abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155909667
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:16 schreef Molurus het volgende:
Ik snap deze vijandigheid geheel niet. Maar ik wens je succes met je topic.
Ik snap de relevantie niet.
pi_155909696
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:19 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik was geinteresseerd in de oorsprong en achtergrond van de tekst in de OP.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155909786
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:19 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik wel, je komt met 'all guns blazing' binnenzetten, dat overstemt je stelling nogal. Neem wat afstand, slaap er een nachtje over, dit is een forum geen chatbox.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155909836
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:19 schreef Molurus het volgende:
Ik was geinteresseerd in de oorsprong en achtergrond van de tekst in de OP.
Ok, op PF gebeurd er niks. Er is amper een ziel die daar actief is
pi_155909897
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:22 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik wel, je komt met 'all guns blazing' binnenzetten, dat overstemt je stelling nogal. Neem wat afstand, slaap er een nachtje over, dit is een forum geen chatbox.
Het is oog geen chat, ik dacht dit ik behoorlijk mijn stelling had onderbouwd.De rest is toch niet relevant?
pi_155912837
Ah, een islambasher waar verder niet echt mee te spreken valt. Ik haak af! Fijn leven verder! :W
Ja doei.
pi_155913152
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:16 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe kan het dan dat er toch echt ladingen en ladingen moslims zijn die het prima naar hun zin hebben in Nederland, die netjes elke dag naar het werk gaan, de buurman en buurvrouw groeten, gewoon hun vrouwelijke collega's een hand geven, niet tegen het homohuwelijk vechten, en ga zo maar door? Dat zijn me toch een boel mensen, die een geschrift wel kennen en gebruiken, en hun god willen plezieren met het beste wat zij kunnen doen in een moderne wereld, een moderne wereld waar zij in meegaan.

'De Islam' bestaat niet, en kan dus op zich niet niet of wel herenigbaar zijn met wat dan ook. Het zijn de mensen die starrig letter voor letter vasthouden aan een geschrift (en zelfs daarvan de interpretatie) die het nieuws halen, zelfde geldt voor christenen (de liefjes van westboro bijvoorbeeld). Jij ziet 'de islam' als iets wat halsstarrig aan het boek vasthoudt, letter voor letter, terwijl er genoeg moslims zijn die zich 100% moslim voelen en zich zo rekenen, die zich in hun eigen interpretatie van het boek in de samenleving begeven en er prima in slagen om met andere mensen door een deur te komen.
Ja, die zijn er ook. Het gevaarlijk alleen is dat ze radicaal kunnen worden en dat is het enige.
Maar vergis je mensen die de koran volgen in Arabische landen kunnen ook iets schijnheiligs hebben mede door het geloof. Gelukkig zijn ze allemaal niet zo, natuurlijk.
pi_155914204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ah, een islambasher
Nope, ik bash nergens. Quote een bash anders. Ik ben enkel realist.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 00:04 schreef motorbloempje het volgende:
aar verder niet echt mee te spreken valt. Ik haak af! Fijn leven verder! :W
Altijd leuk die egootjes die het te moeilijk wordt en dan zo afdruipen.

Er valt prima met mij te praten. Maar dan moet je wel een beetje moeite doen als je mijn stelling wilt ontkrachten. Met oneliners kom je niet ver in een discussie meestal. Maar ok doei
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:05:23 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_155915939
Ik wil deze thread nog wel een kans geven, als mensen dan met de inhoud willen engageren. Maar alarmistische open je ogen voor het gevaar posts worden hier niet gewaardeerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_155918839
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:05 schreef speknek het volgende:
Maar alarmistische open je ogen voor het gevaar
Je gaat me toch niet betichten van Islamofobie omdat ik een feitelijke vaststelling doe?
pi_155919185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:05 schreef speknek het volgende:
Ik wil deze thread nog wel een kans geven
Ik heb nog een vraagje aan je. Zou ik van Fok de ruimte krijgen om de visie van Adolf Hitler te verdedigen(Mein Kampf)? Zo ja, prima. Niet dat ik daar ook maar enige behoefte voor voel hoor!!

Echter ben ik wel benieuwd naar je antwoord.
pi_155919389
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:33 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik heb nog een vraagje aan je. Zou ik van Fok de ruimte krijgen om de visie van Adolf Hitler te verdedigen(Mein Kampf)? Zo ja, prima. Niet dat ik daar ook maar enige behoefte voor voel hoor!!

Echter ben ik wel benieuwd naar je antwoord.
:')
pi_155922028
Ts, je wordt in Nederland al gauw een Islam basher genoemd. Heb je ooit hier iemand een Christendom basher genoemd zien worden?

Uiteraard niet.

Meer dan 1/3 van de Europese Moslims is voor de Sharia. Sharia is Islam. Er is 1 Islam. IS is Islam. Er bestaat geen gematigde Islam.

Islam kan niet samen met democratie nee. Omdat geloven en regering niet samen gaan.
Vroeger dwongen de christenen iedereen hun geloof. Het evangelie werd keihard door de bekken van de Joden, de heidenen gestouwd. Bij de Maya's. Mensen belanden op de brandstapel als je maar anders geloofden of niet.

De 80 jarige oorlog. Vele miljoenen mensen hebben de dood gevonden. Wat dat betreft is ISIS nog een eitje met wat het Christendom heeft veroorzaakt.

Het belangrijkste is dat de waarheid verteld moet worden. Het verdedigen van de Islam zal de moslims helaas niet helpen.

Een oude post van mij:

Isis moet gestopt worden. Ja absoluut. Want Isis is een gevaar voor elke land. Het is gevaar voor de evolutie van de mensheid. Maar het is niet. En ik herhaal : niet het probleem van het Westen! Het is de verantwoordelijkheid van de moslims en Arabieren . Egypte , Jordanie, UAE en de rest zijn militair bekwaam genoeg om dit af te handelen.

Als het Westen mee bemoeit creert het meer chaos. En waarom? Omdat het op die manier de illusie van het 'Westen versus de Islamitische landen in stand houdt. Zo houdt je de waan van Islamitische landen wel wakker " het Westen is onze vijand"

Zoals ik al eerder heb gezegd. In Libie en in Jemen heerst er een stammen conflict. Geen politiek conflict. De Islamitische staat is het Soenitisch verzet tegen de overheersing en vervolging door minderheid Sjiitische moslim in Irak en de regerende Alawieten in Syrie

Het probleem is hier niet het Westen. Zolang moslims weigeren een sterke en agressieve houding tegen het terrorisme te nemen, moeten ze de verantwoordelijkheid voor de aanhoudende wreedheden dragen.
Slechts 25 procent van de moslims in de wereld spreken, lezen of schrijven Arabisch, dus ze kunnen de Koran niet eens begrijpen en daarom ook veel minder bekritiseren. Ze citeren 5x per dag uit de Koran. Zonder te weten wat ze zeggen. En wat het betekent.
Ze zijn geindoctrieerd vanaf hun geboorte dat ze hun religieuze leiders niet in twijfel trekken en diegene die dat uberhaubt proberen worden eruit gekickt. Belachelijk gemaakt en geslagen.

Gelukkig al het nieuws uit Noord Afrika en het midden oosten wordt het gebied beetje bij beetje uit de middel eeuwse tijdperk gehaald.

Na de val van het Romeinse rijk viel de Christelijk kerk uiteen in een socio polititieke theocratie net zoals de Islam. Alleen priesters hadden een bijbel. En een aantal van hen kon het lezen. Voor christenen (zoals moslims) begon er een leven van dogmatische onderdrukking door menselijke doctrines.

Toen Marin Luther zijn 95 stellingen aan de deur van de All Saints kerk nagelde klonk zijn hamer door geheel Europa. https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Ninety-Five_Theses

De reformatie was begonnen. Had uiteraard sneller gegaan als er al sociaal media beschikbaar was. Dit hadden de kerkleiders niet kunnen tegenhouden.

Islamtische politieke regimes kunnen dit niet overleven nu. Ze kunnen de sociaal media niet aanvechten. Ze kunnen mensen die via media en kennis bevrijd zijn niet meer onderdrukken. Meer dan 14 eeuwen lang zat de islam gehurkt binnen torenhoge muren van isolement en onwetendheid. Maar de informatie en technologie die wij nu hebben zal dat verbrijzelen. En dan zal de leugens 1 voor 1 net zoals steen gaan afbrokkelen.

1 van de grootste leugens dat de Islam de wereld in houdt en langzaam steeds minder stand houdt in de wereld is het geloof dat er een verschil is tussen radicaal en moderne Islam. Dat is niet waar. Islam is 1

De ander is de aard van Mohammed. Vandaag de dag zijn er meer dan 1,5 miljard moslims die Mohammed volgen. Een man die zij niet kennen. De moderne Mohammed is gecreerd door hen.
De echte Mohammed onderdrukte mensen. Kruisigde vrouwen en mannen en slachtte iedereen af die hem in de weg stond.

Al die Islamtische leiders (zoals die Gadafi , Mubarak) of Ahmedinijad die hun macht kreeg vanuit de Islam. Ze waren hetzelfde onderdrukker als Mohammed , Abu Bakr en Abdul Majid.

Maar moslims begrijpen het niet. Ze denken (net zoals moslim broederschap leider ooit zei) " de oplossing voor de problemen is terug te keren naar de Islam"

Ze willen verandering maar begrijpen niet dat het systeem dat ze haten van de Islam komt snappie? dus een visuele cirkel. Er moet een revolutie komen en niet tegen de regeringen maar tegen de Islam zelf. Net zoals dat bij het christendom EN Jodendom is gebeurd.

Jonge mensen nu anno 21 eeuw zijn boos. Jonge moslims in Europa. Jonge moslims in Noord Afrika. Ze zijn in de war. Een generatie vol verwarring. Ze zijn boos en hongerig om politieke overheden omver te werpen (zie Egypte , zie Libie, zie Irak)

Maar ze moeten begrijpen dat hun ware gevecht niet tegen de systemen van de politiek zijn maar tegen de IDEOLOGY die deze systemen hebben voortgebracht. Alleen wanneer Mohammed en de Koran bloot gelegd wordt zullen de mensen van noord Afrika en het midden Oosten in vrijheid kunnen leven. En als de moslims die verlicht zijn falen om deze mensen te bereiken met de waarheid zullen deze jonge gefrusteerde moslims opnieuw bouwen aan de meest vreselijke regimes dan dat ze in eerste instantie hadden neergehaald.

Kijk naar Egypte. Mubarak weg. En wat komt er voor in de plaats? Kijk naar Irak. Wat is er voor in de plaats gekomen? Moslims moet de waarheid verteld worden. Want de ene onderdrukking maakt plaats voor de andere (nog ergere) onderdrukking. Omdat men denkt dat de politieke regeringen hun vijand zijn. Maar ze weten niet dat die politieke regeringen door de ISLAM is neergezet.

Als christenen Jezus en zijn boodschap zouden begrijpen dan zou de wereld heel anders eruit zien. En wanneer de moslims het bedrog dat hen onderdrukt heeft voor eeuwen inzien zullen zij eindelijk de wereld gaan kijken op een andere manier.
Dan krijgen zij , de moslims, ook eindelijk de kans om als vrije mensen te gaan leven. Een kans om onder die onderdrukking vandaan te komen. En de leiders die dan voortkomen uit die vrije mensen zullen mensen en hun volk stimuleren en hen beschermen van hun vrijheden.

Net zoals hier in het Westen. Liberte, egalite, fraternite. Vrijheid gelijkheid en broederschap.

Als moslim de ware aard van de Islam en de Islamtische wereld hebben geopenbaar zullen zij de ogen moeten openen van de rest van de wereld die deze Islam tolereert en de kans biedt om deze Islam voort te laten leven. Dan zullen de moslims deze mensen ook hun ogen moeten openen.

Net zoals dat bij christenen is gebeurd. Net zoals bij de Joden.

Als we samen de informatie van de revolutie en vrijheid brengen naar het midden oosten naar onze broeders en zusters zal het niet lang meer duren voor de Islam. Die al niet lang meer zal duren op deze manier. Maar dit is de verkeerde manier. Het midden Oosten zal veel erger worden omdat zij de kans niet krijgen om hun ogen te openen.

Mahmoud Ahmadinejad voorspelde het volgende : "de golf van de islamitische revolutie al snel de hele wereld zal bereiken."

Dat klopt.. Maar de wereldwijde revolutie zal zijn tegen de islam, niet die van de islam!! En dat is het probleem

Salaam :)
pi_155922412
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:43 schreef Szikha2 het volgende:
Ts, je wordt in Nederland al gauw een Islam basher genoemd. Heb je ooit hier iemand een Christendom basher genoemd zien worden?
Ja, en dat doet een discussie geen goed. Er moet over gepraat kunnen worden zonder dat trollen gelijk de discussie vervuilen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:43 schreef Szikha2 het volgende:
Uiteraard niet.
Jawel hoor, gristenen hebben er ook erg een handje van. Maar Islam is natuurlijk heden ten dage wel een veel "hotter" topic.

quote:
Meer dan 1/3 van de Europese Moslims is voor de Sharia
In principe ieder overtuigd Moslim is indirect voor sharia denk ik.

quote:
Islam kan niet samen met democratie nee. Omdat geloven en regering niet samen gaan.
Ja ik denk dat je daar geen mening over kunt hebben, ik denk dat je het gewoon kunt vaststellen aangezien democratie is gebaseerd op rechten vanuit het menselijke perspectief, religie maakt het mens zijn ondergeschikt aan een zelf ingenomen vooringenomen absolute waarheid die eigenlijk geen tegenspraak duldt.

quote:
Vroeger dwongen de christenen iedereen hun geloof. Het evangelie werd keihard door de bekken van de Joden, de heidenen gestouwd. Bij de Maya's. Mensen belanden op de brandstapel als je maar anders geloofden of niet.

De 80 jarige oorlog. Vele miljoenen mensen hebben de dood gevonden. Wat dat betreft is ISIS nog een eitje met wat het Christendom heeft veroorzaakt.

Het belangrijkste is dat de waarheid verteld moet worden. Het verdedigen van de Islam zal de moslims helaas niet helpen.

Een oude post van mij
Precies, men moet eens leren van de geschiedenis hoe gevaarlijk het is om religie met de mantel der liefde te bedekken. Het eens gaan zien voor wat het daadwerkelijk predikt! En dat is niet moeilijk, pak een bijbel of koran en lees wat er staat. Mein kampf verbleekt erbij.

quote:
. Er is 1 Islam. IS is Islam. Er bestaat geen gematigde Islam.

Er is 1 Islam in de zin van de Koran, de basis van elke Islamitische visie. Die Koran is al extreem genoeg, er zijn wel extremere Moslims die toevigingen doen aan de Islam/Koran die het extremer maken. Maar nogmaals, de Koraan is in zichzelf al vrij extreem.
quote:
Een oude post van mij

Isis moet gestopt worden. Ja absoluut. Want Isis is een gevaar voor elke land. Het is gevaar voor de evolutie van de mensheid. Maar het is niet. En ik herhaal : niet het probleem van het Westen! Het is de verantwoordelijkheid van de moslims en Arabieren . Egypte , Jordanie, UAE en de rest zijn militair bekwaam genoeg om dit af te handelen.
Maar die verantwoordelijkheid wordt nauwelijks genomen vanuit Islam. Toegegeven er zijn Islamitische stromingen die IS bestrijden, maar niet zozeer om wat IS vertegenwoordigt, maar het is meer een machtsstrijd.

quote:

1 van de grootste leugens dat de Islam de wereld in houdt en langzaam steeds minder stand houdt in de wereld is het geloof dat er een verschil is tussen radicaal en moderne Islam. Dat is niet waar. Islam is 1
In de zin van dat er 1 Koran is, en die is al erg extreem.

Men roept ook vaak "Islam is vrede". Naief nederland denkt dan "zie je wel? Je hoeft het niet te vrezen" en men stopt met denken en neemt het klakkeloos aan. Maar als je dan eens kijkt wat die vrede inhoudt? Dan is het duidelijk geen "Hippie" vrede, het is een totaal andere definitie van vrede dan dat de meeste niet Moslims hebben.

Islam streeft vrede na vanuit maar 1 perspectief. Wanneer iedereen is bekeert en er is maar 1 religie en 1 kalifaat, dan is er pas de Islamitische versie van vrede!!!
pi_155922621
quote:

Uiteraard niet.
Als ex-mod kan ik bevestigen dat dit in het verleden veelvuldig is gebeurd. Misschien wel vaker dan 'islam basher' omdat men gemiddeld weinig interesse heeft in de Islam in F&L.
pi_155925824
Islam is het beste wat de mensheid ooit is overkomen!
pi_155926273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:44 schreef Roberta_J het volgende:
Dat is duidelijk als je de stroom asielzoekers ziet. :)
pi_155926298
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Precies, men moet eens leren van de geschiedenis hoe gevaarlijk het is om religie met de mantel der liefde te bedekken. Het eens gaan zien voor wat het daadwerkelijk predikt! En dat is niet moeilijk, pak een bijbel of koran en lees wat er staat. Mein kampf verbleekt erbij.

[..]

Er is 1 Islam in de zin van de Koran, de basis van elke Islamitische visie. Die Koran is al extreem genoeg, er zijn wel extremere Moslims die toevigingen doen aan de Islam/Koran die het extremer maken. Maar nogmaals, de Koraan is in zichzelf al vrij extreem.

[..]

In de zin van dat er 1 Koran is, en die is al erg extreem.

Men roept ook vaak "Islam is vrede". Naief nederland denkt dan "zie je wel? Je hoeft het niet te vrezen" en men stopt met denken en neemt het klakkeloos aan. Maar als je dan eens kijkt wat die vrede inhoudt? Dan is het duidelijk geen "Hippie" vrede, het is een totaal andere definitie van vrede dan dat de meeste niet Moslims hebben.

Islam streeft vrede na vanuit maar 1 perspectief. Wanneer iedereen is bekeert en er is maar 1 religie en 1 kalifaat, dan is er pas de Islamitische versie van vrede!!!
Er zijn twee korans, de vredelievende mekkaanse en de geradicaliseerde medinese. Probleem is dat de chronologie zoek is in de koran, en moslims niet willen scheuren.
pi_155926299
tl;dr
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_155926316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:44 schreef Roberta_J het volgende:
Onderbouwen, niet maat wat roepen. Ga je nu dit topic ook verpesten om het te laten sluiten?

Waarom is deze gebruiker niet verwijderd na het gedoe in dit
F&L / waar het in de Islam echt om gaat
topic?
pi_155926400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:05 schreef HongKongPhoey het volgende:
Onderbouwen, niet maat wat roepen. Ga je nu dit topic ook verpesten om het te laten sluiten?
Ik geloof niet dat jij heel lang op fok blijft zonder ban.
pi_155926449
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:04 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Er zijn twee korans, de vredelievende mekkaanse en de geradicaliseerde medinese. Probleem is dat de chronologie zoek is in de koran, en moslims niet willen scheuren.
Er is maar 1 Koran, en dat is de verzameling van een periode van (ik meen uit mijn hoofd) 23 jaar in welke periode de wil van god(de Koran) aan Mohammed is geopenbaard. In deze periode waren twee periodes. De periode van Mohammed in Mekka (volgens mij) waar Mohammed het eerst verbleef waar de openbaringen zouden zijn begonnen, waarna hij verder getrokken is richting Medina. Daar kreeg Mohammed zogezegd nog meer openbaringen. In deze periode was er geen Koran, eerder een soort Sharia(wet van Mo), de Koran was er pas volgens het verhaal in de Islam na die 23 jaar.

VOlgens mij zat het ongeveer zo. En dat er twee Korans zijn in die zin is niet waar volgens mij. Er zijn wel meerder versies van de Koran geweest, maar dat heeft meer te maken met vertalingen en dergelijke.
pi_155926471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:10 schreef Roberta_J het volgende:
Ik geloof niet dat jij heel lang op fok blijft zonder ban.
Ik snap werkelijknniet dat jij er nog bent met dit gedrag. Kan er een mod ingrijpen AUB voordat deze persoon ook dit topic weer verpest?
pi_155927612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:13 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Er is maar 1 Koran, en dat is de verzameling van een periode van (ik meen uit mijn hoofd) 23 jaar in welke periode de wil van god(de Koran) aan Mohammed is geopenbaard. In deze periode waren twee periodes. De periode van Mohammed in Mekka (volgens mij) waar Mohammed het eerst verbleef waar de openbaringen zouden zijn begonnen, waarna hij verder getrokken is richting Medina. Daar kreeg Mohammed zogezegd nog meer openbaringen. In deze periode was er geen Koran, eerder een soort Sharia(wet van Mo), de Koran was er pas volgens het verhaal in de Islam na die 23 jaar.

VOlgens mij zat het ongeveer zo. En dat er twee Korans zijn in die zin is niet waar volgens mij. Er zijn wel meerder versies van de Koran geweest, maar dat heeft meer te maken met vertalingen en dergelijke.
Goed dan: er zijn twee Mohammeds: de vredelievende profeet in Mekka en de geradicaliseerde warlord in Medina.
pi_155927887
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Goed dan: er zijn twee Mohammeds: de vredelievende profeet in Mekka en de geradicaliseerde warlord in Medina.
Nope, er is een veroveraar Mohammed die meer macht kreeg door te zeggen dat hij door god de manier van leven zoals bedoeld door god ingefluisterd kreeg. Die veroveraar is natuurlijk niet zo fijn om te benadrukken vanuit Islamitisch perspectief, dus men benadrukt met name de "goede"kanten. En goede kanten kun je bij elk mens vinden als je het wilt vinden.

Het is meer het verhaal van een simpele man die analfabeet was die met een bepaalde visie mensen achter zich aan kreeg en ineens meer macht en onderwerping wilde en daardoor steeds extremer werd. Een machtswellusteling eigenlijk. Voor het profeet gedeelte ken ik geen enkel steekhoudend bewijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')