Bron.quote:Een moeder heeft een juf van de Jan Hekmanschool in Ouderkerk aan de Amstel dusdanig toegetakeld, dat deze hevig geschrokken en met verwondingen thuis zit, schrijft Het Parool dinsdag. Zij haalde verhaal omdat haar zoontje tijdens het schoolreisje naar huis werd gestuurd.
Groep vijf van de school in Ouderkerk was donderdag op schoolreisje naar het Archeon in Alphen aan den Rijn. Het jongetje schijnt zich daar zo misdragen te hebben, dat zijn vader hem is komen ophalen.
De moeder van het jongetje is volgens getuigen bij aankomst van de bus verhaal gaan halen bij de juf: 'Ze liep op de docente af en heeft haar volledig in elkaar gemept.'
Vechtpartij
Het voorval gebeurde onder de ogen van vele ouders en kinderen, aldus Het Parool. Een vader zou tussenbeide zijng ekomen en de juf heeft 'een behoorlijke kale plek op haar hoofd en een verwonding aan haar wang'.
Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie meldt dat de moeder is aangehouden voor zware mishandeling. Er is een contactverbod opgelegd van drie maanden. De moeder mag wel op school komen, maar mag geen contact hebben met de juf.
komt door openbare scholenquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Bron.
Dit is het huidige niveau van ouders in Nederland.
Fixed.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:54 schreef HSG het volgende:
Dit is het huidige van alle tijden zijnde niveau van sommige ouders in Nederland.
Onzin. Vroeger stond de leraar veel hoger in aanzien dan heden ten dage.quote:
Nee, dat is geen onzin, alleen wordt het nu breder uitgemeten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:01 schreef Richestorags het volgende:
Onzin. Vroeger stond de leraar veel hoger in aanzien dan heden ten dage.
Wilde je beweren dat de leraar van vandaag hetzelfde respect heeft als een leraar in de jaren '50?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin, alleen wordt het nu breder uitgemeten.
Vroeger sloeg de leraar met een lineaal. Als je dat nu doet als leraar zijnde zit je 5 jaar te brommen tussen de pedofielen en moordenaars.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wilde je beweren dat de leraar van vandaag hetzelfde respect heeft als een leraar in de jaren '50?
Dus nu mag de moeder de leraar maar slaan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vroeger sloeg de leraar met een lineaal. Als je dat nu doet als leraar zijnde zit je 5 jaar te brommen tussen de pedofielen en moordenaars.
tuurlijk, jongen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin, alleen wordt het nu breder uitgemeten.
Dat vind jij normaal?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dus nu mag de moeder de leraar maar slaan.
Dan praat je toch zeker over 50 jaar terug.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:01 schreef Richestorags het volgende:
Onzin. Vroeger stond de leraar veel hoger in aanzien dan heden ten dage.
Wat een onzin. 50 jaar geleden werd er niet meer met linialen geslagen. Officieel is dit gebruik al in de 19e eeuw afgeschaft, maar in opa en oma's tijd wilde het nog wel voorkomen. Dan hebben we het eerder over rond 1920-1930. Maar het respect voor de leraar was ver daarna nog meer aanwezig dan nu.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan praat je toch zeker over 50 jaar terug.
En natuurlijk kreeg men toen respect voor leraren, als je niet naar ze luisterde sloegen ze je met een lat op je handen.
Mijn vader is 65 en hij werd vroeger (jaren 50/60) door leraren meerdere malen op zijn handen geslagen met een lat/liniaal. Dat gebeurde bijv. ook als je links wou schrijven. Dat mocht niet want er moest met de rechterhand geschreven worden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een onzin. 50 jaar geleden werd er niet meer met linialen geslagen. Officieel is dit gebruik al in de 19e eeuw afgeschaft, maar in opa en oma's tijd wilde het nog wel voorkomen. Dan hebben we het eerder over rond 1920-1930. Maar het respect voor de leraar was ver daarna nog meer aanwezig dan nu.
En terecht; regels zijn regels.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn vader is 65 en hij werd vroeger (jaren 50/60) door leraren meerdere malen op zijn handen geslagen met een lat/liniaal. Dat gebeurde bijv. ook als je links wou schrijven. Dat mocht niet want er moest met de rechterhand geschreven worden.
Ok, I stand corrected dan. Mijn vader is 66 en zei dat hij zich niet kon herinneren dat het in zijn tijd nog voorkwam, wel inderdaad geforceerd rechts moeten schrijven.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mijn vader is 65 en hij werd vroeger (jaren 50/60) door leraren meerdere malen op zijn handen geslagen met een lat/liniaal. Dat gebeurde bijv. ook als je links wou schrijven. Dat mocht niet want er moest met de rechterhand geschreven worden.
Misschien ligt het ook aan de school.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ok, I stand corrected dan. Mijn vader is 66 en zei dat hij zich niet kon herinneren dat het in zijn tijd nog voorkwam, wel inderdaad geforceerd rechts moeten schrijven.
Ja, dat zal goed zijn voor de geestelijke ontwikkeling van dat kind inderdaad.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Voor het oog van dat kind die moeder helemaal lens trappen. Dan is dat stukje 'fout voorbeeld' wel weer gerectificeerd, me dunkt.
Wellicht verwar je autochtoon met allochtoon, blijkbaar gaan er wel degelijk tokkies naar Ouderkerk.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof die in Ouderkerk a/d Amstel naar school gaan
Een moreel verdedigbare uitleg van actie-reactie. Leert zowel dat kind als die moeder het gelijk af, 2 flies in one hit you know.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, dat zal goed zijn voor de geestelijke ontwikkeling van dat kind inderdaad.
Alles wordt je bijgebracht door je ouders idd.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:22 schreef marcb1974 het volgende:
Ach, het is in ieder geval duidelijk waar het kind zijn/haar gedrag van heeft
Mijn oude basisschoolleraar deed dat, nu is hij ontslagen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vroeger sloeg de leraar met een lineaal. Als je dat nu doet als leraar zijnde zit je 5 jaar te brommen tussen de pedofielen en moordenaars.
lolquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mijn oude basisschoolleraar deed dat, nu is hij ontslagen.
Ook heeft hij een keer een blauw oog opgelopen omdat hij de verkeerde jongen een harde klap in het gezicht gaf. Niet alle vaders zijn even lief, bleek.
Die vent spoorde niet. Als hij ooit vermoord wordt kunnen ze het halve dorp ondervragenquote:
de kans is juist extreem groot dat het kind juist met een 'corrigerende' tik en veel geschreeuw is opgevoed. het ligt ook in lijn met het gedrag van de moeder. de appel valt niet ver van de boom, dus dat kind weet (helaas) ook niet beter; met als resultaat dat zelfs een schoolreisje al moeilijk wordt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:09 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat komt ervan als je kinderen niet meer mag opvoeden met corrigerende tikken.
het was zeker ook een pedo?!quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die vent spoorde niet. Als hij ooit vermoord wordt kunnen ze het halve dorp ondervragen
Leuke trollreactie.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:53 schreef JeMoeder het volgende:
Baarmoeder verwijderen uit dit spook aub. Dit soort mensen horen zich niet (verder) voort te planten.
De meeste mensen die ik ken die op een priveschool hebben gezeten zijn of licht autistisch, of presteren zo slecht dat ze eigenlijk van school moeten maar het geld van hun ouders hun de uitkomst biedt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
komt door openbare scholen
op mijn priveschool heb je hier geen last van
neequote:
quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Odaiba het volgende:
Dit wijst op een toenemend verval van beschaving. In een beschaafde samenleving gebeurt dit niet.
dat zit ik al heel snel, gratis geld heujjjjjjjquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:24 schreef hugecooll het volgende:
Ook gewoon zo toegetakeld worden dat je hevig geschrokken thuiszit
Het is zo goed als onmogelijk om een kind van school te sturen. Het lukt je eigenlijk alleen als je een andere school bereid vindt om de leerling aan te nemen - en daar zullen ze in dit soort situaties bepaald niet om zitten te springen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet dat dat kind gewoon op school mag blijven. Ze zoeken maar een andere school zou ik zeggen.
Het bestaan van idioten binnen een samenleving zegt iets over die samenleving als geheel? Volgens mij is er dan in jouw schoolcarrière ook iets misgegaan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Odaiba het volgende:
Dit wijst op een toenemend verval van beschaving. In een beschaafde samenleving gebeurt dit niet.
In dat geval heeft China nog geen seconde aan beschaving gekend.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Odaiba het volgende:
Je mag China best een keer weglaten hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:23 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
In dat geval heeft China nog geen seconde aan beschaving gekend.
Pauperland.
Heeft je vader mazzel gehad. Op die scholen waren ze meer van de interne stokslagen..quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien ligt het ook aan de school.
Mijn vader zat op een roomskatholieke school.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Heeft je vader mazzel gehad. Op die scholen waren ze meer van de interne stokslagen..
Ooit gehoord van een incidentquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef Odaiba het volgende:
Vroeger was alles beter, toen hadden we Asterdorp in Amsterdam Noord, een wijk voor "asocialen", met een muur er omheen en een opzichterquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:01 schreef -AMG- het volgende:
Misschien tijd voor getto's te realiseren en dan kan dit soort volk lekker met elkaar vechten.
Dan zal harvest zijn vader wel op een katholieke school met priester hebben gezeten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ok, I stand corrected dan. Mijn vader is 66 en zei dat hij zich niet kon herinneren dat het in zijn tijd nog voorkwam, wel inderdaad geforceerd rechts moeten schrijven.
dat klopt nietquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:56 schreef doge het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken die op een priveschool hebben gezeten zijn of licht autistisch, of presteren zo slecht dat ze eigenlijk van school moeten maar het geld van hun ouders hun de uitkomst biedt.
tijdens wo2 was dat het vierde Juden Viertel van Amsterdam!quote:
Je kan iets pas een trend noemen op basis van onderzoek. Niet vanwege je onderbuikgevoel.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:52 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het is een trend en veel leraren willen dat dit eens serieus genomen wordt.
Wuif het probleem maar weg.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:36 schreef Zolder het volgende:
[..]
Je kan iets pas een trend noemen op basis van onderzoek. Niet vanwege je onderbuikgevoel.
Iets is niet ineens een maatschappelijk probleem omdat jij dat zegt, of omdat je drie of vijf of elf nieuwsberichten kan posten waarin iets gebeurt. Kom eerst maar eens met cijfers die aantonen dat dat probleem er is.quote:
Zie deze cijfers van het cbs:quote:
HahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:00 schreef Nemephis het volgende:
Hopelijk pakt justitie die ma aso zo hard mogelijk terug.
Jouw vader heeft vooral grote praatjes.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring zeggen dat mijn vader nooit praatjes heeft.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Jouw vader heeft vooral grote praatjes.
En het sneeuwde toen ook elke dag en elke bestemming was minstens 20km ver weg en het was altijd bergop fietsen om er te komen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nog steeds bang voor pak slaag?quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring zeggen dat mijn vader nooit praatjes heeft.
Maar ook in die tijden konden leraren (bijna) in elkaar gemept worden. Lees het boek van Ciske de Rat maar eens.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat een onzin. 50 jaar geleden werd er niet meer met linialen geslagen. Officieel is dit gebruik al in de 19e eeuw afgeschaft, maar in opa en oma's tijd wilde het nog wel voorkomen. Dan hebben we het eerder over rond 1920-1930. Maar het respect voor de leraar was ver daarna nog meer aanwezig dan nu.
Ah, dus omdat ik niet meteen SCHANDE roep betekent dat dat ik de actie goedkeur?quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:50 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen en willen niet accepteren dat bepaalde zaken vroeger beter waren.
Dat is al helemaal triest.quote:
Dus, omdat ik er een andere mening op na houd dan de jouwe ben ik triest? Kereltje ben je zeg.quote:
Je mening is vrij verwerpelijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dus, omdat ik er een andere mening op na houd dan de jouwe ben ik triest? Kereltje ben je zeg.
Met die mening ben ik het oneens.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je mening is vrij verwerpelijk.
Je wil een einde maken aan de onschendbaarheid van het menselijk lichaam. Niet een heel breed gedragen idee, zelfs niet in een aantal dubieuze regimes, en het zet vooral een deur open in een richting waar we absoluut niet heen willen.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:02 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Met die mening ben ik het oneens.
Dit wordt al lang gedaan hoor, want chemische castratie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je wil een einde maken aan de onschendbaarheid van het menselijk lichaam. Niet een heel breed gedragen idee, zelfs niet in een aantal dubieuze regimes, en het zet vooral een deur open in een richting waar we absoluut niet heen willen.
Daar komt nog eens bij dat het zelfs in dit geval niets oplost, aangezien je ook kinderen kan verkloten die je niet zelf hebt gebaard. Nee, laten we hier maar niet aan beginnen.
Jamaar, jamaar, die nuance! Dat is moeilijk op FOK hoor!quote:Op woensdag 9 september 2015 09:47 schreef Sarasi het volgende:
Mijn basisschool had ook zo'n oude stempel 'respecteer mij' leerkracht voor groep 5/6 staan. Stond erom bekend leerlingen te intimideren en tikken uit te delen. Dus toen ik nog een lief hummeltje was en naar groep één ging, is mijn vader bij het schoolbestuur gegaan. Die heeft zich daar eerst naar binnen gewerkt en toen die knakker eruit gewerkt, voordat ik in groep vijf terecht kwam. Stiekem vind ik dat nog steeds een vrij geniale actie.
Een leerkracht in elkaar meppen omdat je zoon zich dusdanig misdroeg dat je man hem moest komen ophalen is natuurlijk compleet van de pot gerukt.
Dat strookt niet helemaal.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:54 schreef HSG het volgende:
'Ze liep op de docente af en heeft haar volledig in elkaar gemept.'
[...]
de juf heeft 'een behoorlijke kale plek op haar hoofd en een verwonding aan haar wang'.
Het is bijzonder lastig om als openbare school een kind te weigeren / van school te sturen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet dat dat kind gewoon op school mag blijven. Ze zoeken maar een andere school zou ik zeggen.
Grapjas...quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:03 schreef Fer het volgende:
Ouderkerk, zelfs Amsterdam Zuidoost is nog beschaafter.
Het kan wel kloppen. Tot eind jaren 70 werd er nog in de eerste twee klassen met een potlood en kroontjes pen(inkt) geschreven. Dit om je handschrift op peil te krijgen. Daarom werd je verplicht met rechts te schrijven. Inkt droogt niet snel en schreef je met links dan gebeurde het te vaak dat je met de hand over de pas geschreven letters veegde. Dat gaf vlekken. Daarom was het verboden met links te schrijven. In dorpen had je ook nog gescheiden jongens en meisjes lagere scholen. En ja ik werd met een liniaal op de handen getikt(niet hard) en moest verplicht rechts leren schrijven. En als linkspoot heeft dit tot gevolg dat ik alles links doe maar met rechts nog altijd schrijf. Maar het gekke is dat mijn handschrift er zeer goed uit ziet. Desondanks is mijn spelling bizar. Maar ik had dan ook de grootste hekel aan het vak Nederlands.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:03 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Jouw vader heeft vooral grote praatjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |