quote:Bondscoach Danny Blind, morgen voor het eerst hoofdverantwoordelijke bij een interland van het Nederlands elftal, wilde vandaag nog geen mededelingen doen over de opstelling. "Maar als je goed hebt opgelet dan heb ik daar niet geheimzinnig over gedaan", zei hij op de persconferentie voorafgaand aan het EK-kwalificatieduel met IJsland.
Blind doet het wat dat betreft dus weinig anders dan zijn voorgangers, niet ingaan op vragen over de opstelling. Want op de vraag of het middenveld morgen bestaat uit Wijnaldum, Klaassen en Sneijder antwoordde hij "zou kunnen." En dat Anita op de afsluitende training ineens opdook in een hesje werd afgedaan met een simpel "klopt."
Niet zenuwachtig
Over wat voor wedstrijd het tegen IJsland gaat worden, wilde de nieuwe bondscoach wel wat meer kwijt. "We zullen met geduld moeten spelen, maar wel in een hoog tempo, de zaak stukspelen", zei Blind. "Dat moeten we op een bepaalde manier doen, omdat zij ook heel goed georganiseerd zijn. Dan kan het pas laat beslist worden, maar ik heb het natuurlijk liever eerder voor elkaar."
Nederland ging in het vorige duel op IJsland met 2-0 onderuit, maar zenuwachtig is Blind niet voor zijn eerste wedstrijd als hoofdcoach. "Nee dat ben ik niet zo gauw. Ik heb er een goed gevoel over. Ik zie een ploeg die deze wedstrijd graag wil spelen en weet waar de moeilijkheden zitten."
Later lichtte Blind toch een klein tipje van de opstellingssluier op "We gaan spelen in een 4-3-3-opstelling met de opdrachten die daarbij horen. De individuele kwaliteit zal naar voren moeten komen", aldus Blind. "4-3-3, met de punt naar achter, maar dat kan in de wedstrijd natuurlijk veranderen."
Dezelfde Robben
Ook de nieuwe aanvoerder Arjen Robben zat achter de tafel bij de persconferentie. "Precies dezelfde Robben als altijd", zo verzekerde hij. "Ik ga me niet anders voordoen omdat ik nu de aanvoerdersband draag. Het enige verschil is dat het nu officieel is."
Ook hij is in zijn hoofd al een tijdje bezig met de cruciale wedstrijd tegen IJsland. "Van Gaal verwoordde het altijd mooi, imagineren. Je merkt in de groep dat iedereen er wel mee bezig is. Maar iedereen is goed voorbereid, weet wat er verwacht wordt. We zullen alles geven, maar het blijft oppassen dat je niet te enthousiast wordt. Gewoon de taken uitvoeren, met veel passie."
Er was ook nog ruimte voor een grapje bij Robben. Op de vraag of hij nu een andere verhouding heeft met Blind dan met Guus Hiddink antwoordde hij lachend. "Ik heb de opstelling gemaakt en de trainer was het daarmee eens."
quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:44 schreef Rabieluh het volgende:
Dat is dan weer niet zo'n stijlvolle afsluiting Pannekoekmix.
Ik denk dat hij wel een goede speler kan worden. Potentie genoeg. Lichaam van een topsporter en hij heeft de juiste coach. Kijk naar de jongens van zijn leeftijd die eenzelfde talent werden toegedicht en die het niet hebben waargemaakt.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:39 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Beiden buitenspelers. De vergelijking met Ronaldo/Robben is ook lachwekkend. Alleen al qua persoonlijkheid.
Depay is geen toptalent.. daarvoor vind ik hem technisch niet goed genoeg, inzicht heeft hij ook niet. Ja fysiek sterk is hij wel.. ook wel snel..aardig schot.. maar dat is het dan wel. En zijn persoonlijkheid is natuurlijk ook niet zo aansprekend.. hij zal wel niet echt een prater zijn maar voor de camera komt hij ongelofelijk wazig overquote:Op vrijdag 4 september 2015 00:46 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel een goede speler kan worden. Potentie genoeg. Lichaam van een topsporter en hij heeft de juiste coach. Kijk naar de jongens van zijn leeftijd die eenzelfde talent werden toegedicht en die het niet hebben waargemaakt.
Dat hij totaal uit vorm is nu zie ik ook. Maar het feit dat hij door heel veel mensen die er verstand van hebben wordt gezien als toptalent doet mij bevroegen dat hij het wel gaat maken.
Ik bedoel dat hij qua lichaam een topatleet is. Inzicht heeft hij wel, maar hij is vaak veel te wild. Snel is hij niet echt. Daarvoor is hij gewoonweg te breed.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Depay is geen toptalent.. daarvoor vind ik hem technisch niet goed genoeg, inzicht heeft hij ook niet. Ja fysiek sterk is hij wel.. ook wel snel..aardig schot.. maar dat is het dan wel. En zijn persoonlijkheid is natuurlijk ook niet zo aansprekend.. hij zal wel niet echt een prater zijn maar voor de camera komt hij ongelofelijk wazig over
Ik vind een Berrardi ook al beter.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Depay is geen toptalent.. daarvoor vind ik hem technisch niet goed genoeg, inzicht heeft hij ook niet. Ja fysiek sterk is hij wel.. ook wel snel..aardig schot.. maar dat is het dan wel. En zijn persoonlijkheid is natuurlijk ook niet zo aansprekend.. hij zal wel niet echt een prater zijn maar voor de camera komt hij ongelofelijk wazig over
Maar als het ook maar Italiaans klinkt krijg jij al een pijve stiemel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:53 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Ik vind een Berrardi ook al beter.
Dat hij te wild is, is toch al een teken dat hij niet echt een toptalent is? Wat is namelijk een kenmerk van echt goede aanvallers.. rust aan de bal en rust voor de goal..lichaamsbeheersing. Wijnaldum is ook zo'n speler.. als die een kans krijgen dan krijgen ze stress in hun bovenkamer en dus geven ze de bal maar een roei.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:52 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik bedoel dat hij qua lichaam een topatleet is. Inzicht heeft hij wel, maar hij is vaak veel te wild. Snel is hij niet echt. Daarvoor is hij gewoonweg te breed.Hij komt inderdaad enorm wazig over. Zo lang hij op het veld presteert maakt mij dat overigens niets uit.
Ik denk ook niet dat hij de nieuwe Ronaldo is, maar ik denk wel dat hij een groot talent is en een goede speler kan worden. Hij heeft vorig jaar natuurlijk best wel wat doelpunten gemaakt. Dat kan niet als je alleen maar wild bent. Ik vind hem dan ook soms wat wild.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat hij te wild is, is toch al een teken dat hij niet echt een toptalent is? Wat is namelijk een kenmerk van echt goede aanvallers.. rust aan de bal en rust voor de goal..lichaamsbeheersing. Wijnaldum is ook zo'n speler.. als die een kans krijgen dan krijgen ze stress in hun bovenkamer en dus geven ze de bal maar een roei.
Dat neemt niet weg dat ik respect heb voor wat Depay heeft bereikt tot nu toe.. op karakter heeft hij veel voor elkaar gekregen, daar kan een softie als Boetius nog wat van leren. Maar een toptalent...neuh.
Waar heeft hij die doelpunten gemaakt.. precies, in de eredivisie.. Hij zal mij pas kunnen overtuigen als hij het laat zien tegen goede ploegen. Als ik een vergelijking mag maken met een andere speler.. Van Persie ging ook op jonge leeftijd naar Engeland. Maar bij hem zag je al heel vroeg dat hij een toptalent was, ook al moest ook hij zich nog ontwikkelen. Maar dat hij goed kon voetballen zag iedereen. Dat heb ik bij Depay dus helemaal niet.. vind hem enorm gehyped.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:00 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat hij de nieuwe Ronaldo is, maar ik denk wel dat hij een groot talent is en een goede speler kan worden. Hij heeft vorig jaar natuurlijk best wel wat doelpunten gemaakt. Dat kan niet als je alleen maar wild bent. Ik vind hem dan ook soms wat wild.
Handelingssnelheid heb je of heb je niet.. weet niet of dit is aan te leren, maar laten we het hopen voor Depay. Ik gun het hem wel dat hij het redt in Engeland, maar ik moet het nog zien.quote:Hij mist op dit moment duidelijk handelingssnelheid. Daar wordt hij op dit moment in de PL op afgetroefd. Von Gahl geeft aan dat dit er aan zit te komen, dus daar wacht ik dan nog maar even op.
Niet na 1 wedstrijd hoor.. Ik vergelijk Depay gewoon met andere toptalenten van nu en van langer geleden en dan vind ik hem gewoon geen toptalent.. dat mag ik vinden, iedere gek heeft recht op zijn eigen meningquote:Op vrijdag 4 september 2015 01:21 schreef bechirti het volgende:
Dat opportunisme hier is echt om te janken. Ook nog het talent van depay ineens in twijfel trekken na een wedstrijd.
Als ze maar snel scoren dan, dat gefluit van die mafklappers verneukt wedstrijden nog erger dan vuvuzelas.quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:29 schreef schvvmert het volgende:
Ik zie nog alle kansen tegen de Turken uit.
Ik zag in deze poule vooraf tegen elke ploeg kansen maar afgezien van de 6-0 tegen Letland was het 6x gekut. Ik zie geen enkele reden waarom het zondag opeens beter zou gaan.. dit Oranje speelt zonder vertrouwen en dan kan je wel telkens positief blijven.. op den duur moet je wel een josti zijn om over dit Oranje nog optimistisch te zijnquote:Op vrijdag 4 september 2015 01:29 schreef schvvmert het volgende:
Ik zie nog alle kansen tegen de Turken uit.
Snel scoren past niet in het tactisch plan, rustig beginnen, de tegenstander in verwarring brengen door geniaal positiespel en dan op laatste moment toeslaan,quote:Op vrijdag 4 september 2015 01:31 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Als ze maar snel scoren dan, dat gefluit van die mafklappers verneukt wedstrijden nog erger dan vuvuzelas.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op vrijdag 4 september 2015 01:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Niet na 1 wedstrijd hoor.. Ik vergelijk Depay gewoon met andere toptalenten van nu en van langer geleden en dan vind ik hem gewoon geen toptalent.. dat mag ik vinden, iedere gek heeft recht op zijn eigen mening
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want Klaassen speelde lekker? Die vond ik echt tegenvallen zeg. Heeft volgens mij geen 1 duel gewonnen. Dat kan je van Wijnaldum tenminste niet zeggen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 00:47 schreef j0rdiiii het volgende:
Soort van silent bans voor Wijnaldum, Narsingh, Martins Indi en van der Wiel lijken mij wel wenselijk. Niet meer over praten en dit seizoen niet meer oproepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |