abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:39:47 #201
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155937689
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:36 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het altijd zo vreemd wanneer iemand op zo'n leeftijd nog zelfmoord pleegt. Het is sowieso een onbegrijpelijke daad, maar van een tiener of een twintiger kan ik het nog een beetje begrijpen. Maar van iemand die de 50 gepasseerd verwacht ik nooit dat-ie nog steeds zo met zichzelf in de knoop zit.
Maar Tijn. Een depressie is niet hetzelfde als 'met jezelf in de knoop zitten'. :{
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:40:29 #202
6941 APK
Factual, I think.
pi_155937714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:07 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Ja, maar dat was geen zelfmoord. Die heeft wegens ondraaglijk geestelijk lijden euthanasie toegestaan gekregen.
Dat zou ik ook niet echt een natuurlijke dood willen noemen...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_155937733
quote:
Ik vind het altijd zo vreemd wanneer iemand op zo'n leeftijd nog zelfmoord pleegt. Het is sowieso een onbegrijpelijke daad, maar van een tiener of een twintiger kan ik het nog een beetje begrijpen. Maar van iemand die de 50 gepasseerd verwacht ik nooit dat-ie nog steeds zo met zichzelf in de knoop zit.
Ernest Hemingway, was 59, kogel voor zijn kop. Ik heb nooit een depressie gehad, maar wat ik begrijp is dat het onbeschrijfbaar is voor wie zoiets nooit ervaren heeft.
I´m back.
pi_155937774
babettevanveen twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 22:44:11 Verschrikkelijk, zo'n vriendelijke, charmante man, zomaar weg! Niet te bevatten. Van de week was hij nog heel actief op FB.. #joostzwagerman reageer retweet
Ik moest een beetje lachen :@
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_155937793
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:33 schreef j0k3 het volgende:
"Herhaaldelijk noemde Zwagerman het plegen van zelfmoord egoïstisch. Hij hamerde op het belang van hulp aan depressieve mensen." - NOS site.

Wat ontzettend triest dat er blijkbaar niet genoeg hulp is geweest, of misschien wel dat geen enkele hulp genoeg heeft kunnen zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:33 schreef j0k3 het volgende:
"Herhaaldelijk noemde Zwagerman het plegen van zelfmoord egoïstisch. Hij hamerde op het belang van hulp aan depressieve mensen." - NOS site.

Wat ontzettend triest dat er blijkbaar niet genoeg hulp is geweest, of misschien wel dat geen enkele hulp genoeg heeft kunnen zijn.
Bestaat er zoiets als wel in staat zijn om andere mensen te helpen en niet jezelf?
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:43:26 #206
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_155937795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hoezo.. als tiener of twintiger heb je je leven nog voor je.. oke, sommigen raken in de knoop, maar dan nog is het wat minder logisch denk ik
Als tiener of twintiger heb je misschien nog niet ervaren dat dingen uiteindelijk wel meevallen en dingen doorgaans wel weer goedkomen. Ook heb je misschien nog geen vertrouwen in jezelf, omdat je nog weinig gedaan of bereikt hebt. Maar als 50er ben je toch wat meer door de wol geverfd, zeg maar. Ik vind het heel moeilijk te bevatten dat iemand zo'n leeftijd weet te bereiken en dan alsnog besluit eruit te stappen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2015 @ 23:43:46 #207
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_155937799
Wow! Best schrikken! :o

Ik verbaas me er over dat veel mensen hier zeggen hem niet te kennen, terwijl hij zo'n beetje wekelijks wel ergens op TV was. Alleen al vaste gast bij DWDD, wat je toch amper structureel kunt ontwijken.

Ik moet wel zeggen dat ik geen boek van hem heb (gelezen). Wel eens live gezien bij een voorstelling waarin hij voordroeg uit eigen werk, gelardeerd met anekdotes.

RIP. ;(
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_155937861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:43 schreef Quarant het volgende:

[..]

[..]

Bestaat er zoiets als wel in staat zijn om andere mensen te helpen en niet jezelf?
Tuurlijk. Die mensen weten wat het is om hulp nodig te hebben en krijgen daardoor de behoefte om mensen te helpen.
Rossoneri siamo noi.
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:46:03 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_155937866
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ernest Hemingway, was 59, kogel voor zijn kop. Ik heb nooit een depressie gehad, maar wat ik begrijp is dat het onbeschrijfbaar is voor wie zoiets nooit ervaren heeft.
Ja, er zijn meer voorbeelden natuurlijk. Toch vind ik het onvoorstelbaar. Wellicht door wat je zegt, dat je een depressie niet kunt begrijpen zonder het zelf te hebben ervaren.
pi_155937869
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:43 schreef Tijn het volgende:

Als tiener of twintiger heb je misschien nog niet ervaren dat dingen uiteindelijk wel meevallen en dingen doorgaans wel weer goedkomen. Ook heb je misschien nog geen vertrouwen in jezelf, omdat je nog weinig gedaan of bereikt hebt. Maar als 50er ben je toch wat meer door de wol geverfd, zeg maar. Ik vind het heel moeilijk te bevatten dat iemand zo'n leeftijd weet te bereiken en dan alsnog besluit eruit te stappen.
Als je jong bent kan je nog de hoop hebben dat ooit die vreselijke depressie ophoudt, dat medicatie, therapie, leeftijd, de tijd aan je kant komen te staan en je verlost bent van dat juk. En dan gebeurt dat niet. Al heel heel lang niet. En dan besef je dat dat misschien wel nooit gaat gebeuren ook. Ik kan me voorstellen dat je dan breekt en alsnog besluit er uit te stappen omdat het niet beter gaat worden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155937878
quote:
Waarom is zelfmoord een onbegrijpelijke daad? De enige echte filosofische vraag van het leven is die van zelfmoord. In de zelfmoord schuilt de vrijheid.
pi_155937896
Nu Bart Chabot op Radio 1
pi_155937915
Je kunt niet zeggen dat Zwagerman in de loop der tijd ontrouw geworden is aan zijn maximale principes (hij is nog steeds een alleseter), maar hij heeft inmiddels wel het minimalisme in de kunst compleet geannexeerd getuige De stilte van het licht. Alles in het boek staat in het teken niets of weinig: Het gaat over stilte, over het niets, over het wit, over de leegte, het ontbrekende en het verdwijnen.

https://www.vn.nl/joost-zwagerman-van-maximaal-naar-minimaal/
pi_155937991
Bart Chabot wordt ff afgekapt
Rossoneri siamo noi.
pi_155937999
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:46 schreef Tijn het volgende:

Wellicht door wat je zegt, dat je een depressie niet kunt begrijpen zonder het zelf te hebben ervaren.
Dat lijkt me het enige juiste antwoord.

Daarnaast kun je op elke leeftijd voor eerst een depressie krijgen. Of kan het in de loop der tijd in heftigheid toenemen. Of na jaren opeens weer terugkomen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 8 september 2015 @ 23:53:24 #216
12221 Tijn