abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:52:05 #276
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155832487
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Toch zijn er mensen die werken en mensen die hard gewerkt hebben en door de jaren gespaard hebben. Die moeten nu meer belasting betalen dan de gene die alles opmaakt sparen wordt gestraft. Pensioenfondsen gokken met geld en raken dat kwijt, maar de mensen die nu sparen voor hun late dag worden gestraft. Dat is niet hoe het zou moeten zijn.

Dat is realiteit. Dat dan weer immigranten komen waardoor alles nog duurder gaat worden is vervelend. Het zou geen probleem zijn als pensioenen gewoon deugde wat ze niet doen klaar.
Ja, pensioenfondsen beloven ook gouden bergen die ze niet in kas hebben.

Gaat alles duurder worden door immigranten?
  zaterdag 5 september 2015 @ 01:00:03 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_155832628
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:48 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Er is vrijwel altijd werkloosheid :')
Er is altijd werkloosheid dat wordt ook expres zo gehouden alleen is die werkloosheid nu veel te hoog
  zaterdag 5 september 2015 @ 01:02:57 #278
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155832661
Moraal van het verhaal: Links of rechts, iemand plukt ons kaal.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Er is altijd werkloosheid dat wordt ook expres zo gehouden alleen is die werkloosheid nu veel te hoog
Expres?

[ Bericht 81% gewijzigd door Scuidward op 05-09-2015 01:24:13 ]
pi_155834331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ben écht danig 'in awe' over je lekker 'kanmeniksschelen' attitude...
EttovanBelgie:

Wat doe jij eigenlijk zelf voor de maatschappij?
Jij vindt dat overal maar geld voor moet zijn. Voor de zorg. Voor de asielzoekers. Voor een weeshuis in Tanzania. Voor de waterputten in Burkina Fasso. Voor een aids-preventie-project in Malawi.
Jij hebt meteen je oordeel klaar over allerlei mensen die vinden dat het allemaal wel betaald moet worden. Logisch. En dat dwingt tot keuzes. Jij wil dat iedere zieke of oudere de allerduurste medicijnen en zorg moet krijgen, terwijl ook alle vluchtelingen uit Afrika hier moeten worden opgevangen. Dat kan natuurlijk niet. Je zit bv af te geven op Janneke. Terwijl zij wel vrijwilligerswerk doet. Iets met jongeren. Naast haar werk dus. Ik doe ook vrijwilligerswerk. Naast mijn werk. In de sport. Zo hou je een hoop mooie dingen betaalbaar in de maatschappij. Wat doe jij voor vrijwilligerswerk. De maatschappij is er heel wat meer mee geholpen dat leuke dingen betaalbaar blijven, dan alleen maar "boe" roepen en dat alles op de één of andere manier maar "moet kunnen".
Ik zie overigens veel vrijwilligerswerkers om me heen. Naamloos doen ze hun plicht. Maar niemand daarvan vindt dat alle moois financieel zo maar kan. En ook veel jongeren doen vrijwilligerswerk.
Wat ik echter ook constateer is dat maar weinig mensen vanuit de islamitische cultuur vrijwilligerswerk doen, of überhaupt zich verdiepen in onze maatschappij. Het was altijd moeilijk de islamitische ouders van kinderen te betrekken bij het reilen en zeilen van de school (ik was ook ooit penningmeester bij de basisschool). Bij deze Katholieke basisschool werd extra rekening gehouden met de moslimkinderen tijdens een kerstdiner (geen varkensvlees). Veel extra energie wordt door Nederland besteed aan de derde wereld en de minderheden.
En voor wat betreft die vrijwilligerswerkers die vluchtelingen opvangen. Op zich prima. Maar van meet af aan moet duidelijk zijn dat lang niet iedereen hier kan blijven.
De praktijk leert nu eenmaal dat de islam zich moeilijk in de westerse maatschappij weet te vestigen.
Voorbeeld: Op zich heeft Nederland een efficient een goed opererend zorgsysteem, maar als een islamitische hoogzwangere vrouw een mannelijke arts weigert, en een ziekenhuis op stel op sprong met loeiende sirenes heel Nederland moet doorrijden op zoek naar een vrouwelijke gynaecoloog, kun je nagaan dat dit gigantische organisatorische en dus ook budgettaire consequenties heeft.
En we willen graag de zorg betaalbaar houden.
Ander voorbeeld: Pleegkind Yunus wordt ondergebracht door 2 perfecte liefhebbende ouders. Later bleek dat de biologische ouders bezwaar hadden tegen het feit dat het 2 vrouwen waren. De 2 vrouwen moesten onderduiken, werden bedreigd etc. etc. etc.
Zo zie je maar welke negatieve consequenties de komst van de islam heeft voor onze (zonder islam perfect functionerende) maatschappij.

[ Bericht 16% gewijzigd door Twentsche_Ros op 05-09-2015 13:16:00 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zaterdag 5 september 2015 @ 08:28:54 #280
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_155834561
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:50 schreef eenzame_kat het volgende:

En dan gaan van die wausen in Nederland zichzelf op o.a. facebook kenbaar maken als een 'gastvrij, sociaal, mensenrechtontlenend rotgezin' dat dan weer zogenaamd de waarheid in pacht heeft en het moreel juiste doet. Beseffen ze dan niet dat NL al een hoge bevolkingsdichtheid heeft vanwege de vele inwoners en het kleine oppervlak? Die vluchtelingen konden beter in een minder dichtbevolkt klein Europees landje blijven, als het ze 'toch niet om de welvaart maar om de veiligheid' te doen was.

Klacht: goedgelovige schijtgezinnen
Als ze op vakantie gaan, gaat de vluchteling dan naar het asiel?

:?
Ja ja
pi_155834824
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 08:28 schreef Piebe het volgende:

[..]

Als ze op vakantie gaan, gaat de vluchteling dan naar het asiel?

:?
Dat zou een optie kunnen zijn, maar omdat moeder Rutte ze waarschijnlijk ook nog wat vakantiegeld (lees:ons belastinggeld) toestopt, hebben ze meer opties. Engeland bijv.
pi_155836940
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 01:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het is inderdaad verstandig er vanuit te gaan dat we voorgoed laagconjunctuur zullen hebben.
pi_155837333
Ik kan het woord vluchteling niet meer horen

Wat een slecht topic
Ja, doei.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:47:59 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_155839496
TwentscheRos: zou je mij eerst even willen vertellen wat jij denkt dat ik denk over de hele crisis met de vluchtelingen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_155845134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
TwentscheRos: zou je mij eerst even willen vertellen wat jij denkt dat ik denk over de hele crisis met de vluchtelingen?
Dat denk ik te weten:
Het hier naar toe halen van buitenlanders is veroorzaakt door "rechts", omdat "rechts" goedkope arbeidskrachten nodig had. Het was nooit een idee van "links", want "links" vond (op een hippie na) dat buitenlanders weg moesten blijven zodat ongeschoold werk door Nederlanders kon blijven worden gedaan (SP standpunt). Dus de komst van deze gelukszoekers is ook veroorzaakt door "rechts".
Mijn standpunt: Op zich is er niks mis mee om buitenlanders hierheen te halen, wanneer er tekort is aan arbeidskrachten. Maar: dan moeten ze weer weg als er geen werk meer is.
pi_156020819
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoezo? Ik ben écht danig 'in awe' over je lekker 'kanmeniksschelen' attitude...
Hoe kom je er bij dat mensen met een afwijkende mening dan die van jou "het allemaal niks kan schelen". Je kunt toch met recht bang zijn voor "de islam" bv. Het is immers wel politiek correct om bang te zijn voor rechts-extremisme. Een softe aanpak mbt islam kan net zulke desastreuze gevolgen hebben dan in de dertiger jaren een lakonieke houding tov nazisme.
Je hebt al eens gezegd dat je "vroeger" heel rechts en materialistisch was. Maar nú heb je ineens het licht gezien en ben je links. Zou de waarheid misschien niet ergens in het midden liggen. En kijk je over 10 jaar net zo hoofdschuddend terug op deze "linkse periode" dan dat je nu terugkijkt op je "rechtse periode". Dat zou toch zomaar kunnen. Of is het nu allemaal heel anders.
pi_156032488
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat mensen met een afwijkende mening dan die van jou "het allemaal niks kan schelen". Je kunt toch met recht bang zijn voor "de islam" bv. Het is immers wel politiek correct om bang te zijn voor rechts-extremisme. Een softe aanpak mbt islam kan net zulke desastreuze gevolgen hebben dan in de dertiger jaren een lakonieke houding tov nazisme.
Je hebt al eens gezegd dat je "vroeger" heel rechts en materialistisch was. Maar nú heb je ineens het licht gezien en ben je links. Zou de waarheid misschien niet ergens in het midden liggen. En kijk je over 10 jaar net zo hoofdschuddend terug op deze "linkse periode" dan dat je nu terugkijkt op je "rechtse periode". Dat zou toch zomaar kunnen. Of is het nu allemaal heel anders.
Waar precies sta ik een softe aanpak van de radicale Islam voor? Kennelijk heb je nog steeds niet door dat het vrij weinig met rechts en links te maken heeft zoals die termen thans gebruikt worden. Waar het mij omgaat is de houding van mensen hier op fok die het nodig vinden hun 'mening' te ventileren in de meest harde, cynische kijk mij eens Hans Teeuwen nadoen modus. Als dan vervolgens om de zaak te lijmen onze ouderen erbij worden betrokken om die mening alsnog iets van gewicht te geven, noem ik die mening wat het is: bullsh*t.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156033270
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:25 schreef Scuidward het volgende:
Gewoon de gaskraan extra open, geld komt uit de grond tegenwoordig. Groningen plat. Win-win.
Vandaar de term "gaswinning"

zaterdag 12 september 2015 @ 21:09:06 #289
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156034078
Ze komen uit een redelijk welvarend land, ik zou er zelf ook niet graag op achteruit gaan als ik met mijn gezin zou moeten vluchten, als ik dan zou kunnen kiezen uit een land waar mijn kinderen niet naar school kunnen, in armoede moet leven en als vuil wordt behandeld of een land waar de kinderen naar school kunnen, ik niet in armoede hoef te leven en helaas nog steeds als vuil wordt behandeld zou ik ook voor het laatste gaan.

Mensen vragen zich af waarom ze bv een mobiele telefoon hebben, dat is omdat ze vluchten van oorlog, niet van de 18de eeuw.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 12 september 2015 @ 21:09:30 #290
434283 topdeck
graag op anoniem
  zaterdag 12 september 2015 @ 21:25:38 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156034723
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:24 schreef eenzame_kat het volgende:

[..]

Precies dit. En ook al zijn ze hoogopgeleid, dat hele inburgeringstraject kost ons ook weer geld. Geld dat beter in onze eigen zorg en onderwijs gestoken kan worden, want daar is het hard nodig.
Bij een gemiddeld kind duurt het ongeveer 18 tot 20 jaar eer die gaat werken en belasting gaat betalen, als die tijd krijgt dat kind kinderbijslag, kindergebonden budget, scholing enz.
Een vluchteling is wat dat betreft goedkoper, die gaan gemiddeld na 6 maanden tot een jaar aan het werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 12-09-2015 21:32:00 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156036705
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:09 schreef snakelady het volgende:
Ze komen uit een redelijk welvarend land, ik zou er zelf ook niet graag op achteruit gaan als ik met mijn gezin zou moeten vluchten, als ik dan zou kunnen kiezen uit een land waar mijn kinderen niet naar school kunnen, in armoede moet leven en als vuil wordt behandeld of een land waar de kinderen naar school kunnen, ik niet in armoede hoef te leven en helaas nog steeds als vuil wordt behandeld zou ik ook voor het laatste gaan.

Mensen vragen zich af waarom ze bv een mobiele telefoon hebben, dat is omdat ze vluchten van oorlog, niet van de 18de eeuw.
Begrip voor hun gedrag is geen argument om ze op te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')