abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155938419
Nu we het unaniem eens zijn dat Bart Chabot nog leeft, van wie is het nog meer een wonder?
pi_155938424
Vreselijk :{
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_155938431
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:05 schreef hpeopjes het volgende:
Z'n beste vriend heeft zich in juli van dit jaar laten euthanaseren, wegens manische depressie.
Is manische depressie al reden genoeg voor euthanasie tegenwoordig??
pi_155938439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:11 schreef Nober het volgende:
Nu we het unaniem eens zijn dat Bart Chabot nog leeft, van wie is het nog meer een wonder?
Arnon Grunberg
Rossoneri siamo noi.
pi_155938448
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:08 schreef starla het volgende:

[..]

Klopt. Vergeet niet dat bepaalde life-events een trigger kunnen zijn; overlijden van naasten, echtscheiding, persoonlijk faillissement. Sommigen trekken dit, maar anderen die toch wat aanleg hebben kunnen in een zware depressie geraken.
Klopt ook, kortom: depressie is niet veel anders dan vele andere ziektes (psychisch of somatisch). Iedereen kan ze theoretisch krijgen, maar met genetische aanleg of door omstandigheden en/of gebeurtenissen in je leven wordt de kans dat je het krijgt groter.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_155938450
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:12 schreef Slaro het volgende:

[..]

Blijkbaar.
pi_155938463
Volgens mij wel een aardige uitleg van hoe een depressie voelt:

http://hyperboleandahalf.(...)ession-part-two.html
pi_155938507
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:12 schreef Slaro het volgende:

[..]

Bij hem was er wel meer aan de hand denk ik
pi_155938595
Hier een item van hem in DWDD uit 2012, toen sprak hij over zijn depressie:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/198439
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_155938662
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens mij wel een aardige uitleg van hoe een depressie voelt:

http://hyperboleandahalf.(...)ession-part-two.html
Goed stuk
Rossoneri siamo noi.
pi_155938692
Intens triest dat iemand zo weinig licht meer kan zien
-O-
pi_155938696
Iedereen die enigszins bekend is met zijn geschreven werk en met name zijn publieke optredens, kan toch onmogelijk verrast zijn door deze zelfmoord.

Ik heb Joost altijd wel gewaardeerd, maar dit zat eraan te komen. RIP.
pi_155938699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier een item van hem in DWDD uit 2012, toen sprak hij over zijn depressie:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/198439
Ja, met die gelukzalige priester achter hem, die denkt ik: heb het medicijn wel hoor...
I´m back.
pi_155938740
Wat vreselijk dit. Hopelijk heeft hij nu rust gevonden...
pi_155938764
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:33 schreef kissaa het volgende:
Wat vreselijk dit. Hopelijk heeft hij nu rust gevonden...
Dat laatste is inmiddels al bevestigd.
pi_155938806
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:12 schreef ForzaMilan het volgende:

[..]

Arnon Grunberg
:r
pi_155938827
quote:
19s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Klopt ook, kortom: depressie is niet veel anders dan vele andere ziektes (psychisch of somatisch). Iedereen kan ze theoretisch krijgen, maar met genetische aanleg of door omstandigheden en/of gebeurtenissen in je leven wordt de kans dat je het krijgt groter.
Precies en daarom vind ik het des te jammer dat er altijd mensen zijn die zeggen dat deze mensen zich niet aan moeten stellen en andere uitspraken doen met diezelfde strekking.

Iemand met een chronische depressie is niet minder ziek dan iemand met een chronische darmontsteking zoals M. Crohn o.i.d. alleen om het feit dat het 'tussen de oren' zit.
I feel kinda Locrian today
pi_155938836
Vond het een beetje een treurig gezelschap bij Pauw.. Halbe Zijlstra die na je dood vertelt hoe verschrikkelijk hij het vindt |:( En Raymann :r En allemaal zeiden ze: 'ja we waren geen vrienden maar we zagen elkaar wel eens' :{
  woensdag 9 september 2015 @ 00:41:56 #269
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155938851
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Vond het een beetje een treurig gezelschap bij Pauw.. Halbe Zijlstra die na je dood vertelt hoe verschrikkelijk hij het vindt |:( En Raymann :r En allemaal zeiden ze: 'ja we waren geen vrienden maar we zagen elkaar wel eens' :{
Ja, die mensen waren niet voor het onderwerp Zwagerman uitgenodigd, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155938853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou het niet veel erger zijn als ze acteerden hem te mogen / goed kenden?
pi_155938860
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:39 schreef starla het volgende:

[..]

Precies en daarom vind ik het des te jammer dat er altijd mensen zijn die zeggen dat deze mensen zich niet aan moeten stellen en andere uitspraken doen met diezelfde strekking.

Iemand met een chronische depressie is niet minder ziek dan iemand met een chronische darmontsteking zoals M. Crohn o.i.d. alleen om het feit dat het 'tussen de oren' zit.
Zullen nog wel enkele decennia overheen gaan - ja, ik ben in een optimistische bui -, voordat de mensen zich dat feitelijk beseffen.
pi_155938870
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, die mensen waren niet voor het onderwerp Zwagerman uitgenodigd, hè.
Dat is waar.. alleen Mattijs geloof ik.. die was dan ook als enige wel op zijn plaats
  woensdag 9 september 2015 @ 00:45:12 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155938897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is waar.. alleen Mattijs geloof ik.. die was dan ook als enige wel op zijn plaats
En het was ook geen uitzending speciaal over Z. of geheel aan hem gewijd. Dat had je wel door, of dat ook niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_155938917
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Downwards het volgende:

[..]

Zullen nog wel enkele decennia overheen gaan - ja, ik ben in een optimistische bui -, voordat de mensen zich dat feitelijk beseffen.
Inderdaad. De overheersende opinie is - althans zo ervaar ik dat - dat depressie toch enigszins "aanstellerij" is en gewoon een kwestie van je schouders eronder zetten, en dat zelfmoord (al prefereer ik het woord zelfdoding) vooral een egoistische daad is, waarbij men dus meer empathie met de nabestaanden lijkt te kunnen opbrengen dan met de overledene.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_155938919
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En het was ook geen uitzending speciaal over Z. of geheel aan hem gewijd. Dat had je wel door, of dat ook niet?
Pleun maakt een inschattingsfout.. Moet je nu echt zo grof optreden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')