Er is een woord voor mensen die zich iets noemen en enkel wanneer het uitkomt er mee schermen, maar niet daadwerkelijk zijn wat ze zeggen. Dat is leugenaar, of zachter gezegd hypocriet. Maar wanneer men zich Moslim noemt, dan moet men de koran als volmaakt boek aannemen, en de autoriteit van de Koran boven alls stellen, ergo absoluut!quote:Op zondag 13 september 2015 21:54 schreef Aloulu het volgende:
Denk jij dat de meerderheid van de mensen die de overheids volgen een grove schatting (op basis van etniciteit overigens) als Moslim beschouwt daadwerkelijk vijfmaal per dag bidt?
En dan hebben we ongetwijfeld weer te maken met zowel verschillende interpretaties van de Sunnah, als moslims die daar helemaal geen waarde aan hechten.quote:Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De rituele aanbidding, the manual, if you will, diepgaande toelichting e.d. komen allemaal van de Sunnah(traditie)/ Hadith).
Weetje, je hoefde niet eens verder te gaan dan de eerste zin:quote:Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja.
https://en.wikipedia.org/wiki/Five_Pillars_of_Islam
quote:The Five Pillars of Islam (arkān al-Islām أركان الإسلام; also arkān al-dīn أركان الدين "pillars of the religion") are five basic acts in Islam, considered mandatory by believers and are the foundation of Muslim life. They are summarized in the famous hadith of Gabriel
Ja leuk. Maar blijkbaar zijn er dus mensen die zichzelf en Moslim noemen en toch niet alle regeltjes in hun leven aanhouden. Misschien iets nieuws voor jou, voor anderen niet. Het is dus totaal irrelevant wat jij als niet-Moslim van de Islam vindt wanneer we het hebben over Moslims oftewel de gelovigen die zich eraan toeschrijven want jij schrijft je er niet aan toe. De mensen die dat wel doen zijn relevant. En blijkbaar zien die hun religie niet zoals jij dat doet. Anders hadden we nu in NL een gigantische oorlog met bijna 1 miljoen Nederlandse Moslims.quote:Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef HongKongPhoey het volgende:
Er is een woord voor mensen die zich iets noemen en enkel wanneer het uitkomt er mee schermen, maar niet daadwerkelijk zijn wat ze zeggen. Dat is leugenaar, of zachter gezegd hypocriet. Maar wanneer men zich Moslim noemt, dan moet men de koran als volmaakt boek aannemen, en de autoriteit van de Koran boven alls stellen, ergo absoluut!
Dan kan je daar op aangesproken ja. Die Koran maakt je Moslim, zonder kan je geen Moslim zijn.
Noem jezelf dan geen Moslim, noem jezelf gelovig!!
Het punt was dat het niet in de Koran staat.quote:Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja.
https://en.wikipedia.org/wiki/Five_Pillars_of_Islam
Alevieten/Alawieten(not the same thing) . Sjieten, Koranieten, meeste Ahmaddiyah en Bahai's verwerpen het en willen er absoluut niets mee te maken hebben.quote:Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
En dan hebben we ongetwijfeld weer te maken met zowel verschillende interpretaties van de Sunnah, als moslims die daar helemaal geen waarde aan hechten.
staat in de hadith.quote:Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er staat kennelijk nergens in de Koran dat een moslim 5 keer per dag moet bidden. Aangezien ik Triggershot qua kennis van de Koran hoog heb zitten neem ik dat zo van hem aan.
En dat betwist niemand hier geloof ik.quote:
mijn punt was dat het in de islam verplicht is, 5 keer bidden. officieel. en dan de overgrote meerderheid van moslims zich daar niks van aantrekt.quote:Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het punt was dat het niet in de Koran staat.
Officieel? En wie bepaalt dat dan? Zoals gezegd: lang niet alle moslims hechten waarde aan de Hadith. En het is mij niet geheel duidelijk waarom de Hadith zou voorschrijven wat 'officieel verplicht' is in de Islam.quote:Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
mijn punt was dat het in de islam verplicht is, 5 keer bidden. officieel. en dan de overgrote meerderheid van moslims zich daar niks van aantrekt.
Dat sowieso ja.quote:Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef pokkerdepok het volgende:
en dat hongkongpoey's extremistische interpretatie dus niet die van alle moslims is, maar alleen van extremisten en fundamentalisten.
Snap(te) ik, maar toevallig was het al in een ander topic aan bod gekomen en werd het hier weer herhaald alsof bepaalde dingen zo concreet uitgewerkt zijn in de Koran, vandaar dat ik het opmerkte.quote:Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef pokkerdepok het volgende:
mijn punt was dat het in de islam verplicht is, 5 keer bidden. officieel. en dan de overgrote meerderheid van moslims zich daar niks van aantrekt.
Het ochtend- en avondgebed worden in vers 24:58 genoemd.quote:Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
De rituele aanbidding, the manual, if you will, diepgaande toelichting e.d. komen allemaal van de Sunnah(traditie)/ Hadith).
Ik wacht nog op iets waarin Aloulu mij inhoudelijk gaat tegenspreken om een praktische voorbeeld te geven van meningsverschillen in de moslimwereld.quote:Op zondag 13 september 2015 22:11 schreef Molurus het volgende:
Want zoals Aloulu terecht opmerkt: als de droomwereld van TS de werkelijkheid was dan zouden we nu in oorlog zijn met 1 miljoen moslims in ons land.
Voor een belangrijk deel van de moslims houdt de Islam daar wel op.quote:Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dus? nog steeds verplicht. de islam houdt niet op bij de koran
Vertel dat maar aan de Koraniet.quote:Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dus? nog steeds verplicht. de islam houdt niet op bij de koran
Ik zeg niet anders. het is irrelevant wat jij en ik er van vinden. Het is zelfs irrelevant wat de Moslim er van vindt. Er is binnen Islam/Koran geen ruimte om iets te vinden namelijk. Het is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit. Vinden is niet relevant, Het gaat er enkel om wat de Koran vindt!!quote:Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Aloulu het volgende:
Ja leuk. Maar blijkbaar zijn er dus mensen die zichzelf en Moslim noemen en toch niet alle regeltjes in hun leven aanhouden. Misschien iets nieuws voor jou, voor anderen niet. Het is dus totaal irrelevant wat jij als niet-Moslim van de Islam vindt
Dit blijft een absurd standpunt voor iemand die de Koran verwerpt.quote:Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef HongKongPhoey het volgende:
Het is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit. Vinden is niet relevant, Het gaat er enkel om wat de Koran vindt!!
vsquote:Sunni, Jafari and Ismaili doctrines:
the penalty for apostasy is death under Sunni and Shia Hudood law.
quote:In Quranism apostasy is not a crime.
vsquote:Sunni and Shia shariah law orders execution by stoning for adulterers and homosexuals.
quote:Quranism rejects stoning as a pagan practice which Abraham's father threatened Abraham with if he left polytheism
vsquote:Some Sunni and Shia scholars believe that slavery is permissible if the slaves are non-Muslim and they are treated kindly. Other Sunni and Shia scholars believe that slavery was permissible during Muhammad's lifetime, but that now it should be gradually abolished where it exists.
meer voorbeeldenquote:Slavery is wrong as really all people are slaves of their creator. Slavery that exists is valid because it is grandfathered, but should be ultimately abolished
Ja en gelukkig bestaan er in 2015 helemaal geen stromingen onder Moslims en een legio aan verschillende opvattingen en interpretatiesquote:Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik zeg niet anders. het is irrelevant wat jij en ik er van vinden. Het is zelfs irrelevant wat de Moslim er van vindt. Er is binnen Islam/Koran geen ruimte om iets te vinden namelijk. Het is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit. Vinden is niet relevant, Het gaat er enkel om wat de Koran vindt!!
Je snapt niet dat iemand die niet achter de Koran aanloopt wel kan vaststellen dat de Koran zegt dat het een volmaakt boek is, en dat het absolute autoriteit heeft volgens Islam/Koran?quote:Op zondag 13 september 2015 22:20 schreef Molurus het volgende:
Dit blijft een absurd standpunt voor iemand die de Koran verwerpt.
Welke stromingen binnen Islam zijn niet gebaseerd op de Koran dan?quote:Op zondag 13 september 2015 22:22 schreef Aloulu het volgende:
Ja en gelukkig bestaan er in 2015 helemaal geen stromingen onder Moslims en een legio aan verschillende opvattingen en interpretaties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |