abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156237910
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Met behulp van hollewand-dozen kun je gewoon inbouwschakelmateriaal plaatsen; je moet dan wel rekening houden met voldoende loze ruimte voor de inbouwdoos.

Verder zou je eens kunnen kijken naar van die USB-oplaadwandcontactdozen.
Dan kun je eenvoudig een oplaadplek creëren voor allerlei apparatuur :)
Fijn dat ik je in mijn topic heb zitten, ik ga je nog nodig hebben }) :P

Als je in de plattegrond kijkt (de computerkamer komt in slaapkamer 2), zie je dat ik 1 loze leiding aan de wand voor data/utp en 1 wcd in de hoek. Die data aansluiting kom ik denk ik (hoop ik) wel uit, maar hoe kan ik een inbouwwcd verbinden met die wcd die al in de hoek zit? Ik wil die namelijk ook gebruiken voor de stroomvoorziening van mijn computer, wellicht gewoon met een stekkerdoos/verlengsnoer, maar hoe kom ik dan naar die inbouwwcd in het meubel? suggesties?
pi_156238374
In de bureau's op mijn werk zit ook het een en ander aan elektra in verwerkt, daar kom gewoon een snoer met stekker uit.

Al weet ik niet of dat de mooiste oplossing is :P

Het ontwerp ziet de wel goed uit ;) Als je je PC in die kast zoet moet je wel rekening houden met koeling.
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 12:05:30 #53
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156238414
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:37 schreef Thrilled het volgende:
Ik wil die namelijk ook gebruiken voor de stroomvoorziening van mijn computer, wellicht gewoon met een stekkerdoos/verlengsnoer, maar hoe kom ik dan naar die inbouwwcd in het meubel? suggesties?
Gewoon een leiding in de wand vrezen; daar een pvc buis 16mm in; daar trek je een kabel YmvK in die je uit laat komen in je wandcontactdoos in het bureau :?
pi_156238425
Gaaf ontwerp zeg!

Ik zou die open vakken ter hoogte van een ordner maken. En je pc kan wel erg warm worden in een afgesloten kastje, vooral in de zomer kan dat een probleem zijn.

Vergeet ook geen plekje voor nietmachine, perforator, etc. Misschien ergens een paar laatjes ter hoogte van een perforator maken?
Spoilers!
pi_156238497
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 12:03 schreef Vinniiee het volgende:
In de bureau's op mijn werk zit ook het een en ander aan elektra in verwerkt, daar kom gewoon een snoer met stekker uit.

Al weet ik niet of dat de mooiste oplossing is :P

Het ontwerp ziet de wel goed uit ;) Als je je PC in die kast zoet moet je wel rekening houden met koeling.
Ja, noodoplossing kan ook gewoon een stekkerdoos onder het bureaublad worden, zie je ook niks van en heb je genoeg stopcontacten in handbereik.

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Gewoon een leiding in de wand vrezen; daar een pvc buis 16mm in; daar trek je een kabel YmvK in die je uit laat komen in je wandcontactdoos in het bureau :?
Ik heb nog nooit iets met elektra gedaan, is voor mij niet zo vanzelf sprekend :P

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaaf ontwerp zeg!

Ik zou die open vakken ter hoogte van een ordner maken. En je pc kan wel erg warm worden in een afgesloten kastje, vooral in de zomer kan dat een probleem zijn.

Vergeet ook geen plekje voor nietmachine, perforator, etc. Misschien ergens een paar laatjes ter hoogte van een perforator maken?
Thnx.. ja de ordnermappen worden ook de maatgevende factor, spullen als nietmachine e.d. komen gewoon in de la. Hoeven niet in het zicht, gebruik ze vrij weinig.

Nu met inbouw, misschien wordt dit te rommelig in het voorste paneel.. weet het nog net zo niet :P

pi_156238526
Ik denk dat als er een en ander in de vakken staat, de speakers nauwelijks nog opvallen. Je kunt ook voor witte speakerfronts gaan natuurlijk.
Spoilers!
  Moderator zondag 20 september 2015 @ 12:14:58 #57
92034 crew  Vonkenboer
pi_156238584
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:10 schreef Thrilled het volgende:
Ik heb nog nooit iets met elektra gedaan, is voor mij niet zo vanzelf sprekend :P
Of je maakt een mooi stukje wandgoot onderlangs het bureau, waar je alle data aansluitingen en wandcontactdozen in plaatst ? Van Legrand/Van Geel of Stago o.i.d.

pi_156238935
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Of je maakt een mooi stukje wandgoot onderlangs het bureau, waar je alle data aansluitingen en wandcontactdozen in plaatst ? Van Legrand/Van Geel of Stago o.i.d.

[ afbeelding ]
Reken niet te krap met stopcontacten. Wij hebben voor 2 pc's en randapparatuur 18 stopcontacten geinstalleerd. Daar hebben we nu nog 4 van vrij...
pi_156254184
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk dat als er een en ander in de vakken staat, de speakers nauwelijks nog opvallen. Je kunt ook voor witte speakerfronts gaan natuurlijk.
Zat ik ook aan te denken, maar wellicht dat zwart juist leuker 'breekt' met het vele wit.. Als het te druk wordt toch maar wit doen inderdaad..

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit vind ik persoonlijk iets te industrieel c.q. werk/kantoorsfeer hebben. Het is zeker functioneel, maar denk niet dat ik hier voor ga :P

quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:35 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Reken niet te krap met stopcontacten. Wij hebben voor 2 pc's en randapparatuur 18 stopcontacten geinstalleerd. Daar hebben we nu nog 4 van vrij...
Komt goed, heb mn huidige setup al een tijdje staan en heb genoeg stekkerdozen :9
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 11:15:32 #60
92034 crew  Vonkenboer
pi_156417489
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:25 schreef Thrilled het volgende:
Dit vind ik persoonlijk iets te industrieel c.q. werk/kantoorsfeer hebben. Het is zeker functioneel, maar denk niet dat ik hier voor ga :P
Of je moet gaan kijken naar een spanningsrail die je verdiept in je bureau kunt maken.
Daar kun je vervolgens dan weer wandcontactdozen op klikken op de plek waar je ze hebben wilt :)

http://www.vitasel-shop.n(...)mrail/mainline-rail/
http://www.mainlinepower.com/countries/nl/
  Knikkerking zondag 27 september 2015 @ 11:20:14 #61
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156417567
Wow, gave ideeën voor je computerkamer zeg _O_ _O_

Krijg er meteen zin van om hier ook 't e.e.a. te gaan veranderen :P

Ben zéér benieuwd naar het eindresultaat!! Veel succes ^O^
pi_156428904
zondag 27 september 2015 11:15 schreef Vonkenboer het volgende:[/b]

[..]

Of je moet gaan kijken naar een spanningsrail die je verdiept in je bureau kunt maken.
Daar kun je vervolgens dan weer wandcontactdozen op klikken op de plek waar je ze hebben wilt :)

http://www.vitasel-shop.n(...)mrail/mainline-rail/
http://www.mainlinepower.com/countries/nl/
[/quote]

Hm vind ik ook weer net iets te opvallend.. ben er nog niet uit in ieder geval :P

quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op zondag 27 september 2015 11:20 schreef Atmoz het volgende:
Wow, gave ideeën voor je computerkamer zeg _O_ _O_

Krijg er meteen zin van om hier ook 't e.e.a. te gaan veranderen :P

Ben zéér benieuwd naar het eindresultaat!! Veel succes ^O^
Thnx, ik ook :P

..

Vandaag weer even wezen spieken, de tunnelbekisting hebben ze om een of andere reden verplaatst naar halverwege het blok en zijn ze daar gestart met storten.. vreemd dat ze de eerste huizen hebben overgeslagen, maar de bekisting staat nu in ieder geval bij ons huis.. Ziet er al aardig groot uit vind ik, maar vind het vreemd dat de wand vrij dun lijkt tussen de buren onderling.. Ik dacht dat tegenwoordig alles contactloze spouwmuren moest zijn, maar blijkbaar niet?

Anyway, blij dat de begane grond al redelijk veilig is tegen regen :P

Ook de fundering van de bergingen ligt er al, het schiet lekker op :9

pi_156429171
Tussen de muren van je buren zijn de muren toch altijd contactloos? Tenminste bij ons zijn het twee muren naast elkaar tussen de buren. Lijkt me anders nogal gehorig.
pi_156429582
Onze huizen staan ook los van elkaar inderdaad. Fundering zit wel aan elkaar vast. Dus verwacht bij jullie wel hetzelfde. Is tegenwoordig wel normaal :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 27 september 2015 @ 20:07:15 #65
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156430392
Nou bij ons hebben ze het op exact dezelfde manier als bij Thrilled gedaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156437682
Beetje zitten googelen, maar blijkbaar als je maar genoeg massa (250 / 300 mm) hebt, schijn je vrijwel geen last te hebben van geluid van je buren.. Lets hope so..

SPOILER: Verder nog wat sfeerbeelden van de bouw voor straks in het boekje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9
pi_156442365
Wellicht maken ze ze ook eerder contactloos bij bouw met betonblokken dan bij bouw met prefab?
  maandag 28 september 2015 @ 11:02:20 #68
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_156444498
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 07:53 schreef Snoepje5 het volgende:
Wellicht maken ze ze ook eerder contactloos bij bouw met betonblokken dan bij bouw met prefab?
dit is gietbouw. Daar wordt nooit gebruik gemaakt van contactloos bouwen. Gewoon de muren en vloeren dik genoeg maken.
Overigens hoor je het boren en hameren van de buren 3 tot 4 huizen verder nog wel. }:|

[ Bericht 13% gewijzigd door lipje op 28-09-2015 12:18:37 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_156505484
Bizar, vandaag weer wezen kijken en de volgende verdieping staat er gewoon al op :{

Had niet de goeie camera mee, dus dan maar met de mobiel :P Lekker tempo!
pi_156508725
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 11:02 schreef lipje het volgende:

[..]

dit is gietbouw. Daar wordt nooit gebruik gemaakt van contactloos bouwen. Gewoon de muren en vloeren dik genoeg maken.
Overigens hoor je het boren en hameren van de buren 3 tot 4 huizen verder nog wel. }:|
Oh ja dat is idd weer anders.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 21:55:44 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_156509034
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:27 schreef Thrilled het volgende:
Bizar, vandaag weer wezen kijken en de volgende verdieping staat er gewoon al op :{

[ afbeelding ]

Had niet de goeie camera mee, dus dan maar met de mobiel :P Lekker tempo!
Bij systeembouw kan het inderdaad heel hard gaan :)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:36:31 #72
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_156516443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bij systeembouw kan het inderdaad heel hard gaan :)
een verdieping per 2 dagen (per 4 huizen zo te zien)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:13:11 #73
244125 laziness
pi_156529933
Niks :{ aan lijkt me. Lekker snel bouwen des te eerder kan je er in!
pi_156541838
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:13 schreef laziness het volgende:
Niks :{ aan lijkt me. Lekker snel bouwen des te eerder kan je er in!
niks aan?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 06:57:44 #75
244125 laziness
pi_156541868
Jij plaatst een :{ omdat er een verdieping op zit. Ik vind er niks :{ (meh interpreteer ik die) aan. Juist positief nieuws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')