Dit inderdaad. Een depressie is een verschrikkelijke ziekte en psychisch leed kan net zo zwaar, zo niet zwaarder zijn, dan fysiek leed.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]
het is een verschrikkelijke ziekte en het vervelende is dat mensen het aan de buitenkant niet zien.
Tering, die zullen zich ook wel de vaantjes zijn geschrokkenquote:
Portugal.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als ik hem zag bij dwdd zapte ik altijd. Weet je waarom? Omdat hij het had over zaken die voor hem zo belangrijk waren terwijl die met je volle verstand gewoon zo onzinnig waren dat het saai wordt. En bij dwdd zei niemand er wat van. Het doet mij denken aan de dichter des vaderland die in Spanje woonde.
Sowieso is radio 4 een hele fijne zender. Heb het wel eens aan staan als ik verre ritten moet gaan rijden.quote:
Voor mensen wiens leven vooral uit nadenken bestaat lijkt het me ook wel een flink zware tijd nu.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:52 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Tering, die zullen zich ook wel de vaantjes zijn geschrokken
Sowieso heftig, weer een creatieve geest die het leven uiteindelijk toch te zwaar vindt... je hoort het steeds vaker
Ja, Gimmick! was ook mijn eerste boek van hem toen ik begin twintig was en maakte wel indruk.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:48 schreef Copycat het volgende:
Gimmick via een toenmalig vriendje gelezen en sindsdien had Zwagerman mijn aandacht.
Dit ja.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:47 schreef starla het volgende:
[..]
Ik heb het helaas te vaak in mijn omgeving meegemaakt. Die mensen doen dat echt niet omdat ze even in een dipje zitten en het argument dat het puur egoïstisch is, gaat er bij mij ook niet zo snel in.
Die mensen hebben een psychiatrische aandoening, wanneer erkennen mensen dat nou?
Je zegt toch ook niet: 'mensen die kanker krijgen'
Zelfmoord als egoistisch bestempelen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:53 schreef xzaz het volgende:
En waarom mag er nou geen statement worden gemaakt? Zelfmoord is egoïstisch, punt. En altijd onnodig wanneer er psychisch iets niet goed zit. Het zal wel een cultuur ding zijn met zo als Herman Brood.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:40 schreef Tokus het volgende:
hij is vanavond te gast in Opium op 4 (radio 4)... maar daar zeggen ze net dat het nog even wachten is op Joost Zwagermans...
http://www.radio4.nl/live/kijk
Twee mensen in 15 jaar plegen zelfmoord en het is 'cultuur'? Gast...quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:53 schreef xzaz het volgende:
Het zal wel een cultuur ding zijn met zo als Herman Brood.
Zwagerman zag alleen maar het duister in de schilderij met bloemen zonder de omlijsting te zien.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:52 schreef thettes het volgende:
[..]
Portugal.
Overigens was dat gewoon zijn passie. Ga naar een sportvisser en hij kan je ellenlange verhalen vertellen over karpers. Denk nou niet dat zijn enthousiasme voor kunst een indicator van gekte is. Als zelfmoord al 'gekte' genoemd kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |