abonnement Unibet Coolblue
pi_162712983
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 00:37 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

ben wel geïnteresseerd als het de nieuwe editie is O+
het is de 9e druk uit 2014. Lijkt me nog redelijk up to date dus :P
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:10:02 #277
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162715547
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat krijg je in de eerste 2 lessen?

Flink veel oefeningen waaronder ook meteen behoorlijk lastige.
:Y Om een overzicht te krijgen welke oefeningen straks aan de orde gaan komen en om gevoel te krijgen hoe je de motor moet besturen.
Tics van je petten.
pi_162717096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:10 schreef nattermann het volgende:

[..]

:Y Om een overzicht te krijgen welke oefeningen straks aan de orde gaan komen en om gevoel te krijgen hoe je de motor moet besturen.
Voor welk bewijs ga je op? Veel blijven oefenen, dan komt het goed :P
pi_162717161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:10 schreef nattermann het volgende:

[..]

:Y Om een overzicht te krijgen welke oefeningen straks aan de orde gaan komen en om gevoel te krijgen hoe je de motor moet besturen.
Daarvoor is die uitwijk wel lekker. Lekker gooien met die fiets!
pi_162717561
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Daarvoor is die uitwijk wel lekker. Lekker gooien met die fiets!
Die heb ik laatst voor het eerst met m'n eigen motor gedaan. Dat gaat veel makkelijker! :')
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:02:37 #281
177940 Tunafish
met staart
pi_162718574
Uitwijkoefening doe ik bijna tien keer per dag met al die 'bestuurders' op de weg :') Laatste keer dat ik een halve draai of een achtje heb gedaan was daarentegen tijdens mijn AVB _O-
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:26:28 #282
286575 Roces18
Chef de party
pi_162719088
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:02 schreef Tunafish het volgende:
Uitwijkoefening doe ik bijna tien keer per dag met al die 'bestuurders' op de weg :') Laatste keer dat ik een halve draai of een achtje heb gedaan was daarentegen tijdens mijn AVB _O-
Inderdaad. Veel automobilisten rijden als halve gare en houden helemaal geen rekening met motorrijders, die denken dat het veredelde brommers zijn.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:51:56 #283
177940 Tunafish
met staart
pi_162719639
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Inderdaad. Veel automobilisten rijden als halve gare en houden helemaal geen rekening met motorrijders, die denken dat het veredelde brommers zijn.
Niet alleen met motorrijders, maar gewoon überhaupt niet met ander verkeer. De meeste mensen kijken alleen strak voor zich uit en zien niet verder dan dat ene voertuig voor ze en als je mazzel hebt kijken ze nog even snel naar links als ze gaan inhalen. Invoegen is altijd een lotto met dat soort lui, ik zie iedere dag weer zo'n uilskuiken een beetje snelheid maken om de snelweg op te gaan, om vervolgens op 80 te blijven hangen, naast een vrachtwagen uitkomen en dan op het laatst nog vol op het gas moeten om voor het einde van de invoegstrook voor die vrachtwagen te komen.

Mijn instructeur zei altijd dat je er vanuit moet gaan dat automobilisten je dood willen rijden, en je rijgedrag daarop aanpassen. Inmiddels ben ik erachter dat ze je niet zozeer omver willen rijden, maar gewoon rondrijden zonder welke aandacht dan ook voor wat er om ze heen gebeurt. Helaas ben je daar als andere verkeersdeelnemer onderdeel van.

Wat dat betreft zou ik tijdens mijn AVB nog wel iets meer willen hebben geoefend met methodes om dat soort figuren te ontwijken. Die uitwijkoefening is leuk, met 50 km/u even vijf meter opzij en dan weer doorrijden, maar met 120km/u is dat toch andere koek. Zelfde met mensen die plots op de rem trappen of hem van achter een vrachtwagen nog net even voor je gooien. Daarop anticiperen leer je wel tijdens de lessen, maar wat je nou daadwerkelijk moest doen is mij in ieder geval niet van tevoren geleerd. Eerste keer dat iemand zoiets flikte ben ik gewoon vol op de rem gaan staan :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_162719651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:02 schreef Tunafish het volgende:
Uitwijkoefening doe ik bijna tien keer per dag met al die 'bestuurders' op de weg :') Laatste keer dat ik een halve draai of een achtje heb gedaan was daarentegen tijdens mijn AVB _O-
Ik heb nog nooit hoeven uitwijken op de weg, eigenlijk. Ik kan met m'n nieuwe stuur best makkelijk een halve draai maken, dat vind ik dan wel weer handig in de stad. :D
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:53:46 #285
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162719674
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:55 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Voor welk bewijs ga je op? Veel blijven oefenen, dan komt het goed :P
Gewoon volwaardig motorrijbewijs A.
Tics van je petten.
pi_162719820
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:51 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Niet alleen met motorrijders, maar gewoon überhaupt niet met ander verkeer. De meeste mensen kijken alleen strak voor zich uit en zien niet verder dan dat ene voertuig voor ze en als je mazzel hebt kijken ze nog even snel naar links als ze gaan inhalen. Invoegen is altijd een lotto met dat soort lui, ik zie iedere dag weer zo'n uilskuiken een beetje snelheid maken om de snelweg op te gaan, om vervolgens op 80 te blijven hangen, naast een vrachtwagen uitkomen en dan op het laatst nog vol op het gas moeten om voor het einde van de invoegstrook voor die vrachtwagen te komen.

Mijn instructeur zei altijd dat je er vanuit moet gaan dat automobilisten je dood willen rijden, en je rijgedrag daarop aanpassen. Inmiddels ben ik erachter dat ze je niet zozeer omver willen rijden, maar gewoon rondrijden zonder welke aandacht dan ook voor wat er om ze heen gebeurt. Helaas ben je daar als andere verkeersdeelnemer onderdeel van.

Wat dat betreft zou ik tijdens mijn AVB nog wel iets meer willen hebben geoefend met methodes om dat soort figuren te ontwijken. Die uitwijkoefening is leuk, met 50 km/u even vijf meter opzij en dan weer doorrijden, maar met 120km/u is dat toch andere koek. Zelfde met mensen die plots op de rem trappen of hem van achter een vrachtwagen nog net even voor je gooien. Daarop anticiperen leer je wel tijdens de lessen, maar wat je nou daadwerkelijk moest doen is mij in ieder geval niet van tevoren geleerd. Eerste keer dat iemand zoiets flikte ben ik gewoon vol op de rem gaan staan :')
Dit. Laatst gebeurde het weer (eerste keer onderuit gegaan), en toen heb ik het wel prima kunnen oplossen, omdat ik het verwachtte en al eens had meegemaakt. Mij vertelde de instructeur altijd dat je dat soort situaties moet voorkomen in plaats van oplossen, maar dat is niet echt 100% realistisch. :')
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:01:39 #287
286575 Roces18
Chef de party
pi_162719826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:51 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Niet alleen met motorrijders, maar gewoon überhaupt niet met ander verkeer. De meeste mensen kijken alleen strak voor zich uit en zien niet verder dan dat ene voertuig voor ze en als je mazzel hebt kijken ze nog even snel naar links als ze gaan inhalen. Invoegen is altijd een lotto met dat soort lui, ik zie iedere dag weer zo'n uilskuiken een beetje snelheid maken om de snelweg op te gaan, om vervolgens op 80 te blijven hangen, naast een vrachtwagen uitkomen en dan op het laatst nog vol op het gas moeten om voor het einde van de invoegstrook voor die vrachtwagen te komen.

Mijn instructeur zei altijd dat je er vanuit moet gaan dat automobilisten je dood willen rijden, en je rijgedrag daarop aanpassen. Inmiddels ben ik erachter dat ze je niet zozeer omver willen rijden, maar gewoon rondrijden zonder welke aandacht dan ook voor wat er om ze heen gebeurt. Helaas ben je daar als andere verkeersdeelnemer onderdeel van.

Wat dat betreft zou ik tijdens mijn AVB nog wel iets meer willen hebben geoefend met methodes om dat soort figuren te ontwijken. Die uitwijkoefening is leuk, met 50 km/u even vijf meter opzij en dan weer doorrijden, maar met 120km/u is dat toch andere koek. Zelfde met mensen die plots op de rem trappen of hem van achter een vrachtwagen nog net even voor je gooien. Daarop anticiperen leer je wel tijdens de lessen, maar wat je nou daadwerkelijk moest doen is mij in ieder geval niet van tevoren geleerd. Eerste keer dat iemand zoiets flikte ben ik gewoon vol op de rem gaan staan :')
Klopt. Maar dat is ook een van de redenen dat ik mijn rijbewijs ben gaan halen. Als je op de motor zit ervaar je veel meer prikkels en ben je veel meer bezig met wat er allemaal om je heen is en gebeurt. In de auto is het soms alsof ik op de bank zit en een beetje sturen met 1 handje en dan kom ik er wel :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:07:38 #288
177940 Tunafish
met staart
pi_162719935
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:01 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dit. Laatst gebeurde het weer (eerste keer onderuit gegaan), en toen heb ik het wel prima kunnen oplossen, omdat ik het verwachtte en al eens had meegemaakt. Mij vertelde de instructeur altijd dat je dat soort situaties moet voorkomen in plaats van oplossen, maar dat is niet echt 100% realistisch. :')
Inderdaad. Leuk en aardig dat je in eerste instantie al niet in zo'n situatie zou moeten komen, maar het is geen perfecte wereld, poep gebeurt. Zou toch fijn zijn geweest als ze me hadden uitgelegd hoe ik kan voorkomen dat die poep mij alsnog raakt.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_162720021
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:07 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Inderdaad. Leuk en aardig dat je in eerste instantie al niet in zo'n situatie zou moeten komen, maar het is geen perfecte wereld, poep gebeurt. Zou toch fijn zijn geweest als ze me hadden uitgelegd hoe ik kan voorkomen dat die poep mij alsnog raakt.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:17:50 #290
37769 erodome
Zweefteef
pi_162720100
Oe, deze topic had ik nog niet gezien.

Vorige week mijn eerste les gehad, morgen mijn 2de.

Had nog nooit zelf gereden (wel achterop), ook geen schakelbrommer gehad ofzo, dus eerst moest ik om een huizenblok heen in z'n 1 en 2, steeds stoppen en wegrijden. Dat ging eigenlijk best makkelijk dus daarna gelijk de weg op om nog een 3 kwartier rond te rijden. Dat smaakte naar meer!

Heb zin in de les morgen, benieuwd wat we gaan doen. Hoop zo vaak mogelijk te lessen, want ik wil snel mijn rijbewijs. Zie me al helemaal samen ritjes gaan maken en kan niet wachten om mijn Duke naast zijn motor te zien staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162811641
Waarom kan ik de gashendel niet 'constant houden' tijdens de halve draai?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:19:03 #292
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162812029
Vorige week m'n theorie gehaald. 4 foutjes. Was m'n tweede poging dus dik tevreden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:02 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Waarom kan ik de gashendel niet 'constant houden' tijdens de halve draai?
Ik heb daar soms ook wat moeite mee, en mij werd verteld dat ik hem te krampachtig vast hou waarschijnlijk.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:19:08 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162812032
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:02 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Waarom kan ik de gashendel niet 'constant houden' tijdens de halve draai?
Omdat je lichaam draait draait je arm mee :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:53:09 #294
177940 Tunafish
met staart
pi_162812716
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:02 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Waarom kan ik de gashendel niet 'constant houden' tijdens de halve draai?
Omdat je je pols losjes moet houden. Als je arm beweegt, moet je pols niet met je arm meegaan, maar in dezelfde houding blijven. Je kunt proberen je duim op het vaste deel van het stuur te houden, schijnt te helpen. Mij hielp dat nooit zo, was dan meer bezig met de hand zo stil mogelijk houden dan op de bocht te letten :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_162813867
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:19 schreef Daywalk3r het volgende:
Vorige week m'n theorie gehaald. 4 foutjes. Was m'n tweede poging dus dik tevreden.

[..]

Ik heb daar soms ook wat moeite mee, en mij werd verteld dat ik hem te krampachtig vast hou waarschijnlijk.
Succes met het behalen van de rest! Heb je nog advies dat je wilt geven aan iemand die binnenkort een (eerste) poging doet tot het behalen van het theorie-examen? Ik zal proberen te letten op mijn grip.
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Omdat je lichaam draait draait je arm mee :)
Daar heb je uiteraard een punt. Wat het mij onder andere lastig maakt, is de relatief sterke acceleratie van een 'simpele draai'.

Is het de bedoeling de motor als het ware te laten hellen terwijl je jezelf recht houdt?



Ik ben niet de slimste; ik vraag me af wat er precies gebeurt bij gebruik van deze techniek/methode dat de draaicirkel van de motor kleiner wordt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:53 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Omdat je je pols losjes moet houden. Als je arm beweegt, moet je pols niet met je arm meegaan, maar in dezelfde houding blijven. Je kunt proberen je duim op het vaste deel van het stuur te houden, schijnt te helpen. Mij hielp dat nooit zo, was dan meer bezig met de hand zo stil mogelijk houden dan op de bocht te letten :')
Het krampachtig vasthouden zou wel eens in mijn nadeel gewerkt kunnen hebben. Bedankt voor de tip!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:02:05 #296
177940 Tunafish
met staart
pi_162814737
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Daar heb je uiteraard een punt. Wat het mij onder andere lastig maakt, is de relatief sterke acceleratie van een 'simpele draai'.

Is het de bedoeling de motor als het ware te laten hellen terwijl je jezelf recht houdt?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben niet de slimste; ik vraag me af wat er precies gebeurt bij gebruik van deze techniek/methode dat de draaicirkel van de motor kleiner wordt?
Motorbanden zijn, in tegenstelling tot die van auto's, bolvormig. Dus, hoe meer je naar de buitenkant van de band gaat, hoe korter de diameter daar is, en de band zal daar dus minder afstand afleggen dan in het midden van de band per keer dat 'ie rond gaat. Daardoor ga je naar links of rechts. Heb toevallig een tijdje geleden nog een grappige post daarover gelezen voor het spel Road Redemption, waarin ze precies dit wilden doen: http://www.roadredemption(...)FC-8A33-D1474A82E618
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:54:41 #297
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_162821987
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 13:32 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Succes met het behalen van de rest! Heb je nog advies dat je wilt geven aan iemand die binnenkort een (eerste) poging doet tot het behalen van het theorie-examen? Ik zal proberen te letten op mijn grip.

[..]

Daar heb je uiteraard een punt. Wat het mij onder andere lastig maakt, is de relatief sterke acceleratie van een 'simpele draai'.

Is het de bedoeling de motor als het ware te laten hellen terwijl je jezelf recht houdt?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben niet de slimste; ik vraag me af wat er precies gebeurt bij gebruik van deze techniek/methode dat de draaicirkel van de motor kleiner wordt?

[..]

Het krampachtig vasthouden zou wel eens in mijn nadeel gewerkt kunnen hebben. Bedankt voor de tip!
Zo draai je het makkelijkst ja!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_162847070
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:02 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Motorbanden zijn, in tegenstelling tot die van auto's, bolvormig. Dus, hoe meer je naar de buitenkant van de band gaat, hoe korter de diameter daar is, en de band zal daar dus minder afstand afleggen dan in het midden van de band per keer dat 'ie rond gaat. Daardoor ga je naar links of rechts. Heb toevallig een tijdje geleden nog een grappige post daarover gelezen voor het spel Road Redemption, waarin ze precies dit wilden doen: http://www.roadredemption(...)FC-8A33-D1474A82E618
Helder uitgelegd; bedankt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:54 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Zo draai je het makkelijkst ja!
Vooral een kwestie van oefenen waarschijnlijk. Bedankt voor de tip!


Is het 'vloeiend'/zonder schokken op- en terugschakelen ook een kwestie van gevoel? Komt daar dus vooral 'fingerspitzengefühl' bij kijken of zijn er vaak concrete handelingen die beginners niet of verkeerd doen?

Ik heb geen idee hoe bont je het schakelen kan maken, maar op twee wielen geniet zonder schokken schakelen wel de voorkeur neem ik aan.
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:18:04 #299
286575 Roces18
Chef de party
pi_162847581
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:02 schreef PleadingTheFifth het volgende:

Is het 'vloeiend'/zonder schokken op- en terugschakelen ook een kwestie van gevoel? Komt daar dus vooral 'fingerspitzengefühl' bij kijken of zijn er vaak concrete handelingen die beginners niet of verkeerd doen?

Ik heb geen idee hoe bont je het schakelen kan maken, maar op twee wielen geniet zonder schokken schakelen wel de voorkeur neem ik aan.
Sommigen kunnen heel snel schakelen, dus dat kan je zeker wel leren. Is in principe net zoals met de auto alleen geef ik misschien wat meer gas erbij, ik weet het niet :P Maar terugschakelen moet geen probleem zijn neem ik aan? Dat kan je gewoon keihard doorknallen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:58:57 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162848914
Gas los en koppeling in, schakelen, koppeling los en gas er op. En dan heel snel
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')