abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155991134
Misschien is het wel eens interessant om de dingen die Wilders zegt eens in perspectief te zetten ten opzichte van wat Mohammed zegt in de koran. Wilders word vooral voor van alles utgemaakt door mensen die de Koran verdedigen.

Wat zegt Wilders, en waarom is het fout of slecht wanneer hij het zegt?

Laten we eens de visie van Wilders naast de visie van Mohammed leggen.

Misschien kunnen we dan dingen beter in perspectief zien, daar waar de twee visies botsen.

Waar vind jij dat Wilders iets zegt, dat jij verwerpelijk vindt?

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 11-09-2015 11:57:16 ]
pi_155991178
Hersenscheettopic.

De een is een bestaand iemand en de ander niet.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  vrijdag 11 september 2015 @ 07:39:43 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155991181
Ik heb Wilders nog nooit iets verwerpelijks horen zeggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155991182
Lol Wilders is niks naast crazy Mo.
pi_155991194
Edit: klagen over topics niet in de topics zelf

[ Bericht 61% gewijzigd door Perrin op 11-09-2015 08:06:50 ]
pi_155991203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:38 schreef -AMG- het volgende:
Het gaat om het gedachtegoed, als je dat nog niet begreep.
pi_155991399
Het zijn vooral de volgers die er een verwerpelijk gedachtegoed op na houden.
pi_155991751
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:38 schreef -AMG- het volgende:
Hersenscheettopic.

Het gaat hier dacht ik om wat ze zeggen of geschreven hebben en niet over de kleur van hun ogen.
pi_155991786
Nou, aangezien er niemand met punten komt. Laat ik stellen;

Mag Wilders zeggen dat de Islam niet bij Nederland past? Graag onderbouwen waarom wel of niet?
pi_155992122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

Mag Wilders zeggen dat de Islam niet bij Nederland past? Graag onderbouwen waarom wel of niet?
Natuurlijk mag hij dat zeggen, want - heel cliché - vrijheid van meningsuiting. Maar ik vind sowieso dat geen enkele religie bij Nederland past.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_155992335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

ja hoor, vrijheid enzo.

maar het alleen amar een mening, geen waarheid. en onzin, want waarom zou een religie niet bij een land passen met vrijheid van religie? het nederland dat wilders wil, bestaat niet.
pi_155992359
Dat ene allochtoontje leeft nog. Mohammed heeft zo'n 1600 jaar geleden geleefd. Zoek het verschil.
pi_155992395
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:31 schreef loni55 het volgende:
Dat ene allochtoontje leeft nog. Mohammed heeft zo'n 1600 jaar geleden geleefd. Zoek het verschil.
Mohammed leefde dus al eeuwen voor de komst van de Islam? Of hoe oud is die geworden volgens jou 217?
pi_155992434
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:30 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom zou een religie niet bij een land passen met vrijheid van religie?
Stel je voor. Er is een religie die tegen alles in gaat, waar het land voor staat?

Stel, de religie(ik verzin maar even wat hoor), is gebaseerd op een boek dat stelt dat een ieder die anders gelooft dan de visie van de religie enorm slecht is. Stel die religie laat geen ruimte voor niet gelovigen. Stel die religie stelt dat homosexualiteit immens slecht is en verboden is.

Stel die religie ziet iedereen die anders denkt als de vijand. En stel(ja ik ga nu heel ver, maar ik bedenk maar even wat), die religie is pertinent tegen democratie.

Past die religie in nederland?
pi_155992581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:35 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Stel je voor. Er is een religie die tegen alles in gaat, waar het land voor staat?

Stel, de religie(ik verzin maar even wat hoor), is gebaseerd op een boek dat stelt dat een ieder die anders gelooft dan de visie van de religie enorm slecht is. Stel die religie laat geen ruimte voor niet gelovigen. Stel die religie stelt dat homosexualiteit immens slecht is en verboden is.

Stel die religie ziet iedereen die anders denkt als de vijand. En stel(ja ik ga nu heel ver, maar ik bedenk maar even wat), die religie is pertinent tegen democratie.

Past die religie in nederland?
vrijwel alle religies die we hier hebben beslaan wel een aantal van die punten, of bijna allemaal. het christendom voorop.

maar vrijheid betekend, dat zij hier mogen zijn, mits ze de vrijheid van anderen respecteren. dat geldt ook voor islam, toch?
pi_155992699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:43 schreef pokkerdepok het volgende:
maar vrijheid betekend, dat zij hier mogen zijn, mits ze de vrijheid van anderen respecteren. dat geldt ook voor islam, toch?
Maar de vraag is kan een Moslim die vrijheid respecteren wanneer zijn/haar religie zegt er geen respect voor te mogen hebben?
pi_155992768
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar de vraag is kan een Moslim die vrijheid respecteren wanneer zijn/haar religie zegt er geen respect voor te mogen hebben?
dat zegt de islam helemaal niet.
wij zijn een soort christenen hier, en christenen zijn ook 'people for the book' , en dienen ten aller tijden gerespecteerd te worden als gelijken.
pi_155992771
Passen in Nederland is een conservatief bullshit criterium.
pi_155992777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:33 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Mohammed leefde dus al eeuwen voor de komst van de Islam? Of hoe oud is die geworden volgens jou 217?
Ja ja ik zat ernaast met 200 jaar wat geen invloed heeft op de punt dat ik wilde maken.
pi_155992804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, want moslims zijn geen robots die maar 1 programma kunnen afdraaien. De mensen maken de religies en niet andersom. Als de mensen veranderen, verandert ook de religie mee. Ze kunnen niet makkelijk de koran veranderen, maar wel hoe ze daar mee omgaan. Ze kunnen gewoon hele stukken van de koran negeren als dat beter uitkomt. Net zo als andere religies dat ook doen.

Zie verder mijn reactie in het andere moslimtopic, daar ga ik er nog wat verder op in.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_155992943
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
dat zegt de islam helemaal niet.
wij zijn een soort christenen hier, en christenen zijn ook 'people for the book' , en dienen ten aller tijden gerespecteerd te worden als gelijken.
Dat zegt de Koran(dus de Islam) namelijk precies wel. De Koran heeft absolute autoriteit in Islam, en het is een volmaakt boek.

Absolute autoriteit houdt in dat er niks meer autoriteit heeft dan de Koran. Dus de visie van de koran gaat boven de visie van wat dan ook, dus ook de democratie!!

Moslims zijn geen christenen!!! Christenen kunnen zonder bijbel christen zijn omdat ze in christus geloven en de bijbel is niet het woord van god door christus geschreven

De koran is het woord van god via Mohammed(door hem geschreven) dat is niet los van elkaar te koppelen!!
pi_155993130
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:14 schreef TheThirdMark het volgende:
Het zijn vooral de volgers die er een verwerpelijk gedachtegoed op na houden.
Van Wilders of van Mo?
pi_155993191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat zegt de Koran(dus de Islam) namelijk precies wel. De Koran heeft absolute autoriteit in Islam, en het is een volmaakt boek.

Absolute autoriteit houdt in dat er niks meer autoriteit heeft dan de Koran. Dus de visie van de koran gaat boven de visie van wat dan ook, dus ook de democratie!!

Moslims zijn geen christenen!!! Christenen kunnen zonder bijbel christen zijn omdat ze in christus geloven en de bijbel is niet het woord van god door christus geschreven

De koran is het woord van god via Mohammed(door hem geschreven) dat is niet los van elkaar te koppelen!!
nee, je moet je wat meer gaan verdiepen in wat de quran precies zegt. maar ik heb nu geen zin om dat allemaal aan je te gaan uitleggen met quran quotes etc, maar;

christenen/joden zijn gelijken omdat ze in dezelfde god geloven, het grootste moslimland ter wereld, indonesie, is een democratie (dat is namelijk de enige manier om allerlei mensen met elkaar te laten overleggen en tot beleid te laten komen; mensen die weinig geloven, en mensen die vinden dat gods woord alles moet bepalen).

90% van alle moslims op aarde is eigenlijk geen 'goede' moslim. die bidden geen 5 keer per dag, reizen nooit naar mekka, gaan hoogstens 1 keer per week naar de moskee. en dat is prima, volgens hun religieuze tradities. jouw interpretatie van islam is een fundamentalistische interpretatie, en dat is een kleine minderheid onder moslims. en helaas van de meerderheid van niet moslims, tegenwoordig..die denken islam te kennen..

en in verschillenden islam stromingen wordt ook verschillend gedacht over hoe belangrijk de mening van mohammed is (hadit), naast de mening van god (quran).
pi_155993223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:
nee, je moet je wat meer gaan verdiepen in wat de quran precies zegt. maar ik heb nu geen zin om dat allemaal aan je te gaan uitleggen met quran quotes etc, maar;

Om het te ontkrachten zou je dat dan juist wel moeten doen.
pi_155993301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:20 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Om het te ontkrachten zou je dat dan juist wel moeten doen.
ja eigenlijk wel.
maar als je het toch wilt zien, google people of the book en ga even lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')