Ik ben nu aan het leren om geluk uit meerdere verschillende dingen te halen. Als er een ding wegvalt, valt in ieder geval niet je gehele geluk weg. Zo kan je als een van dingen niet zo goed lukt (zoals bij jou het krijgen van een relatie) geluk halen uit de andere dingen wat jou weer aantrekkelijker maakt.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Te lang single, gebrek aan zelfvertrouwen en simpelweg weinig aandacht van het andere geslacht is geen goede combi, of ik herken die aandacht blijkbaar niet.
Goede post.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Om nog antwoord te geven op je vraag: ik word iig niet gelukkig van series en films. Natuurlijk is het een leuk tijdverdrijf, maar ze vormen geen doel op zich. Het kan juist een soort vluchtgedrag uit de realiteit teweeg brengen als je verder niets anders hebt om voor te leven. Ontwijken van het échte leven waar je misschien niet precies weet wat je ermee aanmoet. Series en films definiëren niet je persoon, waar je voor staat en wat je wil bereiken.
Als ik terugkijk op de leuke momenten van het laatste jaar denk ik dan ook niet aan een scene uit een film of serie. De dingen die mij wél gelukkig maken zijn toch familie, vrienden en mijn vriend. De ervaringen die je deelt met anderen. Daarom snap ik de behoefte van een relatie ook wel; iemand om die momenten mee te delen. Het is niet voor niets dat vrienden en familie voor veel mensen het belangrijkste in hun leven zijn, en daarbij is het ultieme levensdoel van velen toch een gezin. Ja, dat gaat niet zonder relatie.
Maar had ik die mensen om mij heen gehad als ik niet beter in mijn vel was gaan zitten? Nee. Dat zal je toch zelf moeten doen. Daarbij heb ik natuurlijk ook wel persoonlijke doelen, bezigheden en waarden die het leven voor mij de moeite waard maken. Ik vind het leuk om mezelf te ontwikkelen. Zou dat op creatief gebied graag nog wat meer willen doen. Het is denk ik vooral belangrijk om je betrokken te blijven voelen, daar heb je geen relatie voor nodig. Dat doe je door actief deel te nemen aan sociale activiteiten en het leven, niet door je tijd te voor het grootste gedeelte te spenderen aan series en films.
Win eerst de strijd met jezelf, je zult vanzelf aanvoelen wanneer je er echt klaar voor bent. Waarom zie je steeds een vriendin als DE oplossing voor al jou problemen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, daar scoor je zeker geen leuke meid mee. Maar het blijft gewoon frustrerend weet je. Ik heb het gevoel dat ik mezelf elke dag moet bewijzen naar anderen toe, een relatie of een date neemt dat gevoel ook weg: iemand respecteert je, ziet wat in je etc. En ik verwacht echt niet dat de eerste de beste meid een levenslange relatie oplevert, maar ik wil gewoon weer eens date of aandacht snap je.
Niet als DE oplossing, maar wel een opstapje naar een leuk en beter leven. Ik kan prima mijn eigen leven indelen, maar ik voel weinig verbondenheid met de mensen om me heen.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:06 schreef syndroom het volgende:
[..]
Win eerst de strijd met jezelf, je zult vanzelf aanvoelen wanneer je er echt klaar voor bent. Waarom zie je steeds een vriendin als DE oplossing voor al jou problemen?
Een vriendin als medicijn, dat zal helpen.
Ik moest direct aan dit filmpje denken. Je bent geïrriteerd maar niet jaloers, maar wees eens eerlijk. Stiekem zou je dit eigenlijk ook wel willen?quote:Op woensdag 9 september 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
Over het tussen de stelletjes in zitten: net kwamen er twee studenten die blijkbaar dezelfde studie volgen tegenover me zitten. Zij kreeg van hem uitleg over een vak. Nou het was echt de hele tijd klef contact. Niets op tegen, maar ze zagen elkaar overduidelijk zitten: oogcontact, domme vragen stellen die niks met het onderwerp te maken hadden en echt overal positief op reageren als hij wat zei, en de bekende verlegen glimlach de hele tijd. Ook afspraak gemaakt om samen wat te doen deze week. Niets op tegen hoor, maar waarom komen ze altijd uitgerekend tegenover mij zitten?Jaloers? Nee, wel geïrriteerd.
Over dat hobby/passie vinden, ik ga eens nadenken. Alle dingen die ik nu doe kan je ook prima alleen. Teamsport voel ik me nu nog te onzeker voor, maar ik houd het in de gaten.
Er zijn nog zoveel andere en betere opstapjes naar een leuk leven. Sociale contacten krijg je niet door een relatie te hebben, die moet je zelf maken. Een leuke hobby komt je vriendin je ook niet aandragen. Een leuke woning moet je ook gewoon zelf kunnen regelen. Een toffe vakantie kun je ook zelf maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet als DE oplossing, maar wel een opstapje naar een leuk en beter leven. Ik kan prima mijn eigen leven indelen, maar ik voel weinig verbondenheid met de mensen om me heen.
Je begrijpt er gewoon helemaal niks van.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet als DE oplossing, maar wel een opstapje naar een leuk en beter leven. Ik kan prima mijn eigen leven indelen, maar ik voel weinig verbondenheid met de mensen om me heen.
Klinkt een beetje als enkele vorige klanten uit dit topic.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je begrijpt er gewoon helemaal niks van.
Een potentiele date/vriendin is dus een opstapje om jou een leuker leven te geven. Egoistisch noemen ze dat.
'Hallo, wil jij mijn opstapje zijn?'
I can't... Ik weet gewoon echt niet meer wat ik hierop kan zeggen.
Mijn manier: Maak simpel weg beetje flauwe grappen (hihahoquote:Op woensdag 9 september 2015 15:58 schreef KennisIsMacht het volgende:
Oké, ik zal wel een vraag posten. Iedereen vind het lastig om een gesprek aan te knopen. Dit heb ik zelf ook. Op het moment kom ik via verenigingen echter met veel mensen in contact. Ik vind het alleen lastig om van een normaal gesprek naar 'iemand versieren' te gaan. Met alcohol op ging het in het verleden vaak vanzelf, maar ik weet niet hoe het ging. Hoe flirt je en maak je duidelijk (op een subtiele manier) dat je iemand ziet zitten?
Laat het, het heeft toch geen zin.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Een potentiele date/vriendin is dus een opstapje om jou een leuker leven te geven. Egoistisch noemen ze dat.
Ik deel wel je mening dat het bij Deezer vooral om zijn ''ik'' draait, niet kijkend naar hoe het is vanuit het standpunt van een vrouw hoe het is om met hem een relatie aan te knopen. Paar delen hiervoor is volgens mij dezelfde vraag gesteld maar daar krijg je dan weer geen helder antwoord op.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Dit doe ik ook af en toe, maar ik weet niet wanneer/hoe ik dan de stap moet zetten tot zoenen.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:04 schreef K44S het volgende:
[..]
Mijn manier: Maak simpel weg beetje flauwe grappen (hihaho). Wees fysiek iets aanwezig. (geef een hand. gooi je arm om d'r heen, geef hen voorrang bij een deur).
Maar iedereen heeft zo zijn manieren.
Omdat jij geen partij voor hem bent en zijn potentiële neukobject niet fysiek of verbaal lastig gaat vallen. Zo kan hij in alle rust haar verleiden en heb jij nog de kans om haar op te zoeken op Facebook.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:05 schreef Deezertje het volgende:
Over het tussen de stelletjes in zitten: net kwamen er twee studenten die blijkbaar dezelfde studie volgen tegenover me zitten. Zij kreeg van hem uitleg over een vak. Nou het was echt de hele tijd klef contact. Niets op tegen, maar ze zagen elkaar overduidelijk zitten: oogcontact, domme vragen stellen die niks met het onderwerp te maken hadden en echt overal positief op reageren als hij wat zei, en de bekende verlegen glimlach de hele tijd. Ook afspraak gemaakt om samen wat te doen deze week. Niets op tegen hoor, maar waarom komen ze altijd uitgerekend tegenover mij zitten?Jaloers? Nee, wel geïrriteerd.
Over dat hobby/passie vinden, ik ga eens nadenken. Alle dingen die ik nu doe kan je ook prima alleen. Teamsport voel ik me nu nog te onzeker voor, maar ik houd het in de gaten.
Dat merk je vanzelf. Haar maniertjes, als zij je ook aanraakt na een leuke date. Jouw aankijkt en laat blijken dat ze zich op haar gemak voelt bij je.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:20 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Dit doe ik ook af en toe, maar ik weet niet wanneer/hoe ik dan de stap moet zetten tot zoenen.
Gewoon te doen.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:20 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Dit doe ik ook af en toe, maar ik weet niet wanneer/hoe ik dan de stap moet zetten tot zoenen.
quote:Op woensdag 9 september 2015 16:21 schreef artelligence het volgende:
[..]
Omdat jij geen partij voor hem bent en zijn potentiële neukobject niet fysiek of verbaal lastig gaat vallen. Zo kan hij in alle rust haar verleiden en heb jij nog de kans om haar op te zoeken op Facebook.
Het probleem is juist dat ik dit niet ziequote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dat merk je vanzelf. Haar maniertjes, als zij je ook aanraakt na een leuke date. Jouw aankijkt en laat blijken dat ze zich op haar gemak voelt bij je.
Ja kijk, zover kom ik dus al niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef artelligence het volgende:
[..]
Dat merk je vanzelf. Haar maniertjes, als zij je ook aanraakt na een leuke date. Jouw aankijkt en laat blijken dat ze zich op haar gemak voelt bij je.
Ja het verschil bepalen tussen gewoon gezellig praten en flirten lukt me niet echt. Ik durf haar wel te zoenen maar wel als ik weet dat zij met me flirt.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:23 schreef K44S het volgende:
[..]
Gewoon te doen.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar de waarheid.
[..]![]()
Doe je naam eens eer aan.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:25 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Ja het verschil bepalen tussen gewoon gezellig praten en flirten lukt me niet echt. Ik durf haar wel te zoenen maar wel als ik weet dat zij met me flirt.
Iemand op de bek pakken in de kroeg is iets wat tieners doen. Probeer eerst maar een vrouw in de kroeg zover te krijgen om eens iets met z'n tweeën te gaan drinken op een rustiger tijdstip/rustigere locatiequote:Op woensdag 9 september 2015 16:24 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat ik dit niet zieNa een date snap ik wel, maar dan heeft ze al aangegeven dat ze je leuk vind door met je op date te gaan. Ik bedoel meer in de kroeg, ik weet serieus nooit wanneer ik de stap kan zetten (ben sowieso slecht in het opvangen van zulke signalen).
Na een verschrikkelijke date danquote:Op woensdag 9 september 2015 16:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja kijk, zover kom ik dus al niet.
Ik zou zelf wat meer willen leren over flirten/signalen opvangen. Ik kom uit een relatie dus ben al een tijdje niet actief op dit gebied. Lastig lastig..quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef K44S het volgende:
[..]
Doe je naam eens eer aan.
Ik ben behoorlijk flirt doof/blind/gehandicapt.
Dus ik doe meestal maar gewoon.
Op die leeftijd ben ik nog niet beland.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef artelligence het volgende:
[..]
Iemand op de bek pakken in de kroeg is iets wat tieners doen. Probeer eerst maar een vrouw in de kroeg zover te krijgen om eens iets met z'n tweeën te gaan drinken op een rustiger tijdstip/rustigere locatie
Dates lukken al niet eens mang.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef artelligence het volgende:
[..]
Na een verschrikkelijke date dan
Ah okquote:Op woensdag 9 september 2015 16:30 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Ik zou zelf wat meer willen leren over flirten/signalen opvangen. Ik kom uit een relatie dus ben al een tijdje niet actief op dit gebied. Lastig lastig..
[..]
Op die leeftijd ben ik nog niet beland.
Heb goede verhalen gehoord over GHB en rohypnol.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dates lukken al niet eens mang.
Ben wel begin twintig maar nog in het studentenleven. Wat zijn goede flirtacties en op welke signalen moet ik letten? Ik ben wat dat betreft echt blind maar ik wil wel leren om het meer in de gaten te hebben.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:33 schreef artelligence het volgende:
[..]
Ah okDoe rustig aan. Je hebt nog alle tijd. Wees vooral je happy zelf en probeer te flirten. Flirt ze niet terug? Jammer dan, op naar de volgende.
Ik versta hier uit dat je 19 jaar bent, met een relatie van een jaar ofzo (wat dus is afgelopen)quote:Op woensdag 9 september 2015 16:30 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Ik zou zelf wat meer willen leren over flirten/signalen opvangen. Ik kom uit een relatie dus ben al een tijdje niet actief op dit gebied. Lastig lastig..
[..]
Op die leeftijd ben ik nog niet beland.
quote:Op woensdag 9 september 2015 16:34 schreef artelligence het volgende:
[..]
Heb goede verhalen gehoord over GHB en rohypnol.
Aandacht geven. 'Open' uitstraling hebben. Kleine aanrakingen, maak haar aan het lachen(!). Probeer zelfverzekerd over te komen en zie niet iedere vrouw als potentiële moeder van je kinderen. Laat merken dat je haar wilt leren kennen, dat je haar interessant vindt.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:34 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Ben wel begin twintig maar nog in het studentenleven. Wat zijn goede flirtacties en op welke signalen moet ik letten? Ik ben wat dat betreft echt blind maar ik wil wel leren om het meer in de gaten te hebben.
Dat is denk ik het grootste issue voor de meeste users die hier posten. Die zien dat juist niet of te laat. Mijzelf incluis overigens.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:22 schreef artelligence het volgende:
[..]
Jij hebt nooit gedate? Daar geloof ik niets van kaneelquote:Op woensdag 9 september 2015 16:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja kijk, zover kom ik dus al niet.
Dan is alleen voor pro's toch?quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef artelligence het volgende:
[..]
Iemand op de bek pakken in de kroeg is iets wat tieners doen. Probeer eerst maar een vrouw in de kroeg zover te krijgen om eens iets met z'n tweeën te gaan drinken op een rustiger tijdstip/rustigere locatie
Jij voelt je te volwassen om eens lekker ordinair te tongen in de kroeg?quote:Op woensdag 9 september 2015 16:28 schreef artelligence het volgende:
[..]
http://m.wikihow.com/Read-Women's-Body-Language-for-Flirtingquote:Op woensdag 9 september 2015 16:54 schreef yats het volgende:
[..]
Dat is denk ik het grootste issue voor de meeste users die hier posten. Die zien dat juist niet of te laat. Mijzelf incluis overigens.
Ik weleens iets over crack:quote:Op woensdag 9 september 2015 16:34 schreef artelligence het volgende:
[..]
Heb goede verhalen gehoord over GHB en rohypnol.
De afgelopen 10 jaar 1 keer geloof ik.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:54 schreef yats het volgende:
[..]
Jij hebt nooit gedate? Daar geloof ik niets van kaneel
Ja.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij voelt je te volwassen om eens lekker ordinair te tongen in de kroeg?
Your lossquote:
ja kijk dat laatste is wel belangrijk natuurlijk. Gewoon een beetje tongen in de kroeg is behoorlijk puberaal .quote:Op woensdag 9 september 2015 17:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Your loss
lekker man, beetje schuren, drankje erbij en lekker tongen. Daarna mee naar huis. Hatseflats.
Je bent ook wel een daap als je het daarbij laat.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:06 schreef Casiotone het volgende:
[..]
ja kijk dat laatste is wel belangrijk natuurlijk. Gewoon een beetje tongen in de kroeg is behoorlijk puberaal .
*bookmarked*quote:Op woensdag 9 september 2015 17:01 schreef artelligence het volgende:
[..]
http://m.wikihow.com/Read-Women's-Body-Language-for-Flirting
Zoiets. Als je een stappenplan nodig hebt.
Oh? Ik ken al twee van jouw dates persoonlijk. Zo slecht doe je het niet hoor kaneelquote:Op woensdag 9 september 2015 17:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De afgelopen 10 jaar 1 keer geloof ik.
Oh, werkt dat zo? Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:04 schreef fathank het volgende:
[..]
Your loss
lekker man, beetje schuren, drankje erbij en lekker tongen. Daarna mee naar huis. Hatseflats.
Yats jonge pull je nou een Faxie'tje?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:09 schreef yats het volgende:
[..]
*bookmarked*
Oh wacht, ik ben nog op t werk
[..]
Oh? Ik ken al twee van jouw dates persoonlijk. Zo slecht doe je het niet hoor kaneel
[..]
Oh, werkt dat zo? Weer wat geleerd.
Wat dacht je van single moeders van rond de 40... die hebben nog ervaring ook.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:11 schreef syndroom het volgende:
Studentenleven is de beste tijd van je leven zeggen ze. Samen uitgaan, drinken, feesten en neuken. Wel kut dat ik die periode van mijn leven seksloos heb doorgebracht. Ik wil niet in de Deezertje stand vallen maar is dit niet de periode waar eigenlijk alles nog net kan en sociaal geaccepteerd wordt?
Ook onder 40ers gebeurd dit vaak zat. Je moet alleen niet tussen de 16jarige koters gaan staan in de kroeg maar tenten zoeken met publiek van je eigen leeftijd.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:11 schreef syndroom het volgende:
Studentenleven is de beste tijd van je leven zeggen ze. Samen uitgaan, drinken, feesten en neuken. Wel kut dat ik die periode van mijn leven seksloos heb doorgebracht. Ik wil niet in de Deezertje stand vallen maar is dit niet de periode waar eigenlijk alles nog net kan en sociaal geaccepteerd wordt?
Ik kan mezelf voorstellen dat wanneer je 40 bent en fulltime werkt, dat dergelijk gedrag niet meer geaccepteerd is.
Je hebt me door?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Yats jonge pull je nou een Faxie'tje?
Ik betwijfel dat ten zeerste, al herinner ik me net wel een 2de date, maar die ken jij niet persoonlijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:09 schreef yats het volgende:
[..]
Oh? Ik ken al twee van jouw dates persoonlijk. Zo slecht doe je het niet hoor kaneel
Nee begin twintig. Zit in het studentenleven dus eerst op een date is niet van toepassing bedoel ik.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:34 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik versta hier uit dat je 19 jaar bent, met een relatie van een jaar ofzo (wat dus is afgelopen)
Thanksquote:Op woensdag 9 september 2015 16:37 schreef artelligence het volgende:
[..]
Aandacht geven. 'Open' uitstraling hebben. Kleine aanrakingen, maak haar aan het lachen(!). Probeer zelfverzekerd over te komen en zie niet iedere vrouw als potentiële moeder van je kinderen. Laat merken dat je haar wilt leren kennen, dat je haar interessant vindt.
Jezus gast, dat is dus wel standje Deezertje waar je in zit.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:11 schreef syndroom het volgende:
Ik kan mezelf voorstellen dat wanneer je 40 bent en fulltime werkt, dat dergelijk gedrag niet meer geaccepteerd is.
DIT zijn tips.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:37 schreef artelligence het volgende:
[..]
Aandacht geven. 'Open' uitstraling hebben. Kleine aanrakingen, maak haar aan het lachen(!). Probeer zelfverzekerd over te komen en zie niet iedere vrouw als potentiële moeder van je kinderen. Laat merken dat je haar wilt leren kennen, dat je haar interessant vindt.
Welke veranderingen?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Jezus gast, dat is dus wel standje Deezertje waar je in zit.
Ik ben nu 30. Ik heb mijn studententijd ook seksloos doorgebracht. Sterker nog, er waren heel wat redenen waarom mensen mij met nog geen stok aan hadden willen raken. Ik heb een aantal radicale veranderingen gedaan en de schade meer dan ruimschoots ingehaald. Had ik me suf kunnen ketsen in mijn studententijd? Ja, vast en zeker als ik een paar jaar eerder het roer had omgegooid. Maar het is echt niet zo alsof je daarna niets meer kunt maken, en ik heb geen moment het gevoel dat die periode "verloren" is geweest.
Kom op zeg, je leven houdt niet op als je de 25 bent gepasseerd. De enige gemiste kans die er in jouw leven is, is die om hard voor jezelf te zijn, kritisch te zijn en te realiseren dat je moet geloven in dat je iets kunt veranderen om iets van je leven te maken.
Een beetje lamenteren op Fok en hier keuvelen over "what could have been" gaat je in elk geval niet helpen. Je moet actie ondernemen, anders blijf je een eenzame kneus.
Die wellicht wel vervolgvragen oproepen:quote:
- Wat voor kleine aanrakingen? Hoe doe je dat zonder dat het geforceerd lijkt? Af en toe d'r arm aanraken, stiekem handjes vasthouden, hand een zoen geven. dr haar achter dr oor legen.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die wellicht wel vervolgvragen oproepen:
- Wat voor kleine aanrakingen? Hoe doe je dat zonder dat het geforceerd lijkt?
- Wat is een open uitstraling precies? (lichaamstaal, best belangrijk even bij stil te staan)
- Hoe laat je merken dat je haar wilt leren kennen zonder dat het een soort interview wordt?
- Hoe maak ik haar aan het lachen als ik van mezelf niet veel humor heb?
/advocaat van de duivel
Kan me voorstellen dat die dingen niet vanzelfsprekend zijn voor iemand die moeite heeft met versieren/flirten.
Moet je wel een beetje aanvoelen dus. Haar achter het oor leggen zou ik niet zou snel doen.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:18 schreef K44S het volgende:
[..]
- Wat voor kleine aanrakingen? Hoe doe je dat zonder dat het geforceerd lijkt? Af en toe d'r arm aanraken, stiekem handjes vasthouden, hand een zoen geven. dr haar achter dr oor legen.
Hangen = open?quote:- Wat is een open uitstraling precies? (lichaamstaal, best belangrijk even bij stil te staan)
Geen armen over elkaar, beetje hangen.
Die vind ik een beetje gek. Zou gewoon vragen wat iemand voor werk doet, maar dus ook zelf dingen vertellen en niet alleen inhaken met vervolgvragen.quote:- Hoe laat je merken dat je haar wilt leren kennen zonder dat het een soort interview wordt?
Geen geforceerde vragen stellen.... dus ipv: Wat voor werk doe ja? Zeg je: Jij lijkt me het zorgzame type, toevallig verpleegkundige ?
Als de klik er is... inderdaad.quote:- Hoe maak ik haar aan het lachen als ik van mezelf niet veel humor heb?
Iedereen heeft een bepaalde gevoel voor humor.. kom je vanzelf achter.
1. Arm aanraken, rug aanraken of de knie.. bv als ze iets grappigs zegt of als jullie samen ergens naartoe lopenquote:Op woensdag 9 september 2015 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
- Wat is een open uitstraling precies? (lichaamstaal, best belangrijk even bij stil te staan)
- Hoe laat je merken dat je haar wilt leren kennen zonder dat het een soort interview wordt?
True gewoon een open houding.. dus niet als een kluizenaar in een hoekje zitten... ontspan.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moet je wel een beetje aanvoelen dus. Haar achter het oor leggen zou ik niet zou snel doen.
[..]
Hangen = open?
Open is ook wat je doet met je benen en met je gezicht(suitdrukking).
[..]
Die vind ik een beetje gek. Zou gewoon vragen wat iemand voor werk doet, maar dus ook zelf dingen vertellen en niet alleen inhaken met vervolgvragen.
[..]
Als de klik er is... inderdaad.
"gewoon" bestaat niet als je de kunst ervan niet snaptquote:Op woensdag 9 september 2015 18:28 schreef K44S het volgende:
[..]
True gewoon een open houding.. dus niet als een kluizenaar in een hoekje zitten... ontspan.
En gewoon klein beetje aan raken.... al ga je beetje tegen dr aanstaan..
Ik snap de kunst ook niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
"gewoon" bestaat niet als je de kunst ervan niet snapt
Man, ik was echt een eerste klas zolderkamerautist. Ik zag er slecht uit, was mager, bleek, had geen kapsel, wist niet hoe ik me moest kleden, durfde de deur niet echt uit en keek niemand in de ogen aan. Zat vol met vooroordelen en sociale angsten die Deezertje ook heeft.quote:
De focus is te vaak niet zo heel praktisch van de berichten die gepost worden in dit topic inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Man, ik was echt een eerste klas zolderkamerautist. Ik zag er slecht uit, was mager, bleek, had geen kapsel, wist niet hoe ik me moest kleden, durfde de deur niet echt uit en keek niemand in de ogen aan. Zat vol met vooroordelen en sociale angsten die Deezertje ook heeft.
Ik heb wel een relatie gehad, maar toen die bij mij wegging heb ik mij hardop afgevraagd wat er eigenlijk leuk aan mij was. Waarom je mij überhaupt zou willen. Ik kon geen redenen verzinnen, en ben dus hard met mijzelf aan de slag gegaan. Ben sociale activiteiten gaan doen, heb mijn uiterlijk grondig aangepakt, heb met alle angsten afgerekend, aangezien de meeste toch irrationeel zijn. Heel veel mensen van vroeger herkennen mij letterlijk niet meer terug.
Het duurde daarna niet lang voor ik als vanzelf aandacht kreeg en ik er achter kwam dat ik zelf ook best aardig kon versieren. Ik heb flink wat goedgemaakt en kan me ook niet meer voorstellen dat ik ook ooit zo was als sommige mensen hier, zeker niet nu ik weet hoe betrekkelijk eenvoudig je daar mee af kunt rekenen. Daarom stuit het gejank van enkele mij ook zo tegen de borst. Ik kom van ongeveer dezelfde positie, en mij is het ook gelukt.
Je kunt wel huilen dat niemand je wil, maar dat niemand je wil ligt altijd aan jezelf. Ga daar verdomme wat aan doen, in plaats van om medelijden vragen op een forum.
Ik vind dit ook niet praktisch om bij stil te staan. Inderdaad zeg, wat wil je? Medelijden? Of wil je beter worden in versieren.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:32 schreef Deezertje het volgende:
Bruikbare tips, maar waar ik zelf nog weleens in wil falen is dat ik denk of wil dat die signalen er wel zijn, maar ze dat achteraf gewoon totaal niet waren
http://nl.wikihow.com/Een-meisje-versieren
quote:Op woensdag 9 september 2015 18:18 schreef K44S het volgende:
[..]
- Wat voor kleine aanrakingen? Hoe doe je dat zonder dat het geforceerd lijkt? Af en toe d'r arm aanraken, stiekem handjes vasthouden, hand een zoen geven. dr haar achter dr oor legen.
Geen armen over elkaar, beetje hangen.
Geen geforceerde vragen stellen.... dus ipv: Wat voor werk doe ja? Zeg je: Jij lijkt me het zorgzame type, toevallig verpleegkundige ?
Iedereen heeft een bepaalde gevoel voor humor.. kom je vanzelf achter.
Thanks! Dit zijn de tips die ik zoek.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
1. Arm aanraken, rug aanraken of de knie.. bv als ze iets grappigs zegt of als jullie samen ergens naartoe lopen
2. Handen/armen niet over elkaar, niet ingekrompen zitten.
Juist rug recht, zithouding spiegelen van de ander, of juist naar voren zitten, dichtbij degene
3. Als je geintresseerd bent wil je vragen stellen, maar die hoef je niet achter elkaar eruit te gooien. Ga eens door op een onderwerp, vertel je eigen ervaring erover (niet te langdradig) en ga dan pas weer door
4. Iedereen heeft wel humor. En anders lach om haar zaken. Of zeg iets over mensen die grappig aan het doen zijn aan de overkant van de straat ofzo.
Hoeft niet 24/7 grappig te zijn. Als je serieus bent van jezelf is dat ook niet erg, want als ze daarop valt dan is het ook goed.
*draagt zijn rechtspraktijk zonder twijfel over aan straw*quote:Op woensdag 9 september 2015 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
/advocaat van de duivel
Kan me voorstellen dat die dingen niet vanzelfsprekend zijn voor iemand die moeite heeft met versieren/flirten.
Wss dezelfde hequote:Op woensdag 9 september 2015 18:52 schreef KennisIsMacht het volgende:
En op welke signalen kan ik letten, hoe laat iemand blijken dat de interesse wederzijds is?
Hoe zou je dan moeten doen met je benen en gezichtsuitdrukking?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Hangen = open?
Open is ook wat je doet met je benen en met je gezicht(suitdrukking).
Allereerst is natuurlijk het allergrootste signaal het gesprek zelf. Hoe beantwoordt ze je vragen, stelt ze vragen terug, is ze geinteresseerd in wat je haar vertelt? Zo nee, kun je het eigenlijk wel opgeven.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:52 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
[..]
Thanks! Dit zijn de tips die ik zoek.
En op welke signalen kan ik letten, hoe laat iemand blijken dat de interesse wederzijds is?
Ja logisch haha.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wss dezelfde he![]()
Maar ook vaak wel veel glimlachen, aan de haren zitten.. interesse tonen in jou.
Maar die dingen die je noemt zijn toch normaal als je een gesprek met iemand voert? Aankijken, vragen terugstellen. Of zit ik hier mis?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:59 schreef habitue het volgende:
[..]
Allereerst is natuurlijk het allergrootste signaal het gesprek zelf. Hoe beantwoordt ze je vragen, stelt ze vragen terug, is ze geinteresseerd in wat je haar vertelt? Zo nee, kun je het eigenlijk wel opgeven.
Hoe reageert ze als ze je aanraakt, beweegt haar lichaam juist van je af of leunt ze nog meer naar je toe? Kijkt ze je aan als je met haar praat of kijkt ze steeds naar dr vriendinnen?
Eigenlijk zijn er echt wel 1001 signalen te bedenken, maar allereerst zou ik me gewoon focussen op het gesprek zelf.
Ja als een gesprek goed loopt wel ja.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:00 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Ja logisch haha.
[..]
Maar die dingen die je noemt zijn toch normaal als je een gesprek met iemand voert? Aankijken, vragen terugstellen. Of zit ik hier mis?
Jaa ik merkte ook de veranderen. Wordt een heel ander topic opeens.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:01 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Ik zie in de laatste pagina overal opeens goede adviezen, keep it up
Wat is dan het onderscheid tussen een normaal gesprek en een gesprek met intenties. Dit vind ik het lastigste. Ik voel totaal niet aan wanneer iemand vriendelijk of flirterig is.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:02 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja als een gesprek goed loopt wel ja.
Het is prima inbreng, een ervaringsdeskundige. Toch zullen ze deze post weer negeren, omdat het ze niet bevestigt in hun opvatting dat ze niets hoeven te doen en dat het niet 100% aan hunzelf ligt.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
De focus is te vaak niet zo heel praktisch van de berichten die gepost worden in dit topic inderdaad.
Goede inbreng verder dit
Kunnen normaal zijn. De ene persoon is bv sowieso al meer lichamelijk bezig, terwijl de ander dat juist ziet als interesse (in meer dan vriendschap). Waar de ene juist van de vragen is, is de ander juist weer van de verdieping op een antwoord.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:00 schreef KennisIsMacht het volgende:
Maar die dingen die je noemt zijn toch normaal als je een gesprek met iemand voert? Aankijken, vragen terugstellen. Of zit ik hier mis?
Let je er wel genoeg op tijdens een gesprek?quote:Op woensdag 9 september 2015 19:03 schreef KennisIsMacht het volgende:
Wat is dan het onderscheid tussen een normaal gesprek en een gesprek met intenties. Dit vind ik het lastigste. Ik voel totaal niet aan wanneer iemand vriendelijk of flirterig is.
Nee ik ben er eerlijk gezegd nog nooit zo actief mee bezig geweest. Daarom kom ik voor advies in dit topic. Wellicht als ik er mee bezig ben, dat ik dan signalen ook beter ontvang en overbreng.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Let je er wel genoeg op tijdens een gesprek?
Of heb je bv voor jezelf al bedacht dat je bv zelf flirterig wil overkomen tijdens dat gesprek en daar dan ook naar handelt?
Als er goede/duidelijke vragen gesteld worden, kunnen we ook ergens op antwoorden.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:02 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Jaa ik merkte ook de veranderen. Wordt een heel ander topic opeens.
Positieve insteek is natuurlijk ook key in wat men hier probeert te bereiken.
Dat onderscheid zit hem in de intenties die je hebt. Ik zit nooit aan mijn tante als ik met haar praat bijvoorbeeld. Je hebt natuurlijk ook een verschil in elkaar aankijken en elkaar aankijken he. Net even elkaars blikken langer vasthouden dan normaal.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:03 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Wat is dan het onderscheid tussen een normaal gesprek en een gesprek met intenties. Dit vind ik het lastigste. Ik voel totaal niet aan wanneer iemand vriendelijk of flirterig is.
Als je erop let dan vallen kleinere dingen je meer op. Zoals bv aanrakingen.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:06 schreef KennisIsMacht het volgende:
Nee ik ben er eerlijk gezegd nog nooit zo actief mee bezig geweest. Daarom kom ik voor advies in dit topic. Wellicht als ik er mee bezig ben, dat ik dan signalen ook beter ontvang en overbreng.
Heb zelf veel te veel tijd besteed aan het proberen te helpen van mensen die het niet willen. Sinds een paar maandjes realiseerde ik me dat alles gewoon precies is zoals het zou moeten zijn. Autisten, gasten met issues, haters, mensen met conflicterend overtuigingen, het is allemaal prima. Mijn wereldbeeld werkt voor mij, hun wereldbeeld werkt voor hun. Dat hoeft niet te veranderen en het hoeft ook niet opgelost te worden.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:04 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het is prima inbreng, een ervaringsdeskundige. Toch zullen ze deze post weer negeren, omdat het ze niet bevestigt in hun opvatting dat ze niets hoeven te doen en dat het niet 100% aan hunzelf ligt.
quote:Op woensdag 9 september 2015 19:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tja dat is aftasten en proberen.
Het is geen wetenschap en je weet het nooit zeker. Anders zou niemand ooit een blauwtje lopen omdat ze weten hoe de ander in elkaar zit / reageert etc.
Vanwaar de omslag nu?quote:Op woensdag 9 september 2015 19:06 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Nee ik ben er eerlijk gezegd nog nooit zo actief mee bezig geweest. Daarom kom ik voor advies in dit topic. Wellicht als ik er mee bezig ben, dat ik dan signalen ook beter ontvang en overbreng.
Oefening baart kunst.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je erop let dan vallen kleinere dingen je meer op. Zoals bv aanrakingen.
Van iemand die mij niet boeit dan is het gewoon onderdeel van een gesprek. Iemand die ik interessant vind raak ik bv vaker aan en valt het me op dat hij dat misschien ook terug doet.. of juist niet.
Niet dat het analyseren daarvan de overhand moet nemen in je gesprek, maar kijken en ervaren en dat opslaan is niet verkeerd om eens te doen.
Is dat ook niet iets wat je stap voor stap moet leren/ondervinden? Niet te graag willen en het 'spel' leren spelen? Vallen en opstaan, fouten maken/blauwtjes lopen, maar vooral leren sociaal te zijn. Ik ben niet echt een versierder, maar beetje flirten kan ik wel. En heb ook geleerd om signalen te herkennen.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
/advocaat van de duivel
Absoluut, wantja geen wetenschap.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:13 schreef artelligence het volgende:
Is dat ook niet iets wat je stap voor stap moet leren/ondervinden? Niet te graag willen en het 'spel' leren spelen? Vallen en opstaan, fouten maken/blauwtjes lopen, maar vooral leren sociaal te zijn. Ik ben niet echt een versierder, maar beetje flirten kan ik wel. En heb ook geleerd om signalen te herkennen.
Benen niet over elkaar of de onderbenen gekruist, al is het bij armen belangrijker omdat het meer in het gezichtsveld zit. Vaak gaat het toch automatisch als je je op je gemak voelt bij iemand. Wat nonchalanter. Een open gezichtsuitdrukking door duidelijk oogcontact te maken en bijvoorbeeld niet weg te kijken of naar beneden te kijken, regelmatig te lachen en dergelijke.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:58 schreef KennisIsMacht het volgende:
[..]
Hoe zou je dan moeten doen met je benen en gezichtsuitdrukking?
Natuurlijk, maar het is wel fijn om een bepaald uitgangspunt te hebben.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:13 schreef artelligence het volgende:
[..]
Is dat ook niet iets wat je stap voor stap moet leren/ondervinden? Niet te graag willen en het 'spel' leren spelen? Vallen en opstaan, fouten maken/blauwtjes lopen, maar vooral leren sociaal te zijn. Ik ben niet echt een versierder, maar beetje flirten kan ik wel. En heb ook geleerd om signalen te herkennen.
quote:Op woensdag 9 september 2015 19:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Benen niet over elkaar of de onderbenen gekruist, al
Top.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
1. Arm aanraken, rug aanraken of de knie.. bv als ze iets grappigs zegt of als jullie samen ergens naartoe lopen
2. Handen/armen niet over elkaar, niet ingekrompen zitten.
Juist rug recht, zithouding spiegelen van de ander, of juist naar voren zitten, dichtbij degene
3. Als je geintresseerd bent wil je vragen stellen, maar die hoef je niet achter elkaar eruit te gooien. Ga eens door op een onderwerp, vertel je eigen ervaring erover (niet te langdradig) en ga dan pas weer door
4. Iedereen heeft wel humor. En anders lach om haar zaken. Of zeg iets over mensen die grappig aan het doen zijn aan de overkant van de straat ofzo.
Hoeft niet 24/7 grappig te zijn. Als je serieus bent van jezelf is dat ook niet erg, want als ze daarop valt dan is het ook goed.
Daar ben ik het mee eens. Ik kan helaas niet de handvaten bieden die nodig zijn ben ik bangquote:Op woensdag 9 september 2015 19:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Absoluut, wantja geen wetenschap.
Maar als je het echt allemaal niet weet, kan ik wel begrijpen dat het fijn is om iets te weten waar je op zou kunnen letten.
Benen kruisen is niet erg geloof ik. Hangt helemaal van de houding en richting. Zit je van hem af of naar hem toe etc. En je moet wat natuurlijk, als je supernat bentquote:
Tis ook iets moeilijks om uit te leggen, want het zijn hele kleine dingen die je doet. Zoals eerder gezegd bv iemand langer aankijken. Wat is langer..quote:Op woensdag 9 september 2015 19:17 schreef artelligence het volgende:
Daar ben ik het mee eens. Ik kan helaas niet de handvaten bieden die nodig zijn ben ik bangKan niet goed uitleggen wat je zou moeten doen.
Herkenbaar trouwens, dit.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Man, ik was echt een eerste klas zolderkamerautist. Ik zag er slecht uit, was mager, bleek, had geen kapsel, wist niet hoe ik me moest kleden, durfde de deur niet echt uit en keek niemand in de ogen aan. Zat vol met vooroordelen en sociale angsten die Deezertje ook heeft.
Ik heb wel een relatie gehad, maar toen die bij mij wegging heb ik mij hardop afgevraagd wat er eigenlijk leuk aan mij was. Waarom je mij überhaupt zou willen. Ik kon geen redenen verzinnen, en ben dus hard met mijzelf aan de slag gegaan. Ben sociale activiteiten gaan doen, heb mijn uiterlijk grondig aangepakt, heb met alle angsten afgerekend, aangezien de meeste toch irrationeel zijn. Heel veel mensen van vroeger herkennen mij letterlijk niet meer terug.
Het duurde daarna niet lang voor ik als vanzelf aandacht kreeg en ik er achter kwam dat ik zelf ook best aardig kon versieren. Ik heb flink wat goedgemaakt en kan me ook niet meer voorstellen dat ik ook ooit zo was als sommige mensen hier, zeker niet nu ik weet hoe betrekkelijk eenvoudig je daar mee af kunt rekenen. Daarom stuit het gejank van enkelen mij ook zo tegen de borst. Ik kom van ongeveer dezelfde positie, en mij is het ook gelukt.
Je kunt wel huilen dat niemand je wil, maar dat niemand je wil ligt altijd aan jezelf. Ga daar verdomme wat aan doen, in plaats van om medelijden vragen op een forum.
Och ik heb hier een boekje liggen... er zit nog een betekenis achter de kleinste (non verbale) signalen. Als je dat doorbladert is het niet verbazingwekkend dat communicatie maar voor een heel klein deel gaat om de inhoud van wat je zegt.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:19 schreef artelligence het volgende:
[..]
Benen kruisen is niet erg geloof ik. Hangt helemaal van de houding en richting. Zit je van hem af of naar hem toe etc. En je moet wat natuurlijk, als je supernat bent
Groot gedeelte van de gesprekken is idd non-verbale communicatie. Maarja blijkbaar pikken veel mensen (al dan niet onbewust) die non-verbale communicatie niet eens met regelmaat opquote:Op woensdag 9 september 2015 19:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Och ik heb hier een boekje liggen... er zit nog een betekenis achter de kleinste (non verbale) signalen. Als je dat doorbladert is het niet verbazingwekkend dat communicatie maar voor een heel klein deel gaat om de inhoud van wat je zegt.
Ik ga er in ieder geval op letten!quote:Op woensdag 9 september 2015 19:07 schreef habitue het volgende:
[..]
Dat onderscheid zit hem in de intenties die je hebt. Ik zit nooit aan mijn tante als ik met haar praat bijvoorbeeld. Je hebt natuurlijk ook een verschil in elkaar aankijken en elkaar aankijken he. Net even elkaars blikken langer vasthouden dan normaal.
Maar dit is eigenlijk gewoon een kwestie van veel doen.
Ja het kan natuurlijk ook averechts werken als je het niet terugdoet. Ik ga er op letten en zal ook proberen actief signalen af te geven.quote:Op woensdag 9 september 2015 19:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je erop let dan vallen kleinere dingen je meer op. Zoals bv aanrakingen.
Van iemand die mij niet boeit dan is het gewoon onderdeel van een gesprek. Iemand die ik interessant vind raak ik bv vaker aan en valt het me op dat hij dat misschien ook terug doet.. of juist niet.
Niet dat het analyseren daarvan de overhand moet nemen in je gesprek, maar kijken en ervaren en dat opslaan is niet verkeerd om eens te doen.
Ik kom net uit een relatie. Daarvoor werd ik dronken en zag ik wel. Dit kan natuurlijk altijd nog maar zou er wel ook een beetje feeling voor willen ontwikkelen.quote:
Thanksquote:Op woensdag 9 september 2015 19:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Benen niet over elkaar of de onderbenen gekruist, al is het bij armen belangrijker omdat het meer in het gezichtsveld zit. Vaak gaat het toch automatisch als je je op je gemak voelt bij iemand. Wat nonchalanter. Een open gezichtsuitdrukking door duidelijk oogcontact te maken en bijvoorbeeld niet weg te kijken of naar beneden te kijken, regelmatig te lachen en dergelijke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |