SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EiwittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MacronutriëntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag.
Extra informatiebronnen
De volgende websites/artikelen geven goede informatie.
• Hoe stel je zelf een voedingsschema op?
• Feiten en fabels over voeding en sport.
Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Hoi!
Lijstje:
O: overnight oats
L: 4x zelfgebakken brood (veel zwaarder dan supermarktbrood, das dan wel jammer), kipfilet, komkommer, tomaat, rucola, mayo/mosterd
T: rijstcracker, appel
D: uiteten met werk, nog 800 kcal voor. Moet lukken!
Gisteren:
L: 2x boulogne, gebakken ei, bacon
Ts: appel, croissant, rijstcrackers
D: maaltijdsalade
S: benen
T: shakeGarlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
zeker als dat met pindakaas isquote:Op donderdag 10 september 2015 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Zelfgebakken brood is wel duizend meer lekker.![]()
![]()
Dat is zeker waar! En voor mijn vent (noten/pinda-allergie) ook wel relaxed, kan hij eindelijk donkerder brood eten zonder bang te zijn om te gaan
wel zonder pindakaas dan!Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
quote:Op donderdag 10 september 2015 09:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
zeker als dat met pindakaas is
Met kaas, als het brood nog een beetje warm is.
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Jaaaa maar beetje warm met nutella lijkt me ook jammie!Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Nu wil ik al het brood opvreten
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Ik heb voor mijn verjaardag een broodbakvorm gekregen voor in de oven, superrelaxed en geen extra apparaat in huis!Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Zou je eigenlijk brood kunnen bakken met pindakaas/chocopasta er al in? Zoals zo'n knoflookstokbrood?
Mijn moeder had 2 jaar terug dat ding gul gedoneerd aan mijquote:Op donderdag 10 september 2015 09:39 schreef -Peach het volgende:
Ik heb voor mijn verjaardag een broodbakvorm gekregen voor in de oven, superrelaxed en geen extra apparaat in huis!![]()
Ik vertelde dat het me wel eens leuk leek, nja 1x knipperen en ik kreeg hem. Ze moest er vanaf denk!
Mja toen wel vaak gebruikt. nu nog heel af en toe!![]()
Hehehe, moeders! Voor het mengen e.d. lijkt me dat wel relaxed, geen lamme armenquote:Op donderdag 10 september 2015 09:40 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mijn moeder had 2 jaar terug dat ding gul gedoneerd aan mij![]()
Ik vertelde dat het me wel eens leuk leek, nja 1x knipperen en ik kreeg hem. Ze moest er vanaf denk!
Mja toen wel vaak gebruikt. nu nog heel af en toe!
tuurlijk!quote:Op donderdag 10 september 2015 09:40 schreef -Peach het volgende:
Zou je eigenlijk brood kunnen bakken met pindakaas/chocopasta er al in? Zoals zo'n knoflookstokbrood?![]()
Ik zie een project! misschien dit weekend proberen, al lijkt t me niet zo handig als het warm wordt/smelt. We zullen zienquote:
Zelfgebakken brood, met jam![]()
Mijn lijf is een beetje gek. Het is die tijd van de maand en meestal val ik dan makkelijker af. 66,2 vannochtendmisschien zie ik aan het eind van de we de 65 wel staan
![]()
![]()
Oh dat is gek, ik hoor juist vaak andersom!quote:Op donderdag 10 september 2015 10:13 schreef Fripsel het volgende:
Zelfgebakken brood, met jam![]()
Mijn lijf is een beetje gek. Het is die tijd van de maand en meestal val ik dan makkelijker af. 66,2 vannochtendmisschien zie ik aan het eind van de we de 65 wel staan
Ja voor ik aan de pil begon was het ook andersom. Meesta gaan juist vocht vasthouden enzo.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:14 schreef -Peach het volgende:
[..]
Oh dat is gek, ik hoor juist vaak andersom!![]()
en gewoon stukken chocola en nootjes erin meebakken?quote:Op donderdag 10 september 2015 10:13 schreef -Peach het volgende:
[..]
Ik zie een project! misschien dit weekend proberen, al lijkt t me niet zo handig als het warm wordt/smelt. We zullen zien![]()
ja hier ben ik meestal een kilo zwaarder die tijd van de maand..dat is dan na een week wel weer gewoon wegquote:Op donderdag 10 september 2015 10:14 schreef -Peach het volgende:
[..]
Oh dat is gek, ik hoor juist vaak andersom!![]()
Hmmm goeie. Alleen geen nootjes, vind mijn vriend best lief (=allergisch).quote:Op donderdag 10 september 2015 10:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
en gewoon stukken chocola en nootjes erin meebakken?Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Kaneelbrood maken. Je hebt van die grove kaneelsuiker. Zou ik als experiment er een keer doorheen gooien denk ik![]()
![]()
Nee. Sowieso eet hij het toch niet als er choco in zit, want zoet = mehquote:Op donderdag 10 september 2015 10:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ow oke, nee beter van niet dan
(mag hij wel nutella dan?)
#fattiesforlifequote:Op donderdag 10 september 2015 10:32 schreef Lonaa het volgende:
Ja uh, zo blijven jullie natuurlijk altijd dik.
Wij zouden zo een opmerking in dieet moeten maken.... Worden we meteen geband.....
Lang leve artikel 1 reclame etcEverything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.![]()
Gelukkig word je niet dik van alleen praten over etenquote:Op donderdag 10 september 2015 10:32 schreef Lonaa het volgende:
Ja uh, zo blijven jullie natuurlijk altijd dik.
Van kijken naar eten dan? Ik kreeg net ongevraagd boterkoekHeb 'm maar teruggezet op het aanrecht. Heartbroken.
Fear is the path to the Dark Side.![]()
quote:Op donderdag 10 september 2015 11:10 schreef Artoo het volgende:
Van kijken naar eten dan? Ik kreeg net ongevraagd boterkoekHeb 'm maar teruggezet op het aanrecht. Heartbroken.
discipline!
Jawel, maar het laat een gat achter in m'n koekliefhebbende hart. Snikquote:
Heb jij een hart?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:13 schreef Artoo het volgende:
[..]
Jawel, maar het laat een gat achter in m'n koekliefhebbende hart. Snik
Uhu, aangekoekt met cholesterol weet je. Je kan 'm amper zien, maar hij zit er wel!quote:
quote:Op donderdag 10 september 2015 11:19 schreef Artoo het volgende:
[..]
Uhu, aangekoekt met cholesterol weet je. Je kan 'm amper zien, maar hij zit er wel!
Boterkoek!quote:Op donderdag 10 september 2015 11:10 schreef Artoo het volgende:
Dat had ik niet gekund! je bent mijn voorbeeld!
![]()
quote:Op donderdag 10 september 2015 11:19 schreef Artoo het volgende:
[..]
Uhu, aangekoekt met cholesterol weet je. Je kan 'm amper zien, maar hij zit er wel!
maat boterkoek blergh![]()
Het kan echt niet met m'n nieuwe cutschemaquote:Op donderdag 10 september 2015 11:22 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Boterkoek!Dat had ik niet gekund! je bent mijn voorbeeld!
Dit ienimini stukje boterkoek had me een hele bak kwark gekost, dus ik kan beter even eieren voor m'n geld kiezen
Dat is waar!quote:Op donderdag 10 september 2015 11:23 schreef Artoo het volgende:
[..]
Het kan echt niet met m'n nieuwe cutschemaDit ienimini stukje boterkoek had me een hele bak kwark gekost, dus ik kan beter even eieren voor m'n geld kiezen
![]()
Lijstje!
Lijstje!
O: Magere kwark met pruimen
T: Roggebrood met kipfilet
L: Salade van ijsbergsla, boontjes, tomaat, tonijn, dressing van magere yoghurt, knoflook en mosterd
T: Magere kwark
D: ?
S: Gym time
T: ?Fear is the path to the Dark Side.![]()
Lijstje:
O: kwark, honing en cruesli
T: banaan
L: 4 volkoren met Light jam
T: appel
D: weet nog niet, ligt aan files op de terugweg. Heb nog 640 kcal over.
T: kwarkEverything you want is on the other side of fear.
Lijstje.. Niet zoveel meer in huis vanavond boodschappen doen is er niet van gekomen gister
O: twee crackers met filet americain
T: havermoutkokos koekje
L: twee crackers twee gekookte eitjes
T: nog zo'n koekje glas sinaasappelsap
S: half uurtje "hardlopen" als m'n buikpijn minder is. Straalt altijd helemaal uit op m'n bekken en m'n benen in
D: ik ga proberen een capressestampotje te maken. Heb nog aardappelpuree tomaat basilicum mozarella ijsbergsla. Of aardappelpuree ijsbergsla tomaat mais feta oregano. Wat zou lekkerder zijn?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2015 11:38:05 ]![]()
Dat, met eventueel wat zongedroogde tomaatjes er doorquote:Op donderdag 10 september 2015 11:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik zou rucola aardappel tomaat, mozerella en basilicum doen
Ene file uit, andere file in......Everything you want is on the other side of fear.
excuus lijstje dikzak! jij wilt gewoon vreten als D he?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:31 schreef sanger het volgende:
Lijstje:
O: kwark, honing en cruesli
L: 4 volkoren met Light jam
D: weet nog niet, ligt aan files op de terugweg. Heb nog 640 kcal over.
T: kwark
Zal je wel ff wat DM sturen vol waarheden!![]()
En cruesli zit vol suiker, ook slecht voor je!
En light jam, eet dan tenminste echte jam!![]()
Ja maar.... De echte jam was opquote:Op donderdag 10 september 2015 11:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
excuus lijstje dikzak! jij wilt gewoon vreten als D he?
Zal je wel ff wat DM sturen vol waarheden!![]()
En cruesli zit vol suiker, ook slecht voor je!
En light jam, eet dan tenminste echte jam!
Everything you want is on the other side of fear.
Dan eet je nutella!quote:Op donderdag 10 september 2015 12:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja maar.... De echte jam was op
Gouden regels van fattie zijn! potverdorie moet ik dat aan jou uitleggen??![]()
Nutella, kut weg excuus om dat te etenquote:Op donderdag 10 september 2015 12:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dan eet je nutella!
Gouden regels van fattie zijn! potverdorie moet ik dat aan jou uitleggen??Everything you want is on the other side of fear.
Aan het eind van de middag hardlopen werd net hardlopen. En heb een fijne route gevonden waar ik precies drie kwartier over doe![]()
![]()
Zo terug van vakantie, schade valt mee! Qua gewicht niet noemenswaardig aangekomen, wel 2cm buik omtrek extra gekweekt. Maar heb dan ook nergens op gelet, veel brood, veel snoep en veeeeeeeeeel bier!![]()
![]()
Maandag weer op dieet en vol aan de bak, nu eerst nog even genieten van het nergens op letten en de 'ongezonde' dingen!![]()
Zijn 2 weken naar Kroatië geweest, voor het eerst sinds jaren weer eens wezen kamperenNormaal gaan we altijd super luxe naar een resort toe maar we wilde nu eens wat anders. Ben vroeger ook altijd met m'n ouders gaan kamperen dus ik zag er niet zo heel erg tegen op
![]()
Hebben heerlijk weer gehad, de eerste week zo'n 32-33 graden, de 2e week 25-26 graden. Ook nog eens lekker bruin geworden dus!![]()
![]()
Nice klinkt goedquote:Op donderdag 10 september 2015 16:23 schreef sandertjuh het volgende:
Zijn 2 weken naar Kroatië geweest, voor het eerst sinds jaren weer eens wezen kamperenNormaal gaan we altijd super luxe naar een resort toe maar we wilde nu eens wat anders. Ben vroeger ook altijd met m'n ouders gaan kamperen dus ik zag er niet zo heel erg tegen op
![]()
Hebben heerlijk weer gehad, de eerste week zo'n 32-33 graden, de 2e week 25-26 graden. Ook nog eens lekker bruin geworden dus!![]()
![]()
Wel helemaal verrot nu, zijn met de auto op vakantie geweest. Gisteren om 1830 gaan rijden en vanmorgen om 0900 thuis gekomen. Wel 3 uurtjes geslapen maar ben er op tijd weer uit gegaan omdat het vanavond niks word anders. Had zo klokje rond kunnen slapen denk ik
Morgenavond een bruiloft in Groningen, snachts naar huis om zaterdag weer in de auto te stappen voor een weekend Duitsland (Q-Base). Maandag nog ff bijkomen en dinsdag weer werken![]()
![]()
![]()
Dan zijn de 3 weken vakantie echt voorbij gevlogen![]()
![]()
klinkt leuk! Lekkere temperaturen in elk geval
veel plezier op QBase, lekker stampen!
en succes dinsdag![]()
![]()
Lijstje
O: 3 lu crackers met beetje boter en delight jam
T: weet ik nog niet
L: tonijn met appel en ui en 3 crackers
T: fruit
D: rode kool met aardappel en braadworst![]()
Lijstje:
O: Havermout;
T: Banaan;
L: brood, kip;
T: kiwi;
D: Weet niet.
Lijstje voor vandaag komt rond de 1800 uit
O- 2 BH met leerdammer
T- chai latte
L- 2 BH runderrookvlees en een gebakken ei
T- kwarktaart!
D- eierwraps, spinazie, gehakt, ui
T-? Weet ik nog nietI solemnly swear i'm up to no good![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kip, tomaat, komkommer, mayo/mosterd
Ts: weet ik nog niet (vanmiddag thuis)
D: kipfilet, radijsjes
S: armen
T: shake
Lijstje is gisteren uiteindelijk geworden:
L: 4x zelfgebakken brood (veel zwaarder dan supermarktbrood, das dan wel jammer), kipfilet, komkommer, tomaat, rucola, mayo/mosterd
T: rijstcracker, appel
D: uiteten met werk, nog 800 kcal voor. Moet lukken! voor: pekingeend, hoofd: linzencurry met papadum. Achteraf bleek dat ik 2x een voorgerecht had (linzencurry stond op het dagmenu zonder aanduiding of het voor/hoofd was), maar dat was prima want ik zat bomvol.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Lijstje
O: kwark met honing en cruesli
T: kiwi
L: 4 volkoren, 2 met grillworst en 2 met gebraden gehakt
T: kiwi
D: uit eten, zuid afrikaanse braai dus vlees en vis op tafel BBQ.
Vanwege uit eten geen laatste T. Vandaag sowieso een ramp met de kcal, dus dit is dan maar mijn cheatdag.Everything you want is on the other side of fear.
lijstje:
O: havermout
T: crackers sandwichspread, 3x plakjes kip
L: broodje kroket, broodje rosbief
T: goed bezig koek
D: geen idee moet kopen
T: blokje choco, taart, 4x knappertjes![]()
O- kwarktaart
T- kwarktaart... Ja hij moet op![]()
L- denk 2 BH met iets bij schoonouders
T- koekje bij schoonouders
D- weet niet wat we eten vermoed pasta
T-?I solemnly swear i'm up to no good![]()
o: 4crackers met halvajam en koffie
t: geen idee
l: rijstwafels met pindakaa
t: geen idee, waarschijnlijk wat chips
d: pannekoeken, 1 ervan met shoarma
![]()
![]()
Pannenkoeken met shoarma? Is dat te eten?quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:06 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
o: 4crackers met halvajam en koffie
t: geen idee
l: rijstwafels met pindakaa
t: geen idee, waarschijnlijk wat chips
d: pannekoeken, 1 ervan met shoarma
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Volgens sommigen wel!quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Pannenkoeken met shoarma? Is dat te eten?Kan best lekker zijn. Krijg je een beetje een calzone-feel
Lijstje gisteren:
T: 1 peer
S: 3 kwartier hardlopen
O: Magere kwark + appel
L: Broccoli + gekookte kip
T: 75g tonijn, 1 komkommer
D: Thaise kokossoep met kipfilet
T: GEEN LITERS BIER EN HAPJES maar 1 glaasje prosecco op de bruiloft, een paar glazen cola light en thuis een eiwitreep met pindakaas
En vandaag, as far as I'm concerned:
O (laat): Beltsander brownie
S: Sportschool superset fissa
L: Pannenkoekjes met appel
T: Kwark, misschien met fruit
D: Wortelfriet, spinazie, nader te bepalen vleesje
T: Kwarktaart
Ik krijg van de gedachten alleen al soon ril over mijn rugquote:Op zaterdag 12 september 2015 10:42 schreef Artoo het volgende:
[..]
Volgens sommigen wel!Kan best lekker zijn. Krijg je een beetje een calzone-feel
Geen liters bier.. Valt me van je tegen....quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:44 schreef Artoo het volgende:
Lijstje gisteren:
T: 1 peer
S: 3 kwartier hardlopen
O: Magere kwark + appel
L: Broccoli + gekookte kip
T: 75g tonijn, 1 komkommer
D: Thaise kokossoep met kipfilet
T: GEEN LITERS BIER EN HAPJES maar 1 glaasje prosecco op de bruiloft, een paar glazen cola light en thuis een eiwitreep met pindakaas
En vandaag, as far as I'm concerned:
O (laat): Beltsander brownie
S: Sportschool superset fissa
L: Pannenkoekjes met appel
T: Kwark, misschien met fruit
D: Wortelfriet, spinazie, nader te bepalen vleesje
T: KwarktaartI solemnly swear i'm up to no good![]()
Gebrek aan doorzettingsvermogen hèquote:Op zaterdag 12 september 2015 12:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Geen liters bier.. Valt me van je tegen....
Gister nogal gecheatedmaar vannochtend wel 66,3 op de weegschaal, I like
![]()
Late O: twee boterhammen met ham
L: pistoletje filet americain chai tea
T: namaak kinderbueno
D: poffertjes met aardbeien en banaan en chocoladesaus![]()
T: een halve zak chips
Ok vandaag ga ik weer normaal doen![]()
Late O: twee boterhammen twee gebakken eitjes
T: chai tea latte
L: twee crackers plak kaas
T: aardbeien
D: kip met spitskool en aardappelpuree
T: nog meer aardbeien (3 doosjes voor 3 euro op ze markt maar ze zijn al heeeel erg rijp dus moet snel op)![]()
OMGquote:Op zondag 13 september 2015 11:37 schreef Fripsel het volgende:
Gister nogal gecheatedmaar vannochtend wel 66,3 op de weegschaal, I like
![]()
T: namaak kinderbueno
D: poffertjes met aardbeien en banaan en chocoladesaus![]()
O: brinta
t: koffie, kwark met honing
l: 1,5 pannekoek
t: 2 rijstwafels en nectarine
d: stokbrood met tonijnsalade
t: yoghurt
geen s want ouderavondverheug me zo op woensdag, weer lekker sporten
![]()
Leeg de weegschaal wiebelde vannochtend tussen 65,9 en 66![]()
Lijstje voor vandaag
O: twee crackers met kaas chai tea latte
L: twee boterhammen met twee gebakken eieren
T: twee nectarines
D: overige kip, aardappelpuree maks en komkommer
T: kwark
M'n sport is vandaag 20 km fietsen. Ik heb al heeeel lang niet meer gefietst dus wens me succes
[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 09:50:06 ]![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kipfilet, komkommer,tomaat, mayo/mosterd
Ts: appel, 2x gekookt ei, 4x tuc en wat borrelnootjes
D: 2 rundersaucijzen, sperziebonen
S: borst
T: shakeGarlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
En vandaag bleef hij echt staan op 65,9![]()
Nog 900 gram en dan ben ik op m'n streefgewicht.
En ik ga nooit meer fietsende terugweg hield m'n heup/knie, het niet vol heb een heel stuk gelopen. 1 uur en 15 minuten over 10 km gedaan. S avonds kon m'n vriend me de trap op tillen (die heel dankbaar was dat het 33 kg lichter was
)
Lijstje voor vandaag:
O: twee crackers met kaas
T: chai tea latte
L: twee boterhammen met twee gebakken eitjes
T: twee nectarines
S: krachttraining bij de fysio
D: bij m'n moeder, zal wel aardappelen groente vlees zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 08:49:31 ]![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kipfilet, tomaat, komkommer, mayo/mosterd
Ts: appel, gekookt ei, 4 tuc's, wat borrelnootjes, 2x digestive puur
D: kalkoenschnitzel, wortels
S: rug
MogguhEverything you want is on the other side of fear.
goedemorgen
o: mugcake met honing, koffie
t: banaan
l: 2 x brood met smeerkaas
t: appel, nectarine
l: geen idee, ik sta enorm open voor suggesties![]()
![]()
quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:45 schreef Fripsel het volgende:
S avonds kon m'n vriend me de trap op tillen (die heel dankbaar was dat het 33 kg lichter was)
![]()
![]()
Haha vast heel stom maar ik vond het zo tof dat het hem lukte dat ik er even een stuk minder moeite mee had hij het moest doen. We hebben ook echt heel hard gelachenquote:![]()
![]()
nee hoor niet stomik heb makkelijk lullen met een kerel van 2.m03 die zelfs geen moeite zou hebben als ik 80 kilo zou wegen
![]()
Zo ik leef ook weer een beetje... die nachtfeestjes vallen toch wel zwaarGelukkig gisteren nog wel vrij geweest.
Vakantie is echt voorbij gevlogen, nu begint het normale leventje inclusief alle verplichtingen weer![]()
Heb nu toch wel een beetje heimwee naar het heerlijke campingleventje van de afgelopen weken![]()
![]()
hoe was qbase?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:39 schreef sandertjuh het volgende:
Zo ik leef ook weer een beetje... die nachtfeestjes vallen toch wel zwaarGelukkig gisteren nog wel vrij geweest.
Vakantie is echt voorbij gevlogen, nu begint het normale leventje inclusief alle verplichtingen weer![]()
Heb nu toch wel een beetje heimwee naar het heerlijke campingleventje van de afgelopen weken![]()
Geweldig! Is echt een hele andere ervaring, een nacht festival. Dit was misschien wel het beste feestje van het afgelopen jaar. Alles goed geregeld en het geluid... wauw! Zo hard en zo ongelooflijk zuiver. Was wel blij met m'n oordoppen.
Merk wel dat ik met nachtfeesten maandag vrij moet hebben, had gisteren niet kunnen werken denk ik![]()
Maar het was dal ook wel een lange zware dag, moest om 12.00 uur al voetballen namelijk. Daarna spullen gepakt en in de auto gesprongen en naar het hotel in Duitsland gereden. Zondagochtend niet echt geslapen, plafonddienst laat maar zeggen![]()
![]()
ik vraag me sowiezo af hoe i kdat met qlimax ga doen, "vroeger" had ik daar dingetjes voor om wakker te blijven. Sinds ik kinderen heb is daar geen sprake meer van..dan is het een erg lange nacht natuurlijkquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:57 schreef sandertjuh het volgende:
Geweldig! Is echt een hele andere ervaring, een nacht festival. Dit was misschien wel het beste feestje van het afgelopen jaar. Alles goed geregeld en het geluid... wauw! Zo hard en zo ongelooflijk zuiver. Was wel blij met m'n oordoppen.
Merk wel dat ik met nachtfeesten maandag vrij moet hebben, had gisteren niet kunnen werken denk ik![]()
Maar het was dal ook wel een lange zware dag, moest om 12.00 uur al voetballen namelijk. Daarna spullen gepakt en in de auto gesprongen en naar het hotel in Duitsland gereden. Zondagochtend niet echt geslapen, plafonddienst laat maar zeggen![]()
Vooral omdat je er ook al een normale dag op hebt zitten. Ik had in het begin echt last van m'n vermoeide benen... gooi er wat in en het is weg voor evenAlleen komt het een paar uur later nog 2x zo hard terug
Heb het tot een uurtje of 5 wel redelijk vol kunnen houden, daarna was het redelijk over met de pret![]()
![]()
Ik heb supps sinds vandaag! Net mijn bestelling van XXL binnen. Wat zijn die pillen huftergroot zeg, buhIk ga overigens multivitamine en omega 3 bij slikken, is all.
Lijstje:
T: Appel
S: 5 km hardlopen
O: Punt vezelrijke kwarktaart![]()
L: 200g boontjes, 100g broccoli, 130g pangasius
T: Kwark + pruim
D: Gekruide groentemix (paprika, boontjes, ui), homemade kipnuggets, wellicht nog stuk rösti
T: Quest bar, misschien nog ietsFear is the path to the Dark Side.![]()
Had je daar dan steeds een tekort aan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:06 schreef Artoo het volgende:
Ik heb supps sinds vandaag! Net mijn bestelling van XXL binnen. Wat zijn die pillen huftergroot zeg, buhIk ga overigens multivitamine en omega 3 bij slikken, is all.
Sinds ik mijn vitamines en mineralen bij hou merk ik dat alles eigenlijk best goed gaat. Vitamine B1 steeds op het randje, vitamine D vaak te weinig tot ik weer zalm heb gehad en calcium meestal onder de 100%
Vitamine D maakte ik me de afgelopen tijd weinig zorgen om, ik kom namelijk veel buiten. Maar misschien voor de herfst-winter maar wel een supplement nemen. Calcium proberen op te lossen met meer kwark, kaas, yoghurt of melk te nemen."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar omdat ik regelmatig en intensief sport is de kans groot dat er tijdens zo'n training vitaminen en mineralen verloren gaan en die hoeveelheden kun je lastig aanvullen met alleen voeding. De supps die ik nu neem hebben de in vet oplosbare vitamines in een lagere/veilige dosering zodat je daar niet een teveel van krijgt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had je daar dan steeds een tekort aan?
Omega 3 is omdat ik dat met voeding amper red, ik eet bijna nooit vette vis.Fear is the path to the Dark Side.![]()
ik heb de vitamine D vast klaar staan voor de winter!quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:17 schreef Artoo het volgende:
[..]
Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar omdat ik regelmatig en intensief sport is de kans groot dat er tijdens zo'n training vitaminen en mineralen verloren gaan en die hoeveelheden kun je lastig aanvullen met alleen voeding. De supps die ik nu neem hebben de in vet oplosbare vitamines in een lagere/veilige dosering zodat je daar niet een teveel van krijgt.
Omega 3 is omdat ik dat met voeding amper red, ik eet bijna nooit vette vis.![]()
Er gaan bij training geen vitamines en mineralen 'verloren', je verbruikt er hoogstens wat extra van. Maar volgens mij is dat vooral relevant als je aan topsport doet of dagelijks meer dan een uur zware training doet. Als je de hoeveelheid voeding passend bij de hoeveelheid sport eet, dan is er meestal niets aan de hand. Als dat gezonde voeding is tenminsteEen gebalanceerde multivitamine kan je natuurlijk altijd wel slikken als je denkt dat je dat nodig hebt, is niet schadelijk of zo. Maakt vooral dure urine, aldus een professor van mij vroeger
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Uhu, maar op dit moment eet ik onder mijn onderhoud omdat ik aan het cutten ben. Dus technically past de hoeveelheid voeding dus niet bij hoe veel ik beweeg. Daarnaast train ik inderdaad meerdere malen per week zwaar en langer dan een uur, dus een extraatje kan niet veel kwaad denk ik zoquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Er gaan bij training geen vitamines en mineralen 'verloren', je verbruikt er hoogstens wat extra van. Maar volgens mij is dat vooral relevant als je aan topsport doet of dagelijks meer dan een uur zware training doet. Als je de hoeveelheid voeding passend bij de hoeveelheid sport eet, dan is er meestal niets aan de hand. Als dat gezonde voeding is tenminsteEen gebalanceerde multivitamine kan je natuurlijk altijd wel slikken als je denkt dat je dat nodig hebt, is niet schadelijk of zo. Maakt vooral dure urine, aldus een professor van mij vroeger
Dan kan een multivitamine uitkomst biedenquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:40 schreef Artoo het volgende:
Dus technically past de hoeveelheid voeding dus niet bij hoe veel ik beweeg
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Valt het zwaar, het cutten?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:40 schreef Artoo het volgende:
[..]
Uhu, maar op dit moment eet ik onder mijn onderhoud omdat ik aan het cutten ben. Dus technically past de hoeveelheid voeding dus niet bij hoe veel ik beweeg. Daarnaast train ik inderdaad meerdere malen per week zwaar en langer dan een uur, dus een extraatje kan niet veel kwaad denk ik zo![]()
ja lekker he van die grote tabletten, mijn man heeft de animal pack vn body en fit..daar zitten ook juweeltjes tussen![]()
![]()
En dan visolie opboerenquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja lekker he van die grote tabletten, mijn man heeft de animal pack vn body en fit..daar zitten ook juweeltjes tussen![]()
![]()
Lijstje
O: kwark met honing
T: banaantje
L: 4 volkoren, 2 kipfilet 2 grillworst kaas
T: perzik![]()
D: kaasfondue
T: kwark zonder honingEverything you want is on the other side of fear.
Nou tof is anders, maar ik probeer zo veel mogelijk volume te creëren in mijn maaltijden (lees: veel groenten) waardoor ik het hongergevoel zo veel mogelijk inperk. Maar ik ben pas een week 'echt' onderweg, dus een heel goed oordeel kan ik ook nog niet echt gevenquote:
Mogguh![]()
Lijstje
O: kwark met honing
L: 4 volkoren met kipfilet
T: perzik + kiwi
D: AGV, kleine kans dat dit McD wordt als de jongste zijn lintje haalt met zwemmen, dan een salade bij de McD
T: Arla Skyr proberen of het wat is
S: als de tijd het toelaat sportschool, maar ik twijfel of ik dat red
Goedemorgen![]()
Lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen twee gekookte eitjes
L: twee crackers met jam
T: nectarine
D: zoute aardappel met spinazie en kip
T: spacecake![]()
![]()
Volhouden, je kan het! De eerste 2 weken vond ik het zwaarst, daarna kon ik wel merken dat mijn lichaam er aan gewend begon te raken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:20 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nou tof is anders, maar ik probeer zo veel mogelijk volume te creëren in mijn maaltijden (lees: veel groenten) waardoor ik het hongergevoel zo veel mogelijk inperk. Maar ik ben pas een week 'echt' onderweg, dus een heel goed oordeel kan ik ook nog niet echt geven
Mijn lijstje voor vandaag:
L: salade met 125gr biefstuk
T: gevulde wrap met kipfilet en salade
S: LB
D: gemarineerde kipfilet, verse frietjes uit de airfryer & sperziebonen
T: 500gr magere kwark & 2 kiwi's![]()
Lijstje:
O: havermout met pindakaas
T: cracker sandwichspread, 3 plakjes kip
L: 2x boterham, 50gr kip, ketchup, 2x gekookt ei, appel
T: goed bezig koek
D: gevulde pasta, groente, rode saus
T: blokje choco, taart, 4x knappertjes![]()
Zojuist ook maar weer eens doelen bijgewerkt in MFP. Mijn eind streefgewicht is nu bepaald op 76,0Dan heb ik een gezonde BMI (24,9) en veel meer zal ik er niet meer afkrijgen ook.
Nog ca. 2 kg te gaan nu dus
Lijstje:
L: 4x boulogne, kip, mayo, komkommer
Ts: nog geen idee
D: linzencurryGarlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Lijstje:
O: Proteine-oats pancakes van XXL
T: 220g Skyr met kaneel
L: Groente + iets
S: Gym!
T: Punt kwarktaart
D: Babi ketjap
T: Dat wat nodig is om macro's aan te vullen
MogguhEverything you want is on the other side of fear.
Goed bezig! Het einde komt dus in zicht? Of nouja het afvallen dan. Op gewicht blijven gaat natuurlijk ook niet vanzelf.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:27 schreef sanger het volgende:
Zojuist ook maar weer eens doelen bijgewerkt in MFP. Mijn eind streefgewicht is nu bepaald op 76,0Dan heb ik een gezonde BMI (24,9) en veel meer zal ik er niet meer afkrijgen ook.
Nog ca. 2 kg te gaan nu dus![]()
Goedemorgen
Ik moet echt nodig weer eens netjes gaan eten. Man was afgelopen week weg voor zijn werk en om de een of andere reden ben ik dan zou uit mijn ritme dat het gewoon qua eten ruk is. Niet anagekomen op de weegschaal, maar wel gelijk last van mijn slokdarm en het voelt gewoon ook niet echt heel oke
Gister wel weer kunnen sporten, borst en biceps
dus
O: brinta met beetje honing, koffie
t: nectarine
l: kip/rijst/brocoli+sperzibonen
t: appel
d: vissticks met snijbonen en aardappelen
t: yoghurt![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kip, komkommer, rucola mayo/mosterd
Ts: eiwitreep, borrelnootjes, appel, stukje milka
D: linzencurry met papadums
Relatief hoog in koolhydraten, maar ik merk dat ik dat voor benen trainen wel prettig vind.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Snoepkontquote:Op donderdag 17 september 2015 09:15 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Goedemorgen
Ik moet echt nodig weer eens netjes gaan eten. Man was afgelopen week weg voor zijn werk en om de een of andere reden ben ik dan zou uit mijn ritme dat het gewoon qua eten ruk is. Niet anagekomen op de weegschaal, maar wel gelijk last van mijn slokdarm en het voelt gewoon ook niet echt heel oke
Gister wel weer kunnen sporten, borst en biceps![]()
![]()
Met koolhydraten is niks mis, al helemaal niet op de dagen dat je sport. Ik zit ook relatief hoog qua koolhydraten op de dagen dat ik sport. Gelukkig zijn dat er maar 6quote:Op donderdag 17 september 2015 09:16 schreef -Peach het volgende:
Lijstje:
L: 4x boulogne, kip, komkommer, rucola mayo/mosterd
Ts: eiwitreep, borrelnootjes, appel, stukje milka
D: linzencurry met papadums
Relatief hoog in koolhydraten, maar ik merk dat ik dat voor benen trainen wel prettig vind.![]()
Ik probeer ze wel alleen zoveel mogelijk na het sporten te eten.![]()
Ben vaak pas om 22.30 thuis van het sporten, dus dan neem ik alleen nog een shake, zo laat nog eten vind ik niet relaxed.quote:Op donderdag 17 september 2015 09:25 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Met koolhydraten is niks mis, al helemaal niet op de dagen dat je sport. Ik zit ook relatief hoog qua koolhydraten op de dagen dat ik sport. Gelukkig zijn dat er maar 6![]()
Ik probeer ze wel alleen zoveel mogelijk na het sporten te eten.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Heb ik ook hoor, heb er dan toch wat meer moeite mee. Al is het wel zo wanneer ik nog 'stevig' eet voordat ik ga slapen ik wel wat sneller en makkelijker in slaap val.
Net zoals de 'dip' na het avondeten laat maar zeggen![]()
![]()
Thanks!quote:Op woensdag 16 september 2015 08:29 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Volhouden, je kan het! De eerste 2 weken vond ik het zwaarst, daarna kon ik wel merken dat mijn lichaam er aan gewend begon te raken.Lichamelijk wil het ook best aardig eigenlijk, het is vooral mentaal lastig af en toe
Maar ook daar is wel aan te wennen. Tot nu toe heb ik nog niet op of over mijn onderhoud gegeten, zelfs niet op de verjaardag van afgelopen zondag. So I got that going for me!
Alleen de komende 3 dagen worden wat uitdagend. Ik kan dan niet thuis dineren omdat ik steeds vanaf 15:00 tot ongeveer 1/2 uur 's nachts moet werken en zondag is weer een feestje. We'll see. Komt vast goed. Heb in ieder geval wel steeds tijd om 's ochtends nog te sporten
Ja die had ik laatst in een restaurant en beviel goed, dus nu maar zelf gemaakt. Kan nog wel het een en ander aan worden verbeterd, maar was lekker (en vult goed).quote:Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Ik heb in een restaurantje in Rome daal gegeten (het was een Pakistaans/Indisch restaurant). Dat moet ik ook nog eens replicerenquote:Op donderdag 17 september 2015 10:41 schreef -Peach het volgende:
[..]
Ja die had ik laatst in een restaurant en beviel goed, dus nu maar zelf gemaakt. Kan nog wel het een en ander aan worden verbeterd, maar was lekker (en vult goed).
Ja geen idee, 100 varianten ofzo! Is wel zo ongeveer hetzelfde als de curry (of ik heb dahl/dal/daal/dhal gemaakt)quote:whatever, iets met linzen!
Spacecake was een domperwel gigantische eetkick
was echt bang voor de weegschaal vanmorgen. Heb een halve zak chips, een flink stuk zeezout caramel chocola en een puddingcakeje naar binnen gedouwd. Maar de weegschaal was gewoon 65,9 Vannochtend. Ben benieuwd naad morgen
![]()
![]()
65,6 kg![]()
Ging gister wel beetje raar, had crossfit training en op m'n piek zat m'n hartslag rond de 190, in rust al snel weer op 120. Bloeddruk en zuurstofgehalte was prima. Maar stond te rillen als een rietje toen ik klaar was..![]()
![]()
300 gram kwijt vergeleken met vorige week. Niet veel maar had ik ook niet verwacht gezien ik niet gesport heb.
Alle beetjes helpen
Mogguh
Veul zin in weekend!
L: 4x boulogne, kip, komkommer, mayo/mosterd
T: appel, tucs, stukje milka, borrelnootjes
D: kipfilet, broccoli
S: armen
Het eind is al enige tijd in zicht. Sinds de vakantie schommel ik zo een beetje rond de 78, voor de vakantie was ik 77.quote:Op donderdag 17 september 2015 08:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Goed bezig! Het einde komt dus in zicht? Of nouja het afvallen dan. Op gewicht blijven gaat natuurlijk ook niet vanzelf.
Door de prive situatie komt sporten er gewoon nauwelijks van en eet ik ook "ongemerkt" meer. Daardoor val ik niet meer af maar blijf ik beetje op gewicht. Dus dat op gewicht blijven zal het probleem nooit worden.
Tijd voor discipline eigenlijk. En rust thuis waardoor ik weer mijn normale ritme kan oppakken.Everything you want is on the other side of fear.
Lijstje vandaag:
O: Arla Skyr met wat honing en cruesli
L: 4 volkoren met casselerib
T: perzik 2 stuks
D: eten met werk, buffet gebeuren denk ik dus kwestie van goede keuzes makenEverything you want is on the other side of fear.
O: mugcake met honing en koffie
S: benen en buik
L: 2x brood met pindakaas
T: druiven en 2x rijstwafels
D: uit eten.. Dus ook wijn![]()
Waar smaakt dat Skyr naar?quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:58 schreef sanger het volgende:
Lijstje vandaag:
O: Arla Skyr met wat honing en cruesli
L: 4 volkoren met casselerib
T: perzik 2 stuks
D: eten met werk, buffet gebeuren denk ik dus kwestie van goede keuzes maken![]()
Lijstje van gister
O: twee boterhammen met kaas
L: drie boterhammen, twee pindakaas, eentje hagelslag
D: pasta
T: cracker met kaas
De maand is even iets te lang geloof ik. Wel stom dat ik gister 65,6 woog en vandaag 66,3 heb bijna nooit zulke schommelingen weet dat het normaal is en probeer mezelf nu heel hard aan te praten dat dat spier is![]()
![]()
Het is eigenlijk niets meer dan kwark met een iets hoger eiwitgehalte. Qua smaak is de naturelvariant in mijn ogen net zo min te vreten als naturelkwark (dat lust ik ook niet zonder iets er doorquote:).
66.0 vanmorgen, dit weekend rustig aan doen zodat ik komende week in de 65 terecht kom.
Lijstje:
O: speltbroodje met kipfilet en beetje mayo
L: 2x boulogne, 2 gebakken ei met bacon
T: stukje milka
D: provincaalse aardappelpartjes, wortels, kalfssaucijs
Nog 400kcal over. Vanavond feestje dus pak daar nog wat.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
zeg dat wel![]()
o: Mugcake met honing, koffie
t: druiven
l: broodje hete kip
t: banaan, 2x rijstwafel
s: paardrijden
d: soep met stokbrood
vond dat skyr ook niet bijzonder, gewone kwark is hetzelfde, maar dan goedkoper
fripsel alweer teruggeschommeld?![]()
65,9quote:Op maandag 21 september 2015 09:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zeg dat wel![]()
o: Mugcake met honing, koffie
l: broodje hete kip
t: banaan, 2x rijstwafel
s: paardrijden
d: soep met stokbrood
vond dat skyr ook niet bijzonder, gewone kwark is hetzelfde, maar dan goedkoper
fripsel alweer teruggeschommeld?
en vandaag kan ik letterlijk niet meer eten dan dit:
Late o: twee boterhammen met pindakaas
L: twee bananen 4 eieren
D: gehaktbal met aardappelpuree en rodekoolmorgen boodschappen doen, en zorgen dat dit niet meer gebeurt
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 09:56:44 ]![]()
Oh nee die heb ik niet geproefd. Is sowieso de eerste keer zelf een bestelling doe. Eet er wel eens van mee bij iemand anders en het sprak me heel erg aan. Heb nu dit op mijn lijst staan:
-Kipfilet burgers stroganof
-Carb-groente burgers
-Beef-meatballs
-Noorse Zalmblokjes
-Zoete aardappelblokjes
-Parijse aardappelen
-Broccoliroosjes
-Spinazie
-Mexicomix
-Aardbeien
-Brunoise fruitmix![]()
Zo, dat is een hele bestelling
die zoete aardappelblokjes wil ik ook nog eens proberen.
Hier wordt meestal alleen een hoop kip besteld en rijst en 2 soorten groenten. Is nl echt alleen voor maaltijden overdag van man en soms pak ik dat ook![]()
Ja dan ook meteen maar goed doen he
De groente burgers zal ik wel voornamelijk als lunch gaan eten met een gebakken ei erop ofzo, die dingen zijn echt lekker.
Rest ook wel veel voor avondeten. Het lijkt me wel fijn. Ik woon in een dorp zonder supermarkt en het is nu regelmatig gedoe als iets bijv. over de datum blijkt te zijn, of er is minder in huis dan ik dacht. Zo heb ik in principe altijd een volledige maaltijd in huis.
Met zoete aardappel had ik laatst een lekkere ovenschotel gemaakt. Met creme fraish, spinazie, gehakt en oude kaas. Wil daar wat meer mee gaan experimenteren. Misschien een keertje met chorizo, en de volgende keer sowieso wat van pit erbij d.m.v. tabasco of chilipepers.
En het fruit wil ik gaan gebruiken om vaker smoothies te maken. Ik ben dol op smoothies, maar erachter gekomen dat ik te lui ben als ik eerst al het fruit schoon moet gaan maken enzo.![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kipfilet, komkommer, tomaat, rucola, mayo/mosterd
T's: banaan, appel, eiwitpannenkoek, 2x digestive puur, 3 tuc's
D: wortels, kalkoenfilet
S: borst
klinkt lekker die ovenschotel..minus het gehakt...ik haat gehakt in ovenschotels
zal die burgers ook eens bestellen, geloof dat anderen daar ook nogal enthousiast over waren![]()
Ik heb trouwens echt een winterjassen dilemma. Vroeger was ik er blij als ik er één kon vinden die ik mooi vind, en die paste. Nu moet ik kiezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel dunne jassen allemaal op de 1e na, of lijkt dat maar?Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Ja klopt maar ik heb geen hele dikke jas nodig. Ik reis eigenlijk voornamelijk met openbaar vervoer, auto en/of scooter. Voor m'n scooter wil ik een apart wind/regen jack kopen. En in de bus e.d. vind ik het maar vervelend zweterig, zo'n hele warme jas.![]()
Raden jullie dat aan, dingen van musclemeat? Zit er nu eens naar te kijken en het ziet er wel goed uit allemaal!![]()
ja!, diepvries groente is prima te eten, en de kip is gewoon handig en lekker.
En de prijs valt ook nog wel mee.![]()
Ik vond alles wat ik er tot nu toe van geproefd heb lekker. En ik heb de kipburger, gehaktballetjes, zalm, tartaar, biefstuk en de groenteburgers al gehadquote:Op maandag 21 september 2015 12:27 schreef sandertjuh het volgende:
Raden jullie dat aan, dingen van musclemeat? Zit er nu eens naar te kijken en het ziet er wel goed uit allemaal!
Ik had net uitgerekend trouwens. Van mijn bestelling kan ik sowieso 10 volledige maaltijden maken, en dan heb ik nog vlees, groenteburgers, fruit en groente over. Bestelling die ik nu wilde doen was 70 euro. Dus dat vind ik best een goede prijs. Plus het word gewoon thuisbezorgd en je knikkert het zo je vriezer in.![]()
O:mugcake met honing, koffie
l: 2x brood met pindakaas
t: rijstwafel
d: bloemkoolcurry
t: yoghurt met beetje honing![]()
Die bloemkoolcurry klinkt best lekker
Mijn lijstje:
L: 200gr salade met paprika, tomaat & 125gr biefstuk
T: 100gr witte rijst, 125gr biefstuk & boontjes
S: benen...
D: gekookte aardappelen, boerenkool en verse worst van de slager
T: 40gr night protein
Die worst van de slager is helemaal niet zo goed voor je, bevat namelijk zo'n 20-25gr vet per 100gr en in verhouding relatief weinig eiwitten. Maar die zijn zoooooooooooo lekker. Af en toe mag ik ze dus wel eten van mezelf![]()
![]()
Je hebt wel een minimale afname van diepvriesproducten, dus je kan niet een ding bestellen. Staat op de website verder uitgelegd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:05 schreef sandertjuh het volgende:
Die burgers zien er wel lekker uit, die ga ik deze week eens bestellen!![]()
Had het gezien inderdaad, had gisteren 4 dingen en kwam uit op 45 euro. Daardoor nog een halve ster te kort.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:21 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Je hebt wel een minimale afname van diepvriesproducten, dus je kan niet een ding bestellen. Staat op de website verder uitgelegd.
Ik geloof niet dat het heel vies zal zijn dus ga die gok wel nemen![]()
![]()
Mijn lijstje voor vandaag:
O: Twee geroosterde boterhammen, twee gebakken eitjes, plakje ham
L: bak kwark, peer
S: Krachttraining fysio
D: nog langs de supermarkt
T: Stukje chocola, daar heb ik echt alweer paar dagen zin in![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kip, tomaat, komkommer, rucola, mayo/mosterd
Ts: appel, banaan, eiwitpannenkoek met pindakaas (geen idee of dat lekker is)
D: verse worst, radijsjes
S: LB schema
Nog wat kcal over voor een T maar weet nog niet wat.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Is ook lekker, alleen enorm pittig de laatste paar keer, dus moet hem dit keer iets milder maken zodat mijn man hem ook kan etenquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:21 schreef sandertjuh het volgende:
Die bloemkoolcurry klinkt best lekker
is kipfilet, bloemkool (duh!) sperziebonen, 1a 2 kleine aardappels, thaise gele currypaste, kokosmelk en yoghurt.![]()
Goed bezig!
Ik hoop binnenkort op werksetjes van 100kg uit te komen met squatten. Zit nu op zo'n 95kg ongeveer.
Ik wil straks met bankdrukken naar de 120kg toe. Als ik dit 1 of 2x kan drukken ben ik tevreden, dan druk ik mijn eigen lichaamsgewicht 2x weg!
Zit nu op 107,5kg maar dit is dan wel behaald in de cut fase.![]()
goed bezig alletwee
ik ben eigenlijk qua gewicht niet eens zoveel vooruit gegaan. Maar...het los squatten lukt me nu in elk geval wel zonder gewicht..dus blijven oefenen heeft geholpen
Doe met gewicht dus nog steeds in de smith, maar met nog steeds maar totaal max 50 kilo.
denk ook dat ik te weinig sport om echt vooruitgang te boeken. (legpress zit hier op 87 kilo)![]()
Tof dat het los squatten lukt! Gewoon rustig opbouwen met gewicht, zou moeten lukken toch? Hoe vaak ga je per week?
Mijn progressie qua kracht lag ook een beetje stil, dus nu maar een ander schema proberen.
Legpress is moeilijk te vergelijken trouwens, bij de ene gym deed ik setjes met 160, bij een andere locatie had ik moeite met 90.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Als ik het op een maand bekijk, heb ik ook maar weinig vooruitgang gemaakt. Ik probeer tegenwoordig meer naar de grotere tijdsverschillen te kijken. In Februari zat ik met de legpress op 30 kg, 1 maand geleden op 110. Dus laatste tijd weinig progressie maar heel langzaam blijven die stapjes er toch zijn.
Met gewicht ook, op 1 week voelt een paar 100 gram als niks, maar op een maand is dat toch weer 2 kg op toch al gezonde BMI.
En hardlopen ook. Eerst vond ik mezelf maar "lui" omdat ik zoveel wandelde tussendoor. Tot ik erachter kwam dat mijn rondje geen 4,5 km was maar 5,8 km. En toen vond ik m'n 42 minuten met wandelen tussendoor opeens zo slecht niet meer. Jaren geleden liep ik 5 km in 34 minuten ofzo, en toen korfbalde ik nog fanatiek (ben nooit zo'n goede renner geweest).
Vind het wel fijn om het zo te bekijken.
En ik ga deze sporttop halen zometeen als ze hem hebben. Vond de tekst leuk. En een nieuwe sport bh. Geld is weer binnen. Vorige week stond ik jumping jacks te doen en viel echt heel m'n voorgevel uit m'n shirt doordat die te groot was geworden. En ik had nog niet eens een sport BH aan want die is te groot geworden, dus ik stond daar met m'n knalroze/paarse bh
Ik ben echt weer even in een blije alles gaat goed modus geloof ik
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2015 10:56:25 ]![]()
ja dat komt nu wel goed nu ik weet hoe het moet zeg maarquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:42 schreef -Peach het volgende:
Tof dat het los squatten lukt! Gewoon rustig opbouwen met gewicht, zou moeten lukken toch? Hoe vaak ga je per week?
Mijn progressie qua kracht lag ook een beetje stil, dus nu maar een ander schema proberen.
Legpress is moeilijk te vergelijken trouwens, bij de ene gym deed ik setjes met 160, bij een andere locatie had ik moeite met 90.
ik ga momenteel maar 2x in de week en ik doe ook geen fullbody, dus sommige onderdelen maar 1x per week, dus dat zet geen zoden aan de dijk.
en ja scheelt inderdaad vaak al per apparaat, we hebben een nieuwe smith, en die lijkt veel zwaarder als de oude.![]()
Wat late reactiequote:![]()
Is een hele dikke romige yoghurt eigenlijk. Niet bijzonder in mijn ogen.Everything you want is on the other side of fear.
Lijstje![]()
O: kwark met honing, 1,25 porties (restje)
L: 4 volkoren met kipfilet
D: gekookte aardappelen, spruitjes (met creme fraiche en wat bacon) met stukje vlees
T: kwarkEverything you want is on the other side of fear.
Lijstje
O: Twee geroosterde boterhammen, twee plakjes ham, twee gebakken eitjes
L: Feta, komkommer, tomaat, ui
D: zalm, brocolli, mie, sesamolie, sojasaus, cashewnoten![]()
Lijstje:
L: kaas-uienbroodje met grillburger
T's: nog geen idee
D: curry met kikkererwten en kipGarlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Is ook erg lekker! Een variant op dit recept: http://jelmerdeboer.nl/old-amsterdam-burgers/quote:Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
D klinkt lekker! Ga ik in het weekend maken alleen dan met quinoa ofzoquote:Op woensdag 23 september 2015 10:29 schreef Fripsel het volgende:
Lijstje
O: Twee geroosterde boterhammen, twee plakjes ham, twee gebakken eitjes
L: Feta, komkommer, tomaat, ui
D: zalm, brocolli, mie, sesamolie, sojasaus, cashewnoten![]()
quote:Op maandag 21 september 2015 11:07 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb trouwens echt een winterjassen dilemma. Vroeger was ik er blij als ik er één kon vinden die ik mooi vind, en die paste. Nu moet ik kiezen
Omg, die eerste ga ik nu sowieso bestellen! Nog niet in de winkel gezien. Ben fucking blij dat ik 'M nu zieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Had nu alleen broodje, burger, augurk en saus, was ook al erg lekker.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ah oke, ja lekker..binnenkort ook eens maken..zonder old amsterdam dan
Hij is ook heel lekkerquote:Op woensdag 23 september 2015 12:54 schreef Rucola het volgende:
[..]
D klinkt lekker! Ga ik in het weekend maken alleen dan met quinoa ofzoen makkelijk om te maken.
![]()
Haha nicequote:Op woensdag 23 september 2015 12:55 schreef Rucola het volgende:
[..]
Omg, die eerste ga ik nu sowieso bestellen! Nog niet in de winkel gezien. Ben fucking blij dat ik 'M nu zie![]()
![]()
Vorig jaar had je precies dezelfde kleur, zelfde stof alleen dan met knopen. Toch een andere winterjas gekocht maar wilde die voor erbij en hij was nergens meer te vinden of te bestellen.quote:En nu is 'ie er in een beetje een andere versie, maar nog steeds leuk!
![]()
lijstje:
O: Qwea pancakes, met jam en pindakaas![]()
T: cracker sandwichspread, 3 plakjes kip
L: 2x boterham, 50gr kalkoen, 2x gekookt ei, 1 peer
T: milkbreak
D: bieten risotto met geitenkaas
T: blokje choco, kwarktaart, 4x knappertjes![]()
Die musclemeat bestelling doos was zwaarde bezorger gaf hem over en ik viel bijna achterover
![]()
Goed gevulde vriezer nu![]()
![]()
Mijn lijstje van vandaag is een beetje slecht.. gisteren in slaap gevallen en was vanmorgen te laat om mijn eten te maken
L: 2x pistolet (witte&meergranen) met kipfilet
T: gegrilde kip maaltijd salade van de jumbo
S: KT rug & triceps
D: 100gr macaroni, 150gr mager runder gehakt, fijne groentes & handje geraspte kaas
T: 30gr night protein![]()
Je omschrijving nodigt niet echt uit om hier geld aan uit te geven neequote:Op woensdag 23 september 2015 10:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat late reactie![]()
Is een hele dikke romige yoghurt eigenlijk. Niet bijzonder in mijn ogen.![]()
![]()
Screw me m'n vriend heeft m'n lievelingschocolade meegenomenen ik ben bang dat die reep eraan gaat.
![]()
Heh, dat zijn de beste trainingen!quote:Op woensdag 23 september 2015 20:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lekker
Ik had heel erg geen zin om te sporten, toch gegaan..nu ben ik blijFear is the path to the Dark Side.![]()
Is ie er al aan?quote:Op woensdag 23 september 2015 18:58 schreef Fripsel het volgende:
Screw me m'n vriend heeft m'n lievelingschocolade meegenomenen ik ben bang dat die reep eraan gaat.
![]()
Haha lekker is dat! Was ik maar gaan sporten (denk ik nu), maar nu is het al donker en koud en nat. Nah.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lekker
Ik had heel erg geen zin om te sporten, toch gegaan..nu ben ik blij![]()
![]()
Beter had je het verdeeld over meer dagen, heb je elke dag een stukje!Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Dat doe ik normaal ook, maar vandaag ben ik even een #fattiequote:Op woensdag 23 september 2015 20:40 schreef -Peach het volgende:
Beter had je het verdeeld over meer dagen, heb je elke dag een stukje!![]()
![]()
Lijstje:
L: zelfgemaakte kip salade (125gr kip) met paprika & tomaat
T: 100gr macaroni, 125gr mager gehakt & fijne groenten (kliekjes van gister)
D: 125gr zalm, 300gr krieltjes & groenten
S: voetballen
T: 30gr night protein & 2 ciabatte broodjes met kaas, ham & chorizo![]()
welke chocola had je ?
l: tonijnsalade met appel en ui en 3 cracottes
t: time out koekje
d: braadworst met aardappels en groente![]()
Weer een lijstje:
L: 4x boulogne, kipfilet, komkommer, tomaat, mayo/mosterd
Ts: eiwitpannenkoek met pindakaas, appel, paar dropjes
D: andere helft curry
S: UB
Ik had een kcal-arm diner gisteravond (vegetarische soep met zero noodles) en daardoor kon ik gisteravond protein pancakes met Nutella etenIt was awesome. Totally fit the macro's
Heb trouwens echt gigantische spierpijn in mijn hamstringsEn ik moet de komende 3 dagen 3x voetballen
![]()
![]()
Milka Oreoquote:Op donderdag 24 september 2015 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
welke chocola had je ?
l: tonijnsalade met appel en ui en 3 cracottes
t: time out koekje
d: braadworst met aardappels en groente![]()
Lijstje voor vandaag:
O: twee crackers met filet americain
T: aardbeien smoothie
L: groenteburger, worteltjes, komkommer
D: Kipburger, gemixte groente en aardappeltjes
S: crossfit
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 10:00:07 ]![]()
Ik durfde niet op de weegschaal te gaan staan vannochtendquote:Op donderdag 24 september 2015 10:04 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ach, dat zijn maar kleine repen
En m'n buik voelt veel pappiger. Slaat nergens opzit tussen m'n oren
maar ik hou het de volgende keer toch maar bij een blokje.
![]()
Loool, niks aan het handjebeter nog, m'n dunst tot nu toe
en ik douw een hele reep chocola in me. Snap er niks meer van
65,4 kg!nog maar 400 gram..
![]()
Lijstje van vandaag
O: smoothie fruitmix
L: in de stad
S: winkelen![]()
D: omelet met zoete aardappel, ui, tomaat, spinazie, courgette, feta
T: 1 blokje chocola![]()
Lijstje:
L: zelfgemaakte kip salade
T: 100gr macaroni, 150gr mager gehakt & fijne groeten
T: 2 biertjes (heb een afspraak met de baas) en die trakteert
D: stukje vlees van de slager, 300gr aardappelblokjes & boontjes
S: wedstrijd zaalvoetbal
T: 30gr night protein + aantal biertjes.
Hangt van het aantal biertjes af of ik nog 2 broodjes(ciabatta met ham, kaas & chorizo) naar binnen werk vannacht of niet![]()
![]()
Lijstje:
L: 2x boulogne, 2x zelfgemaakt brood, kipfilet, tomaat, komkommer, mosterd/mayo
Ts: eiwitpannenkoek met pindakaas, 2 snack-a-jacks paprika, appel, wat dropjes
D: runderschnitzel, sperziebonen
Lijstje![]()
O: kwark met wat cruesli
L: 4 volkoren met gebraden gehakt
D: rijst met wokgroenten en kipfiletEverything you want is on the other side of fear.
Vandaag jarig en schijt aan netjes eten![]()
O: 2 croissantjes en koffie
L: kleine Subway gegrilde kipfilet
D: vanalles bij de foodhallen![]()
Happy birthday!quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Vandaag jarig en schijt aan netjes eten![]()
O: 2 croissantjes en koffie
L: kleine Subway gegrilde kipfilet
D: vanalles bij de foodhallen![]()
viel gister nog wel mee qua eten savonds ..een kip tiki marsala wrak en 3 bitterballen
vandaag
O: 3 cracottes met halva jam
s: benen en buik
t: 1x brood met pindakaas
l: weet ik nog niet
t: 2x rijstwafel
d: weet ik nog niet![]()
Ik neem aan dat daar nog flink wat bij komt? Anders is het vrij karig.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:41 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
viel gister nog wel mee qua eten savonds ..een kip tiki marsala wrak en 3 bitterballen
vandaag
O: 3 cracottes met halva jam
s: benen en buik
t: 1x brood met pindakaas
l: weet ik nog niet
t: 2x rijstwafel
d: weet ik nog niet![]()
Ja daar is een d van tortilla chips met gehakt, kaas, tomaat, sla avocado dip en sour creatieve bijgekomen en een gebakje met frambozen en nog 5 cracotte met kaas
Genoeg erbij gekomen dus![]()
![]()
Lui lekker lijstje vandaag
O: twee kleine bolletjes met filet americain
L: aardbeiensmoothie
T: worteltjes
D: klein frietje speciaal van dobben kroket![]()
Mijn lijstje.. in het weekend is het toch altijd maar een beetje aanmodderen. Helemaal na dit weekend. Vrijdagavond zaalvoetballen, even naar de kroeg. Was zaterdagochtend om 0600 thuisIets uit de hand gelopen dus
Probleem was dus ook dat ik donderdagavond ook weer veel te lang in de kroeg ben blijven hangen.
4 Uurtjes geslapen voordat de wekker weer ging. Uiteindelijk mezelf verslapen waardoor ik niet echt stevig en goed heb kunnen ontbijten voor het voetballen. En dan hebben we het nog niet over mijn kater, ik zag het echt even niet meer zitten. Als je dan na het voetballen eenmaal 2 biertjes op hebt gaat het wel weer beter en we dus gewoon verder gaan waar we gebleven waren
Lijstje zaterdag:
L: 2 bolletjes met roerei & 1 snickers
S: voetballen
T: eiwitten shake
D: patat gyros + bier
T: paar glazen vodka cola (wel cola zero)
Lijstje zondag:
L: 2 ciabatta broodjes met ham, kaas & chorizo
D: zelfgemaakte kip salade
whehe klinkt gezellig, het eerste deel tenminste, voetballen met een dikke kater lijkt me...een uitdaging![]()
![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kipfilet, komkommer, tomaat, sla, mayo/mosterd
T's: eiwitpannenkoek met pindakaas, 3 rijstwafels (1x houmous, 1x sandwichspread, 1x choco), appel, stukje pure choco
D: kipfilet, sperziebonen
S: UB
Lijstje:
O: groenteburger en een aardbeiensmoothie
L: twee crackers met kaas
T: handje nootjes
S: Krachttraining bij de fysio
D: Spaghetti met tomatensaus, paprika, courgette, ui, tomatenblokjes en gehaktballetjes
T: blokje chocolade![]()
lijstje
o: halve mugcake met honing
t: koffie banaan
l: 4 cracottes met kaas
t: appel en biteswelove
d: taco's met tomaat, avacado en sla, beetje geraspte kaas![]()
Lijstje:
L: 4x boulogne, kipfilet, sla, tomaat, komkommer, mayo/mosterd
Ts: gerookte kipfilet, appel, stukje pure choco, rijstwafel met houmous, eiwitpannenkoek met pindakaas
D: grillburger, aardappeltjes, wortels
Mijn lijstje:
L: 125gr biefstuk salade
T: 100gr witte rijst, 150gr kipfilet & fijne groenten
S: benen & buik![]()
![]()
![]()
D: gekookte aardappelen, spinazie & filetlapjes
Stelt niet zo heel veel voor eigenlijk
Ik snijd 2 stukken biefstuk (250-300gram) in kleine reepjes en bak deze kort op hoog vuur in de pan. Daarna doe ik er een klein likje woksaus van conimex bij (die is niet zo heel goed voor je maar ik vind de sweet chili zooooo lekker).
De salade is zo'n kant en klare zak van de Jumbo bijvoorbeeld waar ik tomaten, paprika en een heel klein beetje dressing bij doe. Vervolgens de afgekoelde biefstuk erbij en klaar is mijn biefstuk salade. Dit is genoeg om 2 dagen mee te vullen.
Wel prijzig want biefstuk is niet heel erg goedkoop maar ik kan even geen gebakken ei meer zien op dit moment![]()
![]()
klinkt eenvoudig, maar lekkerook eens proberen
en gebakken ei zou mij ook al snel de neus uitkomen...gekookt ei ook trouwens![]()
Heb het toch ruim 3 maanden volgehouden. Roerei op een warm broodje gaat er nog wel in maar gebakken eieren voorlopig even niet meer![]()
![]()
Nom, klinkt goed Sandertjuh! Ik wil ook nog steeds een keer biefstuksalade eten maar biefstuk is zo thunder duur
Klopt, heel soms verwen ik mezelf wel eens met een heel duur stukje biefstuk. Maar dan ben je ook gelijk 10-12 euro kwijt
Bij de Lidl verkopen ze 4 stukjes diepvriesbiefstuk voor 5 euro. Niet echt super lekker maar voor een salade is het prima te doen. Anders is het echt niet te betalen![]()
![]()
Lijstje
O: kwark met honing en een simit (weet niet of ik het goed schrijf, maar een turks brood soort met sesam)
L: 4 volkoren met wat jam
D: geen idee nog, nog 634 kcal over maar eet snel iets tussendoor want voetballen om 18:55
S: zaalvoetballenEverything you want is on the other side of fear.
Goedemorgen
t: kleine peer en mini rozijnenbroodje
l: sportpannekoeken
d: boerenkool stampot met rookworst
s: ub en cardio
t: yoghurt met honing![]()
Vorige week toevallig weer eens gegeten, wel uber slecht met jus en spekkies. Maar dat hoort nou eenmaal een beetje bij boerenkool![]()
![]()
![]()
Goedemorgen! Ik kom hier even buurten. Vroeger postte ik wel in Slank! maar de laatste keer is al jaren geleden.
Ik heb geen overgewicht o.i.d. , maar ik wil een paar kilo kwijt omdat ik in juli 2016 ga trouwen. Ik ben afgelopen juli begonnen met wat meer bewegen en net even wat gezonder eten. Op zich eet ik eigenlijk altijd wel gezond, maar in het weekend ging het dan vaak wel wat harder qua wijn/chips etc . Ik drink nu bijna geen wijn meer (neem een glas gin-tonic in plaats daarvan, doe ik een hele avond mee waardoor het per saldo veel minder is) en de weekendtussendoortjes zijn óf minder (een schaaltje chips ipv een hele zak), óf gezond (tomatensalade bijvoorbeeld).
Ik weeg me eigenlijk nooit, maar ik ben al van jeansmaat 30 naar 29 gegaan en schat dat ik zo'n 2 à 3 kilo verloren ben en nu zo'n 64 kilo weeg (bij 1.74). Ik ben van plan deze maand een weegschaal te kopen zodat ik het echte getal ook kan checken, maar mijn doel is om op zo'n 60-61 uit te komen op de bruiloft. 59.9 zou een bonus zijn.
Vandaag is mijn lijstje:
O: Twee supervolkorencrackers-met-allemaal-zaadjes-en-pitjes enzo met boerenmetworst
L: Beetje onhandig, er was geen brood meer dus ik eet nu op mijn werk. Ik denk een bruin broodje brie met salade en komkommer.
T: plakje ontbijtkoek (krijgen de leerlingen vandaag tussendoor)
S: 45 min. cardio
D: weet ik niet, mijn vriend doet nog boodschappen. Ik denk een pasta'tje met lekker veel groenten.
![]()
Gefeliciteerd!
En je bent al goed op weg volgens mij. Je hebt nog een aantal maanden de tijd om die 4kg weg te werken.
Bereken hoeveel kcal je eet, hoeveel je nodig hebt en ga daar wat onder zitten. Dan ben je die 4kg zo kwijt denk ik. Je bent in ieder geval al aardig bewust door in het weekend ook te letten op wat je eet. Dat is een veelvoorkomende fout namelijk die mensen maken![]()
![]()
Mijn lijstje:
L: omelet van 3 eieren & 200gr aardbeien
T: 100gr witte rijst, 150gr kipfilet & fijne groenten
D: ik heb een seminar op vanavond op kantoor van mijn werkgever.. er gaat pizza besteld worden. hier moet ik nog even wat op verzinnen want dat is veel te veel kcal en ik sport ook niet vandaag
T: 30gr night protein
Voor het seminar moet ik nog even naar de kapper en thuis even snel douchen. Dan maar een simpel broodje naar binnen werken. Zo'n domino's pizza gaat 'm niet worden vanavond.![]()
Lijstje:
L: kaas-uienbol met kalkoen
Ts: 3x rijstwafel, met houmous, sandwichspread, choco, stukje milka, stukje pure choco
D: aardappelschijfjes, zalmblokjes, wortels
1300 kcal. Komen nog wat t's bij, maar nog geen idee wat.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
meh, ik begin volgens mij ziek te worden, extra bijkomend nadeel is dat ik dan alles ga eten wat ik tegenkom. Voor nu niet erg aangezien ik op mijn werk zit...maar ik vrees voor vanavond![]()
![]()
Hmm volgens mij heerst het ook wel weer een beetje. Bij mij helpt een warm bad en op tijd naar bed gaan vaak wel.
Hopen dat het niet doorzet bij je![]()
![]()
Hoi..!!![]()
Mijn man en ik zijn maandag begonnen met gezond eten en ik kan wel een stok achter de deur gebruiken. Dus ik denk ik kom hier ook gewoon lekker mijn lijstjes zetten.
gezond eten is ook wel nodig trouwens, ik ben 1.55m en weeg 80 kg.
Dus het is tijd om daar verandering in te brengen.
Hier mijn lijstje van gisteren en vandaag
Dinsdag:
O: omelet van 2 eieren met Prei, ui, champignon, paprika en een plakje ontbijspek
S: Komkommer
L: Overgeslagen vanwege laat ontbijt en vroeg diner
S: Niets
A: Courgette Zoodles met ui en champignons met Bolognaise Pastasaus
Vandaag:
O: 2 gebakken eieren met 1 plakje ontbijtspek
S: komkommer, 2 plakjes kipfilet (broodbeleg) en een half plakje linessa toscaanse kruiden kaas
L: ijsbergsla mix (lidl) met komkommer en gekookte kip, met 2 theelepels honing mosterd dressing van Cardini.
S: komkommer, 2 plakjes kipfilet (broodbeleg) en een half plakje linessa toscaanse kruiden kaas
A: 2 tartaartjes met div. groenten.
Tot nu toe geen honger en na het eten zit ik behoorlijk vol.
Oh ja, wij proberen ons qua richtlijn trouwens aan het South Beach dieet te houden.
ben ik jaren geleden 20 kg mee afgevallen, dus hoop dat het nu weer lukt![]()
je bent hier ooit 20 kilo mee afgevallen...maar daarna kwam het er weer aan?
Zou je dan niet iets gaan proberen wat op de lange duur ook vol te houden is?![]()
Wat is een South Beach dieet?Waarom ga je niet je eetpatroon blijvend aanpassen in plaats van een moeilijk dieet volgen?
Eh, wat Bla dus al zegt.
Extra vragen: houd je bij wat je eet? Heb je je verbruik berekend? Het beste is om te weten wat je verbruik - ongeveer - is en daar je calorische intake op aan te passen met een zo gezond en gevarieerd mogelijk menu
Hier wat handige linkjes:
- Het berekenen van je verbruik (je TDEE is wat je moet eten op gewicht te blijven, je BMR is wat je moet eten als je morgen besluit om de hele dag in bed te blijven liggen en je te laten voeren): http://iifym.com/tdee-calculator/
- Het bijhouden van je calorieën en macro's: myfitnesspal.com (heeft ook een mobiele app)
Tenzij er vervelende dingen aan de hand zijn met je lichaam (denk: stofwisselingsproblemen, ziektes of andere narigheden) is het goed aan te nemen dat je op een mooi tempo afvalt wanneer je 500 kcal onder je TDEE gaat zitten. Afvallen is namelijk niet meer dan energiebalans: eet je structureel meer dan je verbruikt dan kom je aan, en consumeer je structureel minder dan je verbruikt, dan val je af.Fear is the path to the Dark Side.![]()
En holy thunder wat een verzuring hierIn de gym heb ik vandaag o.a. 10x10 squats gedaan met 50kg. Ik ben niet van plan om voor iets anders dan eten nu nog van de bank af te komen
Zure bedoeling hier!
Lijstjes tjid:
L: 4x boulogne, kipfilet, tomaat, komkommer, mayo/mosterd
Ts: gerookte kip, 2x rijswafel met houmous/sandwichsspread, blokje pure choco, appel
D: aardappelschijfjes, zalmblokjes (van muscle meat, bevalt goed!), sperziebonen
S: UB dynamic
kun je nog lopen Artoo?
Nou gisteravond 6 pindarotsjes in mijn gezicht gestopt en mezelf toen bij elkaar geraapt en op tijd naar bed gegaan (het hard erger gekunt)
Het gaat vandaag tot nog toe wel, hopelijk blijft het zo
O: mugcake met honing, koffie
T: Druiven
L: 2x speltbrood met pindakaas
T: peer en eierkoek
D: spruitjes, kipsnitzel en aardappelen
T: nog iets![]()
Niet van hartequote:Mijn quads doen best zeer, haha. Gelukkig mag ik zaterdag nog een keer
Mijn lijstje (voor zo ver ik weet):
O: Punt cheesecake
T: 250g magere yoghurt met 10g whey
L: 100g gestoomde witvis, salade van sla + tomaat
T: 250g kwark
D: Wortelfrietjes, nader te bepalen groente, gehaktballen van extra mager gehakt
T: ?
Ik weet nog niet of ik ga hardlopen vandaag
Dit gaat ook een zwaar weekend worden. Net klaar met trainen, morgenavond om 2200 een zaalvoetbalwedstrijd, zaterdag om 1200 weer op het veld en savonds/snachts rondjes lopen in de Ziggodome.
Arme beentjes
Zondag maar de hele dag met de beentjes omhoog voetbal kijken. Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr sunday!![]()
![]()
![]()
Met zaalvoetbal is dat helaas wel vaker, kan ook voorkomen dat we op een doordeweekse avond om 2200-2230 pas moeten voetballen. Kan je vertellen dat zo'n tijd zwaar kut is
Ben je rond 0000 thuis en dan kan je nog een uur wachten voordat je kan gaan slapen. Ik slaap namelijk nooit gelijk als ik heb gesport.
X-Qlusive Holland zaterdag![]()
![]()
![]()
![]()
Hoi hoi,
Zoals ik al schreef proberen we ons aan de richtlijnen van het south beach dieet te houden en dat is dus gewoon low-carb.
Dat had ik dus eigenlijk gewoon beter kunnen zeggen
En ik had het er makkelijk af kunnen houden, maar ben nou eenmaal gek op veel en vet eten.
En ook vooral ook veel koolhydraten.
Dus we eten nu low-carb en willen hier ook onze levenstijl van maken.
Dus dat moet goed komen.
Wel super bedankt trouwens voor al jullie berichtjes.!!
En ik hou inderdaad bij wat ik eet.
Alleen niet in myfitnesspal al heb ik daar wel een account.
Dus die zal ik ook inderdaad maar weer gaan gebruiken.
Lijst van gisteren:
O - 1 gebakken ei met een plakje spek
L - 1/2 gekookte kipfilet en een halve komkommer
S - 4 plakjes kipfilet (broodbeleg)
A - Gebakken Champignons met uien en 2 tartaartjes
lijstje van vandaag:
O - 2 gebakken eieren en 1 plakje spek
S - 4 plakjes kipfilet (broodbeleg) en komkommer
L - ijsbergsla mix (lidl) met komkommer en gekookte kip, met 2 theelepels honing mosterd
dressing van Cardini.
S - 4 plakjes kipfilet (broodbeleg) en komkommer
A - Gebakken Champignons met uien en 2 tartaartjes![]()
Nee op zich is het goed te doen.
Ik vind de salade heerlijk en het ontbijt ook.
En het avond eten is makkelijker om grote verpakkingen te halen dan kunnen we er 2 dagen van eten. Dus dat is meer gemak.
Al bevallen de tartaartjes dus zo goed dat manlief het morgen ook wil eten
Maar dat wordt lekker gegrilde kipfilet met kruiden en thaise roerbakgroenten.
En heb op pinterest al weer lekkere recepten voor gevulde paprika gevonden.
Dus met die afwisseling komt het wel goed.
En je valt me niet af hoor, ik hoop wel dat ik er van af val![]()
![]()
Heb via die link mijn TDEE uitgerekend en dat is dus 1642.
dus dan zou ik afgerond 1150 kcal per dag mogen eten.
Ik heb de laatste dagen in MFP ingevuld en zit zo rond de 1100 kcal.![]()
![]()
1642 klinkt meer als BMR of je moet al op een goed gewicht zitten/klein zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:03 schreef mrswarrior het volgende:
Heb via die link mijn TDEE uitgerekend en dat is dus 1642.
dus dan zou ik afgerond 1150 kcal per dag mogen eten.
Ik heb de laatste dagen in MFP ingevuld en zit zo rond de 1100 kcal.
Mocht het wel kloppen dan is 1100 kcal een richtlijn wil je een halve kilo per week afvallen, maar het lijkt me wel lastig om met zoveel kcal genoeg vitaminen/mineralen binnen te krijgen. Op de korte termijn is dat niet zo erg, maar je kunt er op de lange termijn wel last van ondervinden.![]()
Klinkt meer als BMR inderdaad. Met mijn 1,60m bij 61kg kom ik uit op het volgende:
Your BMR is: 1480 Calories/Day
Your TDEE is: 2377 Calories/Day
Dit is met 4x kracht training en 3x voetballen al is dit exact invoeren wel lastig in de calculator. Het zal dus niet geheel 100% dekkend zijn.![]()
Dank voor de geluk- en succeswensen!
Voorlopig gaat het prima inderdaad, heb ook niet het gevoel dat ik 'aan de lijn' ben ofzo. Deze week wel een slippertje: mijn favoriete witte wijn was in de aanbieding bij AH en nu heeft mijn vriend een fles meegenomen. Gisteren en eergisteren een glaasje genomen, maar goed, die fles is dit weekend wel leeg en dan is dat ook weer klaar.
Lijstje vandaag:
O twee supervolkorencrackers met boerenmetworst
L drie maisboterhammen, twee met filet américain en eentje met leverworst
D mihoen met zeewiersalade
T bij vrienden borrelen, paar glaasjes waarschijnlijk, ik wil er vooral op letten dat ik er niet teveel bij ga snacken.![]()
Gisteren op mijn werk het compliment gehad dat 'er echt niets meer af hoeft', dus ik ga goed volgens mij.![]()
![]()
Ik heb even screenshot gemaakt.
Als ik heb invul zonder exercise dan geeft ie dit:
en met 30 min exercise (in dit geval dus de hond uitlaten) is het dit;
exact hetzelfde dus.
Ligt het aan mijn internet of zo dan??
Heb de pagina tussendoor netjes gesloten en opnieuw geopend voor ik de 2e deed![]()
Mijn TDEE is trouwens 2041 volgens de link, ik denk dat dat wel aardig klopt. Ik ben redelijk actief in mijn werk (sta voor de klas) en doe daarnaast zoveel mogelijk lopend of op de fiets. Daarbovenop nog twee keer per week stevig sporten (1 x pilates en 1x cardio op de sportschool).![]()
Je moet het aantal keer wel op 1 zetten als je 30 minuten exercise invultquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 11:06 schreef mrswarrior het volgende:
Ik heb even screenshot gemaakt.
Als ik heb invul zonder exercise dan geeft ie dit:
[ afbeelding ]
en met 30 min exercise (in dit geval dus de hond uitlaten) is het dit;
[ afbeelding ]
exact hetzelfde dus.
Ligt het aan mijn internet of zo dan??
Heb de pagina tussendoor netjes gesloten en opnieuw geopend voor ik de 2e deed. Anders wordt het denk ik niet meegerekend.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: