abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2015 @ 22:34:01 #201
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_156064580
quote:
99s.gif Op zondag 13 september 2015 22:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Vrienden van mij hebben ook een stuk grond een stukje ten oosten van Fortaleza. Ook aan de kust. Door omstandigheden ligt het al lang braak en nu was er ineens een genootschap een kerk aan het bouwen op die grond. Schijnt nog te mogen ook als je het zelf niet snel genoeg gebruikt.

Misschien geen corruptie, maar wel wat andere 'spelregels' dan wij hier kennen. ;)
Uiteraard heeft ieder land andere regels; en ook een beetje dom om je daar niet eerst in te verdiepen.
Maar dat geldt voor beide kanten: probeer hier maar eens uit te leggen wat krakers zijn ......
zonnig Brasil
pi_156064689
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:34 schreef qwerty_x het volgende:
Uiteraard heeft ieder land andere regels; en ook een beetje dom om je daar niet eerst in te verdiepen.
Maar dat geldt voor beide kanten: probeer hier maar eens uit te leggen wat krakers zijn ......
He-le-maal mee eens. Met een klein beetje voorbereiding waren 90% van de problemen niet eens voorgekomen.
Aan de andere kant, als ze zich wél voorbereid hadden, hadden wij geen leuke Ik-Vertrek-afleveringen gehad ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † zondag 13 september 2015 @ 22:40:20 #203
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_156064860
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:
He-le-maal mee eens. Met een klein beetje voorbereiding waren 90% van de problemen niet eens voorgekomen.
Ik snap ook niet dat je zo'n groot project niet beter voorbereidt, ook in de zin van tekeningen, kosten, vergunningen en zo. Maar ook hoe alles daar werkt, qua cultuur zeg maar.

Die vrouw die dan zonder blikken of blozen zegt dat zij gaat regelen dat die Brazilianen zich aan háár gaan aanpassen. _O-
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 13 september 2015 @ 22:41:45 #204
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156064912
quote:
99s.gif Op zondag 13 september 2015 22:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Kostte dat hele gebeuren niet iets van 1,2 miljoen? Niet direct en bedrag wat je eventjes met een restaurantje in Nederland binnen harkt.
Vermoedelijk waten ze een van de investeerders. Zolang het niet verkocht wordt, kunnen ze niet bij het geld. Maar ik heb niks gehoord over een lening.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 13 september 2015 @ 22:59:49 #205
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_156065700
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

(..)
Aan de andere kant, als ze zich wél voorbereid hadden, hadden wij geen leuke Ik-Vertrek-afleveringen gehad ;)
Daar heb jij weer gelijk in !
Maar een bed & breakfast overnemen in Europa (met vergelijkbare regels & mentaliteit) is wel wat anders dan iets beginnen aan de andere kant van de wereld.

Niks tegen ondernemingszin en verandering, integendeel. Maar als ik dan hoor wat voor onzin en excuses er worden gebruikt. Wat trouwens al begon voor vertrek, "eventjes die simpele gasten naar m'n hand zetten ... "

Tokkie gehalte in het kwadraat, inclusief minderjarige vriendinnen en louche medelanders. Maar ja, ze hebben dan ook wel het meest foute gedeelte van het land uitgezocht. Berucht om z'n sextoerisme en makkelijk een echtgenote scoren.
zonnig Brasil
pi_156068912
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:34 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Niet heel moeilijk, een oplossing die ze in een derde wereld land toch niet begrijpen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_156068930
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:59 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Daar heb jij weer gelijk in !
Maar een bed & breakfast overnemen in Europa (met vergelijkbare regels & mentaliteit) is wel wat anders dan iets beginnen aan de andere kant van de wereld.

Niks tegen ondernemingszin en verandering, integendeel. Maar als ik dan hoor wat voor onzin en excuses er worden gebruikt. Wat trouwens al begon voor vertrek, "eventjes die simpele gasten naar m'n hand zetten ... "

Tokkie gehalte in het kwadraat, inclusief minderjarige vriendinnen en louche medelanders. Maar ja, ze hebben dan ook wel het meest foute gedeelte van het land uitgezocht. Berucht om z'n sextoerisme en makkelijk een echtgenote scoren.
Is niet voor niks dat veel mensen van zuid naar noord gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_156068954
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 22:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat restaurant stond ook voor 4ton te koop, toch?
Dacht 7 maar daar zal wel een groot gedeelte van komen
pi_156223559
Vanavond "Les Fleurs" in La Bourboule. Daar heb ik gelogeerd vóór Bart en Christa de tent overnamen. Ik vond die onbetrouwbare voorgaande eigenaren best aardig, al maakte de "kok" (= man van het stel) al het eten lekker door er veel room en boter in te verwerken. Je moet eigenlijk ook goed in de gaten houden dat Fransen dol zijn op formulieren en uitstelgedrag (in juni zijn bij mij in Frankrijk zonnepanelen geplaatst, die worden als het goed is a.s vrijdag aangesloten, maar inmiddels heb ik wel 23 verschillende mensen over de vloer gehad en een dossier van 2 cm dik). Dus of het echt helemaal de schuld van de vorige eigenaars -die ik dus aardig vond- is, betwijfel ik, het is vooral het Franse systeem volgens mij. (Vandaag ontving ik een brief van de notaris dat ik mijn bankrekeningnummer moet doorgeven om een bepaalde verkoop van meer dan 2 jaar terug rond te maken... huh??? Nou ja, ik geloof dat ik geld terugkrijg.)

Dat ze ermee zouden stoppen, was al in de uitzending duidelijk, benieuwd wat ze nu doen.
pi_156224818
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
Vanavond "Les Fleurs" in La Bourboule. Daar heb ik gelogeerd vóór Bart en Christa de tent overnamen. Ik vond die onbetrouwbare voorgaande eigenaren best aardig, al maakte de "kok" (= man van het stel) al het eten lekker door er veel room en boter in te verwerken. Je moet eigenlijk ook goed in de gaten houden dat Fransen dol zijn op formulieren en uitstelgedrag (in juni zijn bij mij in Frankrijk zonnepanelen geplaatst, die worden als het goed is a.s vrijdag aangesloten, maar inmiddels heb ik wel 23 verschillende mensen over de vloer gehad en een dossier van 2 cm dik). Dus of het echt helemaal de schuld van de vorige eigenaars -die ik dus aardig vond- is, betwijfel ik, het is vooral het Franse systeem volgens mij. (Vandaag ontving ik een brief van de notaris dat ik mijn bankrekeningnummer moet doorgeven om een bepaalde verkoop van meer dan 2 jaar terug rond te maken... huh??? Nou ja, ik geloof dat ik geld terugkrijg.)

Dat ze ermee zouden stoppen, was al in de uitzending duidelijk, benieuwd wat ze nu doen.
In La Bourboule waren ze al snel weg, om 200 km noordelijker ergens een truckershotel aan een D-weg te gaan runnen. Daarmee verdienden ze niets, dus het is inderdaad vooral de vraag wat ze nu doen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Miss 200.000.000! zaterdag 19 september 2015 @ 18:48:33 #212
367000 roos94
pi_156225063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 17:30 schreef la_perle_rouge het volgende:

bedankt voor de spoiler
pi_156225268
quote:
Bijzonder lastig ja. Ik wist er een paar en met een beetje gokken kwam ik aan 8 goed. De vragen over André en Henka en de Biodanza-camping had ik uiteraard wel moeiteloos goed :Y
pi_156225728
Roepen dat je land in Brazilië in waarde is verdubbeld is wel gemakkelijk als er noch toestemming is voor bebouwing noch een koper zich wil melden.

Dan vraag ik mij af hoe zij bij die waardebepaling komen, eigenlijk.
  zaterdag 19 september 2015 @ 19:55:22 #215
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_156226355
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:23 schreef WammesWaggel het volgende:
Roepen dat je land in Brazilië in waarde is verdubbeld is wel gemakkelijk als er noch toestemming is voor bebouwing noch een koper zich wil melden.

Dan vraag ik mij af hoe zij bij die waardebepaling komen, eigenlijk.
en, nogmaals, als dat land helemaal niet van jou is.
zonnig Brasil
pi_156228439
Nog een paar minuten w/
  Miss 200.000.000! zaterdag 19 september 2015 @ 21:07:22 #217
367000 roos94
pi_156228495
Ik ga hem nog niet opzetten, wil niet weer spoilers voorgeschoteld krijgen
  Miss 200.000.000! zaterdag 19 september 2015 @ 21:09:31 #218
367000 roos94
pi_156228567
En al begonnen?
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:10:01 #219
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_156228583
AH de hotelkamers die je ook voor een uurtje kon krijgen
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:10:25 #220
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156228600
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:09 schreef roos94 het volgende:
En al begonnen?
Joop is nog aan het woord.
pi_156228617
Was Joop niet ernstig ziek?
  Miss 200.000.000! zaterdag 19 september 2015 @ 21:11:00 #223
367000 roos94
pi_156228625
Spoiler al geweest?
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:11:17 #224
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156228636
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:11 schreef roos94 het volgende:
Spoiler al geweest?
Yep
pi_156228647
Goeie vergelijking van Joop: ik ga ook geen garage beginnen met deux chevaux. :D

Jemoet wel weten wat er in een pan gebeurt... _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')