Het gaat om het gedachtegoed, als je dat nog niet begreep.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:38 schreef -AMG- het volgende:
De een is een bestaand iemand en de ander niet.
Het gaat hier dacht ik om wat ze zeggen of geschreven hebben en niet over de kleur van hun ogen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:38 schreef -AMG- het volgende:
Hersenscheettopic.
De een is een bestaand iemand en de ander niet.
Natuurlijk mag hij dat zeggen, want - heel cliché - vrijheid van meningsuiting. Maar ik vind sowieso dat geen enkele religie bij Nederland past.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
Nou, aangezien er niemand met punten komt. Laat ik stellen;
Mag Wilders zeggen dat de Islam niet bij Nederland past? Graag onderbouwen waarom wel of niet?
ja hoor, vrijheid enzo.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
Nou, aangezien er niemand met punten komt. Laat ik stellen;
Mag Wilders zeggen dat de Islam niet bij Nederland past? Graag onderbouwen waarom wel of niet?
Mohammed leefde dus al eeuwen voor de komst van de Islam? Of hoe oud is die geworden volgens jou 217?quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:31 schreef loni55 het volgende:
Dat ene allochtoontje leeft nog. Mohammed heeft zo'n 1600 jaar geleden geleefd. Zoek het verschil.
Stel je voor. Er is een religie die tegen alles in gaat, waar het land voor staat?quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:30 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom zou een religie niet bij een land passen met vrijheid van religie?
vrijwel alle religies die we hier hebben beslaan wel een aantal van die punten, of bijna allemaal. het christendom voorop.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:35 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Stel je voor. Er is een religie die tegen alles in gaat, waar het land voor staat?
Stel, de religie(ik verzin maar even wat hoor), is gebaseerd op een boek dat stelt dat een ieder die anders gelooft dan de visie van de religie enorm slecht is. Stel die religie laat geen ruimte voor niet gelovigen. Stel die religie stelt dat homosexualiteit immens slecht is en verboden is.
Stel die religie ziet iedereen die anders denkt als de vijand. En stel(ja ik ga nu heel ver, maar ik bedenk maar even wat), die religie is pertinent tegen democratie.
Past die religie in nederland?
Maar de vraag is kan een Moslim die vrijheid respecteren wanneer zijn/haar religie zegt er geen respect voor te mogen hebben?quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:43 schreef pokkerdepok het volgende:
maar vrijheid betekend, dat zij hier mogen zijn, mits ze de vrijheid van anderen respecteren. dat geldt ook voor islam, toch?
dat zegt de islam helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:49 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar de vraag is kan een Moslim die vrijheid respecteren wanneer zijn/haar religie zegt er geen respect voor te mogen hebben?
Ja ja ik zat ernaast met 200 jaar wat geen invloed heeft op de punt dat ik wilde maken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:33 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Mohammed leefde dus al eeuwen voor de komst van de Islam? Of hoe oud is die geworden volgens jou 217?
Ja, want moslims zijn geen robots die maar 1 programma kunnen afdraaien. De mensen maken de religies en niet andersom. Als de mensen veranderen, verandert ook de religie mee. Ze kunnen niet makkelijk de koran veranderen, maar wel hoe ze daar mee omgaan. Ze kunnen gewoon hele stukken van de koran negeren als dat beter uitkomt. Net zo als andere religies dat ook doen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:49 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar de vraag is kan een Moslim die vrijheid respecteren wanneer zijn/haar religie zegt er geen respect voor te mogen hebben?
Dat zegt de Koran(dus de Islam) namelijk precies wel. De Koran heeft absolute autoriteit in Islam, en het is een volmaakt boek.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
dat zegt de islam helemaal niet.
wij zijn een soort christenen hier, en christenen zijn ook 'people for the book' , en dienen ten aller tijden gerespecteerd te worden als gelijken.
Van Wilders of van Mo?quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:14 schreef TheThirdMark het volgende:
Het zijn vooral de volgers die er een verwerpelijk gedachtegoed op na houden.
nee, je moet je wat meer gaan verdiepen in wat de quran precies zegt. maar ik heb nu geen zin om dat allemaal aan je te gaan uitleggen met quran quotes etc, maar;quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat zegt de Koran(dus de Islam) namelijk precies wel. De Koran heeft absolute autoriteit in Islam, en het is een volmaakt boek.
Absolute autoriteit houdt in dat er niks meer autoriteit heeft dan de Koran. Dus de visie van de koran gaat boven de visie van wat dan ook, dus ook de democratie!!
Moslims zijn geen christenen!!! Christenen kunnen zonder bijbel christen zijn omdat ze in christus geloven en de bijbel is niet het woord van god door christus geschreven
De koran is het woord van god via Mohammed(door hem geschreven) dat is niet los van elkaar te koppelen!!
Om het te ontkrachten zou je dat dan juist wel moeten doen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:
nee, je moet je wat meer gaan verdiepen in wat de quran precies zegt. maar ik heb nu geen zin om dat allemaal aan je te gaan uitleggen met quran quotes etc, maar;
ja eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:20 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Om het te ontkrachten zou je dat dan juist wel moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |