Ik heb ervaringen met meeten via FOK!, al wat langer geleden.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:24 schreef -Bushok het volgende:
Dankjewel ALTER_EGO en Simpel_jochVoelt als een opluchting om zo verwelkomt te worden
![]()
Hoe denken jullie over die meet-topics in R&P? Of ervaring mee?
Ik denk dat het vanaf de buitenkant veel meer kliekjes lijkt dan dat het is.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:25 schreef Susi het volgende:
Met meeten op FOK! heb ik niet echt ervaring, zou ik ook niet heengaan zonder lang meegepost te hebben. Het zijn nogal eens kliekjes. Wel eens bijvoorbeeld een concertkaartje overgenomen van iemand of juist aan iemand gegeven.
Warme baden zijn fijn inderdaad, wat lief !quote:Op woensdag 9 september 2015 23:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Op woensdag 9 september 2015 23:25 schreef Susi het volgende:
Met meeten op FOK! heb ik niet echt ervaring, zou ik ook niet heengaan zonder lang meegepost te hebben. Het zijn nogal eens kliekjes. Wel eens bijvoorbeeld een concertkaartje overgenomen van iemand of juist aan iemand gegeven.
Ik denk dat het vanaf de buitenkant veel meer kliekjes lijkt dan dat het is.
Mijn ervaring met meetings is dat een ieder welkom was en warm werd opgenomen
De meeste FOK!kers zijn stiekem wel lief.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:30 schreef Susi het volgende:
[..]
Warme baden zijn fijn inderdaad, wat lief !
Aightquote:
Dan ben je beter af met een wat kleinere meeting, als je wilt gaan meeten.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:34 schreef -Bushok het volgende:
Dat klinkt wel goed opzich (Ik kan momenteel niet quoten) Ik vind de drempel van meeten nog best hoog, ook mede door mijn ervaring wat ik eerder heb gepost. Angst houdt mij vrij vaak tegen. Of het angst voor teleurstelling is durf ik niet te zeggen,meer het onbekende of een herhaling van eerder.
Wat een mooi openhartig levensverhaal.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:38 schreef Mandéra het volgende:
Wat een lang lulverhaal is het geworden, maar hopelijk hebben jullie er iets aan. Ik zal blijven meelezen om de mensen hier hopelijk verder te kunnen helpen.
Gegroet
Graag gedaan, het is eigenlijk de eerste keer dat ik zo openhartig praat over mezelf. Maar ik denk dat ik wel iets heb te vertellen nu na de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:42 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wat een mooi openhartig levensverhaal.
Dankje dat je dat wil delen.
Als je hiermee geen gelijkgestemden over de drempel krijgt...
Het is een lang verhaal, maar zeker geen lulverhaal.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:38 schreef Mandéra het volgende:
Wat een lang lulverhaal is het geworden, maar hopelijk hebben jullie er iets aan. Ik zal blijven meelezen om de mensen hier hopelijk verder te kunnen helpen.
Gegroet
Ik heb je nu al in mijnquote:Op woensdag 9 september 2015 23:47 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Graag gedaan, het is eigenlijk de eerste keer dat ik zo openhartig praat over mezelf. Maar ik denk dat ik wel iets heb te vertellen nu na de afgelopen jaren.
Welterusten Bushok.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:36 schreef -Bushok het volgende:
Ik wou nog even benadrukken dat ik na een paar posts mij hier heel fijn voel. Zoals ik vaak zeg tegen mijn zoontje,zeg ik nu ook naar jullie "Ik vind je lief" Ik ga nu slapen,weltrusten iedereen
Wat wil je wat ik doe? Ik zie mezelf namelijk wel als een helpende hand of motivator hier. Maar ben beslist geen therapeut. Ik weet ook niet of ik mezelf voldoende in een ander zijn situatie kan verplaatsen zonder dat ik diegene ken en echt alles weet wat ik moet weten om er iets fatsoenlijks over te zeggen.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Misschien kan jij het stokje van me overnemen?
Jij past hier met je verhaal en je leeftijd prima in dit topic.
Dan kan ik weer bescheiden via de achteruitgang verdwijnen.
Eigenlijk ben ik veel te oud voor dit topic.
Niet negatief denken Suus.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:42 schreef Susi het volgende:
Tot morgen.
Ik ga nu mijn verslag afmaken voor school. Wat overigens erg vervelend is, want ik weet al dat ik een onvoldoende ga halen voor stage. Het voelt daarom wat nutteloos om daar teveel moeite in te steken.
Heb je daar misschien een linkje van?quote:Op woensdag 9 september 2015 23:50 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Een maat van me geeft binnenkort een gratis workshop in Amsterdam over hoe je meer socialer kan worden in je dagelijks leven. Doelgroep: jonge mannen.
Dat is exact wat dit topic nodig heeft.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:51 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Wat wil je wat ik doe? Ik zie mezelf namelijk wel als een helpende hand of motivator hier.
Laat maar weten wat je van plan bent met me.
Ik wil heel graag helpen, maar zie mijzelf graag even in een bijrol als assistent van jou als je het niet erg vindt.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:58 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat is exact wat dit topic nodig heeft.
Liever geen therapeuten, daar zit niemand hier op te wachten.
Ik denk dat jij je prima in anderen kunt verplaatsen en zeker in de doelgroep van dit topic.
En je verhaal laat zien dat je je uitstekend weet te verwoorden.
Perfecte aanwinst voor dit topic dus.
Enige wat je hoeft te doen is mensen zich hier thuis laten voelen.
Een beetje liefdeen positiviteit verspreiden.
Dan gaan we samen sterk zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 00:00 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Ik wil heel graag helpen, maar zie mijzelf graag even in een bijrol als assistent van jou als je het niet erg vindt.
Samen staan we sterker toch.
Ga nog maar even doorquote:Op woensdag 9 september 2015 23:24 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat je de stap over de drempel hebt genomen.
Dat je je openstelt en dit topic helpt een positieve wending te geven
En omdat je net al een positieve eigenschap van jezelf durfde te noemen.
En hoe het je meteen al lukt om aansluiting te vinden.
Moet ik nog meer redenen noemen?
Had ik je al wel eens verteld dat je een leuk koppie hebt op je foto?quote:Op donderdag 10 september 2015 00:10 schreef Simpel_joch het volgende:
[..]
Ga nog maar even doorhaha grapje hoor, wel lief van je
Neverrrrrrrquote:Op donderdag 10 september 2015 00:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ben je in slaap gevallen SJ?
Volgens mij wel, maar blijft toch leuk om te horenquote:Op donderdag 10 september 2015 00:12 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Had ik je al wel eens verteld dat je een leuk koppie hebt op je foto?
Ik zal vast elke keer weer vergeten dat ik dat gezegd heb en het vaker tegen je vertellen.quote:Op donderdag 10 september 2015 00:16 schreef Simpel_joch het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar blijft toch leuk om te horen
Haha jazekersquote:Op donderdag 10 september 2015 00:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ben jij ook een nachtbrakertje?
Hahaquote:Op donderdag 10 september 2015 00:23 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Ik zal vast elke keer weer vergeten dat ik dat gezegd heb en het vaker tegen je vertellen.
Dat is lief dat je dat komt melden.quote:Op donderdag 10 september 2015 00:52 schreef blondetrien het volgende:
Jullie komen op mij allemaal heel vriendelijk over moet ik zeggen.Jammer te lezen dat sommigen zich aanpraten niet goed genoeg te zijn voor contacten. Doe je jezelf echt te kort mee denk ik. Ben zelf niet echt de doelgroep van dit topic maar wou dat toch even melden.
Inderdaadquote:Op donderdag 10 september 2015 00:56 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat is lief dat je dat komt melden.
En ook al hoor je niet tot de doelgroep (ik ook niet), je bent welkom hier.
Je zegt precies de goede woorden.
Hoewel ik zoals je ziet totaal geen moeite heb met contact zoeken, heb ik wel moeite met een ander dingetje. Meisjes peilen. Hoewel ik heel makkelijk en spontaan leuke meisjes durf en kan aanspreken kan ik nou nooit merken hoe ze het beleven. Iemand vertelde mij zelfs een keer dat meisjes zo open en spraakzaam zijn met mij omdat ze waarschijnlijk denken dat ik een vriendin heb. Wat kan ik hier aan doen zonder overduidelijk aan te geven dat ik single ben?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
Voel jij je vaak eenzaam? niet meer zo erg als eerst
Heb je niet veel goede vrienden of moeite om aansluiting te vinden? geen problemen mee
Of het gevoel dat niemand je aardig vindt en dat niemand je mag? ook geen problemen mee
Vindt je het moeilijk om contacten te maken? totaal niet
Lees je mee op FOK! maar durf je zelf niet te posten? ik lees en post
Dan is dit topic voor jou.maar dan dit
Laat ik even vooropstellen dat ik geen expert ben.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:02 schreef dieenedus het volgende:
[..]
Hoewel ik zoals je ziet totaal geen moeite heb met contact zoeken, heb ik wel moeite met een ander dingetje. Meisjes peilen. Hoewel ik heel makkelijk en spontaan leuke meisjes durf en kan aanspreken kan ik nou nooit merken hoe ze het beleven. Iemand vertelde mij zelfs een keer dat meisjes zo open en spraakzaam zijn met mij omdat ze waarschijnlijk denken dat ik een vriendin heb. Wat kan ik hier aan doen zonder overduidelijk aan te geven dat ik single ben?
dat is waarschijnlijk het enige dingetje waar ik op het moment nog een beetje moeite mee heb, omdat ik niet egoïstisch / arrogant wil overkomen. zomaar na een gesprek aan een meisje vragen wat ze van me vind klinkt namelijk wel zo. nu ben ik niet zo zeer bang voor afwijzing (is me vaker overkomen en zal ongetwijfeld nog wel vaker gebeuren), maar kun je wel zomaar iemand vragen om wat te drinken?quote:Op donderdag 10 september 2015 01:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Laat ik even vooropstellen dat ik geen expert ben.
Enige tip die ik kan geven..
Niet om de hete brei heen draaien en gewoon rechtstreeks vragen hoe ze over je denkt of hoe ze je ziet?.
Zelf waardeer ik eerlijkheid boven alles, denk dat meer meisjes dat doen.
Bovendien weet je dan gelijk waar je aan toe bent.
Tuurlijk kun je dat vragen of ze iets met je wil drinken.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:14 schreef dieenedus het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk het enige dingetje waar ik op het moment nog een beetje moeite mee heb, omdat ik niet egoïstisch / arrogant wil overkomen. zomaar na een gesprek aan een meisje vragen wat ze van me vind klinkt namelijk wel zo. nu ben ik niet zo zeer bang voor afwijzing (is me vaker overkomen en zal ongetwijfeld nog wel vaker gebeuren), maar kun je wel zomaar iemand vragen om wat te drinken?
is het echt niet raar om gewoon te zeggen "hey, ik vind je best leuk, samen wat drinken bij (bijvoorbeeld) een station?"
Hai zhe-devilll.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:20 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat ons opvalt, ook mijn weledelopgevoedde kind, is dat mensen vaak niks durven te zeggen!
Op school bv zit men daar hun dagje uit, maar er zijn er maar weinig die hallo zeggen bv, of een gesprek aangaan met elkaar.
Durft men niet, doe het dan gewoon! Er gaat een wereld voor je open.
Ik vind humor erg belangrijk en als je op school zit stil te zijn, omdat je niet durft, dan mis je meer van de gezelligheid, die ook zou moeten heersen.
Anders blijft school voor altijd een saaie herinnering voor jou.
Ook qua doorsnee mensen, is het best moeilijk contacten te leggen, als je beseft dat jij een ander ook in jouw leven toelaat, en die ander jou, het is altijd de vraag of iemand bij je past qua niveau en doen en laten. En er aan komen is soms gemakkelijker dan er weer vanaf![]()
Ik vind het best moeilijk, ben altijd zeer spontaan en altijd in voor gein, maar toch is het best moeilijk gelijkgezinden tegen te komen.
Misschien moet je daarvoor wel naar een cursus oid, die je aanspreekt zodat je gelijkgestemden tegen komt.
Als ik eens kijk naar een GTST, waar men elkaar de huid vol scheldt en nog vrienden wil zijn, dan is dat -zo niet- realistisch.
Ik heb geen positieve ervaringen met mensen in het algemeen, maar ik geef de hoop nooit op, wat anderen doen zegt iets over hen. Je koos dan verkeerd, maar dat wil niet zeggen dat alles maar hopeloos is. Dus je moet zeker uitkijken met wie je bevriend raakt.
En er zijn plenty wel bijpassende anderen, alleen je moet ze maar net tegenkomen!
Let us click!quote:Op donderdag 10 september 2015 01:31 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Hai zhe-devilll.
Ik heb in het echte leven ook moeite met gelijkgestemden te vinden.
Heb het idee dat dat ook te maken heeft met de "kleine kring" waarin je leeft.
Als je in de supermarkt loopt stap je niet zomaar op een vreemde af om een gesprek te beginnen.
Mijn ervaring is dat je via internet (FOK!) veel makkelijker mensen tegenkomt waarmee je iets gemeen hebt.
Er loopt hier zo'n diversiteit aan mensen rond dat er altijd wel iemand te vinden is met gedeelde interesses.
Denk dat je in het echte leven makkelijk aan iemand voorbijloopt omdat dan het uiterlijk het eerste is wat je van iemand ziet. Je ziet dan niet meteen de persoon erachter.
Op internet kun je zomaar tegen iemand aan lopen die je in het echte leven voorbij zou lopen.
En dan blijkt dat net die ene persoon te zijn waarmee je een klik krijgt.
ik ga het eens proberen! thanks!quote:Op donderdag 10 september 2015 01:18 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je dat vragen of ze iets met je wil drinken.
Dat klinkt als heel vrijblijvend en niet opdringerig.
In het begin is het misschien even moeilijk om zo recht op de man vrouw af te zijn.
Maar als je door dat zoete appeltje heen gebeten hebt, zul je zien dat je het steeds makkelijker gaat vinden.
Click!quote:Op donderdag 10 september 2015 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Let us click!
Hai!
De wereld wordt ook een steeds kleinere kring.
Opvallend is de mensen die wat ouder zijn waar toch wat minkukels bijzitten als gevolg van een foute houding richting het leven en anderen.
Denk hierbij aan jaloezie, zich beter voor willen en moeten doen, nooit eerlijk durven zijn want anders vind men hen toch maar saai.
Ik denk wees lekker jezelf, je bent een prachtig mens! Je hoeft je niet beter voor te doen.
Gewoon doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:35 schreef dieenedus het volgende:
[..]
ik ga het eens proberen! thanks!
Ik had vaak problemen met mensen, ik begreep gewoon niet wat de oorzaak was.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:43 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Click!![]()
We hebben in ieder geval 2 dingen gemeen.
Een zoon en jezelf durven zijn.
Het ego ach? Weet je, je moet trots zijn op het feit dat je die durf hebt, dat jij je emoties en gevoelens wel durft te tonen!quote:Op donderdag 10 september 2015 01:45 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Gewoon doen.
Ergste wat je kan gebeuren is dat ze nee zegt.
Dat krenkt even je ego, maar daarna herpak je je en laat je er niet door uit het veld slaan.
Dat is vaak moeilijk voor HB mensen, om contact te maken.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik had vaak problemen met mensen, ik begreep gewoon niet wat de oorzaak was.
WTF ik heb een laconieke losse houding en mensen snappen er niets van.
Ik weet best veel over allerlei onderwerpen maar dat nam niemand mij in dank af.
Na enige tijd ben ik er eindelijk uit dat ik een HB ben.
Is ook getest verder...
Maar dat kan de doorsnee mensen enorm irriteren als jij goedbedoeld advies geeft omdat je er echt iets vanaf weet.
Terwijl als ik in contact ben met HB mensen ik me totally completed voel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |