Er is niet echt een eenduidige definitie van terreur maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:22 schreef polderturk het volgende:
De PKK handelt in heroine
De PKK ontvoert kinderen die gehersenspoeld en gedrogeerd worde en gedwongen worden om voor hen te vechten
De PKK steekt scholen, vrachtwagens en constructie machines in brand
De PKK ontvoert artsen
De PKK intimideert mensen en persen mensen af
Dit is een terroristische organisatie.
Zou je een samenvatting willen maken in jouw eigen bewoordingen van de meest cruciale daden van Erdogan, liefst chronologisch, zodat ik kan reageren op jouw persoon en niet op een artikel?quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:23 schreef Slaro het volgende:
[..]
Zoals het in dat artikel staat zo zou ik het niet heel veel anders verwoorden.
De PKK zaait chaos?quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
erdo de syrische tak van de pkk helpen?
de pkk die nu chaos zaait in grote delen van het land?
serieus?
nee toch?
met dank aan erdoquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:22 schreef polderturk het volgende:
De PKK handelt in heroine
De PKK ontvoert kinderen die gehersenspoeld en gedrogeerd worde en gedwongen worden om voor hen te vechten
De PKK ontvoert artsen
Dit is een terroristische organisatie.
volgens mij was het de pkk die als vergelding op suruc twee agenten vermoordde in hun slaapquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:24 schreef Slaro het volgende:
Volgens mij was het toch echt Turkije dat begon met bombarderen?
uiteraardquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij heeft het over PKK terroristen
Het was toch echt de PKK die dammen had aangevallen en 2 agenten standrechtelijk had geëxecuteerd op verdenkingen / beschuldigingen van affiliatie met IS dagen tot weken voor de bombardementen begonnen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:24 schreef Slaro het volgende:
[..]
De PKK zaait chaos?
Volgens mij was het toch echt Turkije dat begon met bombarderen?
nope, dat probeert de media jouw voor te spiegelen. het was een Turkse spion die de PKK wou infiltreren.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die ene dode is een local uit Diyarbakir. Iemand die in het restaurant werkte90% zeker een Koerd
Okéquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:31 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
nope, dat probeert de media jouw voor te spiegelen. het was een Turkse spion die de PKK wou infiltreren.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:31 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
nope, dat probeert de media jouw voor te spiegelen. het was een Turkse spion die de PKK wou infiltreren.
Het was toch echt Turkije die openlijk anti-Koerdische jihadisten supportte in zowel Irak als Syrie, die op hun beurt weer massaslachtingen aanrichtten op de Koerden. De PKK trapt niet in die dubbele tactieken, links lullen en rechts vullen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het was toch echt de PKK die dammen had aangevallen en 2 agenten standrechtelijk had geëxecuteerd op verdenkingen / beschuldigingen van affiliatie met IS dagen tot weken voor de bombardementen begonnen.
Erdogan weigert Kobani te helpen dit tot grote woede van de Koerdische gemeenschap. Erdogan weigert later met de PKK over vrede te onderhandelen, terwijl zijn partij er op datzelfde moment mee bezig is, wat tot nog meer frustratie leidt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou je een samenvatting willen maken in jouw eigen bewoordingen van de meest cruciale daden van Erdogan, liefst chronologisch, zodat ik kan reageren op jouw persoon en niet op een artikel?
Vrijheidsstrijders, maar nog steeds heftig, in ieder geval.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij heeft het over PKK terroristen
Aan zwakzinnige speculatieve claims heb ik vrij weinig aan, de twee voorbeelden die ik aanhaal zijn zelf door de PKK opgeëist en niet in de schoenen geschoven, oh nee, IS was toch in dienste van Assad, het was toch een creatie van Mossad en de CIA, oh nee, toch weer Erdogan, nee het was de Baath, oh fuck nee, het was Al-Qaeda, he, shit, nee wacht, het was de Saudische donateurs.. Cool, next.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:33 schreef Teutonicus het volgende:
[..]
Het was toch echt Turkije die openlijk anti-Koerdische jihadisten supportte in zowel Irak als Syrie, die op hun beurt weer massaslachtingen aanrichtten op de Koerden. De PKK trapt niet in die dubbele tactieken, links lullen en rechts vullen.
Turkije brak het vredesproces op het moment dat Erdogan jihadisten inzette om de PKK aan te vallen.
Want Turkije maakte het IS zo ontzettend moeilijk tot die tijd?!quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
volgens mij was het de pkk die als vergelding op suruc twee agenten vermoordde in hun slaap
Want laten we maar even negeren dat Erdogan en de AK-partij al jarenlang IS en andere fundamentalisten de hand boven het hoofd houdt of?!?!quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het was toch echt de PKK die dammen had aangevallen en 2 agenten standrechtelijk had geëxecuteerd op verdenkingen / beschuldigingen van affiliatie met IS dagen tot weken voor de bombardementen begonnen.
leuk die propaganda om de isis te linken aan erdo elke keerquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:37 schreef Slaro het volgende:
[..]
Want Turkije maakte het IS zo ontzettend moeilijk tot die tijd?!
Dat is grappig, Turkije dwingt namelijk het hele land om een dienstplicht te vervullen en diegene die het niet doen, worden in de gevangenis gestuurd. Turkije chanteert miljoenen jongens dus.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:22 schreef polderturk het volgende:
Turkije vermoordde hele Koerdische dorpen en vernietigde daarbij alle bezittingen van Koerdische dorpelingen als ze weigerden mee te werken aan het aanvallen van PKK. Mensenrechtenorganisaties schatten het aantal gedwongen verhuizingen die de terroristische staat Turkije uitvoerde op 2 miljoen. http://www.hrw.org/reports/pdfs/t/turkey/turkey94o.pdfquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:22 schreef polderturk het volgende:
Turkije vermoordt 15 jarige kinderen en schiet met snipers of 4 jarige babies, ik denk dat de keuze al snel gemaakt is.quote:
Da's schattig, Turkije staat namelijk bekend om het intimideren en chanteren van Koerdische dorpelingen. Massaslachtingen en verkrachtingen door het Turkse leger is een wijd fenomeen, de terroristische staat Turkije gebruikt alle middelen om de Koerden te vernietigen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:22 schreef polderturk het volgende:
PKK's aanvallen waren een reactie op het vernietigen van het vredesproces door massamoordenaar Erdogan. En het is grappig dat jij de link tussen jihadisten en Turkije probeert te ontkennen terwijl Al Qaeda zelf daar niet moeilijk over doet: http://foreignpolicy.com/(...)-u-s-plot-safe-zone/quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aan zwakzinnige speculatieve claims heb ik vrij weinig aan, de twee voorbeelden die ik aanhaal zijn zelf door de PKK opgeëist en niet in de schoenen geschoven, oh nee, IS was toch in dienste van Assad, het was toch een creatie van Mossad en de CIA, oh nee, toch weer Erdogan, nee het was de Baath, oh fuck nee, het was Al-Qaeda, he, shit, nee wacht, het was de Saudische donateurs.. Cool, next.
Fout, het stoppen van het vredesproces was het gevolg van PKK-ers die 2 politieagenten doodschoten.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:41 schreef Teutonicus het volgende:
PKK's aanvallen waren een reactie op het vernietigen van het vredesproces door massamoordenaar Erdogan
Die vertrokken daar omdat ze geen zin hadden om eventueel tegen het Turkse/Turkmeense (proxy) leger te vechten bij een eventuele bufferzone.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:41 schreef Teutonicus het volgende:
En het is grappig dat jij de link tussen jihadisten en Turkije probeert te ontkennen terwijl Al Qaeda zelf daar niet moeilijk over doet: http://foreignpolicy.com/(...)-u-s-plot-safe-zone/
Ga eens terug naar de Handelingen van het Turkse parlement, welke partijen waren het die tegen een Turkse interventie in Syrie stemden? Juist ja, de CHP en uitgerekend de HDP, welke strijders zeiden dat als de Turken Kobani binnen treden dat het als een daad van agressie gezien zou worden en verzet niet was uitgesloten, juist ja de YPG. Tijdens wiens regime vertrokken de peshmarga's door Turkije heen om naar Kobani te kunnen reizen?quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:35 schreef Slaro het volgende:
[..]
Erdogan weigert Kobani te helpen dit tot grote woede van de Koerdische gemeenschap. Erdogan weigert later met de PKK over vrede te onderhandelen, terwijl zijn partij er op datzelfde moment mee bezig is, wat tot nog meer frustratie leidt.
Ehm, het is nog zelfs voorpagina nieuws geweest dat Erdogan tot 3-4 dagen na de verkiezingen 'vermist' was en nog nooit zo lang afwezig was van de media en politieke toneel. Ondertussen meteen na de verkiezingsuitslagen kwam zowel Bahceli als Demirtas al met de uitspraken dat ze geen coalitie zouden aangaan. Tevens zie ik graag een citaat waar Erdogan heeft gezegd dat de kiezers een fout hebben gemaakt.quote:Erdogan verklaart vrijwel direct na de verkiezingen dat de kiezers een fout hebben gemaakt, dat de volgende stemming de problemen zou corrigeren die het gemaakt had,en stelde dat alleen de AK-partij het land stabiliteit kon geven.
Het begin van de gevechten tussen de PKK en de Turkse regering zie ik je graag chronologisch vermelden, gezien je toch echt met de bewering kwam dat Erdogan hiermee is gestart.quote:Gevechten tussen de PKK en de Turkse regering barsten los, de AK-partij hoopt dat deze oorlog de nationalistische kiezers terug weet te winnen en de HDP in diskrediet brengt, Erdogan blijft ook tijdens deze strijd volhouden dat deze hele toestand niet gebeurt zou zijn als de AK-partij een geschikte meerderheid zou hebben behaald.
De politie stond erbij en keek er naar, even serieus heb je de beelden zelf wel bekeken?quote:Woedende menigtes vallen kantoren van de Koerdische partij HDP aan in heel het land, de politie staat erbij en kijkt er naar, en aanklagers hebben een onderzoek gestart naar Selhattin Demirtas, de leider van de HDP, voor het beledigen van Erdogan.
twitter:aron_ld twitterde op donderdag 06-08-2015 om 21:35:22Fatwa issued by new Majlis Shoura Ahl al-Ilm says OK for #Syria factions to cooperate with #Turkey against IS & PKK http://t.co/kd1aIpfP5k reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |