abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156059032
*;
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156059043
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:49 schreef Kanjer het volgende:

policor
Ik zag 'm als eerst. Punt voor mij!
pi_156059050
Kunne we tussen al het elkaar wederzijds zelfbevredigen even niet de realiteit uit het oog verliezen?
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 20:36 schreef Triggershot het volgende:
Absoluut, ik zou mij zonder enig twijfel keren tegen een moslim die jouw rechten wil inperken, of wie dan ook.
Ik wil niemands rechten inperken, ik stel enkel vast dat een religie als Islam gebaseerd op de Koran dus, een ieders rechten inperkt om zelf te denken!!

Het enige dat je Moslim maakt is de Koran, en die verlangt dat je je onderwerpt aan de visie van de Koran en niks anders! Ik sluit geen enkel mens uit van de democratie, enkel sluit de Moslim zichzelf uit door de Koran te aanvaarden als absolute autoriteit, en volmaakt woord van god!

Het een accepteren sluit het ander per definitie uit!

Jezelf Moslim noemen en de Koran niet accepteren als Absolute autoritteit, en ook ondergeschikt makende aan de democratie maakt het voor mensen mogelijk mee te werken aan de democratie in het belang van de democratie, maar daardoor sluit je het Moslim zijn uit.

Je bent dan geen (goed) Moslim meer!!

Dus voor dat men elkaar aflebbert en zuigt in overeenstemming mij de boeman te maken, let wel! Jij bent het die het niet begrijpt, en niet ik.
pi_156059103
quote:
Kun je je eigenlijk wel vinden in het debat?
pi_156059112
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zag 'm als eerst. Punt voor mij!
Fair is fair.

* Molurus geeft Jigzoz een punt.
pi_156059161
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Fair is fair.

Thanks.

Danny zou daar een scriptje voor moeten maken.
pi_156059205
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:53 schreef Molurus het volgende:
Fair is fair.

On topic, anders zoek even een darkroom met elkaar. Je bent nu al voor de zoveelste keer met nonsense BS bezig om het topic te ontsporen. Spreek af met elkaar en leef je lekker uit met elkaar. Maar hier on topic graag!
pi_156059262
Back on topic.

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik wil niemands rechten inperken, ik stel enkel vast dat een religie als Islam gebaseerd op de Koran dus, een ieders rechten inperkt om zelf te denken!!

Het enige dat je Moslim maakt is de Koran, en die verlangt dat je je onderwerpt aan de visie van de Koran en niks anders! Ik sluit geen enkel mens uit van de democratie, enkel sluit de Moslim zichzelf uit door de Koran te aanvaarden als absolute autoriteit, en volmaakt woord van god!

Het een accepteren sluit het ander per definitie uit!

Jezelf Moslim noemen en de Koran niet accepteren als Absolute autoritteit, en ook ondergeschikt makende aan de democratie maakt het voor mensen mogelijk mee te werken aan de democratie in het belang van de democratie, maar daardoor sluit je het Moslim zijn uit.

Je bent dan geen (goed) Moslim meer!!

Dus voor dat men elkaar aflebbert en zuigt in overeenstemming mij de boeman te maken, let wel! Jij bent het die het niet begrijpt, en niet ik.
pi_156059347
Misschien is het wel eens interessant om de dingen die Wilders zegt eens in perspectief te zetten ten opzichte van wat Mohammed zegt in de koran. Wilders word vooral voor van alles utgemaakt door mensen die de Koran verdedigen.

Wat zegt Wilders, en waarom is het fout of slecht wanneer hij het zegt?

Laten we eens de visie van Wilders naast de visie van Mohammed leggen.

Misschien kunnen we dan dingen beter in perspectief zien, daar waar de twee visies botsen.

Waar vind jij dat Wilders iets zegt, dat jij verwerpelijk vindt?
pi_156059372
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Precies. :Y

Het lijkt mij dan de juiste strategie om te trachten juist 'het correcte deel' van 'de Duitsers' te overtuigen van de gevaren van 'de ideologie'. En dan is het niet handig om te gaan roepen dat 'alle Duitsers' even fout zijn.

Concreet: wie een gevaar ziet in de Islam als ideologie doet er verstandig aan te erkennen dat niet alle moslims even extreem zijn in hun opvattingen en je pogingen tot hervorming / verlichting te richten op het minder extreme deel van de moslims.

En niet door erop te staan dat ze er volgens de Koran extreme opvattingen op na zouden moeten houden, maar juist door hervorming en verlichting te stimuleren. Want het lijkt mij dat de benadering die lieden zoals Wilders en TS erop nahouden er eerder toe leidt dat moslims radicaliseren.
Onzin.

Ik herhaal het nog maar even,

Er is geen extremistische of gematigde moslim.

Er zijn moslims, punt.

Moslims hangen de islam aan.

Een islam, een pedo profeet, een koran, een allah.

Iedereen hangt dezelfde kwaadaardige ideologie aan, de enige manier om je daarvan te distancieren is je lidmaatschap van die vrouwenhatende pedoclub opzeggen.

Niets meer, niets minder.

En ze zijn in 1500 jaar nog geen dag vooruit gegaan en dat verwacht ik nu ook niet opeens.
pi_156059449
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:55 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

On topic, anders zoek even een darkroom met elkaar. Je bent nu al voor de zoveelste keer met nonsense BS bezig om het topic te ontsporen. Spreek af met elkaar en leef je lekker uit met elkaar. Maar hier on topic graag!
Je zou natuurlijk ook hierop kunnen reageren, of hierop, of hierop.

Een discussie is iets anders dan een monoloog waarin mensen alleen op jou mogen reageren maar jij geen plicht hebt om te reageren op de inhoud van anderen.

En jezelf quoten om aandacht te trekken is al helemaal sneu.
pi_156059461
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:55 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik vind niet dat jij enige inspraak hebt in de al dan niet romantische relaties van ander forumvolk.

Over OT gesproken: beperk je aub nu eindelijk eens tot het onderwerp: moslims, de islam en, helaas, ook PVV-tokkies.
pi_156059536
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 20:58 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Onzin.

Ik herhaal het nog maar even,

Er is geen extremistische of gematigde moslim.

Er zijn moslims, punt.
Ik herhaal: dit is feitelijk onjuist.

Dit is alleen vol te houden als je kunt verdedigen dat er maar 1 correcte versie van de Islam is. En dat standpunt kunt je als atheist onmogelijk innemen. Want voor een atheist zijn er geen correcte versies.
pi_156059588
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik herhaal: dit is feitelijk onjuist.

Dit is alleen vol te houden als je kunt verdedigen dat er maar 1 correcte versie van de Islam is. En dat standpunt kunt je als atheist onmogelijk innemen. Want voor een atheist zijn er geen correcte versies.
Oh ja joh? Hoeveel verschillende versies van de koran zijn er dan?
pi_156059643
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Hoeveel verschillende versie van de Bijbel zijn er?

Ik garandeer je dat 'het Christendom' niet 1 religie is maar een enorme verzameling religies. Kennelijk doet het aantal boekjes er weinig toe. En dat is voor de Islam echt niet anders dan voor het Christendom.
pi_156059683
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Er zijn minimaal 18 gedocumenteerde verschillende interpretaties van de Koran, gesplitst in complete verschillende stromingen en manieren van aanbidding en lezen, dat zo ver gaat als onderwerpen als of je nu wel of geen garnalen mag eten, nu blij, nu het licht gezien?
pi_156059705
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoeveel verschillende versie van de Bijbel zijn er?

Ik garandeer je dat 'het Christendom' niet 1 religie is maar een enorme verzameling religies.
Kun je gaan proberen om de boel te gaan draaien.

We hebben het hier niet over de Bijbel of over het Christendom.

We hebben het over een kwaadaardige ideologie die islam heet.
pi_156059740
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je kunt het wel weg editen, maar dit stond er toch echt:

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat is voor de Islam echt niet anders dan voor het Christendom.
pi_156059756
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Je snapt niet echt dat hij niet het onderwerp veranderd naar het christendom, maar dat hij een analogie probeert te maken om jou tot een besef te brengen he.
pi_156059769
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 21:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er zijn minimaal 18 gedocumenteerde verschillende interpretaties van de Koran, gesplitst in complete verschillende stromingen en manieren van aanbidding en lezen, dat zo ver gaat als onderwerpen als of je nu wel of geen garnalen mag eten, nu blij, nu het licht gezien?
En de volgende draai, als vliegen op de stroop.

Ik vroeg niet om interpretaties ik vroeg hoeveel verschillende versies.

Het antwoord is simpel 1.

Doet pijn he?
pi_156059824
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 21:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je snapt niet echt dat hij niet het onderwerp veranderd naar het christendom, maar dat hij een analogie probeert te maken om jou tot een besef te brengen he.
Hij hoeft bij mij helemaal niets met z'n gedraai.
pi_156059835
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:08 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En de volgende draai, als vliegen op de stroop.

Ik vroeg niet om interpretaties ik vroeg hoeveel verschillende versies.

Het antwoord is simpel 1.

Doet pijn he?
'Bord' is ook 1 woord, zo heb je een bord om van te eten, zo heb je een verkeersbord en soms zelfs een bord voor je kop.
pi_156059945
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2015 21:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Bord' is ook 1 woord, zo heb je een bord om van te eten, zo heb je een verkeersbord en soms zelfs een bord voor je kop.
Dan zou ik dat bord voor je kop maar eens weghalen als ik jou was.

Tot die tijd, veel plezier in lalaland.
  zondag 13 september 2015 @ 21:15:04 #74
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156060000
Moet opeens denken aan het backfire effect.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156060029
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:15 schreef GrumpyFish het volgende:
Moet opeens denken aan het backfire effect.
Daar heeft het bovenstaande inderdaad veel van weg. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')