezegd Director of Photography Benoît Debie) kennen. Aan de andere kant is het een enorm surrealistische film. Waar ik dacht dat alleen Lynch in staat was om die kenmerkende dromerige sfeer dusdanig neer te zetten, blijkt nu dat Gosling er niet veel voor onder doet naar mijn mening. De twee verschillende stijlkeuzes worden op zo'n manier gecombineerd dat het voor mij haast als perfect aanvoelde. Ook de prachtige cinematografie en shots, samen met de fenomenale soundtrack droegen hier zeker aan bij. Op audiovisueel gebied behoort Lost River misschien wel tot mijn favorieten.

Helaas schort er het een en ander aan het verhaal. Het plot is vrij karig en ook aan structuur ontbreekt het de film. Helaas liet ook de spanningsboog te wensen over, waardoor het soms wat ging slepen. Tenslotte kwam het einde vrij abrupt en was het in mijn ogen niet bevredigend. Verhaaltechnisch is het dus absoluut geen hoogvlieger, desondanks heeft Gosling mij toch enthousiast weten te maken en ik heb er vertrouwen in dat hij uit zou kunnen groeien tot een uitstekende regisseur.

IMDb: 5,8
Ik: 8,3
pi_156133744
Southpaw (2015)

Verenigde Staten
Drama
123 minuten

geregisseerd door Antoine Fuqua
met Jake Gyllenhaal, Rachel McAdams en Forest Whitaker

Het verhaal gaat over de agressieve, gewelddadige bokser Billy Hope (Gyllenhaal) die zich naar de top weet te werken. Wanneer de weltergewicht-bokskampioen door zijn gedrag een gevecht uitlokt, met de dood van zijn vrouw als gevolg, valt zijn persoonlijke leven echter aan diggelen. Nadat hij zijn huis kwijtraakt en zijn dochter moet afstaan aan een pleeggezin, probeert hij met behulp van een amateurtrainer zijn leven weer op te pakken.

Goede film. Ik ben zelf niet zo'n fan van boksfilms maar deze was zeker de moeite waard. Mss omdat de klemtoon niet zozeer op t boksen is gelegd maar verder ook een goede drama is. Meesterlijk geacteerd door Gyllenhaal.

IMDB 7.7/10
Ik 7.5/10
.
.
.
Run All Night (2015)

Verenigde Staten
Actie / Misdaad
114 minuten

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Liam Neeson, Ed Harris en Joel Kinnaman

De in Brooklyn wonende gangster en huurmoordenaar Jimmy Conlon (Neeson), alias The Gravedigger, heeft betere tijden gekend. Jimmy, de beste vriend van maffiabaas Shawn Maguire (Ed Harris), is nu 55 en wordt achtervolgd door zijn zonden uit het verleden. Conlon wordt al ruim dertig jaar in de gaten gehouden door een vasthoudende rechercheur (D’Onofrio). De laatste jaren zoekt Jimmy voornamelijk zijn heil in een whiskyglas. Maar als zijn zoon Mike (Kinnaman) het doelwit wordt, moet Jimmy een keuze maken tussen de maffiafamilie waar hij ooit voor koos, en zijn echte familie, waar hij al heel lang geen contact meer mee heeft. Mike slaat op de vlucht en Jimmy moet voorkomen dat zijn zoon niet het hetzelfde lot ondergaat als hij, namelijk eindigend aan de verkeerde kant van een vuurwapen. Jimmy heeft slechts één nacht om erachter te komen aan welke wereld hij trouw is, om alles weer recht te zetten

Wederom een goede film. Goed verhaal, veel actie en zeer sterk laatse half uur. En Liam Neeson, need I say more?

IMDB: 6.6/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 16 september 2015 @ 20:13:29 #20
136 V.
pi_156151039
Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) - IMDb

Vandaag voor het eerst in maanden weer eens in de bioscoop terechtgekomen, en wat zal ik zeggen? Godsamme wat heb ik genoten. Een van de besten van de serie. Heerlijke actie, goede humor (vond ik in de vorige teveel slapstick met Simon Pegg. In het begin leek het even weer mis te gaan, maar ze hielden het in toom). Heerlijk onzinnige MacGuffin en allejezus... Rebecca Ferguson O+ O+ O+ Wat een toppertje.

Ik ben helemaal blij :)

IMDb 7.7
V. 8.5

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156163727
Everest

Veel van verwacht maar uiteindelijk toch redelijk teleurstellend. Geen slechte film maar helaas meer sentiment en minder 'actie' dan verwacht. De inleiding van de film met de vele karakters duurt de helft van de film en als het dan uiteindelijk misgaat wordt dat teveel beperkt naar een paar karakters. De sterke cast krijgt daardoor op een paar uitzonderingen na te weinig te doen. in plaats daarvan wordt er op de emoties met het thuisfront ingespeeld maar daarvoor ga je niet naar deze film. Je wil bergbeklimmers in een overlevingstocht zien. Die stukken zijn ook indrukwekkend maar helaas te weinig of te kort. En de 3D is compleet overbodig, helaas want daar was wel degelijk meer mee te doen.

6.0
  donderdag 17 september 2015 @ 10:04:05 #22
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156163863
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:36 schreef FireFox1 het volgende:
Minions (2015)

Na een veelbelovend begin viel het halverwege ver terug onder de maat. :N

Sommige plotwendingen waren mij ook niet helemaal duidelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDb: 6.6 (68.832 votes)
Ik: 6.0 (1 vote)
Ik moest ook met grote moeite de tweede helft van de film doorkomen. De film raakte kant noch wal.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_156165437
Minions vond ik ook enorm tegenvallen ;(
Tap tap tap
  donderdag 17 september 2015 @ 23:32:51 #24
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_156187138
True Detective - Season 2
En de award voor grootste tegenvaller van het jaar gaat naar... het tweede seizoen van True Detective. Misschien waren mijn verwachtingen wel te hoog na het eerste seizoen maar dat het zo gigantisch sloom, langzaam en saai zou zijn had ik oprecht niet verwacht. Af en toe was het zelfs moeilijk een aflevering af te kijken, gelukkig waren het er maar acht.
Het enige goede waren Rachel McAdams en Colin Farrell die degelijke rollen neerzetten maar duidelijk moeite hebben met het materiaal waarmee ze moeten werken.
Weinig woorden aan vuil maken verder en door met series die wel de moeite waard zijn.

4,0/10
pi_156195061
Maze Runner: The Scorch Trials (2015) - IMDb
Deel 2 van de Maze Runner serie. Ik zag de trailer en ik moest en zou deze film zien. Ik vond het een leuke film en een leuk vervolg. Ik hou wel van die "de wereld is gevallen" films.

Leuke actie en verder is het allemaal niet super speciaal.

SPOILER
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_156200743
Vacation (2015) - IMDb
Oei, die viel een beetje tegen.....nou ben ik een oude lul die het eerste deel zowat kan meepraten, dus per definitie al bevooroordeeld, maar toch had ik goede hoop voor dit deel. Ik vind Ed Helms een prima acteur voor dit soort films namelijk.
Er zaten veel grappige momenten in de film, maar er zat helaas niet echt een verhaal in waardoor het eigenlijk meer een losse verzameling grappen gebaseerd op een oude film is. De oude film was dat in principe ook, maar daar in zette Chevy Chase echt goed dat manisch gehaaste typetje neer die op het laatst ontploft. Ed Helms deed dat in deze film niet, terwijl hij dat wel kan, zie zijn rol in The Office.
Helaas dus, een magere 6
pi_156212456
Zojuist The Game uit 1997 weer eens zitten kijken. Geen film voor iedereen, vermoed ik. Maar wel helemaal in mijn straatje.

9/10
pi_156214740
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 23:42 schreef hpeopjes het volgende:
Geen film voor iedereen, vermoed ik.
Dat is echt een nietszeggende opmerking die je voor elke film kunt maken, maar goed.. 8)7
Veni, vidi, vodka.
pi_156215459
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 06:03 schreef dumble het volgende:

[..]

Dat is echt een nietszeggende opmerking die je voor elke film kunt maken, maar goed.. 8)7
Neehoor. Een film als Ted bijvoorbeeld, die is gewoon gemaakt voor iedereen.
  zaterdag 19 september 2015 @ 09:44:07 #30
136 V.
pi_156215791
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:12 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Neehoor. Een film als Ted bijvoorbeeld, die is gewoon gemaakt voor iedereen.
-10 untrue

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156216553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
Rudderless

[ [url=http://cdn2-www.craveonline.com/asset(...)rless.jpg]afbeelding[/url] ]

Drama / Muziek
105 minuten

Wanneer een rouwende vader in een neerwaartse spiraal belandt ontdekt hij een doos van zijn overleden zoon met daarin opnames van zijn originele muziekdemo's en teksten. Geshockeerd door de ontdekking van het onbekende talent van zijn zoon besluit hij een band te vormen in de hoop vrede te vinden met het tragische verlies.

Aangeraden door een vriend die meestal wel weet wat voor films ik leuk vind. En hij had het bij het rechte eind! Het was verder niet een hele bijzondere film maar hij keek zeker weten lekker weg. Ik kan er eigenlijk niet heel veel meer over vertellen.

Er was nog wel een minpunt en dat was Selena Gomez die een kleine rol speelde. Ik heb het niet zo met haar en ik vond haar ook irritant in deze film.

Fijne film met een verrassende plotwending. Selena Gomez is inderdaad zwaar irritant :r
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 19 september 2015 @ 11:31:28 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156217173
Gisteren Vacantion gezien.
Moderne versie van de chevy chase films, die echt wel véél beter waren.
Er zitten leuke stukjes in, meer niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156225034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 10:49 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Fijne film met een verrassende plotwending. Selena Gomez is inderdaad zwaar irritant :r
Love & Mercy (2014) - IMDb.

Best wel een toffe film, Beach boy's zijn even eerder dan ik maar ik ken de muziek wel. Het gaat wat dieper. Ik vond het een 8
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156231933
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:12 schreef hpeopjes het volgende:

[..]
Een film als Ted bijvoorbeeld, die is gewoon gemaakt voor iedereen.
:') nee
  zondag 20 september 2015 @ 01:42:34 #35
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_156234719
Net Durak gezien, van Yuri Bykov. Over corruptie en uitzichtloosheid in een groezelig Russisch provinciestadje.
Voor mensen die Leviathan en Elena konden waarderen. Een acht.
pi_156235763
quote:
6s.gif Op zondag 20 september 2015 01:42 schreef Nibb-it het volgende:
Net Durak gezien, van Yuri Bykov. Over corruptie en uitzichtloosheid in een groezelig Russisch provinciestadje.
Voor mensen die Leviathan en Elena konden waarderen. Een acht.
Ik kan dit beamen. Ik heb 'm vorige week gekeken.
pi_156239252
Shutter Island (2010) - IMDb

De U.S. marshal Teddy (DiCaprio) en zijn partner onderzoeken de verdwijning van een psychiatrisch patiënt op een eiland. Stiekem heeft Teddy echter andere motieven om het eiland te onderzoeken.

Ik schaam me dat ik deze nog niet eerder heb gekeken. De film pakt direct door het gebruik van muziek, maar het is de mysterie die je in zijn greep houdt tijdens het kijken. Een film die je doet nadenken, twijfelen, tot je niet anders meer kan dan aannemen hoe het zit. Zit goed in elkaar, iets wat je helaas niet altijd kunt zeggen van films met een twist. Wacht niet zoals ik voordat je hem kijkt, want je zal er geen spijt van krijgen.

9/10
pi_156239868
The Visit (2015)

Shyamalan is terug! *O* Althans grotendeels; zijn eerste 3 films zijn qua niveau nauwelijks te evenaren, maar deze laatste heeft weer dat 'Shyamalan-gevoel'. Geen meesterwerk, maar een hele leuke combinatie van humor en horror, zonder dat het een echte horror-comedie wordt waar ik doorgaans een bloedhekel aan heb. Het is zeer evenwichtig en dat is altijd lastig wil je humor in een horror/thriller gooien, het wordt namelijk vrij snel flauw. Maar deze film heeft daar gelukkig niet onder te lijden.

Het verhaal is degelijk, natuurlijk weer een plottwist die je -als je een beetje na gaat denken en meer van zijn films hebt gezien- wel aan kunt zien komen, maar dat doet niets af aan de film zelf. Het acteren is goed, was erg verrast door Oxenbould; een paar geniale scenes met hem zetten hem echt op de kaart :)

IMdB: 6.9
Ik: 7.5
I feel kinda Locrian today
pi_156240631

Woman in Gold (2015)
Het waargebeurde verhaal van Maria Altman, een joodse vrouw die tijdens WO2 moest vluchten uit Oostenrijk. Net als bij zovelen is daarna ook het huis van haar familie leeggeroofd door de nazi's. Nu (1998) wil ze een aantal gestolen schilderijen terugclaimen, maar dat zal niet gaan zonder slag of stoot. Een van de schilderijen, Potret van Adele Bloch-Bauer van Gustav Klimt, is nogal veel waard (nu een van de 10 duurste schilderijen ter wereld), dus moet er flink gestreden worden om de Oostenrijkers het schilderij op te laten geven. Hierbij helpt o.a. Randy Schoenberg (Ryan Renolds) die een jonge advocaat speelt.

Maar vooral Helen Mirren is, zoals vrijwel altijd, geweldig in haar rol als Altman. De film bestaat grofweg uit twee delen die elkaar steeds afwisselen. Natuurlijk Randy en Maria's strijd in het 'heden', maar ook zijn er regelmatig flashbacks naar haar verleden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het begin van Sarah's Key. Het houdt de film goed in balans. Ik ben blij dat het verhaal niet is overgedramatiseerd in de zin dat allerlei heldhaftige daden of grootse speaches de boventoon voeren. Het blijft ondanks de inhoud vrij nuchter, en voelt daarom voor mij ook echter aan.

Al met al eindelijk iets dat potten breekt uit het voorlopig tamelijk hopeloze 2015. Maar er moet wel gezegd worden dat het een behoorlijk zwaar drama is, en dus zal dit denk ik niet iets zijn voor diegenen die liever een bak actie of grote ontploffingen zien. En het schilderij zelf.. ach.. ieder zijn smaak :)

IMDb: 7.4
Ik: 7.8
kijkt veel films
pi_156240870
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:04 schreef starla het volgende:
The Visit (2015)

Shyamalan is terug! *O* Althans grotendeels; zijn eerste 3 films zijn qua niveau nauwelijks te evenaren, maar deze laatste heeft weer dat 'Shyamalan-gevoel'. Geen meesterwerk, maar een hele leuke combinatie van humor en horror, zonder dat het een echte horror-comedie wordt waar ik doorgaans een bloedhekel aan heb. Het is zeer evenwichtig en dat is altijd lastig wil je humor in een horror/thriller gooien, het wordt namelijk vrij snel flauw. Maar deze film heeft daar gelukkig niet onder te lijden.

Het verhaal is degelijk, natuurlijk weer een plottwist die je -als je een beetje na gaat denken en meer van zijn films hebt gezien- wel aan kunt zien komen, maar dat doet niets af aan de film zelf. Het acteren is goed, was erg verrast door Oxenbould; een paar geniale scenes met hem zetten hem echt op de kaart :)

IMdB: 6.9
Ik: 7.5
zeggen dat ergens een plottwist in zit is een van de irritantste manieren van spoilen :%
Wie dit leest is hek.
pi_156241517
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 13:40 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

zeggen dat ergens een plottwist in zit is een van de irritantste manieren van spoilen :%
Haha, het is een film van Shyamalan. Hijzelf is de grootste spoiler want je weet gewoon dat die gaat komen. Dus nee, ik deel jouw mening in dit geval niet.
I feel kinda Locrian today
pi_156245172
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 12:47 schreef -Strawberry- het volgende:
IMDb - D'oh

De U.S. marshal Teddy (DiCaprio) en zijn partner onderzoeken de verdwijning van een psychiatrisch patiënt op een eiland. Stiekem heeft Teddy echter andere motieven om het eiland te onderzoeken.

Ik schaam me dat ik deze nog niet eerder heb gekeken. De film pakt direct door het gebruik van muziek, maar het is de mysterie die je in zijn greep houdt tijdens het kijken. Een film die je doet nadenken, twijfelen, tot je niet anders meer kan dan aannemen hoe het zit. Zit goed in elkaar, iets wat je helaas niet altijd kunt zeggen van films met een twist. Wacht niet zoals ik voordat je hem kijkt, want je zal er geen spijt van krijgen.

9/10
Echt een meesterlijke film ja. Ook een 9 hier.
Moeten zij weten
pi_156246115
De afgelopen tijd weer een aantal films gecheckt. Zojuist Insidious Chapter 3, ik vind horror altijd een moeilijk genre. Als ik maar een keer schrik op een hele film is het voor mij echt waardeloos. Bij deze film was dat niet het geval, er zaten genoeg spannende scènes in. Het verhaal was wel een beetje mager, maar ach, voor een horrorfilm best aardig! 7!

Ook ik heb laatst Vacation gezien, ik ken de film(s?) van vroeger niet, maar ik heb me echt kostelijk vermaakt. Precies mijn humor. Heerlijk plat, flauw en over the top. Een 7.4.

Verder heb ik eindelijk The Usual Suspects gekeken. Wat een vette film. De laatste twintig minuten ofzo, wauw! Een 8.8.

Ten slotte heb ik van de week nog Entourage gekeken. Ik heb de serie nooit gevolgd eerlijk gezegd, maar ik was alsnog benieuwd. Ik vond het mwah. Leuk dat er zo hier en daar een grote ster te zien was, maar het verhaal was echt heel slecht en qua humor vond ik het ook een beetje karig. Een 5.
"They say people never change, but that's bullshit"
pi_156246159
quote:
14s.gif Op zondag 20 september 2015 12:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Shutter Island (2010) - IMDb

9/10
Mwah, het is op zich allemaal wel strak in elkaar gezet, maar Scorcese heeft betere gemaakt. 7/10 dus. Ben op zich sowieso niet zo'n fervent voorstander van de Scorsese-Leo alliantie, zijn vroegere samenwerking met De Niro heeft veel meer betekend voor de filmgeschiedenis. Maar goed, toch erg knap dat Scorsese (i.t.t. bv een Coppola of De Palma) op zijn ouwe dag nog zo zijn stempel kan drukken op het Hollywood-landschap.
pi_156248242
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:38 schreef brostvarta het volgende:
Ten slotte heb ik van de week nog Entourage gekeken. Ik heb de serie nooit gevolgd eerlijk gezegd, maar ik was alsnog benieuwd. Ik vond het mwah. Leuk dat er zo hier en daar een grote ster te zien was, maar het verhaal was echt heel slecht en qua humor vond ik het ook een beetje karig. Een 5.
De film is ook niets meer dan een lange doorsnee aflevering. Het gemiddelde niveau van de serie is veel hoger.
  zondag 20 september 2015 @ 22:01:09 #46
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_156256391
Paper Towns
Het tweede boek van John Green (The Fault in Our Stars) dat wordt verfilmd. Net als bij die film val ik natuurlijk ook nu niet in de beoogde doelgroep. Als je daar wel in valt dan is er genoeg te genieten en kun je je vast wel identificeren met de hoofdpersoon Quentin, die al sinds z`n jeugd verliefd is op z`n overbuurmeisje. Val je niet binnen de doelgroep dan zul je waarschijnlijk vooral een op vele punten voorspelbaar verhaal zien dat mooi gefilmd is. Het einde mag dan niet exact zijn wat je vooraf verwacht, de personages en de rest van het verhaal zijn standaard.
Niets wereldschokkends dus en ook zeker niet zo goed als de vorige verfilming van zijn werk maar wel best goed te doen en goed voor een middagje/avondje hersenloos film kijken.

IMDB Cijfer: 6,9/10
,Mijn Cijfer: 6,5/10
pi_156256510
Carrie

Als groot fan van Stephen King (Carrie was zijn eerste boek dat ik heb gelezen, ik was toen een jaar of twaalf) toch maar eens naar de remake gekeken. Als buitenbeentje op school bleef ik toch een zwak houden voor Carrie. De versie van Brian De Palma was een pareltje en daar kan deze film niet aan tippen, en dat had ik ook niet verwacht. Ik vind deze Carrie gewoon een k*twijf, sorry. Ik kon niet echt medelijden voor haar opbrengen en dat had ik bij Sissy Spacek wel. Dat was zo'n dun, slungelig, arm kind, zo onbeholpen. Chloë is veel te knap, sorry. Wat dachten ze, geef dat kind een bleek smoeltje, wat warrig haar, laat haar ineengedoken staan en pesten maar? Sissy was... tsja... best lelijk gewoon. Chloë recht haar rug en lacht en is een leuke knappe meid. Sissy bleef gewoon onwennig, ook tijdens het eindbal. Ik zag het gewoon niet. Daarnaast had ik ook niet echt het idee dat deze Carrie - op het douche-indicent na - ontzettend veel gepest werd. Anderen nemen het voor haar op tijdens de les, ze helpen haar met de pc. En dan flip je meteen zo :{w

Sorry, zoals je ziet kan ik de eerste film gewoon niet uit m'n hoofd zetten :@ Al was deze Tommy Ross ook wel een schatje.

IMDB: 6
Ik: 6

Sorry, dit is echt m'n eerste review ooit geloof ik, ik kom nooit verder dan 'o ja dat vond ik leuk enzo' :')
Tap tap tap
pi_156257637
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:38 schreef brostvarta het volgende:
De afgelopen tijd weer een aantal films gecheckt. Zojuist Insidious Chapter 3, ik vind horror altijd een moeilijk genre. Als ik maar een keer schrik op een hele film is het voor mij echt waardeloos. Bij deze film was dat niet het geval, er zaten genoeg spannende scènes in. Het verhaal was wel een beetje mager, maar ach, voor een horrorfilm best aardig! 7!

Ook ik heb laatst Vacation gezien, ik ken de film(s?) van vroeger niet, maar ik heb me echt kostelijk vermaakt. Precies mijn humor. Heerlijk plat, flauw en over the top. Een 7.4.

Verder heb ik eindelijk The Usual Suspects gekeken. Wat een vette film. De laatste twintig minuten ofzo, wauw! Een 8.8.

Entourage film was gewoon een toetje voor de fans, maar als je de serie niet hebt gevolgd is er geen reet aan en mis je ook het gros van de (inside) jokes. Het was als film echt ontzettend matig, maar voor mij (en vele anderen) als liefhebber van de serie wel precies wat je ervan verwacht en wat het moet zijn. Gewoon een lange aflevering met een shitload (wel wat overkill ook) aan cameo's, lekkere wijven en karakters die precies doen wat ze al die jaren in de serie ook deden.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 21 september 2015 @ 08:11:00 #49
136 V.
pi_156263593
Furious 7 (2015) - IMDb

Tsja, wat kan ik zeggen? Had ooit deel 1 uitgezeten, en vond het matig, ondanks wat aardige autostunts.

Mijn nieuwsgierigheid was een tijdje geleden gewekt toen niet alleen mijn filmrag Empire, maar ook de Volkskrant laaiend enthousiast werden van deze 7e episode (niet iets wat je zou verwachten).

Dus gisteren maar eens aangeslingerd. WTF?

Hoe komt zo'n film aan 4 sterren van deze twee toko's? Wat een blaartrekkende nonsens. Normaal kan ik daar wel tegen, mits goed gedaan, maar wat viel dat tegen, zeg. Los van wel een geweldig shot in het begin (na een obligate, met testosteron gevulde over-the-top speech van Jason Statham). En daar zit die kutfilm vol mee (obligate, testosteron-over-the-top conversaties).

Mallotig plot (nomaals: kan ik tegen mits goed gedaan), slechte dialogen, belabberde volg-de-lijntjes-en-kleur-in-personages, deus-ex-machina in praktisch elke scène van de film, onlogische handelingen, een oneindige beschikbaarheid aan onbetaalbare auto's voor de personages (o, we rijden hier 5 auto's aan gort, maar we moeten nu naar de andere kant van de wereld en hoppa, daar staan weer vijf supercars voor ons klaar, zodat we niet opvallen in onze geheime missie) en het allerbelangrijkste in een autofilm: de achtervolgingen zijn meh. Zeker in het begin: eerste achtervolging... die is ZO fucking slecht (je ziet gewoon dat het versneld is, auto's rijden op topsnelheid haakse bochten. COME FUCKING ON!!!). Werkelijk ieder personage doet maar wat en alles loopt op magische wijze goed af.

SPOILER
Wat een ergerlijk puberproduct, een voorbeeld van heel veel geld ergens tegenaan smijten is geen garantie voor een goede film.

IMDb 7,4
V. 4.0

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 21 september 2015 @ 11:45:44 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_156266645
Mad Max - Fury Road

Een hoop onnozelheid die desondanks prachtig gefotografeerd is. Zo van de cover van een heavy metal plaat op het scherm. De vele actiescenes zijn zeer inventief bedacht, maar de dialogen en acteerwerk zijn redelijk afwezig en het einde is een beetje een natte scheet.

7.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 september 2015 @ 12:07:14 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156267050
Project T (2015) - IMDb

Heeft een 6,6 op IMDB en dat begrijp ik wel maar toch zou ik het een 7+ geven. Leuke film, mooie beelden en leuke acteurs maar toch een beetje slordig in elkaar gezet, alsof de regisseur even net niet wist welke vorm hij het eraan moest geven en in de film een paar keer van gedachte is veranderd.

Zeker het kijken waard, dat dan weer wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_156267238
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 12:07 schreef jogy het volgende:
Project T (2015) - IMDb

Heeft een 6,6 op IMDB en dat begrijp ik wel maar toch zou ik het een 7+ geven. Leuke film, mooie beelden en leuke acteurs maar toch een beetje slordig in elkaar gezet, alsof de regisseur even net niet wist welke vorm hij het eraan moest geven en in de film een paar keer van gedachte is veranderd.

Zeker het kijken waard, dat dan weer wel.
Tomorrowland dus (Project T?). Toevallig van de week ook gezien. Typisch Disney, vreselijk cliché, de zelfde formule als altijd. En wat is George Clooney toch een hopeloos slechte acteur. Het plot begint prima, maar wordt naar het eind toe steeds idioter. Anyway, ondanks dat alles is de film toch vrij vermakelijk, en is de boodschap - hoe aangedikt en cliché ook - prima. Dat is wat mij betreft het enige dat de meubelen een beetje redt. Van mij een (erg) mager zesje.

Al moet je eerlijk zijn, en concluderen dat al in minuut 1, wanneer dat jochie met z'n jetpack over het land stuitert, eigenlijk al duidelijk is dat je weer naar totaal idiote Disney-onzin zit te kijken. Hij had natuurlijk half dood moeten zijn, maar ach.. filmlogica..

5.6 van mij
kijkt veel films
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 september 2015 @ 12:23:17 #53
862 Arcee
Look closer
pi_156267324
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:18 schreef ellone het volgende:
Tomorrowland dus (Project T?).
quote:
Trivia: In Europe, Disney had to change the name from Tomorrowland to Disney Project T because the name is a registered brand of the electronic music festival Tomorrowland. Likewise, when the festival wanted to have a show in the U.S., they had to change the name to TomorrowWorld.
:)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_156267341
Spy (2015) - IMDb

Actie/Komedie met o.a. Melissa McCarthy, Jude Law en Jason Statham. Een vrouw die een kantoorbaan bij de CIA heeft gaat undercover in de wereld van een wapenhandelaar.

Leuke film. Leuk in beeld gebracht. Zitten zeker grappige stukjes tussen en heb een paar keer hardop moeten lachen. Er zitten ook leuke actiescenes tussen. Het zit al met al goed in elkaar.

7,5
Moeten zij weten
pi_156267342
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

:)
/facepalm ;(
kijkt veel films
  maandag 21 september 2015 @ 12:30:28 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156267456
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:18 schreef ellone het volgende:

[..]

Tomorrowland dus (Project T?). Toevallig van de week ook gezien. Typisch Disney, vreselijk cliché, de zelfde formule als altijd. En wat is George Clooney toch een hopeloos slechte acteur. Het plot begint prima, maar wordt naar het eind toe steeds idioter. Anyway, ondanks dat alles is de film toch vrij vermakelijk, en is de boodschap - hoe aangedikt en cliché ook - prima. Dat is wat mij betreft het enige dat de meubelen een beetje redt. Van mij een (erg) mager zesje.

Al moet je eerlijk zijn, en concluderen dat al in minuut 1, wanneer dat jochie met z'n jetpack over het land stuitert, eigenlijk al duidelijk is dat je weer naar totaal idiote Disney-onzin zit te kijken. Hij had natuurlijk half dood moeten zijn, maar ach.. filmlogica..

5.6 van mij
_O-, daar ben ik het wel mee eens ja, al ben ik wel wat milder. Als je een Disneyfilm kijkt weet je van te voren al hoe deze ongeveer in elkaar gaat steken. Disney is eigenlijk gewoon niet zo goed in dit soort films, ze blijven het wel proberen maar helaas. Het zelfde hadden ze met de film John Carter destijds.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_156267608
If I Stay (2014) - IMDb

Mia krijgt een autogeluk waarbij ze uit haar lichaam treedt. Zo ziet ze alles gebeuren en dat ze zelf dus in een coma ligt.. Ze staat voor de keuze: wakker worden en een leven leiden dat 180 graden gedraaid is, of de grim reaper erbij roepen.

Wel aardige film. Af en toe ontroerende stukjes (vond ik dan he :P ) . Het ongeluk gebeurt al vrij snel in de film en je ziet steeds flashbacks van haar leven tot het ongeluk.

Cijfer 7 (imdb 6.8)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_156268032
Vacation

Leuke film! Heb er een aantal keren hardop om moeten lachen.
Ed Helms is een leuke, grappige acteur en ook Christina Applegate speelt een leuke rol.

Zou hem zeker aanraden bij de fans van ontzettend flauwe comedy's.

Imdb cijfer: 6,3
Mijn cijfer: 8
pi_156268862
If I stay is inderdaad geen onaardig drama. Concept deed wel een beetje denken aan Ghost.

Southpaw (2015) - IMDb : film over een bokser die, net over de toppunt van zijn roem, in de goot raakt door een ernstig voorval binnen zijn gezin en zich vervolgens weer terug de ring in tracht te knokken.

Boksfilms in combinatie met drama kom je automatisch uit op vergelijkingen met de Rocky films al dan niet in combinatie met The Champ en daar is deze film geen enorm opvallende uitzondering op. Wat wel opvallend is zijn de acteerprestaties van Gyllenhaal, die hier een uitstekende prestatie neer zet als bokser waarvan een collectie hersencellen tot appelmoes zijn geslagen. En Rachel McAdams (o.a. The Notebook) is ook geen straf om naar te kijken. Plot voorspelbaar maar prima film en goede eindbattle: 7-

Frozen (2013) - IMDb : animatiefilm over 2 prinsesjes die opgroeien waarvan een 1 bepaalde gave heeft om alles in sneeuw en ijs om te zetten. Ze probeert de gave onder controle te krijgen naarmate ze ouder wordt maar dit lukt niet altijd. Dit heeft de nodige gevolgen voor de mensen om haar heen en het koninkrijk van haar ouders.

Ik heb een zwak voor animatiefilms (die ook geschikt zijn voor volwassenen) en ik werd niet teleurgesteld. Prachtig vormgegeven en leuk verhaal met een lach en een traan. Typisch Disney concept, daardoor wel iets teveel musical trekjes maar mag de (sneeuw) pret niet drukken. Ik was anderhalf uur even in een andere wereld. Aanrader: 7+

Entourage (2015) - IMDb : komedie over een acteur met zijn vriendengroep en hun belevenissen in Hollywood.

Een vrij korte omschrijving want ik heb ook niet meer gezien, na pakweg 20 minuten uitgezet. Misschien moet je de serie kennen om de film te waarderen maar ik vond hem niet grappig en niet leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 22-09-2015 08:41:08 ]
pi_156284276
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:03 schreef CherryLips het volgende:
Carrie

[ afbeelding ]

Als groot fan van Stephen King (Carrie was zijn eerste boek dat ik heb gelezen, ik was toen een jaar of twaalf) toch maar eens naar de remake gekeken. Als buitenbeentje op school bleef ik toch een zwak houden voor Carrie. De versie van Brian De Palma was een pareltje en daar kan deze film niet aan tippen, en dat had ik ook niet verwacht. Ik vind deze Carrie gewoon een k*twijf, sorry. Ik kon niet echt medelijden voor haar opbrengen en dat had ik bij Sissy Spacek wel. Dat was zo'n dun, slungelig, arm kind, zo onbeholpen. Chloë is veel te knap, sorry. Wat dachten ze, geef dat kind een bleek smoeltje, wat warrig haar, laat haar ineengedoken staan en pesten maar? Sissy was... tsja... best lelijk gewoon. Chloë recht haar rug en lacht en is een leuke knappe meid. Sissy bleef gewoon onwennig, ook tijdens het eindbal. Ik zag het gewoon niet. Daarnaast had ik ook niet echt het idee dat deze Carrie - op het douche-indicent na - ontzettend veel gepest werd. Anderen nemen het voor haar op tijdens de les, ze helpen haar met de pc. En dan flip je meteen zo :{w

Sorry, zoals je ziet kan ik de eerste film gewoon niet uit m'n hoofd zetten :@ Al was deze Tommy Ross ook wel een schatje.

IMDB: 6
Ik: 6

Sorry, dit is echt m'n eerste review ooit geloof ik, ik kom nooit verder dan 'o ja dat vond ik leuk enzo' :')
goed gedaan :)
en helemaal mee eens, carrie is veel te leuk en knap, maakt haar totaal ongeloofwaardig, en ook niet eng als ze doorslaat.
pi_156285342
Secret Window (2004) - IMDb

Een psychologische thriller met Johhny Depp in de hoofdrol. Secret Window is een verfilming van het boek van Stephen King.
Het gaat over een schrijver die beschuldigd wordt plagiaat gepleegd te hebben. De nogal aparte man die hem beschuldigd wil z'n gelijk krijgen en blijft schrijver Mort achterna zitten, wat veel spannende confrontaties met zich meebrengt.

Zaten zeker wat spannende momenten tussen. Na een tijdje kon ik wel voorspellen hoe het einde er ongeveer uit zou zijn, en dat wil ik natuurlijk niet :P Over het algemeen wel een aardige film maar ik ben er niet erg enthousiast over. Had er namelijk meer van verwacht.

6
Moeten zij weten
pi_156291969
Cowspiracy: The Sustainability Secret (2014) - IMDb

Opwarming van de aarde is in volle gang, tropische regenwouden verdwijnen en de oceanen worden leeggevist. We weten dat het beter is om de fiets te pakken dan de auto en dat het goed is om zuinig te zijn met water. Milieuorganisaties promoten deze feiten, maar negeren daarbij de grootste bedreiger van onze hulpbronnen en het milieu: veeteelt.

Veeteelt zorgt voor meer uitstoot van broeikasgassen dan het gebruik van fossiele brandstoffen. De productie van een hamburger vereist schrikbarende hoeveelheden water en land. Hoe kan het dat milieuorganisaties dit probleem nauwelijks adresseren? Greenpeace weigert zelfs geïnterviewd te worden voor de film, terwijl de belangen van deze documentaire in lijn staan met hun ideologie. Andere organisaties lijken niet beter geïnformeerd.

De titel leek me vergezocht. Dat is het niet.

Het draait allemaal om duurzaamheid. Hoe kunnen we mensen blijven voorzien in de enorme vraag naar dierlijke producten, als zij zo'n tol eisen van de aarde en onze hulpstoffen? De huidige manier van consumeren is niet houdbaar met een groeiende wereldbevolking. De oplossing lijkt simpel: met zijn allen minder (rund)vlees eten. Waarom willen de organisaties dit nauwelijks benoemen?

Genuanceerd, eye-opening. Wat mij betreft een must-see voor iedereen. Duurzaamheid is immers iets wat ons allemaal aangaat.

Sinds kort te zien op Netflix.

IMDB: 8,7
Mijn cijfer: 9
pi_156300928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:11 schreef KolonelBroodje het volgende:
Rudderless

[ [url=http://cdn2-www.craveonline.com/asset(...)rless.jpg]afbeelding[/url] ]

Drama / Muziek
105 minuten

Wat een genot om naar te kijken ! Prachtige film en onwijs toffe muziek. Ik hoop niet dat de buren last hebben gehad.
Mooi verhaal. Ik heb er van genoten ^O^
Ik geef het een 9
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_156301724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 17:44 schreef Soury het volgende:

[..]

Wat een genot om naar te kijken ! Prachtige film en onwijs toffe muziek. Ik hoop niet dat de buren last hebben gehad.
Mooi verhaal. Ik heb er van genoten ^O^
Ik geef het een 9
Ook recent gekeken, kwam voor mij wel ff als een
SPOILER
Anyway, zeker de moete waard ^O^
Veni, vidi, vodka.
pi_156301866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:25 schreef dumble het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:02:32 #66
136 V.
pi_156305926
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[ afbeelding ]

Hoe kan het dat milieuorganisaties dit probleem nauwelijks adresseren?
Partij voor de Dieren doet niet anders, maar wordt continu als een welvaartspartijtje gezien. Grote nonsens, vrij basaal voor ons voortbestaan. Maar goed. Zeer benieuwd naar deze.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156310111
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:25 schreef dumble het volgende:

[..]

SPOILER
Dat was voor mij ook een hele (positieve) verassing.
pi_156310478
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:37 schreef mister_white het volgende:

Entourage (2015) - IMDb : komedie over een acteur met zijn vriendengroep en hun belevenissen in Hollywood.

Een vrij korte omschrijving want ik heb ook niet meer gezien, na pakweg 20 minuten uitgezet. Misschien moet je de serie kennen om de film te waarderen maar ik vond hem niet grappig en niet leuk.
Dat moet inderdaad en dan alsnog was het een tegenvaller.

Serie was wel leuk tho.
Conscience do cost.
pi_156312737
Little Boy (2015)

Verenigde Staten / Mexico
Oorlog / Drama
106 minuten

geregisseerd door Alejandro Monteverde
met Emily Watson, Tom Wilkinson en Ted Levine

In een klein Amerikaans dorpje in de jaren 40 woont een 8-jarig kind dat de bijnaam 'Little Boy' heeft. Vanwege zijn kleine postuur wordt hij gepest en buitengesloten door leeftijdsgenoten. Zijn enige echte vriend is zijn vader James. Het leven van Little Boy staat dan op z'n kop als zijn vader wordt opgeroepen om te vechten in de oorlog. Geïnspireerd door zijn stripboekheld gelooft Little Boy dat hij zijn vader terug naar huis kan laten komen. Om dit voor elkaar te krijgen zal hij bevriend moeten raken met de persoon die hij het meeste vreest; een oude Japanse man die immers het gezicht van de vijand representeert.

Deze film is een absolute aanrader; Prachtige film, ontroerend, mooi, grappig, emotioneel,.... Deze film heeft t allemaal. Een fantastisch verhaal! Vriendschap en geloof zijn belangrijke thema's. Andere thema's die aan bod komen zijn bijvoorbeeld pesten en racisme. Maar deze film heeft zoveel meer. Vooral de fantasie van de hoofdrolspeler is mooi in de film verweven wat soms grappige momenten oplevert. Erg genoten van deze film

IMDB 7.4/10
Ik 8.5/10
pi_156312807
Ja! Daar heb ik de trailer van gezien, een hele tijd geleden, maar ik was vergeten hoe hij heette :X
Tap tap tap
pi_156312927
Voor mij op dit moment de beste film van dit jaar denk ik :)
Verder vond ik Admiral, Roaring Currents en Dragon Blade ook van de absolute top,
Maar we hebben er nog een paar te gaan zoals The Martian waar ik al een tijdje naar uitkijk

Voor de mensen die de trailer van Little Boy niet hebben gezien

[ Bericht 25% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 23-09-2015 08:36:39 ]
pi_156320114
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[ afbeelding ]

Opwarming van de aarde is in volle gang, tropische regenwouden verdwijnen en de oceanen worden leeggevist. We weten dat het beter is om de fiets te pakken dan de auto en dat het goed is om zuinig te zijn met water. Milieuorganisaties promoten deze feiten, maar negeren daarbij de grootste bedreiger van onze hulpbronnen en het milieu: veeteelt.

Veeteelt zorgt voor meer uitstoot van broeikasgassen dan het gebruik van fossiele brandstoffen. De productie van een hamburger vereist schrikbarende hoeveelheden water en land. Hoe kan het dat milieuorganisaties dit probleem nauwelijks adresseren? Greenpeace weigert zelfs geïnterviewd te worden voor de film, terwijl de belangen van deze documentaire in lijn staan met hun ideologie. Andere organisaties lijken niet beter geïnformeerd.

De titel leek me vergezocht. Dat is het niet.

Het draait allemaal om duurzaamheid. Hoe kunnen we mensen blijven voorzien in de enorme vraag naar dierlijke producten, als zij zo'n tol eisen van de aarde en onze hulpstoffen? De huidige manier van consumeren is niet houdbaar met een groeiende wereldbevolking. De oplossing lijkt simpel: met zijn allen minder (rund)vlees eten. Waarom willen de organisaties dit nauwelijks benoemen?

Genuanceerd, eye-opening. Wat mij betreft een must-see voor iedereen. Duurzaamheid is immers iets wat ons allemaal aangaat.

Sinds kort te zien op Netflix.

IMDB: 8,7
Mijn cijfer: 9
Ook gisteren Cowspiracy gezien en damn, toch wel een docu die je confronteert met het feit dat er iets moet veranderen in onze levenswijze wat betreft het eten van dierlijke producten, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je te maken hebt met een systeem dat dermate ingebakken zit in ons hele bestaan.

Ik ben bang dat ik er ook aan ga moeten geloven door ervoor te kiezen om geen vlees meer te eten. Een echte eye-opener voor degenen die het probleem onder ogen durven te zien en zich niet verschuilen achter de drogredeneringen die mensen zichzelf influisteren om hun vleesconsumptie te rechtvaardigen. Deze docu overdondert je met confronterende feiten en houd je een spiegel voor om je te laten zien hoe kut je daadwerkelijk bezig bent.

5/5*
pi_156327180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:31 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Verder vond ik Admiral, Roaring Currents en Dragon Blade ook van de absolute top,
Maar we hebben er nog een paar te gaan zoals The Martian waar ik al een tijdje naar uitkijk

Ik ben er nog niet helemaal over uit bij Little Boy. Het is natuurlijk heel erg (onwetend) rasistisch,
SPOILER
. Daarnaast was het wel weer een lekkere Amerikaanse preacy hollywood gebeurtenis. De beste film van het jaar? Voor mij zeker niet. Slecht, dat ook niet..

---

quote:
Thanks voor det tip! ^O^
Veni, vidi, vodka.
  woensdag 23 september 2015 @ 20:59:05 #74
136 V.
pi_156332682
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:31 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Dragon Blade
Die heb ik na een kwartier uitgezet. Geen geduld voor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 23 september 2015 @ 22:27:51 #75
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156336515
quote:

Die trailer is wel zeer overtuigend, ja. Ik zie niets dan verdomd goede redenen om met n grote boog om die film heen te lopen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156337710
Identity (2003) - IMDb

Thriller/Mystery met een vleugje horror met o.a. John Cusack en Ray Liotta.

Een groepje mensen zijn tijdens een storm gestrand in een motel in Nevada. Ze komen er na loop van tijd achter dat ze iets met elkaar gemeen hebben.

Wow. Werd aan het begin gelijk in het verhaal gezogen en de 90 minuten speeltijd voelde aan alsof het drie kwartier was. Erg goede thrill momenten met een constante spanning. En een onwijze plottwist! Zeker aan te raden.

8,7
Moeten zij weten
  woensdag 23 september 2015 @ 23:53:19 #77
6941 APK
Factual, I think.
pi_156339191
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:27 schreef DO2 het volgende:

[..]

Die trailer is wel zeer overtuigend, ja. Ik zie niets dan verdomd goede redenen om met n grote boog om die film heen te lopen.
Ik heb zelfs de trailer afgezet :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 24 september 2015 @ 00:05:43 #78
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156339501
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:53 schreef APK het volgende:

[..]

Ik heb zelfs de trailer afgezet :+
Begrijpelijk, ja. Dat ik m tot het eind toe heb afgekeken beschouw ik zonder overdrijving als n mentale overwinning.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156342919
_O-
jullie weten niet wat jullie missen joh, grapjassen ;)
pi_156343042
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:27 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik heb 2.5 minuut van mijn leven vergooid. ;(
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_156343313
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:05 schreef DO2 het volgende:

[..]

Begrijpelijk, ja. Dat ik m tot het eind toe heb afgekeken beschouw ik zonder overdrijving als n mentale overwinning.
Ik dacht, I can do this!

bizar toch, hoe zo een trailer dan binnenkomt he...

SPOILER
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  donderdag 24 september 2015 @ 10:17:48 #82
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_156344440
Bedankt voor de discussie over de trailer. Normaal kijk ik geen trailers, maar deze nu wel: de film is gelijk van mijn shortlist geschrapt, dus ik geloof dat dit mij twee uur verveling heeft gescheeld.
  donderdag 24 september 2015 @ 11:35:57 #83
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156346025
Before the Devil Know´s You´re dead - IMDB

De film opent direct met de scene waar het allemaal om draait, een uit de hand gelopen overval. Door gelijk deze scene erin te gooien met goed acteerwerk was ik compleet vergeten dat ik de film eigenlijk in twee delen wilde kijken aangezien ik hem vrij laat aanzette.

In de film word het verhaal geschetst van 2 broers die allebei geld nodig hebben. Andy (Phillip Seymour Hoffman) is de oudste broer en komt met een idee dat hij deelt met de Hank (Ethan Hawke). De overval word gepleegd en vanaf daar ontwikkelt zich een prachtig verhaal over hoe een simpel plan volledig uit de hand kan lopen.

De film laat de verhaallijnen van alle betrokken personages goed zien en wisselt tussen de verschillende verhalen op een prachtige manier.

Cijfer op IMDB : 7,3
Mijn cijfer: 8,5

[ Bericht 11% gewijzigd door RingBewoner op 24-09-2015 17:27:24 ]
UI Made bij VanilleKwark.
pi_156351566
Identity en Before The Devil Knows You're Dead zijn inderdaad toppertjes.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:59:32 #85
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_156362409
Mission Impossible: Rogue Nation
Alweer het vijfde deel uit de reeks waarin Tom Cruise maar niet dood kan gaan is exact wat je van een M:I film mag verwachten: een geinig verhaal met hoog tempo dat totaal over the top is en genoeg humor en coole stunts bevat en dus de totale twee uur weet te boeien.
Sit back, relax and turn your brain off. Helemaal niets mis mee, heb genoten.

8,0/10

The Intern
Sympathieke comedy waarin de generatie kloof waarover door zoveel ouderen wordt geklaagd heel treffend wordt getoond. Penionado Robert DeNiro heeft het wel gehad met z`n pensioen en wilt weer wat betekenen voor de maatschappij. Hij ontdekt dat de hippe jonge online modewinkel AboutTheFit nog stagiaires zoekt en solliciteert. Hij wordt aangenomen en komt voor bazin en oprichtster Jules Ostin (Anne Hathaway) te werken.
De film spreekt heel slim zowel een jong als oud publiek aan,voor beide doelgroepen zitten er veel punten van herkenning in. DeNiro en Hathaway zetten leuke rollen en hebben een goede chemie. Het is niet heel bijzonder maar wel leuk, op die paar rare zijsprongen van het script na.

7,3/10
pi_156384554
Wildlike (2014) - IMDb

Een 14-jarig meisje gaat op bezoek bij een oom (broer van overleden vader) in Alaska. Moeder is thuis (heeft zich vrijwillig ingeschreven in het gekkenuis). Op eerste gezicht lijkt oom een aardige medelevend persoon, maar omstandigheden veranderen, en het meisje rent weg. Into the wild..

Sterke film, met goede karakters, en natuurlijk de prachtige landschappen van Alaska.

Ik; 8*
Imdb; 7
Veni, vidi, vodka.
pi_156394954
(A Brilliant Young Mind) X+Y

Drama
111 minuten

Op jonge leeftijd ontdekt men dat Nathan lijdt aan autisme waardoor hij altijd moeite heeft gehad om zich te binden met mensen, zelfs met zijn liefdevolle en geduldige moeder Julie. Getallen, voornamelijk priemgetallen, zijn de enige dingen die zinvol voor hem zijn. Maar wanneer de attente leraar meneer Humphreys belangstelling toont in Nathan's talent gaat er een wereld voor hem open.

Bij de eerste scene maakte deze film mij direct nieuwsgierig met de woorden "Omdat ik niet veel praat denken mensen dat ik niets te zeggen heb. Maar dat is niet waar, ik heb heel veel te zeggen maar ben gewoon bang om het te zeggen." De hele film in één keer gezien en mijn aandacht bleef hangen. Ik vond Nathan goed neergezet. De soundtrack vond ik ook erg goed. Het einde was alleen een beetje 'te' in mijn ogen. Erg genoten van deze film!

Cijfer IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 8,2
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:19:54 #88
136 V.
pi_156409240
Cold in July (2014) - IMDb

Heerlijke thriller die zich afspeelt in het midden van de jaren '80. Een jong gezin wordt 's nachts geconfronteerd met een inbreker, en dat is het begin van een reeks gebeurtenissen waarover ik niet al te veel zal vertellen.

Spannend, goed geacteerd en heerlijk om Don Johnson weer eens aan het werk te zien in een toffe rol.

Aanrader wmb.

IMDb: 6.8
V. 7,5

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156416674
The Theory of Everything (2014) - IMDb
Indrukwekkende en aangrijpende film, goed gespeeld en mooie beelden. Enige wat ik jammer vond was dat de chronologie niet echt duidelijk was, maar dat komt ook omdat je dan niet aan een acteur voor elke rol genoeg had gehad.

Ook heel bijzonder om te zien hoe dit verder is verlopen de afgelopen 30 jaar.

Lastige was wel dat ik de hele tijd een snotterende vriendin naast me had ;).

Imdb: 7.7
Danos: 8
Even a broken clock is right twice a day.
pi_156442569
Philomena (2013) - IMDb: een journalist hoort toevallig het verhaal over een vrij simpele vrouw die in de vroege jaren 50 haar kindje gedwongen door de nonnen moest afstaan ter adoptie (ze was ongetrouwd en dat werd toen als een schande voor de familie beschouwd). De journalist zoekt contact met haar, het blijkt dat ze haar zoon nooit vergeten is en besluit na al die jaren om hem samen met de journalist te gaan zoeken. Dat leidt tot opvallende ontdekkingen.

Aangrijpend drama over deze zoektocht. Je bloed begint plaatsvervangend te koken door de hypocriete katholieke nonnen die onder het mom van naastenliefde kinderen van 'gevallen vrouwen' (zo noemde ze dat toen) voor grof geld doorverkochten aan rijke echtparen ter adoptie en kostte wat het kost het contact tussen het kind en de biologische moeder trachtten te traineren. En nog waargebeurd ook, maar goed dat de tijden zijn veranderd. Goede film: 7+

Rudderless (2014) - IMDb : een amerikaanse jongen raakt betrokken bij een 'high school shooting'. De rouwende vader weet zich geen raad met zijn verdriet en raakt aan lager wal. Hij ontdekt dat de jongen een muzikaal talent was en prachtige songs schreef. Hij besluit deze, als eerbetoon, te spelen in lokale pubs ter troosting voor zijn verdriet.

Alweer een drama maar nu ook hier en daar met een glimlach. Op zich een aardig uitgangspunt, het is ook niet echt een slechte film maar waar ik moeite mee heb is het vertekende beeld wat Hollywood heeft over de muziek(business) en de bijbehorende bandjes. Hetzelfde tenenkrommende gevoel heb je als je kijkt naar Rock Star (2001) - IMDb en Almost Famous (2000) - IMDb. Teveel over de top, te dik aangezet, te overdreven. Zo gaat het gewoon in de praktijk niet. Sinds This Is Spinal Tap (1984) - IMDb is er geen fatsoenlijke film over de muziekbusiness geweest, en dan was dat nog een parodie.

De eerste folk-achtige liedjes zijn verder nog wel aardig maar het wordt ook teveel boyband op een gegeven moment en daardoor ongeloofwaardig. Vanwege de onverwachte wending blijft de film echter toch nog wel hangen na de aftiteling: 6+

Lo imposible (2012) - IMDb : In 2004 gaat een Amerikaans gezin (man, vrouw en 3 kleine kinderen) op vakantie in Thailand. Dan barst de hel in de vorm van een tsunami in het idyllische paradijs los, een immens spoor van vernieling en menselijke tragedies achterlatend.

Ook waargebeurd verhaal. De tsunami zelf en de verschrikkingen daarna worden goed in beeld gebracht, je blijft erg lang in onzekerheid wie het allemaal hebben overleefd en wie niet.De zoektochten van de verschillende mensen naar hun naasten is soms schrijnend in beeld gebracht. Prima film: 7+

[ Bericht 1% gewijzigd door mister_white op 28-09-2015 10:27:16 ]
pi_156461071
Jurassic World (2015) - IMDb

Je weet ongeveer wat er gaat gebeuren maar toch gewoon een goede actie/avontuurfilm. Beter dan verwacht. Verder gaaf in beeld gebracht. Verder niet echt iets wat voor mij persoonlijk uitblonk.

7,7
Moeten zij weten
  maandag 28 september 2015 @ 23:32:24 #92
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_156463245
Serendipity
Eén van m`n favoriete romcom`s, door m`n vriendin treffend omschreven als een "zoete roze-wolk film". John Cusack en Kate Beckinsale vormen een heerlijk duo in dit verhaal waarin geluk en speling van het lot zo`n grote rol speelt. Natuurlijk is het einde voorspelbaar maar dat einde is niet waar het hier om gaat, het gaat er om hoe het einde wordt bereikt. En dat is klef maar wat mij betreft genieten, ook na herhaalde kijkbeurten.

Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_156463647
The Intern (2015) - IMDb
Ben, gepensioneerd, mist een richting in zijn leven. Als weduwnaar met te veel vrije tijd om zijn handen en weinig nieuwe dingen om uit te proberen, wil hij zich toch het liefst weer nuttig voelen. Een groeiend modebedrijf is toevallig op zoek naar senior-stagiaires en hij besluit te solliciteren. Daar komt hij te werken voor Jules, de hardwerkende oprichter van het bedrijf.

In eerste instantie deed het me denken aan The Devil Wears Prada, maar dan in een nieuw jasje. Bij The Intern ligt de nadruk echter minder op de modewereld. De relatie tussen Ben en Jules ontwikkelt zich op voorspelbare wijze, zonder daarbij stereotiep te worden. Bij vlagen erg grappig, met soms een serieuzere noot. Positief verrast door deze film. 7,5/10

Man Up (2015) - IMDb
De vrijgezelle Nancy wordt per ongeluk aangezien voor een blind date. Ze besluit impulsief om er in mee te gaan, waarna snel blijkt dat de persoon als wie ze zich voordoet helemaal niet op haar lijkt.

Een tijd terug de eerste 30 minuten van deze film gezien, maar ik heb toen vroegtijdig moeten afhaken. Het verhaal greep me niet echt. Heb toch besloten hem eens af te kijken, en ik moet zegen dat hij best lekker wegkijkt. Goede chemie met een Brits sausje. Geinig tussendoortje. 7/10

Me and Earl and the Dying Girl (2015) - IMDb
Greg is een 17 jarige jongen die met iedereen casual overweg kan, maar daardoor nergens echt bij hoort. Het liefst wil hij onzichtbaar blijven. Zijn enige soort-van-vriend is Earl, waarmee hij slechte films maakt. Onder dwang van zijn moeder raakt hij ook bevriend met Rachel; een meisje met leukemie.

Een onderhoudende film met een origineel vertelperspectief zonder geforceerde zoetsappigheid. Aanrader als je zin hebt in droge humor en een niet zo typische coming of age film. 7,5/10
pi_156464796
Air (2015) - IMDb

Sci-fi film met Norman Reedus (Daryl in The Walking Dead). De lucht op aarde is dodelijk geworden. Een aantal personen met veel kennis zijn in een bunker ingevroren om het voortbestaan vd mensheid te bewaren. Twee mannen moeten eens in de 6 maanden in een tijdbestek van 2 uur de bunker onderhouden. Na een tijdje komt de een erachter dat de ander een mysterieus verleden heeft, wat spanning tussen beide vormt.

Het leek me wel een interessante film. Dat apocalypse sfeertje houdt ik wel van. M'n interesse zwakte wel wat af naarmate de film tot z'n eind kwam, maar het einde zelf maakte wel wat goed.

6,4
Moeten zij weten
  Moderator dinsdag 29 september 2015 @ 09:20:31 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156467147
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:35 schreef KolonelBroodje het volgende:
(A Brilliant Young Mind) X+Y

[ afbeelding ]

Drama
111 minuten

Op jonge leeftijd ontdekt men dat Nathan lijdt aan autisme waardoor hij altijd moeite heeft gehad om zich te binden met mensen, zelfs met zijn liefdevolle en geduldige moeder Julie. Getallen, voornamelijk priemgetallen, zijn de enige dingen die zinvol voor hem zijn. Maar wanneer de attente leraar meneer Humphreys belangstelling toont in Nathan's talent gaat er een wereld voor hem open.

Bij de eerste scene maakte deze film mij direct nieuwsgierig met de woorden "Omdat ik niet veel praat denken mensen dat ik niets te zeggen heb. Maar dat is niet waar, ik heb heel veel te zeggen maar ben gewoon bang om het te zeggen." De hele film in één keer gezien en mijn aandacht bleef hangen. Ik vond Nathan goed neergezet. De soundtrack vond ik ook erg goed. Het einde was alleen een beetje 'te' in mijn ogen. Erg genoten van deze film!

Cijfer IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 8,2

Ja jammer van dat einde de documentaire over "de echte nathan" is ook aan te raden trouwens.

Ik heb die docu een tijd terug gezien en dacht dat sommige van de echte in de film speelden, maar het blijkt dat het gewoon hele goede acteurs zijn... Al hadden ze natuurlijk wel een geweldige berg aan materiaal om de manieren te leren :)
In deze docu herken je gelijk "nathan" en "luke"

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 29-09-2015 09:27:36 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 29 september 2015 @ 09:41:16 #96
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156467433
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 23:32 schreef Timo20 het volgende:
Serendipity
Eén van m`n favoriete romcom`s, door m`n vriendin treffend omschreven als een "zoete roze-wolk film". John Cusack en Kate Beckinsale vormen een heerlijk duo in dit verhaal waarin geluk en speling van het lot zo`n grote rol speelt. Natuurlijk is het einde voorspelbaar maar dat einde is niet waar het hier om gaat, het gaat er om hoe het einde wordt bereikt. En dat is klef maar wat mij betreft genieten, ook na herhaalde kijkbeurten.

Mijn Cijfer: 7,8/10
John Cusack films hebben ook dat effect op mij, net als de film High Fidelity. Een geweldige film die ik keer op keer kan kijken. Cusack zorgt altijd voor een heerlijke vibe in een film.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:44:36 #97
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_156475592
Net Woman in Gold (2015) - IMDb gezien, prachtig en zeker een aanrader!

Maria Altmann, a Jewish refugee, takes on the Austrian government to recover artwork she believes rightfully belongs to her family.

Waargebeurd verhaal over oudere dame die het portret van haar tante terug wil. Ooit gestolen door de nazi's en nu 'eigendom' van museum in Wenen. Detail, het portret is 100 miljoen waard.

Mooie rol voor Ryan Reynolds en ook leuk om Katie Holmes weer eens te zien.

Imdb: 7,4
ik: 8,5
pi_156479039
Jonathan Strange & Mr Norrell (TV Series 2015– ) - IMDb

Het verhaal speelt zich af in een alternatieve geschiedenis in 19de eeuw England rond de tijd van de Napoleontische oorlogen. Deze geschiedenis is gebaseerd op de veronderstelling dat de magie ooit bestond in Engeland en nu is teruggekeerd met twee mannen: Gilbert Norrell en Jonathan Strange.

Hele goede serie, lekker grimmig en duister met vreemde karakters en mooie film setten & kostuums. Ik zal misschien wel al waarschuwen op een wat open einde en aangezien het gebasseerd is op een boek geschreven door Susanna Clarke in 2004 met blijkbaar hetzelfde open einde is het de vraag of er heel gauw een seizoen 2 zal komen. Ze heeft ergens in een interview in 2004 wel gezegd met een nieuw boek bezig te zijn maar dat is inmiddels dus al 11 jaar geleden.. maar misschien is deze verfilming een nieuwe incentive voor haar, who knows
Veni, vidi, vodka.
pi_156491122
The Man With The Iron Fist 2 (2015)

Verenigde Staten
Actie
90 minuten

geregisseerd door Roel Reiné
met RZA, Cary-Hiroyuki Tagawa en Zhu Zhu

De vreemdeling Thaddeus wordt in zwaargewonde toestand nabij een dorp aangetroffen. De mijnwerker Li Kung en zijn vrouw Ah Ni bieden hem toevlucht. Terwijl hij geneest, raakt Thaddeus verstrikt in een conflict dat de dorpelingen hebben met de kwaadaardige Master Ho, zijn snode Beetle Clan en de angstaanjagende Lord Pi.

Deze film viel op elk vlak tegen in vergelijking met het eerste deel. Een bij elkaar geraapt verhaal. De cast is niet echt indrukwekkend. De special effects waren niet veel beter dan de jaren '80. De actiescenes waren ok.

IMDB 4.3/10
Ik 5/10
.
.
.
.
Parallels (2015)

Verenigde Staten
Sciencefiction / Actie
83 minuten

geregisseerd door Christopher Leone
met Mark Hapka, Jessica Rothe en Eric Jungmann

Ronan Carver (Mark Hapka) is een vechter die een mysterieuze oproep krijgt van zijn vader, die hij in jaren niet meer gesproken heeft. Hij moet naar huis komen, maar daar blijkt niemand te zijn. Zijn zus Beatrix (Jessica Rothe) en een vriend duiken ook op en samen besluiten ze op zoek te gaan naar hem. Dat leidt hen uiteindelijk naar een mysterieus gebouw en vanaf het moment dat ze er instappen gebeuren er onverklaarbare zaken

Wederom viel deze film een beetje tegen. Het is een aantrekkelijk verhaal maar de uitwerking ervan was teleurstllend. De reizen naar parallelle werelden had wel wat meer gemogen. Er had zoveel meer ingezeten. Ik heb zelden zo'n open einde van een film gezien. alsof de film halverwege ineens uitviel. Afwachten tot deel 2 dan maar

IMDB 6.3/10
Ik 6/10
pi_156525105
The Conjuring (2013) - IMDb

Was wel benieuwd naar deze film aangezien een 7,5 op IMDb vrij hoog is voor een horrorfilm. Ik ben totaal geen fan van dit genre, maar ik verveelde me en was benieuwd.

Dat gezegd hebbende vond ik het een prima film. Zat wel een aardig verhaal in, normaal moet ik een beetje lachen van de verhalen in horrorfilms. Voor de rest wel goede schrikmomenten maar vond 'm niet onwijs eng.

7
Moeten zij weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')