abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156154676
Basisschool is inderdaad wel een dingetje met tweelingen. Ik heb voorlopig aangegeven dat ik wil dat ze samen in een klas starten, maar alles is gelukkig bespreekbaar op school. Ik begin nu te merken dat S steeds vaker dingen voor T oplost en regelt. T laat het allemaal maar gebeuren, die is gewoon heel makkelijk en vindt het wel prima dat alles geregeld wordt. Als dit zich blijft ontwikkelen kan ik me voorstellen dat ik ze toch liever apart laat starten, omdat T ook eigen vriendjes moet maken, eigen klusjes op moet knappen etc. Gelukkig heb ik nog 2.5 jaar om daar een mening over te vormen. :)
  woensdag 16 september 2015 @ 21:37:41 #277
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156154867
En in 2.5 jaar kan een hoop veranderen :Y
Wij gaan de 30e bij de basisschool kijken en inschrijven. Moest voor 1 oktober dus mooi op tijd :').
pi_156155206
Spannend wel! Ik weet nog wel dat wij voor Lies gingen kijken toen ze net 2 was. Ik vond het leuk en verschrikkelijk tegelijk, ik was er eigenlijk nog niet aan toe op dat moment. De gedachte dat mijn meisje naar die grote boze school zou moeten maakte me echt een beetje verdrietig. Maarja we moesten wel, want anders hadden we kans dat er geen plek meer zou zijn. En achteraf snap ik echt niet waar ik me toen zo druk om maakte. :') Nu met T en S heb ik dat gevoel gelukkig helemaal niet.

Succes de 30e. Gaan jullie tijdens schooltijd of erna?
  woensdag 16 september 2015 @ 21:50:27 #279
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156155460
Ik vind het ook wel een flinke stap. Het idee dat mijn mannetje daar ook rond gaat lopen.. O+
Maar we willen het liefste voor hij 4 is verhuizen naar het Westland, dus dit is puur 'voorhetgevaldat' :+.

We gaan sowieso tijdens schooltijd. Altijd fijn om even in de klassen te kijken.
pi_156155606
Scholen? Jeetje, daar wachten wij nog even mee hoor :) Hier is er een overschot aan scholen en een tekort aan kindjes. Dus dat loopt wel los….wel geinformeerd bij een Jenaplan school maar dat was toevallig omdat de directrice een massageclient is :D Daar is nog plek iig en pas rond het 3e jaar inschrijven gaf ze aan dus we hebben nog even….
pi_156155651
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:21 schreef GotC het volgende:
Herkenbaar Franny, vooral wb kunstjes voordoen. Gelukkig had T. er geen zin in en geloofde ze me op m'n woord. :').
Overigens maak ik me dankzij het CB dus al maanden druk om nauwelijks-pratende-T.
Is toch van de zotte eigenlijk 8)7
Goed zeg, die cursus, Nikki. Je haalt er vast wel iets nuttigs uit!

Wij hebben ook binnenkort afspraak op een basisschool.. Best gek hoor.
Het is inderdaad te zot dat je je dankzij het CB druk maakt. Komt echt vanzelf allemaal in orde. Alleen lekker niet op commando. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156155777
25 september hebben we de afspraak bij het cb!
De enige vrijdag in 2015 dat ik werk :') :') :') :') :') :') :')
Morgen maar ff andere afspraak maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156155813
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:50 schreef GotC het volgende:
Maar we willen het liefste voor hij 4 is verhuizen naar het Westland, dus dit is puur 'voorhetgevaldat' :+.
Oh echt? Daar ben ik opgegroeid. Dochter van een tuinder, en mijn hele familie woont er nog. Waar willen jullie heen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 16 september 2015 @ 22:11:09 #284
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156156424
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Oh echt? Daar ben ik opgegroeid. Dochter van een tuinder, en mijn hele familie woont er nog. Waar willen jullie heen?

SPOILER
Daar zou ik ook niet willen wonen eerlijk gezegd. Krijg altijd een onprettig gevoel als ik er ben, gek genoeg. :?
Wij komen oorspronkelijk uit Naaldwijk en Poeldijk, dus die 2 hebben onze voorkeur. Maargoed, eerst ons eigen huisje verkoopklaar maken ;)
pi_156162060
Soesa, gefeliciteerd met je dreumes *O*

Leuke traktatie Razz! Hoe vond A het vieren op de opvang? Hebben ze wel foto's gemaakt?

Scholen :o ik wordt er de laatste tijd steeds over aangesproken... Binnenkort toch maar wat actie ondernemen :{ wanneer zijn de open dagen meestal, als in welk gedeelte van het jaar?
Ik verwacht trouwens dat het gewoon 1 van de 2 scholen gaat worden die op loopafstand van ons huis liggen :+

Vandaag al vroeg op pad voor een congres. We kwamen er begin deze week pas achter dat het kdv een studiedag had vandaag. (Niet hun schuld, we waren het zelf vergeten :') ) Gelukkig kon m'n sm invallen. Die ligt nu gezellig te slapen op F's kamer :D
pi_156162231
Soesa *O* Gefeliciteerd!
Wij gaan gewoon voor een rondleiding tijdens schooltijd Fazz, hier kan dat eigenlijk altijd als je maar een afspraak maakt. Ik weet niet eens of ze open dagen hebben op de basisschool, op de school van mijn vrouw iig niet.
Wij zitten nu nog in de fase: is een peuterspeelzaal leuk? En komt dat dan ipv KDV?
Nikki, wat fijn zo'n cursus, ik wist niet dat ze dat hebben maar eigenlijk heel logisch. Je moet echt aan andere dingen denken als je een tweeling hebt lijkt mij. En wat een heerlijke puzzelfoto!
  donderdag 17 september 2015 @ 08:19:02 #287
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156162346
Gefeliciteerd Soesa, welkom met je dreumes *O*

Wij gaan sowieso voor de psz die bij de basisschool hoort. Maar T. gaat op dit moment ook niet naar een kdv of GO, dus makkelijke keus.
pi_156162376
Sac moet nog worden ik denk nog niet aan een school hoor.
Sidenote ze gaat gewoon naar dezelfde als d'r zus.
pi_156162431
Nog van harte Razz met je pluisje, gefeliciteerd Soesa met soesje en jompels voor L van Dyre die grote zus gaat worden O+ voor allemaal O+

Mijlpaal: gisteren drie wankele losse stapjes *O*
Andere mijlpaal: zondagavond langs de huisartsenpost om d'r kin te lijmen :X
  donderdag 17 september 2015 @ 08:28:18 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156162436
Dank jullie wel *O*

En hoi! Ik heb een dreumes. Zo ziet ze eruit:

Ze heet S.uze en ze kan al een heuleboel :P. Ze loopt los (al 1,5 maand), ze kan papa, mama, die, dat en 'boe' zeggen (dat laatste is als je vraagt 'wat zegt de koe'), ze kan al sommige vormpjes goed in de vormenstoof krijgen, ze kan al een pop een flesje geven en ze kan vooral heel goed speelgoed van haar zus afpakken :Y).

Ohjaaa, Dyre, ik had jou volgens mij nog niet gefeliciteerd! Van harte :D!
pi_156162448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:04 schreef exode het volgende:
Wij zitten nu nog in de fase: is een peuterspeelzaal leuk? En komt dat dan ipv KDV?
Ons KDV is ook een peuterschool. Ze werken er met de methode Uk en Puk en hebben zo ongeveer elke 6 weken een ander thema. Daarbij kun je denken aan herfst, mode (incl. modeshow van zelf beschilderde kleding), zindelijkheid, hatsjoe (over ziek zijn), texturen etc. Wat mij betreft voegt een peuterspeelzaal niets essentieels toe aan wat ze nu al aangeboden krijgen.
pi_156162468
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:28 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dank jullie wel *O*

En hoi! Ik heb een dreumes. Zo ziet ze eruit:

[ link | afbeelding ]

Ze heet S.uze en ze kan al een heuleboel :P. Ze loopt los (al 1,5 maand), ze kan papa, mama, die, dat en 'boe' zeggen (dat laatste is als je vraagt 'wat zegt de koe'), ze kan al sommige vormpjes goed in de vormenstoof krijgen, ze kan al een pop een flesje geven en ze kan vooral heel goed speelgoed van haar zus afpakken :Y).

Ohjaaa, Dyre, ik had jou volgens mij nog niet gefeliciteerd! Van harte :D!
De mijne is nog druk aan het oefenen met de meeste van die vaardigheden. Hopelijk lift ze mee met de nieuwe dreumessen die deze periode binnen komen stormen :)
  donderdag 17 september 2015 @ 08:47:35 #293
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156162654
Soesa, wat een leuke binnenkomer :D O+
pi_156163362
Wat leuk Nikki! Ons KDV heeft ook een PSZ maar het nadeel is dat ons KDV een dorp verderop is zeg maar (de A2 over). Nu boeit het nog niet maar als hij wat ouder is en vriendjes maakt is een PSZ (en KDV) dichterbij wel zo handig.

Wel een goede om te kijken bij een basisschool inderdaad dan is de overgang naar school ook minder groot denk ik.
pi_156170920
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:29 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ons KDV is ook een peuterschool. Ze werken er met de methode Uk en Puk en hebben zo ongeveer elke 6 weken een ander thema. Daarbij kun je denken aan herfst, mode (incl. modeshow van zelf beschilderde kleding), zindelijkheid, hatsjoe (over ziek zijn), texturen etc. Wat mij betreft voegt een peuterspeelzaal niets essentieels toe aan wat ze nu al aangeboden krijgen.
Hier hetzelfde verhaal, dus daar hoeven we niet over na te denken. Hoewel ik twijfel of het Uk en Puk is waar ze mee werken of iets anders.

Hallo Soesa, welkom met je dreumes! Gefeliciteerd *O*
pi_156172400
Hier ook Uk en Puk

Nog even een fotootje van de schrik van mijn leven afgelopen dinsdag }:|
Ik moet er NIET aan denken wat er was gebeurd als ik niet had gezien dat het lepeltje stuk de yoghurt inging terwijl F lekker zelf zat te knoeien met zijn yoghurt.

pi_156172781
Bah BE, dat is schrikken!! Dat heb ik (hier?) vaker voorbij zien komen van die lepeltjes.
pi_156176794
Hee die hebben wij ook! Van de kruidvat toch?

Hmm ...
pi_156176930
Razz en Soesa! Tof dat jullie er ook zijn!

Oeh BE, dat is inderdaad schrikken zeg,,, Ik herken die lepeltjes helemaal niet... Welke zijn het? Wij gebruiken hier de plastic lepeltjes die we van blue band thuis hebben gehad. Fijne dingen wel.

Oh en basisschool... Toevallig begon een collega er vorige week over tegen mij. Hoe ik dat deed met school en gastouder. Gastouder woont hier 10 minuten rijden vandaan, terwijl er 2 basisscholen hier zowat om de hoek zitten.... En misschien willen we ook gaan verhuizen.... Een hoop om over na te denken dus. En dan terwijl ik er eigenlijk totdat die collega erover begon er nog geen minuut over nagedacht had :')

En ik had dus bunnies schoentjes gekocht... Nou, ik heb ze weer omgeruild :') De zool vond ik toch niet echt flexibel genoeg... Nu heb ik leuke laarsjes met flexzool van jochie!. Die zijn veel beter voor nu.

Ik ben niet echt een primark-fan, maar ik moest even een broekje en wat sokjes hebben voor Nora. Ik ging weg met een tas vol kleding. Ik kon me gewoon niet beheersen :@ Zoveel leuke kleertjes O+
pi_156177331
Deze zijn van Nuby, warmtegevoelige lepeltjes, 3 in een pak.
Gebruik ze als F zelf eet omdat het met andere lepeltjes vaak niet lukt doordat die te groot zijn om goed zelf in zijn snaveltje te stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')