Huh? Zoiets weet je toch? Is er buiten haarzelf om iets gebeurd?quote:Nu gaat mijn zus binnen korte tijd trouwen en heeft ze zojuist te horen gekregen dat ze flink in de financiële problemen zit.
Ik moet heel eerlijk zijn dat hij het niet letterlijk zo zegt maar als ik zeg aar komt het dus op neer zegt hij Ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:13 schreef Ravage het volgende:
Wtf.. Zit hij je nou te chanteren? Als iemand tegen mij zou zeggen: Je moet kiezen: ... of anders ga ik, dan zou ik zeggen: doei!!!
Wat zegt hij dan?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:14 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zijn dat hij het niet letterlijk zo zegt maar als ik zeg aar komt het dus op neer zegt hij Ja.
Hij gedraagt zich zo omdat hij zich altijd achtergesteld voelt door mijn familie. Zijn familie is heel close en de mijne houd hem op afstand (maar dat doen ze bij iedereen)quote:Op donderdag 10 september 2015 08:14 schreef zarGon het volgende:
Je vriend is een debiel.
Kies voor je familie; je vriend 'geeft' je een belachelijk ultimatum.
Waarom gedraagt hij zich zo vijandig?
[..]
Huh? Zoiets weet je toch? Is er buiten haarzelf om iets gebeurd?
Dat hij met niet wil dwingen om te kiezen. Maar dat ik die dag maar beter mijn telefoon uit kan zetten want anders kan ik hele nare berichtjes verwachten. En dat zal er dus op uitdaaien dat hij het uit maakt.quote:
Is dat de reden ?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Mijn zus heeft haar studie niet op tijd weten af te roden waardoor ze nu een enorm gigantisch bedrag aan studieschuld heeft.
Ik vermoed ook dat ze meer geld uitgegeven hebben dan ze hadden.quote:
Nou, dat gaat leuk worden in de toekomst. Bereid je maar voor op een stroeve toekomst vol gedoe, want dit (kies tussen hen en mij) zal altijd blijven terugkeren.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Hij gedraagt zich zo omdat hij zich altijd achtergesteld voelt door mijn familie. Zijn familie is heel close en de mijne houd hem op afstand (maar dat doen ze bij iedereen)
Mijn zus heeft haar studie niet op tijd weten af te roden waardoor ze nu een enorm gigantisch bedrag aan studieschuld heeft.
Daar ben ik ook heel bang voor ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nou, dat gaat leuk worden in de toekomst. Bereid je maar voor op een stroeve toekomst vol gedoe, want dit (kies tussen hen en mij) zal altijd blijven terugkeren.
Ik denk dat ze met een kutsmoes je vriend niet uitnodigen. Afgezien van hoe hij ermee omgaat, zou ik ook boos zijn als ik hem was.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:19 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat ze meer geld uitgegeven hebben dan ze hadden.
Ik vind het ook geen legitieme reden maar ik kan er niets anders van maken..
Inderdaad.. Ik snap dat verliefdheid het logisch denken soms wat beïnvloedt, maar qua fatsoenlijkheid zijn er miljoenen betere mannenquote:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het is (helaas) niet mijn keuze en niet mijn bruiloft.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:17 schreef Lienekien het volgende:
Belachelijk dat je zus aanhang niet uitnodigt. Ga je trouwen om je eigen relatie te bekrachtigen, moet je familie hun aanhang thuislaten. Bezuinig dan ergens anders op.
Als je dit accepteert mag je niet meer jammeren over je vriend als hij hetzelfde doet in de toekomst; je kiest er nu willens en wetens zelf voor.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:18 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Dat hij met niet wil dwingen om te kiezen. Maar dat ik die dag maar beter mijn telefoon uit kan zetten want anders kan ik hele nare berichtjes verwachten. En dat zal er dus op uitdaaien dat hij het uit maakt.
Hij kan er wel mee leven als ik alleen naar het stadhuis en de kerk ga.
Ik moet wel even de kanttekening maken dat ik niet de enige broer/zus ben. Er zijn er nog 4 andere met mij. Alleen hun partners doen niet 'moeilijk'quote:Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met een kutsmoes je vriend niet uitnodigen. Afgezien van hoe hij ermee omgaat, zou ik ook boos zijn als ik hem was.
En als ik jou was, zou ik ook niet blij zijn met zo'n zus.
Eigenlijk word je nu van beide kanten gemanipuleerd.
Hun partners komen ook niet? En dat zijn langdurige relaties?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:23 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik moet wel even de kanttekening maken dat ik niet de enige broer/zus ben. Er zijn er nog 4 andere met mij. Alleen hun partners doen niet 'moeilijk'
Als het alleen gold voor haar vriend, gaf ik je gelijk. Maar het geldt voor iedereen (dat aanhang niet gewenst is); het is niets persoonlijks.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met een kutsmoes je vriend niet uitnodigen. Afgezien van hoe hij ermee omgaat, zou ik ook boos zijn als ik hem was.
En als ik jou was, zou ik ook niet blij zijn met zo'n zus.
Eigenlijk word je nu van beide kanten gemanipuleerd.
Hun partners komen inderdaad ook niet. En die relaties zijn een rond de 15 jaar.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hun partners komen ook niet? En dat zijn langdurige relaties?
Ik snap het principe ook helemaal. Maar ik ben getuige en ceremoniemeester. Ik vermoed dat er meer schuld zit dan alleen dat, alleen dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Ook gaat het over een studieschuld van alles optimaal en dat 10 jaar lang. (Ja, dat is haar probleem maar ergens kan ik haar ook wel begrijpen)quote:Op donderdag 10 september 2015 08:26 schreef Redbullkid het volgende:
Ze weet dat je een regeling af kan sluiten zodat je ongeveer 50 euro kan terugbetalen aan je studieschuld he..
Vind het wel belachelijk dat jouw vriend niet is uitgenodigd verder. Ik snap zijn frustratie wel, maar om nou jou voor zo'n keuze te stellen is wel een beetje onredelijk.
Zelf zou ik niet gaan als ze mijn vriendin niet zouden uitnodigen bij een trouwerij van mijn directe familie (vader/moeder/broer/zus) uit principe. Desnoods betaal ik de drankjes van mijn vriendin wel als dat het probleem is
Ze kunnen het hun zus ook nog makkelijker maken en helemaal niet komen. Is voor de zus ook een stuk goedkoper. Maakt een cadeau ook direct overbodig.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als het alleen gold voor haar vriend, gaf ik je gelijk. Maar het geldt voor iedereen (dat aanhang niet gewenst is); het is niets persoonlijks.
Haar bruiloft, haar keuzes. Ze heeft geen verplichtingen of wat dan ook, je accepteert het maar. Doe lekker tof tegen het zusje, maar niet tegen je vriendin. Slaat echt nergens om je vriendin zo'n 'keuze' te geven.
1000 euro voor een daggast? Ok, nou krijg ik de slappe lach.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:29 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik snap het principe ook helemaal. Maar ik ben getuige en ceremoniemeester. Ik vermoed dat er meer schuld zit dan alleen dat, alleen dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Ook gaat het over een studieschuld van alles optimaal en dat 10 jaar lang. (Ja, dat is haar probleem maar ergens kan ik haar ook wel begrijpen)
Het gaat om meer dan alleen drankjes, ze hebben het zo groots aangepakt zonder geld te hebben dat een daggast 1000 euro kost. En mijn vriend wil alleen maar komen als hij volledige daggast is.
Je verwacht toch niet dat ze een groot cadeau krijgtquote:Op donderdag 10 september 2015 08:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze kunnen het hun zus ook nog makkelijker maken en helemaal niet komen. Is voor de zus ook een stuk goedkoper. Maakt een cadeau ook direct overbodig.
en die vinden je zus/jouw familie ook niet aardig blijkbaar?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:26 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Hun partners komen inderdaad ook niet. En die relaties zijn een rond de 15 jaar.
Ik denk dat er bij mijn zus ook een gevoelen schaamte in zit. Dat ze het daarom om heeft gegooid. Alle vrienden moeten namelijk ook afgezegd worden.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:32 schreef gianni61 het volgende:
[..]
en die vinden je zus/jouw familie ook niet aardig blijkbaar?
beetje belachelijk van je zus maar ook van je vriend.
als ze echt zo straatarm is zijn er andere manieren om te bezuinigen. of de partners kunnen zelf wat geld bijleggen.
Inderdaad, ik ben nu ook wel benieuwd naar de daginvulling. 1000 Euro?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
1000 euro voor een daggast? Ok, nou krijg ik de slappe lach.
Te dure locaties / 5 sterren restaurant. Maar dat kan ze niet meer annuleren want dat is al betaald (kort voor de bruiloft)quote:Op donderdag 10 september 2015 08:34 schreef Libris het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben nu ook wel benieuwd naar de daginvulling. 1000 Euro?
Je vriend moet hier maar gewoon een keer heel hard over lachen en leuk wat anders gaan doen op die dag. Het lijkt het me helemaal niet waard dat hij zich hier druk om maakt.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:34 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij mijn zus ook een gevoelen schaamte in zit. Dat ze het daarom om heeft gegooid. Alle vrienden moeten namelijk ook afgezegd worden.
Maar dat is een andere discussie waar ik persoonlijk niets aan kan doen.
Tja, was het maar zo'n feest.. Dan had ik dit topic niet hoeven te starten.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je vriend moet hier maar gewoon een keer heel hard over lachen en leuk wat anders gaan doen op die dag. Het lijkt het me helemaal niet waard dat hij zich hier druk om maakt.
5 sterren restaurants bestaan niet.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:35 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Te dure locaties / 5 sterren restaurant. Maar dat kan ze niet meer annuleren want dat is al betaald (kort voor de bruiloft)
En dan ga je met je kleine groepje op die dure locatie zitten?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:35 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Te dure locaties / 5 sterren restaurant. Maar dat kan ze niet meer annuleren want dat is al betaald (kort voor de bruiloft)
1000 euro per gast?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:29 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik snap het principe ook helemaal. Maar ik ben getuige en ceremoniemeester. Ik vermoed dat er meer schuld zit dan alleen dat, alleen dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Ook gaat het over een studieschuld van alles optimaal en dat 10 jaar lang. (Ja, dat is haar probleem maar ergens kan ik haar ook wel begrijpen)
Het gaat om meer dan alleen drankjes, ze hebben het zo groots aangepakt zonder geld te hebben dat een daggast 1000 euro kost. En mijn vriend wil alleen maar komen als hij volledige daggast is.
Je moet dat maar gewoon tegen hem zeggen. Dat de situatie eigenlijk te gek voor woorden is, maar dat je er toch voor kiest om haar getuige en ceremoniemeester te zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:36 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Tja, was het maar zo'n feest.. Dan had ik dit topic niet hoeven te starten.
Dat ben ik met je eens... Maar zoals gezegd.. Daar bepaal ik niets over..quote:Op donderdag 10 september 2015 08:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan ga je met je kleine groepje op die dure locatie zitten?
Worden leuke trouwfoto's, met al die ontbrekende familie en vrienden.
Really? Hoe oud is deze liefde van je leven?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:18 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Dat hij met niet wil dwingen om te kiezen. Maar dat ik die dag maar beter mijn telefoon uit kan zetten want anders kan ik hele nare berichtjes verwachten. En dat zal er dus op uitdaaien dat hij het uit maakt.
Hij kan er wel mee leven als ik alleen naar het stadhuis en de kerk ga.
Dat heb ik hem letterlijk al gevraagd. En of hij niet gewoon mij kan steunen want voor mij is het ook niet leuk. Maar dat kan hij niet..quote:Op donderdag 10 september 2015 08:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je moet dat maar gewoon tegen hem zeggen. Dat de situatie eigenlijk te gek voor woorden is, maar dat je er toch voor kiest om haar getuige en ceremoniemeester te zijn.
zus natuurlijk. je kunt het niet maken om niet naar haar bruiloft te gaan.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:39 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens... Maar zoals gezegd.. Daar bepaal ik niets over..
Ik moet alleen kiezen.. Vriend of zus.
Als je een enigzins normale relatie met je zus hebt zou dat niet zo'n moeilijke keus moeten zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:39 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens... Maar zoals gezegd.. Daar bepaal ik niets over..
Ik moet alleen kiezen.. Vriend of zus.
29 bijna 30quote:Op donderdag 10 september 2015 08:39 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Really? Hoe oud is deze liefde van je leven?
Ik zou uit dit soort sneuheden opmaken dat ik niet de liefde van zijn leven ben en de eer aan mezelf houden eerlijk gezegd. Hij wil je niet dwingen, maar toch eigenlijk best wel.. Dikke
Geloof me ik zou er zo voor tekenen.. Maar gaat nu een beetje lastig.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:40 schreef schvvmert het volgende:
Bruiloften overslaan, de meest gevaarlijke feesten zijn dat en wanneer het op gang komt is het al afgelopen.
Pardon, WIL hij kennelijk niet..quote:Op donderdag 10 september 2015 08:40 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Dat heb ik hem letterlijk al gevraagd. En of hij niet gewoon mij kan steunen want voor mij is het ook niet leuk. Maar dat kan hij niet..
Dit. Maar daar gaat het topic niet over.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:38 schreef gianni61 het volgende:
[..]
1000 euro per gast?
en dan maar 10 gasten uitnodigen...
van dat bedrag kun je een feesttent neerzetten en 75 mensen ladderzat en volgevreten naar huis sturen..
dan heb je mijns inziens een beter feest dan een stijf etentje met je ouders en broers en zussen..
maar goed. niet mijn feestje
quote:Op donderdag 10 september 2015 08:21 schreef motorbloempje het volgende:
Vind beide een beetje gaar, want ik kan me niet voorstellen dat als je geen eten, taarten en wat dan ook doet en simpel trouwt dat de aanwezigheid van je vriend ze ook maar iets gaat kosten, die kerk en dat stadhuis, en officieel is een huwelijk altijd open als ik me niet vergis... Maar je vriend is ook een debiel imho, en die zou ik dumpen.
Op deze leeftijd zulk onbegrip tonen, jegens jou. Wat voor toekomstbeeld zie je voor je met deze kerel?quote:
Dit.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:40 schreef gianni61 het volgende:
[..]
zus natuurlijk. je kunt het niet maken om niet naar haar bruiloft te gaan.
geef je vriend een bak bier en een paar films en hij vermaakt zich die dag wel. die moet niet mauwen...
2 families met elkaar op de vuist is altijd lachen.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:41 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Geloof me ik zou er zo voor tekenen.. Maar gaat nu een beetje lastig.
W T F ??!!quote:Op donderdag 10 september 2015 08:29 schreef Leintje91 het volgende:
Trouwfeest in een boomhut.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:44 schreef Sjeen het volgende:
Ze konden me allebei de boom in, eerlijk gezegd.
Hij stelt zich gewoon aan. Staan die partners van je briers/zussen zich ook zo aan te stellen? Situatie is nou eenmaal zo. Dat is geen reden om je als een koppige peuter op te stellen.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:46 schreef Leintje91 het volgende:
Het probleem is dat ik voel dat ik een keuze moet maken. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil mijn zus niet alleen laten staan en haar dag verpesten.
Maar ik wil mijn vriend ook niet in de kou zetten. Al denk ik ergens schat hou je gemak voor 1 dag en daarna leven we gewoon weer verder. Oke dat hij wrok koestert naar mijn zus daar kan ik in komen. Maar het is en blijft toch mijn zus.
Maar zo voelt het voor hem niet..
Zijn wrok naar je zus is belangrijker dan zijn loyaliteit naar jou en dat begrijp je waarom?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:46 schreef Leintje91 het volgende:
Het probleem is dat ik voel dat ik een keuze moet maken. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil mijn zus niet alleen laten staan en haar dag verpesten.
Maar ik wil mijn vriend ook niet in de kou zetten. Al denk ik ergens schat hou je gemak voor 1 dag en daarna leven we gewoon weer verder. Oke dat hij wrok koestert naar mijn zus daar kan ik in komen. Maar het is en blijft toch mijn zus.
Maar is dit een reden voor mij om er een punt achter te zetten... (Dit is een bedenkelijke vraag hardop)quote:Op donderdag 10 september 2015 08:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hij stelt zich gewoon aan. Staan die partners van je briers/zussen zich ook zo aan te stellen? Situatie is nou eenmaal zo. Dat is geen reden om je als een koppige peuter op te stellen.
Ja, een zus die financieel zo krap zit dat ze de aanhang van haar broers en zussen niet kan uitnodigen voor haar 5-sterren bruiloft had van mij ook het dak op gekund.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:44 schreef Sjeen het volgende:
Ze konden me allebei de boom in, eerlijk gezegd.
Ik begrijp dat het niet leuk is om niet dit moment met mij te mogen delen voor hem (plus gratis eten en drinken)quote:Op donderdag 10 september 2015 08:49 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zijn wrok naar je zus is belangrijker dan zijn loyaliteit naar jou en dat begrijp je waarom?
Ik vroeg hier boven ergens ook al van is dit het enige. Wat is het volgende waar hij mee komt? Hij chanteert je op dit moment en dat is echt niet te vergeven in mijn ogen.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:49 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Maar is dit een reden voor mij om er een punt achter te zetten... (Dit is een bedenkelijke vraag hardop)
Daar heb je een goed punt...quote:Op donderdag 10 september 2015 08:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vroeg hier boven ergens ook al van is dit het enige. Wat is het volgende waar hij mee komt? Hij chanteert je op dit moment en dat is echt niet te vergeven in mijn ogen.
maak hem duidelijk dat jij naar die bruiloft gaat en hij niet.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:49 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Maar is dit een reden voor mij om er een punt achter te zetten... (Dit is een bedenkelijke vraag hardop)
+1 QFTquote:Op donderdag 10 september 2015 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
Jullie zijn allemaal hardstikke gestoord. Maar dan ook volledig. Je zus is een idioot door 1000 euro per daggast te hebben begroot. Ze is ook een idioot dat ze er toevallig nu achterkomt een 'studieschuld' te hebben. Ik geloof er geen flikker van dat dat de reden is.
Ze kunnen gewoon absoluut niet met geld omgaan. Ook niet een beetje.
Je vriend is een volslagen idioot dat hij wel even denkt te kunnen bepalen wat jij gaat doen. De liefde van je leven? Really? Ik zou hem de keien opschoppen, en wel direct. Met zn ultimatums. Wie denkt hij wel niet dat hij is?
En als je zus geeoon eens normaal begroot dan hoeft ze geen mensen af te laten vallen maar kan gewoon iedereen komen.
Jullie zijn allemaal volledig van de pot gerukt. Het gaat helemaal nergens over.
Daar kan ik je geen ongelijk in geven..quote:Op donderdag 10 september 2015 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
Jullie zijn allemaal hardstikke gestoord. Maar dan ook volledig. Je zus is een idioot door 1000 euro per daggast te hebben begroot. Ze is ook een idioot dat ze er toevallig nu achterkomt een 'studieschuld' te hebben. Ik geloof er geen flikker van dat dat de reden is.
Je vriend is een volslagen idioot dat hij wel even denkt te kunnen bepalen wat jij gaat doen. De liefde van je leven? Really? Ik zou hem de keien opschoppen, en wel direct. Met zn ultimatums. Wie denkt hij wel niet dat hij is?
En als je zus geeoon eens normaal begroot dan hoeft ze geen mensen af te laten vallen maar kan gewoon iedereen komen.
Jullie zijn allemaal volledig van de pot gerukt. Het gaat helemaal nergens over.
Je zus maakt het voor iedereen onmogelijk een dag te beleven met diens partner, niet omdat ze het zich niet kan permitteren maar omdat ze de verkeerde keuzes maakt.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:46 schreef Leintje91 het volgende:
Leuk is anders ja, maar hij is niet achtergesteld om wie hij is gezien alle partners niet meer welkom zijn. Kun je wel begrijpen dat hij zich kut voelt, maar hey. Ondertussen voel jij je ook kut en voor het blok gezet, maar dat is kennelijk minder belangrijk dan zijn struggles. Waarom geen twee-richtingsverkeer?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:50 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het niet leuk is om niet dit moment met mij te mogen delen voor hem (plus gratis eten en drinken)
En ergens begrijp ik door het verleden dat hij zich achtergesteld voelt. Maar dat heeft er op dit moment niets mee te maken.
Dit dus.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is wel wat kort door de bocht.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:52 schreef Copycat het volgende:
Je zus heeft vreemde prioriteiten, je vriend een opgeblazen eergevoel.
Tja.. ik zou bijna hem in het topic vragen om het uit te leggen.. Maar denk niet dat hij dit heel erg kan waarderen..quote:Op donderdag 10 september 2015 08:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Leuk is anders ja, maar hij is niet achtergesteld om wie hij is gezien alle partners niet meer welkom zijn. Kun je wel begrijpen dat hij zich kut voelt, maar hey. Ondertussen voel jij je ook kut en voor het blok gezet, maar dat is kennelijk minder belangrijk dan zijn struggles. Waarom geen twee-richtingsverkeer?
Haha, tja,, ik verwachte weinig tot geen reacties.. Maar als het niet om mijzelf zou gaan zou ik vermakelijk mee lezen.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Beste reacties in dit topic: Cool guy en Tanin.
Het kan een deur openen.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:55 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Tja.. ik zou bijna hem in het topic vragen om het uit te leggen.. Maar denk niet dat hij dit heel erg kan waarderen..
Leg je weer die bal bij hem neer, ongelooflijk. 30 en hij kan het niet waarderen als het niet op zijn manier gaat. Sterker nog, je moet gedreigd worden met nare berichtjes tijdens.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:55 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Tja.. ik zou bijna hem in het topic vragen om het uit te leggen.. Maar denk niet dat hij dit heel erg kan waarderen..
Na vanavond ben ik voor een week bij hem... Laat het hem vanavond denk ik wel lezen... Dan kan hij zelf besluiten of hij naar jullie wil reageren.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:00 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Wanneer je het niet probeert dan lukt het zeker niet.
Dan komt het goed.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:01 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Na vanavond ben ik voor een week bij hem... Laat het hem vanavond denk ik wel lezen... Dan kan hij zelf besluiten of hij naar jullie wil reageren.
Weet je zeker dat je een vriend hebt en geen zeikwijf?quote:Op donderdag 10 september 2015 08:09 schreef Leintje91 het volgende:
Nu heeft mijn vriend me voor de keuze gesteld. Of de bruiloft van mijn zus of hij.. Ook heeft hij er al bij genoemd dat mijn zus ziezo nooit meer welkom is bij ons.
Deze post is een snedige edoch treffende weergave van mijn gedachten rond deze kwestie.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:51 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap je punt helemaal. Daarom veroordeel ik hem ook niet kei hard en daarom starte ik dit topic. Hij komt uit een op zich redelij grote familie waar ook de nodige stuggels zijn. Echter is hij ook enigs kind dus hij heeft totaal geen gevoel van broer of zus.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:03 schreef Tanin het volgende:
Ik wil toch even een lans breken voor die vriend. Een ultimatum is wel erg extreem, en ik zou hem gelijk een tegen offer doen "nog een ultimatum en ik ben weg".
MAAR, een bruiloft is bij uitstek een feest om (deels) met een grote groep te vieren. Volgens mij is de ceremonie bij wet zelfs openbaar (een ieder moet immers bezwaar kunnen maken toch?).
Ik snap dat je zus wil eten in klein gezelschap (hoewel ik aanhang van directe familie daar altijd bij vind horen), maar de rest moet je vriend toch gewoon welkom zijn?
Zeker als hij heel wat anders gewend is vanuit zijn familie/achtergrond/jeugd, dan snap ik dat dit heel erg oneerlijk voelt. Misschien heeft hij zelf wel weinig familie, of minder nauwe familiebanden en dan snapt hij niet dat je kiest voor iemand die hem buitensluit, zou ik ook moeite mee hebben. Dan betekent "het is mijn zusje" misschien wel niet zoveel voor hem.
Jullie wonen nog niet samen?quote:Op donderdag 10 september 2015 09:01 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Na vanavond ben ik voor een week bij hem... Laat het hem vanavond denk ik wel lezen... Dan kan hij zelf besluiten of hij naar jullie wil reageren.
Zijn argumentatie mag dan misschien wel ergens enigszins een tikkeltje begrijpelijk zijn (omdat je zus inderdaad belachelijk doet omtrent haar bruiloft), maar zijn gedrag (jou een ultimatum opleggen) kan absoluut niet binnen een gezonde relatie. Om die reden alleen al zou ik eens goed nadenken of je nog wel met hem verder wil.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:06 schreef Leintje91 het volgende:
[..]
Ik snap je punt helemaal. Daarom veroordeel ik hem ook niet kei hard en daarom starte ik dit topic. Hij komt uit een op zich redelij grote familie waar ook de nodige stuggels zijn. Echter is hij ook enigs kind dus hij heeft totaal geen gevoel van broer of zus.
Niemand kan hem indd verbieden bij de wet te zijn dat is indd openbaar. Maar ik zou me eerlijk gezegd dan ook niet erg welkom voelen. Hij denkt of heel de dag of niet. En daar kan ik hem ook geen ongelijk in geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |