Is manische depressie al reden genoeg voor euthanasie tegenwoordig??quote:Op woensdag 9 september 2015 00:05 schreef hpeopjes het volgende:
Z'n beste vriend heeft zich in juli van dit jaar laten euthanaseren, wegens manische depressie.
Arnon Grunbergquote:Op woensdag 9 september 2015 00:11 schreef Nober het volgende:
Nu we het unaniem eens zijn dat Bart Chabot nog leeft, van wie is het nog meer een wonder?
Klopt ook, kortom: depressie is niet veel anders dan vele andere ziektes (psychisch of somatisch). Iedereen kan ze theoretisch krijgen, maar met genetische aanleg of door omstandigheden en/of gebeurtenissen in je leven wordt de kans dat je het krijgt groter.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:08 schreef starla het volgende:
[..]
Klopt. Vergeet niet dat bepaalde life-events een trigger kunnen zijn; overlijden van naasten, echtscheiding, persoonlijk faillissement. Sommigen trekken dit, maar anderen die toch wat aanleg hebben kunnen in een zware depressie geraken.
Blijkbaar.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
Is manische depressie al reden genoeg voor euthanasie tegenwoordig??
Bij hem was er wel meer aan de hand denk ikquote:Op woensdag 9 september 2015 00:12 schreef Slaro het volgende:
[..]
Is manische depressie al reden genoeg voor euthanasie tegenwoordig??
Goed stukquote:Op woensdag 9 september 2015 00:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens mij wel een aardige uitleg van hoe een depressie voelt:
http://hyperboleandahalf.(...)ession-part-two.html
Ja, met die gelukzalige priester achter hem, die denkt ik: heb het medicijn wel hoor...quote:Op woensdag 9 september 2015 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier een item van hem in DWDD uit 2012, toen sprak hij over zijn depressie:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/198439
Dat laatste is inmiddels al bevestigd.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:33 schreef kissaa het volgende:
Wat vreselijk dit. Hopelijk heeft hij nu rust gevonden...
Precies en daarom vind ik het des te jammer dat er altijd mensen zijn die zeggen dat deze mensen zich niet aan moeten stellen en andere uitspraken doen met diezelfde strekking.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Klopt ook, kortom: depressie is niet veel anders dan vele andere ziektes (psychisch of somatisch). Iedereen kan ze theoretisch krijgen, maar met genetische aanleg of door omstandigheden en/of gebeurtenissen in je leven wordt de kans dat je het krijgt groter.
Ja, die mensen waren niet voor het onderwerp Zwagerman uitgenodigd, hè.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Vond het een beetje een treurig gezelschap bij Pauw.. Halbe Zijlstra die na je dood vertelt hoe verschrikkelijk hij het vindtEn Raymann
En allemaal zeiden ze: 'ja we waren geen vrienden maar we zagen elkaar wel eens'
Zou het niet veel erger zijn als ze acteerden hem te mogen / goed kenden?quote:Op woensdag 9 september 2015 00:40 schreef Pleun2011 het volgende:
Vond het een beetje een treurig gezelschap bij Pauw.. Halbe Zijlstra die na je dood vertelt hoe verschrikkelijk hij het vindtEn Raymann
En allemaal zeiden ze: 'ja we waren geen vrienden maar we zagen elkaar wel eens'
Zullen nog wel enkele decennia overheen gaan - ja, ik ben in een optimistische bui -, voordat de mensen zich dat feitelijk beseffen.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:39 schreef starla het volgende:
[..]
Precies en daarom vind ik het des te jammer dat er altijd mensen zijn die zeggen dat deze mensen zich niet aan moeten stellen en andere uitspraken doen met diezelfde strekking.
Iemand met een chronische depressie is niet minder ziek dan iemand met een chronische darmontsteking zoals M. Crohn o.i.d. alleen om het feit dat het 'tussen de oren' zit.
Dat is waar.. alleen Mattijs geloof ik.. die was dan ook als enige wel op zijn plaatsquote:Op woensdag 9 september 2015 00:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, die mensen waren niet voor het onderwerp Zwagerman uitgenodigd, hè.
En het was ook geen uitzending speciaal over Z. of geheel aan hem gewijd. Dat had je wel door, of dat ook niet?quote:Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is waar.. alleen Mattijs geloof ik.. die was dan ook als enige wel op zijn plaats
Inderdaad. De overheersende opinie is - althans zo ervaar ik dat - dat depressie toch enigszins "aanstellerij" is en gewoon een kwestie van je schouders eronder zetten, en dat zelfmoord (al prefereer ik het woord zelfdoding) vooral een egoistische daad is, waarbij men dus meer empathie met de nabestaanden lijkt te kunnen opbrengen dan met de overledene.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Downwards het volgende:
[..]
Zullen nog wel enkele decennia overheen gaan - ja, ik ben in een optimistische bui -, voordat de mensen zich dat feitelijk beseffen.
Pleun maakt een inschattingsfout.. Moet je nu echt zo grof optreden?quote:Op woensdag 9 september 2015 00:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En het was ook geen uitzending speciaal over Z. of geheel aan hem gewijd. Dat had je wel door, of dat ook niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |