De steun van de AK-partij voor IS zou je toch niet moeten verbazen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aan zwakzinnige speculatieve claims heb ik vrij weinig aan, de twee voorbeelden die ik aanhaal zijn zelf door de PKK opgeëist en niet in de schoenen geschoven, oh nee, IS was toch in dienste van Assad, het was toch een creatie van Mossad en de CIA, oh nee, toch weer Erdogan, nee het was de Baath, oh fuck nee, het was Al-Qaeda, he, shit, nee wacht, het was de Saudische donateurs.. Cool, next.
Nee, Erdogan's steun aan jihadistische terroristen was hetgeen dat het vredesproces brak.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Fout, het stoppen van het vredesproces was het gevolg van PKK-ers die 2 politieagenten doodschoten.
Nope, hun religieuze leiders gaven zelfs permissie om samen te werken met Turkije tegen PKK. En die geven dat niet zomaar, alleen als er in de praktijk ook iets mee gedaan wordt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die vertrokken daar omdat ze geen zin hadden om eventueel tegen het Turkse/Turkmeense (proxy) leger te vechten bij een eventuele bufferzone.
Joh, echt onbegrijpelijk dat islamitische groeperingen tegen de marxistische/communistische/atheïstische (beperkt) PKK zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:45 schreef Teutonicus het volgende:
Lijst van jihadistische organisaties die openlijk zeggen dat het halal is om Turkije te steunen tegen PKK:
[ afbeelding ]
Vrijheidsstrijders die in drugs handelen, kinderen ontvoeren, winkels afpersen, scholen in brand steken, vrachtwagens in brand steken, mensen vermoorden, bomaanslagen plegen etc.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:35 schreef Slaro het volgende:
[..]
Vrijheidsstrijders, maar nog steeds heftig, in ieder geval.
Het is toch bijzonder grappig dat mensen dat blijven claimen terwijl er volkomen voorbij gegaan wordt aan dat IS 3/4 aanslagen op Turkse bodem heeft uitgevoerd in die periode, dat de Turkse diplomaten zijn gegijzeld, wat op zichzelf een daad van oorlog is, dat de Turkse commando's zwaar bewapend uit voorzorg Shah Suleyman hebben ontruimd, niet in vrees van een aanval van de Koerden, niet van de Hezbollah of Assad, maar van de steeds meer naderende Jihadisten, even serieus, als je dergelijke feitelijke gebeurtenissen tegen speculatieve claims plaatst over dat de AKP IS en consorten jaren lang de hand boven het hoofd houdt, heb jij wel een hele rare definitie van samenwerking.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:37 schreef Slaro het volgende:
[..]
Want laten we maar even negeren dat Erdogan en de AK-partij al jarenlang IS en andere fundamentalisten de hand boven het hoofd houdt of?!?!
Het blijft mij juist verbazen dat mensen dat volhouden.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:46 schreef Slaro het volgende:
[..]
De steun van de AK-partij voor IS zou je toch niet moeten verbazen.
Doet Erdogan anders zelf ook niet zo heel moeilijk over.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
leuk die propaganda om de isis te linken aan erdo elke keer
Als je er nog over twijfelde dan zou de recente strijd je toch de ogen geopend moeten hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Met bronnen uit 1994 komen. Holy shit.
Ja de Turkse overheid heeft fouten in het verleden gemaakt, dat betekent niet dat Erdogan datzelfde beleid nog doorzet.
Nog altijd beter dan terroristische staat Turkije die jihadisten steunt, vrouwen verkracht, jongens van 15 neerschiet en racisme tegen Koerden toelaat.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vrijheidsstrijders die in drugs handelen, kinderen ontvoeren, winkels afpersen, scholen in brand steken, vrachtwagens in brand steken, mensen vermoorden, bomaanslagen plegen etc.
Je hebt wel enig gevoel voor humor jij moet ik zeggen, PKK zei zelf na aanleiding van de bombardementen dat Erdogan het vredesproces in gevaar brengt, dit zeiden ze na de bombardementen van de Turkse regering, na een aanval op een Turkse dam, na het doden van twee Turkse agenten.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:41 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
PKK's aanvallen waren een reactie op het vernietigen van het vredesproces door massamoordenaar Erdogan. En het is grappig dat jij de link tussen jihadisten en Turkije probeert te ontkennen terwijl Al Qaeda zelf daar niet moeilijk over doet: http://foreignpolicy.com/(...)-u-s-plot-safe-zone/
Jij moet het grotere plaatje begrijpen. Als jij je baseert op persuitspraken heb je maar een beperkt beeld van de realiteit.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt wel enig gevoel voor humor jij moet ik zeggen, PKK zei zelf na aanleiding van de bombardementen dat Erdogan het vredesproces in gevaar brengt, dit zeiden ze na de bombardementen van de Turkse regering, na een aanval op een Turkse dam, na het doden van twee Turkse agenten.
http://www.hurriyetdailyn(...)=80306&NewsCatID=352quote:“Turkey is content that the opposition has captured Idlib. Our support for the FSA will continue,” a Turkish official told daily Hürriyet on condition of anonymity. The official also stressed it is wrong to credit only al-Nusra for the success, which “boosted” the FSA’s morale.
Toch grappig dat je mij beticht van baseren op persuitspraken, terwijl je met hetzelfde komt om je punt te maken, enige ironie is wel van toepassing begrijp ik?quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:52 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
Jij moet het grotere plaatje begrijpen. Als jij je baseert op persuitspraken heb je maar een beperkt beeld van de realiteit.
Zo noemt de terroristische staat Turkije bijv. Al-Qaeda in Idlib ''FSA'', terwijl het duidelijk jihadisten waren die Idlib hebben veroverd
[..]
http://www.hurriyetdailyn(...)=80306&NewsCatID=352
Ik liet jou zien waarom persberichten niet te vertrouwen zijn, men geeft er een draai aan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch grappig dat je mij beticht van baseren op persuitspraken, terwijl je met hetzelfde komt om je punt te maken, enige ironie is wel van toepassing begrijp ik?
Daarnaast zijn het geen random persuitspraken, maar zaken die zijn opgeëist door de PKK en niet nogmaals iets wat in de schoenen is geschoven.
Maar dat is dus chronologisch inconsistent wat je zegt, als het een reactie er op was, had de PKK niet na de bombardementen gezegd dat het vredesproces is gestopt / gevaar loopt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:55 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
Ik liet jou zien waarom persberichten niet te vertrouwen zijn, men geeft er een draai aan.
De PKK heeft idd de aanvallen opgeeist, daar zijn we het over eens. Maar ze waren als reactie op Turkse steun aan jihadisten en het vernietigen van het vredesproces door Erdogan.
Over welke bombardementen hebben we het?quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar dat is dus chronologisch inconsistent wat je zegt, als het een reactie er op was, had de PKK niet na de bombardementen gezegd dat het vredesproces is gestopt / gevaar loopt.
Na de aanslag op de agenten.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:59 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
Over welke bombardementen hebben we het?
Er zijn meerdere aanslagen geweest op agenten in 2014 en 2015.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Na de aanslag op de agenten.
Een Turkse interventie in Syrie is toch iets anders dan een stad te ontzetten, mijn inziens, de CHP was tegen de motie die opgesteld werd door de AK-partij omdat deze te vaag zou zijn. Andere leden van de CHP vonden dat de snelle ontwikkelingen ervoor zorgden dat als wanneer de AK-partij enkele zinnen zou herschrijven de motie acceptabel zou zijn. De HDP was tegen omdat ze vonden dat de motie een een middel was voor Turkse acties tegen de Koerden, een motie die spreekt van een buffer-zone dat betekent dus ook dat er acties tegen de YPG uitgevoerd zouden kunnen worden, dat kan je toch allemaal niet vergelijken met het simpelwep helpen van de inwoners van Kobani?!?!quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga eens terug naar de Handelingen van het Turkse parlement, welke partijen waren het die tegen een Turkse interventie in Syrie stemden? Juist ja, de CHP en uitgerekend de HDP, welke strijders zeiden dat als de Turken Kobani binnen treden dat het als een daad van agressie gezien zou worden en verzet niet was uitgesloten, juist ja de YPG. Tijdens wiens regime vertrokken de peshmarga's door Turkije heen om naar Kobani te kunnen reizen?
Het is toch een democratisch recht om te zeggen dat je geen coalitie wilt hebben, de reden voor in dit geval de Koerden is duidelijk, de daden van Erdogan hebben hun gelijk onderstreept.quote:Ehm, het is nog zelfs voorpagina nieuws geweest dat Erdogan tot 3-4 dagen na de verkiezingen 'vermist' was en nog nooit zo lang afwezig was van de media en politieke toneel. Ondertussen meteen na de verkiezingsuitslagen kwam zowel Bahceli als Demirtas al met de uitspraken dat ze geen coalitie zouden aangaan. Tevens zie ik graag een citaat waar Erdogan heeft gezegd dat de kiezers een fout hebben gemaakt.
Erdogan begon met bombarderen, dat lijkt me evident, het gros van de echte PKK-strijders was toen niet eens op Turkse bodem, dat wist de Turkse regering ook, de represailles na de IS-aanslag waren van onervaren PKK-strijders in Turkije zelf, het zware geschut en zo'n beetje alles van de PKK was op het front ver weg, Erdogan heeft de strijd naar Turkije gehaald.quote:Het begin van de gevechten tussen de PKK en de Turkse regering zie ik je graag chronologisch vermelden, gezien je toch echt met de bewering kwam dat Erdogan hiermee is gestart.
De politie heeft volgens jou kordaat opgetreden wil je zeggen?!quote:De politie stond erbij en keek er naar, even serieus heb je de beelden zelf wel bekeken?
Dit soort selectieve weergave kan toch nooit een gezonde basis zijn voor een beeldvorming over wat zich in Turkije afspeelt?
En vrijheid willen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Vrijheidsstrijders die in drugs handelen, kinderen ontvoeren, winkels afpersen, scholen in brand steken, vrachtwagens in brand steken, mensen vermoorden, bomaanslagen plegen etc.
Verschillend van aard, de PKK heeft sporadisch aangegeven in die periode dat aanvallen gedaan door militanten niet gesteund wordt door de groep zelf en dat is door Turkije ook rekening mee gehouden door niet PKK doelen te bombarderen, na de bomaanslag op Suruc zijn er twee agenten door de PKK gedood en ook door de PKK opgeëist, hierop heeft de Turkse regering besloten tot het bombarderen van de PKK doelen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:00 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
Er zijn meerdere aanslagen geweest op agenten in 2014 en 2015.
Turkije heeft anders onderhandeld met IS, zelden is er een aanslag tegen Turkse doelen geweest, ik beweer niet dat Turkije een bondgenootschap is aangegaan met IS maar ze hebben bewust IS niet klein willen maken om de Koerden dus niet in de kaart te willen spelen, overigens zei ik geen samenwerking, ik zei dat ze IS de hand boven het hoofd houden.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is toch bijzonder grappig dat mensen dat blijven claimen terwijl er volkomen voorbij gegaan wordt aan dat IS 3/4 aanslagen op Turkse bodem heeft uitgevoerd in die periode, dat de Turkse diplomaten zijn gegijzeld, wat op zichzelf een daad van oorlog is, dat de Turkse commando's zwaar bewapend uit voorzorg Shah Suleyman hebben ontruimd, niet in vrees van een aanval van de Koerden, niet van de Hezbollah of Assad, maar van de steeds meer naderende Jihadisten, even serieus, als je dergelijke feitelijke gebeurtenissen tegen speculatieve claims plaatst over dat de AKP IS en consorten jaren lang de hand boven het hoofd houdt, heb jij wel een hele rare definitie van samenwerking.
Er zijn ook Koerden die IS steunen naar het schijnt dus wat dat betreft.quote:Het blijft mij juist verbazen dat mensen dat volhouden.
Turkije had al eerder bombardementen uitgevoerd op de PKK trouwens; http://www.bbc.com/news/world-europe-29611582quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verschillend van aard, de PKK heeft sporadisch aangegeven in die periode dat aanvallen gedaan door militanten niet gesteund wordt door de groep zelf en dat is door Turkije ook rekening mee gehouden door niet PKK doelen te bombarderen, na de bomaanslag op Suruc zijn er twee agenten door de PKK gedood en ook door de PKK opgeëist, hierop heeft de Turkse regering besloten tot het bombarderen van de PKK doelen.
Nadat Turkije de PKK kampen in Noord Irak begon te bombarderen met F16's heeft de PKK gezegd dat het vredesproces gestopt is.quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:00 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
Er zijn meerdere aanslagen geweest op agenten in 2014 en 2015.
Op wat voor manier wil je de inwoners van Kobani helpen zonder een militaire interventie wat niet was gedaan, duizenden vluchtelingen vanuit Kobani werden al toegelaten, noodvoedsel werd gewoon doorgelaten, Peshmerge troepen mochten vanuit de Turkse grens Kobani binnenkomen, wat voor hulp had Turkije moeten bieden dan, los er van dat het totaal niet een zaak van Turkije was om als mono-partij dat het een jaar of 2 geleden een wapenstilstand met de Koerden had gesloten en niet zat te wachten op een tweede bloederige strijd. De motie van de AKP om een interventie in Syrie te begaan was anders vrij concreet benoemd, dermate concreet dat de CHP en HDP vrij duidelijk hun bezwaren hierop konden aangeven. Voor de CHP valt er misschien nog wat te zeggen, maar voor de HDP absoluut niet, enerzijds Turkije passief dreigen als ze niets ondernemen tegen IS anderzijds klagen dat Turkije weinig tot niets doet, zeker als de CHP en de MHP en de economische sector in je nek zitten te hijgen dat ze niet in een militante conflict verwikkeld willen raken.quote:Op zaterdag 12 september 2015 00:02 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een Turkse interventie in Syrie is toch iets anders dan een stad te ontzetten, mijn inziens, de CHP was tegen de motie die opgesteld werd door de AK-partij omdat deze te vaag zou zijn. Andere leden van de CHP vonden dat de snelle ontwikkelingen ervoor zorgden dat als wanneer de AK-partij enkele zinnen zou herschrijven de motie acceptabel zou zijn. De HDP was tegen omdat ze vonden dat de motie een een middel was voor Turkse acties tegen de Koerden, een motie die spreekt van een buffer-zone dat betekent dus ook dat er acties tegen de YPG uitgevoerd zouden kunnen worden, dat kan je toch allemaal niet vergelijken met het simpelwep helpen van de inwoners van Kobani?!?!
Mwuah, ik acht een cordon sanitair ondemocratisch als we democratie definiëren aan de hand van waar het volk op heeft gestemd, maar is het compatibel met democratie? Dat dan weer wel, maar dat moet dan ook voor Erdogan en de AKP gelden, vrij weinig wat ze hebben gedaan wat tegen de aard van de democratie inging.quote:Het is toch een [u]democratisch[/i] recht om te zeggen dat je geen coalitie wilt hebben, de reden voor in dit geval de Koerden is duidelijk, de daden van Erdogan hebben hun gelijk onderstreept.
Ik volg je niet helemaal hiermee?quote:Staat hier:
http://foreignpolicy.com/(...)-isis-kurdistan-akp/
Tussen citaattekens maar er staat dus helaas niet waar hij het vandaan heeft gehaald.
[..]
[..]
Niet alleen wordt de claim dat ze zich niet bevonden tegengesproken door Erdogan, de Turkse geheime dienst, camerabeelden waar smokkel te zien valt, maar is dat toevallig ook nog eens tegen gesproken door Frederike Geerdink, dat in de tussenperiode de PKK zich juist in de steden heeft georganiseerd al voor de bombardementen begon, een organisatie dat zich met name heeft afgespeeld tijdens het vredesproces, nou kan je genoeg over de claims van Erdogan en co zeggen, maar dat gaat natuurlijk niet op voor de camerabeelden of voor de claims van Geerdink.quote:Erdogan begon met bombarderen, dat lijkt me evident, het gros van de echte PKK-strijders was toen niet eens op Turkse bodem, dat wist de Turkse regering ook, de represailles na de IS-aanslag waren van onervaren PKK-strijders in Turkije zelf, het zware geschut en zo'n beetje alles van de PKK was op het front ver weg, Erdogan heeft de strijd naar Turkije gehaald.
Als er gebouwen in de fik gaan valt er genoeg te zeggen over de lakende / falende maatregelen, maar naar de beelden kijken en zeggen 'de politie stond er bij en keek er naar' is natuurlijk nogal ongenuanceerd.quote:De politie heeft volgens jou kordaat opgetreden wil je zeggen?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |