abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155965900
Hoi Allemaal,

Ik zit met de volgende situatie waarin ik graag jullie mening zou horen.
Ik heb al ruim 3 jaar een relatie met de liefde van mijn leven. We hebben in het begin flink wat troubles gehad daarvan ik zelf de aanleiding ben geweest die er voor gezorgd hebben dat mijn vriend en ik bij de familie moeilijk van start zijn gegaan.

Nu gaat mijn zus binnen korte tijd trouwen en heeft ze zojuist te horen gekregen dat ze flink in de financiële problemen zit. Hierdoor gaat ze waarschijnlijk besluiten de bruiloft een stuk kleiner te doen om toch nog op kosten te besparen. Dit betekend dat alle aanhang waarschijnlijk niet meer ' welkom' is en ze het alleen met het het gezin van beiden kanten willen 'vieren'.

Nu heeft mijn vriend me voor de keuze gesteld. Of de bruiloft van mijn zus of hij.. Ook heeft hij er al bij genoemd dat mijn zus ziezo nooit meer welkom is bij ons.
Na een ruzie van gisteren heeft hij gezegd dat hij toe wil geven aan mij en dat ik alleen naar het stadhuis en de kerk mag.

Ik weet niet goed hoe om te gaan met deze situatie. Zoals ik al zij is hij de liefde van mijn leven maar het is en blijft ook mijn zus.
Volgens mijn vriend gaan de meeste mensen niet naar een bruiloft als de partner niet is uitgenodigd. Maar geldt dit ook voor als het je zus/broer is?

Wat vinden jullie?
pi_155965914
Te belachelijk voor woorden dat hij je zo iets verbied.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:11:27 #3
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_155965920
Te belachelijk voor woorden dat je alleen gaat.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 10 september 2015 @ 08:13:03 #4
27699 Ravage
thinking about you
pi_155965937
Wtf.. Zit hij je nou te chanteren? Als iemand tegen mij zou zeggen: Je moet kiezen: ... of anders ga ik, dan zou ik zeggen: doei!!!
i'm not living, i'm just killing time
pi_155965953
Je vriend is een debiel.

Kies voor je familie; je vriend 'geeft' je een belachelijk ultimatum.

Waarom gedraagt hij zich zo vijandig?

quote:
Nu gaat mijn zus binnen korte tijd trouwen en heeft ze zojuist te horen gekregen dat ze flink in de financiële problemen zit.
Huh? Zoiets weet je toch? Is er buiten haarzelf om iets gebeurd?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2015 08:15:01 ]
pi_155965958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:13 schreef Ravage het volgende:
Wtf.. Zit hij je nou te chanteren? Als iemand tegen mij zou zeggen: Je moet kiezen: ... of anders ga ik, dan zou ik zeggen: doei!!!
Ik moet heel eerlijk zijn dat hij het niet letterlijk zo zegt maar als ik zeg aar komt het dus op neer zegt hij Ja.
pi_155965963
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:14 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zijn dat hij het niet letterlijk zo zegt maar als ik zeg aar komt het dus op neer zegt hij Ja.
Wat zegt hij dan?
pi_155965969
Dit soort gedrag pik je toch zeker niet hé? Voor mij zou dat een gevalletje daar is de deur zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 10 september 2015 @ 08:17:10 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155965976
Belachelijk dat je zus aanhang niet uitnodigt. Ga je trouwen om je eigen relatie te bekrachtigen, moet je familie hun aanhang thuislaten. Bezuinig dan ergens anders op.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155965977
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:14 schreef zarGon het volgende:
Je vriend is een debiel.

Kies voor je familie; je vriend 'geeft' je een belachelijk ultimatum.

Waarom gedraagt hij zich zo vijandig?

[..]

Huh? Zoiets weet je toch? Is er buiten haarzelf om iets gebeurd?
Hij gedraagt zich zo omdat hij zich altijd achtergesteld voelt door mijn familie. Zijn familie is heel close en de mijne houd hem op afstand (maar dat doen ze bij iedereen)

Mijn zus heeft haar studie niet op tijd weten af te roden waardoor ze nu een enorm gigantisch bedrag aan studieschuld heeft.
pi_155965979
Dumpen die gast. Wat een halve zool
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_155965984
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:15 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat zegt hij dan?
Dat hij met niet wil dwingen om te kiezen. Maar dat ik die dag maar beter mijn telefoon uit kan zetten want anders kan ik hele nare berichtjes verwachten. En dat zal er dus op uitdaaien dat hij het uit maakt.
Hij kan er wel mee leven als ik alleen naar het stadhuis en de kerk ga.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:18:37 #13
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_155965986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Mijn zus heeft haar studie niet op tijd weten af te roden waardoor ze nu een enorm gigantisch bedrag aan studieschuld heeft.
Is dat de reden ? :')
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_155965996
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:18 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Is dat de reden ? :')
Ik vermoed ook dat ze meer geld uitgegeven hebben dan ze hadden.
Ik vind het ook geen legitieme reden maar ik kan er niets anders van maken..
pi_155965997
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Hij gedraagt zich zo omdat hij zich altijd achtergesteld voelt door mijn familie. Zijn familie is heel close en de mijne houd hem op afstand (maar dat doen ze bij iedereen)

Nou, dat gaat leuk worden in de toekomst. Bereid je maar voor op een stroeve toekomst vol gedoe, want dit (kies tussen hen en mij) zal altijd blijven terugkeren.
pi_155966000
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nou, dat gaat leuk worden in de toekomst. Bereid je maar voor op een stroeve toekomst vol gedoe, want dit (kies tussen hen en mij) zal altijd blijven terugkeren.
Daar ben ik ook heel bang voor ja.
pi_155966005
Vind beide een beetje gaar, want ik kan me niet voorstellen dat als je geen eten, taarten en wat dan ook doet en simpel trouwt dat de aanwezigheid van je vriend ze ook maar iets gaat kosten, die kerk en dat stadhuis, en officieel is een huwelijk altijd open als ik me niet vergis... Maar je vriend is ook een debiel imho, en die zou ik dumpen.
Ja doei.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:21:54 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966006
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:19 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat ze meer geld uitgegeven hebben dan ze hadden.
Ik vind het ook geen legitieme reden maar ik kan er niets anders van maken..
Ik denk dat ze met een kutsmoes je vriend niet uitnodigen. Afgezien van hoe hij ermee omgaat, zou ik ook boos zijn als ik hem was.

En als ik jou was, zou ik ook niet blij zijn met zo'n zus.

Eigenlijk word je nu van beide kanten gemanipuleerd.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:22:17 #19
27699 Ravage
thinking about you
pi_155966009
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef -AMG- het volgende:
Dumpen die gast. Wat een halve zool
Inderdaad.. Ik snap dat verliefdheid het logisch denken soms wat beïnvloedt, maar qua fatsoenlijkheid zijn er miljoenen betere mannen
i'm not living, i'm just killing time
pi_155966010
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Lienekien het volgende:
Belachelijk dat je zus aanhang niet uitnodigt. Ga je trouwen om je eigen relatie te bekrachtigen, moet je familie hun aanhang thuislaten. Bezuinig dan ergens anders op.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het is (helaas) niet mijn keuze en niet mijn bruiloft.
pi_155966012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:18 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Dat hij met niet wil dwingen om te kiezen. Maar dat ik die dag maar beter mijn telefoon uit kan zetten want anders kan ik hele nare berichtjes verwachten. En dat zal er dus op uitdaaien dat hij het uit maakt.
Als je dit accepteert mag je niet meer jammeren over je vriend als hij hetzelfde doet in de toekomst; je kiest er nu willens en wetens zelf voor.

Ik vind het absoluut geen volwassen gedrag van hem. Des te meer omdat hij zijn woede tegen je zus op jou richt. Niet eerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2015 08:22:47 ]
pi_155966020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat ze met een kutsmoes je vriend niet uitnodigen. Afgezien van hoe hij ermee omgaat, zou ik ook boos zijn als ik hem was.

Ik moet wel even de kanttekening maken dat ik niet de enige broer/zus ben. Er zijn er nog 4 andere met mij. Alleen hun partners doen niet 'moeilijk'
  donderdag 10 september 2015 @ 08:25:50 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966040
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:23 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik moet wel even de kanttekening maken dat ik niet de enige broer/zus ben. Er zijn er nog 4 andere met mij. Alleen hun partners doen niet 'moeilijk'
Hun partners komen ook niet? En dat zijn langdurige relaties?
pi_155966041
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als het alleen gold voor haar vriend, gaf ik je gelijk. Maar het geldt voor iedereen (dat aanhang niet gewenst is); het is niets persoonlijks.

Haar bruiloft, haar keuzes. Ze heeft geen verplichtingen of wat dan ook, je accepteert het maar. Doe lekker tof tegen het zusje, maar niet tegen je vriendin. Slaat echt nergens om je vriendin zo'n 'keuze' te geven.
pi_155966048
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hun partners komen ook niet? En dat zijn langdurige relaties?
Hun partners komen inderdaad ook niet. En die relaties zijn een rond de 15 jaar.
pi_155966050
Ze weet dat je een regeling af kan sluiten zodat je ongeveer 50 euro kan terugbetalen aan je studieschuld he..

Vind het wel belachelijk dat jouw vriend niet is uitgenodigd verder. Ik snap zijn frustratie wel, maar om nou jou voor zo'n keuze te stellen is wel een beetje onredelijk.

Zelf zou ik niet gaan als ze mijn vriendin niet zouden uitnodigen bij een trouwerij van mijn directe familie (vader/moeder/broer/zus) uit principe. Desnoods betaal ik de drankjes van mijn vriendin wel als dat het probleem is :')
pi_155966073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Ze weet dat je een regeling af kan sluiten zodat je ongeveer 50 euro kan terugbetalen aan je studieschuld he..

Vind het wel belachelijk dat jouw vriend niet is uitgenodigd verder. Ik snap zijn frustratie wel, maar om nou jou voor zo'n keuze te stellen is wel een beetje onredelijk.

Zelf zou ik niet gaan als ze mijn vriendin niet zouden uitnodigen bij een trouwerij van mijn directe familie (vader/moeder/broer/zus) uit principe. Desnoods betaal ik de drankjes van mijn vriendin wel als dat het probleem is :')
Ik snap het principe ook helemaal. Maar ik ben getuige en ceremoniemeester. Ik vermoed dat er meer schuld zit dan alleen dat, alleen dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Ook gaat het over een studieschuld van alles optimaal en dat 10 jaar lang. (Ja, dat is haar probleem maar ergens kan ik haar ook wel begrijpen)
Het gaat om meer dan alleen drankjes, ze hebben het zo groots aangepakt zonder geld te hebben dat een daggast 1000 euro kost. En mijn vriend wil alleen maar komen als hij volledige daggast is.
pi_155966079
De liefde van je leven.
Wat sneu ben jij zeg!
  donderdag 10 september 2015 @ 08:30:29 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966088
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als het alleen gold voor haar vriend, gaf ik je gelijk. Maar het geldt voor iedereen (dat aanhang niet gewenst is); het is niets persoonlijks.

Haar bruiloft, haar keuzes. Ze heeft geen verplichtingen of wat dan ook, je accepteert het maar. Doe lekker tof tegen het zusje, maar niet tegen je vriendin. Slaat echt nergens om je vriendin zo'n 'keuze' te geven.
Ze kunnen het hun zus ook nog makkelijker maken en helemaal niet komen. Is voor de zus ook een stuk goedkoper. Maakt een cadeau ook direct overbodig.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:31:53 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966099
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:29 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik snap het principe ook helemaal. Maar ik ben getuige en ceremoniemeester. Ik vermoed dat er meer schuld zit dan alleen dat, alleen dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Ook gaat het over een studieschuld van alles optimaal en dat 10 jaar lang. (Ja, dat is haar probleem maar ergens kan ik haar ook wel begrijpen)
Het gaat om meer dan alleen drankjes, ze hebben het zo groots aangepakt zonder geld te hebben dat een daggast 1000 euro kost. En mijn vriend wil alleen maar komen als hij volledige daggast is.
1000 euro voor een daggast? Ok, nou krijg ik de slappe lach.
pi_155966104
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze kunnen het hun zus ook nog makkelijker maken en helemaal niet komen. Is voor de zus ook een stuk goedkoper. Maakt een cadeau ook direct overbodig.
Je verwacht toch niet dat ze een groot cadeau krijgt ;) Ik moet het 'samen met mijn broer' ophoesten.
pi_155966105
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:26 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Hun partners komen inderdaad ook niet. En die relaties zijn een rond de 15 jaar.
en die vinden je zus/jouw familie ook niet aardig blijkbaar?

beetje belachelijk van je zus maar ook van je vriend.
als ze echt zo straatarm is zijn er andere manieren om te bezuinigen. of de partners kunnen zelf wat geld bijleggen.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_155966127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:32 schreef gianni61 het volgende:

[..]

en die vinden je zus/jouw familie ook niet aardig blijkbaar?

beetje belachelijk van je zus maar ook van je vriend.
als ze echt zo straatarm is zijn er andere manieren om te bezuinigen. of de partners kunnen zelf wat geld bijleggen.
Ik denk dat er bij mijn zus ook een gevoelen schaamte in zit. Dat ze het daarom om heeft gegooid. Alle vrienden moeten namelijk ook afgezegd worden.
Maar dat is een andere discussie waar ik persoonlijk niets aan kan doen.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:34:45 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_155966137
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

1000 euro voor een daggast? Ok, nou krijg ik de slappe lach.
Inderdaad, ik ben nu ook wel benieuwd naar de daginvulling. 1000 Euro?
pi_155966147
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:34 schreef Libris het volgende:

[..]

Inderdaad, ik ben nu ook wel benieuwd naar de daginvulling. 1000 Euro?
Te dure locaties / 5 sterren restaurant. Maar dat kan ze niet meer annuleren want dat is al betaald (kort voor de bruiloft)
  donderdag 10 september 2015 @ 08:36:10 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966148
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:34 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik denk dat er bij mijn zus ook een gevoelen schaamte in zit. Dat ze het daarom om heeft gegooid. Alle vrienden moeten namelijk ook afgezegd worden.
Maar dat is een andere discussie waar ik persoonlijk niets aan kan doen.
Je vriend moet hier maar gewoon een keer heel hard over lachen en leuk wat anders gaan doen op die dag. Het lijkt het me helemaal niet waard dat hij zich hier druk om maakt.
pi_155966152
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je vriend moet hier maar gewoon een keer heel hard over lachen en leuk wat anders gaan doen op die dag. Het lijkt het me helemaal niet waard dat hij zich hier druk om maakt.
Tja, was het maar zo'n feest.. Dan had ik dit topic niet hoeven te starten.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:37:09 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_155966156
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:35 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Te dure locaties / 5 sterren restaurant. Maar dat kan ze niet meer annuleren want dat is al betaald (kort voor de bruiloft)
5 sterren restaurants bestaan niet.
Verder nogal onwaarschijnlijk verhaal van zus en vriend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 10 september 2015 @ 08:37:31 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966161
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:35 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

En dan ga je met je kleine groepje op die dure locatie zitten?

Worden leuke trouwfoto's, met al die ontbrekende familie en vrienden.
pi_155966171
quote:

[..]

1000 euro per gast? :')

en dan maar 10 gasten uitnodigen...

van dat bedrag kun je een feesttent neerzetten en 75 mensen ladderzat en volgevreten naar huis sturen..
dan heb je mijns inziens een beter feest dan een stijf etentje met je ouders en broers en zussen..

maar goed. niet mijn feestje
  donderdag 10 september 2015 @ 08:38:53 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155966174
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:36 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Tja, was het maar zo'n feest.. Dan had ik dit topic niet hoeven te starten.
Je moet dat maar gewoon tegen hem zeggen. Dat de situatie eigenlijk te gek voor woorden is, maar dat je er toch voor kiest om haar getuige en ceremoniemeester te zijn.
pi_155966177
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En dan ga je met je kleine groepje op die dure locatie zitten?

Worden leuke trouwfoto's, met al die ontbrekende familie en vrienden.
Dat ben ik met je eens... Maar zoals gezegd.. Daar bepaal ik niets over..

Ik moet alleen kiezen.. Vriend of zus.
pi_155966185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:18 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Really? Hoe oud is deze liefde van je leven?
Ik zou uit dit soort sneuheden opmaken dat ik niet de liefde van zijn leven ben en de eer aan mezelf houden eerlijk gezegd. Hij wil je niet dwingen, maar toch eigenlijk best wel.. Dikke :')
pi_155966186
tsja, als je geen geld hebt vier je je bruiloft klein.
wij hadden net huis verbouwd en kleintje op komst, dus vierden we het pauperig in de achtertuin ( was gezellig trouwens)

en aan de andere kant, wie is jouw vriend om te bepalen wie er mee mag/kan/wil.
degenen die trouwen bepalen dat en niemand anders.
pi_155966189
Bruiloften overslaan, de meest gevaarlijke feesten zijn dat en wanneer het op gang komt is het al afgelopen.
pi_155966191
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je moet dat maar gewoon tegen hem zeggen. Dat de situatie eigenlijk te gek voor woorden is, maar dat je er toch voor kiest om haar getuige en ceremoniemeester te zijn.
Dat heb ik hem letterlijk al gevraagd. En of hij niet gewoon mij kan steunen want voor mij is het ook niet leuk. Maar dat kan hij niet..
pi_155966193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:39 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

zus natuurlijk. je kunt het niet maken om niet naar haar bruiloft te gaan.
geef je vriend een bak bier en een paar films en hij vermaakt zich die dag wel. die moet niet mauwen...
pi_155966198
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:39 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Als je een enigzins normale relatie met je zus hebt zou dat niet zo'n moeilijke keus moeten zijn.
pi_155966199
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Really? Hoe oud is deze liefde van je leven?
Ik zou uit dit soort sneuheden opmaken dat ik niet de liefde van zijn leven ben en de eer aan mezelf houden eerlijk gezegd. Hij wil je niet dwingen, maar toch eigenlijk best wel.. Dikke :')
29 bijna 30
pi_155966205
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:40 schreef schvvmert het volgende:
Bruiloften overslaan, de meest gevaarlijke feesten zijn dat en wanneer het op gang komt is het al afgelopen.
Geloof me ik zou er zo voor tekenen.. Maar gaat nu een beetje lastig.
pi_155966206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:40 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Dat heb ik hem letterlijk al gevraagd. En of hij niet gewoon mij kan steunen want voor mij is het ook niet leuk. Maar dat kan hij niet..
Pardon, WIL hij kennelijk niet..
pi_155966208
quote:

[..]

29 bijna 30
En dan trouwen?
pi_155966215
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:38 schreef gianni61 het volgende:

[..]

1000 euro per gast? :')

en dan maar 10 gasten uitnodigen...

van dat bedrag kun je een feesttent neerzetten en 75 mensen ladderzat en volgevreten naar huis sturen..
dan heb je mijns inziens een beter feest dan een stijf etentje met je ouders en broers en zussen..

maar goed. niet mijn feestje
Dit. Maar daar gaat het topic niet over.

Familie is zo veel belangrijker (voor mij) dan m'n vriendin zou zijn. Als ik moest kiezen: m'n vriendin dood of m'n broertje. Dan gaat m'n vriendin.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_155966216
Ben je niet bang dat dit het eerste is. En dat er nog veel meer van dit soort geintjes volgen? En dat er misschien wel een reden is dat ze hem van jouw familie niet zo moeten?
  Official ESF Kreviewer donderdag 10 september 2015 @ 08:42:06 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155966217
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef motorbloempje het volgende:
Vind beide een beetje gaar, want ik kan me niet voorstellen dat als je geen eten, taarten en wat dan ook doet en simpel trouwt dat de aanwezigheid van je vriend ze ook maar iets gaat kosten, die kerk en dat stadhuis, en officieel is een huwelijk altijd open als ik me niet vergis... Maar je vriend is ook een debiel imho, en die zou ik dumpen.
pi_155966218
quote:
5s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:41 schreef schvvmert het volgende:

[..]

En dan trouwen?
Nee dat is de leeftijd van mijn vriend. Mijn zus is ouder.. (logisch met zus)
pi_155966222
quote:

[..]

29 bijna 30
Op deze leeftijd zulk onbegrip tonen, jegens jou. Wat voor toekomstbeeld zie je voor je met deze kerel?
  donderdag 10 september 2015 @ 08:43:33 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_155966228
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:40 schreef gianni61 het volgende:

[..]

zus natuurlijk. je kunt het niet maken om niet naar haar bruiloft te gaan.
geef je vriend een bak bier en een paar films en hij vermaakt zich die dag wel. die moet niet mauwen...
Dit.

Maar "moeten" kiezen, ik zou jeuk krijgen van zo'n kerel. Opbokken ermee.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_155966235
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:41 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Geloof me ik zou er zo voor tekenen.. Maar gaat nu een beetje lastig.
2 families met elkaar op de vuist is altijd lachen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 10 september 2015 @ 08:44:08 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155966236
Ze konden me allebei de boom in, eerlijk gezegd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155966258
quote:

W T F ??!!
Een daggast kost ¤ 1.000 pp?

Als ze de bruiloft eens aanpassen tot een normale bruiloft, met kosten die normale proporties hebben, dan hoeven ze ook niet de halve familie te schofferen.

Ik snap wel dat ze financiële problemen hebben; ze kunnen geen maat houden en geen prioriteiten stellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155966261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:44 schreef Sjeen het volgende:
Trouwfeest in een boomhut.
pi_155966271
Het probleem is dat ik voel dat ik een keuze moet maken. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil mijn zus niet alleen laten staan en haar dag verpesten.
Maar ik wil mijn vriend ook niet in de kou zetten. Al denk ik ergens schat hou je gemak voor 1 dag en daarna leven we gewoon weer verder. Oke dat hij wrok koestert naar mijn zus daar kan ik in komen. Maar het is en blijft toch mijn zus.
Maar zo voelt het voor hem niet..
pi_155966285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:46 schreef Leintje91 het volgende:
Het probleem is dat ik voel dat ik een keuze moet maken. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil mijn zus niet alleen laten staan en haar dag verpesten.
Maar ik wil mijn vriend ook niet in de kou zetten. Al denk ik ergens schat hou je gemak voor 1 dag en daarna leven we gewoon weer verder. Oke dat hij wrok koestert naar mijn zus daar kan ik in komen. Maar het is en blijft toch mijn zus.
Hij stelt zich gewoon aan. Staan die partners van je briers/zussen zich ook zo aan te stellen? Situatie is nou eenmaal zo. Dat is geen reden om je als een koppige peuter op te stellen.
pi_155966302
quote:
Zijn wrok naar je zus is belangrijker dan zijn loyaliteit naar jou en dat begrijp je waarom?
pi_155966304
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij stelt zich gewoon aan. Staan die partners van je briers/zussen zich ook zo aan te stellen? Situatie is nou eenmaal zo. Dat is geen reden om je als een koppige peuter op te stellen.
Maar is dit een reden voor mij om er een punt achter te zetten... (Dit is een bedenkelijke vraag hardop)
pi_155966314
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:44 schreef Sjeen het volgende:
Ja, een zus die financieel zo krap zit dat ze de aanhang van haar broers en zussen niet kan uitnodigen voor haar 5-sterren bruiloft had van mij ook het dak op gekund.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155966317
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:49 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Zijn wrok naar je zus is belangrijker dan zijn loyaliteit naar jou en dat begrijp je waarom?
Ik begrijp dat het niet leuk is om niet dit moment met mij te mogen delen voor hem (plus gratis eten en drinken)
En ergens begrijp ik door het verleden dat hij zich achtergesteld voelt. Maar dat heeft er op dit moment niets mee te maken.
pi_155966320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:49 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Maar is dit een reden voor mij om er een punt achter te zetten... (Dit is een bedenkelijke vraag hardop)
Ik vroeg hier boven ergens ook al van is dit het enige. Wat is het volgende waar hij mee komt? Hij chanteert je op dit moment en dat is echt niet te vergeven in mijn ogen.
pi_155966330
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vroeg hier boven ergens ook al van is dit het enige. Wat is het volgende waar hij mee komt? Hij chanteert je op dit moment en dat is echt niet te vergeven in mijn ogen.
Daar heb je een goed punt...
  Moderator donderdag 10 september 2015 @ 08:51:29 #71
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_155966332
Jullie zijn allemaal hardstikke gestoord. Maar dan ook volledig. Je zus is een idioot door 1000 euro per daggast te hebben begroot. Ze is ook een idioot dat ze er toevallig nu achterkomt een 'studieschuld' te hebben. Ik geloof er geen flikker van dat dat de reden is.

Ze kunnen gewoon absoluut niet met geld omgaan. Ook niet een beetje.

Je vriend is een volslagen idioot dat hij wel even denkt te kunnen bepalen wat jij gaat doen. De liefde van je leven? Really? Ik zou hem de keien opschoppen, en wel direct. Met zn ultimatums. Wie denkt hij wel niet dat hij is?

En als je zus geeoon eens normaal begroot dan hoeft ze geen mensen af te laten vallen maar kan gewoon iedereen komen.

Jullie zijn allemaal volledig van de pot gerukt. Het gaat helemaal nergens over.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_155966335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:49 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

maak hem duidelijk dat jij naar die bruiloft gaat en hij niet.

hoe het verder verloopt zie je dan vanzelf als hij zich blijft aanstellen..
  donderdag 10 september 2015 @ 08:52:31 #73
19840 Libris
Live from Singapore
pi_155966342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
Jullie zijn allemaal hardstikke gestoord. Maar dan ook volledig. Je zus is een idioot door 1000 euro per daggast te hebben begroot. Ze is ook een idioot dat ze er toevallig nu achterkomt een 'studieschuld' te hebben. Ik geloof er geen flikker van dat dat de reden is.

Je vriend is een volslagen idioot dat hij wel even denkt te kunnen bepalen wat jij gaat doen. De liefde van je leven? Really? Ik zou hem de keien opschoppen, en wel direct. Met zn ultimatums. Wie denkt hij wel niet dat hij is?

En als je zus geeoon eens normaal begroot dan hoeft ze geen mensen af te laten vallen maar kan gewoon iedereen komen.

Jullie zijn allemaal volledig van de pot gerukt. Het gaat helemaal nergens over.
+1 QFT
  donderdag 10 september 2015 @ 08:52:38 #74
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_155966343
Stuur je vriend naar de bruiloft en blijf zelf lekker thuis _O-
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_155966344
Wat een gezanik.
Je wilt je vriend niet in de kou zetten. En wat doet hij tegenover jou? Een 'volwassen' vent van 30?
En verbreek zelf de relatie voordat hij dat doet. Voor hem 10 anderen.
  donderdag 10 september 2015 @ 08:52:48 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155966348
Je zus heeft vreemde prioriteiten, je vriend een opgeblazen eergevoel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155966357
quote:

Daar kan ik je geen ongelijk in geven..
pi_155966368
quote:
Je zus maakt het voor iedereen onmogelijk een dag te beleven met diens partner, niet omdat ze het zich niet kan permitteren maar omdat ze de verkeerde keuzes maakt.

Daarbij had ze dan vanaf dag één wel wat duidelijker mogen zijn over haar veel te dure trouwerij waar verder dus niemand bij kan zijn.

Maar op een of andere manier kon ze het tot het moment van betalen wel stil genoeg houden dat er niet voldoende financiële ruimte was om haar 5-sterren trouwerij op een normale manier te vieren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155966371
Kijk dat hij een beetje pissig op je zus is oké. Kan ik enigzins nog begrijpen. Maar zich dan zo tegen jou opstellen... Tja.
pi_155966374
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:50 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het niet leuk is om niet dit moment met mij te mogen delen voor hem (plus gratis eten en drinken)
En ergens begrijp ik door het verleden dat hij zich achtergesteld voelt. Maar dat heeft er op dit moment niets mee te maken.
Leuk is anders ja, maar hij is niet achtergesteld om wie hij is gezien alle partners niet meer welkom zijn. Kun je wel begrijpen dat hij zich kut voelt, maar hey. Ondertussen voel jij je ook kut en voor het blok gezet, maar dat is kennelijk minder belangrijk dan zijn struggles. Waarom geen twee-richtingsverkeer?
  donderdag 10 september 2015 @ 08:55:18 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155966381
quote:

Dit dus.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155966389
quote:
15s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:52 schreef Copycat het volgende:
Je zus heeft vreemde prioriteiten, je vriend een opgeblazen eergevoel.
Dat is wel wat kort door de bocht.
pi_155966396
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:54 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Leuk is anders ja, maar hij is niet achtergesteld om wie hij is gezien alle partners niet meer welkom zijn. Kun je wel begrijpen dat hij zich kut voelt, maar hey. Ondertussen voel jij je ook kut en voor het blok gezet, maar dat is kennelijk minder belangrijk dan zijn struggles. Waarom geen twee-richtingsverkeer?
Tja.. ik zou bijna hem in het topic vragen om het uit te leggen.. Maar denk niet dat hij dit heel erg kan waarderen..
pi_155966401
Beste reacties in dit topic: Cool guy en Tanin.
pi_155966416
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Beste reacties in dit topic: Cool guy en Tanin.
Haha, tja,, ik verwachte weinig tot geen reacties.. Maar als het niet om mijzelf zou gaan zou ik vermakelijk mee lezen.
pi_155966428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:55 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Tja.. ik zou bijna hem in het topic vragen om het uit te leggen.. Maar denk niet dat hij dit heel erg kan waarderen..
Het kan een deur openen.
pi_155966429
Door het woord Bruiloft hier de hele tijd zie ik nu heel de tijd trouw banners
pi_155966437
quote:
3s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:58 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Het kan een deur openen.
Of kei hard dicht gooien..
pi_155966460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:55 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Leg je weer die bal bij hem neer, ongelooflijk. 30 en hij kan het niet waarderen als het niet op zijn manier gaat. Sterker nog, je moet gedreigd worden met nare berichtjes tijdens.

Serieus, laat je niet emotioneel chanteren, dan is het einde zoek..
pi_155966463
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:58 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Of kei hard dicht gooien..
Wanneer je het niet probeert dan lukt het zeker niet.
pi_155966472
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:00 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Wanneer je het niet probeert dan lukt het zeker niet.
Na vanavond ben ik voor een week bij hem... Laat het hem vanavond denk ik wel lezen... Dan kan hij zelf besluiten of hij naar jullie wil reageren.
pi_155966501
Al is de kans best groot dat hij het nu aan het lezen is.. Hij zit veel op fok...
  donderdag 10 september 2015 @ 09:03:33 #93
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_155966502
Ik wil toch even een lans breken voor die vriend. Een ultimatum is wel erg extreem, en ik zou hem gelijk een tegen offer doen "nog een ultimatum en ik ben weg".

MAAR, een bruiloft is bij uitstek een feest om (deels) met een grote groep te vieren. Volgens mij is de ceremonie bij wet zelfs openbaar (een ieder moet immers bezwaar kunnen maken toch?).
Ik snap dat je zus wil eten in klein gezelschap (hoewel ik aanhang van directe familie daar altijd bij vind horen), maar de rest moet je vriend toch gewoon welkom zijn?

Zeker als hij heel wat anders gewend is vanuit zijn familie/achtergrond/jeugd, dan snap ik dat dit heel erg oneerlijk voelt. Misschien heeft hij zelf wel weinig familie, of minder nauwe familiebanden en dan snapt hij niet dat je kiest voor iemand die hem buitensluit, zou ik ook moeite mee hebben. Dan betekent "het is mijn zusje" misschien wel niet zoveel voor hem.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_155966503
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:01 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Na vanavond ben ik voor een week bij hem... Laat het hem vanavond denk ik wel lezen... Dan kan hij zelf besluiten of hij naar jullie wil reageren.
Dan komt het goed.
pi_155966508
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 08:09 schreef Leintje91 het volgende:
Nu heeft mijn vriend me voor de keuze gesteld. Of de bruiloft van mijn zus of hij.. Ook heeft hij er al bij genoemd dat mijn zus ziezo nooit meer welkom is bij ons.
Weet je zeker dat je een vriend hebt en geen zeikwijf? :@
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_155966514
quote:

Deze post is een snedige edoch treffende weergave van mijn gedachten rond deze kwestie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_155966553
Ow en even praktisch ... Gewoon in je eentje naar die bruiloft gaan. En als je vriend er niet meer is wanneer je thuis komt, flink in je handjes knijpen.
pi_155966562
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:03 schreef Tanin het volgende:
Ik wil toch even een lans breken voor die vriend. Een ultimatum is wel erg extreem, en ik zou hem gelijk een tegen offer doen "nog een ultimatum en ik ben weg".

MAAR, een bruiloft is bij uitstek een feest om (deels) met een grote groep te vieren. Volgens mij is de ceremonie bij wet zelfs openbaar (een ieder moet immers bezwaar kunnen maken toch?).
Ik snap dat je zus wil eten in klein gezelschap (hoewel ik aanhang van directe familie daar altijd bij vind horen), maar de rest moet je vriend toch gewoon welkom zijn?

Zeker als hij heel wat anders gewend is vanuit zijn familie/achtergrond/jeugd, dan snap ik dat dit heel erg oneerlijk voelt. Misschien heeft hij zelf wel weinig familie, of minder nauwe familiebanden en dan snapt hij niet dat je kiest voor iemand die hem buitensluit, zou ik ook moeite mee hebben. Dan betekent "het is mijn zusje" misschien wel niet zoveel voor hem.
Ik snap je punt helemaal. Daarom veroordeel ik hem ook niet kei hard en daarom starte ik dit topic. Hij komt uit een op zich redelij grote familie waar ook de nodige stuggels zijn. Echter is hij ook enigs kind dus hij heeft totaal geen gevoel van broer of zus.

Niemand kan hem indd verbieden bij de wet te zijn dat is indd openbaar. Maar ik zou me eerlijk gezegd dan ook niet erg welkom voelen. Hij denkt of heel de dag of niet. En daar kan ik hem ook geen ongelijk in geven.
pi_155966569
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:01 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Jullie wonen nog niet samen?

En what the fuck?! Sluit me aan bij CoolGuy, je bent echt van het pad. Hem gaan vragen om hier te reageren naar ons als hij het fatsoen al niet eens naar jou, de liefde van zijn leven, op kan brengen. Geen wonder dat zijn feelz zo voorop staan, je enabled hem..
pi_155966583
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:06 schreef Leintje91 het volgende:

[..]

Ik snap je punt helemaal. Daarom veroordeel ik hem ook niet kei hard en daarom starte ik dit topic. Hij komt uit een op zich redelij grote familie waar ook de nodige stuggels zijn. Echter is hij ook enigs kind dus hij heeft totaal geen gevoel van broer of zus.

Niemand kan hem indd verbieden bij de wet te zijn dat is indd openbaar. Maar ik zou me eerlijk gezegd dan ook niet erg welkom voelen. Hij denkt of heel de dag of niet. En daar kan ik hem ook geen ongelijk in geven.
Zijn argumentatie mag dan misschien wel ergens enigszins een tikkeltje begrijpelijk zijn (omdat je zus inderdaad belachelijk doet omtrent haar bruiloft), maar zijn gedrag (jou een ultimatum opleggen) kan absoluut niet binnen een gezonde relatie. Om die reden alleen al zou ik eens goed nadenken of je nog wel met hem verder wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')