abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:05:05 #26
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_155812553
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 10:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ook hier binnen en bij ING hetzelfde probleem.
Mis wel een overzicht op de site van AGD waar je kunt zien wat er terug is.
Bij ABN AMRO hetzelfde probleem!

Wel keurig op tijd, blijft jammer dat het aanbod van AGD wat achter blijft
pi_155812566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 09:51 schreef komrad het volgende:
Ik ben wel met je eens dat dit op zich een mooi idee is maar te ingewikkeld voor mijn beperkte investeringen in crowdfunding. Ik houd een percentage bij wat ik terug ontvangen heb tov de totale investering en ik heb een sheet die op basis van alle termijnbedragen het totaalrendement berekent. Als ik een default zou krijgen verwijder ik het restant van de termijnbedragen van de investering in default en dan weet ik wat het (negatieve) rendement op de investering is en wat het gevolg is voor het totale rendement
En hoe druk je het totaalrendement dan uit? is dat som van de termijnbedragen minus inleg minus fee? En dan misschien per jaar? Of reken je het om naar een percentage, want daar worstel ik een beetje mee. Want ten opzichte van wat zou je dat dan moeten berekenen? Dat zou tegenover het gemiddelde uitstaande bedrag moeten zijn lijkt mij, maar dan wordt het ingewikkelder en dat kun je op basis van jouw sheet niet bepalen lijkt me?
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:06:30 #28
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_155812588
Waarom wilt iedereen eigenlijk een betaalschema hebben? Deze kun je toch ook zelf opstellen?
pi_155812663
Vanaf dinsdag geen aflossingen meer gehad van GvE. Vreemd....
pi_155812790
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:52 schreef Camogli het volgende:
tsjonge...
De cijfers worden dus heel veel beter, maar de rating blijft C. Schiet mij maar lek.
Ik begrijp er ook niets van. Lijkt me wel een pittige onderneemster en het leenbedrag is niet zo hoog. Bovendien neem ik aan dat de mensen die voor haar werken geen vast contract krijgen dus daar zit ook het risico niet in.
pi_155812872
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook niets van. Lijkt me wel een pittige onderneemster en het leenbedrag is niet zo hoog. Bovendien neem ik aan dat de mensen die voor haar werken geen vast contract krijgen dus daar zit ook het risico niet in.
Mee eens, ik zit hem net ook nog even te bekijken. Het enige wat mij een beetje tegen staat is dat ik een beetje klaar ben met dat gepruts met de cijfers iedere keer bij KoM. Daar kan deze beste dame natuurlijk ook niets aan doen. Echt er komt bijna geen project voorbij waarvan de cijfers in een keer juist zijn, ongelooflijk. Om een lang verhaal kort te maken, ik pak hem mee.
pi_155812893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:10 schreef Justme7005 het volgende:
Heeft vermoedelijk te maken met de overgang naar de derden rekening. Had ze vannochtend aan de lijn dacht in eerste instantie dat Stichting Derdengelden A van GVE kwam. :)
Kreeg toen als antwoord dat er een mededeling komt aangaande derden geld rekening van GVE op of voor a.s. maandag.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 04-09-2015 12:49:21 ]
pi_155813028
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:06 schreef Sheffield het volgende:
Waarom wilt iedereen eigenlijk een betaalschema hebben? Deze kun je toch ook zelf opstellen?
De termijnen moet wel lukken, maar je kan moeilijk de betaaldatum zelf opstellen ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_155813068
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens, ik zit hem net ook nog even te bekijken. Het enige wat mij een beetje tegen staat is dat ik een beetje klaar ben met dat gepruts met de cijfers iedere keer bij KoM. Daar kan deze beste dame natuurlijk ook niets aan doen. Echt er komt bijna geen project voorbij waarvan de cijfers in een keer juist zijn, ongelooflijk. Om een lang verhaal kort te maken, ik pak hem mee.
voor mij valt het dubbeltje de andere kant op: ik doe niets meer met KoM juist omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn.
Ik vertrouw ook de analyse niet. Ik bedoel: de cijfers zijn nu echt topcijfers, maar toch C??
pi_155813162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:10 schreef Justme7005 het volgende:
Er is hier 1 betaling binnen (3-8: 1 dag te laat). Deze is gestort vanuit de nieuwe rekening derdengelden: STICHTING KLANTENGELDEN GELDVOORELKAAR.NL. In MijnGeldvoorElkaar zie ik dan vandaag weer 2 betalingen zijn gedaan (ook beiden 1 dag te laat).

Ik vermoed dat ze de betalingen eerst van de oude rekening moeten overboeken naar de derdenrekening en hierdoor een dag later betalen naar de investeerders. Zodra al het geld op de derderrekening staat, zal dit wel opgelost zijn.
pi_155813180
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:05 schreef _okmer het volgende:

[..]

En hoe druk je het totaalrendement dan uit? is dat som van de termijnbedragen minus inleg minus fee? En dan misschien per jaar? Of reken je het om naar een percentage, want daar worstel ik een beetje mee. Want ten opzichte van wat zou je dat dan moeten berekenen? Dat zou tegenover het gemiddelde uitstaande bedrag moeten zijn lijkt mij, maar dan wordt het ingewikkelder en dat kun je op basis van jouw sheet niet bepalen lijkt me?
rendement is in % per jaar. Excel heeft formules om rendementen te berekenen op basis van een serie cashflows , dat kun je op project en portefeuilleniveau doen. Het is wel belangrijk de rendementen vervolgens op een zuivere manier om te rekenen van maand naar jaar. Dit is alleen voor het geld in je investeringen , als je zou herinvesteren loopt dat over je portefeuille weer redelijk recht.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155813208
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 11:04 schreef µ het volgende:
Burgerme Almere
Startkapitaal franchisevestiging Burgerme Almere
¤ 140.000 | 8,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfu(...)2Ft3MC7bIw3BvI-16396
Vergelijkende cijfers met de vestiging Leiden met minder inwoners dan Almere. Uhh in Leiden zitten wel 23.000 studenten!!. Men zegt reeds dat de privé aansprakelijkheid niets waard is; al het vermogen in de zaak en geen overwaarde in het huis. Geen enkele gegevens of er nog meer schulden zijn. No Thanx.

Ook 2 betalingen binnen van AGD. Zou op de 6e zijn maar gezien dat dat een zondag is dacht ik dat het maandag wel bijgeschreven zou zijn. Toch eerder.
pi_155813216
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Er is hier 1 betaling binnen (3-8: 1 dag te laat). Deze is gestort vanuit de nieuwe rekening derdengelden: STICHTING KLANTENGELDEN GELDVOORELKAAR.NL. In MijnGeldvoorElkaar zie ik dan vandaag weer 2 betalingen zijn gedaan (ook beiden 1 dag te laat).

Ik vermoed dat ze de betalingen eerst van de oude rekening moeten overboeken naar de derdenrekening en hierdoor een dag later betalen naar de investeerders. Zodra al het geld op de derderrekening staat, zal dit wel opgelost zijn.
sinds dinsdag niets op de bank ontvangen, maar in mijnGVE staan er nu wel ~10 op uitbetaald met de datum van vandaag.

Komt er aan dus
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_155813222
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

De termijnen moet wel lukken, maar je kan moeilijk de betaaldatum zelf opstellen ;)
Ik kijk gewoon op mijn afschrift voor de 1e betaling en dan neem ik deze datum over als betaaldatum. Bij GvE weet je bv niet op welke dag de eerste betaling gedaan wordt (enkel begin, medio of eind van de maand). Werkt prima.
pi_155813398
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:38 schreef CaLeX het volgende:

[..]

sinds dinsdag niets op de bank ontvangen, maar in mijnGVE staan er nu wel ~10 op uitbetaald met de datum van vandaag.

Komt er aan dus
Als het goed is betaald KoM vandaag ook uit.
pi_155813516
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:31 schreef Camogli het volgende:

[..]

voor mij valt het dubbeltje de andere kant op: ik doe niets meer met KoM juist omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn.
Ik vertrouw ook de analyse niet. Ik bedoel: de cijfers zijn nu echt topcijfers, maar toch C??
Ik kan je helemaal begrijpen. Als het niet snel beter gaat ga ik er ook mee kappen.
Het probleem met de “investeringsrisico” letter bij KoM is volgens mij dat dit gewoon een beetje natte vinger werk is. Bij GvE liggen de afloscapaciteiten er aan ten grondslag, bij KoM is dat er maar een onderdeel van. Daarnaast gebruiken ze “de risicoklasse van het project :? ”. Volgens mij is dat nergens gedefinieerd, of ik moet erover heen lezen….
  vrijdag 4 september 2015 @ 12:58:29 #42
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155813634
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:47 schreef djh77 het volgende:
Als het goed is betaald KoM vandaag ook uit.
Op de oude website werd de uitbetaaldatum tot het einde van de looptijd weergegeven. Waar is dat nu te zien dan?
pi_155813664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:58 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Op de oude website werd de uitbetaaldatum tot het einde van de looptijd weergegeven. Waar is dat nu te zien dan?
Via transacties -> overzicht downloaden. KoM betaalt 4e werkdag van de maand.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 04-09-2015 13:11:14 ]
  vrijdag 4 september 2015 @ 13:03:03 #44
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155813756
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Via transacties -> overzicht downloaden. KoM betaald 4e werkdag van de maand.
Mooi. Bedankt. Ik had de downloadknop nog niet geprobeerd.
pi_155813821
Ik zit in die boot op KOM, heeft iemand daar nog iets over gehoord de afgelopen dagen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155813878
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:52 schreef Horsemen het volgende:
Ik kan je helemaal begrijpen. Als het niet snel beter gaat ga ik er ook mee kappen.
Het probleem met de “investeringsrisico” letter bij KoM is volgens mij dat dit gewoon een beetje natte vinger werk is. Bij GvE liggen de afloscapaciteiten er aan ten grondslag, bij KoM is dat er maar een onderdeel van. Daarnaast gebruiken ze “de risicoklasse van het project ”. Volgens mij is dat nergens gedefinieerd, of ik moet erover heen lezen….
Dit is wat ik vind. Knappe jongen die daar een rating uit kan halen die mathematisch verantwoord is.

2. Kwantitatieve projectcheck

Stap twee is een grondige analyse van uw aanvraag en uw project. Op basis van de kengetallen die u aandraagt, toetsen onze gekwalificeerde financiële experts uw plan. Denk bijvoorbeeld aan uw financiële gegevens van de laatste jaren. Of, in het geval van een startend bedrijf, aan een prognose voor de balans of de cashflow. Uit deze analyse komen twee belangrijke punten naar voren:

de aflossingscapaciteit voor uw aanvraag
de risicoklasse van uw project
Kapitaal Op Maat deelt projecten in vijf risicoklassen in, van hoog tot laag risico. Met die classificatie hebben onze investeerders een goed beeld van de commerciële haalbaarheid van uw project. De indeling bepaalt ook de rente die u gaat betalen aan uw investeerders. Naarmate het risico van uw aanvraag groter is, is het vanzelfsprekend om een hogere rente uit te keren.

Toetsing Rating Bandbreedte rentepercentage*

Risico klasse 1 (zeer laag) A+ 5,5 - 6,0%

Risico klasse 2 (laag) A 6,0 - 6,5%

Risico klasse 3 (gemiddeld) B 6,5 - 7,5%

Risico klasse 4 (hoog) C 7,5 - 8,5%

Risico klasse 5 (zeer hoog) C- 8,5 - 9,5%

* Minimaal eens per jaar bepalen we de rentepercentages van de vijf risicoklassen aan de hand van de actuele marktrente.

3. Kwalitatieve toetsing

De kwantitatieve analyse wordt aangevuld met een zevental kwalitatieve beoordelingscriteria. Deze zijn:

BKR toetsing (van één of meerdere eigenaren van de leningvragende onderneming).
Startende onderneming (minder dan twee jaarrekeningen)
Aantal jaar ondernemerservaring van de eigenaar(s);
Aanvaarden hoofdelijke aansprakelijkheid
Verpanding van de lening (bij financiering van kapitaalgoederen)
Inbreng Eigen Vermogen (> 30% van de financiering)
Notarieel vastleggen van de Overeenkomst van Geldlening (OvG)*
* U kunt ervoor kiezen de Overeenkomst van Geldlening (OvG) notarieel te laten vastleggen. De notariële akte geeft geen zekerheid over de verhaalbaarheid van de vordering, maar wel een enorme kosten- en tijdsbesparing omdat de akte gelijk staat aan een vonnis in executiemogelijkheden. Investeerders kunnen met deze akte naar de deurwaarder om te incasseren op het moment dat u niet aan uw verplichtingen voldoet. De kosten voor het maken van de akte worden door u gedragen, in ruil hiervoor kan het rentepercentage met 0,2% worden verlaagd. Uiteindelijk blijft het altijd de keuze van de investeerders om zich te verenigen en deze stap te zetten, wij faciliteren hierin slechts.

4. Definitieve rating

De combinatie van de kwantitatieve en kwalitatieve toetsing resulteert in een definitieve rating, waarbij de uitkomst van een of meerdere kwalitatieve criteria het projectvoorstel kan doen afwijzen of de rating met een “plus” of “min” kan wijzigen. In algemene zin geldt dat bij het voldoen aan vier of meer van de kwalitatieve criteria de rating met een “plus” wordt opgewaardeerd en bij drie of minder met een “min” wordt afgewaardeerd.

U ontvangt een verslag met een onderbouwing van de resultaten van het toetsingsproces. Indien nodig geven wij u constructieve feedback om het projectvoorstel te verbeteren. De volledigheid van de proposities, ondernemersvaardigheden, zekerheden, garanties en eventuele andere informatie die van belang is voor het ondernemingsresultaat maken wij inzichtelijk op het platform.

Het staat de ondernemer(s) vrij om een hoger rentepercentage aan te bieden dan de uitkomst die formeel uit de kwantitatieve toetsing resulteert. Dit om bijvoorbeeld het succes van de campagne te bevorderen. Echter, de hieruit voortvloeiende hogere maandelijkse lasten moeten wel binnen de aflossingscapaciteit van het project vallen, zoals berekend is in de kwantitatieve toets.
pi_155813890
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:05 schreef _okmer het volgende:

[..]

Misschien is dit wat voor je:
Investormatch heeft een portfoliotool gebouwd in Excel. Hier kunt u eenvoudig bij houden welke crowdfundingprojecten u heeft gefinancierd, via welk platform en wat de resultaten zijn.

De tool is hier te downloaden.

Op het eerste tabblad geeft u aan welke leningen u heeft lopen en welke betalingen u heeft ontvangen. Vervolgens kunt u op de andere tabbladen o.a. de betalingstermijnen, rendementen en jaaroverzichten inzien.
pi_155814141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit is wat ik vind. Knappe jongen die daar een rating uit kan halen die mathematisch verantwoord is.
Dat zeg ik, natte vinger werk :'(
pi_155814232
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 september 2015 12:38 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Komt er aan dus
De 2 betalingen van GvE van vandaag staan op mijn rekening
  vrijdag 4 september 2015 @ 13:26:49 #50
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155814248
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 13:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Misschien is dit wat voor je:
Investormatch heeft een portfoliotool gebouwd in Excel. Hier kunt u eenvoudig bij houden welke crowdfundingprojecten u heeft gefinancierd, via welk platform en wat de resultaten zijn.

De tool is hier te downloaden.

Op het eerste tabblad geeft u aan welke leningen u heeft lopen en welke betalingen u heeft ontvangen. Vervolgens kunt u op de andere tabbladen o.a. de betalingstermijnen, rendementen en jaaroverzichten inzien.
Is een alleen lezen document
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')