abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155839387
Deze topicreeks is ontstaan naar aanleiding van het volgende artikel:

quote:
Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.

Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.

Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."

Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."

Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."

Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.

Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtml

Later verscheen dit artikel over het jongetje en zijn ouders op Elevier.nl:
quote:
Abdullah Kurdi verloor zijn gezin bij een mislukte oversteek naar Griekenland.

door Servaas van der Laan 5 sep 2015

De wereld heeft emotioneel gereageerd op de beelden van de driejarige Aylan die levenloos op zijn buik op een strand in Bodrum lag. Dit is het verhaal achter dat dramatische beeld.

De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.

Maar in Turkije was het lastig rondkomen en aan het begin van dit jaar ontstond het idee om via de Canadese ambassade asiel aan te vragen, zodat Abdullah zich met zijn familie bij zijn zus in Vancouver kon voegen. Maar al snel werd duidelijk dat een asielaanvraag kansloos was. In Turkije kon hij niet de juiste papieren krijgen die nodig zijn voor een asielaanvraag in Canada.

Zijn zus Tima gaf toe dat er nooit een asielaanvraag is gedaan. De familie besloot om bij vrienden, buren en familie geld in te zamelen om een illegale overtocht naar Europa te kunnen bekostigen.

Drie pogingen

Abdullah betaalde mensensmokkelaars om zijn gezin naar Griekenland te brengen, maar bij de eerste poging werd de familie opgepakt door de Turkse kustwacht, vertelt hij tegen persbureau Dogan. De volgende twee keer kwamen de mensensmokkelaars niet opdagen.

Daarna besloot Abdullah het met een paar anderen zelf te proberen. Ze kochten een rubberen boot (terwijl een grotere was beloofd) en probeerden naar Griekenland te peddelen. Het bootje sloeg om, vermoedelijk door een gat in de romp, en de vrouw en kinderen van Abdullah verdronken. Zelf wist hij veilig naar de kust te zwemmen.

Nieuwe tanden

Volgens zijn zus gaf het slechte gebit van Abdullah de doorslag om de gevaarlijke overtocht te wagen. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.

Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro. Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden of Duitsland, zei de vader van Abdullah. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.

De Canadese regering heeft Abdullah aangeboden alsnog te komen, maar nu wil hij niet meer. Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in Syrië.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493

[ Bericht 61% gewijzigd door JanKorteachternaam op 05-09-2015 13:51:02 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:43:11 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155839400
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155839402
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

wtf? Ik reageer op het gehuil over 1 woordje.
Ja, maar dat mag want het andere kamp gebruikt wel eens het woord racist!

Als je je nu gewoon beperkt tot wat hier gezegd wordt i.p.v. discussies en woorden aan te halen die door niemand hier gebruikt zijn zou dat al een hoop schelen.
pi_155839414
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:43 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk 'm liggen.
Ingeruild door z'n vader voor een iets grotere kans op gratis tanden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:44:20 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839422
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar dat mag want het andere kamp gebruikt wel eens het woord racist!

Als je je nu gewoon beperkt tot wat hier gezegd wordt i.p.v. discussies en woorden aan te halen die door niemand hier gebruikt zijn zou dat al een hoop schelen.
Als jij nu eens stopt met andere zaken te verwijten wanneer ze juist reageren OP dat soort zaken zou dat al een hoop schelen.
pi_155839428
Dit moet in de OP:
quote:
Dit is het verhaal achter Syrisch jongetje Aylan
Abdullah Kurdi verloor zijn gezin bij een mislukte oversteek naar Griekenland.

Servaas door Servaas van der Laan 5 sep 2015

De wereld heeft emotioneel gereageerd op de beelden van de driejarige Aylan die levenloos op zijn buik op een strand in Bodrum lag. Dit is het verhaal achter dat dramatische beeld.

De 38-jarige Syrisch-Koerdische kapper Abdullah Kurdi sloeg vier jaar geleden met zijn gezin op de vlucht in Syrië. Aanvankelijk ging hij van Damascus naar zijn geboorteplaats Kobani, om uiteindelijk naar de Turkse stad Istanbul te trekken toen terreurorganisatie Islamitische Staat Kobani aanviel. Volgens zijn vader zijn 11 familieleden om het leven gekomen bij de IS-bezetting van Kobani. Abdullah besloot om met zijn gezin intrek te nemen in een appartement in Istanbul. Zijn zus Tima stuurde vanuit Canada geld op voor dagelijks behoeften en de huur.

Volgens Elsevier...

René van Rijckevorsel: Emotionele beeldvorming verdringt feiten in migratiecrisis
Geen asiel aangevraagd

Maar in Turkije was het lastig rondkomen en aan het begin van dit jaar ontstond het idee om via de Canadese ambassade asiel aan te vragen, zodat Abdullah zich met zijn familie bij zijn zus in Vancouver kon voegen. Maar al snel werd duidelijk dat een asielaanvraag kansloos was. In Turkije kon hij niet de juiste papieren krijgen die nodig zijn voor een asielaanvraag in Canada.

Zijn zus Tima gaf toe dat er nooit een asielaanvraag is gedaan. De familie besloot om bij vrienden, buren en familie geld in te zamelen om een illegale overtocht naar Europa te kunnen bekostigen.
Drie pogingen

Abdullah betaalde mensensmokkelaars om zijn gezin naar Griekenland te brengen, maar bij de eerste poging werd de familie opgepakt door de Turkse kustwacht, vertelt hij tegen persbureau Dogan. De volgende twee keer kwamen de mensensmokkelaars niet opdagen.

Daarna besloot Abdullah het met een paar anderen zelf te proberen. Ze kochten een rubberen boot (terwijl een grotere was beloofd) en probeerden naar Griekenland te peddelen. Het bootje sloeg om, vermoedelijk door een gat in de romp, en de vrouw en kinderen van Abdullah verdronken. Zelf wist hij veilig naar de kust te zwemmen.

Nieuwe tanden

Volgens zijn zus gaf het slechte gebit van Abdullah de doorslag om de gevaarlijke overtocht te wagen. Zijn tanden zouden eruit zijn getrokken toen hij werd ontvoerd tijdens de aanval op Kobani van Islamitische Staat, zegt een Canadese journalist die met de zus van Abdullah sprak.

Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro. Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden of Duitsland, zei de vader van Abdullah. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld.

De Canadese regering heeft Abdullah aangeboden alsnog te komen, maar nu wil hij niet meer. Vrijdag heeft hij zijn gezin begraven in hun geboorteplaats Kobani in Syrië.
pi_155839439
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:43 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]
Hij was veilig (in Turkije) maar heeft rationeel een groot risico genomen en verloren, dus ik heb hier echt nul medelijden mee.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:45:20 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit moet in de OP:

[..]

Dan zet je het in de OP.
pi_155839446
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als jij nu eens stopt met andere zaken te verwijten wanneer ze juist reageren OP dat soort zaken zou dat al een hoop schelen.
Dat is juist wat jij doet. Iemand gebruikt de onzinnige term 'gutmensch', wordt daarop aangesproken en jij komt met "ja, maar wij worden wel eens racist genoemd!!11!".
pi_155839451
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit moet in de OP:

[..]

Misschien ben je het alweer vergeten, maar je had de OP.
pi_155839452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Kijk 'm liggen.
Ingeruild door z'n vader voor een iets grotere kans op gratis tanden.
Als ik onnodig risico's zou nemen en mijn kinderen zouden sterven had ik dood door schuld aan mijn broek gehad.

Deze vader moet vervolgd worden.
pi_155839453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Misschien ben je het alweer vergeten, maar je had de OP.
Mod heeft de OP gewijzigd.
pi_155839466
De Marokkanendiscussie mag ergens anders.
pi_155839469
JanLul wil terug naar de jaren '50.

Succes daarmee. Gaat niet gebeuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155839470
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Mod heeft de OP gewijzigd.
Als het goed is kun je hem nu zelf wijzigen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:47:15 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839475
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is juist wat jij doet. Iemand gebruikt de onzinnige term 'gutmensch', wordt daarop aangesproken en jij komt met "ja, maar wij worden wel eens racist genoemd!!11!".
Nee, lees het nog eens een keer. Het gaat erom dat hij de discussie uit de weg om dat woord. DAAR reageer ik op. In de zin van, als je dat nu gewoon negeert en op de inhoud ingaat.
pi_155839480
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vond het heel zinnig.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:47:48 #18
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155839491
quote:
15s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, lees het nog eens een keer. Het gaat erom dat hij de discussie uit de weg om dat woord. DAAR reageer ik op. In de zin van, als je dat nu gewoon negeert en op de inhoud ingaat.
Kun je ontopic reageren?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155839499
quote:

[..]

Nee, lees het nog eens een keer. Het gaat erom dat hij de discussie uit de weg om dat woord. DAAR reageer ik op.
Ja, met "ja maar hullie noemen mensen wel eens racistuuuh!!1!". :')
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:48:56 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155839507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mijn schoonfamilie is Hongaars. Ik weet redelijk wat daar gaande is. O, en als je toch gaat googelen, zoek dan ook even naar Jobbik.
Mijn ouders wonen sinds kort in Hongarije en ik kom daar sinds 1982. Van dat soort taferelen hebben we helemaal niks van gehoord.
pi_155839508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:47 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik vond het heel zinnig.
Vooral blijven doen als je niet wil dat er inhoudelijk gereageerd wordt op je.
pi_155839515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:41 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik ben wat minder positief. Er is al heel veel verpest en er moet heel veel gebeuren om het weer goed te krijgen. Ik wil het Nederland uit de jaren '50 terug, uiteraard met de vrijheden van nu maar zonder die verschrikkelijke multikul.
Wat uit de jaren '50 wil je dan precies terug?

Wel een goeie: ik wil alle lusten uit de laatste 100 jaar, maar niet alle lasten. Waar kan ik bestellen?

Als ik zo'n post van je lees, dan denk ik oprecht dat je totaal je heldere blik kwijt bent :@
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:49:20 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839517
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, met "ja maar hullie noemen mensen wel eens racistuuuh!!1!". :')
Inderdaad, het gebeurt over en weer. Als we alleen daar mee bezig zijn (zoals nu) gaat dat ten kosten van de discussie.
pi_155839523
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vooral blijven doen als je niet wil dat er inhoudelijk gereageerd wordt op je.
Ik bepaal niet of jij inhoudelijk reageert, dat bepaal je zelf! En blijkbaar kies je er niet voor. Zegt veel over jou!
pi_155839526
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad, het gebeurt over en weer. Als we alleen daar mee bezig zijn (zoals nu) gaat dat ten kosten van de discussie.
Hou er lekker mee op dan :{
pi_155839535
quote:

[..]

Inderdaad, het gebeurt over en weer.
Dat is in dit topic helemaal niet gebeurd, vandaar dat je niks kon vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:50:29 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839537
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Hou er lekker mee op dan :{
Zal ik doen. Vraag me alleen af waarom je dat alleen tegen mij zegt.
pi_155839540
Is de tekst in de OP van vorige week?
Er klopt echt helemaal niks van. De identiteit van het kind is nog niet eens bekend, er wordt gesuggereerd dat hij 1,5jaar is.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:50:50 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155839541
quote:

[..]

Kun je ontopic reageren?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:50:50 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839543
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is in dit topic helemaal niet gebeurd, vandaar dat je niks kon vinden.
Ik heb helemaal niet gezocht.
pi_155839545
Zoals ik al in KLB schreef:

Laten we even niet zo naïef zijn in dit continent en massaal de wacht zeggen aan al die gelukszoekers die dit continent als een tsunami overspoelen. Zelfs bij de Russisch-Finse grens proberen ze over te steken. Echte vluchtelingen die via een veilig land doorreizen zouden ook de status van gelukszoeker moeten krijgen. Door 10 veilige landen reizen doet nogal afbreuk aan je status als vluchteling lijkt mij. Met andere woorden, bijna iedereen die hier aanklopt is een gelukszoeker.

Ik kan die gelukszoekers volledig begrijpen. Ik zou het zelf ook doen, maar we kunnen en willen ze gewoon niet opnemen. Nederland is dicht bevolkt, er zijn wachtlijsten voor woningen en elke ochtend staan er files op de snelwegen. Er is gewoon geen plek voor ze. Ook als er wel plek was hoefde ik ze niet btw. Dan zijn er nog de domme politici die doodleuk verkondigen dat "het kan". Nee het kan niet. Opsodemieteren. Allemaal en liefst met terugwerkende kracht.

Ik snap die domme Duitsers ook niet. Die hebben door het verliezen van WW2 ook een enorme klap van de molen wiek gehad en willen massaal dat soort gelukszoekers opnemen.
8)7
pi_155839547
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Zal ik doen. Vraag me alleen af waarom je dat alleen tegen mij zegt.
Zucht.... -O-

Hou er dan lekker allebei mee op :{
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:51:12 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839548
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Kun je ontopic reageren?
Misschien als Xapt dat ook kan.
pi_155839555
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niet gezocht.
Je lulde dus maar wat. Goh.
pi_155839557
quote:

[..]

Klopt. Dat zal ik ook even toelichten. Zodra iemand termen als 'gelukszoeker', 'gutmensch' of 'policor' gebruikt, dan ga ik er vanuit dat dat bewust is. Die woordkeuze getuigt van zo'n enorme stompzinnigheid dat het 100% zeker is dat iemand uitsluitend onzin te melden heeft. Dan kun je er natuurlijk voor kiezen om die onzin serieus te gaan nemen, maar dat slaat nergens op.

Anderzijds lijkt er me weinig mis mee om mensen uit te lachen die tóch dergelijke termen gebruiken. Misschien helpt het.

Of vergelijk het met mensen die al 'discriminatie!' roepen zodra iemand maar naar een Marokkaan wijs. Dan ben je net zo goed uitgepraat.
pi_155839560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als het goed is kun je hem nu zelf wijzigen.
Bedankt. Ik heb de OP wat evenwichtiger gemaakt, met respect voor de originele OP.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:52:15 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839567
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je lulde dus maar wat. Goh.
Nogmaals, wil je nu echt met droge ogen beweren dat mensen die tegen massa-immigratie zijn niet regelmatig het verwijt 'racist' krijgen?
pi_155839583
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:51 schreef BlauweSporttas het volgende:

Laten we even niet zo naïef zijn in dit continent en massaal de wacht zeggen aan al die gelukszoekers die dit continent als een tsunami overspoelen. Zelfs bij de Russisch-Finse grens proberen ze over te steken. Echte vluchtelingen die via een veilig land doorreizen zouden ook de status van gelukszoeker moeten krijgen. Door 10 veilige landen reizen doet nogal afbreuk aan je status als vluchteling lijkt mij. Met andere woorden, bijna iedereen die hier aanklopt is een gelukszoeker.

Ik kan die gelukszoekers volledig begrijpen. Ik zou het zelf ook doen, maar we kunnen en willen ze gewoon niet opnemen. Nederland is dicht bevolkt, er zijn wachtlijsten voor woningen en elke ochtend staan er files op de snelwegen. Er is gewoon geen plek voor ze. Ook als er wel plek was hoefde ik ze niet btw. Dan zijn er nog de domme politici die doodleuk verkondigen dat "het kan". Nee het kan niet. Opsodemieteren. Allemaal en liefst met terugwerkende kracht.

Ik snap die domme Duitsers ook niet. Die hebben door het verliezen van WW2 ook een enorme klap van de molen wiek gehad en willen massaal dat soort gelukszoekers opnemen.
8)7
We blijven ze opvangen. Jammer voor je. En de gevolgen voor de gemiddelde Nederlander zijn te verwaarlozen.
pi_155839592
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klopt. Dat zal ik ook even toelichten. Zodra iemand termen als 'gelukszoeker', 'gutmensch' of 'policor' gebruikt, dan ga ik er vanuit dat dat bewust is. Die woordkeuze getuigt van zo'n enorme stompzinnigheid dat het 100% zeker is dat iemand uitsluitend onzin te melden heeft. Dan kun je er natuurlijk voor kiezen om die onzin serieus te gaan nemen, maar dat slaat nergens op.

Anderzijds lijkt er me weinig mis mee om mensen uit te lachen die tóch dergelijke termen gebruiken. Misschien helpt het.

Of vergelijk het met mensen die al 'discriminatie!' roepen zodra iemand maar naar een Marokkaan wijs. Dan ben je net zo goed uitgepraat.
Niks mis met de term gelukszoeker, want dat is het merendeel gewoon. Zou ik ook doen in hun positie.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_155839597
quote:

8)7
Een klein deel maakt de reis inderdaad door Rusland. Zelfs Rusland is gewoon een veilig land. Het is misschien minder democratisch en minder voorbeeldig als het gaat om mensenrechten, maar Syriërs hoeven er niet te vrezen voor hun leven. Mochten ze in Rusland belanden, dan moeten ze daar asiel aanvragen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:53:56 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839606
quote:

[..]

Dit is eigenlijk wat ik zeg, maar dan bedoel ik dus dat je daarmee heel veel goede inhoudelijke discussie uit de weg gaat wanneer iemand een woord gebruikt wat je niet aanstaat. Gebeurt het stelselmatig door dezelfde persoon kan ik je alleen maar gelijk geven dat je er niet meer op ingaat.
pi_155839613
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals, wil je nu echt met droge ogen beweren dat mensen die tegen massa-immigratie zijn niet regelmatig het verwijt 'racist' krijgen?
Dat beweer ik helemaal niet, ik zeg dat het nergens op slaat om dat in een discussie te betrekken waarin niemand racist is genoemd!
pi_155839617
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

En de gevolgen voor de gemiddelde Nederlander zijn te verwaarlozen.
En dit zie jij totaal verkeerd. Zeker op de lange termijn gaan we het merken. Want ze blijven komen.
pi_155839619
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Niks mis met de term gelukszoeker, want dat is het merendeel gewoon. Zou ik ook doen in hun positie.
Ik vind de term gelukszoeker niet zo gelukkig, want ieder weldenkend mens is gelukszoeker. Wie streeft nou niet zijn eigen geluk na? Ook als je niet emigreert, ben je gelukszoeker. Je zoekt immers ene leuke baan, leuk huis, leuke partner, etc.. We zijn allemaal op zoek naar geluk.

Ik gebruik liever het begrip "illegaal". Dan is het gelijk duidelijk dat het gaat om iets wat niet deugt.
pi_155839624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Als je de term zo opvat, dan zijn alle mensen ter wereld gelukszoekers en daarmee is het een term die niets betekent. Punt is dat er iets heel anders mee bedoeld wordt.
pi_155839629
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:54 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

En dit zie jij totaal verkeerd. Zeker op de lange termijn gaan we het merken. Want ze blijven komen.
Nope.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:55:08 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839630
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet, ik zeg dat het nergens op slaat om dat in een discussie te betrekken waarin niemand racist is genoemd!
Dan heb je nog steeds niet begrepen wat ik wilde zeggen. Geeft niks.
pi_155839631
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:35 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

De volksverhuizing van 400 - 500 na Chr was helemaal geen normale gang van zaken.
Nee hoor, heel abnormaal voor groepen mensen die het oneens zijn over wie er eigenlijk aan het touwtje trekt in 'het land'. Nog nooit eerder gezien in de geschiedenis (Hapsburgers, RR, Perzische Rijk, de exodus van de moderne mens uit Afrika etc). Nou als je die laatste geen volksverhuizing noemt dan weet ik het ook niet. Of wat dacht je van de bevolking van Amerika die de inheemse Indianen uitroeit. En die grapjassen komen uit Europa, misschien wel Hongarije of de Oeral, of eigenlijk Mongolië, en die zijn eerr eigenlijk Chinees. Vandaar zoveel Chinezen in Amerika...

Volksverhuizingen van al alle tijden. Wat dacht je, dat het aantal mensen dat toen ergens naar toetrok om maar in de buurt komt van het aantal mensen dat nu dagelijk op de vlucht is? De gehele Europese bevolking telde toentertijd ongeveer 20 miljoen mensen en de ene na de andere viel dood neer door verschillende ziektes.
Denk je dat mensen netjes in de rij ging staan om Iberïe binnen te gaan (Visigoten)? En dat het hele lange rijen waren? Nee.

Alleen in Nederland al kwamen over het jaar 2014 bijna 90.000 mensen het land binnen. Dat is huge, vergeet dat niet. En in zelfde proporties als de volksverhuizing toentertijd (minder dan 20.000.000 in meer dan 200 jaar). Alleen naar Nederland zou in 200 jaar dat al 18.000.000 zijn. Dat is idd bijna de bevolking van Europa toen.

Nee, volksverhuizingen van alle tijden, en deze komt nu. Get over it, het feit dat je achterachterachterkleinkind ws net zo donker is als een Iraniër nu). Niet racistisch bedoeld ofzo, begrijp me niet verkeerd, maar zo gaat dat, over zoveel duizend jaar hebben we alleen nog maar halfbloedjes. Ben er zelf ook 1 :P Prima toch, lekker mengen, vermenigvuldigt u.
I feel kinda Locrian today
pi_155839638
quote:

[..]

Ik gebruik 1 x het woordje gutmensch en je slaat helemaal door. Als ik het nou structureel zou doen.
pi_155839642
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk wat ik zeg, maar dan bedoel ik dus dat je daarmee heel veel goede inhoudelijke discussie uit de weg gaat wanneer iemand een woord gebruikt wat je niet aanstaat. Gebeurt het stelselmatig door dezelfde persoon kan ik je alleen maar gelijk geven dat je er niet meer op ingaat.
Met mensen die dat soort termen gebruiken is het sowieso niet mogelijk te discussiëren, aangezien hun startpunt al absurd is.
pi_155839648
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat je zei sloeg dan ook nergens op. Mensen 'gutmensch' noemen mag want het andere kamp noemt mensen wel eens racist. Ofzo.
pi_155839651
quote:

[..]

Je vindt jezelf vooral heel zielig.

Ben je niet. En nu bek dicht en kappen met die onzin.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:56:57 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155839668
quote:

[..]

Dude :')
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:57:28 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839674
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat je zei sloeg dan ook nergens op. Mensen 'gutmensch' noemen mag want het andere kamp noemt mensen wel eens racist.
Ik vind het alletwee volkomen misplaatst. Ik hoopte alleen dat iemand daar overheen zou willen lezen terwille van de discussie.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 13:57:43 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839678
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je vindt jezelf vooral heel zielig.

Ben je niet. En nu bek dicht en kappen met die onzin.
:D Wie de neuk ben jij
pi_155839688
quote:

8)7
Daar is ook dat hele verdrag voor bedoeld. De afspraak dat migranten asiel moeten aanvragen in het eerste Europese land waar ze binnen komen. Zodat je bijvoorbeeld niet de situatie krijgt dat mensen naar het meest gunstige land reizen.
Dat plan valt nu natuurlijk als een kaartenhuis ineen.

De landen die (bijna) failliet zijn weten niet meer waar ze al die mensen moeten laten.
Hongarije, Tsjechie, e.a. hebben al besloten dat ze de buitengrens gaan bewaken en doen niet mee aan de migrantenverdeling over europa.
Hongarije wil niet teveel moslims. -joh-
En ander land heeft aangegeven dat ze alleen Christelijke migranten willen. Zij geven aan dat het zinloos is voor moslims om naar dat land te komen. In dat land zijn namelijk geen andere moslims, geen moskeeën, etc. Dus die migranten zouden zich daar ook nooit thuis kunnen gaan voelen.

Gelukkig neemt Duitsland er al 1.000.000 op.
pi_155839692
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Met mensen die dat soort termen gebruiken is het sowieso niet mogelijk te discussiëren, aangezien hun startpunt al absurd is.
Maar dat geldt dan ook voor uwer vooringenomen standpunt omtrent mensen die zulke woorden bezigen en zich tracht te verheffen door zichzelf moreel superieur te achten boven hen die elke woorden bezigen, goed onderbouwde argumenten gelden dan dus niet meer voor u als er 1 woordje instaat dat u niet aanstaat.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_155839696
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Wie de neuk ben jij
KoosVogels, aangenaam. Ik kom zo nu en dan meelullen in NWS.
pi_155839707
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik vind het alletwee volkomen misplaatst. Ik hoopte alleen dat iemand daar overheen zou willen lezen terwille van de discussie.
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je serieus genomen wilt worden moet je dat soort termen niet gebruiken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ach, iedereen die kritiek heeft op massa-immigratie wordt steevast racist genoemd.
pi_155839711
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:55 schreef starla het volgende:

[..]

Nee hoor, heel abnormaal voor groepen mensen die het oneens zijn over wie er eigenlijk aan het touwtje trekt in 'het land'. Nog nooit eerder gezien in de geschiedenis (Hapsburgers, RR, Perzische Rijk, de exodus van de moderne mens uit Afrika etc). Nou als je die laatste geen volksverhuizing noemt dan weet ik het ook niet. Of wat dacht je van de bevolking van Amerika die de inheemse Indianen uitroeit. En die grapjassen komen uit Europa, misschien wel Hongarije of de Oeral, of eigenlijk Mongolië, en die zijn eerr eigenlijk Chinees. Vandaar zoveel Chinezen in Amerika...

Volksverhuizingen van al alle tijden. Wat dacht je, dat het aantal mensen dat toen ergens naar toetrok om maar in de buurt komt van het aantal mensen dat nu dagelijk op de vlucht is? De gehele Europese bevolking telde toentertijd ongeveer 20 miljoen mensen en de ene na de andere viel dood neer door verschillende ziektes.
Denk je dat mensen netjes in de rij ging staan om Iberïe binnen te gaan (Visigoten)? En dat het hele lange rijen waren? Nee.

Alleen in Nederland al kwamen over het jaar 2014 bijna 90.000 mensen het land binnen. Dat is huge, vergeet dat niet. En in zelfde proporties als de volksverhuizing toentertijd (minder dan 20.000.000 in meer dan 200 jaar). Alleen naar Nederland zou in 200 jaar dat al 18.000.000 zijn. Dat is idd bijna de bevolking van Europa toen.
Maar dat het toen zo was betekent niet dat we het nu hoeven te accepteren.

quote:
Nee, volksverhuizingen van alle tijden, en deze komt nu. Get over it, het feit dat je achterachterachterkleinkind ws net zo donker is als een Iraniër nu). Niet racistisch bedoeld ofzo, begrijp me niet verkeerd, maar zo gaat dat, over zoveel duizend jaar hebben we alleen nog maar halfbloedjes. Ben er zelf ook 1 :P Prima toch, lekker mengen, vermenigvuldigt u.
Zeer interessant. Toch kijken veel mensen hier anders tegen aan:
Helft ouders wil geen allochtone schoonzoon

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 14:00:07 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839717
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja? Met andere woorden "Get over it"
pi_155839725
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja? Met andere woorden "Get over it"
Met andere woorden: "zo erg is het niet want wij worden wel eens, oh nee, steevast, racist genoemd en zijn heel zielig dus trek hier niet zo zwaar aan".
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 14:01:51 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839736
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met andere woorden: "zo erg is het niet want wij worden wel eens, oh nee, steevast, racist genoemd en zijn heel zielig dus trek hier niet zo zwaar aan".
Als ik dat zou vinden zou ik mensen die 'gutmensch' genoemd worden dus net zo zielig vinden.
pi_155839756
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Maar dat geldt dan ook voor uwer vooringenomen standpunt omtrent mensen die zulke woorden bezigen en zich tracht te verheffen door zichzelf moreel superieur te achten boven hen die elke woorden bezigen, goed onderbouwde argumenten gelden dan dus niet meer voor u als er 1 woordje instaat dat u niet aanstaat.
Die combinatie ben ik nog nooit tegengekomen.
pi_155839758
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is gewoon een makkelijk excuus om de discussie te ontwijken. Zwak hoor.
pi_155839771
Laten we vanaf nu alsjeblieft weer over de inhoud gaan praten ipv de vorm.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:03:23 #67
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155839774
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als ik dat zou vinden zou ik mensen die 'gutmensch' genoemd worden dus net zo zielig vinden.
Waarom reageer je niet ontopic maar moet ik telkens dit gezemel lezen?
pi_155839801
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan niet in jouw hoofd kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 14:04:17 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839803
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet ontopic maar moet ik telkens dit gezemel lezen?
Ik reageer gewoon op iemand in dit topic he. Heb je hem al aangesproken?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:04:56 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155839818
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik reageer gewoon op iemand in dit topic he. Heb je hem al aangesproken?
Ja :{. Nu hoop ik dat jij je aangesproken voelt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 14:04:57 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839819
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan niet in jouw hoofd kijken.
Ow wat gek, want dat beweer je wel de hele tijd.
pi_155839820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:03 schreef BlauweSporttas het volgende:
Laten we vanaf nu alsjeblieft weer over de inhoud gaan praten ipv de vorm.
De ironie.
pi_155839822
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die combinatie ben ik nog nooit tegengekomen.
Eerder behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 14:05:09 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839825
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja :{. Nu hoop ik dat jij je aangesproken voelt.
Link?
pi_155839837
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:05 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Eerder behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Ik houd me aanbevolen!
pi_155839838
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ow wat gek, want dat beweer je wel de hele tijd.
Ah, je wil het laatste woord hebben. Go have it.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:05:56 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155839841
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Link?
Ik kan niet linken naar DM's.
pi_155839850
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Daar is ook dat hele verdrag voor bedoeld. De afspraak dat migranten asiel moeten aanvragen in het eerste Europese land waar ze binnen komen. Zodat je bijvoorbeeld niet de situatie krijgt dat mensen naar het meest gunstige land reizen.
Dat plan valt nu natuurlijk als een kaartenhuis ineen.

De landen die (bijna) failliet zijn weten niet meer waar ze al die mensen moeten laten.
Hongarije, Tsjechie, e.a. hebben al besloten dat ze de buitengrens gaan bewaken en doen niet mee aan de migrantenverdeling over europa.
Hongarije wil niet teveel moslims. -joh-
En ander land heeft aangegeven dat ze alleen Christelijke migranten willen. Zij geven aan dat het zinloos is voor moslims om naar dat land te komen. In dat land zijn namelijk geen andere moslims, geen moskeeën, etc. Dus die migranten zouden zich daar ook nooit thuis kunnen gaan voelen.

Gelukkig neemt Duitsland er al 1.000.000 op.
Dat is dan het enige positieve van de stroom illegalen die naar Europa komen: Dat er eindelijk weer bewaking aan de binnengrenzen komt. Schengen is een historische fout, een uitvinding van wereldvreemde types die vinden dat grenzen moeten verdwijnen omdat de wereld van iedereen is.

Wat ik veel liever heb is volledig gecontroleerde binnengrenzen, maar afspraken voor wederzijds visumvrij reizen met Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 september 2015 @ 14:06:26 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_155839851
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, je wil het laatste woord hebben. Go have it.
Pot. Ketel.
pi_155839872
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:05 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik kan niet linken naar DM's.
Welke DM?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:07:55 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155839878
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is dan het enige positieve van de stroom illegalen die naar Europa komen: Dat er eindelijk weer bewaking aan de binnengrenzen komt. Schengen is een historische fout, een uitvinding van wereldvreemde types die vinden dat grenzen moeten verdwijnen omdat de wereld van iedereen is.

Wat ik veel liever heb is volledig gecontroleerde binnengrenzen, maar afspraken voor wederzijds visumvrij reizen met Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland.
:')

En men dan wereldvreemd noemen :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_155839919
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Schengen was vooral economisch gemotiveerd.
pi_155839924
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:07 schreef Dven het volgende:

[..]

En men dan wereldvreemd noemen :') :')
Geen inhoudelijke reactie. Ooit door Europa gereisd?

Door open grenzen kunnen criminelen en illegalen van de grens met Marokko tot de grens met Rusland zonder controles reizen, terwijl Russen en Oekraïners, met een gering immigratie-risico, amper de EU binnen kunnen voor familiebezoek of zaken. En andersom geldt ook dat EU-burgers heel moeilijk Rusland of Wit-Rusland binnenkomen. Door de grenzen met deze drie landen wat minder hoog te maken, en de binnengrenzen weer te bewaken, stellen we de juiste prioriteiten.
pi_155839970
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Schengen was vooral economisch gemotiveerd.
Niet helemaal.
Economisch gemotiveerd is vooral de douane-unie. Die staat los van Schengen. Zo zit Groot-Brittannië wel in de duane-unie maar niet in Schengen, evenals Roemenië en Bulgarije. Daarom heb je aan die grenzen alleen persoonscontroles. Zwitserland is een land wat wel in Schengen zit, maar niet in douane-unie. Daarom zijn controles aan de Zwitserse grens juist gericht op goederen.
Als je Schengen opheft, en de douane-unie behoudt dan heb je geen lange rijen aan de grenzen, want die worden vooral veroorzaakt door douane-procedures. Maar je kunt zo wel criminelen en illegalen aanpakken.

De douane-unie is prima. Die levert ons geld op. Schengen is echter een dom, naïef gedocht, wat vandaag nog de prullenbak in moet.
pi_155839974
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:59 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Maar dat het toen zo was betekent niet dat we het nu hoeven te accepteren.

[..]

Zeer interessant. Toch kijken veel mensen hier anders tegen aan:
Helft ouders wil geen allochtone schoonzoon

Maar gaat het daarbij nou echt om het 'allochtoon' zijn?
Ik zou namelijk zelf geen probleem hebben met een allochtone vriend. Maakt mij niet uit of een van zijn ouders uit Italie, Noorwegen, Australie ofweetikveelwaar vandaan komt.

Dat het type jongen wat ouders dan liever niet als schoonzoon hebben, in de meeste gevallen ook in de categorie "allochtoon" valt, wil niet zeggen dat het probleem dan ligt bij het feit dat hij allochtoon is.
pi_155839991
quote:

[..]

Bewaking aan binnen- of buitengrenzen.
Maar zoals het nu is slaat natuurlijk nergens op xD
pi_155840002
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet helemaal.
Economisch gemotiveerd is vooral de douane-unie. Die staat los van Schengen. Zo zit Groot-Brittannië wel in de duane-unie maar niet in Schengen, evenals Roemenië en Bulgarije. Daarom heb je aan die grenzen alleen persoonscontroles. Zwitserland is een land wat wel in Schengen zit, maar niet in douane-unie. Daarom zijn controles aan de Zwitserse grens juist gericht op goederen.
Als je Schengen opheft, en de douane-unie behoudt dan heb je geen lange rijen aan de grenzen, want die worden vooral veroorzaakt door douane-procedures. Maar je kunt zo wel criminelen en illegalen aanpakken.
Nee, dank je. Ik heb vrede met de situatie zoals die is.
pi_155840030
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, probleem is alleen wel dat de stroom aan vluchtelingen heel waarschijnlijk nog flink gaat toenemen, dus een structurele oplossing zou op zich wel handig zijn.
pi_155840032
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:13 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bewaking aan binnen- of buitengrenzen.
Maar zoals het nu is slaat natuurlijk nergens op xD
Beide, en beide gelijkwaardig.

Nu is er totaal geen bewaking aan de binnengrenzen en zijn de buitengrenzen veel te streng. Zo kan een Wit-Rus amper nog familie in Letland bezoeken bijvoorbeeld, sinds de Baltische staten in de EU zitten. Maar illegalen kunnen ondertussen door Europa trekken. Die strenge buitengrenzen treffen vooral onschuldige mensen. Mensen die illegaal Europa willen dringen, kunnen dat, omdat die buitengrens enorm groot is. Niet elke lidstaat bewaakt die grens goed. Zo doen de voormalige Oostblok-landen het goed, terwijl de zuidelijke landen er een potje van maken.

Daarom kun je beter de binnengrenzen weer bewaken en gelijktrekken met met buitengrenzen. Enige verschil is dan nog dat je bij een buitengrens de douane-unie verlaat, waardoor er wat meer grensformaliteiten zijn.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:16:08 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840035
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

*blablablablablabla* dan heb je geen lange rijen aan de grenzen, want die worden vooral veroorzaakt door douane-procedures.
Geen douane-procedures bij Bulgarije. Toch sta je keer op keer weer lang te wachten. En denken dat je criminaliteit daadwerkelijk tegenhoudt door wat grenscontroles in te voeren... jongen toch :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_155840044
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, totdat ik voor het eerst door Italië reisde en groepen illegalen zag. Toen viel bij mij het kwartje.
pi_155840056
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, probleem is alleen wel dat de stroom aan vluchtelingen heel waarschijnlijk nog flink gaat toenemen, dus een structurele oplossing zou op zich wel handig zijn.
Die problemen los je niet op door de herinvoering van de grenscontroles.

Bovendien vind ik het prima zoals het nu gaat. Waarom iets fixen dat niet kapot is?
pi_155840058
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen douane-procedures bij Bulgarije. Toch sta je keer op keer weer lang te wachten. En denken dat je criminaliteit daadwerkelijk tegenhoudt door wat grenscontroles in te voeren... jongen toch :')
Welke grens heb je het dan over?
Bulgarije heeft vooral buitengrenzen, en daar blijven wachttijden ivm. de douane-procedures.
De grens Roemenië-Bulgarije kent vrijwel geen wachttijden, op enkele bijzondere dagen na.
pi_155840069
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, totdat ik voor het eerst door Italië reisde en groepen illegalen zag. Toen viel bij mij het kwartje.
Tsja, ik lig dan ook niet wakker van vluchtelingen en illegalen.
pi_155840077
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Beide, en beide gelijkwaardig.

Nu is er totaal geen bewaking aan de binnengrenzen en zijn de buitengrenzen veel te streng. Zo kan een Wit-Rus amper nog familie in Letland bezoeken bijvoorbeeld, sinds de Baltische staten in de EU zitten. Maar illegalen kunnen ondertussen door Europa trekken. Die strenge buitengrenzen treffen vooral onschuldige mensen. Mensen die illegaal Europa willen dringen, kunnen dat, omdat die buitengrens enorm groot is. Niet elke lidstaat bewaakt die grens goed. Zo doen de voormalige Oostblok-landen het goed, terwijl de zuidelijke landen er een potje van maken.

Daarom kun je beter de binnengrenzen weer bewaken en gelijktrekken met met buitengrenzen. Enige verschil is dan nog dat je bij een buitengrens de douane-unie verlaat, waardoor er wat meer grensformaliteiten zijn.
Ah, op die manier. Ik had het meer over de fysieke grensbewaking indd.
pi_155840082
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik lig dan ook niet wakker van vluchtelingen en illegalen.
Ik wel. Ik wil dat mijn kleinkinderen in een leefbaar land opgroeien.
pi_155840088
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die problemen los je niet op door de herinvoering van de grenscontroles.

Bovendien vind ik het prima zoals het nu gaat. Waarom iets fixen dat niet kapot is?
Nou ja, er verzuipen jaarlijks duizenden mensen terwijl ze op de vlucht zijn. Ik vind dat zelf niet echt prima te noemen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:19:16 #98
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840096
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Welke grens heb je het dan over?
Bulgarije heeft vooral buitengrenzen, en daar blijven wachttijden ivm. de douane-procedures.
De grens Roemenië-Bulgarije kent vrijwel geen wachttijden, op enkele bijzondere dagen na.
Ik denk dat ik vaak genoeg over de Roemeens-Bulgaarse en Grieks-Bulgaarse grens ga om te kunnen atellen dst je wel degelijk vaak een klein half uur verliest. Te kansloos voor woorden.
pi_155840100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

We weten allemaal diep van binnen dat een leefbaar land in de toekomst een illusie is :').
pi_155840131
GVD zit weer lekker te kloten...
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:20:42 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840132
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Vluchteling is inherrent aan onleefbaar?

Je houdt er rare gedachtes op na. 50 en 100 jaar geleden zat nl nog bomvol vluchtelingen. De gucking gouden eeuw valt te danken aan scheepladingen vluchtelingen (waar het gepeupel toentertijd ook enorm veel 'problemen') mee had.
pi_155840138
.
pi_155840139
quote:

[..]

Misschien tijd om te vertrekken uit de EU dan. Ik ben bang dat het alleen maar erger wordt.
pi_155840158
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, er verzuipen jaarlijks duizenden mensen terwijl ze op de vlucht zijn. Ik vind dat zelf niet echt prima te noemen.
Ook als we de grenscontroles herinvoeren blijven mensen op gammele bootjes stappen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:21:41 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien tijd om te vertrekken uit de EU dan. Ik ben bang dat het alleen maar erger wordt.
Zou inderdaad prachtig zijn als al dat soort volk uit de EU vertrekt. Lekker ergens in de zuidelijke staten van de VS gaan zitten.
pi_155840168
quote:

[..]

Ja, het wordt een totale hel hier. IS is er niks bij. Snel, rennen, het is al bijna te laat.
pi_155840173
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk dat ik vaak genoeg over de Roemeens-Bulgaarse en Grieks-Bulgaarse grens ga om te kunnen atellen dst je wel degelijk vaak een klein half uur verliest. Te kansloos voor woorden.
Dan begrijp ik wat je bedoelt. Een klein halfuur vind ik acceptabel als we hiermee alle nadelen van Schengen op kunnen heffen. Een klein halfuur ben je in Nederland ook gauw kwijt als er weer eens een of andere file ontstaat. Voor mensen uit de grensregio die dagelijks de grens over moeten, kunnen speciale 'kleine' grensovergangen komen met kortere wachttijden, zoals in de Balkan gebeurt.
pi_155840179
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, het wordt een totale hel hier. IS is er niks bij. Snel, rennen, het is al bijna te laat.
Je overdrijft.
Slaat nergens op.
pi_155840183
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook als we de grenscontroles herinvoeren blijven mensen op gammele bootjes stappen.
Die grenscontroles interesseren me eigenlijk niet. Ik had het meer over de vluchtelingenproblematiek.
pi_155840184
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Vluchteling is inherrent aan onleefbaar?

Je houdt er rare gedachtes op na. 50 en 100 jaar geleden zat nl nog bomvol vluchtelingen. De gucking gouden eeuw valt te danken aan scheepladingen vluchtelingen (waar het gepeupel toentertijd ook enorm veel 'problemen') mee had.
Overbevolking en multikul zijn de ingrediënten van onleefbaarheid. En daar is nu al sprake van.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:23:12 #111
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840190
quote:

8)7
Toch zal het gebeuren en de verklaring daarvoor is heel eenvoudig.

Op dit moment zit de PvdA nog in kabinet, maar in de peilingen staan ze momenteel op een historisch dieptepunt. Voor de PvdA lijkt het einde dus in zicht, maar er is nog een redding mogelijk.

En die redding bestaat uit zoveel mogelijk nieuwe PvdA-stemmers binnenhalen, vóórdat het kabinet valt of zijn regeringsperiode uitzit. Aangezien zo'n beetje iedere migrant onmiddellijk op de PvdA zal stemmen (win-win situatie), is het de PvdA eraan gelegen zoveel mogelijk van dit stemvee ons land in te loodsen.

Het merkwaardige is wel dat de VVD dit laat gebeuren. Het halve electoraat van de VVD is intussen overgelopen naar de PVV. Ze gokken er waarschijnlijk op dat ze Wilders in verkiezingstijd wel weer onschadelijk kunnen maken door een of ander schandaal.

Eind van het liedje is in elk geval dat de autochtone bevolking hoe dan ook het bokje is. De PvdA'ers krijgen hun stemvee, de VVD'ers vullen hun zakken al dan niet met wit of zwart geld, en de bevolking kan zich opmaken voor verdere belastingverhogingen.

Is er dan geen hoop?

Tja, de wal keert het schip. Als de belastingdruk het maximum van 100% heeft bereikt, zijn we de facto in de EUSSR terechtgekomen. Het eigendomsrecht zal zijn afgeschaft, alsmede de democratie. Tegen die tijd is het voor asielzoekers niet interessant meer naar Europa te komen.
pi_155840194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je overdrijft.
Slaat nergens op.
Ja, dat was inderdaad wat ik met die post wilde zeggen.
pi_155840195
quote:

[..]

Ik ook. Al geven verstandige mensen als premier Orban mij nog enige hoop. Ik hoop dat er een moment komt dat een groepje landen dit soort verstandige premiers heeft en samen gaat optrekken.
pi_155840204
quote:

[..]

Maar dan wordt het verdomd lastig om als gewone kapper 10 landsgrenzen te doorkruisen op weg naar het beloofde land.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2015 14:24:13 ]
pi_155840221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Overbevolking en multikul zijn de ingrediënten van onleefbaarheid. En daar is nu al sprake van.
Van onleefbaarheid? Nou, ondanks die onleefbaarheid gaat het dan nog vrij aardig in Nederland.
pi_155840222
quote:

[..]

Dat is een ander aspect van het probleem. Bootjes moeten teruggestuurd worden. Grenscontroles zorgen er wel voor dat Italië niet zomaar illegale immigranten naar een buurland kan doorsturen, zodat ze zelf een keer die bootjes gaan aanpakken in plaats van helpen.
pi_155840225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die grenscontroles interesseren me eigenlijk niet. Ik had het meer over de vluchtelingenproblematiek.
Tsja, jij haakte in bij een gesprek tussen JanLul en mij over grenscontroles.
pi_155840230
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Van onleefbaarheid? Nou, ondanks die onleefbaarheid gaat het dan nog vrij aardig in Nederland.
Kanaleneiland, de Bijlmer en de Schilderswijk zijn super gezellig inderdaad.
pi_155840233
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En weer kan iemand uit het pro-immigratie kamp niet normaal reageren zonder persoonlijk te worden.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:25:34 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ok bedankt henk
pi_155840248
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar dan wordt het verdomd lastig om als gewone kapper 10 landsgrenzen te doorkruisen op weg naar het beloofde land.
Dat valt te bezien.

Maar ik zit er niet op te wachten.
pi_155840251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat was inderdaad wat ik met die post wilde zeggen.
Dus tegenwoordig hebben we alleen maar recht om te verhuizen als je in een land woordt waar IS niks bij is?
Jan heeft het over een leefbaar land voor zijn kleinkinderen, en doelt daarmee ongetwijfeld niet alleen over de migranten.
Ik begrijp dat jij je totaal niet kan voorstellen waar het dan wel over zou gaan, maar dat komt nog wel met de jaren. :)
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:26:31 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840262
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wel :o drie :o hele :o buurten :o in :o heel :o Nederland :o :o :o :o
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:26:32 #124
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_155840263
We hebben die vluchtelingen kankerhard nodig. De toenemende vergrijzing pakt ons land bij de strot straks.
pi_155840264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ook. Al geven verstandige mensen als premier Orban mij nog enige hoop.
Ja?
pi_155840280
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja?
Stuk voor stuk prima! ^O^
(behalve die persvrijheid, maar geen enkele politicus is perfect).
pi_155840286
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In een topic over vluchtelingen.

Maar goed, ga maar verder over grenscontroles dan.
pi_155840295
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Totaal onleefbaar?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:28:05 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840296
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zekers. Zelfs Bulgarije Turkije is nu nog te doen terwijl er honderden kilometers hekken staan en er enorm veel militairen patrouilleren.
pi_155840297
quote:

[..]

Dat is een ander aspect van het probleem. Bootjes moeten teruggestuurd worden. Grenscontroles zorgen er wel voor dat Italië niet zomaar illegale immigranten naar een buurland kan doorsturen, zodat ze zelf een keer die bootjes gaan aanpakken in plaats van helpen.
Nou. Italie heeft jaren geleden 'ns zo'n boot teruggestuurd -of althans, de mensen-, maar zijn daar toen behoorlijk voor op hun vingers getikt door de EU.
pi_155840298
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Totaal onleefbaar?
Een totaal onleefbare puinhoop.
pi_155840299
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat kun je niet menen man :') Die man is een despoot in de dop _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:28:29 #133
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840302
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Kunnen wij die kut van een Rutte niet inruilen voor Orbán?
pi_155840307
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Zekers. Zelfs Bulgarije Turkije is nu nog te doen terwijl er honderden kilometers hekken staan en er enorm veel militairen patrouilleren.
Stel dat de kans 80% is dat je zonder gepakt te worden een grens passeert.
Om 10 grenzen te passeren zonder gepakt te worden, is de kans slechts 11% (0,8 ^ 10).

Als de grensbewaking iets beter wordt en nog maar 70% doorlaat (nog een ruime meerderheid), dan is de kans slechts 3% dat een illegaal 10 grenzen weet te passeren.

Controles op alle binnengrenzen is zeer effectief.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:29:07 #135
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155840313
Dat we vluchtelingen moeten opvangen en deze alle hulp moeten bieden is niet meer dan normaal.

Maar waar ik me aan erger zijn een aantal punten:
1) Opvang inde regio vind onvoldoende plaats. Dan heb ik het niet over Turkije, Jordanië, Libanon. Landen die het nauwelijks meer aankunnen. Maar dan heb ik het voer de Emiraten, Saoedi-Arabië die over een vermogen beschikken. Maar deze landen doen niets maar dan ook niets en worden niet eens ter verantwoording geroepen. Maar goed ze financieren dan ook ISIS. Tuig dat eigenlijk opgeruimd dient te worden. Net als tegen Rusland zouden we daar ook geen zaken meer mee moeten doen. Meer hé dan schaad het onze mooie economie dus vergeet het maar.

2)Oost EU landen en met name Hongarije alles voor het Slavische ras. Alleen alle voordeeltjes van een EU willen meepikken, maar samen dit probleem oplossen schijnt niet te kunnen.

3)Opvang die jaren lang gaat duren terwijl we de mensen niet bezig houden maar zelfs verbieden ook maar iets te ondernemen.

4)Slecht registratie systeem als er al geregistreerd word. Laat staan de medische zorg die nodig is. Lijkt mij dat oorlogsvluchtelingen behoorlijke psychische problemen hebben(bijvoorbeeld PTSS). Bovendien wie controleert deze mensen op ziektes die de volksgezondheid zouden kunnen schaden. Dat is niet alleen in ons belang maar zeker ook voor de vluchtelingen.

5)Keihard ingrijpen om organisaties als ISIS te vernietigen blijven uit. Normaal ben ik tegen inmenging in het MO. Zeker al omdat we zien wat het ons gebracht heeft. Maar nu kun je niet meer terug. Maar schijnbaar spelen er andere belangen en hebben landen hun eigen agenda.

Voor al deze punten je ogen sluiten zal het probleem niet oplossen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_155840314
quote:

[..]

Hetzelfde wordt geroepen over sommige wijken in Rotterdam. Toch hebben de mensen die er wonen daar vaak een iets andere beleving bij dan wat wordt geschetst in de media.

Ik kwam voor mijn werk met enige regelmaat in de Schilderswijk tot een paar jaar geleden. Nooit enig probleem ervaren daar.
pi_155840320
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dus tegenwoordig hebben we alleen maar recht om te verhuizen als je in een land woordt waar IS niks bij is?
Nee. Ik vind dat gejank over hoe vreselijk het hier is zwaar overdreven, zo niet echt pure flauwekul.
quote:
Jan heeft het over een leefbaar land voor zijn kleinkinderen, en doelt daarmee ongetwijfeld niet alleen over de migranten.
Ik begrijp dat jij je totaal niet kan voorstellen waar het dan wel over zou gaan, maar dat komt nog wel met de jaren. :)
Nou, ik wacht het rustig af.
pi_155840325
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Bulgarije doet ook niet mee met het Schengenverdrag, dus wat geven zij om grensbewaking.
pi_155840326
quote:

[..]

Holy fuck...
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:29:59 #140
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:29 schreef Cherna het volgende:
Dat we vluchtelingen moeten opvangen en deze alle hulp moeten bieden is niet meer dan normaal.

1) Opvang inde regio vind onvoldoende plaats. Dan heb ik het niet over Turkije, Jordanië, Libanon. Landen die het nauwelijks meer aankunnen. Maar dan heb ik het voer de Emiraten, Saoedi-Arabië die over een vermogen beschikken. Maar deze landen doen niets maar dan ook niets en worden niet eens ter verantwoording geroepen. Maar goed ze financieren dan ook ISIS. Tuig dat eigenlijk opgeruimd dient te worden. Net als tegen Rusland zouden we daar ook geen zaken meer mee moeten doen. Meer hé dan schaad het onze mooie economie dus vergeet het maar.

2)Oost EU landen en met name Hongarije alles voor het Slavische ras. Alleen alle voordeeltjes van een EU willen meepikken, maar samen dit probleem oplossen schijn t niet te kunnen.

3)Opvang die jaren lang gaat duren terwijl we de mensen niet bezig houden maar zelfs verbieden ook maar iets te ondernemen.

4)Slecht registratie systeem als er al geregistreerd word. Laat staan de medische zorg die nodig is. Lijkt mij dat oorlogsvluchtelingen behoorlijke psychische problemen hebben(bijvoorbeeld PTSS). Bovendien wie controleert deze mensen op ziektes die de volksgezondheid zouden kunnen schaden. Dat is niet alleen in ons belang maar zeker ook voor de vluchtelingen.

5)Keihard ingrijpen om organisaties als ISIS te vernietigen blijven uit. Normaal ben ik tegen inmenging in het MO. Zeker al omdat we zien wat het ons gebracht heeft. Maar nu kun je niet meer terug. Maar schijnbaar spelen er andere belangen en hebben landen hun eigen agenda.

6) Gras is groen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:29:59 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Stel dat de kans 80% is dat je zonder gepakt te worden een grens passeert.
Om 10 grenzen te passeren zonder gepakt te worden, is de kans slechts 11% (0,8 ^ 10).
Leuk rekensommetje wel. Straks even aan je schoolmeester laten zien. Wellicht krijg je een sticker.
pi_155840347
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een totaal onleefbare puinhoop.
Nou ja, als je dat al totaal onleefbare puinhopen vindt, dan ben je wel vrij snel onder de indruk.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:31:03 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840351
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:29 schreef Physsic het volgende:

[..]

Bulgarije doet ook niet mee met het Schengenverdrag, dus wat geven zij om grensbewaking.
Grenzen aldaar zijn zo ongeveer de meest streng bewaakte grenzen in geheel europa. Maar goed, wat weet jij daar natuurlijk van he :) alleen raar dat je niet snapt wat honderden kilometers hekwerk en patrouillerende militairen betekenen.
pi_155840354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En weer kan iemand uit het pro-immigratie kamp niet normaal reageren zonder persoonlijk te worden.
Je weet dat Jan met de korte achternaam voor Jan Lul staat?
pi_155840356
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Ik vind dat gejank over hoe vreselijk het hier is zwaar overdreven, zo niet echt pure flauwekul.

[..]

Nou, ik wacht het rustig af.
Ah, jij bent zo iemand die vindt dat je niet kritisch mag zijn of een negatieve mening mag hebben, omdat anderen het veel erger hebben.
pi_155840359
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Grenzen aldaar zijn zo ongeveer de meest streng beschermde grenzen in geheel europa. Maar goed, wat weet jij daar natuurlijk van he :)
En daarom is het ook geen populair doorreisland zoals Griekenland dat wel is.
pi_155840367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, als je dat al totaal onleefbare puinhopen vindt, dan ben je wel vrij snel onder de indruk.
Dan ligt jouw grens blijkbaar hoger dan de mijne.
Ik ga uit van een land met volop ruimte en natuur, met sociale cohesie en monocultuur. Vanuit dat oogpunt is Nederland onleefbaar, maar gelukkig zijn er nog delen van het Europese avondland die daar aan voldoen. Dat moet verdedigd worden.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:32:48 #148
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840372
Voor mensen die geen belasting betalen, is het eenvoudig om politiek-correct te zijn. Ze houden hun hand op en vinden het prima als nog meer mensen dat hier komen doen.
pi_155840379
quote:

2)Oost EU landen en met name Hongarije alles voor het Slavische ras. Alleen alle voordeeltjes van een EU willen meepikken, maar samen dit probleem oplossen schijnt niet te kunnen.

Dat ingrijpen tegen ISIS blijkt nog behoorlijk lastig te zijn, aangezien er in Syrie heel veel verschillende 'organisaties' zijn. Je kan dus niet alleen tegen ISIS wat doen, dat is zinloos.
pi_155840382
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:31 schreef Confetti het volgende:

[..]

En daarom is het ook geen populair doorreisland zoals Griekenland dat wel is.
Ja, we gaan een twee meter hoge muur bouwen langs de gehele Europese kustlijn, en deze 24/7 laten bewaken door militairen. Gaat echt werken :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:33:48 #151
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840394
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, we gaan een twee meter hoge muur bouwen langs de gehele Europese kustlijn, en deze 24/7 laten bewaken door militairen. Gaat echt werken :')
Muur is niet nodig. Goede kustwacht is voldoende.
pi_155840395
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Grenzen aldaar zijn zo ongeveer de meest streng bewaakte grenzen in geheel europa. Maar goed, wat weet jij daar natuurlijk van he :) alleen raar dat je niet snapt wat honderden kilometers hekwerk en patrouillerende militairen betekenen.
Ligt er aan welke grens. De buitengrenzen zijn streng bewaakt inderdaad.
De grens met Roemenië stelt weinig voor en is (te!) licht bewaakt. Ik heb een keer gezien bij een belangrijke grensovergang dat iedereen gewoon werd doorgelaten. Dit doen ze omdat ze allang in Schengen hadden willen zitten en de Bulgaars-Roemeense grens eigenlijk niet meer willen bewaken.
pi_155840403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Voor mensen die geen belasting betalen, is het eenvoudig om politiek-correct te zijn. Ze houden hun hand op en vinden het prima als nog meer mensen dat hier komen doen.
Ik dacht al: waar blijft ie nou?
pi_155840412
quote:
Daarom is censuskiesrecht misschien wel onze enige redding.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:34:33 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840414
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ga uit van een land met volop ruimte en natuur, met sociale cohesie en monocultuur. Vanuit dat oogpunt is Nederland onleefbaar, maar gelukkig zijn er nog delen van het Europese avondland die daar aan voldoen. Dat moet verdedigd worden.
Zodat jij het kan verzieken met je allochtone afkomst? :r :r

Wat gij niet wilt dat u geachiedt, doet dat ook een ander niet :r stuk stront :r
pi_155840418
quote:

Wantkijk.

pi_155840421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, jij bent zo iemand die vindt dat je niet kritisch mag zijn of een negatieve mening mag hebben, omdat anderen het veel erger hebben.
Nee. Ik ben zo iemand die vindt dat mensen niet zo ongelofelijk moeten overdrijven.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:34:49 #158
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840422
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moest vanochtend nog wat boodschappen doen, vandaar.
pi_155840430
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Zodat jij het kan verzieken met je allochtone afkomst? :r :r

Wat gij niet wilt dat u geachiedt, doet dat ook een ander niet :r stuk stront :r
En weer iemand van het pro-immigratie kamp dat het niet kan laten om over te gaan op ordinair schelden :')
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:35:19 #160
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840432
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar zeg je een waar woord. De ellende is inderdaad begonnen met het algemeen kiesrecht.
pi_155840443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ga uit van een land met volop ruimte en natuur, met sociale cohesie en monocultuur. Vanuit dat oogpunt is Nederland onleefbaar,
Ja, als dat je eisen zijn, dan is Nederland niet echt een geschikte leefomgeving voor je.

Maar ik begrijp dat je tegen migratie bent, dus... Wat nu?
pi_155840452
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dan moet het internationaal maritiem recht ook op de schop.
pi_155840453
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Moest vanochtend nog wat boodschappen doen, vandaar.
Niet jij, maar je opmerking.
pi_155840458
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, als dat je eisen zijn, dan is Nederland niet echt een geschikte leefomgeving voor je.

Maar ik begrijp dat je tegen migratie bent, dus... Wat nu?
Dus ben ik tegen immigratie en stem ik op partijen die dat tegen willen gaan.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:36:31 #165
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840464
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En weer iemand van het pro-immigratie kamp dat het niet kan laten om over te gaan op ordinair schelden :')
Het is inderdaad opvallend hoe fel onze linkse broeders kunnen worden, wanneer zij met de ongemakkelijke waarheid worden geconfronteerd.
pi_155840466
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Desnoods.
pi_155840471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ben bang dat dat eerder in jullie nadeel uitpakt.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:37:17 #168
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840478
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nood breekt wet.
pi_155840486
quote:

[..]

Niet bij de kustlijn, maar wel bij de landsgrenzen in het zuid-oosten van Europa. Met tankgreppels en heel veel prikkeldraad onder stroom.
pi_155840492
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus ben ik tegen immigratie en stem ik op partijen die dat tegen willen gaan.
Partijen nog wel. Beetje wisselen tussen de VVD en eh... SGP of zo?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:38:11 #171
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840494
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet jij, maar je opmerking.
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van geld.

Iedereen wil graag Sinterklaas spelen, het is nu eenmaal leuk om cadeautjes te geven.

Probleem is: wie betaalt het?
pi_155840503
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Partijen nog wel. Beetje wisselen tussen de VVD en eh... SGP of zo?
Zoals het er nu voor staat wordt het VNL, al het afwachten of ze kunnen groeien. Een wat nettere versie van de PVV zou wel welkom zijn.
Helaas kunnen we in Nederland voor de EU niet voor Ukip stemmen, dat is ook een prima partij namelijk als het om het EU-parlement gaat.
pi_155840507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:38 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van geld.

Iedereen wil graag Sinterklaas spelen, het is nu eenmaal leuk op cadeautjes te geven.

Probleem is: wie betaalt het?
Wij. En ik heb daar vrede mee.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:39:45 #174
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840522
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Koos de goedheiligman.
pi_155840523
quote:

[..]

Is dat uberhaupt wel nodig?
Het zou al helpen als we hen van het vertekende beeld van Europa kunnen afhelpen. Zodat ze niet denken dat het in Duitsland en Engeland een feest is. Dat je niet direct een huis en baan krijgt. Dat de 'luxe' hier ook niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Er zijn al veel migranten die spijt hebben van hun keuze en vinden dat ze misleid zijn door bijv. mensensmokkelaars.
pi_155840526
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is ook onzin. Zelfs mensen in de bijstand betalen belasting.
pi_155840527
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

"Wij" bestaat voor een groot deel die netto niets betaalt (maar wel mag stemmen) en een klein deel dat hard werkt en heel veel betaalt.
pi_155840534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

_O-
Belasting van geld wat ze vanuit de belastingopbrengsten ontvangen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:40:35 #179
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840539
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je verwart het rondpompen van geld met belasting betalen.
pi_155840542
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Desnoods.
En dat gaat de internationale wereld nooit accepteren, daarin zal Europa helemaal alleen staan.
pi_155840554
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat uberhaupt wel nodig?
Het zou al helpen als we hen van het vertekende beeld van Europa kunnen afhelpen. Zodat ze niet denken dat het in Duitsland en Engeland een feest is. Dat je niet direct een huis en baan krijgt. Dat de 'luxe' hier ook niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Er zijn al veel migranten die spijt hebben van hun keuze en vinden dat ze misleid zijn door bijv. mensensmokkelaars.
Die zware bewaking zal in de eerste fase nodig zijn. Als het besef doordringt dat we in Europa geen immigrnaten meer willen, dan zal de stroom afnemen en kan ook de grensbewaking minder intensief.
pi_155840565
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet bij de kustlijn, maar wel bij de landsgrenzen in het zuid-oosten van Europa. Met tankgreppels en heel veel prikkeldraad onder stroom.
Een soort demarcatielijn a la Noord- en Zuid Korea ja? Tussen EU staten in?
pi_155840567
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

"Wij" bestaat voor een groot deel die netto niets betaalt (maar wel mag stemmen) en een klein deel dat hard werkt en heel veel betaalt.
En wat heb ik daarmee te bouten?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:41:50 #184
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De grens met Roemenië stelt weinig voor en is (te!) licht bewaakt. Ik heb een keer gezien bij een belangrijke grensovergang dat iedereen gewoon werd doorgelaten. Dit doen ze omdat ze allang in Schengen hadden willen zitten en de Bulgaars-Roemeense grens eigenlijk niet meer willen bewaken.
De ongeveer 25 keer dat ik die grensovergangen heb gepakt is dat niet gebeurd en verlies ik steevast veel tijd.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:41:50 #185
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840572
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En dat gaat de internationale wereld nooit accepteren, daarin zal Europa helemaal alleen staan.
Welnee. Het is juist heel logisch om de grenzen te bewaken. Anders kun je ze net zo goed afschaffen.
pi_155840593
quote:

[..]

Met Rusland, Noord-Amerika en Australië kunnen we dat echt wel regelen. Die zijn al die illegalen net zo zat.
pi_155840602
Sentimenteel geneuzel.

Bekijk het ook eens van de zonnige kant!
pi_155840609
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:41 schreef Dven het volgende:

[..]

De ongeveer 25 keer dat ik die grensovergangen heb gepakt is dat niet gebeurd en verlies ik steevast veel tijd.
Er moeten dus 100% controles komen die bovendien efficiënt worden georganiseerd.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:43:11 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840610
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je gaat jezelf er bijna superieur van voelen hè, oppermensje O+
pi_155840614
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Welnee. Het is juist heel logisch om de grenzen te bewaken. Anders kun je ze net zo goed afschaffen.
Grenzen bewaken is iets anders dan maritiem recht aan proberen te passen passen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:43:48 #191
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Grenzen bewaken is iets anders dan maritiem recht aan proberen te passen passen.
Verklaar je nader. Wat bedoel je met maritiem recht?
pi_155840627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Met Rusland, Noord-Amerika en Australië kunnen we dat echt wel regelen. Die zijn al die illegalen net zo zat.
Nee, ik kan je garanderen dat dat nooit ente nimmer geaccepteerd gaat worden.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:44:00 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Er moeten dus 100% controles komen die bovendien efficiënt worden georganiseerd.
Flikker op man :D weg met die grenzen. Alsof criminaliteit zich laat vangen door grenzen _O-
pi_155840634
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Je gaat jezelf er bijna superieur van voelen hè, oppermensje O+
Nee hoor, en die Nederlandse vertaling van Übermensch laat ik voor jouw rekening. Maar het valt wel op dat de persoonlijke aanvallen steeds van dezelfde kant komen.
pi_155840636
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Net als Bulgarije, doet ook Roemenië niet mee aan het verdrag.
Dus waarom zouden ze de moeite nemen om de grenzen extra te beveiligen?
Zij zitten nergens aan vast.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:44:23 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155840637
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hier wens ik niet aan mee te betalen. Dit kost overigens nog meer dan gewoon opvangen en zorgen dat asielzoekers mee gaan draaien in de maatschappij.
pi_155840640
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Flikker op man :D weg met die grenzen. Alsof criminaliteit zich laat vangen door grenzen _O-
Nee, terug met die grenzen. Allemaal en goed bewaakt. Criminaliteit is er omdat de grenzen niet of half worden bewaakt.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:44:55 #198
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840646
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee hoor, en die Nederlandse vertaling van Übermensch laat ik voor jouw rekening. Maar het valt wel op dat de persoonlijke aanvallen steeds van dezelfde kant komen.
Als er geen argumenten meer zijn, begint het ordinaire schelden. Het zal een gebrek aan opvoeding zijn.
pi_155840655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Net als Bulgarije, doet ook Roemenië niet mee aan het verdrag.
Dus waarom zouden ze de moeite nemen om de grenzen extra te beveiligen?
Zij zitten nergens aan vast.
Die buitengrenzen beveiligen ze omdat ze graag bij Schengen willen. Een goede bewaking van de buitengrenzen is een belangrijke voorwaarde.
De binnengrenzen daar doen ze echter nog weinig aan, omdat ze die juist kwijt willen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:45:35 #200
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840657
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, terug met die grenzen. Allemaal en goed bewaakt. Criminaliteit is er omdat de grenzen niet of half worden bewaakt.
Welterusten hè
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:45:39 #201
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840659
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Hier wens ik niet aan mee te betalen. Dit kost overigens nog meer dan gewoon opvangen en zorgen dat asielzoekers mee gaan draaien in de maatschappij.
Telt het de hele dag in het park hangen ook mee als "meedraaien in de maatschappij"?
pi_155840671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Wat bedoel je met maritiem recht?
Wacht, je zegt dat iets maar aangepast moet worden maar je weet niet wat het is?
pi_155840672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De leiders van Australië sowieso. Als men daar met een bootje in de buurt komt, worden ze direct in de gevangenis in een ander land gezet. Dat wordt zo stil mogelijk gehouden, want de bevolking begint een beetje in opstand te komen. Zij willen wel iets doen voor de migranten.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:46:22 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840673
quote:

[..]

Duidelijk ja.

zaterdag 5 september 2015 @ 14:46:28 #205
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155840676
quote:

[..]

Heel veel landen buiten Europa lachen zich kapot of ergeren zich groen en geel aan het domme gedrag van Europa. Hoewel ik denk dat het meest volk gewoon hun schouders ophaalt. Niet hun pakkie an als die sukkels hier zich laten ringeloren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:47:02 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840686
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

De leiders van Australië sowieso. Als men daar met een bootje in de buurt komt, worden ze direct in de gevangenis in een ander land gezet. Dat wordt zo stil mogelijk gehouden, want de bevolking begint een beetje in opstand te komen. Zij willen wel iets doen voor de migranten.
Misschien omdat ze de onmenselijke en belachelijk dure maatregelen van vandaag de dag spuugzat zijn?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:47:22 #207
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840695
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wacht, je zegt dat iets maar aangepast moet worden maar je weet niet wat het is?
Ambtenaren-prietpraat gaat bij mij het ene oor in en het andere weer uit.

Maar jij blijft er maar op doorhameren, dus ik geef je de gelegenheid om je ei te leggen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:47:30 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155840700
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Telt het de hele dag in het park hangen ook mee als "meedraaien in de maatschappij"?
Nee. Dit moet dan ook ten zeerste ontmoedigd worden.
pi_155840718
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die buitengrenzen beveiligen ze omdat ze graag bij Schengen willen. Een goede bewaking van de buitengrenzen is een belangrijke voorwaarde.
De binnengrenzen daar doen ze echter nog weinig aan, omdat ze die juist kwijt willen.
Ah, ik wist niet dat ze zelf wel graag bij het verdrag wilden. Op dit moment lijkt het me toch wel goed uitkomen voor ze. Er komen daar een hoop migranten binnen, en als ze bij het verdrag zaten zouden ze die migranten eigenlijk niet door mogen sturen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:48:56 #210
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840725
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee. Dit moet dan ook ten zeerste ontmoedigd worden.
Ontmoedigd.

Nou dat zal indruk maken. Vooralsnog zie ik de groep getinte hangjongeren alleen maar toenemen.
pi_155840728
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien omdat ze de onmenselijke en belachelijk dure maatregelen van vandaag de dag spuugzat zijn?
Misschien, ik heb ze niet gesproken.
Wat is er precies duur?
pi_155840734
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Heel veel landen buiten Europa lachen zich kapot of ergeren zich groen en geel aan het domme gedrag van Europa. Hoewel ik denk dat het meest volk gewoon hun schouders ophaalt. Niet hun pakkie an als die sukkels hier zich laten ringeloren.
Amerika kan er ook wat van. Ook Obama gaat door de knieën voor hordes illegalen uit Mexico (waar niet eens oorlog is). Ik denk dat het vergelijkbaar is. Westerse samenlevingen, die altijd superieur waren, gaan kapot aan slapheid. Het begon al met het opheffen van de koloniën. Ik hoop dat de VS Trump kiest als president en dat we hier ook wat echte mannen aan het bewind krijgen, anders zie ik het somber in.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:49:25 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet dat ze zelf wel graag bij het verdrag wilden. Op dit moment lijkt het me toch wel goed uitkomen voor ze. Er komen daar een hoop migranten binnen, en als ze bij het verdrag zaten zouden ze die migranten eigenlijk niet door mogen sturen.
Er komen een hoop migranten binnen bij roemenie en bulgarije? :D

Dat in ieder geval Bulgarije er veel opvangt is inderdaad zo. Maar de binnenkomst is marginaal.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:49:39 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155840743
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ontmoedigd.

Nou dat zal indruk maken. Vooralsnog zie ik de groep getinte hangjongeren alleen maar toenemen.
Ook al hebben ze dezelfde tint, je verwart kut-Marokkanen met asielzoekers.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:50:54 #215
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840773
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee, hoor. De kwalificatie laat ik overigens voor jouw rekening.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:51:26 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840781
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:49 schreef Physsic het volgende:

[..]

Misschien, ik heb ze niet gesproken.
Wat is er precies duur?
Om je een beeld te geven : australisch beleid zou in nederland circa 15 miljard euro kosten. Dat is bijna 2 keer zoveel als dat duitsland nu aan kosten heeft in totaal. Meer dan 15 keer aan kosten dan dat er nu is.

Dan weer lekker klagen over dat de belastingen weer zo omhoog zijn gegaan natuurlijk :)
pi_155840789
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, hoor. De kwalificatie laat ik overigens voor jouw rekening.
Onze parken staan inderdaad echt overvol met asielzoekers ja. :')

De hangjongeren die overlast veroorzaken zijn toch echt allochtonen hoor en geen immigranten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:52:43 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ontmoedigd.

Roonblanke kinderen doen dat gelukkig niet. Die zitten allemaal netjes thuis met papa en mama een spelletje mens-erger-j-niet te spelen terwijl ze een kopje warme melk drinken. En loggen om acht uur tenminstr in bed. Zoals het hoort _O_
pi_155840816
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: we zijn één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Het is complete waanzin om nog meer mensen op te nemen.

Hoe blind kan je zijn om dit niet in te zien.
pi_155840823
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Om je een beeld te geven : australisch beleid zou in nederland circa 15 miljard euro kosten. Dat is bijna 2 keer zoveel als dat duitsland nu aan kosten heeft in totaal. Meer dan 15 keer aan kosten dan dat er nu is.

Dan weer lekker klagen over dat de belastingen weer zo omhoog zijn gegaan natuurlijk :)
Waar baseer je dat op? Australisch beleid zal altijd in samenwerking gaan met andere landen, omdat ze aan komen dobberen bij de zuidkust van Europa. Nederland is niet de enige die meebetaalt.

Australisch beleid is altijd goedkoper dan iedereen toelaten.
pi_155840837
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Roonblanke kinderen doen dat gelukkig niet. Die zitten allemaal netjes thuis met papa en mama een spelletje mens-erger-j-niet te spelen terwijl ze een kopje warme melk drinken. En loggen om acht uur tenminstr in bed. Zoals het hoort _O_
In Wit-Rusland wel, wat nog niet is verpest door links en multikul. In dat hele land geen greintje verloedering te vinden.
pi_155840845
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:44 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is ook gewoon compleet onmogelijk.
pi_155840854
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Er komen een hoop migranten binnen bij roemenie en bulgarije? :D

Dat in ieder geval Bulgarije er veel opvangt is inderdaad zo. Maar de binnenkomst is marginaal.
Stapt er van Turkijke niemand de grens over naar Bulgarije?
Ik heb het juist niet over de opvang, maar dat ze er doorheen gaan.

Ik lees ergens dat er toch wel "tienduizenden" door Bulgarije reizen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:54:21 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155840855
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:52 schreef BlauweSporttas het volgende:
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: we zijn één van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Het is complete waanzin om nog meer mensen op te nemen.

Heb je de foto's in het vorige topic gezien van Hong Kong en omgeving Zeewolde? Het opvangen van 0,3% extra mensen t.o.v. de totale Nederlandse bevolking moet toch geen probleem zijn.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:54:43 #225
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840866
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat meedraaien in de maatschappij, daar gaan een paar generaties overheen. Laaggeschoold werk is er nauwelijks in Nederland; we hebben genoeg schoonmakers en straatkrantverkopers.

Er is misschien nog wel een markt voor echte vaklui (timmermannen, loodgieters, etc.), maar daar hebben we inmiddels de Oost-Europeanen voor.

Van hoger opgeleide mensen sluit de kennis toch vaak niet goed aan bij wat bedrijven hier nodig hebben.

En dan hebben we (misschien nog wel het belangrijkste) probleem: geen kennis van de Nederlandse taal. Ook al spreekt een allochtoon na jaren enigszins Nederlands - het blijft toch behelpen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:54:57 #226
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155840870
quote:
Nee, ik betaal ook belasting. Niet erg zolang het maar goed besteed word. Er zijn ook mensen die snappen wanneer het je vandaag goed gaat kan het morgen anders zijn. Juist daarom moet er altijd een goed sociaal vangnet aanwezig zijn.

Persoonlijk, heb ik geen probleem met het opvangen van vluchtelingen. Alleen de aanpak bevalt me niet zoals ik al eerder aangaf door een aantal punten te benoemen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:55:16 #227
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Onze parken staan inderdaad echt overvol met asielzoekers ja. :')

De hangjongeren die overlast veroorzaken zijn toch echt allochtonen hoor en geen immigranten.
Immigranten worden allochtonen.
pi_155840874
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Heb je de foto's in het vorige topic gezien van Hong Kong en omgeving Zeewolde? Het opvangen van 0,3% extra mensen t.o.v. de totale Nederlandse bevolking moet toch geen probleem zijn.
Wel dus. Die 0,3% extra haalt de hele familie hierheen, krijgt veel meer kinderen dan de autochtone bevolking, trekt massaal uitkeringen, etc..etc..

Maar het grootste probleem is: Wie mag dan komen en wie niet? Gelijke gevallen moet je gelijk behandelen en er zijn veel meer mensen die wel naar Nederland willen komen. Dan is het geen 0,3% meer.
pi_155840879
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee, maar het was een serieuze vraag. Wat is er precies duur?
Bedoel je de afspraken die Australie heeft moeten maken met de omringende landen, om te kunnen realiseren dat ze de migranten konden terugsturen?
pi_155840881
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:46 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat een onzin, de regering schreeuwt het "succes" juist van de daken. Anderen zijn minder blij want het kost miljarden, daarnaast doet Australië relatief veel voor vluchtelingen het ontmoedigingsbeleid is alleen gericht op illegalen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:56:01 #231
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:52 schreef BlauweSporttas het volgende:

Veel mensen hebben poep in hun ogen, lijkt het.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:56:29 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155840893
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wel dus. Die 0,3% extra haalt de hele familie hierheen, krijgt veel meer kinderen dan de autochtone bevolking, trekt massaal uitkeringen, etc..etc..

Maar het grootste probleem is: Wie mag dan komen en wie niet? Gelijke gevallen moet je gelijk behandelen en er zijn veel meer mensen die wel naar Nederland willen komen. Dan is het geen 0,3% meer.
Nou vooruit, dan wordt het in the end 3% (dit is echt zeer extreem) erbij. Is dit nog steeds een tsunami die Nederland overspoelt en het land naar de verdoemenis helpt?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:56:37 #233
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155840897
quote:
EU-ministers ruziën over vluchtelingen

Na een verhitte discussie zijn de Europese ministers van Buitenlandse Zaken er in Luxemburg niet in geslaagd om tot een gezamenlijk aanpak van de vluchtelingencrisis te komen. Dat schrijft het ANP.

Het heikele punt van herverdeling blijft een struikelblok, zo bleek na de bijeenkomst. De Oost-Europese lidstaten blijven zich verzetten tegen een verplichte opvang van vluchtelingen, zoals onder meer Duitsland en Frankrijk wensen.

Minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken zei voorzichtig dat sprake was van "meer optimisme", evenals zijn Duitse collega Frank-Walter Steinmeier. "Maar de duivel zit in de details", zei Koenders, doelend op de precieze verdeelsleutel.

Meer steun

De grondoorzaak van de vluchtelingenstroom, de conflicten in onder meer Syrië, Libië en Afghanistan, werd ook uitgebreid besproken. Dat omringende landen meer steun moeten krijgen bij de opvang van vluchtelingen is duidelijk, maar wel op voorwaarde dat zij meer doen om te voorkomen dat mensen de grens oversteken. Over het stoppen van de "ongeleide stroom" moeten dan wel goede afspraken worden gemaakt, zei Koenders.

Turkije, dat ruim 2 miljoen vluchtelingen heeft opgevangen en ook aanwezig was in Luxemburg, vroeg om meer hulp bij de opvang. Welke bedrag met deze steun zou zijn gemoeid, kon de minister niet zeggen.

De bewindslieden zijn het er wel over eens dat een urgente aanpak noodzakelijk is, waarbij grensbewaking en de aanpak van mensensmokkelaars hoog op de agenda staan. Ze wachten nu eerst de plannen af die de Europese Commissie volgende week woensdag ontvouwt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155840898
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik wil graag dat Zeewolde Zeewolde blijft , dus het is een probleem wanneer we extra mensen opnemen
pi_155840900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat een onzin.
pi_155840901
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin, de regering schreeuwt het "succes" juist van de daken. Anderen zijn minder blij want het kost miljarden, daarnaast doet Australië relatief veel voor vluchtelingen het ontmoedigingsbeleid is alleen gericht op illegalen.
Omdat Australië een beschaafd en menselijk land is.
In Australië wordt zelfs serieus over het onderwerp overbevolking gesproken, terwijl in Nederland nog massaal wordt ontkend dat het overvol is.
pi_155840906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Klopt, het gedeelte dat wil blijven en zich voortplant wel ja.

Maar niemand zegt hier dat Nederland maar iedereen moet binnenlaten. Het gaat alleen om de nuance, jij en sommige anderen vinden echter dat Nederland of Europa helemaal niemand meer moet binnenlaten, en dat is het andere uiterste.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_155840926
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ambtenaren-prietpraat gaat bij mij het ene oor in en het andere weer uit.

Maar jij blijft er maar op doorhameren, dus ik geef je de gelegenheid om je ei te leggen.
Het is internationale wetgeving met betrekking tot het recht op vrije doorvaart, gebruik van natuurlijke hulpbronnen uit de zee, veiligheid, etc. De rest kun je zelf wel opzoeken neem ik aan.
pi_155840932
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Nou vooruit, dan wordt het in the end 3% (dit is echt zeer extreem) erbij. Is dit nog steeds een tsunami die Nederland overspoelt en het land naar de verdoemenis helpt?
3% is 480.000 mensen. Dat is een stad groter dan Utrecht. Dat is inderdaad overspoelen.

Bovendien: Het blijft niet bij 3%. Als je ze een vinger geeft..
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:58:25 #240
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840935
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:54 schreef Cherna het volgende:
Persoonlijk, heb ik geen probleem met het opvangen van vluchtelingen.
Ook niet als het er bijvoorbeeld 100 miljoen zijn?

Waar ligt jouw limiet?
pi_155840945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

3% is 480.000 mensen. Dat is een stad groter dan Utrecht.
En net stelde je nog voor om 10 miljoen vluchtelingen in Turkije op te slaan.
pi_155840962
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Onzin. De autoriteiten hebben bij het laatste bootje helemaal niks los willen laten over wat er met de migranten was gebeurd.
Volgens mij heb ik het woord vluchtelingen niet gebruikt en het altijd over migranten gehad.
pi_155840963
Kunnen de voorstanders mij nou eens kort uitleggen waarom ze zo graag willen dat we ze moeten opvangen?
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:59:39 #244
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155840964
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat Australië een beschaafd en menselijk land is.
In Australië wordt zelfs serieus over het onderwerp overbevolking gesproken, terwijl in Nederland nog massaal wordt ontkend dat het overvol is.
Als er over overbevolking gesproken wordt in Australië dan kun je dat geen beschaafd en normaal land noemen.

Dit is wel het laatste waar ze zich zorgen over moeten maken :')
pi_155840968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waar ligt jouw limiet?
Dat is de vraag.

Voor mij ligt de limiet bij 0. Simpelweg omdat een vluchteling niet uniek is. Er zijn miljoenen soortgelijke gevallen, en als je er eentje opvangt dan moet de rest ook. Kijk naar Mauro, toen dat gezeik begon, waren er ineens honderden 'Mauro's'. Het houdt nooit op. Daarom is 0 de enige grens die te hanteren is.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:59:55 #246
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840974
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:57 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, het gedeelte dat wil blijven en zich voortplant wel ja.

Maar niemand zegt hier dat Nederland maar iedereen moet binnenlaten. Het gaat alleen om de nuance, jij en sommige anderen vinden echter dat Nederland of Europa helemaal niemand meer moet binnenlaten, en dat is het andere uiterste.
Dat heb ik niet gezegd. Vluchtelingen zijn hier van harte welkom, maar dat kunnen dus alleen Duitsers of Belgen zijn.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:00:30 #247
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155840982
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

3% is 480.000 mensen. Dat is een stad groter dan Utrecht. Dat is inderdaad overspoelen.

Met die onderbuikredenatie zou het nu al gierend uit de hand moeten lopen, maar demografische ontwikkelingen laten zien dat het percentage moslims in Nederland steeds minder snel stijgt.
pi_155840985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Uh, nee?
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:00:58 #249
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155840989
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het is internationale wetgeving met betrekking tot het recht op vrije doorvaart, gebruik van natuurlijke hulpbronnen uit de zee, veiligheid, etc. De rest kun je zelf wel opzoeken neem ik aan.
Oh, bedoel je dat? Nou prima, ik ben het er van harte mee eens.

Maar we hebben het nu niet over vrije doorvaart, vader. We hebben over grensbewaking.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:01:05 #250
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155840992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Amerika kan er ook wat van. Ook Obama gaat door de knieën voor hordes illegalen uit Mexico (waar niet eens oorlog is). Ik denk dat het vergelijkbaar is. Westerse samenlevingen, die altijd superieur waren, gaan kapot aan slapheid. Ik hoop dat de VS Trump kiest als president en dat we hier ook wat echte mannen aan het bewind krijgen, anders zie ik het somber in.
Kom kom we gaan dit prima overleven. Daar zijn we goed in. Tenslotte hebben we de islam ook niet verder dan Spanje laten komen en ze zijn daar uiteindelijk ook weer weggejaagd. Hier raken we ze nooit meer kwijt maar het zal ze niet lukken om de boel al te erg te verzieken hoor. Daar zijn ze inmiddels zelf te materialistisch voor geworden.
Ik zit nog steeds te hopen dat Rusland nu eens goed gaat meehelpen in Syrië. Is ook goed voor de wapenindustrie in Amerika. :')

Mja zoals het vroeger was gaat het nooit meer worden, dat is nu eenmaal onvermijdelijk. Zo hoort het ook. Allen jammer dat de verandering op dit moment bepaald geen verbetering is.
Multiculti is alleen leuk als je wel je eigen cultuur mag behouden en je niks door je strot wordt geduwd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155841002
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Als er over overbevolking gesproken wordt in Australië dan kun je dat geen beschaafd en normaal land noemen.

[ afbeelding ]

Dit is wel het laatste waar ze zich zorgen over moeten maken :')
Nee, dan is het een verstandig land. Als je begrijpt wat voor impact exponentiële groei heeft, dan snap je dat een leeg land geen reden is om je niet ongerust te maken.
pi_155841008
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:59 schreef BlauweSporttas het volgende:
Kunnen de voorstanders mij nou eens kort uitleggen waarom ze zo graag willen dat we ze moeten opvangen?
Omdat dat menselijk is wellicht? :')

Dat stukje empathie mis je schijnbaar.

Maar als wij in ons land door een oorlog of andere miserabele omstandigheden huis en haard zouden moeten verlaten zouden we ook ergens veilig willen worden opgevangen en een toekomst kunnen opbouwen zolang we niet meer terug kunnen naar ons vaderland.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:01:56 #253
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841013
quote:

[..]

3% per jaar is 80% in 20 jaar.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:02:37 #254
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841024
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:59 schreef BlauweSporttas het volgende:
Dat is onze christelijke plicht, omdat het onze schuld is dat islamieten elkaar slopen. Ofzo.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:02:40 #255
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155841025
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, dan is het een verstandig land. Als je begrijpt wat voor impact exponentiële groei heeft, dan snap je dat een leeg land geen reden is om je niet ongerust te maken.

Je laat je onnodig bang maken. Ik zie weinig exponentieels, slechts een verzadigingstrend richting 2100.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:02:45 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155841028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waar ligt jouw limiet?
Overdrijven is ook een kust. Ik geef je al net aan dat er gekeken moet worden naar de verdeling en wat mij niet beviel aan de opvang waar helaas de oost EU landen niet graag willen meewerken. En het is aan de EU om nu eens eindelijk een keer te laten zien dat we een eenheid zijn. Anders kun je de EU in zijn huidige vorm maar beter opheffen.
wat zou jij doen als je door oorlog getroffen word.
pi_155841033
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar als wij in ons land door een oorlog of andere miserabele omstandigheden huis en haard zouden moeten verlaten zouden we ook ergens veilig willen worden opgevangen en een toekomst kunnen opbouwen zolang we niet meer terug kunnen naar ons vaderland.
En waarom is er dan de afgelopen jaren helemaal niks gedaan voor al die andere mensen in andere oorlogen?
Of de uitgehongerden in Afrika?

Waarom opeens nu? Waarom deze mensen wel?
pi_155841038
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kom kom we gaan dit prima overleven. Daar zijn we goed in. Tenslotte hebben we de islam ook niet verder dan Spanje laten komen en ze zijn daar uiteindelijk ook weer weggejaagd. Hier raken we ze nooit meer kwijt maar het zal ze niet lukken om de boel al te erg te verzieken hoor. Daar zijn ze inmiddels zelf te materialistisch voor geworden.
Ik zit nog steeds te hopen dat Rusland nu eens goed gaat meehelpen in Syrië. Is ook goed voor de wapenindustrie in Amerika. :')

Mja zoals het vroeger was gaat het nooit meer worden, dat is nu eenmaal onvermijdelijk. Zo hoort het ook. Allen jammer dat de verandering op dit moment bepaald geen verbetering is.
Multiculti is alleen leuk als je wel je eigen cultuur mag behouden en je niks door je strot wordt geduwd.
Multiculti is alleen goed, als er een duidelijke Leitkultur is.
Ik ga naar een allochtone kapper en haal mijn eten vaak bij buitenlandse tentjes. Andere culturen verrijken een samenleving, maar met mate. Net als met alcohol. In Nederland hebben andere culturen inmiddels zover de overhand gekregen (schilderijen die weg moeten, zwarte piet moet weg, homo's worden weggepest, joden zijn niet meer veilig etc..) dat er geen kritieke grens is gepasseerd.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:03:29 #259
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841043
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is de vraag.

Voor mij ligt de limiet bij 0. Simpelweg omdat een vluchteling niet uniek is. Er zijn miljoenen soortgelijke gevallen, en als je er eentje opvangt dan moet de rest ook. Kijk naar Mauro, toen dat gezeik begon, waren er ineens honderden 'Mauro's'. Het houdt nooit op. Daarom is 0 de enige grens die te hanteren is.
Eens. Ik maak een uitzondering voor Belgen en Duitsers, mocht er daar een burgeroorlog komen.
pi_155841051
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is onze christelijke plicht, omdat het onze schuld is dat islamieten elkaar slopen. Ofzo.
Ligt wel een gedeeltelijke verantwoordelijkheid bij het westen voor de onrust in die regio ja.

De opkomst van IS is deels te wijten aan de oorlog die het westen tegen Irak is begonnen en de wapenlevering komt ook niet uit de lucht vallen.
pi_155841053
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eens. Ik maak een uitzondering voor Belgen en Duitsers, mocht er daar een burgeroorlog komen.
uiteraard. Want dan zijn wij de regio, en dan moeten wij opvangen. Zoals we tijdens WO1 ook deden.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:04:08 #262
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155841060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Denen niet?
pi_155841066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dus ze reizen door 10 veilige landen om hier vervolgens aan te kloppen als "vluchteling"? Dit komt heel zwak over
pi_155841077
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Denen niet?
Ook Denemarken behoort tot de regio. Mocht het ooit in Denemarken mis gaan, dan gaan we als regio in overleg en dan zal Nederland ook zeker verantwoordelijkheid nemen. Maar het lijkt mij volkomen duidelijk dat Nederland, Duitsland en Zweden niet de regio van Syrië zijn.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:05:21 #265
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kust. Ik geef je al net aan dat er gekeken moet worden naar de verdeling en wat mij niet beviel aan de opvang waar helaas de oost EU landen niet graag willen meewerken. En het is aan de EU om nu eens eindelijk een keer te laten zien dat we een eenheid zijn. Anders kun je de EU in zijn huidige vorm maar beter opheffen.
wat zou jij doen als je door oorlog getroffen word.
Wat een uitstekend plan is.
pi_155841084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

En waarom is er dan de afgelopen jaren helemaal niks gedaan voor al die andere mensen in andere oorlogen?

Omdat de meeste mensen gemakzuchtig en net zo ongevoelig als jou zijn helaas.

Ik ben ook van mening dat daarvoor allang aan oplossingen had moeten zijn gewerkt. Maar helaas is dat met alle economische belangen een utopie.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:05:44 #267
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155841095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Globalisatie en de moderne communicatie en niet te vergeten onze invloeden die wij jarenlang in dat soort gebieden hebben. Je kunt er niet meer onderuit. Daarom is het beter om de zaken goed aan te pakken dan te blijven zeuren.
pi_155841101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen gemakzuchtig en net zo ongevoelig als jou zijn helaas.

Ik ben ook van mening dat daarvoor allang aan oplossingen had moeten zijn gewerkt. Maar helaas is dat met alle economische belangen een utopie.
Als we iedereen die honger heeft opvangen, dan hebben we hier ook honger.
Hongersnood kan voorkomen worden als mensen minder kinderen nemen. Zo simpel kan het zijn.
  FOK!fotograaf zaterdag 5 september 2015 @ 15:06:28 #269
13368 NiGeLaToR
pi_155841106
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:04 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dus ze reizen door 10 veilige landen om hier vervolgens aan te kloppen als "vluchteling"? Dit komt heel zwak over
Dat iemand vlucht voor een beter bestaan maakt 'm niet meteen achterlijk. Ik zou ook een top 10 van beste landen maken en proberen nr 1 te bereiken. Er zijn immers geen grenzen, dus waarom niet?
Mensen hebben ook internet, Google translate enzovoorts, dus kunnen gewoon in de gaten houden waar ze de meeste kans maken dat ze mogen blijven en werk gaan vinden.
pi_155841107
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Uh, nee?
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
En hoe verandert waar een ouder is geboren dan door immigratie van iemand?
pi_155841120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:06 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dat iemand vlucht voor een beter bestaan maakt 'm niet meteen achterlijk. Ik zou ook een top 10 van beste landen maken en proberen nr 1 te bereiken. Er zijn immers geen grenzen, dus waarom niet?
Mensen hebben ook internet, Google translate enzovoorts, dus kunnen gewoon in de gaten houden waar ze de meeste kans maken dat ze mogen blijven en werk gaan vinden.
Zeker. Maar dat betekent ook dat Europa duidelijke grenzen moet stellen.
Als je zeg "Kom maar", zoals Merkel deed, dan komen ze ook. En niet met een klein groepje.
Als we als EU zeggen "We willen jullie hier niet" dan zal het stoppen.
pi_155841136
quote:

[..]

Je kunt mensen niet verwijten dat ze op zoek gaan naar de - in hun ogen - beste plek, bovendien zullen ze waarschijnlijk een utopisch beeld hebben van West-Europa verwacht ik.

Er valt ook wel wat voor opvang in de regio te zeggen en een eerlijke verdeling van de vluchtelingen over alle Europese lidstaten, maar dat neemt niet weg dat ook Nederland z'n verantwoordelijkheid zal moeten nemen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:07:56 #273
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841137
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

uiteraard. Want dan zijn wij de regio, en dan moeten wij opvangen. Zoals we tijdens WO1 ook deden.
Dat was in 1948 ook de reden voor het opstellen van het vluchtelingenverdrag.

Helaas wordt daar nu ruim misbruik van gemaakt. Mijn koopt eenvoudig een ticket in Mogadishu, stapt uit op Schiphol en roept dan: ik ben vluchteling!
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:07:57 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155841138
quote:

[..]

Veilig is ook niet alles. Ik heb hier eens een vluchtelingenkamp gezien. Is misschien een veilig land, maar daar word je niet beter van. Zeker niet in de winter.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:07:58 #275
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155841140
quote:
Dit is echt heel naïef.
pi_155841143
http://www.joop.nl/wereld(...)nge_gevangenisstraf/ _O_ ^O^

Kunnen we die minister niet inhuren voor Europa?
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:08:32 #277
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841153
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Denen niet?
Denemarken grenst bij mijn weten niet aan Nederland, maar behoort inderdaad wel tot de regio.

Qua cultuur passen Denen hier ook prima, in grote tegenstelling tot sommige andere nationaliteiten.
pi_155841154
Nederland is trouwens als multi culti genoeg. Ik hoef er echt niet nog meer bij. Empathie kent zijn grenzen bij mij.

Allemaal zonder blikken of blozen terugsturen. En wanneer gaan we nou eens werk maken met het terugsturen van al ie illegalen die in ons land verblijven?
pi_155841161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En hoe verandert waar een ouder is geboren dan door immigratie van iemand?
Als iemand uit het buitenland hier komt wonen, dan is het toch -over het algemeen- voor 'ons' een allochtoon?
-aangezien zijn ouders waarschijnlijk in het buitenland zijn geboren-

Of begrijpen we elkaar verkeerd? :P
pi_155841165
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als we iedereen die honger heeft opvangen, dan hebben we hier ook honger.
Hongersnood kan voorkomen worden als mensen minder kinderen nemen. Zo simpel kan het zijn.
Wat dat betreft heb ik het niet over opvangen, maar eerlijke handel zonder handelsbeperkingen en Westerse multinationals die de derde wereldlanden leegzuigen zonder belasting af te dragen daar, zou al heel veel schelen.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:09:20 #281
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155841170
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker. Maar dat betekent ook dat Europa duidelijke grenzen moet stellen.
Als je zeg "Kom maar", zoals Merkel deed, dan komen ze ook. En niet met een klein groepje.
Dit geloof je zelf toch ook niet?
pi_155841174
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Veilig is ook niet alles. Ik heb hier eens een vluchtelingenkamp gezien. Is misschien een veilig land, maar daar word je niet beter van. Zeker niet in de winter.
Het zal er ook zeker niet leuk zijn, dat geloof ik direct. Het gaat er om dat ze niet direct in levensgevaar zijn. Voor miljoenen mensen een Center Parcs opzetten zal helaas niet gaan.

Juist daarom kunnen we niemand in Nederland toelaten, ook niet als het er maar 100 zijn. Want als de ene mag, waarom mag de andere dan niet? Uiteraard willen ze allemaal liever naar Nederland komen dan in zo'n vluchtelingenkamp verblijven.
pi_155841178
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Helaas wordt daar nu ruim misbruik van gemaakt. Mijn koopt eenvoudig een ticket in Mogadishu, stapt uit op Schiphol en roept dan: ik ben vluchteling!
Hoe is dat misbruik maken van het vluchtelingenverdrag?
pi_155841182
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit geloof je zelf toch ook niet?
Ga je niet vergeten mijn vraag te beantwoorden? O+
pi_155841188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb ik het niet over opvangen, maar eerlijke handel zonder handelsbeperkingen en Europese multinationals die de derde wereldlanden leegzuigen zonder belasting af te dragen daar, zou al heel veel schelen.
Dat is zeker zo. Maar ook de derde wereld moet zich eens van zijn beste kant laten zien. Het westen moet alles maar opknappen. Als ze in Afrika nou eens werk maken van geboortebeperking, dan kunnen wij de handel wat vrijer voor ze maken.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:10:54 #286
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:08 schreef BlauweSporttas het volgende:
Nederland is trouwens als multi culti genoeg. Ik hoef er echt niet nog meer bij. Empathie kent zijn grenzen bij mij.

Allemaal zonder blikken of blozen terugsturen. En wanneer gaan we nou eens werk maken met het terugsturen van al ie illegalen die in ons land verblijven?
Nee, helaas. Illegaal is legaal in Nederland! Dankzij de PvdA.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:11:35 #287
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841202
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is geen vluchten, maar een gewoon een verhuizing.
pi_155841205
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:08 schreef Physsic het volgende:

[..]

Als iemand uit het buitenland hier komt wonen, dan is het toch -over het algemeen- voor 'ons' een allochtoon?
-aangezien zijn ouders waarschijnlijk in het buitenland zijn geboren-

Of begrijpen we elkaar verkeerd? :P
Er zijn heel veel Nederlanders die gewoon weer naar Nederland immigreren dus ik zou echt niet weten waarom immigratie allochtonen zouden moeten zijn. Als de opmerking is dat er door immigratie mensen in Nederland komen wonen dan is dat inderdaad correct al is dat wel erg een open deur intrappen. Of de nieuwe inwoner allochtoon of autochtoon is kun je niet weten.
pi_155841209
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het vluchtelingen verdrag was niet opgesteld met zulke grote migratie stromen naar het westen in het achterhoofd
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:12:17 #290
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155841214
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het zal er ook zeker niet leuk zijn, dat geloof ik direct. Het gaat er om dat ze niet direct in levensgevaar zijn. Voor miljoenen mensen een Center Parcs opzetten zal helaas niet gaan.

Juist daarom kunnen we niemand in Nederland toelaten, ook niet als het er maar 100 zijn. Want als de ene mag, waarom mag de andere dan niet? Uiteraard willen ze allemaal liever naar Nederland komen dan in zo'n vluchtelingenkamp verblijven.
Er zit natuurlijk een verschil tussen een Center Parcs en tientallen tenten zonder enige voorzieningen op een stuk braakliggend land bij elkaar gepropt.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:12:42 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155841224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:10 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ga je niet vergeten mijn vraag te beantwoorden? O+
Ik ben omgschakeld van telefoon naar laptop dus heb je vraag niet gezien.
pi_155841225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De voornaamste reden voor het Vluchtelingenverdrag was volgens mij het garanderen van neutraliteit. Met het opvangen van Belgen tijdens de WO1 nam Nederland het risico om neutraliteit te verliezen. In de WO2 werden joodse vluchtelingen door de Zwitsers geweigerd omdat ze bang waren neutraliteit te verliezen. Een prima verdrag dus. Alleen wel gemaakt in een tijd dat mensen nog geen internet hadden en met paard en wagen niet verder kwamen dan een buurland. Daarom moet er een nieuw verdrag komen wat expliciet uitgaat van opvang volledig in eigen risico.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:13:37 #293
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155841242
Doet FOK! tegenwoordig reclame in posts hyperlinken of heb ik malware? :')
pi_155841251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk een verschil tussen een Center Parcs en tientallen tenten zonder enige voorzieningen op een stuk braakliggend land bij elkaar gepropt.
Inderdaad. Dus moet de EU de grenzen sluiten, en de vele miljarden die worden bespaard door hier geen asielzoekers meer toe te laten inzetten om de opvang in de regio op een acceptabel niveau te brengen.
pi_155841257
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:13 schreef Dven het volgende:
Doet FOK! tegenwoordig reclame in posts hyperlinken of heb ik malware? :')
ja, sommige partnersites zoals bol.com enzo
Ja doei.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:14:32 #296
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155841259
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn heel veel Nederlanders die gewoon weer naar Nederland immigreren dus ik zou echt niet weten waarom immigratie allochtonen zouden moeten zijn. Als de opmerking is dat er door immigratie mensen in Nederland komen wonen dan is dat inderdaad correct al is dat wel erg een open deur intrappen. Of de nieuwe inwoner allochtoon of autochtoon is kun je niet weten.
Inmiddels weet iedereen dat de term allochtoon onbruikbaar is. De term is destijds ingevoerd door de linkse elite, die het woord "minderheid" zat was.

Aangezien de mens slechts uit één soort bestaat, zijn alle mensen ter wereld autochtoon. Allochtone mensen bestaan (biologisch gezien) niet.
pi_155841269
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is geen vluchten, maar een gewoon een verhuizing.
Je kent Mogadishu? Als ik daar woonde was ik ook gevlucht.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:14:56 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155841271
pi_155841272
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:12 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Het vluchtelingen verdrag was niet opgesteld met zulke grote migratie stromen naar het westen in het achterhoofd
Het vluchtelingenverdrag komt uit de tijd dat niemand verder kwam dan twee dorpen verder, laat staan 10 landen verder. Het moet dus herzien worden.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:15:11 #300
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155841279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus moet de EU de grenzen sluiten, en de vele miljarden die worden bespaard door hier geen asielzoekers meer toe te laten inzetten om de opvang in de regio op een acceptabel niveau te brengen.
Opvang in de regio is niet altijd even haalbaar. Kijk eens naar landen waar al 1 op de 3 inwoners vluchteling zijn. Maar goed, wel populaire FOK!bingotaal natuurlijk.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:15:15 #301
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155841281
quote:
Wat sick :D!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')