abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156004441
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ook met organisatie is het onhoudbaar. Er zal iets substantieels moeten veranderen in het Midden-Oosten.
Ja, ik denk dat dáár iedereen het wel over eens is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 september 2015 @ 18:31:53 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156004523
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:28 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat dáár iedereen het wel over eens is.
Blijkbaar niet, want er zijn hele volksstammen die die stroom niet in willen dammen. Overigens heb ik ook geen antwoorden hoor. Niet voor de korte en zeker niet voor de lange termijn. De islam zal zelf moeten vernieuwen en dat gaan we vanuit het westen nooit succesvol opleggen natuurlijk.
pi_156004532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want er zijn hele volksstammen die die stroom niet in willen dammen. Overigens heb ik ook geen antwoorden hoor. Niet voor de korte en zeker niet voor de lange termijn. De islam zal zelf moeten vernieuwen en dat gaan we vanuit het westen nooit succesvol opleggen natuurlijk.
ik heb ook geen antwoorden voor je....
pi_156004553
Er zou substantieel wat moeten veranderen in mentaliteit van westerse politiek godverdom hen!
Het is zij die de rebellen en het destabiliseren van landen als Syrie hebben aangewakkerd en gesteund!
Nu janken dizelfde farizeeérs over dode kinderen op een strand?
pi_156007488
PvdA´er gespot.
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:36:45 #131
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_156010064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je merkt nu dat steeds meer moslims in Nederland bv steeds minder streng gelovig worden en er zelfs een groot aantal zijn die hun geloof gewoon volledig gedag zeggen of overstappen op het christelijk geloof.

Ik zie het hier in mijn omgeving, een gezin die moslim is woont hier nu ongeveer net zo lang als wij hier wonen (9 maanden) , in het begin droegen de dochters (6 en 9 jaar oud) altijd een hoofddoek en een jurk, nu zie ik ze steeds meer zonder hoofddoek en in spijkerbroek. ze zijn ook de enige moslims in deze wijk.
Natuurlijk gaat het bij de meeste niet zo snel, maar dat komt ook voornamelijk omdat wij ze allemaal bij elkaar stoppen, met eigen scholen, eigen winkels enz.
Verspreid je het meer dan is het voor hun ook makkelijker om te integreren.

Vroeger was het zo dat moslims meer kinderen kregen gemiddeld, maar dat is ook al jaren niet meer zo, dus er zullen nooit meer moslims wonen in Nederland dan christenen/niet gelovigen.

Ik ben er dus helemaal niet zo bang voor eigenlijk.
De zelfde naïeve manier van denken van waaruit men stug volhield dat het radicaliseren van moslims hier nooit voor zou komen. Waarom zouden ze, jongens en meisjes die hier in het vrije en rijke westen opgroeiden zouden dat echt niet overboord gooien voor de religie van hun ouders. Je kon het al zien aan hoe ze er uitzagen, helemaal westers. Nee.... degenen die dat verkondigden waren racisten, aanhangers van Janmaat dus NSB'ers. :')
Ik praat over de fantastische tijd dat vrouwenbesnijdenis een kultuurding was waar wij niets vanaf wisten en dus ook niets van behoorden te zeggen. Hoogsten faciliteren toen er ongelukken gebeurden als dat met een stuk glas thuis werd gedaan. :') Tja.. de onwetende witte mens kon nog zoveel leren van dat soort mensen.
  vrijdag 11 september 2015 @ 21:45:46 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156010437
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

De zelfde naïeve manier van denken van waaruit men stug volhield dat het radicaliseren van moslims hier nooit voor zou komen. Waarom zouden ze, jongens en meisjes die hier in het vrije en rijke westen opgroeiden zouden dat echt niet overboord gooien voor de religie van hun ouders. Je kon het al zien aan hoe ze er uitzagen, helemaal westers. Nee.... degenen die dat verkondigden waren racisten, aanhangers van Janmaat dus NSB'ers. :')
Ik praat over de fantastische tijd dat vrouwenbesnijdenis een kultuurding was waar wij niets vanaf wisten en dus ook niets van behoorden te zeggen. Hoogsten faciliteren toen er ongelukken gebeurden als dat met een stuk glas thuis werd gedaan. :') Tja.. de onwetende witte mens kon nog zoveel leren van dat soort mensen.
Jij noemt het naïef, ik noem het vertrouwen op statistieken, onderzoeken en ervaring. Het mijne is in ieder geval gebaseerd op onzijdige wetenschappelijk bewijs, het jouwe is gebaseerd op rechtse propaganda gebaseerd op angst.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156011672
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij noemt het naïef, ik noem het vertrouwen op statistieken, onderzoeken en ervaring. Het mijne is in ieder geval gebaseerd op onzijdige wetenschappelijk bewijs, het jouwe is gebaseerd op rechtse propaganda gebaseerd op angst.
welke onzijdige wetenschappelijk bewijs? :o
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:36:17 #134
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_156012356
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja gaat af op wat er in je omgeving gebeurt. Dat hebben we je deze week al eerder zien doen. Laten we nu ééns uit gaan van feiten. Het is een feit dat we tegenwoordig jongeren hebben die radicaliseren die kiezen voor de jihaad. (Zelfs binnen onze strijdmacht heeft het terrorisme wortel geschoten.) Het is een feit dat we nu flink meer moskeeën hebben dan pak weg 20 jaar terug. Als ik volgens jou één van deze feiten uit m'n duim zuig mag je het zeggen.
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:42:14 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156012533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:14 schreef FANN het volgende:

[..]

welke onzijdige wetenschappelijk bewijs? :o
bv statistieken dat moslims gemiddeld niet meer kinderen hebben dan niet moslims, Turken zelfs minder.

Dat het dus niet realistisch is om aan nemen dat Europa grotendeels uit moslims zal gaan bestaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:46:24 #136
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156012684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja gaat af op wat er in je omgeving gebeurt. Dat hebben we je deze week al eerder zien doen. Laten we nu ééns uit gaan van feiten. Het is een feit dat we tegenwoordig jongeren hebben die radicaliseren die kiezen voor de jihaad. (Zelfs binnen onze strijdmacht heeft het terrorisme wortel geschoten.) Het is een feit dat we nu flink meer moskeeën hebben dan pak weg 20 jaar terug. Als ik volgens jou één van deze feiten uit m'n duim zuig mag je het zeggen.
juist niet, ik zoek juist verder dan fb berichten en hart van Nederland nieuws.
En dat wat jij zegt klopt inderdaad, maar dat er meer moskeeën zijn is logisch gezien er ook meer moslims zijn en dat er jongeren zijn die zich radicaliseren klopt ook, alleen zijn er ook jongeren die mist de andere kant op gaan en minder gelovig zijn of geheel niet meer.
Als ik volgens jou één van deze feiten uit m'n duim zuig mag je het zeggen.
pi_156012829
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

bv statistieken dat moslims gemiddeld niet meer kinderen hebben dan niet moslims, Turken zelfs minder.

Dat het dus niet realistisch is om aan nemen dat Europa grotendeels uit moslims zal gaan bestaan.
ah... ik dacht dat je een studie had gelezen die over radicaliseren ging.
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:17:56 #138
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_156013630
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 22:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

juist niet, ik zoek juist verder dan fb berichten en hart van Nederland nieuws.
En dat wat jij zegt klopt inderdaad, maar dat er meer moskeeën zijn is logisch gezien er ook meer moslims zijn en dat er jongeren zijn die zich radicaliseren klopt ook, alleen zijn er ook jongeren die mist de andere kant op gaan en minder gelovig zijn of geheel niet meer.
Als ik volgens jou één van deze feiten uit m'n duim zuig mag je het zeggen.
Daar waar je de feiten herhaalt die ik reeds noemde zal ik je niet van duimzuigen beschuldigen maar v.w.b. jongeren die minder gelovig zijn of zich afgekeerd hebben van de islam moeten we even één ding niet vergeten en dat is dat de mensen die radicaliseerden juist degenen zijn die niet bekend stonden als streng gelovig en van jongeren die de islam totaal verworpen hebben zie ik graag cijfers van je. Ik geloof dat, dat nogal moeilijk ligt binnen islam
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:35:42 #139
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_156014290
Het mooie is dat alle frustie fokkers helemaal niks tegen de komst van de vluchtelingen kunnen doen _O- _O- _O- en maar boos zijn. _O-

Accepteer en omarm de medemens met liefde *;
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:51:38 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_156014829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:35 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Het mooie is dat alle frustie fokkers helemaal niks tegen de komst van de vluchtelingen kunnen doen _O- _O- _O- en maar boos zijn. _O-

Dat "the man in the street" er niets aan kan doen is niets nieuws maar dat onze bestuurders niet wéten wat ze moeten doen en met de handen in het haar zitten is natuurlijk wel een zeer ernstige zaak.
pi_156017953
Wat een heerlijk topic!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 september 2015 @ 08:47:35 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156018594
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:35 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

Ik weet niet of dat nu zo grappig is. In Duitsland heeft soortgelijke frustratie al tot wat brandjes geleid.
pi_156018926
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:41 schreef snakelady het volgende:
Ben je een westers persoon die gaat emigreren ben je een expat, vlucht je voor oorlog ben je een gelukszoeker.
Als westerling zonder (relevante) opleiding, spaargeld en (uitzicht op) een baan, hoef jij het je ook niet in je hoofd te halen om je buiten Schengen te melden voor immigratie hoor :')

Mijn hemel...
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:05:40 #144
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156019266
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 09:28 schreef James_R het volgende:

[..]

Als westerling zonder (relevante) opleiding, spaargeld en (uitzicht op) een baan, hoef jij het je ook niet in je hoofd te halen om je buiten Schengen te melden voor immigratie hoor :')

Mijn hemel...
Ligt er aan, voor studie kan het wel, ook als je iemand hebt die garant wil staan en als je hier komt zonder opleiding, spaargeld of baan heb je 6 maanden de tijd om een baan, een studie, iemand die garant staat te vinden.

In Scandinavische landen ten minste.
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:26:33 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156019515
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:17 schreef the-eye het volgende:

[..]

Daar waar je de feiten herhaalt die ik reeds noemde zal ik je niet van duimzuigen beschuldigen maar v.w.b. jongeren die minder gelovig zijn of zich afgekeerd hebben van de islam moeten we even één ding niet vergeten en dat is dat de mensen die radicaliseerden juist degenen zijn die niet bekend stonden als streng gelovig en van jongeren die de islam totaal verworpen hebben zie ik graag cijfers van je. Ik geloof dat, dat nogal moeilijk ligt binnen islam
http://www.dailymail.co.u(...)-winning-asylum.html

http://nieuws.nl/algemeen(...)-christelijk-geloof/

Misschien veelal niet met de juiste redenen, maar het geeft wel al dat ze hier blijven dus meer waard vinden dan hun geloof.

Maar in Afrika

''.In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity.''

Afganistan

''Despite the risk, however, up to 10,000 Afghans have secretly converted to Christianity in recent years,''

Denemarken

''Mogensen has carried out the most extensive survey ever of conversions from Islam to Christianity in Denmark. The survey concludes that almost 1,000 Muslims converted between 1980 and 2007.
“Over the past two years we have had an increasing number of Muslims who come to be embraced by Christianity than all of the previous years put together. They experience religious freedom in Denmark and for the first time many can choose the religion they want,”

Egypte

''The number of Muslim-born converts to Christianity in Egypt, who are keeping their faith secret, has reached several million.''

Frankrijk.

''Muslims each year are converting to Christianity - around 10,000 to Catholicism and 5,000 to Protestantism.''

Iran

''in the past five years, one million Iranians, particularly young people and women, have abandoned Islam and joined Evangelical churches.''

Kososvo

'' as many as 15,000 Kosovar Albanians have converted to Protestantism: 2,000 regularly attend church.[26]''

Kyrgyzstan

'' some 100,000 Muslims, of the country’s five million population, have converted to Christianity''

Malysia

''Head of the Malaysian State of Perak Mufti (religious head) Dato' Seri Haji Harussani Haji Zakaria announced that there are close to 250,000 Muslim apostates in Malaysia.
This figure includes about 100,000 Malay Muslims who have declared themselves Christians.''

Marokko

''about 5,000 Moroccans became Christians between 2005 and 2010 ''

En zo nog veel en veel meer!

http://wikiislam.net/wiki/Muslim_Statistics_-_Population
pi_156019590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)-winning-asylum.html

http://nieuws.nl/algemeen(...)-christelijk-geloof/

Misschien veelal niet met de juiste redenen, maar het geeft wel al dat ze hier blijven dus meer waard vinden dan hun geloof.

Maar in Afrika

''.In every hour, 667 Muslims convert to Christianity. Everyday, 16,000 Muslims convert to Christianity. Ever year, 6 million Muslims convert to Christianity.''

Afganistan

''Despite the risk, however, up to 10,000 Afghans have secretly converted to Christianity in recent years,''

Denemarken

''Mogensen has carried out the most extensive survey ever of conversions from Islam to Christianity in Denmark. The survey concludes that almost 1,000 Muslims converted between 1980 and 2007.
“Over the past two years we have had an increasing number of Muslims who come to be embraced by Christianity than all of the previous years put together. They experience religious freedom in Denmark and for the first time many can choose the religion they want,”

Egypte

''The number of Muslim-born converts to Christianity in Egypt, who are keeping their faith secret, has reached several million.''

Frankrijk.

''Muslims each year are converting to Christianity - around 10,000 to Catholicism and 5,000 to Protestantism.''

Iran

''in the past five years, one million Iranians, particularly young people and women, have abandoned Islam and joined Evangelical churches.''

Kososvo

'' as many as 15,000 Kosovar Albanians have converted to Protestantism: 2,000 regularly attend church.[26]''

Kyrgyzstan

'' some 100,000 Muslims, of the country’s five million population, have converted to Christianity''

Malysia

''Head of the Malaysian State of Perak Mufti (religious head) Dato' Seri Haji Harussani Haji Zakaria announced that there are close to 250,000 Muslim apostates in Malaysia.
This figure includes about 100,000 Malay Muslims who have declared themselves Christians.''

Marokko

''about 5,000 Moroccans became Christians between 2005 and 2010 ''

En zo nog veel en veel meer!

http://wikiislam.net/wiki/Muslim_Statistics_-_Population
Dit is een grapje toch of niet? :P
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:37:21 #147
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156019605
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:35 schreef James_R het volgende:

[..]

Dit is een grapje toch of niet? :P
Waarom zou dit een grap zijn?
Als ik kijk naar andere bronnen kom ik hetzelfde tegen, vooral in Afrika lijkt er een omgang te zijn van moslim naar het christelijk geloof.

[ Bericht 11% gewijzigd door snakelady op 12-09-2015 10:43:22 ]
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:43:42 #148
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_156019658
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom zou dit een grap zijn?
Omdat we je intelligenter schatten :')
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:46:15 #149
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156019698
De voorzieningen en misschien nog belangrijker, het draagvlak onder de bevolking piepen en kraken nu al. Die vluchtelingenstroom zal nog jaren doorgaan en alleen maar groter worden. Er moet iets veranderen of de problemen worden alleen maar groter.
  zaterdag 12 september 2015 @ 10:47:57 #150
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156019720
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Omdat we je intelligenter schatten :')
Je kan ook met een onderbouwong komen inplaats van met beledigende one-liners.

Nogmaals, als ik kijk naar andere bronnen (christelijk, onafhankelijk) kom ik hetzelfde tegen, vooral in Afrika lijkt er een omgang te zijn van moslim naar het christelijk geloof.

CBN bijvoorbeeld.

http://www.cbn.com/cbnnew(...)e-Hostile-to-Christ/

worldmag

http://www.worldmag.com/2(...)erts_to_christianity
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')