abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155991134
Misschien is het wel eens interessant om de dingen die Wilders zegt eens in perspectief te zetten ten opzichte van wat Mohammed zegt in de koran. Wilders word vooral voor van alles utgemaakt door mensen die de Koran verdedigen.

Wat zegt Wilders, en waarom is het fout of slecht wanneer hij het zegt?

Laten we eens de visie van Wilders naast de visie van Mohammed leggen.

Misschien kunnen we dan dingen beter in perspectief zien, daar waar de twee visies botsen.

Waar vind jij dat Wilders iets zegt, dat jij verwerpelijk vindt?

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 11-09-2015 11:57:16 ]
pi_155991178
Hersenscheettopic.

De een is een bestaand iemand en de ander niet.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  vrijdag 11 september 2015 @ 07:39:43 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155991181
Ik heb Wilders nog nooit iets verwerpelijks horen zeggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155991182
Lol Wilders is niks naast crazy Mo.
pi_155991194
Edit: klagen over topics niet in de topics zelf

[ Bericht 61% gewijzigd door Perrin op 11-09-2015 08:06:50 ]
pi_155991203
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:38 schreef -AMG- het volgende:
Het gaat om het gedachtegoed, als je dat nog niet begreep.
pi_155991399
Het zijn vooral de volgers die er een verwerpelijk gedachtegoed op na houden.
pi_155991751
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 07:38 schreef -AMG- het volgende:
Hersenscheettopic.

Het gaat hier dacht ik om wat ze zeggen of geschreven hebben en niet over de kleur van hun ogen.
pi_155991786
Nou, aangezien er niemand met punten komt. Laat ik stellen;

Mag Wilders zeggen dat de Islam niet bij Nederland past? Graag onderbouwen waarom wel of niet?
pi_155992122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

Mag Wilders zeggen dat de Islam niet bij Nederland past? Graag onderbouwen waarom wel of niet?
Natuurlijk mag hij dat zeggen, want - heel cliché - vrijheid van meningsuiting. Maar ik vind sowieso dat geen enkele religie bij Nederland past.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_155992335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

ja hoor, vrijheid enzo.

maar het alleen amar een mening, geen waarheid. en onzin, want waarom zou een religie niet bij een land passen met vrijheid van religie? het nederland dat wilders wil, bestaat niet.
pi_155992359
Dat ene allochtoontje leeft nog. Mohammed heeft zo'n 1600 jaar geleden geleefd. Zoek het verschil.
pi_155992395
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:31 schreef loni55 het volgende:
Dat ene allochtoontje leeft nog. Mohammed heeft zo'n 1600 jaar geleden geleefd. Zoek het verschil.
Mohammed leefde dus al eeuwen voor de komst van de Islam? Of hoe oud is die geworden volgens jou 217?
pi_155992434
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:30 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom zou een religie niet bij een land passen met vrijheid van religie?
Stel je voor. Er is een religie die tegen alles in gaat, waar het land voor staat?

Stel, de religie(ik verzin maar even wat hoor), is gebaseerd op een boek dat stelt dat een ieder die anders gelooft dan de visie van de religie enorm slecht is. Stel die religie laat geen ruimte voor niet gelovigen. Stel die religie stelt dat homosexualiteit immens slecht is en verboden is.

Stel die religie ziet iedereen die anders denkt als de vijand. En stel(ja ik ga nu heel ver, maar ik bedenk maar even wat), die religie is pertinent tegen democratie.

Past die religie in nederland?
pi_155992581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:35 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Stel je voor. Er is een religie die tegen alles in gaat, waar het land voor staat?

Stel, de religie(ik verzin maar even wat hoor), is gebaseerd op een boek dat stelt dat een ieder die anders gelooft dan de visie van de religie enorm slecht is. Stel die religie laat geen ruimte voor niet gelovigen. Stel die religie stelt dat homosexualiteit immens slecht is en verboden is.

Stel die religie ziet iedereen die anders denkt als de vijand. En stel(ja ik ga nu heel ver, maar ik bedenk maar even wat), die religie is pertinent tegen democratie.

Past die religie in nederland?
vrijwel alle religies die we hier hebben beslaan wel een aantal van die punten, of bijna allemaal. het christendom voorop.

maar vrijheid betekend, dat zij hier mogen zijn, mits ze de vrijheid van anderen respecteren. dat geldt ook voor islam, toch?
pi_155992699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:43 schreef pokkerdepok het volgende:
maar vrijheid betekend, dat zij hier mogen zijn, mits ze de vrijheid van anderen respecteren. dat geldt ook voor islam, toch?
Maar de vraag is kan een Moslim die vrijheid respecteren wanneer zijn/haar religie zegt er geen respect voor te mogen hebben?
pi_155992768
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar de vraag is kan een Moslim die vrijheid respecteren wanneer zijn/haar religie zegt er geen respect voor te mogen hebben?
dat zegt de islam helemaal niet.
wij zijn een soort christenen hier, en christenen zijn ook 'people for the book' , en dienen ten aller tijden gerespecteerd te worden als gelijken.
pi_155992771
Passen in Nederland is een conservatief bullshit criterium.
pi_155992777
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:33 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Mohammed leefde dus al eeuwen voor de komst van de Islam? Of hoe oud is die geworden volgens jou 217?
Ja ja ik zat ernaast met 200 jaar wat geen invloed heeft op de punt dat ik wilde maken.
pi_155992804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, want moslims zijn geen robots die maar 1 programma kunnen afdraaien. De mensen maken de religies en niet andersom. Als de mensen veranderen, verandert ook de religie mee. Ze kunnen niet makkelijk de koran veranderen, maar wel hoe ze daar mee omgaan. Ze kunnen gewoon hele stukken van de koran negeren als dat beter uitkomt. Net zo als andere religies dat ook doen.

Zie verder mijn reactie in het andere moslimtopic, daar ga ik er nog wat verder op in.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_155992943
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:53 schreef pokkerdepok het volgende:
dat zegt de islam helemaal niet.
wij zijn een soort christenen hier, en christenen zijn ook 'people for the book' , en dienen ten aller tijden gerespecteerd te worden als gelijken.
Dat zegt de Koran(dus de Islam) namelijk precies wel. De Koran heeft absolute autoriteit in Islam, en het is een volmaakt boek.

Absolute autoriteit houdt in dat er niks meer autoriteit heeft dan de Koran. Dus de visie van de koran gaat boven de visie van wat dan ook, dus ook de democratie!!

Moslims zijn geen christenen!!! Christenen kunnen zonder bijbel christen zijn omdat ze in christus geloven en de bijbel is niet het woord van god door christus geschreven

De koran is het woord van god via Mohammed(door hem geschreven) dat is niet los van elkaar te koppelen!!
pi_155993130
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:14 schreef TheThirdMark het volgende:
Het zijn vooral de volgers die er een verwerpelijk gedachtegoed op na houden.
Van Wilders of van Mo?
pi_155993191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat zegt de Koran(dus de Islam) namelijk precies wel. De Koran heeft absolute autoriteit in Islam, en het is een volmaakt boek.

Absolute autoriteit houdt in dat er niks meer autoriteit heeft dan de Koran. Dus de visie van de koran gaat boven de visie van wat dan ook, dus ook de democratie!!

Moslims zijn geen christenen!!! Christenen kunnen zonder bijbel christen zijn omdat ze in christus geloven en de bijbel is niet het woord van god door christus geschreven

De koran is het woord van god via Mohammed(door hem geschreven) dat is niet los van elkaar te koppelen!!
nee, je moet je wat meer gaan verdiepen in wat de quran precies zegt. maar ik heb nu geen zin om dat allemaal aan je te gaan uitleggen met quran quotes etc, maar;

christenen/joden zijn gelijken omdat ze in dezelfde god geloven, het grootste moslimland ter wereld, indonesie, is een democratie (dat is namelijk de enige manier om allerlei mensen met elkaar te laten overleggen en tot beleid te laten komen; mensen die weinig geloven, en mensen die vinden dat gods woord alles moet bepalen).

90% van alle moslims op aarde is eigenlijk geen 'goede' moslim. die bidden geen 5 keer per dag, reizen nooit naar mekka, gaan hoogstens 1 keer per week naar de moskee. en dat is prima, volgens hun religieuze tradities. jouw interpretatie van islam is een fundamentalistische interpretatie, en dat is een kleine minderheid onder moslims. en helaas van de meerderheid van niet moslims, tegenwoordig..die denken islam te kennen..

en in verschillenden islam stromingen wordt ook verschillend gedacht over hoe belangrijk de mening van mohammed is (hadit), naast de mening van god (quran).
pi_155993223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:
nee, je moet je wat meer gaan verdiepen in wat de quran precies zegt. maar ik heb nu geen zin om dat allemaal aan je te gaan uitleggen met quran quotes etc, maar;

Om het te ontkrachten zou je dat dan juist wel moeten doen.
pi_155993301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:20 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Om het te ontkrachten zou je dat dan juist wel moeten doen.
ja eigenlijk wel.
maar als je het toch wilt zien, google people of the book en ga even lezen.
pi_155993318
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:24 schreef pokkerdepok het volgende:
ja eigenlijk wel.
maar als je het toch wilt zien, google people of the book en ga even lezen.
Ik heb een topic vol staan met "googles", ga daar graag de discussie met je aan.
pi_155993384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik heb een topic vol staan met "googles", ga daar graag de discussie met je aan.
soms gaat het niet om discussie, maar om jezelf beter informeren.
pi_155993426
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:29 schreef pokkerdepok het volgende:
soms gaat het niet om discussie, maar om jezelf beter informeren.
Klopt, maar of dat op mij van toepassing is vraag ik me af. Ik heb het over letterlijke inhoud
pi_155993588
Wilders komt altijd zo doorgesnoven over. En Mo was ook al geen fris figuur. Ik ga maar voor Bolkestein dus.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155994966
quote:
Misschien is het wel eens interessant om de dingen die Wilders zegt eens in perspectief te zetten ten opzichte van wat Mohammed zegt in de koran. Wilders word vooral voor van alles utgemaakt door mensen die de Koran verdedigen.

Wat zegt Wilders, en waarom is het fout of slecht wanneer hij het zegt?

Laten we eens de visie van Wilders naast de visie van Mohammed leggen.

Misschien kunnen we dan dingen beter in perspectief zien, daar waar de twee visies botsen.

Waar vind jij dat Wilders iets zegt, dat jij verwerpelijk vindt?
pi_155995382
Mohammed natuurlijk. Die kon met zijn poten niet van de kindertjes afblijven. En in het onderdrukken van andere geloven was hij ook goed bezig.
Ура для россии
pi_155995423
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:16 schreef Woestijnvos het volgende:
Mohammed natuurlijk. Die kon met zijn poten niet van de kindertjes afblijven
-1 voor Mohammed. Want hiervan kun je Wilders niet oprecht betichten.
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:19:29 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155995452
Mohammed is erger.

Maar dat is een volledig irrelevante vraag. Je suggereert dat, als Mohammed erger is dan Wilders, dat we Wilders dan niet mogen aanvallen op zijn denkbeelden. Dat is onzin.

Pol Pot was erger dan Mohammed, mogen we dan geen kritiek meer hebben op Mohammed? En Hitler was erger dan Pol Pot, mogen we nu geen kritiek meer hebben op Pol Pot? Nee, we kunnen best kritiek hebben op al die personen, zelfs als er een onderscheid is in hun negatieve invloed.
pi_155995614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Je suggereert dat, als Mohammed erger is dan Wilders, dat we Wilders dan niet mogen aanvallen op zijn denkbeelden. Dat is onzin.
Wil je dat even laten, dat zeg ik niet, noch suggereer ik het.
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:32:15 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155995728
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wil je dat even laten, dat zeg ik niet, noch suggereer ik het.
quote:
Wilders word vooral voor van alles utgemaakt door mensen die de Koran verdedigen.
Suggestie > je mag niet over Wilders praten als je iets verdedigt dat slechter is. Dat is bullshit.
pi_155995765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Suggestie > je mag niet over Wilders praten als je iets verdedigt dat slechter is. Dat is bullshit.
Ik wil de hypocrisie er mee aantonen. Als men vindt dat Wilders iets niet mag zeggen omdat het zou discrimineren, dan is het goed om daar discriminatie vanuit de koran tegenover te leggen en te vragen of dat wel mag en waarom?
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:52:06 #37
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155996165
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik wil de hypocrisie er mee aantonen. Als men vindt dat Wilders iets niet mag zeggen omdat het zou discrimineren, dan is het goed om daar discriminatie vanuit de koran tegenover te leggen en te vragen of dat wel mag en waarom?
Even om het voor mij duidelijk te krijgen..
-Wilders doet discriminerende uitspraken over moslims
-Fnoxiploqr's nemen het op voor moslims en zeggen daar iets van
-Jouw reactie daarop is om over discriminatie in de Koran te beginnen om hypocrisie aan te wijzen
Maar wie is er dan hypocriet? De Fnoxiploqr's? Of de moslims (die feitelijk niet reageren op Wilders, dat doen de Fnoxiploqr's)?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 11 september 2015 @ 12:56:02 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155996241
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

-Jouw reactie daarop is om over discriminatie in de Koran te beginnen om hypocrisie aan te wijzen
Maar wie is er dan hypocriet? De Fnoxiploqr's? Of de moslims (die feitelijk niet reageren op Wilders, dat doen de Fnoxiploqr's)?
Precies, dat. Een enorm groot deel van Wilders' criticasters bestaat uit Fnoxiploqr's, waarvan een aanzienlijk deel ook commentaar heeft op de islam.
pi_155996246
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef GrumpyFish het volgende:
Wanneer je discriminatie bevecht, dan moet je dat doen vanuit discriminatoir perspectief, en jezelf er dus ook niet aan schuldig maken.

Je moet niet zeggen "Hij mag niet discrimineren maar ik mag het wel"
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:02:25 #40
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155996363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:56 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wanneer je discriminatie bevecht, dan moet je dat doen vanuit discriminatoir perspectief, en jezelf er dus ook niet aan schuldig maken.

Je moet niet zeggen "Hij mag niet discrimineren maar ik mag het wel"
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Dat klinkt natuurlijk hartstikke leuk, maar heeft als implicatie dat niemand meer iemand anders ergens op kan aanspreken.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:04:10 #41
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155996399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies, dat. Een enorm groot deel van Wilders' criticasters bestaat uit Fnoxiploqr's, waarvan een aanzienlijk deel ook commentaar heeft op de islam.
Fnoxiploqr's zijn moslims die niet 100% letterlijk de Koran volgen (alle moslims dus eigenlijk). Zijn daarvan veel die commentaar hebben op de islam?
pi_155996536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:04 schreef GrumpyFish het volgende:
Fnoxiploqr's zijn moslims die niet 100% letterlijk de Koran volgen (alle moslims dus eigenlijk). Zijn daarvan veel die commentaar hebben op de islam?
Je gaat nu een groep verzinnen om een punt te maken? Die groep is dan geen Moslim in ieder geval het zijn
quote:

[..]

Fnoxiploqr's
En daarmee geeft men dus direct aan dat men de Koran niet letterlijk neemt. Als Moslim zeg je dus dat je dat wel doet. Want zonder Koran kun je geen Moslim zijn, maar wel
quote:

[..]

Fnoxiploqr's
Snap je het nu?
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:15:58 #43
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155996639
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:10 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je gaat nu een groep verzinnen om een punt te maken? Die groep is dan geen Moslim in ieder geval het zijn

[..]

En daarmee geeft men dus direct aan dat men de Koran niet letterlijk neemt. Als Moslim zeg je dus dat je dat wel doet. Want zonder Koran kun je geen Moslim zijn, maar wel

[..]

Snap je het nu?
Maar geen enkele Moslim hangt elk standpunt van de Koran aan. Dus bestaan volgens jouw rigide, rechtlijnige, nauwe definitie Moslims feitelijk niet. Omdat dan de groep 1+ miljard Moslims dan dus geen Moslims meer zijn, moeten we daar een ander label aan hangen.

Snap je?
pi_155996978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:15 schreef GrumpyFish het volgende:
Maar geen enkele Moslim hangt elk standpunt van de Koran aan.
O jawel hoor. Er zijn er zat!!!

En volgens de koran moet dat ook omdat je als Moslim de Koran moet erkennen als absolute autoriteit en als volmaakt boek!!!
pi_155997004
quote:
Snap je?
Nee, ik snap niet dat je
quote:
Maar geen enkele Moslim hangt elk standpunt van de Koran aan. Dus bestaan volgens jouw rigide, rechtlijnige, nauwe definitie Moslims feitelijk niet.
kunt zeggen zonder blikken of blozen.
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:30:29 #46
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155997054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O jawel hoor. Er zijn er zat!!!

En volgens de koran moet dat ook omdat je als Moslim de Koran moet erkennen als absolute autoriteit en als volmaakt boek!!!
Nee hoor, die zijn er niet.
pi_155997124
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:30 schreef GrumpyFish het volgende:

Doe niet zo raar joh.

Salafisten, Wahabisten, etc
pi_155997136
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:30 schreef GrumpyFish het volgende:
Volgens de Koran zelfs elke oprechte Moslim
  vrijdag 11 september 2015 @ 13:42:24 #49
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155997380
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Doe niet zo raar joh.

Salafisten, Wahabisten, etc
Die geloven dus allemaal exact hetzelfde? Waarom zijn er dan verschillende benamingen voor?
pi_155997619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 13:42 schreef GrumpyFish het volgende:
Die geloven dus allemaal exact hetzelfde? Waarom zijn er dan verschillende benamingen voor?
Ze hebben allen dezelfde bron de Koran die men letterlijk moet naleven, op niet letterlijk naleven staan fikse straffen
pi_155998072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 12:18 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

-1 voor Mohammed. Want hiervan kun je Wilders niet oprecht betichten.
dit heeft niets met zijn ideeën te maken.

maar als het toch moet; het was toen normaal gedrag, had niks met pedo zijn te maken.
wilders daarentegen is kinderloos met vriendin, wat enigsinds afwijkend gedrag is. (en hopelijk niet zelfbescherming...)
pi_155998124
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:07 schreef pokkerdepok het volgende:
maar als het toch moet; het was toen normaal gedrag, had niks met pedo zijn te maken.
Het is binnen Islam vaak nog steeds normaal gedrag om meisjes jong uit te huwelijken!!

Het is maar wat je normaal vindt hoor!!! Jij vindt het kunnen?
pi_155998152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Klopt, maar of dat op mij van toepassing is vraag ik me af. Ik heb het over letterlijke inhoud
nou okee;

„Voorzeker, de gelovigen, de joden, de christenen en de sabianen, wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.”

Soera De Koe 62

waar wil je over discusseren dan? lijkt me toch duidelijk?
pi_155998229
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:
Topic titel? OP?
pi_155998368
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:10 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het is binnen Islam vaak nog steeds normaal gedrag om meisjes jong uit te huwelijken!!

Het is maar wat je normaal vindt hoor!!! Jij vindt het kunnen?
nee ik ben niet voor pedos, bedankt voor de insinuatie, zucht.
hidus doen dit ook nog steeds, grote delen van afrika ook. het is niet per se iets islamitisch. je kan zelfs stellen,dat dit soort regels die in de islam werden opgesteld, gewoon eerste pogingen waren om nog veel ergere uitwassen te voorkomen.

de torah stelt ook dat 9 jaar een goede huwelijksleeftijd is (en voor sex). het was in die tijd doodnormaal.
pi_155998476
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:18 schreef pokkerdepok het volgende:
nee ik ben niet voor pedos, bedankt voor de insinuatie, zucht.
Maar het was toen "gewoon" zeg je;
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:07 schreef pokkerdepok het volgende:

Dus als het nu ergens nog steeds "normaal" gevonden wordt is het toch ok dan?

Ik denk dat het in grote delen van de wereld ook toen niet normaal was om iemand van 6 jaar uit te huwelijken.
pi_155998876
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:22 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar het was toen "gewoon" zeg je;

[..]

Dus als het nu ergens nog steeds "normaal" gevonden wordt is het toch ok dan?

Ik denk dat het in grote delen van de wereld ook toen niet normaal was om iemand van 6 jaar uit te huwelijken.
maar wel in de cultuur waar mohammed in leefde. dat moet je wel meewegen. om hem dan apart te zetten, en naar maatstaven van nu te betitelen als pedo, klopt niet. voor ons is een pedo een uitzondering, een eenling die de wet overtreed en een verwerpelijke, illegale sexuele afwijking heeft.
jij ziet het verschil niet?
pi_155998909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:37 schreef pokkerdepok het volgende:
huwelijken.

maar wel in de cultuur waar mohammed in leefde. dat moet je wel meewegen
Dus als MOhammed zegt dat het goed is is het goed?
pi_155998926
quote:
om hem dan apart te zetten, en naar maatstaven van nu te betitelen als pedo, klopt niet. voor ons is een pedo een uitzondering, een eenling die de wet
Voldoet hij aan de definitie?
pi_155998945
quote:
jij ziet het verschil niet?
Schat jij in dat ik daar niet rekening mee houdt?
pi_155998992
Moeten we anders in Nederland de regels gaan aanpassen? Pedosexualiteit is strafbaar, maar als je Moslim bent dan is het toegestaan?
pi_156006913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dus als MOhammed zegt dat het goed is is het goed?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Voldoet hij aan de definitie?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Schat jij in dat ik daar niet rekening mee houdt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
Moeten we anders in Nederland de regels gaan aanpassen? Pedosexualiteit is strafbaar, maar als je Moslim bent dan is het toegestaan?
weet je wat?
laat maar. lol.
pi_156007439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 19:55 schreef pokkerdepok het volgende:
weet je wat?
laat maar. lol.
Lastig he? Als iemand het zo neerlegt als het daadwerkelijk is en je niet naar de mond praat, toch?
pi_156007660
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Lastig he? Als iemand het zo neerlegt als het daadwerkelijk is en je niet naar de mond praat, toch?
;)
  vrijdag 11 september 2015 @ 20:35:10 #65
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_156007879
Heb wilders het kromzwaard nog niet op zien pakken voor z'n idealen.
pi_156007988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

ja lastig, je vertoont een ernstig gebrek aan inzicht. daar kan ik niet tegenop lullen.
pi_156008092
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:38 schreef pokkerdepok het volgende:
ja lastig, je vertoont een ernstig gebrek aan inzicht. daar kan ik niet tegenop lullen.
Het is altijd mooi om te zien hoe men zich met behoud van ego uit de discussie probeert te praten als men klem zit.
pi_156008700
Duidelijk gevalletje; TS vraagt maar weet de antwoorden al. :')

Hij kan beter een monoloog tegen zichzelf beginnen met z'n grote gelijk en de enige waarheid.

en ja hoor TS, jouw extremistische interpretatie van de Islam is de enige juiste, dat 90% van de moslims de Koran anders interpreteren doet er niet toe, de terroristen zullen blij zijn dat hun interpretatie van de islam volgens de "kenners" hier de enige juiste is. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156008763
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Duidelijk gevalletje; TS vraagt maar weet de antwoorden al. :')

Hij kan beter een monoloog tegen zichzelf beginnen met z'n grote gelijk en de enige waarheid.

en ja hoor TS, jouw extremistische interpretatie van de Islam is de enige juiste, dat 90% van de moslims de Koran anders interpreteren doet er niet toe, de terroristen zullen blij zijn dat hun interpretatie van de islam volgens de "kenners" hier de enige juiste is. :')
Goeie onderbouwing joh.
pi_156009001
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het is altijd mooi om te zien hoe men zich met behoud van ego uit de discussie probeert te praten als men klem zit.
dat bedoel ik dus; je denkt werkelijk dat ik klem zit. terwijl je zo'n beetje alle punten die ik heb gemaakt, hebt genegeerd en al je reacties vervormingen zijn van wat ik eigenlijk zei. dat schiet toch niet op..
pi_156009050
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Goeie onderbouwing joh.
Ik heb jou in dit topic nog niets zien onderbouwen, jij bent niet zo van de onderbouwing geloof ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156009130
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb jou in dit topic nog niets zien onderbouwen, jij bent niet zo van de onderbouwing geloof ik.
Je hebt helemaal gelijk, ik doe alleen oneliners joh. Heb je verder nog iets te melden dat on topic is?
pi_156009484
Beetje monomaan TS?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_156009761
Is het discriminatie als Wilders zegt "mensen met een dubbel paspoort die zich misdragen, moet het NL paspoort afgepakt worden!")?
pi_156013228
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:30 schreef HongKongPhoey het volgende:
Is het discriminatie als Wilders zegt "mensen met een dubbel paspoort die zich misdragen, moet het NL paspoort afgepakt worden!")?
Neuh. Het is wel tamelijk dom, maar niet discriminerend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156014063
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Neuh. Het is wel tamelijk dom, maar niet discriminerend.
ik vind het wel discriminerend, aangezien er voor een groep binnen nederland andere regels zouden gaan gelden dan voor de rest. dan kan ie nog beter gaan voor het verbieden van dubbele nationaliteit. als ie dan toch wat wil bereiken..

en trouwens, ook zorgelijk voor alle nederlanders. want als het nederlanderschap zo wordt aangetast dat wilders het kan afpakken van diegenen die nog een nationaliteit hebben, wat is de waarde dan nog voor diegenen die dat niet hebben? en bestaat er niet zoiets als geboorterecht, een universeel mensenrecht, dat je mag zijn waar je geboren bent?
pi_156015981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:05 schreef Molurus het volgende:
Neuh. Het is wel tamelijk dom,
want?
pi_156018070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:30 schreef pokkerdepok het volgende:

en trouwens, ook zorgelijk voor alle nederlanders.
Nee, niet voor ALLE Nederlanders, enkel voor hen met dubbele nationaliteit. ( dat is wat ik hieruit heb begrepen )
pi_156018735
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nou okee;

„Voorzeker, de gelovigen, de joden, de christenen en de sabianen, wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.”

Soera De Koe 62

In de Koran staan ook tegenovergestelde Soera's die weer een heel ander gezichtspunt biedt:

Soera 5-33: O gij die gelooft, neemt de joden en christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 4-101: Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Dit soort uitspraken staan regelrecht tegenover onze beginselen van onze Nederlandse Grondwet.
pi_156019282
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 06:44 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee, niet voor ALLE Nederlanders, enkel voor hen met dubbele nationaliteit. ( dat is wat ik hieruit heb begrepen )
je moet je zorgen maken als anderen hun vrijheid inleveren. jij bent als volgende aan de beurt.
pi_156019360
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 09:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

In de Koran staan ook tegenovergestelde Soera's die weer een heel ander gezichtspunt biedt:

Soera 5-33: O gij die gelooft, neemt de joden en christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Soera 4-101: Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

Dit soort uitspraken staan regelrecht tegenover onze beginselen van onze Nederlandse Grondwet.
de eerste zegt dat moslims geen vrienden moeten worden met joden en christenen. mag je toch zelf weten, met wie je vrienden wordt. ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.

en ongelovigen is een andere categorie dan joden en christenen. die laatste twee zijn dus volkeren van het boek of woord, waaraan een en dezelfde god ooit een geschift heeft gegeven. als je in de koraan iets leest over ongelovigen, gaat het dus niet over joden of christenen.

verder is het natuurlijk knettergek, mee eens. maar als deze mensen dit willen geloven, moeten ze dat lekker zelf weten. en 90% van de moslims interesseerd het niet zoveel, die gaan gewoon 1 keer per week of minder naar de moskee en doen ramadan, en verder zal het allemaal wel.
pi_156019705
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je moet je zorgen maken als anderen hun vrijheid inleveren. jij bent als volgende aan de beurt.
Verklaar je nader.
pi_156019884
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:

ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.

Waarom? Voel jij je meer dan deze mensen? Heb jij misschien ietsje meer haar op je hoofd of 6 vingers aan één hand? Heb jij misschien méér gepresteerd in je leven?

quote:
en ongelovigen is een andere categorie dan joden en christenen. die laatste twee zijn dus volkeren van het boek of woord, waaraan een en dezelfde god ooit een geschift heeft gegeven. als je in de koraan iets leest over ongelovigen, gaat het dus niet over joden of christenen.

Over jou dan? Atheïst? Dolende, zonder god?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2015 11:00:48 ]
pi_156020208
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:07 schreef pokkerdepok het volgende:
Maar het is nooit bij je opgekomen dat Wilders zich misschien JUIST daarom zorgen maakt over Islam?
pi_156020393
quote:
de eerste zegt dat moslims geen vrienden moeten worden met joden en christenen. mag je toch zelf weten, met wie je vrienden wordt. ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.
Prachtig he? religie? Het gaat niet om het mens zijn in religie, maar om je visie. Het is als de voetbalhooligans van god. Maar dan erger. En laat nou Islam praktisch de minst openen religie zijn.

Op basis van geloof mag je geen vrienden zijn met andersdenkenden en anders gelovigen. Maar Wilders mag niet zeggen dat daarom Islam niet in Nederland past. O nee. Dan duikt iedereen er bovenop.

Maar je maakt je niet druk om
quote:
de eerste zegt dat moslims geen vrienden moeten worden met joden en christenen.
Zie je niet in hoe hypocriet je doet?
quote:
mag je toch zelf weten, met wie je vrienden wordt. ik,
Nee, dat mag dus eigenlijk helemaal niet, het mag alleen als je de "verkeerd geinformeerden" overhaalt naar jouw clubje.
quote:
wordt. ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.
En jij durft een ander discriminatie in zn schoenen te schuiven?? Jij die bij voorbaat hele groepen al uitsluit?

Snap je het zelf nog?
pi_156020404
quote:
en 90% van de moslims interesseerd het niet zoveel,
Heb je bronnen die die cijfers keihard onderbouwen?
pi_156020929
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 06:44 schreef ATON het volgende:
Het grappige is, dat men het blijkbaar niet erg vindt dat mensen gediscrimineerd worden uit bepaalde landen met meer rechten(wat wel weer negatief is voor mensen uit andere landen die geen dubbele nationaliteit mogen hebben).

Over alle voordelen hoor je ze niet zeiken, maar zodra je zegt, het heeft ook nadelen want door het dubbele paspoort kan je de NL identiteit afpakken omdat je dan niet stateloos wordt. Dan gaat iedereen moord en brand schreeuwen.

Wel de lusten, maar niet de lasten. En die hypocrisie viert hoogtij in Nederland, aangemoedig door linkse rakkers(die vaak zelf enorm rechts meeprofiteren van hun hypocrisie en er vaak flink hun zakken mee vullen of het simpelweg gebruiken om hun "image" een boost te geven).

Vooral meelullen maar niet nadenken mensen!!
pi_156021330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:07 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het grappige is, dat men het blijkbaar niet erg vindt dat mensen gediscrimineerd worden uit bepaalde landen met meer rechten(wat wel weer negatief is voor mensen uit andere landen die geen dubbele nationaliteit mogen hebben).

Over alle voordelen hoor je ze niet zeiken, maar zodra je zegt, het heeft ook nadelen want door het dubbele paspoort kan je de NL identiteit afpakken omdat je dan niet stateloos wordt. Dan gaat iedereen moord en brand schreeuwen.

Wel de lusten, maar niet de lasten. En die hypocrisie viert hoogtij in Nederland, aangemoedigd door linkse rakkers(die vaak zelf enorm rechts meeprofiteren van hun hypocrisie en er vaak flink hun zakken mee vullen of het simpelweg gebruiken om hun "image" een boost te geven).

Vooral meelullen maar niet nadenken mensen!!
Hoogtij in Nederland, springvloed in België. :Y
pi_156021407
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:25 schreef ATON het volgende:
Hoogtij in Nederland, springvloed in België. :Y
En dan is er ook nog een tsunami onderweg
pi_156021455
quote:

[..]

verder is het natuurlijk knettergek, mee eens. maar als deze mensen dit willen geloven, moeten ze dat lekker zelf weten. en 90% van de moslims interesseerd het niet zoveel, die gaan gewoon 1 keer per week of minder naar de moskee en doen ramadan, en verder zal het allemaal wel.
Wilders en wijlen arabist Hans Jansen wezen al vaker naar dit soort teksten. Of dat terecht of onterecht was daarover verschillen de meningen. Ik hoor vaak als verdediging het interpretatie-excuus. De meeste moslims in Nederland geven hier geen gehoor aan. Dat klopt, maar ze wijzen dergelijke teksten ook niet af omdat het heilige Koranteksten zijn. Dat maakt het hervormen van dit soort teksten ook zo ingewikkeld.

Met de toenemende radicalisatie in Europa zijn deze teksten voor moslimradicalen en ronselaars wel interessant. Denk aan het toenemende antisemitisme, wat we bijvoorbeeld in de Haagse Schilderswijk zagen toen voor de camera openlijk door groepen werd opgeroepen joden te doden. Dan krijgt het wel terdege een andere vorm en daar mag wat mij betreft voor gewaarschuwd worden.
pi_156021657
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:31 schreef Elzies het volgende:
Wilders en wijlen arabist Hans Jansen wezen al vaker naar dit soort teksten. Of dat terecht of onterecht was daarover verschillen de meningen
As het er in staat, hoe kan het dan onterecht zijn dat men het benadrukt?
pi_156021699
quote:
De meeste moslims in Nederland geven hier geen gehoor aan
Omdat er niks te verdedigen valt, negeer, ga discussie uit de weg, en links Nederland vecht wel en maakt de discussie monddood met Hitler vergelijkingen en dergelijke
quote:
maar ze wijzen dergelijke teksten ook niet af omdat het heilige Koranteksten zijn
En dat is erg kenmerkend!! Daar zou je geen genoegen mee moeten nemen
pi_156021760
Waarom anti-religieus zijn een typisch rechts ding zou zijn is me eerlijk gezegd een raadsel. In de periode na de tweede wereldoorlog was dat vooral een links ding.

En de bekende anti-theisten, Richard Dawkins, Sam Harris, Christopher Hitchens, Daniel Dennett, Michael Shermer, en in Nederland Herman Philipse en Maarten 't Hart zijn overwegend links qua politiek denken.

Wilders heeft getracht er iets rechts van te maken. Maar in alle eerlijkheid... politiek gezien kan Wilders niet rechts worden genoemd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156021858
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:46 schreef ATON het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
die snapte je niet? als je aan de poten van de vrijheid gaat zagen om 1 groep in de maatschappij aan te pakken, wordt de gehele stoel wankel.
pi_156021904
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:00 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Waarom? Voel jij je meer dan deze mensen? Heb jij misschien ietsje meer haar op je hoofd of 6 vingers aan één hand? Heb jij misschien méér gepresteerd in je leven?

[quote][..]
ik kan er niks mee. ze respecteren mijn zienswijze niet. ik vind ze knettergek.

Over jou dan? Atheïst? Dolende, zonder god?
[/quote] ja over mij. alhoewel ik volgens hun waarschijnlijk nog steeds in de categorie christen val, omdat ik uit een christelijke cultuur kom.
pi_156021920
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:55 schreef pokkerdepok het volgende:
die snapte je niet? als je aan de poten van de vrijheid gaat zagen om 1 groep in de maatschappij aan te pakken, wordt de gehele stoel wankel.
Eén nationaliteit is onvoldoende om te spreken van vrijheid ? Nou, ik heb maar één nationaliteit en is mijn vrijheid is hierdoor niet beperkt hoor.
pi_156021925
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:48 schreef Molurus het volgende:
Waarom anti-religieus zijn een typisch rechts ding zou zijn is me eerlijk gezegd een raadsel. In de periode na de tweede wereldoorlog was dat vooral een links ding.

En de bekende anti-theisten, Richard Dawkins, Sam Harris, Christopher Hitchens, Daniel Dennett, Michael Shermer, en in Nederland Herman Philipse en Maarten 't Hart zijn overwegend links qua politiek denken.

Wilders heeft getracht er iets rechts van te maken. Maar in alle eerlijkheid... politiek gezien kan Wilders niet rechts worden genoemd.
Het geldt enkel voor bepaalde religie, daar zit het hypocriete van links. Hoor je links het ooit opnemen voor geformeerden? Hoor je links ooit over discriminatie als men massaal valt over de SGP die vrouwen niet dezelfde bestuurlijke rechten geeft? Neemt links het voor de SGP op?
pi_156021944
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:57 schreef pokkerdepok het volgende:
ik kan er niks mee. ze respecteren mijn zienswijze niet. ik vind ze knettergek.
Als Wilders dit zou zeggen over Islam, zou je dan begrip tonen voor Wilders?

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 12-09-2015 13:26:29 ]
pi_156021955
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:44 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Omdat er niks te verdedigen valt, negeer, ga discussie uit de weg, en links Nederland vecht wel en maakt de discussie monddood met Hitler vergelijkingen en dergelijke

[..]

En dat is erg kenmerkend!! Daar zou je geen genoegen mee moeten nemen
Ik vind het schokkend te zien hoe politiek links (maar ook het grote midden) dit debat gijzelen en iedere critici als een extreemrechtse neonazi probeert af te schilderen. Alsof de vrije rechtse mening weer is terug geworpen naar de periode van vóór Fortuyn, die ons toen al waarschuwde voor de huidige problemen van een toenemende geradicaliseerde islam.
pi_156021971
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:24 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar het is nooit bij je opgekomen dat Wilders zich misschien JUIST daarom zorgen maakt over Islam?
bij jou nooit opgekomen, dat als hij moslims en immigranten vrijheden ontneemt, dat hij gewoon vrijheden ontneemt aan nederland?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')