#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 14:21 |
![]() De Race op Spa-Francorchamps liet weer eens zien dat Formule 1 alles behalve saai is dit seizoen. Mercedes scoorde opnieuw de één-twee, maar dat was niet zonder slag of stoot. Achter hen knokte Romain Grosjean zich knap naar de derde plek, nadat Sebastian Vettel veel tijd verloor door een klapband. Max Verstappen eindigde na een fraaie inhaalrace op een achtste plek, na ook in Hongarije een mooie race te hebben verreden. Dit weekend vindt de Grand Prix van Italië plaats, op het Autodromo Nazionale di Monza. Als er geen gekke dingen gebeuren zal het opnieuw Mercedes zijn dat oppermachtig is. Net zoals Spa-Francorchamps is Monza een baan waar veel motorvermogen vereist is, iets wat de andere leveranciers missen. Toch is op Monza veel mogelijk, Sebastian Vettel won immers tijdens een zeiknat weekend in een Toro Rosso zijn eerste race. Vorig jaar was het Lewis Hamilton die de race won, na bij de start tot de vierde plaats te zijn teruggezakt. In de eerste ronden wist hij Kevin Magnussen en Felipe Massa weer voorbij te gaan en na de pitstops wist hij Nico Rosberg na een remfout in de eerste chicane te pakken. De laatste regenrace op Monza is alweer zeven jaar geleden, het is dus weer eens tijd. De huidige verwachtingen laten veel regen zien, vooral op zaterdag. Als het zondag met bakken uit de lucht komt kunnen we door de hoge snelheden een knotsgekke race verwachten, maar ook als het zondag droog blijft is er van alles mogelijk. Of we dit jaar weer een leuke race te zien krijgen, zullen we aanstaande zondag achter komen, als de race vlak na 14.00u van start gaat. ![]() ![]() FIA informatie Grand Prix van Italië ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 14:22 |
Mag hij nu helemaal niet meedoen? | |
Fer | zaterdag 5 september 2015 @ 14:22 |
Tes staat bij STR en ziet een monteur met een turbo achter de wagen staan, waar moet dit ding -look op zijn gezicht. | |
Nober | zaterdag 5 september 2015 @ 14:22 |
Verstappen. ![]() Zet er een met ervaring in. | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:22 |
Jammerlijk ![]() | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:22 |
In be4 alle haters die nu weer wat te zeiken hebben op Max. ![]() | |
Dos37 | zaterdag 5 september 2015 @ 14:23 |
jewah | |
King_Merc | zaterdag 5 september 2015 @ 14:23 |
Straf voor Toro Rosso lijkt me, (als je al straf voor een niet vastzittend wiel krijgt) | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:23 |
Mooi kijkje in de Renault keuken trouwens. Dat zie je niet vaak. | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 14:23 |
Verstappen krijgt nog meer penalties dan IJsland tegen Nederland zo ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 14:23 |
Jawel. Hij zat binnen de VT's binnen de 107 % dus laten ze hem wel starten. Alleen wel achteraan, omdat hij geen tijd gezet heeft. Dus na de rest met de penalty's. | |
alwaysonhold | zaterdag 5 september 2015 @ 14:24 |
Alsof max hier wat aan kan doen ☺️ | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:24 |
Button ook niet compleet amused ![]() | |
Nober | zaterdag 5 september 2015 @ 14:24 |
Ziet er veel mooier uit zo, tijd voor een regelwijziging. | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 14:24 |
Dat is dan ook wel wat gevaarlijker, in ieder geval minstens zo gevaarlijk. | |
alwaysonhold | zaterdag 5 september 2015 @ 14:24 |
Alsof Max hier wat aan kan doen, faler. | |
Zorro | zaterdag 5 september 2015 @ 14:24 |
Zo zie je maar weer dat ze dat plakband niet voor niks altijd op die auto plakken ![]() | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:25 |
In plaats van lui in de auto te wachten kon hij natuurlijk ook even netjes zijn helm afdoen en zijn teamcrew de schroeven aangeven. | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:25 |
ZIe je niet vaak zo, open en bloot, zag er wel mooi uit ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:25 |
Merc 1-2 Ferrari 3-4 dus. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 14:25 |
Als ze gewoon die auto normaal klaar hadden gehad, had ie mss nog 11de kunnen kwalificeren. Dat had alsnog enkele plekken op de grid gescheeld. ^ voor degene die riep dat het niet uit maakt dat ie geen tijd ging noteren. | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:25 |
Niet zo happen ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:25 |
Je kon wel goed zien waarom die motor bijna geen geluid maakt trouwens. Alles zit volledig dichtgestopt. | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:25 |
Met 20 plaatsen straf? | |
Patrice_Consigny | zaterdag 5 september 2015 @ 14:26 |
SO SHINY AND CHROME!![]() | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:26 |
Mwah, 11e is nogal heel erg naïef op deze baan met die auto... | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 14:26 |
Dit was Schumacher nooit overkomen | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:27 |
Met een koekenbakker als Rosberg is een 1-2 bij voorbaat nooit zeker. Als Ferrari redelijk in de buurt kan blijven kan er zomaar één tussen staan. | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:29 |
Button blijft toch wel een held. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 14:29 |
Oh, ik dacht dat hij er 10 had. Dus met goede kwali nog degenen met 5 en 10 plekken straf voor kon blijven. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 14:29 |
+dat je de motor/banden extra gebruikt. Ze staan nu gewoon op full race set up, beter zo, alleen jammer dat ie nu niet (denk ik?) voor Sainz, Mclarens en RBs staat. | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:30 |
1:23.3 vs 1:24.1. Daar kan makkelijk een Ferrari tussen. Misschien wel beide. | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:30 |
Wat ze op sky zeiden is dat er 2 motoren zijn gewisseld bij Max dus 20 plaatsen straf. Of ze moeten Ricciardo en Max door elkaar hebben gehaald. | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:30 |
Klopt, en wrsch P20 ja. Effectief P18 als we de manors even niet meetellen ![]() | |
Nober | zaterdag 5 september 2015 @ 14:30 |
Is Hamilton al kampioen? | |
Twieki | zaterdag 5 september 2015 @ 14:30 |
Max staat toch sowieso helemaal achteraan omdat ie geen tijd heeft neergezet? | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 14:30 |
Hamilton gaat Rosberg weer deklasseren | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:31 |
Die manors kunnen in de 1e bocht met een man of 5/6 achter zich nog wel voor wat spannende momenten zorgen denk ik ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:32 |
Dat was hij al na de eerste paar races. Ik denk niet dat er ook maar iemand is behalve hij die om het kampioenschap geeft. We willen nog wat mooie races zien en dat is het. We zullen moeten wachten op 2017. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 14:33 |
Wow wie was dat mooie Ferrari vrouwtje? | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:33 |
Arme Rosberg ![]() | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:34 |
Mooi om het publiek zo te zien. ![]() | |
ElmarO | zaterdag 5 september 2015 @ 14:34 |
Vrouw van Raikkonen. | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 14:34 |
ik zie renault niet met een update komen | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:35 |
Die denken vast dat ze de tokens kunnen bewaren voor bij lotus straks. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 14:35 |
Pole niet, maar voor Rosberg zou moeten kunnen | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 14:35 |
In Austin waarschijnlijk pas. | |
alwaysonhold | zaterdag 5 september 2015 @ 14:35 |
Mevrouw Raikkonen. Is gevallen voor zijn smooth talk ( lees: geld) | |
alwaysonhold | zaterdag 5 september 2015 @ 14:35 |
Klopt. Mercedes zal in 2016 ook makkelijk WK worden. | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 14:35 |
Nee, dat kan niet. Die moeten dit jaar gebruikt zijn, anders zijn ze die kwijt. Ze komen pas zo laat om een zo goed mogelijke wijziging door te voeren en daar volgend jaar profijt van te hebben. | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:36 |
Makkelijk. Ze komen er beide wel tussen als Rosberg niet iets weet te vinden. Lees trouwens net dat Rosberg terug moest naar de motor van Spa, dus Hamilton heeft wel wat voordeel. Desondanks mag je hem met de auto van Spa nog steeds veel dichterbij de Ferrari's verwachten. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:36 |
Tenzij Renault ineens met iets geniaals komt maar dat zie ik niet gebeuren. | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:36 |
No shit ![]() Het was ook sarcastisch bedoeld ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:36 |
Gaat trouwens weer een race worden waar we het moeten hebben van ongelukken, regen of exploderende banden voor wat spektakel. Racen gaat hem niet worden. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 14:37 |
Gaan de RB's en Sainz niet eens tijd neerzetten? lekker spannend weer | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 14:37 |
Ferrari's hebben ook een verbeterde motor. | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 14:37 |
gepland maar niet zeker kan ook een race of 2 later zijn en dan zeggen we gaan het niuet doen met nog 1 race te gaan en steken dat geld in hun zakken, hoeveel is het zeker dat ze lotus gaan/hebben overgenomen? | |
Patrice_Consigny | zaterdag 5 september 2015 @ 14:37 |
Sainz waant zich Senna, even de baan op voor 1 ronde, doet hij al het hele jaar. | |
Dos37 | zaterdag 5 september 2015 @ 14:37 |
al jaren zo op Monza | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 14:37 |
Neuh, er is gewoon geen energie meer om al die herrie te produceren, die wordt hergebruikt. Het is het uitlaatgeluid, en als je alle energie van de uitlaatgassen onder druk in de turbo weet te stoppen komt er helemaal geen geluid meer uit. | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:39 |
Ja, oké. Maar ze hadden nog een gat te overbruggen. Nu is het natuurlijk maar een wilde aanname van me, want ik heb geen idee hoeveel Ferrari precies heeft goedgemaakt ten opzichte van de oude Mercedes-motor, maar gevoelsmatig lijkt me dat Rosberg nog competitie moet kunnen bieden. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:39 |
Dat is natuurlijk niet waar, maar leuk geprobeerd. De MGU in de turbo zorgt voor het dubbele hergebruik en dus ook voor het grootste verlies aan geluid. | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 14:39 |
Dat is Monza toch al 20 jaar.. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:40 |
Klopt. Ondanks dat ik Ferrari fan ben zal ik er geen traan om laten als dit circuit verdwijnt. Ik zie ze liever naar Mugello gaan. | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:40 |
Laatste echt grote ongeluk met 10+ auto's is alweer een tijdje terug toch? | |
Fer | zaterdag 5 september 2015 @ 14:40 |
Slechte stream deze week, telkens dropouts. Eerste keer dit jaar dan wel.. | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 14:41 |
heeft gewoon geen zin om meer te doen. Zet hij een goed rondje met geluk en redt hij dmv een wonder de laatste 10, mooi, maar verder gewoon bandjes sparen. | |
Patrice_Consigny | zaterdag 5 september 2015 @ 14:41 |
Tering Sainz, slome drol. | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:42 |
Maldonado heeft er in één seizoen wel 10+ geraakt, maar meer dan 10 in één ongeluk is inderdaad al wat langer geleden. | |
ElmarO | zaterdag 5 september 2015 @ 14:42 |
Netjes van Ericsson. ![]() | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 14:43 |
twee x hulkenberg gehinderd in Q1, ben benieuwd | |
Fer | zaterdag 5 september 2015 @ 14:43 |
hahaha, je hebt gelijk. Vroeger ging op een bepaald moment de wastegate open en kwam er alsnog lawaai, zoals in de jaren 80. Nu niet meer. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 14:43 |
Maar alle veranderingen komen dus vanaf 2017? Wat is het perspectief voor volgend seizoen? Blijft alles wss hetzelfde? | |
alwaysonhold | zaterdag 5 september 2015 @ 14:43 |
Wat gaat er in 2017 ook alweer veranderen? | |
ElmarO | zaterdag 5 september 2015 @ 14:44 |
Daar zal hij waarschijnlijk wel een straf voor krijgen. Niettemin netjes van hem om die Sauber naar Q3 te rijden. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:44 |
Helaas vrij weinig, maar ik hoop dat Pirelli weg is en er weer fatsoenlijke banden komen. Verder aggressievere aero, meer mogelijkheden voor motorlayout en minder gezeik over brandstofbesparing. | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 14:45 |
Grotendeels wel ja, op wat sprongen na wanneer een team als Red Bull bijvoorbeeld met Mercedes zou gaan rijden. Qua motoren zal er weinig veranderen. Renault komt nog wel met een grote upgrade eind dit jaar, het is afwachten wat dat zal brengen. | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:46 |
Wat? Renault gaat de zuigers er eindelijk goed om in monteren? | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 14:49 |
Dat bedoel ik, hete lucht onder hoge druk kan een boel uitlaatpijp in trilling zetten en zo een bak herrie produceren. Als je een groot deel van die druk en warmte elders gebruikt hou je minder energie over om kabaal te produceren. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:50 |
Meh, de Porsche 919 heeft een 2 liter V4 met MGU op de turbo en maakt nog steeds veel meer herrie dan een F1 auto. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:51 |
Dat klopt, maar je leek te impliceren dat alleen een turbo genoeg is om alle geluid van een 1.6 V6 op 12k toeren te kunnen dempen. | |
ESF1Gamer | zaterdag 5 september 2015 @ 14:51 |
krijg die id niet ingevoerd ![]() Ik doe gewoon copy en paste | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 14:52 |
Ok, een 3 liter V6 dus ietsje groter maar nog steeds een flink kabaal. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 14:52 |
moet bij netwerk | |
Twieki | zaterdag 5 september 2015 @ 14:53 |
![]() Met dank aan Fokker89. | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 14:53 |
Rosbergs Mercedes is gewoon bagger dus. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 14:54 |
| |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 14:54 |
Toch een iets grotere inhaalslag met de Ferrari motor dan verwacht. | |
ESF1Gamer | zaterdag 5 september 2015 @ 14:56 |
Tot dat punt was ik gekomen. alleen dat kopieer ik de acestream hieronder en wil ik hem plakken. maar hij plakt hem gewoon niet. Zelf het intypen wil gewoon niet | |
Dagoduck | zaterdag 5 september 2015 @ 14:57 |
2 duizendste ![]() | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 14:57 |
staat er nog een punt voor of andere tekst? | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 14:58 |
Europese GP van 1997 lacht er om: ![]() | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 14:58 |
deze moet het zijn bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301f | |
Twieki | zaterdag 5 september 2015 @ 14:59 |
Lol, idd, SD code staat er tegenaan. ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 14:59 |
Nee, wat ik eigenlijk bedoelde was dat ingenieurs in principe blij zouden zijn met een helemaal stille motor omdat dat betekent dat ze alle energie kunnen aanwenden voor de aandrijving. Een turbo alleen is niet genoeg, maar zal in principe altijd een dempend effect hebben. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 15:00 |
Fair enough. Maar een helemaal stille motor is sowieso onmogelijk, energieverlies in de vorm van warmte heb je altijd. | |
Bitcoin_klo0n | zaterdag 5 september 2015 @ 15:01 |
maar wordt er dan niet gekeken naar de tienduizendste van een seconde? | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 15:01 |
Raikonnen P2 | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 15:01 |
Nice. | |
Bitcoin_klo0n | zaterdag 5 september 2015 @ 15:01 |
verrassend Lewis ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 15:02 |
Raikkonen voor Vettel, verrassend. Dat gebeurt niet vaak. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 15:02 |
Nee zover ging de meting volgens mij geeneens toen. Volgorde werd bepaald aan de hand van wie de tijd als eerste neergezet had. | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 15:03 |
Saai. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 15:03 |
Rosberg ![]() | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 15:03 |
Was eigenlijk in ieder kwalificatiedeel al de betere. In Q2 uiteindelijk niet omdat Vettel nog een extra ronde deed, maar over het algemeen was Raikkonen de betere vandaag. | |
Fir3fly | zaterdag 5 september 2015 @ 15:03 |
Rosberg heeft het al lang opgegeven. Die probeert het volgend jaar wel weer, hij weet ook wel dat Mercedes dominant blijft tot 2017. | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 15:04 |
rosberg heeft te horen gekregen dat hij volgend jaar eruit vliegt als hij niet verbetert en kan de druk niet aan? | |
Bitcoin_klo0n | zaterdag 5 september 2015 @ 15:04 |
hoeveelste start Max morgen? | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 15:04 |
Hij staat maar 28 punten achter. Hij hoeft maar 1x te winnen waar Hamilton uitvalt en keer er voor te finishen en hij staat er al boven | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 15:04 |
Laatste | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 15:05 |
Allerlaatste | |
Geralt | zaterdag 5 september 2015 @ 15:05 |
Kimi ![]() | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 15:05 |
is dat niet ricci? | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 15:05 |
tof voor het thuispubliek deze start wel. | |
Twieki | zaterdag 5 september 2015 @ 15:06 |
Die indruk heb ik ook ja. Ik vind 't verder wel opvallend tussen Hamilton en Rosberg als je kijkt naar vorig jaar. Toen was Rosberg in de kwalificatie de sterkere, maar liet hij 't liggen in de races. Hamilton heeft eind vorig jaar al gezegd dat hij zich qua kwalificeren moest verbeteren, en dat heeft hij nu gedaan. Daarom is hij nu niet meer te houden. | |
King_Merc | zaterdag 5 september 2015 @ 15:06 |
Epische kwalificatie was dat , tevens m'n eerste gp die ik echt gevolgd heb ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 15:07 |
Weinig bochten he, en met 0.05 maar liefst. | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 15:07 |
Raikonnen kan praten. ![]() | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 15:08 |
Drie keer exact dezelfde tijd is echt enorm bizar. Duizendste van een seconde... Het is als bliksem dat drie keer op exact dezelfde plek inslaat. | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 15:08 |
Mwa, gat was uiteindelijk klein, ik doel meer op het feit dat het vandaag niet verrassend is dat Kimi voor Vettel staat, gezien Q1 en Q2. | |
motorbloempje | zaterdag 5 september 2015 @ 15:10 |
hij is nu wel door zijn word count heen voor de rest van het seizoen denk ik... | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 15:11 |
Hij moet nog een interview zo geloof ik dus zal nog wat worden. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 15:12 |
Hij zit er echt bij als een robot op standby die Kimi ![]() | |
Zorro | zaterdag 5 september 2015 @ 15:12 |
Ik vind het nog waarschijlijker dat hij eruit vliegt als hij wel verbetert. Want Hamdasfsd Hamidsgnds... die ander zou eens niet winnen zeg. Dat kunnen ze bij Mercedes niet hebben natuurlijk. | |
ReQuiem83 | zaterdag 5 september 2015 @ 15:17 |
Renault gaat geen enkele upgrade meer uitbrengen dit jaar. Lotus moet zo hoog mogelijk eindigen zodat ze wat miljoenen naar binnen krijgen voor Renault ze koopt. En redd bull zo geïrriteerd is/raakt dat ze volgens jaar afscheid gaan nemen van Renault. Terwijl rb en str nog contract tot 2017 hebben en dus Renault moeten uitkopen en dus weer meer geld voor Renault. (Geruchten) | |
JeMoeder | zaterdag 5 september 2015 @ 15:18 |
Rosberg heeft de 'oude' spec nog. Waarmee hij toch het hele seizoen met gemak een halve seconde sneller was dan de Ferrari's. Ik vind het wel raar dat hij niet gelijk de upgrade heeft gekregen met Lewis. Lewis moet en zal kampioen worden, dat is nu wel duidelijk. | |
S95Sedan | zaterdag 5 september 2015 @ 15:18 |
Oh oh.. http://f1today.net/nl/nie(...)naultupgrade-in-2015 Die heeft hij gehad, die is van wat ik hoorde op sky kapot gegaan. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 15:19 |
Rosberg zat ook op de nieuwe spec voor dit weekend, maar moest terug naar de oude vanwege problemen | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 15:19 |
Onzin. Rosberg begon ook gewoon met de nieuwe motor aan het weekend, maar hij stuitte op technische problemen in FP3. Daarom ligt nu de vorige motor er weer in. | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 15:20 |
Vorig seizoen eigenlijk ook al, teveel kleine dingetjes en soms grote dingen die daarop wijzen. | |
JeMoeder | zaterdag 5 september 2015 @ 15:21 |
Ok, dat heb ik gemist. Excuses. | |
Rodawa | zaterdag 5 september 2015 @ 15:23 |
Welke grote dingen wijzen erop dat Hamilton wordt voorgetrokken bij Mercedes? Een paar jaar terug met Vettel/Webber was het in Silverstone heel duidelijk toen Vettel de betere voorvleugel van Webber kreeg, en Webber de oude, nadat de nieuwe van Vettel brak in de vrije training. Dat is duidelijk voortrekken. Zoiets kan ik me bij Mercedes niet herinneren. | |
ReQuiem83 | zaterdag 5 september 2015 @ 15:29 |
Edit: was al op geantwoord | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 15:34 |
De reactie na Spa vorig jaar, en het ontbreken van een reactie na wat dingetjes van Hamilton maakt voor mij de voorkeur van het team duidelijk. Ook altijd dat door het stof gaan van het team wanneer Hamilton een keer pech heeft. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze Rosberg stiekem een mindere auto geven. Het idee dat Vettel met Webber moest strijden voor de titel was dan ook vooral wensdenken van buiten het team. Intern was daar al lang duidelijk van wie ze het moesten hebben. Het was dan ook niet die voorvleugel die het verschil maakte. Nee, maar Mercedes is en veruit superieur, en claimt beide rijders het helemaal zelf te laten uitvechten zonder voorkeur. Ik vind de beoordeling door het team van het gedrag van de rijders op de baan daarmee niet stroken. Het is sowieso niet erg geloofwaardig, niemand heeft iets met Rosberg, de Duitsers ervaren hem niet eens als Duitser en zeker niet als de beste Duitser. Hamilton is commercieel veel interessanter. | |
Meike26 | zaterdag 5 september 2015 @ 15:39 |
![]() ![]() ![]() *ik ben het eens met Weltschmerz | |
M.Melandri | zaterdag 5 september 2015 @ 15:39 |
Ligt denk ik meer aan het feit dat Lewis vorig jaar issues had met de remmen. Zijn kwaliteit is het late remmen dus daardoor kwam Rosberg dichtbij vorig jaar. | |
M.Melandri | zaterdag 5 september 2015 @ 15:47 |
Ferrari motor is wel erg sterk geworden, Ferrari op 2 en 3 en zelfs Ericsson met een sterk verouderde auto in de top 10. | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 16:03 |
Dit geldt natuurlijk pas vanaf na het eerste seizoen (2009). In 2010 was Webber nog wel redelijk on pace en kon ie een aantal keer Vettel verslaan, ook zonder problemen. Ze waren allebei vrij grillig en Vettel was zoveel grilliger dat Webber lange tijd bovenaan stond. Maar ook die maakte genoeg foutjes om Vettel uiteindelijk toch naar de titel te krijgen. In het begin van 2011 was, misschien gesterkt door de titel, Vettel opeens oppermachtig en sindsdien was de toon definitief gezet. Buiten het eerste halfjaar in 2012 heeft Webber nooit meer in de buurt weten te komen van Vettel, die zijn grilligheid buiten de deur had gezet en dus gewoon een snelle, goede coureur was bij wie een pole een overwinning betekende... meestal dan | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 16:05 |
Is de startopstelling al bekend? | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 16:13 |
Max laatste. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 16:15 |
Ik lees dus net 15Sainz, 16Kvyat, 17Button, 18Alonso, 19Verstappen, 20Ricciardo. Hopelijk kan hij Ricciardo voorblijven maar lijkt me sterk, start meestal sterk, en ook de Mclarens waren op Spa enorm snel weg | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 16:17 |
Ze gooien met een dobbelsteen om de grid te maken, kan niet anders ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 16:20 |
Vettel had ook gewoon erg veel pech dat seizoen, maar werd toch nog kampioen doordat hij op de belangrijkste momenten ijzersterk was. En bij wie een goede auto dat ene supersnelle rondje betekende. Ik denk dat Vettel niet de beste allround coureur is qua auto's, zoals Alonso nog relatief snel is met een hondenhok. Het moet allemaal precies zoals hij het wil hebben, en dan kan hij ermee lezen en schrijven. Dan zie je dus dat hij zich naarmate het seizoen vordert verder losmaakt van zijn teamgenoot omdat in het begin die nieuwe auto nog niet zo reageert zoals hij hem hebben wil. Maar zo'n team ziet natuurlijk wel de telemetrie als het nog niet zo denderend gaat met de snelheid, en ook voor gewone tv-kijkers waren er al duidelijke signalen bij wie de meeste snelheid zat. Het was het wensdenken rondom de stoere kaken van Australier en BBC-columnist Webber tegenover wéér een Duitser die menig blik vertroebelde. | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 16:21 |
Volgens mij maar 3x mechanische problemen, in de eerste 2 races en Korea. | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 16:26 |
Hij werd nog een keer (onbestraft) van achter in de rondte getikt en er was ook nog iets met aanrijding omdat een engineer naliet door te geven aan een andere coureur dat hij Vettel er langs moest laten omdat hij too slow was. Vettel leek al uitgeschakeld voor de titel, maar toen kwam hij heel sterk terug met een reeks overwinningen, onder andere in de regen. Als Webber dan van de baan glijdt kun je dat een fout noemen, het onderliggende krachtsverschil in de regen was hier beslissend, niet zozeer de fout die daar weer een gevolg van was. | |
DeeBee | zaterdag 5 september 2015 @ 16:27 |
Die gridstraffen en alles worden nu ook wel echt een farce. De halve grid staat uberhaupt al achterin, het is z'n doel allemaal een beetje voorbij aan het schieten... | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 16:55 |
dus problemen voor Hammie in de race? | |
Mexicanobakker | zaterdag 5 september 2015 @ 16:58 |
Dat was alleen met de verwachting dat Vettel nummer 1 in het team zou zijn wat hij toen dus nog niet was. Dat was gewoon volledig zijn eigen schuld, dat aan het team toeschrijven is natuurlijk genant. Die andere aanrijding was in de GP van GB? | |
Weltschmerz | zaterdag 5 september 2015 @ 17:49 |
Er was toen toch iets met de communicatie? Nee, was in een van de latere races, toen lag hij al niet zo goed, maar bij zijn inhaalrace werd hij eraf getikt en dat kostte hem zoveel tijd dat punten er niet meer in zaten. | |
yvonne | zaterdag 5 september 2015 @ 18:30 |
Waar was dat nou net met Verstappen 's auto? | |
zoem | zaterdag 5 september 2015 @ 18:34 |
De engine covers vlogen eraf.![]() | |
yvonne | zaterdag 5 september 2015 @ 18:36 |
schrok me rot. | |
tralalala | zaterdag 5 september 2015 @ 18:39 |
Maar, alleen als laatste starten of ook nog een tijdstraf tijdens het pitten? | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 18:47 |
Tijdstraffen voor een motor wissel zijn afgeschaft. | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 18:52 |
niet eens een nieuwe motor ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 5 september 2015 @ 18:57 |
"Achtste" motor in 12 races. Niks mis mee | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 18:58 |
Ach, die 10 extra kunnen gemakkelijk bij de 20 die hij al heeft ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 19:00 |
Honda heeft er meer. | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 19:02 |
Er is nog geen start opstelling door de FIA bekend gemaakt. Sowieso moet Max volgens de regels achteraan starten omdat hij geen tijd heeft gezet in Q1. En als laatste nog een gridstraf heeft gekregen. | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 19:30 |
ricci heeft ook straffen en geen tijd neergezet | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 19:30 |
Hij was door naar Q2, ook goedemorgen ![]() | |
THEFXR | zaterdag 5 september 2015 @ 19:32 |
![]() | |
YourCaptor | zaterdag 5 september 2015 @ 19:33 |
Ferrari. ![]() Hopelijk kunnen ze morgen bij de start wat, dan wil ik het nog wel eens zien. ![]() | |
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 5 september 2015 @ 19:57 |
Max gaat morgen de wedstrijd niet uit rijden. | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2015 @ 20:02 |
Dan zou je eigenlijk ook de motor vrij moeten geven. Dus max 1 turbo en max zoveel megajoule opladen per ronde. Hoe de rest eruit ziet? Dat is aan de fabrikanten, zolang er maar max 100 kilogram brandstof wordt verbruikt. | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2015 @ 20:03 |
Heb niets van de F1 meegekregen vandaag, maar dat Ferrari tussen de Mercedessen staat is wel erg verrassend. Moet wel zeggen dat ik ze er gisteren tijdens VT2 al sterk uit vond zien, hoewel je natuurlijk niet weet met welk brandstofniveau ze reden. | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 20:04 |
Ik had het van GPupdate, weet niet hoe betrouwbaar die is dus. | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 20:15 |
Verstappen krijgt een drive-through voor de loslatende engine cover. Wordt gezien als een unsafe release. | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 20:15 |
Niet. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 20:17 |
Dat ziet er een stuk logischer uit. | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2015 @ 20:19 |
Die is regelmatig wat kort door de bocht | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2015 @ 20:21 |
80 plaatsen gridstraf voor Red Bull 55 plaatsen voor Toro Rosso 15 plaatsen voor McLaren 3 plaatsen voor Sauber Gaat lekker dus ![]() | |
singha | zaterdag 5 september 2015 @ 20:22 |
Het beste kan je de fia website pakken voor dit soort zaken: http://www.fia.com/events(...)iming-information-11 | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 20:24 |
Het is dan ook onmogelijk te voorspellen wat er gaat gebeuren, McLaren voor Sainz/Kvyat bijvoorbeeld... | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 20:26 |
Daar had ik dus gekeken toen opreis het over de grid had. Toen was die er nog niet. | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 20:28 |
McLaren had eerder dan Sainz aangegeven een motorwissel te doen. Red Bull deed er zaterdag nog een en komt dus daarachter. Max als laatste. Klopt allemaal. | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 20:29 |
Maar Sainz staat weer voor Kvyat, terwijl RB eerder was. | |
singha | zaterdag 5 september 2015 @ 20:41 |
Toch zou het eerlijkste zijn: gridplaats=gekwalificeerde plek + strafplekken (bij gelijke gridposities heeft de hoogst gekwalificeerde coureur voorrang) Dan heeft het kwalificeren nog een beetje nut | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 21:06 |
Sainz heeft vrijdag een wissel gedaan. Red Bull vrijdag en zaterdag. | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 21:22 |
Sainz later nog één. | |
trein2000 | zaterdag 5 september 2015 @ 21:22 |
Max drive trough in de 1e 3 ronden... | |
Afhaalchinees | zaterdag 5 september 2015 @ 21:24 |
waarom? | |
Max23 | zaterdag 5 september 2015 @ 21:25 |
Ik dacht serieus heel even dat zijn auto helemaal ontploft was ![]() | |
Afhaalchinees | zaterdag 5 september 2015 @ 21:30 |
ik zie t al. Door die engine cover. Ja lijkt me toch redelijk terecht wel. Zou wat zijn als je ongestraft autos met slecht gemonteerde dingen de baan op stuurt | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 21:35 |
En de FIA klopt niet even aan bij Toro Rosso om uitleg? Hij weet echt wel wat hij wel en niet mag vertellen. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 21:35 |
Toro Rosso enorm geblunderd vandaag zeg. | |
Nattekat | zaterdag 5 september 2015 @ 21:37 |
Ze komen er echt wel achter dat ie niet helemaal vast zat. | |
VacaLoca | zaterdag 5 september 2015 @ 21:40 |
Je zou denken dat ze inmiddels genoeg ervaring hadden met motors wisselen. Of het boeide niet meer. Want de regel dat bij x aantal plekken penalty die je niet in kan lossen je in race nog extra straf krijgt zoals 10sec stop and go is onlangs geschrapt toch? | |
#ANONIEM | zaterdag 5 september 2015 @ 21:48 |
Normaal springen die dingen er niet spontaan af. Ik heb het iig nog nooit eerder gezien. | |
alwaysonhold | zaterdag 5 september 2015 @ 22:13 |
Max gaat een loodzware race krijgen, achteraan starten is nog tot daar aan toe. Maar ook nog een drive trough. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 5 september 2015 @ 22:14 |
Die heb ik niet gezien. Naar Kvyat heeft 35 plaatsen, vanwege twee motoren en een versnellingsbak. Sainz dan maar 20. Riccardo 50. Dus klopt het ook in volgorde van aantal penalties. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 5 september 2015 @ 22:20 |
Gewoon lekker cruisen morgen en op naar de volgende GP | |
opreis | zaterdag 5 september 2015 @ 22:24 |
Meteen inlossen en dan maar hopen op een safety car EDIT:ik lees dat het in de eerste 3 laps moet dus dat komt wel goed dan | |
TargaFlorio | zaterdag 5 september 2015 @ 22:41 |
En hopen op regen. | |
Peterselieman | zaterdag 5 september 2015 @ 23:23 |
U zei? | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 00:18 |
Holy fuck @1:04. ![]() Is dat een nieuw hoogterecord voor een formule auto? ![]() | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 00:22 |
Goddomme nog, serieus? ![]() Het team heeft het verkloot, de coureur niet. ![]() Geef het team dan straf. Een geldboete of dat eventueel behaalde punten niet tellen voor het teamklassement of weet ik het wat. Op deze manier pak je de coureur. Die er niets aan kan doen. En ja ik ws hier ook boos over geweest als Vettel zo een strag zou krijgen. ![]() | |
WEST | zondag 6 september 2015 @ 00:23 |
Dan kun je lotus ook nog wel straffen en FI ook met de voorvleugel. Er wordt gewoon met 2 maten gemeten door de FIA. | |
twiFight | zondag 6 september 2015 @ 02:47 |
Wanneer leren mensen nou eens dat de coureur een deel van het team is. Zonder een coureur rijdt die wagen niet en zonder wagen rijdt die coureur niet. Vervolgens krijgt het team gewoon de straf die bedacht is voor zit soort incidenten. Gegokt, verloren. Jammer, volgende keer beter. | |
Sylv3se | zondag 6 september 2015 @ 08:51 |
Het begint lachwekkende vormen aan te nemen met al die sancties en het wisselen van motoren. Ik ben benieuwd of Max dit jaar nog een weekend kan rijden zonder gezeik. 7 motoren gewisseld in 11 wedstrijden, het moet niet gekker worden. | |
Meike26 | zondag 6 september 2015 @ 08:54 |
Omdat de coureur en team mischien dezelfde zijn wil niet zeggen dat de straf terecht is. Het is een fout gemaakt in de paddock/pitbox zonder medewerking coureur, tijdens de qualificatie. Geef dan een geldboete uit maar val de coureur en kijker er niet mee lastig ! Als Danny Blindt meewandelt over het grasveld, kan de scheidsrechter ook geen rode kaart aan Gregory vd Wiel of andere speler uitdelen. Van mij part word er in volgende qualy een straf gegeven zodat ze het met 2 man minder moeten doen.. Des te gemotiveerder het team om er niets van te laten merken bij Max, maar deze drivetrough snijdt echt geen hout ! | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 09:05 |
Handig dat jullie weten dat Max er niets mee te maken heeft. Na de wedstrijd bleek dat Max iig goed op de hoogte was. Wie zegt dat hij niet degene was die heeft gepusht om met gehaast werk een auto op de baan te krijgen? Op de hoogte van de risico's? En al is dat niet het geval, wordt een beetje lastig om inschattingen te maken bij dit soort dingen wanneer een driver een rol speelt, en wanneer niet. En dan nog, het gaat gewoon om de driver. Er zijn talloze fouten van een team waar de driver last van heeft. Wordt een beetje lastig om dat allemaal op het team, en niet op de driver te betrekken. | |
Meike26 | zondag 6 september 2015 @ 09:25 |
Dan nog vind ik dit meer een geldstraf dan een racestraf ! Ook al heeft Max of andere coureur er zelf aan meegesleuteld, het is niet zijn verantwoording, maar dat van zijn Engineer. Hij is de schuldige en dan kan je zo'n team in mijn ogen niet beter straffen door een geld boete of andere pitstraf te geven. Door deze straf haal je er bij de rijder en de kijker het plezier van het rijden/kijken uit en verlies je ook kijkers voor de sport, slechte zaak + rijder heeft minder kans op punten en stuurt wagen eerder de pitbox in vanwege het motor sparen. | |
Toekito | zondag 6 september 2015 @ 09:30 |
Ze krijgen de Italiaanse griep maar bij de F1leiding. Ik ga lekker fietsen. Lees het vanavond wel. Wat een onzin dit zeg. | |
Twieki | zondag 6 september 2015 @ 09:39 |
Ze wilden ook nog een rondje rijden om niet vanuit de pitsstraat te hoeven starten. | |
Weltschmerz | zondag 6 september 2015 @ 09:48 |
Het is toch ook de coureur die voordeel heeft van een release wanneer die unsafe blijkt te zijn? Het is toch ook een andere coureur die nadeel ondervindt van een motorkap die tegen zijn helm waait? Rare opvatting over regels houden mensen er op na. | |
opreis | zondag 6 september 2015 @ 09:49 |
Nee ik vind het wel terecht, dit was ook gewoon riskant, om dat auto de baan op te sturen met de helft van de schroeven. Is echt een stukje veiligheid en als je dat gaat bestraffen met geldboetes dan krijg je dat de rijkere teams de veiligheids regels minder respecteren en wanneer er iets fout gaat het maar afkopen. Dit soort dingen moeten gewoon niet gebeuren en daar is een DT of grid penalty een prima sanctie voor. | |
Meike26 | zondag 6 september 2015 @ 10:06 |
Dat het bestraft moet worden, ben ik het zeker mee eens, maar ze hameren al jaren om de sport aantrekkelijker te maken voor de kijker, dan helpt deze farce van 'blame it on the driver' niet mee en haken kijkers juist af. Geld boetes á 50.000 of hoger en ze leren het heus wel af! Natuurlijk had Max of andere rijder er voordeel mee. Daarom heet het F1, opzoek naar de grens van het toelaatbare. Dit is een engineersfout, die mag je wbt niet op de baan bestraffen. Ze benadelen hun eigenn sport, maken het zelf minder interessant om alle teams met hun rijders en dus ook hun fans te straffen met die grid penalties. Dat er dan ook nog iemand, die toch al achter aan start een drive through te geven slaat gewoon nergens op en voor de kijker te idioot om te zien hoe er straks iemand met 15 seconden achterstand achter het veld aan rijdt. Straf dan het team met die geldboete en een reprimande, nog zo'n geintje en je bent je klassering kwijt ! Dat is dus wat in mijn ogen F1 F1 maakt, onderdeel van de formule. Grenzen opzoeken. Nu word alles bestraft over de rug van de coureur en in de kiem gesmoord. Grenzen opzoeken van het toelaatbare is niet meer... | |
opreis | zondag 6 september 2015 @ 10:23 |
Niet mee eens, ze moeten gewoon consequent zijn en dat waren ze deze keer. Dit was duidelijk een unsafe release en daar hoort deze straf bij. Bottas kreeg ook een DT omdat ze een verkeerde band op zn auto zetten, dat max zn race al verloren is maakt daar verder niet veel mee uit. Het zijn gewoon de regels. Als je boos wil zijn op iemand dan moet je dat zijn op TR die beslissen om de veiligheid van andere courreurs in het geding te brengen door een auto met de helft van de schroeven de baan op te sturen. Nogmaals geldboetes boeien niet zo veel voor de rijkere teams, die pak je met 50.000 ook niet. | |
Meike26 | zondag 6 september 2015 @ 10:28 |
Hmmmmm, daar heb je wel weer gelijk in ja... Die van Bottas was wel terecht, dus dan is deze DT automatisch ook terecht.. Je hebt mijn ongelijk bewezen ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 september 2015 @ 10:33 |
Begod Meike26, je bent je goed voor zot aan het zetten imho. Ga de definitie van teamsport eens opzoeken. Samen winnen, samen verliezen. Of moeten we het geld van een constructeurs kampioenschap maar aan de rijder gaan geven? Hij heeft er tenslotte voor moeten rijden...... Edit: reageerde mobiel, dus ik had je laatste post niet gezien ![]() | |
Mothzor | zondag 6 september 2015 @ 10:34 |
Iemand enig idee of je Skysport GO in Nederland kan ontvangen? Kom op de officiele site alleen maar uit bij een schotelpakket. Wil echter alleen Skysports Go hebben (hdmi via laptop naar de tv) | |
Mothzor | zondag 6 september 2015 @ 10:35 |
nvm, enkel UK & Ireland | |
Sinister-D- | zondag 6 september 2015 @ 10:36 |
proxy. | |
Mothzor | zondag 6 september 2015 @ 10:38 |
Klopt, echter kan je sky sports niet als los pakket nemen. Een bestaand lidmaatschap is noodzakelijk, je kan sky sports toevoegen zoals je hier sport1 toevoegt aan je kpn/ziggo/upc | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 10:40 |
Geldstraffen doen het team niet zoveel omdat ze met zo'n gok meer geld kunnen winnen. Daarnaast kan de coureur er ook voordeel van hebben doordat ze sneller de pit uit zijn. Dus is het imho niet meer dan terecht dat de coureur bestraft wordt. Daarmee straf je ook het team. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 10:41 |
Sport1 Go kan hier wel los. | |
Mothzor | zondag 6 september 2015 @ 10:43 |
Klopt, maar sky sports go kan alleen als je al skysports hebt (zoals HBO dat hier in NL ook doet). En om nou een schotel in de tuin te hangen om 20 races F1 te kunnen kijken bij de Engelsen, blijf ik wel bij Sport1 (hoe slecht die uitzending ook is voor 15 euro p.m.). | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 10:49 |
Alleen voor F1 had ik geen Sport1 genomen. Maar met alle andere raceklassen (IndyCar, GP2,GP3, F3, DTM, rtc.) erbij vind ik het wel interessant genoeg. En de meesten ook met Engels commentaar. | |
Fopje | zondag 6 september 2015 @ 10:52 |
Max gaat hem toch niet uitrijden. Na een tijdje achteraan rijden gooit hij hem in de pitbox omdat ze zn motor willen sparen. Denk ik. | |
Mothzor | zondag 6 september 2015 @ 10:55 |
Aanbod genoeg, echter om de F1 is niks van een show te vinden. De engelsen doen dat stukken leuker en vooral informatiever! De voorbeschouwing bij sport 1 is bijvoorbeeld tenen krommend! Kamphues bijvoorbeeld, heeft af en toe een race gereden in het verleden maar verder is zijn kennis en vraagstelling echt om te huilen! | |
admiraal_anaal | zondag 6 september 2015 @ 10:58 |
Is het ergens op een open kanaal te volgen? | |
King_Merc | zondag 6 september 2015 @ 11:02 |
![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 11:02 |
Niemand leest de OP ooit ![]() | |
Zorro | zondag 6 september 2015 @ 11:03 |
Het meest achterlijke bij Bottas was toch wel dat ze het fout vonden, hem daarvoor straften, maar dat ze het niet hoefden te veranderen. Volstrekt belachelijk. | |
admiraal_anaal | zondag 6 september 2015 @ 11:05 |
Want daar staan alle buitelandse kanalen? | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 11:05 |
0% kans op regen ![]() | |
raptorix | zondag 6 september 2015 @ 11:05 |
Neu ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 11:05 |
Alles wat je in Nederland kan ontvangen staat daar ja. | |
admiraal_anaal | zondag 6 september 2015 @ 11:06 |
![]() | |
King_Merc | zondag 6 september 2015 @ 11:08 |
Dat is geen formule auto ![]() ![]() | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 11:09 |
Dat dus ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 6 september 2015 @ 11:21 |
![]() Only in F1. | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 11:50 |
Gaat het alsnog regenen dan? | |
Bluurgh | zondag 6 september 2015 @ 12:00 |
Als dit zo doorgaat qua gridstraffen dan zal het me niet verbazen dat we ergens aan het eind van het seizoen nog een keer de Marussia's in de top 10 hebben staan ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:01 |
Not sure if serious... Niet dus. | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 12:04 |
Je smiley geeft aan dat ze ongelijk zouden hebben | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:07 |
Was meer het uitzwaaien van hoop op regen. | |
Mexicanobakker | zondag 6 september 2015 @ 12:08 |
Maar die 0% was al vrij lang bekend. ![]() | |
xzaz | zondag 6 september 2015 @ 12:10 |
Geen BBC ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:12 |
Maar is 4 dagen van tevoren niet 100% zeker ![]() | |
S95Sedan | zondag 6 september 2015 @ 12:12 |
![]() | |
KingRadler | zondag 6 september 2015 @ 12:15 |
RTL+ | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 12:16 |
Je zou nog straffen met bijvoorbeeld constructeurspunten kunnen overwegen. Dat kan meer pijn doen | |
Peterselieman | zondag 6 september 2015 @ 12:17 |
Dan zit je tussen de reclames door naar vijf minuten race te kijken | |
KingRadler | zondag 6 september 2015 @ 12:17 |
slaat nergens op die straffen, afschaffen en gewoon racen. | |
Sinister-D- | zondag 6 september 2015 @ 12:21 |
zo'n straf doet dan weer teveel pijn als dat een plaats 6 tov 5de in de WCC betekend, dan kost dan miljoenen. Dat is dan weer overdreven veel. | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 12:25 |
Ze zouden een scheiding moeten maken van straffen voor het constructeurs kampioenschap (blokken, losse onderdelen) en coureurs (hinderen, gevaarlijk rijden, snelheidsovertredingen), dit gaat zo nergens meer over. Bah! | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:27 |
Sky uitzending gaat bijna beginnen ![]() | |
Reya | zondag 6 september 2015 @ 12:28 |
Voor degenen die het kunnen ontvangen: het wordt ook uitgezonden op RTBF-2. | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 12:29 |
Nog steeds heeft de coureur er dan voordeel van. Dat moet ook bestraft worden. | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 12:31 |
ja, parade. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 september 2015 @ 12:31 |
Ow wow, Vettel die even het voortouw pakt en alle andere rijders erop wijst dat ze de minuut stilte gaan houden voor Wilson ![]() ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 6 september 2015 @ 12:32 |
gangster hamolton | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:32 |
Waarom doen ze dat in België niet? ![]() | |
Sinister-D- | zondag 6 september 2015 @ 12:33 |
verrekte mongool dat, toon respect en zet dat petje af ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:33 |
Max met z'n blauwe zonnebril ![]() | |
Geralt | zondag 6 september 2015 @ 12:34 |
![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:36 |
*ziet Max en Nederland vlaggen ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 6 september 2015 @ 12:38 |
hopelijk zitten alle schroefjes in max zn auto. | |
YourCaptor | zondag 6 september 2015 @ 12:42 |
Hopelijk leuke inhaalrace ondanks die tamme Renault motor. ![]() | |
Schunckelstar | zondag 6 september 2015 @ 12:43 |
En in pastor zijn hoofd. Ik heb hem in mijn manager deze race ![]() | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:44 |
Ik nam die gok ook ooit, drie races achter elkaar, enkel in de eerste kwam hij over de finish ![]() | |
S95Sedan | zondag 6 september 2015 @ 12:44 |
Was je dronken dat je die invulde? | |
Schunckelstar | zondag 6 september 2015 @ 12:45 |
Ik wilde eigenlijk grosjean maar die was te duur ![]() | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 12:51 |
Kimi's zwaaien ![]() ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 6 september 2015 @ 12:52 |
mooi armpje | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 12:52 |
Like an iceman ![]() | |
NaturalScience | zondag 6 september 2015 @ 12:53 |
Die zender kun je in Nederland toch helemaal niet ontvangen zonder schotel? Of wel? | |
Reya | zondag 6 september 2015 @ 12:53 |
Geen idee, Nederland is niet echt mijn specialisme ![]() | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 12:56 |
af en toe een wiggle met zijn bidon. ![]() | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 12:57 |
Ik heb Sky via een reddit user stream. | |
Sked | zondag 6 september 2015 @ 13:03 |
Forza Ferrari | |
sasquatsch | zondag 6 september 2015 @ 13:05 |
Mijn acestream kapt ermee. ![]() | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 13:06 |
Gotye op Sky op de achtergrond. Somebody that I used to know... Rosberg? ![]() | |
Schadenfreude | zondag 6 september 2015 @ 13:07 |
Is er een (legale) stream voor iemand woonachtig in de UK? BBC zendt niet uit en voor Sky moet je een abonnement hebben. | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 13:07 |
Reddit --> Hennostream | |
Nattekat | zondag 6 september 2015 @ 13:07 |
Acestream downloaden ![]() | |
Bitcoin_klo0n | zondag 6 september 2015 @ 13:18 |
als ik op google zoek sky sports stream f1 zie ik genoeg links. | |
Schadenfreude | zondag 6 september 2015 @ 13:21 |
Ja, maar dat is vrij beroerde kwaliteit over het algemeen | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 13:23 |
nogmaals, zie mijn post hierboven. Ik zit ook in het VK op een brakke BTlijn, en het werkt prima. | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 13:25 |
Maldonado weet zelfs zowat de roeisimulator te mollen ![]() | |
Boarderzip | zondag 6 september 2015 @ 13:26 |
Mijne doet het ook niet? ![]() | |
opreis | zondag 6 september 2015 @ 13:26 |
Ik verwacht eigenlijk niet veel voor max tenzij er een vroege safety car komt. Door de DT kan hij naar een paar ronde pas achteraan aansluiten en dan is de top 10 al lang en breed uitzicht natuurlijk, hopelijk kan Sainz nu wel wat laten zien wat hij waard is | |
S95Sedan | zondag 6 september 2015 @ 13:27 |
De HD acestream werkt perfect hier. Al 1.5uur geen enkel probleem mee. | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 13:27 |
Hopelijk gewoon een mooie overall race met veel kleine gevechtjes, inclusief vooraan. | |
Boarderzip | zondag 6 september 2015 @ 13:28 |
Kun je de link doorsturen in een DM? | |
S95Sedan | zondag 6 september 2015 @ 13:28 |
bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301f | |
2562 | zondag 6 september 2015 @ 13:29 |
Kijk voor het eerst naar een Sport 1 stream. Wat lult die Kamphues toch ongelooflijk uit z'n nek ![]() | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 13:29 |
Ace stream links staan hieronder boven het invoerveld. | |
Sked | zondag 6 september 2015 @ 13:32 |
Ja, maar Doornbos en Coronel is wel een leuk duo | |
S95Sedan | zondag 6 september 2015 @ 13:32 |
Oja Perez doet ook nog mee ![]() Die heeft ook nog helemaal niks laten zien dit seizoen. | |
Sked | zondag 6 september 2015 @ 13:33 |
Staat wel boven Hulkenberg | |
Boarderzip | zondag 6 september 2015 @ 13:34 |
Excuses! Werkt perfect ![]() | |
#ANONIEM | zondag 6 september 2015 @ 13:34 |
Is er eigenlijk een regel wat betreft het maken van een drive-through penalty? Mag dat al in de eerste ronde? | |
2562 | zondag 6 september 2015 @ 13:34 |
Doornbos komt ook alleen maar voor de centjes, maar beter dan Kalff. | |
ESF1Gamer | zondag 6 september 2015 @ 13:35 |
Eindelijk acestream werkend, blijft het beeld stilstaan | |
motorbloempje | zondag 6 september 2015 @ 13:36 |
Hij moet het in de eerste 3 rondes doen, dus dan mag ronde 1 ook. |