abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156072538
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:43 schreef I-care het volgende:
Heb uw naasten lief als uzelve bijvoorbeeld.. Maar daar gaat het niet om inderdaad :P
Dus als ik mijzelf niet lief heb, en mijzelf pijnig. Dan mag ik volgens jouw definitie anderen ook pijnigen?
pi_156072593
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus als ik mijzelf niet lief heb, en mijzelf pijnig. Dan mag ik volgens jouw definitie anderen ook pijnigen?
Dat is meestal het gevolg van je naasten geweest :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156072812
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 10:48 schreef I-care het volgende:
Dat is meestal het gevolg van je naasten geweest :P
Dat hoeft helemaal niet. Wat ik je wil laten zien, is dat het zeker niet eenvoudig is. Je kunt niet in een regeltje de hele wereld/mensheid veranderen. Daarnaast moet je vanuit religieus perspectief jezelf al haten. Je bent uit zonde geboren, je bent bij voorbaat al fout. Je moet dat weer rechtbreien vanaf je geboorte.

Als je (laten we beginnen in NL) Nederland voor iedereen op basis van overeenkomsten gelijke rechten en kansen wilt geven dan kan dat enkel op basis van overeenkomsten. Religie creeert het tegenovergestelde. Het maakt juist onderscheid. Wat jij wilt kan alleen als of iedereen dezelfde religie aanhangt en die moraliteit aanneemt, (en die sharia komt ooit nog wel als Nederland naief blijft). Of je maakt religie volledig ondergeschikt aan de grondwet. Geen uitzonderingen op basis van religie.

Het kan niet samen, dan creeer je onderscheid en geen gelijkheid!!
pi_156074742
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Christus benoemd niet dat je de bijbel moet volgen om christen te zijn, je kunt christen zijn zonder Bijbel(volger van jezus van Nazareth/ Jezus Christus).

Mohammed is de schrijver van de Koran (zegt de Koran). Enkel met die Koran en het volgen van de wil van de Koran kan je echt Moslim zijn.
Als je voorschriften in Bijbel en Koran kunt negeren dan kun je ook het voorschrift 'Enkel met die Koran en het volgen van de wil van de Koran kan je echt Moslim zijn' negeren.

Bovendien blijf je altijd de interpretatieproblemen houden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156074757
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En die is absoluut en volmaakt, dat MOET je erkennen. Anders ben je geen Moslim. ZOnder die getuigenis/erkenning, erkent de Koran je niet als Moslim!!
Ik moet dat helemaal niet. En een moslim moet dat alleen zover de moslim zelf gelooft dat hij dat moet. De Koran bepaalt niet wat een moslim gelooft. (Voor de zoveelste keer.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156074906
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:28 schreef Molurus het volgende:
Als je voorschriften in Bijbel
Kun je negeren en toch Jezus volgen, en jezelf christen noemen. Jezus is niet de schrijver van de bijbel. Het gaat over Jezus, het komt niet van Jezus. De Bijbel is de interpretatie van anderen over Jezus. Je kunt Jezus anders interpreteren dan de bijbel. Die kun je los van elkaar zien.

Mohammed niet. Het gaat over God en Mohammed is de schrijver van de Koran(claimt de Koran) en op die basis kan je niet zonder Koran jezelf Moslim noemen. De Koran maakt je Moslim, niet Mohammed.

Je kunt geloven dat Mohammed heeft bestaan, maar alle Koran nonsense naast je neerleggen. Dan ben je GEEN volger van Mohammed je erkent enkel zijn bestaan. Het goddelijke staat er dan los van. Mohammed geeft zelf aan hoe je Moslim bent door de Koran te volgen en daarvoor moet je de Koran absolute autoriteit geven en als volmaakt boek aannemen. Zonder dat kan je dus niet Moslim zijn!!
quote:
Bovendien blijf je altijd de interpretatieproblemen houden.
Nogmaals. Geef eens aan waar een Moslim de ruimte krijgt in de Koran om te interpreteren als die Moslim de Koran als absolute autoriteit aan moet nemen en moet aannemen als volmaakt boek?

Daar is geen ruimte voor interpretatie. Er is alleen ruimte voor interpretatie als de Koran zegt niet volmaakt te zijn en niet eist dat het absolute autoriteit heeft!!!
pi_156074945
quote:
Als je voorschriften in Bijbel en Koran kunt negeren dan kun je ook het voorschrift 'Enkel met die Koran en het volgen van de wil van de Koran kan je echt Moslim zijn' negeren.

Nogmaals nee dus!! Jezus en Mohammed zijn niet synoniem aan respectievelijk de Bijbel en de Koran!!

Jezus is NIET de schrijver van de Bijbel!! Je maakt een enorme denkfout door het als precies dezelfde situatie te zien
pi_156075004
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:29 schreef Molurus het volgende:
Ik moet dat helemaal niet. En een moslim moet dat alleen zover de moslim zelf gelooft dat hij dat moet. De Koran bepaalt niet wat een moslim gelooft. (Voor de zoveelste keer.)
Dat bepaalt de Koran wel als de koran eist dat je het ziet als het volmaakte boek waar je absolute autoriteit aan moet geven. De Moslim bepaalt niet of hij zij Moslim is. De koran maakt hem/haar Moslim. En volgens de Koran ben je alleen (goed) Moslim als je de Koran volgt en als volmaakt ziet en absoluut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')