abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:35:31 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156104710
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:29 schreef misteriks het volgende:
Een geoefende proever kan toch wel een onderscheid maken en de vaker complexe smaakervaring van een kwalitateitsvolle Champagne meer apprecieren dan de vaak nogal vlakke smaak die vele Sekt's hebben
Je mist nog steeds het punt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:37:59 #52
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_156104748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Franse wijn had in NL 20 jaar geleden nog een marktaandeel van meer dan 50%, tegenwoordig zitten ze op een 32% marktaandeel, terwijl de hoeveelheid verkochte wijn blijft stijgen daalt niet alleen het percentage marktaandeel van de Franse wijn, maar ook de absolute hoeveelheid die ze in NL verkopen.
Dat maakt ze niet onsuccesvol. Ze verliezen ook terein tov van Spaanse wijnen maar ze blijven een niet te negeren speler. Wat ik bedoel te zeggen is dat tot nu toe hun strategie werkt.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:38:18 #53
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_156104753
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_156104771
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
als de meesten Cava en Sekt lekkerder vinden, waarom zou je dan aan deze mensen Champagne willen aanraden of verkopen?
Niet. Dat is bij mij bij verkoop ook nooit het uitgangspunt geweest. Uiteindelijk werkt dat ook tegen je, je klanten komen gelukkiger terug als je goed luistert naar wat ze willen dan wanneer je ze klakkeloos geeft wat ze vragen omdat ze ergens hebben gehoord of gelezen dat iets goed is.

Ik doe nu iets heel anders, maar dat mis ik nog wel. Supergrappig soms, mensen die een Kardonnè willen, of een Champagne van 1.50 (appelcider...) of een paar merlotten. :-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:40:02 #55
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_156104784
Wat hebben die cijfers nou weer te maken met het verhaal welke bubbels je lekkerder vindt? Ja, Fransen zijn goed in het verkopen van hun wijn.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:48:17 #56
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_156104947
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:40 schreef Bramito het volgende:
Wat hebben die cijfers nou weer te maken met het verhaal welke bubbels je lekkerder vindt? Ja, Fransen zijn goed in het verkopen van hun wijn.
niets mis met een intressant plaatje toch?
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:56:01 #57
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_156105122
Wat is hiet zo interessant aan? Duitsland importeerde 30 miljoen flessen Cava maar dat was een daling van 24%. Lekker belangrijk.
Siesta & Fiesta!
pi_156108623
Ik drink heel veel bubbels. Maar ik vind dat je ze helemaal niet zo kunt rangschikken. Per soort zit er zoveel verschil in. Eigenlijk is het allemaal hetzelfde alleen uit een andere streek. En de een is beter dan de ander binnen die streken. Heb ook wel eens hele lekkere Fonkelwijn gedronken (de Zuid-Afrikaanse variant).
pi_156108739
Hier wordt trouwens de Prosecco wel laag gewaardeerd, maar dat komt denk ik omdat iedereen die troep van de supermarkt koopt en kent. Als je een DOCG gekwalificeerde Prosecco uit Valdobbiabene hebt (het Proseccodorp bij uitstek), dan kan die alle andere soorten bubbels toch wel overwinnen.
pi_156109127
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 21:28 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Nee.
Andere grond, ander klimaat, andere druivensoorten, andere maximumopbrengst per hectare. Dus krijg je een ander product.

Hoezo een ander klimaat? Het klimaat in de Champagne-Ardennes is toch hetzelfde als bijvoorbeeld van andere streken in Noord-Frankrijk waar cremants vandaan komen?
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:42:37 #61
45206 Pietverdriet
pi_156109498
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:37 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dat maakt ze niet onsuccesvol. Ze verliezen ook terein tov van Spaanse wijnen maar ze blijven een niet te negeren speler. Wat ik bedoel te zeggen is dat tot nu toe hun strategie werkt.
Ze produceren nog maar 2/3 van wat ze 15 jaar geleden produceerden.
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:09:31 #62
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_156110224
Volgens mij is het nu weer iets meer dan dat. Ik snap je punt wel, maar ze produceren en verkopen nog verschrikkelijk veel wijn over de hele wereld en de literprijs is relatief hoog. Daar kunnen ze echt in een hoop landen nog wat van leren.

Het sowieso de trend in Europa dat de er steeds minder wijn geproduceerd wordt. Er is/was een overschot en er lopen programma's om wijngebieden om te zetten naar andere producten. Er wordt betaald om te rooien.
Siesta & Fiesta!
pi_156111351
Ik mis de Franciacorta.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_156112285
ja kijk dit filmpje en vraag je af of je wel graag franse champagne wil...
pi_156112336
Aldus.
pi_156114222
23761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hoezo een ander klimaat? Het klimaat in de Champagne-Ardennes is toch hetzelfde als bijvoorbeeld van andere streken in Noord-Frankrijk waar cremants vandaan komen?
Niet per se. Hangt ook nogal af van welke klimaatindeling je volgt, maar ik neem aan dat je je voor kunt stellen dat er wel een verschil is tussen bijvoorbeeld de Loire (dichter bij zee), Champagnestreek en Elzas (meer landinwaarts, hoogteverschil) qua klimaat. Tussen Saumur en Epernay zit 450 kilometer, tussen Epernay en Riquewihr zo'n 300.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_156159853
quote:
3s.gif Op maandag 14 september 2015 22:38 schreef golfer het volgende:
Iwanius maar eens vragen. Die drinkt ongeveer elke dag wel een fles Champagne en vaak zitter daar erg exclusieve exemplaren bij.
Vind je? Ik vind het wel meevallen. Volgens mij heb je mij nergens een Cristal van Louis Roederer of een gehypte Armand de Brignac of voor mij part een Krug zien bestellen als ik buiten de deur eet.

Daarbij drink bijna alleen maar champagne als ik buiten de deur ben,hoe raar dit ook klinkt.
En dan bestel ik meestal merken in de betere restaurants die ik niet ken maar mij wel wat lijken. Thuis zie je mij zelden een fles opentrekken en die keren zijn op 1 hand te tellen als je het per maand wilt berekenen. Zelfde als met sigaar roken. Doe ik ook amper. Alleen buiten de deur.

V.w.b. mijn voorliefde voor champagnes en waarom, is dat een oude discussie waar CUL collega Piet en ik het eerder oneens over bleven. Ik heb na 40-50+ jaren alles al gehoord, gelezen,bezocht en zelfs geproefd op bubbel gebied dat ik er wel een beetje klaar mee ben en de oeverloze discussies meer zie als een kakofonie van zoveel meningen.

Ik stel mij op het punt dat een smaak altijd persoonsgebonden is en zolang je dat aanhoudt geniet dan van het moment dat je een fles champagne, cremant,sekt,cava of wat dan ook opentrekt.

Oh ja.

Voor mijn wijn en bubbelcollectie heb ik deze drie flessen vanmiddag gekocht voor een zacht prijsje omdat degene van wie ze waren momenteel wat krap bij kas zat en tja...dan ben ik altijd bereid iemand even te helpen. })

Over een maandje of wat bestaat er een kans dat ik naar een hele exclusieve en besloten proeverij ga van een diehard verzamelaar die een wijncollectie heeft waar je U tegen zegt en dan vooral omdat hij er een paar hele zelfdzame Château Latours heeft staan die ik nog nooit geproefd heb. (jaren 10-20-30 van wat ik hoorde)

Wordt vervolgd!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2015 00:12:19 ]
pi_156160118
Drink alleen champagne, flesje veuve cliquot met oud en nieuw
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_156160190
Veuve is altijd mijn 'Coca cola' ( = champagne waar je nooit de plank mee kan mis slaan) champagne geweest boven de standaard Moet die in verhouding zijn prijs-kwaliteit niet waarmaakt.
pi_156162032
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Leuk idee voor een feestje, bubbels proeven. Neem een stel flessen bubbels (cava, champagne, sekt, cremant, krimsekt, etc) en wikkel ze in alufolie en daarna in plastic folie. Haal de kurken er van af en laat iemand anders ze nummeren.
Nu weet niemand wat er in welke fles zit.
Hang een groot vel papier op en ga lekker proeven, schrijf op wat men van de verschillende flessen vindt en geef een cijfer.
Aan het eind van de avond onthul je dan welke wijn wint.
Ik voorspel, zeer verrassende resultaten, vooral met mensen die altijd beweren dat échte champagne toch echt het lekkerste is.
Bedankt dat je even hebt uitgelegd hoe zoiets gaat. De term blind-proeven zou mij niets zeggen namelijk.
pi_156162504
quote:
6s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind het wel meevallen. Volgens mij heb je mij nergens een Cristal van Louis Roederer of een gehypte Armand de Brignac of voor mij part een Krug zien bestellen als ik buiten de deur eet.

Daarbij drink bijna alleen maar champagne als ik buiten de deur ben,hoe raar dit ook klinkt.
En dan bestel ik meestal merken in de betere restaurants die ik niet ken maar mij wel wat lijken. Thuis zie je mij zelden een fles opentrekken en die keren zijn op 1 hand te tellen als je het per maand wilt berekenen. Zelfde als met sigaar roken. Doe ik ook amper. Alleen buiten de deur.

V.w.b. mijn voorliefde voor champagnes en waarom, is dat een oude discussie waar CUL collega Piet en ik het eerder oneens over bleven. Ik heb na 40-50+ jaren alles al gehoord, gelezen,bezocht en zelfs geproefd op bubbel gebied dat ik er wel een beetje klaar mee ben en de oeverloze discussies meer zie als een kakofonie van zoveel meningen.

Ik stel mij op het punt dat een smaak altijd persoonsgebonden is en zolang je dat aanhoudt geniet dan van het moment dat je een fles champagne, cremant,sekt,cava of wat dan ook opentrekt.

Oh ja.

Voor mijn wijn en bubbelcollectie heb ik deze drie flessen vanmiddag gekocht voor een zacht prijsje omdat degene van wie ze waren momenteel wat krap bij kas zat en tja...dan ben ik altijd bereid iemand even te helpen. })

Over een maandje of wat bestaat er een kans dat ik naar een hele exclusieve en besloten proeverij ga van een diehard verzamelaar die een wijncollectie heeft waar je U tegen zegt en dan vooral omdat hij er een paar hele zelfdzame Château Latours heeft staan die ik nog nooit geproefd heb. (jaren 10-20-30 van wat ik hoorde)

Wordt vervolgd!
Gozer je eet elke dag zowat 2 keer buiten de deur. _O-
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_156168512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier wordt trouwens de Prosecco wel laag gewaardeerd, maar dat komt denk ik omdat iedereen die troep van de supermarkt koopt en kent. Als je een DOCG gekwalificeerde Prosecco uit Valdobbiadene hebt (het Proseccodorp bij uitstek), dan kan die alle andere soorten bubbels toch wel overwinnen.
dit inderdaad. Bests fles ooit geproefd qua mouserende wijn- prosecco Valdobbiadene- cartizze , Huis even kwijt. Champagne is aan veel meer regels gebonden maar niet altijd lekkerder. Staat op Netflix een leuke docu over het maken van champagne.

Edit: deze http://www.docwine.it/IT/(...)re-v8+.php?idVar=392 Destijds 25 voor betaald op het vliegveld.

[ Bericht 15% gewijzigd door mytec op 17-09-2015 13:43:47 ]
  donderdag 17 september 2015 @ 16:59:39 #73
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_156173820
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 17:21 schreef Z het volgende:
En wisten jelui dat er ook prima "champagnes" in Engeland gemaakt worden? Bijvoorbeeld Nyetimber of Ridgeview.
Door de temperatuurstijgingen in de afgelopen decenia, hebben sommige Engelse wijngebieden nu hetzelfde klimaat als de Champagne vroeger had. En produceren daarom uitstekende bubbelwijnen. Champagne uit de champagne, wordt nu soms gemaakt uit druiven die eigenlijk in een ander klimaat staan dan dechampagne streek vroeger had, dus is dat dan wel echte champagne, kun je je afvragen!
(en als ik uit m'n nek klets, dan is dat de schuld van de BBC, want daar heb ik dat gezien!)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:04:52 #74
45206 Pietverdriet
pi_156190671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Door de temperatuurstijgingen in de afgelopen decenia, hebben sommige Engelse wijngebieden nu hetzelfde klimaat als de Champagne vroeger had. En produceren daarom uitstekende bubbelwijnen. Champagne uit de champagne, wordt nu soms gemaakt uit druiven die eigenlijk in een ander klimaat staan dan dechampagne streek vroeger had, dus is dat dan wel echte champagne, kun je je afvragen!
(en als ik uit m'n nek klets, dan is dat de schuld van de BBC, want daar heb ik dat gezien!)
Mais, Des Rostbeef, zay zoo not 'ave ze TERROIRRRRE!
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:14:42 #75
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156190758
Niks mis met alle soorten, zolang de smaak goed is. Ik vind het feestelijk om een goede echte champagne open te trekken omdat het "gewoon echt is". Maar voor de bijzondere smaak hoeft dat ook weer niet persé, meer voor de ambiance.
Meestal heb ik een goede Loire (Crèmant) liggen voor een kwart van de prijs van een Clicquot en dat doet het altijd meer dan prima.
Nu heb ik op aanraden van mijn wijnhandel een Villa Conchi meegenomen. Een lichte brut van, zogezegd, hoge kwaliteit. Ik ben erg benieuwd.

Het zit mijns inziens altijd in de smaak, niet in de naam.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')