abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156062218
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:54 schreef Aloulu het volgende:
Denk jij dat de meerderheid van de mensen die de overheids volgen een grove schatting (op basis van etniciteit overigens) als Moslim beschouwt daadwerkelijk vijfmaal per dag bidt?
Er is een woord voor mensen die zich iets noemen en enkel wanneer het uitkomt er mee schermen, maar niet daadwerkelijk zijn wat ze zeggen. Dat is leugenaar, of zachter gezegd hypocriet. Maar wanneer men zich Moslim noemt, dan moet men de koran als volmaakt boek aannemen, en de autoriteit van de Koran boven alls stellen, ergo absoluut!

Dan kan je daar op aangesproken ja. Die Koran maakt je Moslim, zonder kan je geen Moslim zijn.

Noem jezelf dan geen Moslim, noem jezelf gelovig!!
pi_156062254
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De rituele aanbidding, the manual, if you will, diepgaande toelichting e.d. komen allemaal van de Sunnah(traditie)/ Hadith).
En dan hebben we ongetwijfeld weer te maken met zowel verschillende interpretaties van de Sunnah, als moslims die daar helemaal geen waarde aan hechten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156062345
quote:
Weetje, je hoefde niet eens verder te gaan dan de eerste zin:

quote:
The Five Pillars of Islam (arkān al-Islām أركان الإسلام; also arkān al-dīn أركان الدين "pillars of the religion") are five basic acts in Islam, considered mandatory by believers and are the foundation of Muslim life. They are summarized in the famous hadith of Gabriel
pi_156062401
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef HongKongPhoey het volgende:
Er is een woord voor mensen die zich iets noemen en enkel wanneer het uitkomt er mee schermen, maar niet daadwerkelijk zijn wat ze zeggen. Dat is leugenaar, of zachter gezegd hypocriet. Maar wanneer men zich Moslim noemt, dan moet men de koran als volmaakt boek aannemen, en de autoriteit van de Koran boven alls stellen, ergo absoluut!

Dan kan je daar op aangesproken ja. Die Koran maakt je Moslim, zonder kan je geen Moslim zijn.

Noem jezelf dan geen Moslim, noem jezelf gelovig!!
Ja leuk. Maar blijkbaar zijn er dus mensen die zichzelf en Moslim noemen en toch niet alle regeltjes in hun leven aanhouden. Misschien iets nieuws voor jou, voor anderen niet. Het is dus totaal irrelevant wat jij als niet-Moslim van de Islam vindt wanneer we het hebben over Moslims oftewel de gelovigen die zich eraan toeschrijven want jij schrijft je er niet aan toe. De mensen die dat wel doen zijn relevant. En blijkbaar zien die hun religie niet zoals jij dat doet. Anders hadden we nu in NL een gigantische oorlog met bijna 1 miljoen Nederlandse Moslims.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_156062426
quote:
Het punt was dat het niet in de Koran staat. :P
pi_156062436
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 21:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dan hebben we ongetwijfeld weer te maken met zowel verschillende interpretaties van de Sunnah, als moslims die daar helemaal geen waarde aan hechten.
Alevieten/Alawieten(not the same thing) . Sjieten, Koranieten, meeste Ahmaddiyah en Bahai's verwerpen het en willen er absoluut niets mee te maken hebben.
pi_156062462
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er staat kennelijk nergens in de Koran dat een moslim 5 keer per dag moet bidden. Aangezien ik Triggershot qua kennis van de Koran hoog heb zitten neem ik dat zo van hem aan.
staat in de hadith.
pi_156062510
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

staat in de hadith.
Dus niet de Koran.
pi_156062581
quote:

[..]

staat in de hadith.
En dat betwist niemand hier geloof ik. ;) (Ik ben zelf geen kenner. Ik acht die teksten sowieso irrelevant voor wat mensen nu werkelijk geloven.)
pi_156062983
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het punt was dat het niet in de Koran staat. :P
mijn punt was dat het in de islam verplicht is, 5 keer bidden. officieel. en dan de overgrote meerderheid van moslims zich daar niks van aantrekt.

en dat hongkongpoey's extremistische interporetatie dus niet die van alle moslims is, maar alleen van extremisten en fundamentalisten.
pi_156063269
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

mijn punt was dat het in de islam verplicht is, 5 keer bidden. officieel. en dan de overgrote meerderheid van moslims zich daar niks van aantrekt.
Officieel? En wie bepaalt dat dan? Zoals gezegd: lang niet alle moslims hechten waarde aan de Hadith. En het is mij niet geheel duidelijk waarom de Hadith zou voorschrijven wat 'officieel verplicht' is in de Islam.

Wat dat betreft is het niet heel anders dan Christenen die niet algemeen waarde hechten aan wat de Paus zegt. Een deel doet dat wel, een ander deel niet.

quote:

en dat hongkongpoey's extremistische interpretatie dus niet die van alle moslims is, maar alleen van extremisten en fundamentalisten.
Dat sowieso ja. :) En laten we daar nou in godsnaam blij mee zijn en dat toejuichen in plaats van ontkennen zoals TS doet.

Want zoals Aloulu terecht opmerkt: als de droomwereld van TS de werkelijkheid was dan zouden we nu in oorlog zijn met 1 miljoen moslims in ons land.
pi_156063363
quote:
Snap(te) ik, maar toevallig was het al in een ander topic aan bod gekomen en werd het hier weer herhaald alsof bepaalde dingen zo concreet uitgewerkt zijn in de Koran, vandaar dat ik het opmerkte. :)
pi_156063414
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Triggershot het volgende:
De rituele aanbidding, the manual, if you will, diepgaande toelichting e.d. komen allemaal van de Sunnah(traditie)/ Hadith).
Het ochtend- en avondgebed worden in vers 24:58 genoemd.

24:58 Jullie die geloven, de slaven waarover jullie beschikken en zij uit jullie midden die nog niet de puberteit bereikt hebben, moeten aan jullie op drie tijden vragen of het gelegen komt: voor het gebed van de dageraad, wanneer jullie op de middag je kleren aflegt en na het avondgebed, drie tijden namelijk waarop jullie ongekleed zijn.

De Koran heeft het over 3 keer bidden, 2 keer komt uit de hadith. Maar praktisch alle Moslims volgen de 5 salats die als standaard gelden binnen Islam
pi_156063422
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2015 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus niet de Koran.
ja dus? nog steeds verplicht. de islam houdt niet op bij de koran
pi_156063443
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:11 schreef Molurus het volgende:
Want zoals Aloulu terecht opmerkt: als de droomwereld van TS de werkelijkheid was dan zouden we nu in oorlog zijn met 1 miljoen moslims in ons land.
Ik wacht nog op iets waarin Aloulu mij inhoudelijk gaat tegenspreken om een praktische voorbeeld te geven van meningsverschillen in de moslimwereld.
pi_156063453
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Voor een belangrijk deel van de moslims houdt de Islam daar wel op.
pi_156063474
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de Koraniet.
pi_156063618
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:00 schreef Aloulu het volgende:
Ja leuk. Maar blijkbaar zijn er dus mensen die zichzelf en Moslim noemen en toch niet alle regeltjes in hun leven aanhouden. Misschien iets nieuws voor jou, voor anderen niet. Het is dus totaal irrelevant wat jij als niet-Moslim van de Islam vindt
Ik zeg niet anders. het is irrelevant wat jij en ik er van vinden. Het is zelfs irrelevant wat de Moslim er van vindt. Er is binnen Islam/Koran geen ruimte om iets te vinden namelijk. Het is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit. Vinden is niet relevant, Het gaat er enkel om wat de Koran vindt!!

Volgens mij begrijp je nu eindelijk een beetje hoe het zit.
pi_156063645
quote:
staat in de hadith.
2 keer extra komt uit hadith
pi_156063697
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef HongKongPhoey het volgende:

Het is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit. Vinden is niet relevant, Het gaat er enkel om wat de Koran vindt!!
Dit blijft een absurd standpunt voor iemand die de Koran verwerpt.
pi_156063833
Damn, de verschillen zijn wel erg tegenstrijdig:

quote:
Sunni, Jafari and Ismaili doctrines:

the penalty for apostasy is death under Sunni and Shia Hudood law.
vs

quote:
In Quranism apostasy is not a crime.
quote:
Sunni and Shia shariah law orders execution by stoning for adulterers and homosexuals.
vs

quote:
Quranism rejects stoning as a pagan practice which Abraham's father threatened Abraham with if he left polytheism
quote:
Some Sunni and Shia scholars believe that slavery is permissible if the slaves are non-Muslim and they are treated kindly. Other Sunni and Shia scholars believe that slavery was permissible during Muhammad's lifetime, but that now it should be gradually abolished where it exists.
vs

quote:
Slavery is wrong as really all people are slaves of their creator. Slavery that exists is valid because it is grandfathered, but should be ultimately abolished
meer voorbeelden
pi_156063864
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:18 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik zeg niet anders. het is irrelevant wat jij en ik er van vinden. Het is zelfs irrelevant wat de Moslim er van vindt. Er is binnen Islam/Koran geen ruimte om iets te vinden namelijk. Het is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit. Vinden is niet relevant, Het gaat er enkel om wat de Koran vindt!!
Ja en gelukkig bestaan er in 2015 helemaal geen stromingen onder Moslims en een legio aan verschillende opvattingen en interpretaties ):O
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_156063935
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 22:20 schreef Molurus het volgende:
Dit blijft een absurd standpunt voor iemand die de Koran verwerpt.
Je snapt niet dat iemand die niet achter de Koran aanloopt wel kan vaststellen dat de Koran zegt dat het een volmaakt boek is, en dat het absolute autoriteit heeft volgens Islam/Koran?

Je hebt niet het inzicht dat je er niet in hoeft te geloven om het vast te stellen? |:( 8)7
pi_156063998
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:22 schreef Aloulu het volgende:
Ja en gelukkig bestaan er in 2015 helemaal geen stromingen onder Moslims en een legio aan verschillende opvattingen en interpretaties ):O
Welke stromingen binnen Islam zijn niet gebaseerd op de Koran dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')