Oh zo!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 06:57 schreef laziness het volgende:
Jij plaatst eenomdat er een verdieping op zit. Ik vind er niks
(meh interpreteer ik die) aan. Juist positief nieuws.
Ik modelleer het huis an sich in Autodesk Revit, omdat je daar snel en precies de wanden, vloeren en wandopeningen kan maken.. Vervolgens exporteer ik het modelletje naar 3D Studio Max en knal ik daar alle 'fijnere' objecten er in zoals kozijnen, meubilair, accessoires et ceteraquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:34 schreef P4tje het volgende:
Ziet er tof uit! Waar maak je die renders mee?
Het (nieuwbouw) huurhuis waar we nu wonen is ook door BAM gebouwd met betonnen muren. Er is bijna geen contact geluid. Alleen lage tonen zijn hoorbaar, zoals mijn stereo installatie of de buurman die gewichten op de grond gooit.
Ik denk dat hijmeer bedoelde als verbaasd
.
De facturen vliegen daarentegen dan ook wel snel om je orenquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:51 schreef laziness het volgende:
Dat gieten ging bij ons ook zo snel. En dat is leuk want elke keer als je komt zie je zoveel vooruitgang
Da's wel lekker cashen dan..quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:55 schreef Thrilled het volgende:
[..]
De facturen vliegen daarentegen dan ook wel snel om je orenEr zit twee dagen tussen 1e vloer gereed en 2e vloer gereed
Gebeurde bij ons ook best grappigquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:14 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Da's wel lekker cashen dan..
Bij ons zie ik ze al aan het metselen terwijl het dak er nog niet op zit. (fase 1 dan, niet onze woning).
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe het bij jullie is opgebouwd maar de eerste 4 had ik in no time betaald.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:55 schreef Thrilled het volgende:
[..]
De facturen vliegen daarentegen dan ook wel snel om je orenEr zit twee dagen tussen 1e vloer gereed en 2e vloer gereed
Ja ik had het ook op mn werk even nagevraagd en die zeggen dat het redelijk standaard is om het zo te doen, normale geluiden hoor je nooit, maar als ze gaan boren wel.. Wel moet je blijkbaar goed opletten op de aansluiting met de gevel. Ze hebben daar nu een sponning voor meegenomen, maar dat is een groot risico voor geluidslekken als het niet netjes wordt afgewerkt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 21:22 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Je computer bureau wordt echt netjes als het ook echt zo word uitgewerkt!
En gaat lekker rap met de bouw zo!
Maar de muren zijn inderdaad maar dunnetjes zo met de buren, ben benieuwd of ze daar nog iets voor plaatsen. En zo niet zal het allemaal wel goed doorgerekend zijn dat je geen last van de buren hebt en visa versa.
Systeembouw kan inderdaad heel hard gaanquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:45 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Oh zo!Nee ik bedoelde hem meer als 'verbazing-smiley', dat ze zo snel gaan zeg maar.. Uiteraard vinden wij het positief
[..]
Ik modelleer het huis an sich in Autodesk Revit, omdat je daar snel en precies de wanden, vloeren en wandopeningen kan maken.. Vervolgens exporteer ik het modelletje naar 3D Studio Max en knal ik daar alle 'fijnere' objecten er in zoals kozijnen, meubilair, accessoires et ceteraIk render 'm met een Vray plugin.
..
En de verbazing gaat vrolijk verderGisteravond wilde we even met de goeie camera terug om wat foto's te maken.. toen zaten de puntjes er ook al op! Ze gaan als een tierelier
[ afbeelding ]
kssst ksst!quote:
Thnx, gaat zeker hard! Eergisteren kregen we de factuur voor het gereedkomen van binnenspouwbladen begane grond en vandaag voor binnenspouwbladen eerste verdieping.. ons huis is al bijna wind/waterdicht, voordeur en ramen zit er al inquote:Op [quote]
[b]Op vrijdag 9 oktober 2015 09:57 schreef Peacefulll het volgende:
Wat leuk om met je mee te kunnen kijken Thrilled! Het gaat al super hard!
Wat leuk! Toevallig gisteren wezen kijken, wellicht wordt je me over buurman.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:46 schreef Thrilled het volgende:
[..]
kssst ksst!
[..]
Thnx, gaat zeker hard! Eergisteren kregen we de factuur voor het gereedkomen van binnenspouwbladen begane grond en vandaag voor binnenspouwbladen eerste verdieping.. ons huis is al bijna wind/waterdicht, voordeur en ramen zit er al in! Van het weekend weer even kijken en foto's maken!
Grappig! Wij zijn ook gisteren wezen kijken, maar aan het weer te zien waren wij iets vroeger dan jijquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:55 schreef stilbu het volgende:
[..]
Wat leuk! Toevallig gisteren wezen kijken, wellicht wordt je me over buurman.
[ afbeelding ]
ik durf het niet te zeggen eerlijk gezegdquote:Op zondag 11 oktober 2015 12:31 schreef Snoepje5 het volgende:
Schiet goed op daar. Gaat binnenin ook alles zo snel?
Dit type ken ik als tuinkamerwoning. Het betekent dat de woonkamer aan de achterkant ligt en de gehele tuingevel beslaat. Dus geen gang die doorloopt in de keuken met daarnaast een doorzonkamer of een entree en een Z- of U-kamer. In ruil daarvoor geen woonkamerdeel aan de straat kant, wat dan meestal met de open keuken gecompenseerd wordt.quote:Het zijn twee blokken van in totaal 27 woningen, waarvan wij een tussenwoning hebben gekocht met een voortuin op het zuiden, waar ruimte is voor zowel een zithoek als een auto. De achtertuin ligt op het noorden en ligt aan het water(tje) wat de twee rijen woningen uit elkaar houdt. De stijl van de woningen noemen ze ‘tuinwoningen’, al heb ik niet echt een idee wat er nou typerend is voor deze stijl. Wellicht dat het meer te maken heeft met de grote voor- en achtertuinen bij de woningen.
Zaterdagmiddag was ik er inderdaad. Gaat echt supersnel, helaas onze kant iets minder, maar ach.. Wij komen op nummer 4 (536) als je onze straat in komt rijden, of dat recht tegenover je is weet ik niet, hoop dat ze snel klaar zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:58 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Grappig! Wij zijn ook gisteren wezen kijken, maar aan het weer te zien waren wij iets vroeger dan jij![]()
Jullie hebben dus een huis in het blok erachter? Verbaast mij echt dat er zoveel verschil zit in de twee blokken qua snelheid, had ik niet verwacht. Komen jullie recht tegenover ons?
Uit ervaring weet ik dat het tijdens de bouw allemaal vrij klein lijkt. Zeker als de muren nog betongrijs zijn. Misschien dat dit je wat gerust stelt. Uiteindelijk heb je denk ik toch op basis van maten op een tekening een beslissing genomen. Die maten veranderen niet :-)quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:25 schreef stilbu het volgende:
[..]
Overigens heb ik de term "Tuinwoning" nog nooit horen vallen bij dit project. Wij hebben als 1 van de weinige geen uitbouw genomen om binnen de NHG grenzen te blijven, hopelijk krijgen we daar geen spijt van, zag er klein uit zo op het eerste gezicht.
Haha ja ik had bij de fundering ook zo iets van oookkaaaayyyy....quote:Op maandag 12 oktober 2015 09:37 schreef laziness het volgende:
Precies, de fundering oogde bij ons ook mini.
Veel mensen in onze wijk doen ook mee aan de uitbouw gekte terwijl de basis echt een prima formaat is.
Wij hebben het ook niet gedaan want bizarre prijzen en we wilden de tuin er niet voor opgeven.
Ik heb er geen spijt van ook nu het af is.
Wij hebben andere meerwerk opties gekozen waar onze buren ivm de uitbouw kosten geen geld voor hadden bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |