SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke soort heb jij gehad? De normale grote Nutri, de compacte, een andere soort? Vanille is hier favoriet van de Nutri's! Toen er nog caramel was, vond ik die ook okee. Banaan vind ik zelf wel één van de betere smaken. Althans, van de Nutri Compact. Yoghurt Style framboos wil op Fristi lijken en is ook aardig. De rest is ronduit smerig! Die papjes en soepen vind ik echt niks.
Ik zou het niet weten, heb nog nooit een opvlamming gehad, behalve dan toen de Crohn werd geconstateerd.. Wel vorige week ontlasting opgestuurd en bloed geprikt dus zal snel de uitslag daar wel van krijgen. Eerst die maar eens afwachten. Voor nu zeg ik weltrusten, het is bedtijd!quote:Op woensdag 2 september 2015 18:14 schreef Skeletor. het volgende:
Crohnjurist, ik hoop niet dat er een nieuwe opvlamming sluimert...herken je iets van de klachten bij een nieuwe relaps?
quote:Op woensdag 2 september 2015 18:26 schreef Skeletor. het volgende:
Crohnie! Serieus definitief eruit gegooid?Definitief ja... Achja niks aan te doen pff.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke soort heb jij gehad? De normale grote Nutri, de compacte, een andere soort? Vanille is hier favoriet van de Nutri's! Toen er nog caramel was, vond ik die ook okee. Banaan vind ik zelf wel één van de betere smaken. Althans, van de Nutri Compact. Yoghurt Style framboos wil op Fristi lijken en is ook aardig. De rest is ronduit smerig! Die papjes en soepen vind ik echt niks.
Ik heb de grote normale gehad, niet al te lang. Heb ze erbij gebruikt als bijvoeding (kon heel slecht vast voedsel verdragen). Waarom zit jij er aan dan?
Mijn voedingspatroon is laatste tijd weer heel goed. Mijn dietiste zal over paar weken trots op me zijn haha! Dinsdag de definitieve uitslag van de reumatoloog, ben benieuwd..
quote:Op woensdag 2 september 2015 18:19 schreef Skeletor. het volgende:
Aphrodyte, goed zo! Laat je maar fijn verzorgen. Mooi dat het bezoek lief is. Onaardig bezoek moet je gauw eruit schoppen!Je vakantie klinkt goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Leuk om even thuis ver van huis te zijn![]()
Hartslag hier nu de hele dag onder de 145; het gaat langzaam wat beterik kan ook weer wat platter slapen.
@Crohnie; ik hoop dat je duidelijkheid krijgtLeftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
Ik heb de 2000mg variant gehad, als ondersteuning bij de azathioprine. Hielp bij mij zodra ik klachten had. Volgens mij kreeg ik er wel veel uh... valse lucht van.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:17 schreef Skiet het volgende:
Zijn er hier meer mensen met een lichte vorm van CU welke het medicijn Salofalk 1000 mg Granu-Stix gekregen hebben? Ik gebruik dat nu een 2 maandjes ongeveer en heb wel het idee dat het helpt.
Hebben de mensen met CU ook buiten de periodes van opvlammingen klachten? Wat voor klachten hebben jullie dan zoal?
Haha bedankt! Gelukkig ben ik studente, dus het maakt niet extreem veel uit.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:58 schreef Drieklank het volgende:
Wow, wat een ontwikkelingen allemaal.
Gecondoleerd met je ontslag Crohnie. Ik ben om precies die reden maandenlang doodziek naar mijn werk gegaan om de schijn op te houden dat er niets aan de hand is. Dan vroegen collega's dat ik wat witjes zag en antwoordde ik dat ik slecht had geslapen of te weinig had gegeten. Als je het kan, dan lijkt het me ook beter dat je nooit toegeeft dat je een langdurige zieke hebt, hoe lief en aardig je collega's en managers ook zijn. Business is Business.
Veel beterschap allemaal en een fijne vakantie.
Buiten opvlammingsperioden heb ik vooral last van mijn gewrichten (weet niet of dit bij CU ook is, bij Crohn zoals ik heb komt het wel vaker voor). Ook ben ik gewoon letterlijk altijd vermoeid. Heb weinig energie om dingen te doen. Ik heb overigens altijd buikpijn, nooit volledig pijnloos maar denk ook niet dat dat ooit mogelijk zal zijn.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:17 schreef Skiet het volgende:
Zijn er hier meer mensen met een lichte vorm van CU welke het medicijn Salofalk 1000 mg Granu-Stix gekregen hebben? Ik gebruik dat nu een 2 maandjes ongeveer en heb wel het idee dat het helpt.
Hebben de mensen met CU ook buiten de periodes van opvlammingen klachten? Wat voor klachten hebben jullie dan zoal?
Dankjewel! Niks aan te doen helaas.. Gelukkig alweer iets nieuwsquote:Op donderdag 3 september 2015 11:58 schreef Aphrodyte het volgende:
@Crohnie: jeetje wat balen dat je ontslagen bent! Sterkte
Fijn dat je wat nieuws hebtquote:Op donderdag 3 september 2015 23:47 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Dankjewel! Niks aan te doen helaas.. Gelukkig alweer iets nieuws![]()
Moet misschien ook blij zijn, want ik heb de laatste periode te veel gewerkt waardoor ik nu merk dat ik achteruit ga.
Hoe gaat het bij jou nu? Voel je je al wat beter?
Mooi om te horen! Zit je niet echt mee de afgelopen tijd zeg pff. Leuk dat je veel bezoek krijgt!quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:14 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Verder heb ik nog wel bedrust en mag dus niets zelf doen. Gelukkig krijg ik veel lief bezoek en cadeautjes
Hoe is het gisteren en vandaag gegaan? Mij benieuwen wat de uitslag is.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:37 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, heb nog nooit een opvlamming gehad, behalve dan toen de Crohn werd geconstateerd.. Wel vorige week ontlasting opgestuurd en bloed geprikt dus zal snel de uitslag daar wel van krijgen. Eerst die maar eens afwachten. Voor nu zeg ik weltrusten, het is bedtijd!
Ja, ik ook als bijvoeding. Naast het gewone eten. Ik moet de Nutri's vanwege zwaar ondergewicht.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:41 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Definitief ja... Achja niks aan te doen pff.
Ik heb de grote normale gehad, niet al te lang. Heb ze erbij gebruikt als bijvoeding (kon heel slecht vast voedsel verdragen). Waarom zit jij er aan dan?
Mijn voedingspatroon is laatste tijd weer heel goed. Mijn dietiste zal over paar weken trots op me zijn haha! Dinsdag de definitieve uitslag van de reumatoloog, ben benieuwd..
Dit is verdorie zo waar. Erg jammer dat er zo geredeneerd wordt. Terwijl je ook kan denken: ziek en werk getuigt van doorzettingsvermogen. Maar daar zijn de meesten te kortzichtig voor.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:58 schreef Drieklank het volgende:
Wow, wat een ontwikkelingen allemaal.
Gecondoleerd met je ontslag Crohnie. Ik ben om precies die reden maandenlang doodziek naar mijn werk gegaan om de schijn op te houden dat er niets aan de hand is. Dan vroegen collega's dat ik wat witjes zag en antwoordde ik dat ik slecht had geslapen of te weinig had gegeten. Als je het kan, dan lijkt het me ook beter dat je nooit toegeeft dat je een langdurige zieke hebt, hoe lief en aardig je collega's en managers ook zijn. Business is Business.
Veel beterschap allemaal en een fijne vakantie.
Whaha! Toch geen bonen gehad? Gebruik je nou iets voor de obstipatie of niet?quote:Op donderdag 3 september 2015 22:39 schreef Crohnjurist het volgende:
Bah bah, zit hier weer lekker verstopt... wel kampioen vieze stinkende scheten laten nu haha
Kijk, dit is goed nieuws. Zo door! Voor die cadeautjes zou ik bijna ook naar het ziekenhuis gaanquote:Op vrijdag 4 september 2015 08:14 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Fijn dat je wat nieuws hebtDat valt dan weer mee. Let goed op je rust
Met mij is het iets beter; sinds gisteren zit ik op de interne geneeskunde en niet meer op de medium care. Zuurstof tank is van standje 5 naar stand 2 dus ademen gaat wat beter.
Verder heb ik nog wel bedrust en mag dus niets zelf doen. Gelukkig krijg ik veel lief bezoek en cadeautjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die extreme vermoeidheid was alleen woensdag. Donderdag wel veel last door de verstopping. Ik gebruik dan magnesium, maar vaak is het al te laat. Is lastig want als ik met regelmaat magnesium neem slaat het al snel door naar diaree, dus neem het eigenlijk zo min mogelijk. Vannacht niet best geslapen, zo'n harde buik, en vanmorgen stond ik op mijn vrije dag om half 7 op van de krampen en misselijkheid, gelukkig vrij snel dat het eindelijk kwam. Dat licht dan echt wel op!quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:09 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Hoe is het gisteren en vandaag gegaan? Mij benieuwen wat de uitslag is.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:22 schreef Skeletor. het volgende:
Hoe tevreden zijn jullie over jullie apotheek? De mijne is op zich prima. Ze leveren snel en ik kan krijgen wat ik wil.Ik ben heel tevreden, nooit problemen gehad met de apotheek hier. Werd een x gebeld door ze of ze een mtx spuit van me mochten lenen. Er was bij een bestelling voor iemand anders iets mis gegaan en die moest die dag spuiten. Als er iets misgaat doen ze er dus alles aan om er voor te zorgen dat medicijnen op tijd komen, topservice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snel he! Had toevallig al gesolliciteerd omdat ik mijn oude baan niet zo meer zag zitten. Nu kwam het dus allemaal heel goed uit!quote:Op vrijdag 4 september 2015 20:17 schreef Skeletor. het volgende:
Crohnie, jij bent snel in het vinden van een nieuwe baan! Goed zo. Hier ook verteld hoe en wat? Zo ja, wat was de reactie?
Ah mooi nieuws! Houden zo en hopelijk dat je dan snel weer weg mag uit het ziekenhuis!quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:39 schreef Aphrodyte het volgende:
Hoe gaat ie @Crohnie en Skeletor?
Hier voor het eerst sinds het begin van deze ellende al 12 uur de hartslag op 99, dat gaat de goede kant op
Schijnt vies spul te zijn, magnesium! In wat voor vorm heb jij het? Hoeveel gebruik je?quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:53 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Die extreme vermoeidheid was alleen woensdag. Donderdag wel veel last door de verstopping. Ik gebruik dan magnesium, maar vaak is het al te laat. Is lastig want als ik met regelmaat magnesium neem slaat het al snel door naar diaree, dus neem het eigenlijk zo min mogelijk. Vannacht niet best geslapen, zo'n harde buik, en vanmorgen stond ik op mijn vrije dag om half 7 op van de krampen en misselijkheid, gelukkig vrij snel dat het eindelijk kwam. Dat licht dan echt wel op!
Vandaag werd ik gebeld en de waardes in mijn bloed zijn gewoon goed. Ontlasting had ze de uitslag nog niet van, ik was een beetje te laat met opsturen dus dat is nog even afwachten.
Ik hou het er toch nog maar op dat het nog door Mysteryland kwam dat ik me niet helemaal top voelde deze week! En tja die verstopping hoort erbij zullen we maar zeggen...
Ben ook heel tevreden, hoor. Alleen dit grapje kost me toch tijd qua instellen van de medicatie. Nou ja, voor de rest zijn ze top. Geen tot weinig kwade woorden over zequote:Op vrijdag 4 september 2015 21:55 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ik ben heel tevreden, nooit problemen gehad met de apotheek hier. Werd een x gebeld door ze of ze een mtx spuit van me mochten lenen. Er was bij een bestelling voor iemand anders iets mis gegaan en die moest die dag spuiten. Als er iets misgaat doen ze er dus alles aan om er voor te zorgen dat medicijnen op tijd komen, topservice!
Jazeker, ik heb een diëtist! De Crohn is niet rustig, zie mijn post met spoiler. Niet rustig geweest na de diagnose. Komt wel!quote:Op zaterdag 5 september 2015 02:42 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Snel he! Had toevallig al gesolliciteerd omdat ik mijn oude baan niet zo meer zag zitten. Nu kwam het dus allemaal heel goed uit!
Heb nog niks verteld.. is minder intensief werk dus verwacht ook geen problemen te krijgen. Laat ze als eerst zien dat ik gewoon kan functioneren als een normaal persoon, en dan floep ik het er wel een keer gewoon uit alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Op je andere berichtje nog: wat erg van je ondergewicht joh... Die nutridrink is een prachtige aanvulling, maar natuurlijk lang niet alles. Mijn dietiste probeert mij vooral weer aan het eten te krijgen en mijn leven wat regelmaat te geven samen met de medisch-psycholoog. Loop echt bij veel afdelingen in het ziekenhuis besef ik nu haha!
Ben wel benieuwd hoe het dinsdag zal gaan. Ze vermoeden echt Bechterew maar ik hoop uiteraard nog op een andere optie.. Met mijn Crohn gaat het steeds beter! Nauwelijks buikpijn meer, wel extreem maar dan ook echt extreem vermoeid. Morgen ga ik voor het eerst sinds tijden weer eens stappen en hoop dat ik het eigenlijk volhoud. Gewrichten doen heel veel pijn momenteel verder.
Heb jij overigens geen dietist? Is misschien wel verstandig als je zoveel ondergewicht hebt. Heb je veel pijn momenteel of is de Crohn 'rustig'?
Netjes! Netjes! Goed nieuwsquote:Op zaterdag 5 september 2015 11:39 schreef Aphrodyte het volgende:
Hier voor het eerst sinds het begin van deze ellende al 12 uur de hartslag op 99, dat gaat de goede kant op
Hmm.. hopelijk komt er ooit een rustige periode. Het is mogelijk, maar moeilijk te vinden soms he! De Crohn is wel rustig bij mij, maar soms heb ik de ene dag meer pijn dan de andere dag.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Jazeker, ik heb een diëtist! De Crohn is niet rustig, zie mijn post met spoiler. Niet rustig geweest na de diagnose. Komt wel!
Heel spannend, dinsdag! Fijn dat de Crohn bij jou wel rustig is. Wel vervelend van de vermoeidheid en de gewrichtsklachten...
Ja echt lekker is het niet, ik heb kauwtabletten, het is nog net niet zo erg als een paracetamol kauwen, maar het komt in de buurt, hapje droge bende...quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:11 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Schijnt vies spul te zijn, magnesium! In wat voor vorm heb jij het? Hoeveel gebruik je?
Fijn dat de bloedwaarden goed zijn. De ontlasting is even afwachten. Hoe staat de verhouding calprotectine-ziekteactiviteit bij jou? Enig verband?
Zal best! Zo'n festival vergt toch meer van je dan je wilt geloven. Ik hoop dat dit weekend rustig was...
Gelukkig maar! Was van de week wel erg schrikken denk ik..quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:39 schreef Aphrodyte het volgende:
Vermoeidheid is echt het ergste van allemaal.. Pijn kan je op een gegeven moment verdragen, maar hoe je met die vermoeidheid om moet gaan is zo verrekte moeilijk!quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:46 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Hmm.. hopelijk komt er ooit een rustige periode. Het is mogelijk, maar moeilijk te vinden soms he! De Crohn is wel rustig bij mij, maar soms heb ik de ene dag meer pijn dan de andere dag.
Kan wel leven met de gewrichten, maar vermoeidheid is heel moeilijk altijd. We zullen zien hoelang ik het vannacht volhoud haha.
Klote hequote:Op zondag 6 september 2015 20:47 schreef Mord_Sith het volgende:
Het leven van een Crohnie:
OMG honger, lekker eten omnomnom
10 minuten later:
OH MIJN GOD IK GA DOOD VAN DE PIJNNNNNNNNNNNNN
*auwie
Yepquote:Op zondag 6 september 2015 20:47 schreef Mord_Sith het volgende:
Het leven van een Crohnie:
OMG honger, lekker eten omnomnom
10 minuten later:
OH MIJN GOD IK GA DOOD VAN DE PIJNNNNNNNNNNNNN
*auwie
Wel heel fijn dat de Remicade werkt! Dat je niet ook nog eens al die ellende van je darmen erboven op hebt scheelt wel lijkt mij.quote:Op maandag 7 september 2015 07:22 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Yep![]()
Hier is de Crohn natuurlijk ook weer een beetje onrustig; het was nogal wat afgelopen week dus zit ik na elke maaltijd weer op de pot. Maar ik kan nog steeds merken dat de Remicade werkt want verder is het rustig.
Vandaag komen de artsen met me bespreken hoe we verder gaan; hopelijk is mijn bedrust vanaf vandaag over.
Verder ben ik hier waarschijnlijk nog wel even want ik heb nog steeds zuurstof nodig.
Ja ik overhaast nietsquote:Op maandag 7 september 2015 10:06 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Wel heel fijn dat de Remicade werkt! Dat je niet ook nog eens al die ellende van je darmen erboven op hebt scheelt wel lijkt mij.
Doe rustig aan, een goed herstel is heel belangrijk. Wat Drieklank ook zegt, rust lekker helemaal uit en zorg dat je er weer helemaal bovenop komt!
Klopt zeker! Zal die vermoeidheid nooit kunnen accepteren. Ben zaterdagnacht flink wezen stappen en lig momenteel nog steeds op bed bij te komen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:31 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Vermoeidheid is echt het ergste van allemaal.. Pijn kan je op een gegeven moment verdragen, maar hoe je met die vermoeidheid om moet gaan is zo verrekte moeilijk!
Ik vind het ook erg lastig. Als ik bv een dagje wegga, dan reken ik erop dat ik de drie dagen erna amper wat kan uitvoeren.quote:Op maandag 7 september 2015 14:16 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Klopt zeker! Zal die vermoeidheid nooit kunnen accepteren. Ben zaterdagnacht flink wezen stappen en lig momenteel nog steeds op bed bij te komen.![]()
Ze zeggen dat je leert met Crohn om te gaan, maar lijkt bij mij dat dat nooit zal gaan komen
Je wallen verhaal is zo herkenbaar! Is waarschijnlijk gewoon de vermoeidheid ondanks het lange slapen. Er iets tegen doen werkt helaas nietquote:Op maandag 7 september 2015 07:35 schreef Drieklank het volgende:
@ Crohnie: al een nieuwe baan gevonden? Ik weet niet wat je deed, maar ik heb zo'n vermoeden dat je een of ander slavenbaantje had voor een slavendrijver, zoals in de horeca, in de winkel of in de supermarkt. No offense voor mensen die dit werk doen, maar je word dan gewoon slecht behandeld.
Ik kan je absoluut afraden om zo je studententijd door te komen, want ik heb er zelf nog steeds spijt van. Als je je best doet, dan kun je nu ook een rustige kantoorbaan krijgen met alle ruimte om naar de wc te gaan als het moet en dat staat ook een stuk beter op je CV (de kantoorbaan, niet het naar de wc gaan).
Klinkt goed! Topnieuws! Hopelijk ben je snel weer thuisquote:Op maandag 7 september 2015 12:22 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja ik overhaast niets![]()
Maar heb net wel heerlijk onder de douche gestaanwant ik mag weer bewegen
![]()
Ik ga fysiotherapie krijgen; en als ik weer zelfstandig een trap op kan mag ik naar huis.
Overigens 5 kilo kwijt sinds de laatste weging dankzij beter opletten!
Herkenbaar ja... Zou ideaal zijn als ze daar ooit medicijnen voor gaan vindenquote:Op maandag 7 september 2015 14:18 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg lastig. Als ik bv een dagje wegga, dan reken ik erop dat ik de drie dagen erna amper wat kan uitvoeren.
Dat komt er vast welquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:46 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Hmm.. hopelijk komt er ooit een rustige periode. Het is mogelijk, maar moeilijk te vinden soms he! De Crohn is wel rustig bij mij, maar soms heb ik de ene dag meer pijn dan de andere dag.
Kan wel leven met de gewrichten, maar vermoeidheid is heel moeilijk altijd. We zullen zien hoelang ik het vannacht volhoud haha.
Bittere pil, dus. Letterlijk en figuurlijk!quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:28 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ja echt lekker is het niet, ik heb kauwtabletten, het is nog net niet zo erg als een paracetamol kauwen, maar het komt in de buurt, hapje droge bende...
Sinds de MTX is de calpro laag, laatste jaar is de waarde calpro wel iets omhoog gegaan, maar ik denk dat t komt omdat ik weer was begonnen met roken, na 2 jaar gestopt... Sinds dinsdag ben ik weer gestopt! Het weekend is het moeilijkst, maar tot nu toe hou ik het goed vol! Ik moet gewoon weer betere calpro krijgen als ik ben gestopt dus daar doe ik het voor! Moet nu echt!
Weekend is dus wel zwaar, maar vanmorgen heerlijk gesport, krijg daar toch weer energie van ook, zelfs al had ik vannacht beroerd geslapen, geen tukkie nodig gehad vandaag!
quote:Op zondag 6 september 2015 21:10 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Klote he![]()
Hier een stressvol weekend en gelijk ergere buikpijn.. Niet echt lekker als het leven op het moment vol met tegenslagen zit...Wat vervelend! Ik hoop dat de ellende snel opgelost is. Stress zeker een dooddoener bij Crohn. Je schijt zowat letterlijk in je broek van angstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Hup, weer aan de cola, jij! Of na het afronden van de test. Heb je ooit een operatie voor de Crohn ondergaan of is de Crohn zo onrustig dat er aan vetmalabsorptie wordt gedacht? Hoe sta je in je vitamines, met name A, D, E en K? Dat zijn de vetoplosbare vitamines.quote:Op maandag 7 september 2015 07:35 schreef Drieklank het volgende:
Ook even klagen: gestopt met cola drinken, alleen nog water, koffie, thee en magere melk. Verder: volkoren brood, gekookte aardappelen, wortelen en doperwten, zilvervliesrijst, bonen. Ontlasting blijft dun en plakkerig en ik krijg snel aandrang voor niets. Verder geen klachten.
Dokter zegt: vetvertering testen en over 4 maanden terugkomen. Ik ga de zooi zo snel mogelijk inleveren en dan bellen voor de uitslag, want dit is wel ongemakkelijk.
Verder nog steeds wallen. Why? Ik slaap nu vaak negen uur of meer. Zaterdag ging ik zelfs om kwart over negen slapen en kwam pas rond een uur of zeven mijn bed uit.
@ Aphrodyte: jammer om te lezen dat je nog in het ziekenhuis ligt, maar ik zou ook genieten van de rust die je krijgt. Vaak laten artsen je wat langer liggen dan dat je je ziek voelt, just to be sure.
@ Crohnie: al een nieuwe baan gevonden? Ik weet niet wat je deed, maar ik heb zo'n vermoeden dat je een of ander slavenbaantje had voor een slavendrijver, zoals in de horeca, in de winkel of in de supermarkt. No offense voor mensen die dit werk doen, maar je word dan gewoon slecht behandeld.
Ik kan je absoluut afraden om zo je studententijd door te komen, want ik heb er zelf nog steeds spijt van. Als je je best doet, dan kun je nu ook een rustige kantoorbaan krijgen met alle ruimte om naar de wc te gaan als het moet en dat staat ook een stuk beter op je CV (de kantoorbaan, niet het naar de wc gaan).
Wat fijn! Goede berichten. Lekker gevoel, denk ik, zelfstandig jezelf te wassen. Zoiets kleins, normaal denk je daar niet over na. Maar toch best een groot ding!quote:Op maandag 7 september 2015 13:12 schreef Aphrodyte het volgende:
Cijfertjes zien er ook goed uit; sinds zaterdag de pols onder de 100 (was nu 95) en de bloeddruk ook normaal, was nu net 125 over 78
Dat zijn waardes die ik maanden niet gezien heb.
quote:Op maandag 7 september 2015 19:24 schreef Skeletor. het volgende:
Morgen begint de terugreis naar Nederland! We stoppen weer in Hongarije, lekker weken in de thermaalbaden. Donderdag verder naar Polen, Zakopane is het doel. Daarna via Duitsland naar Nederland, we verwachten zaterdag of zondag terug te komen.bij mij hoort het bijmijn dagelijkse standaard-medicatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mokkel met stuntstok
Van deze keer heb ik de uitslag dus nog niet. Maar ik weet de waardes niet precies. De vorige x heeft mijn arts wel laten zien dat het na de MTX omlaag is gegaan en dat het vorig jaar ergens weer iets omhoog ging. Dat is denk ik dus omdat ik toen weer volop ging roken terwijl ik daarvoor 2 jaar was gestopt.. Echt zonde dat ik weer was begonnen, maar nu ben ik er echt klaar mee. Ik weet het niet, maar normaal had ik het in het weekend heel zwaar, maar afgelopen weekend ging het me zowaar best makkelijk af om niet te roken! En dat terwijl mijn vriend rookt als een ketter!!! Ben best trots op mezelf haha, nu nog volhouden! Heb overigens nu het boek van Allen Car gelezen en blijkbaar heeft dat mijn gedachten op het goede pad gebracht, probeer het ook eens zou ik zeggenquote:Op maandag 7 september 2015 19:10 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Bittere pil, dus. Letterlijk en figuurlijk!
Weet je de waarde van de calprotectine ook? Hoger dan normaal, hoeveel hoger dan normaal? Wat was het ten tijde van de diagnose? Wat goed dat je gestopt bent met roken. Dat zou ik ook moeten doen! Roken en Crohn gaan niet zo goed samen. Jij ziet het ook aan de waarde van de calprotectine.
Slaap je vaak overdag? Uiteraard als je niet op het werk bent?
Nou deze ellende is helaas al van lange duur en zal niet zomaar opgelost zijn ben ik bang.. Zal nog wel moeilijk worden. Maar we maken er het beste van! Zolang wij elkaar maar hebben moet het goed komenquote:Op maandag 7 september 2015 19:13 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Wat vervelend! Ik hoop dat de ellende snel opgelost is. Stress zeker een dooddoener bij Crohn. Je schijt zowat letterlijk in je broek van angst.
quote:Op maandag 7 september 2015 19:24 schreef Skeletor. het volgende:
Morgen begint de terugreis naar Nederland! We stoppen weer in Hongarije, lekker weken in de thermaalbaden. Donderdag verder naar Polen, Zakopane is het doel. Daarna via Duitsland naar Nederland, we verwachten zaterdag of zondag terug te komen.Goede reis en veel plezier nog deze week!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus? Hoe vaak moet je als je het niet neemt en hoe vaak als je wel van de pillen snoept?quote:Op maandag 7 september 2015 19:29 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
bij mij hoort het bijmijn dagelijkse standaard-medicatie
Oh ja, sorry! Je wachtte nog op de uitslag!quote:Op maandag 7 september 2015 19:36 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Van deze keer heb ik de uitslag dus nog niet. Maar ik weet de waardes niet precies. De vorige x heeft mijn arts wel laten zien dat het na de MTX omlaag is gegaan en dat het vorig jaar ergens weer iets omhoog ging. Dat is denk ik dus omdat ik toen weer volop ging roken terwijl ik daarvoor 2 jaar was gestopt.. Echt zonde dat ik weer was begonnen, maar nu ben ik er echt klaar mee. Ik weet het niet, maar normaal had ik het in het weekend heel zwaar, maar afgelopen weekend ging het me zowaar best makkelijk af om niet te roken! En dat terwijl mijn vriend rookt als een ketter!!! Ben best trots op mezelf haha, nu nog volhouden! Heb overigens nu het boek van Allen Car gelezen en blijkbaar heeft dat mijn gedachten op het goede pad gebracht, probeer het ook eens zou ik zeggen![]()
Overdag slapen doe ik eigenlijk niet heel vaak meer, als het kan in het weekend wel, vooral als ik een feestje of verjaardag heb ga ik van te voren even een tukkie doen. Voor de diagnose en tijdens het zoeken naar de juiste medicatie sliep ik elke middag wel, toen ging werken ook echt niet meer. Sinds de MTX en B12 eigenlijk niet zo veel tukkies meer nodig. Behalve dan als ik even een vermoeide week heb, zo af en toe. Slaap jij veel?
True! Toch hoop ik dat het (snel) verbetert.quote:Op maandag 7 september 2015 19:41 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Nou deze ellende is helaas al van lange duur en zal niet zomaar opgelost zijn ben ik bang.. Zal nog wel moeilijk worden. Maar we maken er het beste van! Zolang wij elkaar maar hebben moet het goed komen
Dank! Dank! Hoe gat het vandaag?quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:14 schreef Aphrodyte het volgende:
@Crohnjurist: sterkte, ik leef met je mee; hoop voor je dat het niet weer een oplvamming is
@Skeletor: Veel plezier met het laatste deel van je vakantie!
Dank u!quote:Op maandag 7 september 2015 19:43 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Goede reis en veel plezier nog deze week!
Nee gelukkig geen opvlamming, waardes in het bloed waren goed en deze week alweer stuk minder vermoeid! Helaas wel alweer verkouden, twee weken terug nog geweest en nu weer. Lage weerstand blijft, ook al heb je geen opvlamming, echt irritant..quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:14 schreef Aphrodyte het volgende:
@Crohnjurist: sterkte, ik leef met je mee; hoop voor je dat het niet weer een oplvamming is
@Skeletor: Veel plezier met het laatste deel van je vakantie!
Komt vanzelf ja! Heeft even wat tijd nodig.quote:Op maandag 7 september 2015 19:07 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat komt er vast wel! Ik heb goede hoop.
Raar hè, dat wisselende beeld. De ene dag zus, de andere dag zo. Bij mij is de prednisolon hoog genoeg om niet aan de moeheid toe te geven. Maar die onvoorspelbaarheid van de ziekte vind ik erg vervelend!
Morgen is de grote dag. Mij benieuwen wat voor uitslag je krijgt.
Ik raad je echt aan Allen Car te lezen, wat heb je te verliezen? Dat roken lekker is en dat je niet sterk genoeg bent om te stoppen zit echt tussen je oren hoor. Je hebt gewoon een drugsverslaving, je hersenen hebben die nicotine nodig. Maat dit is eigenlijk maar 3 dagen, dan is de nicotine al uit je lichaam! Eigenlijk levert roken alleen maar meer stress op.. Je denkt dat het stress vermindert, maar uiteindelijk snak je na een uur alweer naar nicotine en levert het gebrek alleen maar stress op. Daarom is het ook niet goed bij Crohn patiënten, stress is niet goed voor je darmen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:24 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oh ja, sorry! Je wachtte nog op de uitslag!
Nee, ik ben niet sterk genoeg om te stoppen. Je moet het echt willen en ik wil het helemaal nog niet. Te lekker. Slapjanus ben ik. Maar respect voor jou! Zo door.
Nope, ik slaap alleen 's nachts. Overdag wil ik niet. Maar het zou misschien wel goed zijn. Slaap herstelt het lichaam en dat is nodig.
Dank je! Vervelend voor je dat er nog geen duidelijkheid is. Wie weet biedt de MRI uitkomst. Het is of Bechterew, of de Crohn, zou ik zeggen...hoe zijn je ontstekingswaardes in het bloed?quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:32 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Komt vanzelf ja! Heeft even wat tijd nodig.
Het onvoorspelbare is lastig inderdaad... Denk dat iedereen daar wel last van heeft.
Ik voelde me tijdens de prednison echt top, maar daarna val je in een nog harder 'dal' om het zo maar te zeggen. Sinds ik weer van de prednison af ben heb ik weer 0 energie.
Geniet nog van je laatste dagen vakantie!
Klinkt niet stom en je hebt helemaal gelijk! Bovendien neem ik van een ex-roker eerder iets aan dan een rooknazi met maagdelijke longen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:30 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ik raad je echt aan Allen Car te lezen, wat heb je te verliezen? Dat roken lekker is en dat je niet sterk genoeg bent om te stoppen zit echt tussen je oren hoor. Je hebt gewoon een drugsverslaving, je hersenen hebben die nicotine nodig. Maat dit is eigenlijk maar 3 dagen, dan is de nicotine al uit je lichaam! Eigenlijk levert roken alleen maar meer stress op.. Je denkt dat het stress vermindert, maar uiteindelijk snak je na een uur alweer naar nicotine en levert het gebrek alleen maar stress op. Daarom is het ook niet goed bij Crohn patiënten, stress is niet goed voor je darmen!
Ik weet dat het stom klinkt na een week gestopt te zijn, lijk wel zo'n anti roker/hater. Maar heb echt het idee dat ik er nu vanaf ben ofzo. Dat gevoel heb ik eerder tijdens stop pogingen niet gehad!
Precies wat de reumatoloog zegt ja! Of het is Bechterew, of het komt echt door de Crohn zelf... Ontstekingswaarden zijn goed in het bloed, calprotectine verrassend genoeg flink hoog. Ik gok dus dat het toch door de Crohn zelf komt. Heb ik geluk bij een ongeluk, laten we het zo noemen haha! Kan nu fysio en pijnstilling krijgen dus dan ben ik meer dan tevreden.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:20 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dank je! Vervelend voor je dat er nog geen duidelijkheid is. Wie weet biedt de MRI uitkomst. Het is of Bechterew, of de Crohn, zou ik zeggen...hoe zijn je ontstekingswaardes in het bloed?
Ja, predniso(lo)n is erg fijn. Het geeft enorm veel energie! Wie weet dat ik door mijn 80 mg me niet moe voel.
He balen Crohnie dat klinkt niet goed; wel fijn om te horen dat je specialist het serieus neemt. Kan redelijk belangrijk zijn; heeft onlangs mijn leven nog geredquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:30 schreef Crohnie het volgende:
Net de uitslag gekregen van reumatoloog. Op foto van bekken geen aantoonbare klachtenveroorzakers. We gaan over 2 weken mri-scan maken, en in ieder geval beginnen aan fysiotherapie en pijnstilling.
Wat voelt dit rot zeg dat ik alweer zo lang moet wachten op duidelijkheid net zoals bij Crohn.... Hopelijk gaan de gewrichtsklachten eens aangepakt worden
Nou hier dan ff een puntje van mij als ex roker die nu vijf jaar gestopt is;quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:24 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Klinkt niet stom en je hebt helemaal gelijk! Bovendien neem ik van een ex-roker eerder iets aan dan een rooknazi met maagdelijke longen.
Fijn! Doe rustig aan en knap goed op!quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:45 schreef Aphrodyte het volgende:
Hier gaat het vooruit; trap gelopen met de fysiotherapeut en hoewel ik pauze moet nemen na de trap zie ik geen sterretjes meer zoals vorige week zaterdag.
En ik kan weer lopen en praten tegelijk. Morgen mag ik waarschijnlijk naar huis
Mooi gesproken. Je weet hoe je het wel doet. Dan kan je het ook niet doen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:43 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Nou hier dan ff een puntje van mij als ex roker die nu vijf jaar gestopt is;
Stoppen met roken is makkelijk omdat je het nergens voor nodig hebt. Je kan het gewoon niet doen.
Afkomen van mijn frisdrankverslaving was veel moeilijker want eten en drinken moet je elke dag
Nog steeds geen cola gedronken. Nee Skeletor, dat wil ik niet meer. Doe met mij mee. Doe het niet. Het is ook moeilijker als je je kut voelt zonder megadoses caffeine: moe, slap, 'brain fog', kouwelijk, wisselend onverzadigbaar hongerig of helemaal geen eetlust. Maar verder geen symptomen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:43 schreef Aphrodyte het volgende:
Afkomen van mijn frisdrankverslaving was veel moeilijker want eten en drinken moet je elke dag
Hoe hoog is hoog? Sorry, beroepsdeformatie! Wat voor pijnstillers krijg je? Ik hoop dat die en fysiotherapie verlichting brengen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:35 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Precies wat de reumatoloog zegt ja! Of het is Bechterew, of het komt echt door de Crohn zelf... Ontstekingswaarden zijn goed in het bloed, calprotectine verrassend genoeg flink hoog. Ik gok dus dat het toch door de Crohn zelf komt. Heb ik geluk bij een ongeluk, laten we het zo noemen haha! Kan nu fysio en pijnstilling krijgen dus dan ben ik meer dan tevreden.
Hoe lang moet je die Prednison blijven slikken? Is troep joh als je dat zo lang moet blijven doen. Is wel lekker dat je energie hebt, maar deste harder val je terug mocht je er ooit mee willen stoppen. Heb je ook geen last van al die bijwerkingen?
Jij bent ook goed! Stoppen met roken en frisdrank...ik ben te makkelijk en wil niet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:43 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Nou hier dan ff een puntje van mij als ex roker die nu vijf jaar gestopt is;
Stoppen met roken is makkelijk omdat je het nergens voor nodig hebt. Je kan het gewoon niet doen.
Ook weer helemaal juist. Wat ben ik tochquote:Op dinsdag 8 september 2015 23:22 schreef koele het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Je weet hoe je het wel doet. Dan kan je het ook niet doen!
Zet door! Je kunt het! Ik ben in elk geval trots op je. En de rest hier ook, denk ik.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:54 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Nog steeds geen cola gedronken. Nee Skeletor, dat wil ik niet meer. Doe met mij mee. Doe het niet. Het is ook moeilijker als je je kut voelt zonder megadoses caffeine: moe, slap, 'brain fog', kouwelijk, wisselend onverzadigbaar hongerig of helemaal geen eetlust. Maar verder geen symptomen.
Must...resist...cola...Noooooo!
Maar waarom zou je het niet willen? Als je stopt wordt je zelf gezonder en vooral bij Crohn worden ook je darmen gezonder. Uiteindelijk zal het je ook minder stress opleveren omdat je niet steeds weer verlangt naar die nicotine, wat uiteindelijk weer beter is voor je darmen. Echt hoor, lees dat boek eens!quote:Op woensdag 9 september 2015 16:07 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Jij bent ook goed! Stoppen met roken en frisdrank...ik ben te makkelijk en wil niet.
Ik was er ook wel echt aan toe om te stoppen toen ik begon met lezen. De laatste tijd geen geld meer over om een beetje leuke dingen te doen of kleding te kopen, eigen spaarrekening komt nu ook t eind in zicht en we zijn aan t sparen voor de bruiloft. Die 160 euro in de maand kan ik goed gebruiken!quote:Op woensdag 9 september 2015 18:05 schreef Aphrodyte het volgende:
Wat ik heb gezegd is natuurlijk wel een beetje simplistisch, maar in de kern kwam het daar wel op neer voor mij. Heeft overigens 2 jaar geduurd voor ik echt nooit meer naar een sigaret verlangde dus het is wel iets voor doorzetters
Dus goed werk Crohnie!![]()
Nu ik dit overleefd heb raak ik iig nooit meer rookwaar aan
Ik ben trouwens thuis want ik kan weer traplopen, van het traplopen met de fysiotherapeut was mn hartslag vanochtend 137, vorige week nog 165 van mn onderbroek aantrekken
Nu niet benauwd maar wel absoluut mentaal uitgeput, ik ben naar bed. Wat een week..
Heel goed, je mag het zeker zeggen. Ik kan wel tegen een stootje. Je hebt helemaal gelijk, hoor! Alleen bij colitis ulcerosa is het wel goedquote:Op woensdag 9 september 2015 18:02 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het niet willen? Als je stopt wordt je zelf gezonder en vooral bij Crohn worden ook je darmen gezonder. Uiteindelijk zal het je ook minder stress opleveren omdat je niet steeds weer verlangt naar die nicotine, wat uiteindelijk weer beter is voor je darmen. Echt hoor, lees dat boek eens!
Ik kan natuurlijk wel zeggen dat je als arts beter zou moeten weten maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel. En nou heb ik het toch gezegd![]()
Hartstikke goed! Welkom thuis en blijf alsjeblieft thuis. Rust maar goed uit, want het was zeker een week om niet gauw te vergeten. Hoe voel je je? Hoe is het met het spijsverteringsstelsel?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:05 schreef Aphrodyte het volgende:
Wat ik heb gezegd is natuurlijk wel een beetje simplistisch, maar in de kern kwam het daar wel op neer voor mij. Heeft overigens 2 jaar geduurd voor ik echt nooit meer naar een sigaret verlangde dus het is wel iets voor doorzetters
Dus goed werk Crohnie!![]()
Nu ik dit overleefd heb raak ik iig nooit meer rookwaar aan
Ik ben trouwens thuis want ik kan weer traplopen, van het traplopen met de fysiotherapeut was mn hartslag vanochtend 137, vorige week nog 165 van mn onderbroek aantrekken
Nu niet benauwd maar wel absoluut mentaal uitgeput, ik ben naar bed. Wat een week..
Normaal is de embolie binnen 2-4 dagen al weg omdat het meestal acuut is, bij mij duurde het 6 dagen voor herstel echt merkbaar was. Maar ik had er dan ook minstens een maand mee gelopen volgens de internistquote:Op donderdag 10 september 2015 07:48 schreef Drieklank het volgende:
Hoe lang duurt het herstel van de embolie?
Ik voel me goed, echt beter dan ik me maandenlang heb gevoeld. De darmen zijn nog steeds rustigquote:Op donderdag 10 september 2015 07:03 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Hartstikke goed! Welkom thuis en blijf alsjeblieft thuis. Rust maar goed uit, want het was zeker een week om niet gauw te vergeten. Hoe voel je je? Hoe is het met het spijsverteringsstelsel?
Whahaha blijf dat jezelf vooral maar voorhoudenquote:Op donderdag 10 september 2015 07:01 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Heel goed, je mag het zeker zeggen. Ik kan wel tegen een stootje. Je hebt helemaal gelijk, hoor! Alleen bij colitis ulcerosa is het wel goed.
Ja gelukkig welquote:Op donderdag 10 september 2015 08:57 schreef Crohnjurist het volgende:
@ Aphrodyte: echt heel goed nieuws! Heb je wel genoeg mensen om je heen die de zware taken voor je uit handen kunnen nemen zodat je het ook echt rustig aan kan doen? Ik weet van mezelf dat ondanks dat ik wel genoeg mensen om me heen heb me vaak alsnog wil uitsloven en denk sommige dingen wel te kunnen die dan eigenlijk nog net te zwaar zijn. Pas dus goed op want inderdaad zo'n longembolie wil je niet nog een keer!
Ik kwam vorig jaar op 3 september terug van mijn emigratie naar Engeland met een burn out, in december begonnen de Crohn klachten en sindsdien zit ik in de lappenmand. Dus ik ben nog nergens aan begonnen, daar komt hopelijk nu langzaam perspectief op als ik voldoende hersteld benquote:Op donderdag 10 september 2015 12:05 schreef Drieklank het volgende:
Van de zon genieten is ook goed voor je gezondheid. Kun je nog wel verder met je studie of andere belangrijke zaken?
Wel al een idee wat je wilt gaan doen als je voldoende bent hersteld?quote:Op donderdag 10 september 2015 12:42 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik kwam vorig jaar op 3 september terug van mijn emigratie naar Engeland met een burn out, in december begonnen de Crohn klachten en sindsdien zit ik in de lappenmand. Dus ik ben nog nergens aan begonnen, daar komt hopelijk nu langzaam perspectief op als ik voldoende hersteld ben
Yep, ik heb hiervoor zwaar lichamelijk werk gedaan (groenvoorziening) en wil me nu gaan richten op een opleiding tot sportinstructeur; om precies te zijn wil ik als ik er aan toe ben weerbaarheidstraining voor vrouwen gaan geven. Bewegen is erg belangrijk voor (ex) trombosepatienten en ik ben toe aan een nieuwe richting in mijn levenquote:Op donderdag 10 september 2015 12:57 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Wel al een idee wat je wilt gaan doen als je voldoende bent hersteld?
Dan kun je rustig nadenken over wat je wilt gaan doen als je weer beter bent.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:42 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik kwam vorig jaar op 3 september terug van mijn emigratie naar Engeland met een burn out, in december begonnen de Crohn klachten en sindsdien zit ik in de lappenmand. Dus ik ben nog nergens aan begonnen, daar komt hopelijk nu langzaam perspectief op als ik voldoende hersteld ben
Mooi voornemen hoor, ik hoop dat je snel je dromen waar kan gaan maken!quote:Op donderdag 10 september 2015 13:21 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Yep, ik heb hiervoor zwaar lichamelijk werk gedaan (groenvoorziening) en wil me nu gaan richten op een opleiding tot sportinstructeur; om precies te zijn wil ik als ik er aan toe ben weerbaarheidstraining voor vrouwen gaan geven. Bewegen is erg belangrijk voor (ex) trombosepatienten en ik ben toe aan een nieuwe richting in mijn leven
Waarschijnlijk heeft al die beweging ervoor gezorgd dat mijn hart dit overleefd heeft, dus ik wil daar graag mee doorgaan
Wat scheelt eraan? Beterschapquote:Op zondag 13 september 2015 22:17 schreef Crohnie het volgende:
Goed nieuws voor iedereen! Blij om te horen!![]()
Ik lig al een tijdje flink ziek op bed, vandaar mijn afwezigheid.
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!
Beterschapquote:Op zondag 13 september 2015 22:17 schreef Crohnie het volgende:
Goed nieuws voor iedereen! Blij om te horen!![]()
Ik lig al een tijdje flink ziek op bed, vandaar mijn afwezigheid.
Beterschap voor iedereen die het nodig heeft!
Goedemorgen Crohnie.quote:Op maandag 14 september 2015 08:40 schreef Crohnjurist het volgende:
Hier is het alweer/nog steeds feest... Ben de afgelopen 3/4 weken af en aan verkouden. Snotteren en hoesten als een gek, dan zwakt het af en voel ik me weer beter zoals afgelopen weekend en vanochtend word ik gewoon weer verrot wakker, hele nacht liggen hoesten. Word je toch niet goed van
Balen! Beterschapquote:Op maandag 14 september 2015 08:40 schreef Crohnjurist het volgende:
Hier is het alweer/nog steeds feest... Ben de afgelopen 3/4 weken af en aan verkouden. Snotteren en hoesten als een gek, dan zwakt het af en voel ik me weer beter zoals afgelopen weekend en vanochtend word ik gewoon weer verrot wakker, hele nacht liggen hoesten. Word je toch niet goed van
Momenteel een lastige longontsteking... Ben al wat aan het opknappen maar die heeft me toch wel flink vermoeid gemaakt. Komt allemaal goedquote:Op zondag 13 september 2015 23:18 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Wat scheelt eraan? Beterschap!
Longontsteking.. Tegenvaller haha. We zijn als Crohnies al een grote lopende ontsteking, moet ik dit nog erbij krijgen. Komt vanzelf wel goed!quote:Op maandag 14 september 2015 08:30 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Beterschap
Wat is er loos?
Hier zijn de darmen weer ietsje onrustiger maar dat is niet heel raar aangezien ik vrijdag mijn volgende remicade moet krijgen en het wellicht dus een beetje uitgewerkt is nu![]()
Verder gaat het hier prima.
Hoor dat veel mensen er momenteel last van hebben! Beterschapquote:Op maandag 14 september 2015 08:40 schreef Crohnjurist het volgende:
... Ben de afgelopen 3/4 weken af en aan verkouden. Snotteren en hoesten als een gek, dan zwakt het af en voel ik me weer beter zoals afgelopen weekend en vanochtend word ik gewoon weer verrot wakker, hele nacht liggen hoesten. Word je toch niet goed van
Komt vanzelf wel goed! Klinkt bekend haha, dat zeg ik ook steeds na de zoveelste x verkouden, griep of keelontsteking. En het komt ook goed, tot het weer terug komt... Maar ja, we maken er maar weer het beste van! Vandaag kan ik in ieder geval mijn series bij kijkenquote:Op maandag 14 september 2015 15:49 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Longontsteking.. Tegenvaller haha. We zijn als Crohnies al een grote lopende ontsteking, moet ik dit nog erbij krijgen. Komt vanzelf wel goed!
Het zal wel uitgewerkt zijn dan ja.. Wel mooi om te horen dat het na alles toch best goed bij je aanslaat. Hopelijk blijft het werken!
Haha we zijn het denk wel gewend zo ondertussen om als stopwoordje 'het komt wel goed' te hebben..quote:Op maandag 14 september 2015 16:02 schreef Crohnjurist het volgende:
elste x verkouden, griep of keelontsteking. En het komt ook goed, tot het weer terug komt... Maar ja, we maken er maar weer het beste van! Vandaag kan ik in ieder geval mijn series bij kijken
Ik krijg oxa- en temazepam van het ziekenhuis om te kunnen slapen in een opvlamming. Werkt redelijk, ik word meestal toch nog wel een paar keer wakker om naar de wc te rennen. Maar zonder zou ik helemaal niet slapen.quote:Op maandag 14 september 2015 17:32 schreef Mord_Sith het volgende:
Vragen jullie wel om codeïne als je niet kunt slapen?
Fuck de waarschuwingen, slapen is echt superbelangrijk, zeker met CU/Crohn
Poeh Crohnie dat is wel heftig, een longontsteking gecombineerd met Crohn opvlamming. Doe je wel rustig aan?quote:Op maandag 14 september 2015 15:49 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Longontsteking.. Tegenvaller haha. We zijn als Crohnies al een grote lopende ontsteking, moet ik dit nog erbij krijgen. Komt vanzelf wel goed!
Het zal wel uitgewerkt zijn dan ja.. Wel mooi om te horen dat het na alles toch best goed bij je aanslaat. Hopelijk blijft het werken!
Potverdorie, dat is niet leuk! Heb je antibiotica? Rust lekker goed uit, dat heeft je lijf nodig!quote:Op maandag 14 september 2015 15:48 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Momenteel een lastige longontsteking... Ben al wat aan het opknappen maar die heeft me toch wel flink vermoeid gemaakt. Komt allemaal goed
Hoe gaat het bij jou?
Beterschapquote:Op maandag 14 september 2015 08:40 schreef Crohnjurist het volgende:
Zo hoort het! Niet het hoesten, wel het lekker rusten.quote:Op maandag 14 september 2015 16:50 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Haha we zijn het denk wel gewend zo ondertussen om als stopwoordje 'het komt wel goed' te hebben..
Is ook toch weleens lekker! Ik ben ook al de hele dag nutteloos op bed aan het Netflixen.
En hoesten, dat niet te vergeten
En dit, natuurlijk.quote:Op maandag 14 september 2015 16:02 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Komt vanzelf wel goed! Klinkt bekend haha, dat zeg ik ook steeds na de zoveelste x verkouden, griep of keelontsteking. En het komt ook goed, tot het weer terug komt... Maar ja, we maken er maar weer het beste van! Vandaag kan ik in ieder geval mijn series bij kijken
Serieusquote:Op maandag 14 september 2015 18:51 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik krijg oxa- en temazepam van het ziekenhuis om te kunnen slapen in een opvlamming. Werkt redelijk, ik word meestal toch nog wel een paar keer wakker om naar de wc te rennen. Maar zonder zou ik helemaal niet slapen.
Donderdag weer dopingquote:Op maandag 14 september 2015 18:52 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Poeh Crohnie dat is wel heftig, een longontsteking gecombineerd met Crohn opvlamming. Doe je wel rustig aan?
Ik kan niet wachten tot donderdag; ik was net van dit but-gevoel af
Nee, nooit! Jij wel? Of andere medicatie? Codeïne kan ook voor verstopping zorgen, maar bij Crohn met diarree is het wel handig als de boel een beetje wordt ingedikt...quote:Op maandag 14 september 2015 17:32 schreef Mord_Sith het volgende:
Vragen jullie wel om codeïne als je niet kunt slapen?
Fuck de waarschuwingen, slapen is echt superbelangrijk, zeker met CU/Crohn
Dat verstopt? Oei dat wist ik niet.. Als ik heel erg last van mijn darmen heb gebruik ik codeine, dan is het dus niet zo erg dat het verstopt, maar zoals nu met het hoesten neem ik het ook. Zal maar even extra magnesium nemen dan!quote:Op maandag 14 september 2015 19:04 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Nee, nooit! Jij wel? Of andere medicatie? Codeïne kan ook voor verstopping zorgen, maar bij Crohn met diarree is het wel handig als de boel een beetje wordt ingedikt...
Niet om je te laten schrikken! Het KAN een bijwerking zijn, een algemeen bekend fenomeen bij opioïdachtige medicatie (codeïne, tramadol, hydrocodon, oxycodon en morfine). Als je het vaker gebruikt en je hebt niets gemerkt van meer verstopping, lekker de boel de boel laten! Kijk maar in de bijsluiter van paracetamol: word je ook niet vrolijk van!quote:Op maandag 14 september 2015 19:48 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dat verstopt? Oei dat wist ik niet.. Als ik heel erg last van mijn darmen heb gebruik ik codeine, dan is het dus niet zo erg dat het verstopt, maar zoals nu met het hoesten neem ik het ook. Zal maar even extra magnesium nemen dan!
Nee want ik ben in staat om ze alleen af en toe te gebruiken. Ik krijg zulke heftige meuk omdat autisme ook niet helpt om te slapen ( overgevoelig voor geluid ) .quote:Op maandag 14 september 2015 19:02 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Serieus! Als standaardmedicatie, ook thuis? Treedt er geen gewenning op?
Van Tramadol zou ik ook verstopping kunnen krijgen; maar heb drie maanden twee tot drie tabletten per dag geslikt en dat maakte totaal geen verschil bij mij.quote:Op maandag 14 september 2015 19:04 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Nee, nooit! Jij wel? Of andere medicatie? Codeïne kan ook voor verstopping zorgen, maar bij Crohn met diarree is het wel handig als de boel een beetje wordt ingedikt...
Vandaag erg moe van de buikpijn.quote:Op maandag 14 september 2015 19:02 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Donderdag weer doping! Hopen dat het minstens net zo goed aanslaat! Hoe is het vandaag gegaan?
Heb wat antibiotica voorgeschreven ja! Voel me al iets opknappen. Morgenvroeg weer op naar het ziekenhuis!quote:Op maandag 14 september 2015 18:59 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Potverdorie, dat is niet leuk! Heb je antibiotica? Rust lekker goed uit, dat heeft je lijf nodig!
Hier ook verkouden geweest met bronchitis, whaha. Het heerst inderdaad. Niet alleen in Nederland, maar ook in Oost-Europa.
De opvlamming van mijn darmen is momenteel op een laag pitje! Voel ze wel, maar denk dat ze iets minder opvallen door mijn longen ghehe. Ik doe heel rustig aan! Geen zorgen over mijquote:Op maandag 14 september 2015 18:52 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Poeh Crohnie dat is wel heftig, een longontsteking gecombineerd met Crohn opvlamming. Doe je wel rustig aan?
Ik kan niet wachten tot donderdag; ik was net van dit but-gevoel af
quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:41 schreef Crohnie het volgende:
[..]
De opvlamming van mijn darmen is momenteel op een laag pitje! Voel ze wel, maar denk dat ze iets minder opvallen door mijn longen ghehe. Ik doe heel rustig aan! Geen zorgen over mij
Ik snap dat je niet kan wachten. Ik ben zelf niet bekend met Remicade (zal vast wel een dag komen dat ik daar wel te vriend mee raak) maar merk je nu echt flink dat je weer je infuus nodig hebt? Wat voor klachten krijg je dan bijvoorbeeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
En bij mij is het nu ook verstopt, maar of dat nou door paracetamol en codeïne komt kan ik niet zeggen, zit meestal verstopt de dagen na het weekend!quote:Op maandag 14 september 2015 20:28 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Niet om je te laten schrikken! Het KAN een bijwerking zijn, een algemeen bekend fenomeen bij opioïdachtige medicatie (codeïne, tramadol, hydrocodon, oxycodon en morfine). Als je het vaker gebruikt en je hebt niets gemerkt van meer verstopping, lekker de boel de boel laten! Kijk maar in de bijsluiter van paracetamol: word je ook niet vrolijk van!
Goed zo! Er wordt van alle kanten goed voor je gezorgd, zie ik. Dat is erg belangrijk. Houd je wel rustig, niet teveel ondernemen! Ook niet te weinig, natuurlijk. Doen wat je kunt, wat je lichaam toelaat.quote:Op maandag 14 september 2015 21:26 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Vandaag erg moe van de buikpijn.
Gebeld door mijn huisarts die terug was van vakantie; die was nogal geschrokken. Ik heb nu zijn prive 06 voor als ik weer crisis heb in een weekend zodat ik niet weer weg wordt gestuurd bij de ehbo
Spannend! Wat gaat er ook alweer gebeuren?quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:39 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Heb wat antibiotica voorgeschreven ja! Voel me al iets opknappen. Morgenvroeg weer op naar het ziekenhuis!
Ahgossie bronchitis is nog erger. Het heerst flink momenteel ja! Goed uitrusten is dan de enige optie.
Wat spook je in het weekend anders uit dan door de week?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:45 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
En bij mij is het nu ook verstopt, maar of dat nou door paracetamol en codeïne komt kan ik niet zeggen, zit meestal verstopt de dagen na het weekend!
Vannacht heeft de codeine helaas niet geholpen, heb weer de hele nacht liggen hoesten. Wacht het nog een dagje af anders toch maar naar de huisarts..
Ik had even een gesprek met de medisch-psycholoog haha. Niet veel bijzonders dus!quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:45 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Spannend! Wat gaat er ook alweer gebeuren?
Fijn dat de antibiotica aanslaan. Jij ook rusten! Wat voor symptomen had/heb je qua longontsteking?
Oei, heftig! Je kunt beter een bronchitis hebben, geloof me. Die fik in je borstkas en de kortademigheid zullen nog wel even blijven. Koorts gehad? Zeker rusten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:15 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Ik had even een gesprek met de medisch-psycholoog haha. Niet veel bijzonders dus!
Ik werd wakker vorige week 's ochtends. Ik voelde me al wat minder een paar dagen maar dacht dat ik een simpele verkoudheid te pakken had. Op een gegeven moment kreeg ik het zo benauwd, en had ik het gevoel nonstop alsof mijn longen echt in 'brand' stonden dat het niet meer klopte. Was meteen buiten adem na een paar stappen, dus heb de arts gebeld en kon dezelfde dag nog terecht.
Gelukkig gaat het al wat beter! Kortademigheid is weg, het vele hoesten is er nog steeds. Lijkt nu beetje meer weer op een verkoudheid gelukkig, maar alsnog brandt het best wel. Lekker rusten
Blehquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:54 schreef Skeletor. het volgende:
Vandaag weer fijn drinkvoeding besteld(
). Naast de gebruikelijke Nutri's ook een paar flesjes van andere fabrikanten: Resource Chocolade (Nestlé), Fresubin Kers en Caramel, Ensure Framboos (Abbott). Mij benieuwen hoe deze smaken!
Moe, halve middag geslapenquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:44 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Goed zo! Er wordt van alle kanten goed voor je gezorgd, zie ik. Dat is erg belangrijk. Houd je wel rustig, niet teveel ondernemen! Ook niet te weinig, natuurlijk. Doen wat je kunt, wat je lichaam toelaat.
Vervelend is dat, de pijn. Hoe gaat het vandaag?
In het weekend rust ik meestal lekker uit, we bakken een taart ofzo, ik ga sporten, op zijn tijd een verjaardag of feestje. Doordeweeks drie dagen werken met een dag rust ertussen. Laatste paar weken heb ik doorgewerkt ook al was ik verkouden, maar nu ben ik het wel echt zat. Misschien dat die bacteriën in de trein me de das omdoen?!quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:47 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Wat spook je in het weekend anders uit dan door de week?
Vervelend, die hoest. Er zijn ook andere middeltjes die kunnen helpenZ ik weet niet hoeveel codeïne je neemt? Je mag driemaal daags 20 mg...promethazinesiroop is een hele goede hoestdemper, maar je gaat er best knock-out van. Je valt lekker snel in slaap
.
Gelukkig nog nooit hoeven nemen. Lijkt me geen pretje, laat mij maar lekker gewoon eten!quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:54 schreef Skeletor. het volgende:
Vandaag weer fijn drinkvoeding besteld(
). Naast de gebruikelijke Nutri's ook een paar flesjes van andere fabrikanten: Resource Chocolade (Nestlé), Fresubin Kers en Caramel, Ensure Framboos (Abbott). Mij benieuwen hoe deze smaken!
Dan hebben we samen de hele middag geslapenquote:Op dinsdag 15 september 2015 19:05 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Moe, halve middag geslapenPijn ietsje minder, maar goed; tramadol genomen
Wel zonder ernstig buiten adem te raken het huis gestofzuigd en de trap geveegd![]()
Nog een dagje en dan mag ik weer aan de Remicade
Eventjes ja, is gelukkig ook weg alweer!quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:52 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oei, heftig! Je kunt beter een bronchitis hebben, geloof me. Die fik in je borstkas en de kortademigheid zullen nog wel even blijven. Koorts gehad? Zeker rusten.
Enneh, waarom naar de medisch psycholoog? Ja, ik ben te nieuwsgierig.
Het is wel fijn dat je het tenminste weet; mijn klachten begonnen 10 jaar geleden ook ( ik was toen ook 18 ) en bij mij werd alles gezien als depressie en prikkelbare darm syndroom en ik kreeg steeds te horen dat ik vooral eens door moest zetten want de klachten zouden tussen mijn oren zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:06 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Eventjes ja, is gelukkig ook weg alweer!
Ehmmmmm.. Tsja, ze vonden het nodig omdat ik iets te veel psychische klachten erbij kreeg. Als jong persoon ziek raken is het best lastig om ermee om te moeten gaan. Ik leg altijd aan mensen uit dat ik heel veel wil, maar maar de helft qua energie ervan kan. Dat kan ik niet zo goed neerleggen en accepteren, dus vonden ze het handiger om me daar 'begeleiding' in te geven.
Gezelligquote:Op dinsdag 15 september 2015 19:59 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dan hebben we samen de hele middag geslapen![]()
Wat kan je dan blij zijn dat je weer wat heb kunnen doen zonder al te veel moeite. En zo mooi dat er eindelijk een medicijn ís wat werkt, echt top!
Nee niet echt eigenlijk. Ik heb regelmatig dat na een periode van onrust en darmontstekingen dat de weerstand daalt en ik ook onstekingen en andere ellende elders krijg.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:50 schreef Dennisweb het volgende:
Naar het ziekenhuis geweest op verdenking van nierbekkenontsteking. Vanmorgen gebraakt, koude rillingen, 39.5 koorts, pijn bij de blaas.
Men wil een endoscopie doen omdat ze denken aan Crohn. Heb geen algehele buikpijn, is ook niet hard. Ontlasting is al weken prima. Geen bloed, geen slijm, geen diarree. Jullie als Crohnies: klinkt nogal onwaarschijnlijk, he?
Blergh! Ik heb het naast mijn gewone voeding. Alleen drinkvoeding moet vreselijk zijn! Ik drink het niet op een nuchtere maag, dat valt niet goed. Arme jij...was jij toen kind? Want ik weet dat de behandeling van Crohn bij kinderen begint met eerst zes weken niks eten, wel drinkvoeding of sonde.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:34 schreef mappo het volgende:
Succes met de drink voeding...toen ik in het ziekenhuis lag voor mijn Crohn heb ik 6 weken alleen maar die prut gekregen.....ik vond het zo goor (allen de chocola was wel redelijk)....maar ja was enige wat ik nog binnen kon houden.....gelukkig is dat alweer lang geleden...maar als het aan mij ligt nooit weersterkte ermee!
Aanvulling. Drie flesjes. Welke smaken heb jij gehad en welke vond je het beste?quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:03 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Bleh
Is dat een aanvulling op je dieet of een vervanging van?
Wetend hoe prepdrankjes smaken lijkt het me echt de hel
Oei, morgen is de grote dag! Wel rustig aan proberen te doen, hè. Huishouden is best zwaar werk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:05 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Moe, halve middag geslapenPijn ietsje minder, maar goed; tramadol genomen
Wel zonder ernstig buiten adem te raken het huis gestofzuigd en de trap geveegd![]()
Nog een dagje en dan mag ik weer aan de Remicade
Dat zou best kunnen! Sowieso heerst er meer tijdens periodes van temperatuursovergangen. En nu heeft iedereen lekker allemaal exotische beesten mee van vakantiequote:Op dinsdag 15 september 2015 19:54 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
In het weekend rust ik meestal lekker uit, we bakken een taart ofzo, ik ga sporten, op zijn tijd een verjaardag of feestje. Doordeweeks drie dagen werken met een dag rust ertussen. Laatste paar weken heb ik doorgewerkt ook al was ik verkouden, maar nu ben ik het wel echt zat. Misschien dat die bacteriën in de trein me de das omdoen?!
Ik heb gisteren voor het slapen 1 van 20mg genomen en overdag ook 1. Vandaag nog niks genomen omdat ik er zo suf van word, vanavond voor het slapen gelijk maar twee tegelijk. Afhankelijk van hoe ik vannacht slaap ga ik morgen toch maar langs de huisarts. Denk alleen dat ie niet veel kan doen want heb geen koorts ofzo.
Wat vind jij daarvan? Wel goed dat er dingen gesignaleerd worden en actie ondernomen wordt. Ik kan me zeker voorstellen dat het je psychisch niet in de koude kleren gaat zitten, zo'n diagnose op die leeftijd. Ik hoop dat je er wat aan hebt!quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:06 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Eventjes ja, is gelukkig ook weg alweer!
Ehmmmmm.. Tsja, ze vonden het nodig omdat ik iets te veel psychische klachten erbij kreeg. Als jong persoon ziek raken is het best lastig om ermee om te moeten gaan. Ik leg altijd aan mensen uit dat ik heel veel wil, maar maar de helft qua energie ervan kan. Dat kan ik niet zo goed neerleggen en accepteren, dus vonden ze het handiger om me daar 'begeleiding' in te geven.
Ja, dit las ik al in een ander subforum. Zonder bloed en slijm maakt het iets minder waarschijnlijk, maar er zijn ook zat lui met Crohn of colitis ulcerosa die geen bloed of slijm hebben. Juist verstopping! Dus ik zou graag willen weten op basis waarvan men IBD wil uitsluiten. Je geeft niet zomaar even een endoscopie, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:50 schreef Dennisweb het volgende:
Naar het ziekenhuis geweest op verdenking van nierbekkenontsteking. Vanmorgen gebraakt, koude rillingen, 39.5 koorts, pijn bij de blaas.
Men wil een endoscopie doen omdat ze denken aan Crohn. Heb geen algehele buikpijn, is ook niet hard. Ontlasting is al weken prima. Geen bloed, geen slijm, geen diarree. Jullie als Crohnies: klinkt nogal onwaarschijnlijk, he?
Die komt er vastquote:Op woensdag 16 september 2015 09:53 schreef Drieklank het volgende:
Ik kan daar niet over oordelen Dennis, maar ik wens je veel sterkte. Ik hoop voor iedereen dat er een dag komt dat dit topic rustig wordt.
hehe nee was geen kind...ruim in de dertig :-)quote:Op woensdag 16 september 2015 16:46 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Blergh! Ik heb het naast mijn gewone voeding. Alleen drinkvoeding moet vreselijk zijn! Ik drink het niet op een nuchtere maag, dat valt niet goed. Arme jij...was jij toen kind? Want ik weet dat de behandeling van Crohn bij kinderen begint met eerst zes weken niks eten, wel drinkvoeding of sonde.
Hoe gaat het nu met je?
Jemig, wat een verhaal! Bij kinderen doen ze dat inderdaad om de darmen zoveel mogelijk te ontzien. Lijkt me heel naar, niks mogen eten.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:30 schreef mappo het volgende:
[..]
hehe nee was geen kind...ruim in de dertig :-)
Ik had nog nooit last ergens van gehad en toen ineens een 1e aanval en die was meteen zo heftig dat ik meteen ben opgenomen in het ziekenhuis....eerst voor 4 weken met prednison en later remicade, en inderdaad 1e week sonde voeding en daarna dus alleen die drink voeding om de boel rustig te houden....
Het werden uiteindelijk 6 weken en toen mocht ik weer naar huis, maar dat was helaas van korte duur, een paar dagen later was het alweer mis.
Dus weer terug, en uiteindelijk hebben ze de dikke darm maar verwijdert, en dus een stoma. Direct daarna (letterlijk een dag) nergens last meer van.![]()
Dus het gaat nu al weer iets van 5 jaar prima, wel een stoma, maar ook totaal geen last!...
Gelukkig kan ik goed met de stoma leven, en kan ik alles wat ik daarvoor deed gewoon nog doen...(je hoort veel verhalen over lekkages, bepaalde dingen die niet meer gegeten kunnen worden etc. etc., maar gelukkig nooit last van gehad).
Ja bij de huisarts geweest en waarschijnlijk heb ik nu de derde virus te pakken. Heerst inderdaad heel erg op dit moment en ik heb dus elke keer als ik weer wat opknapte weer een nieuw virus gepakt denkt de huisarts. Voordeel van een lage weerstand zeg maar ... Longen waren schoon en mijn keel zag er ook niet ontstoken uit dus enige manier om er vanaf te komen is uitzieken!quote:Op woensdag 16 september 2015 16:49 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen! Sowieso heerst er meer tijdens periodes van temperatuursovergangen. En nu heeft iedereen lekker allemaal exotische beesten mee van vakantie. Een Duits verkoudheidje, een Italiaanse variant, Amerikaans, noem maar op.
Hoe is het slapen gegaan vannacht? Ben je naar de huisarts geweest?
Ach je went er inderdaad snel aan. Qua verzorging stelt het gelukkig niets voor, en qua omgang is het net hoe moeilijk je het jezelf maakt. Ik en mijn vriendin weten al niet anders, en mijn vrienden en familie vergeten het zelfs regelmatig als er iets wordt voorgestelt wat wellicht minder handig is voor mij (sauna of bowlen bijv :-).....dus dat geeft wel aan dat je er weinig aan merkt.quote:Op woensdag 16 september 2015 17:42 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Gebruik je verder nog medicijnen? De Crohn is dus helemaal rustig?
Het is maar wat je voordeel noemtquote:Op woensdag 16 september 2015 18:29 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ja bij de huisarts geweest en waarschijnlijk heb ik nu de derde virus te pakken. Heerst inderdaad heel erg op dit moment en ik heb dus elke keer als ik weer wat opknapte weer een nieuw virus gepakt denkt de huisarts. Voordeel van een lage weerstand zeg maar ... Longen waren schoon en mijn keel zag er ook niet ontstoken uit dus enige manier om er vanaf te komen is uitzieken!
Vannacht met twee codeïne een stukje beter geslapen en vanmiddag ook een tukkie gedaan op een codeïne. Ben ook de hele dag zo slap, hoop echt dat het nu wel snel wat beter gaat, ís heel vermoeiend!
Wat een goede instelling! Zo moet het ook. Zeker ook fijn dat de Crohn zich rustig heeft gehouden na de operatie. Welke medicijnen heb je achter de hand? Zijn die inmiddels niet verlopenquote:Op woensdag 16 september 2015 18:54 schreef mappo het volgende:
[..]
Ach je went er inderdaad snel aan. Qua verzorging stelt het gelukkig niets voor, en qua omgang is het net hoe moeilijk je het jezelf maakt. Ik en mijn vriendin weten al niet anders, en mijn vrienden en familie vergeten het zelfs regelmatig als er iets wordt voorgestelt wat wellicht minder handig is voor mij (sauna of bowlen bijv :-).....dus dat geeft wel aan dat je er weinig aan merkt.
Dus it's all good.....
Wel de kanttekening dat ik wellicht makkelijk praten heb daar ik echt 0% problemen in de vorm van irritaties, lekkage etc. ermee heb gehad.
En verder inderdaad helemaal geen medicijnen meer voor de Crohn, ik heb nog wel wat achter de hand voor de zekerheid, maar gelukkig nooit nodig gehad!
Ja daarna heb ik ook de hele middag geslapenquote:Op woensdag 16 september 2015 16:47 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oei, morgen is de grote dag! Wel rustig aan proberen te doen, hè. Huishouden is best zwaar werk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
Jeetje wat vervelend! Beterschapquote:Op woensdag 16 september 2015 18:29 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ja bij de huisarts geweest en waarschijnlijk heb ik nu de derde virus te pakken. Heerst inderdaad heel erg op dit moment en ik heb dus elke keer als ik weer wat opknapte weer een nieuw virus gepakt denkt de huisarts. Voordeel van een lage weerstand zeg maar ... Longen waren schoon en mijn keel zag er ook niet ontstoken uit dus enige manier om er vanaf te komen is uitzieken!
Vannacht met twee codeïne een stukje beter geslapen en vanmiddag ook een tukkie gedaan op een codeïne. Ben ook de hele dag zo slap, hoop echt dat het nu wel snel wat beter gaat, ís heel vermoeiend!
quote:Op woensdag 16 september 2015 19:39 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja daarna heb ik ook de hele middag geslapen
Nu eindelijk op 5 mg prednison! Volgende week mag ik er eindelijk af!![]()
En vandaag van de arts het dringende advies gekregen om NIET af te gaan vallen; mijn lichaam mag nu niet in de afvalstand want dat is gevaarlijk vanwege mijn voedingstoffentekort, bloedverdunners en slecht voor het herstel van mijn lichaam. Ik moet zelfs meer eten is me verteld. Dus maar even opletten dat ik genoeg calorieen binnen krijg.Yes! Ik hoop dat je er straks van af bent! Goed zo. Zeer goed advies van je arts, helemaal mee eens. Dat meen ik ooit ook geroepen te hebben tegen jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Wees lief voor jezelf
.
Letterlijk zeker? Overigens kapucijnersquote:Op woensdag 16 september 2015 20:15 schreef Skeletor. het volgende:
Kapucijners hoef ik trouwens niet te vaak meer te doen. Vandaag voor het eerst in mijn leven gegeten, gepureerd nog wel, maar het is niet zo goed gevallen
. Fijne erwten gaan dan wel weer goed. Rare shit.
Ja voordeel was ook sarcastisch bedoeldquote:Op woensdag 16 september 2015 19:38 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Het is maar wat je voordeel noemt.
Nu netjes het advies van je huisarts opvolgen. Uitzieken en rustig aan! Gebruik de codeïne indien nodig. Zo komt het wel goed. Niet teveel treinen met al die smerige mensen en hun nog viezere virussen.
Dankjewelquote:Op woensdag 16 september 2015 19:48 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Jeetje wat vervelend! Beterschap
Ja je hebt/had gelijkquote:Op woensdag 16 september 2015 20:13 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Yes! Ik hoop dat je er straks van af bent! Goed zo. Zeer goed advies van je arts, helemaal mee eens. Dat meen ik ooit ook geroepen te hebben tegen je. Wees lief voor jezelf
.
Kun je ertegen?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:22 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Letterlijk zeker? Overigens kapucijners. Hebben ze niet in Duitsland
.
Overigens heb ik pre-vakantiestress. Hopelijk heeft dat niet zijn weerslag op mijn darmen, met een vlucht van 17 uur in het vooruitzicht.
Verder beterschap aan alle zieken en snotteraars. Naar.
Sorry dat ik niet verder kom dan "Beterschap " maar ik weet niets beters om je op te vrolijkenquote:Op woensdag 16 september 2015 20:27 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Fijn voor jou dat je bijna van de prednison af bent, die troep kan je echter kwijt dan rijk zijn!
Heel verstandig. Braaf zijn en luisteren naar de dokter. En naar Skeletor.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:25 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ja voordeel was ook sarcastisch bedoeld![]()
Deze week zit ik ook ziek thuis en dat blijf ik ook. Zou eigenlijk morgen weer gaan werken, maar ga het advies opvolgen en blijf deze week lekker thuis.
Van het weekend zitten we in een center parcs huisje, gaan we lekker relaxen en nog meer tot rust komen. Hopelijk gaat het dan wel weer een stukje beter, maar de huisarts heeft gezegd dat het zo nog een week tot 10 dagen kan duren voor ik er helemaal vanaf ben...
Wat bedoel je met therapiepakket uitbreiden?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:28 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja je hebt/had gelijk
En voor dat lief zijn ga ik oa maar eens mijn therapie pakket uitbreiden; ik heb wel even wat te verwerken :-/
Ik begon vorig jaar in september met een burn out; daarvoor heb ik nog steeds behandeling.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:39 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Wat bedoel je met therapiepakket uitbreiden?
Beterschap is meer dan genoeg hoor! Er is helaas weinig meer dat je kunt doen! Kan er zelf al zo verdomd weinig aan doenquote:Op woensdag 16 september 2015 20:30 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet verder kom dan "Beterschap " maar ik weet niets beters om je op te vrolijken
Heerlijk dat ik eraf kan ; het heeft me acht maanden door geholpen maar ik ben blij dat ik er nu eindelijk vanaf ben.
Oké baasquote:Op woensdag 16 september 2015 20:38 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Heel verstandig. Braaf zijn en luisteren naar de dokter. En naar Skeletor.! Het kan inderdaad best lang duren voor je verbetering merkt. Tot die tijd: symptoombestrijding en rust.
Wat een heerlijk vooruitzicht! Waar staan de huisjes? Ik hoop dat het weer een beetje meezit.
quote:
Gelukkig ben je je laptop niet vergeten. (Anders verveel je je dood en dat is ook niet goed voor je gezondheid).quote:Op donderdag 17 september 2015 09:54 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Laat het goed op je inwerken!
Tsja, ik ben een redelijk nuchter persoon. Achter iedere vraag plakt mijn psycholoog standaard 'En, hoe voel je je daarbij?' terwijl ik gevoelens al jaren lang goed heb weten uit te schakelen.quote:Op woensdag 16 september 2015 16:51 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Wat vind jij daarvan? Wel goed dat er dingen gesignaleerd worden en actie ondernomen wordt. Ik kan me zeker voorstellen dat het je psychisch niet in de koude kleren gaat zitten, zo'n diagnose op die leeftijd. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Tegen kapucijners? Ja! Alle bonen en kool gaan eigenlijk goed. Dat zijn toch de usual suspects bij Crohn/CU.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:30 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Kun je ertegen?
Waar gaat de reis naartoe? Hoe lang? Heel veel plezier! Heb je slechte ervaringen met vliegen en darmen?
Dankje! Het is en blijft lastig...quote:Op dinsdag 15 september 2015 20:14 schreef Aphrodyte het volgende:
zo vroeg al weet. Ik hoop iig dat je over tien jaar beter af bent dan ik.
Is mn laptop niet hoor; ik heb een hippe telefoon en het ziekenhuis heeft wifiquote:Op donderdag 17 september 2015 11:35 schreef Drieklank het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig ben je je laptop niet vergeten. (Anders verveel je je dood en dat is ook niet goed voor je gezondheid).
Alleen je telefoon mee ter vermaak of ook een goed boek/tijdschrift? Ik zou mijn tablet met series of mijn kleurboek meenemen om me te vermakenquote:Op donderdag 17 september 2015 14:50 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Is mn laptop niet hoor; ik heb een hippe telefoon en het ziekenhuis heeft wifi
Hoe lang duurt zo'n infuus dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Alleen je telefoon mee ter vermaak of ook een goed boek/tijdschrift? Ik zou mijn tablet met series of mijn kleurboek meenemen om me te vermaken
Hier gaat t langzaam iets beter, dankzij de codeïne slaap ik goed en is mijn keel minder geïrriteerd. Snotter nog wel een beetje en last van buik en hoofdpijn. Net eindelijk gepoept voor het eerst sinds 4 dagen dus gaat vooruit zeg maar!
Dat lijkt me verstandig, zeker als je er zelf behoefte aan hebt!quote:Op woensdag 16 september 2015 20:50 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ik begon vorig jaar in september met een burn out; daarvoor heb ik nog steeds behandeling.
Er zijn allerlei dingen aan de hand, en deze ervaring moet ook nog een plekje krijgen. Dus ik ga de psych vragen om wat meer therapie
Goed zo! Klinkt in ieder geval erg goed.quote:Op woensdag 16 september 2015 21:26 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Oké baas![]()
We zitten in Overijssel, gaan vrijdag bij de Grolsch brouwerij kijken in Enschede en verder spelletjes spelen en lekker relaxen in en om het huisje. Schijnt dat t weekend weer wat droger wordt dus komt vast goed!
Tof! Hier wisselt het een beetje. Sperziebonen en kool op bepaalde manieren bereid gaan goed, erwten ook. De rest niet en dat is kut, want ik vond alle bonen en kool lekker vroeger. Ach, hier gaan verse tomaten dan wel weer, dat zijn ook engerds bij Crohn en colitis.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:59 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Tegen kapucijners? Ja! Alle bonen en kool gaan eigenlijk goed. Dat zijn toch de usual suspects bij Crohn/CU.
Ik ga 3 weken naar het land van de rijzende zon. Nog nooit zo lang gevlogen dus de tijd zal leren hoe mijn darmen zich houden. Vliegtuigetenmaar lokaal eten
!
Een chronische ziekte heeft altijd psychische impact! Dus je bent zeker niet de enige. Dat gezaag vind ik altijd zo vervelend bij de psychologie. Voor elke ruft moet er een reden zijn. Nou ja, als het maar werkt.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:57 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Tsja, ik ben een redelijk nuchter persoon. Achter iedere vraag plakt mijn psycholoog standaard 'En, hoe voel je je daarbij?' terwijl ik gevoelens al jaren lang goed heb weten uit te schakelen.![]()
Misschien werkt het, misschien niet. Heb nog maar zo'n 6 sessies gehad, dus misschien moet ik maar gewoon niet te vroeg juichen ofzo. Denk dat ik lang niet de enige Crohnpatient ben met psychische klachten.
Wat! Voor het eerst sinds 4 dagen! Niet goed. Heb je nog magnesium genomen? Waarom eigenlijk magnesium en geen lactulose, Movicolon, psyllium etc.?quote:Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Alleen je telefoon mee ter vermaak of ook een goed boek/tijdschrift? Ik zou mijn tablet met series of mijn kleurboek meenemen om me te vermaken
Hier gaat t langzaam iets beter, dankzij de codeïne slaap ik goed en is mijn keel minder geïrriteerd. Snotter nog wel een beetje en last van buik en hoofdpijn. Net eindelijk gepoept voor het eerst sinds 4 dagen dus gaat vooruit zeg maar!
Waar in Duitsland zit je! Bizar weer.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:31 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Hoe lang duurt zo'n infuus dan?
En beterschap. Volgens mij komt dat gesnotter door dat stomme weer van de laatste tijd. Hier was het daarnet in de lunchpauze 28°C en nu in keer 16. Niet normaal.
Ochtendje Remicade duurt hier van 08.30 tot 12.00 inclusief checklist; infuus zetten en naspoelen.quote:Op donderdag 17 september 2015 16:31 schreef Gala6183 het volgende:
[..]
Hoe lang duurt zo'n infuus dan?
En beterschap. Volgens mij komt dat gesnotter door dat stomme weer van de laatste tijd. Hier was het daarnet in de lunchpauze 28°C en nu in keer 16. Niet normaal.
Blij dat je je wat beter voeltquote:Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ik heb nog wat prednison...maar die zou inderdaad weleens over datum kunnen zijnquote:Op woensdag 16 september 2015 19:39 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
. Welke medicijnen heb je achter de hand? Zijn die inmiddels niet verlopen!
Infuus ging prima; heb mijn hartslag naar 78 zien zakken. Dat is het beste niveau in maandenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:48 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dat lijkt me verstandig, zeker als je er zelf behoefte aan hebt!
Hoe ging het infuus vandaag? Hoe voel je je nu?
Whaha, gewoon je eigen lijn trekken. Prima, als het goed gaat, waarom dan medicatie in je lijf.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:00 schreef mappo het volgende:
[..]
Ik heb nog wat prednison...maar die zou inderdaad weleens over datum kunnen zijn![]()
Verder nog Budenofalk..en soort schuim klysma....moet eigenlijk elke dag...maar als ik geen last heb sla ik het over...en dat is alweer een hele tijd zo :-) De MDL arts vind dat ook prima...gelukkig is die lang houdbaar
Prima! Hopen dat het goed aanslaat. Het is toch best een hele zit, je bent de ochtend er aan kwijt! Ik hoop dat je ondertussen wel wat te eten of te drinken aangeboden krijgt. En dat de medepatiëntuur niet te lastig isquote:Op donderdag 17 september 2015 18:04 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Infuus ging prima; heb mijn hartslag naar 78 zien zakken. Dat is het beste niveau in maanden
Nu nog wel moe en buikpijn; hopelijk is dat na het weekend over.
Ja je krijg ieder uur wat drinken aangeboden en rond 11.30 komt de lunchkar langs en een soepkar. Ik heb vandaag niets genomen want mijn moeder had lekkers uit Duitsland voor me gehaald maar je kan wel wat etenquote:Op donderdag 17 september 2015 19:06 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Prima! Hopen dat het goed aanslaat. Het is toch best een hele zit, je bent de ochtend er aan kwijt! Ik hoop dat je ondertussen wel wat te eten of te drinken aangeboden krijgt. En dat de medepatiëntuur niet te lastig is.
Tsja, voor mij niet heel ongebruikelijk, gebeurd zo af en toe. Gelukkig niet elke week zo lang, meestal is het na twee dagen over. Mijn buik wad ook wel heel erg opgezet nu en flink kramp. Eergisteren twee magnesium genomen toen ik merkte dat ik twee dagen niet Was geweest, gisteren weer twee en vanmorgen twee. Tot nu toe is het bij een keer ontlasting gebleven maar ben wel bang dat het vanacht en morgen omslaat in diarree, echt geen pijl op te trekkenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:57 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Wat! Voor het eerst sinds 4 dagen! Niet goed. Heb je nog magnesium genomen? Waarom eigenlijk magnesium en geen lactulose, Movicolon, psyllium etc.?
Wel fijn dat je goed hebt geslapen. Werkt die codeïne dan eindelijk waar het moet werken.
Oh dat zou ik niet hebben, ik heb in het begin twee keer een ijzerinfuus gehad en een goede week in het ziekenhuis gelegen op een drukke kamer maar ik kan me altijd juist heel goed afsluiten voor mijn omgeving, als ik in een boek lees ga ik er helemaal in op!quote:Op donderdag 17 september 2015 19:13 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja je krijg ieder uur wat drinken aangeboden en rond 11.30 komt de lunchkar langs en een soepkar. Ik heb vandaag niets genomen want mijn moeder had lekkers uit Duitsland voor me gehaald maar je kan wel wat eten
En volgens mij ben ik misschien wel de lastige patient want ik klets mijn gezelschap de oren van het hoofd als ze dat toelaten omdat ik me niet kan concentreren op die afdeling vanwege de onrust
Haha! Wat heeft ze voor lekkers meegenomen?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:13 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja je krijg ieder uur wat drinken aangeboden en rond 11.30 komt de lunchkar langs en een soepkar. Ik heb vandaag niets genomen want mijn moeder had lekkers uit Duitsland voor me gehaald maar je kan wel wat eten
En volgens mij ben ik misschien wel de lastige patient want ik klets mijn gezelschap de oren van het hoofd als ze dat toelaten omdat ik me niet kan concentreren op die afdeling vanwege de onrust
Vervelend joh, dat die verstopping zo speelt. Weet je, als magnesium je bevalt, prima. Je kunt natuurlijk altijd overleggen met je arts naar andere mogelijkheden. De rest die ik genoemd heb, is ook niet lekker. Movicolon smaakt naar de shit die je moet drinken voor een colonoscopie (Moviprep, KleanPrep, maar dan in veel minder volume), lactulose schijnt heel zoet te zijn. En psyllium zal ook wel niet heel lekker zijn, denk ik. Maar dat schijnt met magnesium ook net zo te werken, las ik. Dus kijk maar wat je wilt.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:52 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Tsja, voor mij niet heel ongebruikelijk, gebeurd zo af en toe. Gelukkig niet elke week zo lang, meestal is het na twee dagen over. Mijn buik wad ook wel heel erg opgezet nu en flink kramp. Eergisteren twee magnesium genomen toen ik merkte dat ik twee dagen niet Was geweest, gisteren weer twee en vanmorgen twee. Tot nu toe is het bij een keer ontlasting gebleven maar ben wel bang dat het vanacht en morgen omslaat in diarree, echt geen pijl op te trekken![]()
Eigenlijk nooit over gehad met de arts om iets anders te krijgen dan magnesium, zal er volgende X eens naar vragen!
Het is gewoon heel erg zoeken naar de juiste balans en die heb ik nog niet gevonden. Nu ik gestopt ben met roken moet ik sowieso weer opnieuw beginnen want het roken had toch ook wel een laxerende werking, mijn stoelgang was toen wel regelmatiger zeg maar! Maar beter zonder sigaretten de juiste balans vinden!quote:Op donderdag 17 september 2015 22:45 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Vervelend joh, dat die verstopping zo speelt. Weet je, als magnesium je bevalt, prima. Je kunt natuurlijk altijd overleggen met je arts naar andere mogelijkheden. De rest die ik genoemd heb, is ook niet lekker. Movicolon smaakt naar de shit die je moet drinken voor een colonoscopie (Moviprep, KleanPrep, maar dan in veel minder volume), lactulose schijnt heel zoet te zijn. En psyllium zal ook wel niet heel lekker zijn, denk ik. Maar dat schijnt met magnesium ook net zo te werken, las ik. Dus kijk maar wat je wilt.
Die vind je wel op den duur! Komt vast goed.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:16 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Het is gewoon heel erg zoeken naar de juiste balans en die heb ik nog niet gevonden. Nu ik gestopt ben met roken moet ik sowieso weer opnieuw beginnen want het roken had toch ook wel een laxerende werking, mijn stoelgang was toen wel regelmatiger zeg maar! Maar beter zonder sigaretten de juiste balans vinden!
Tot nu toe ben ik steeds samen gezet met iemand die ook Remicade kreeg, en tot nu toe mensen van 60+ ; maar ik ben pas 2x op de dagopname geweest. Dus kan nog niet echt zeggen wat voor mensen je daar meestal tegenkomt.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:42 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Haha! Wat heeft ze voor lekkers meegenomen?
Nou, ik hoop dat men gezellig was vandaag! Wat voor leeftijden zit je doorgaans mee samen? Of valt daar geen peil op te trekken? Ook soort ziekte, dagbehandeling chemotherapie, infusen voor ijzer, biologicals etc.?
De mensen die ik altijd tegen kom op de dagbehandeling zijn volstrekt willekeurig. Doorgaans ouderen en vrouwen, maar die domineren vanzelfsprekend het hele ziekenhuis. Leuke mensen van je eigen leeftijd tegenkomen is erg zeldzaam.quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:28 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Tot nu toe ben ik steeds samen gezet met iemand die ook Remicade kreeg, en tot nu toe mensen van 60+ ; maar ik ben pas 2x op de dagopname geweest. Dus kan nog niet echt zeggen wat voor mensen je daar meestal tegenkomt.
Vandaag met tegenwind naar de supermarkt gefietst en niet buiten adem geraakt, dat is mooi
Nu moet de buik nog rustig worden.
Dat klopt inderdaadquote:Op vrijdag 18 september 2015 15:39 schreef Drieklank het volgende:
[..]
De mensen die ik altijd tegen kom op de dagbehandeling zijn volstrekt willekeurig. Doorgaans ouderen en vrouwen, maar die domineren vanzelfsprekend het hele ziekenhuis. Leuke mensen van je eigen leeftijd tegenkomen is erg zeldzaam.
Fijn dat het wat beter gaat met je.
We moesten er maar voor zorgen dat we samen op de dagbehandeling kwamenquote:Op vrijdag 18 september 2015 16:24 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaadIs mij ook opgevallen
Ik heb jaren geen koffie gedronken omdat het te laxerend werkte, sinds kort af en toe weer koffie en dat gaat goed, zolang ik het bij één bakkie hou. Afgelopen week aardig koffie gedronken maar heeft nu moet geholpenquote:Op vrijdag 18 september 2015 15:14 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Die vind je wel op den duur! Komt vast goed.
Roken werkt inderdaad laxerend. Koffie (thee in veel mindere mate) ook. Maar je zult vastbeet van alles hebben geprobeerd. Ik weet niet wat je qua eten allemaal kan hebben? Fruit, groente, volkoren producten, pitten, zaden, noten etc.?
Dat zou wel leuk zijnquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:06 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
We moesten er maar voor zorgen dat we samen op de dagbehandeling kwamen. Als ik ooit Remicade ga krijgen.
Ik heb meerdere mri's gehad; ik vond het nooit eng.quote:Op maandag 21 september 2015 00:49 schreef Crohnie het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?
Ik heb vandaag mijn MRI-scan aan het eind van de middag. Toch wel zenuwachtig met mijn claustrofobie haha.. Iemand ervaring met MRI-scans?
Ik wil jullie daar helemaal niet zien. Je moet niet zo ziek zijn.quote:
Echt? Als ik een dag wacht, dan is het niet goed meer en moet het overnieuw. Ik moet het altijd meteen brengen!quote:Op maandag 21 september 2015 10:14 schreef Crohnjurist het volgende:
Jeetje dat klinkt niet best Drieklank.. Kan je je ontlasting niet een keer per post opsturen? Dat mag ik altijd doen, dan krijg ik van het ziekenhuis zo'n pakket mee die op de post kan!
Werk je veel? Trek je dat dan nog wel? Sterkte!
Succes! Probeer te ontspannen, je krijgt inderdaad een koptelefoon op. Daar worden instructies mee gegeven hoe en wanneer je moet inademen en zo. Ook kun jij communiceren met de laborant (degene die de MRI-scan maakt), bijvoorbeeld als het niet meer gaat. Je kunt een cd of een mp3-speler meenemen met je eigen muziek, zodat je op de achtergrond nog wat leuks hoort. Hoewel ik dat irritant vind in een MRI-scanner, want het ding dreunt een eigen ritme en die loopt niet gelijk met de muziekquote:Op maandag 21 september 2015 00:49 schreef Crohnie het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?
Ik heb vandaag mijn MRI-scan aan het eind van de middag. Toch wel zenuwachtig met mijn claustrofobie haha.. Iemand ervaring met MRI-scans?
Dit klinkt kut. Ik weet niet wat ik moet zeggenquote:Op maandag 21 september 2015 07:51 schreef Drieklank het volgende:
Ik moet me helaas ook weer melden. Ik voel me ziekerig en wil steeds meer eten, drinken en nog meer eten om me sterker te voelen. Als het eten er weer uitkomt, dan is dat pas dagen later, na de nodige buikpijn en in een keer heel veel, dun en heel zuur. Dan voel me ik me wat beter en heb ik helemaal geen eetlust meer. Vervolgens begint de cirkel opnieuw.
Het voelt niet als een ontsteking, maar het voelt niet goed. Ontlasting inleveren bij het ziekenhuis is een logistieke uitdaging, want dan moet de timing zo zijn dat het doordeweeks is, tussen 8.00 en 17.00, dat ik de potjes bij de hand heb en dat ik dan meteen vrij kan nemen van mijn werk om even naar het ziekenhuis te hollen.
[..]
Ik wil jullie daar helemaal niet zien. Je moet niet zo ziek zijn.
In december...quote:Op maandag 21 september 2015 13:55 schreef Skeletor. het volgende:
Wanneer staat de volgende date op de planning?
quote:Op maandag 21 september 2015 14:27 schreef Aphrodyte het volgende:
Mijn mdl arts die naar zijn intuïtie luisterde en daardoor mijn leven redde heeft terminale kanker en houdt er volgende maand mee op![]()
Hij zoekt persoonlijk een nieuwe dokter voor me en mijn laatste afspraak met hem wordt dus ook een overdracht naar de nieuwe dokter.
Ik ben een beetje triestig. .
Ach ik ben blij dat Remicade tenminste werkt voor mij. .quote:Op maandag 21 september 2015 07:51 schreef Drieklank het volgende:
Ik moet me helaas ook weer melden. Ik voel me ziekerig en wil steeds meer eten, drinken en nog meer eten om me sterker te voelen. Als het eten er weer uitkomt, dan is dat pas dagen later, na de nodige buikpijn en in een keer heel veel, dun en heel zuur. Dan voel me ik me wat beter en heb ik helemaal geen eetlust meer. Vervolgens begint de cirkel opnieuw.
Het voelt niet als een ontsteking, maar het voelt niet goed. Ontlasting inleveren bij het ziekenhuis is een logistieke uitdaging, want dan moet de timing zo zijn dat het doordeweeks is, tussen 8.00 en 17.00, dat ik de potjes bij de hand heb en dat ik dan meteen vrij kan nemen van mijn werk om even naar het ziekenhuis te hollen.
[..]
Ik wil jullie daar helemaal niet zien. Je moet niet zo ziek zijn.
Zou het echt vervroegen! Bel alsjeblieft met de poli!quote:Op maandag 21 september 2015 14:20 schreef Drieklank het volgende:
[..]
In december...
Net duizelig bij het opstaan. Toch even Hb checken dan maar.
quote:Op maandag 21 september 2015 14:27 schreef Aphrodyte het volgende:
Mijn mdl arts die naar zijn intuïtie luisterde en daardoor mijn leven redde heeft terminale kanker en houdt er volgende maand mee op![]()
Hij zoekt persoonlijk een nieuwe dokter voor me en mijn laatste afspraak met hem wordt dus ook een overdracht naar de nieuwe dokter.
We wisten al een tijdje dat hij ziek was; hij draait namelijk maar halve dagen en hij heeft het zelf ook gezegd.quote:Op maandag 21 september 2015 14:49 schreef Skeletor. het volgende:
[..]! Dit meen je niet. Zag je wat aan hem? Hoe oud is hij? Weet je ook wat voor kanker? Ja, dokters worden ook ziek.
Supervervelend. Hij zal vast met zorg een goede vervanger vinden. Hij kent jou en degene die hem moet opvolgen. Hij vindt wel een goede match!
quote:Op maandag 21 september 2015 14:55 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
We wisten al een tijdje dat hij ziek was; hij draait namelijk maar halve dagen en hij heeft het zelf ook gezegd.
Hij had rare vlekken waarvan ik hoopte dat het viltilogo was; maar het is dus melanoom ; (
Maar vandaag had ik hem aan de telefoon en vertelde hij me dat hij gaat stoppen omdat hij " de dingen netjes af wil ronden en nog even wil genieten "
Ik had al een zelfgemaakte kaart aan hem gestuurd; nu maak ik er nog maar een voor het afscheid denk ik.
Vind het zo zonde van die man; ouder dan 60 kan hij niet zijn. .
Dankje! Het is van mijn SI-gewricht dus ik hoefde me ditmaal een keer niet te laxeren, ghehequote:Op maandag 21 september 2015 13:54 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Succes! Probeer te ontspannen, je krijgt inderdaad een koptelefoon op. Daar worden instructies mee gegeven hoe en wanneer je moet inademen en zo. Ook kun jij communiceren met de laborant (degene die de MRI-scan maakt), bijvoorbeeld als het niet meer gaat. Je kunt een cd of een mp3-speler meenemen met je eigen muziek, zodat je op de achtergrond nog wat leuks hoort. Hoewel ik dat irritant vind in een MRI-scanner, want het ding dreunt een eigen ritme en die loopt niet gelijk met de muziek.
Hoe laat moet je? Moest je je nog voorbereiden qua laxeren en zo?
Nogmaals succes! Je kunt het.
Wat erg! Uiteraard wens je dit niemand toe, maar heel erg dat het iemand is die zo'n belangrijk onderdeel voor je gezondheid heeft gespeeld. Hopelijk vindt hij een nieuwe, goede arts voor je.quote:Op maandag 21 september 2015 14:27 schreef Aphrodyte het volgende:
Beterschap! Denk aan jezelf, en als het niet gaat dan gaat het niet. Goed luisteren naar je lichaam, want wie weet is er wel iets mis..quote:Op maandag 21 september 2015 07:51 schreef Drieklank het volgende:
Arme man. Ik hoop dat hij een mooie laatste levensfase heeft.quote:Op maandag 21 september 2015 14:55 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
We wisten al een tijdje dat hij ziek was; hij draait namelijk maar halve dagen en hij heeft het zelf ook gezegd.
Maar vandaag had ik hem aan de telefoon en vertelde hij me dat hij gaat stoppen omdat hij " de dingen netjes af wil ronden en nog even wil genieten "
Ik had al een zelfgemaakte kaart aan hem gestuurd; nu maak ik er nog maar een voor het afscheid denk ik.
Vind het zo zonde van die man; ouder dan 60 kan hij niet zijn. .
Je zult er nu wel in liggen! Het gaat vast goed. Ik ben benieuwd hoe je het vond!quote:Op maandag 21 september 2015 15:15 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Dankje! Het is van mijn SI-gewricht dus ik hoefde me ditmaal een keer niet te laxeren, ghehe
Ik ben wel benieuwd ja! Moet wat oxazepam van tevoren innemen vanwege mijn claustrofobie.
Ik ben om 17.00 aan de beurt, hopen dat het niet al te lang duurt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil even klagen dus sla gerust over als je geen zin hebt, mn lichaam reageert opzich goed op de remicade dus dat is het niet
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
Het ging wel oke.. Was sneller voorbij dan ik doorhad. Eerste paar minuten begon ik wel half te hyperventileren, maar kreeg mezelf kalm gelukkig weer en toen viel het wel mee. 2 oktober pas de uitslag, ben benieuwd!quote:Op maandag 21 september 2015 17:06 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Je zult er nu wel in liggen! Het gaat vast goed. Ik ben benieuwd hoe je het vond!
quote:Op maandag 21 september 2015 19:54 schreef Aphrodyte het volgende:
Bah
Vervelend joh! Ik snap dat het zo'n impact heeft. Denk goed aan jezelf en vertroetel jezelf maar een beetje. Je hebt reden om boos te zijn, maar niet op jezelf. Luister naar je lichaam en trek aan de bel als het niet meer gaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil even klagen dus sla gerust over als je geen zin hebt, mn lichaam reageert opzich goed op de remicade dus dat is het niet
Topper! Volgende week, redelijk snel, toch? Maar als je de uitslag wilt weten, is een dag te langquote:Op maandag 21 september 2015 20:40 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Het ging wel oke.. Was sneller voorbij dan ik doorhad. Eerste paar minuten begon ik wel half te hyperventileren, maar kreeg mezelf kalm gelukkig weer en toen viel het wel mee. 2 oktober pas de uitslag, ben benieuwd!
quote:Op maandag 21 september 2015 19:54 schreef Aphrodyte het volgende:
Bah
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil even klagen dus sla gerust over als je geen zin hebt, mn lichaam reageert opzich goed op de remicade dus dat is het niet! Altijd klagen als je zin hebt.
Je hebt een hele moeilijke periode achter de rug! De aandoeningen waar jij mee te kampen hebt en de leuke verrassingen tussendoor laten zeker sporen na. Dat is niet gek. Dat je deze gevoelens nu krijgt, is best logisch. In het ziekenhuis reddert iedereen om je heen, onderzoeken worden gedaan, je hebt gewoon geen tijd om gevoelens toe te laten. Die komen nu pas en ze roepen vragen op. Schrijf ze op, onthoud ze en bespreek ze met je artsen en therapeut! Jullie vinden wel een oplossing.
Doe vooral leuke dingen, houd jezelf bezig, zodat je niet gaat malen. Maar plan ook wel tijd voor jezelf in om na te denken en je gevoelens toe te laten. Probeer het om niet meer te doen dan goed voor je is, al wil je zoveel. Algemene prognoses kun je krijgen, maar je weet hoe statistiek werkt. Dus het is (helaas) vaak zelf uitvogelen.
Nogmaals dikke!
Mja dit hoort erbij hoor; de klachten van voor de opname kunnen nog een aantal maanden blijven opspelen. Maar als ik weer (alarmerende ) pijn voel in mijn benen of borst bel ik zeker. Ik laat me niet meer afschepenquote:Op maandag 21 september 2015 15:18 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Beterschap! Denk aan jezelf, en als het niet gaat dan gaat het niet. Goed luisteren naar je lichaam, want wie weet is er wel iets mis..
Dankjewelquote:Op maandag 21 september 2015 21:00 schreef Skeletor. het volgende:
[..]! Altijd klagen als je zin hebt.
Je hebt een hele moeilijke periode achter de rug! De aandoeningen waar jij mee te kampen hebt en de leuke verrassingen tussendoor laten zeker sporen na. Dat is niet gek. Dat je deze gevoelens nu krijgt, is best logisch. In het ziekenhuis reddert iedereen om je heen, onderzoeken worden gedaan, je hebt gewoon geen tijd om gevoelens toe te laten. Die komen nu pas en ze roepen vragen op. Schrijf ze op, onthoud ze en bespreek ze met je artsen en therapeut! Jullie vinden wel een oplossing.
Doe vooral leuke dingen, houd jezelf bezig, zodat je niet gaat malen. Maar plan ook wel tijd voor jezelf in om na te denken en je gevoelens toe te laten. Probeer het om niet meer te doen dan goed voor je is, al wil je zoveel. Algemene prognoses kun je krijgen, maar je weet hoe statistiek werkt. Dus het is (helaas) vaak zelf uitvogelen.
Nogmaals dikke!
Dat klopt haha! Ben benieuwd, maar mijn geduld wordt nog eventjes uitgetest. Kan er nog wel bijquote:Op maandag 21 september 2015 20:55 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Topper! Volgende week, redelijk snel, toch? Maar als je de uitslag wilt weten, is een dag te lang!
Daarom! Komt allemaal goed!quote:Op maandag 21 september 2015 21:41 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Mja dit hoort erbij hoor; de klachten van voor de opname kunnen nog een aantal maanden blijven opspelen. Maar als ik weer (alarmerende ) pijn voel in mijn benen of borst bel ik zeker. Ik laat me niet meer afschepen
Hoe was het bij de therapeut?quote:Op maandag 21 september 2015 21:45 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ik werd vooral even chagrijnig omdat ik naar de film geweest was; "Everest " en ik zag daarin allemaal gezonde mensen vrijwillig met zuurstofflessen rondlopen en had zoiets van![]()
Morgen zie ik mijn therapeut; hopelijk kan die me aan wat zinvolle nazorg helpen.
Hoe ging het vandaag?quote:Op dinsdag 22 september 2015 01:09 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Dat klopt haha! Ben benieuwd, maar mijn geduld wordt nog eventjes uitgetest. Kan er nog wel bij
Heb vandaag om 9.00 mijn psychologische testen, donderdag het vervolg daarop en daarna gelukkig een weekje ziekenhuisloos ghehe.
Wat worden we toch allemaal blij van al die ziekenhuis retourtjes
Wat een ellende die psychologische onderzoeken haha, duurt allemaal veel te lang joh!quote:Op dinsdag 22 september 2015 15:29 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Hoe ging het vandaag?
Ja, alsof we niks beters te doen hebben! Beetje op afroep op komen draven, niks aan.
Ik wil daar aan toevoegen: artsen kunnen wat zakelijk en afstandelijk lijken in tijden dat je wat meer betrokkenheid nodig hebt, maar dat kun je ze niet altijd kwalijk nemen, omwille van de werkdruk, cultuur en andere omstandigheden die het werk van de arts bepalen. Ik kan me voorstellen dat artsen juist zelf ook graag wat meer betrokkenheid willen tonen, maar dat niet kunnen.quote:Op maandag 21 september 2015 21:00 schreef Skeletor. het volgende:
[..]! Altijd klagen als je zin hebt.
Nogmaals dikke!
Waarom wordt er psychologisch onderzoek gedaan en wat wil je daar van leren?quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:07 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Wat een ellende die psychologische onderzoeken haha, duurt allemaal veel te lang joh!
Klopt ja.. Niet normaal hoe vaak wij gewoon daar heen moeten komen.
Voor jou zal het als arts nog wel vaker zijn dat je daar bent, ghehe.
Jeej goed bezigquote:Op woensdag 23 september 2015 12:11 schreef Aphrodyte het volgende:
Zo vandaag bij de assistente van mijn mdl arts geweest.
Al mijn bloedwaardes zijn goed; ben vega maar mn b12 is 88 en moet boven de 25 zitten dus dat is eindelijk in orde. Ontstekingswaarde is laag; ijzer is goed en calcium ook zodanig dat ik die smerige tabletten mag stoppen
Verder moet ik voor meer therapie even het gesprek met mijn psychiater afwachten volgende week.
Maar het gaat de goede kant op!
Ja het was actief b12quote:Op woensdag 23 september 2015 12:19 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Jeej goed bezig![]()
Over die B12, is dan bij jou 'actief B12' getest? Dan is de waarde inderdaad voldoende lees ik net. Ik schrok er namelijk van, aangezien ik ooit had gehoord dat met een waarde onder de 250 je B12 eigenlijk al te kort is. Dat is ook zo als het totaal B12 is getest zie deze website.
Ik krijg sowieso om de paar maanden een B12 injectie. Bij mij is ook dat laatste stukje dunne darm waar de B12 wordt opgenomen het deel wat niet goed werkt dus kwam altijd tekort. Nu maak ik een afspraak voor B12 als ik merk dat ik weer wat minder energie heb, meestal om de 2 a 3 maanden (of eerder als ik bijvoorbeeld op vakantie ga of een drukke periode tegemoet ga). Mijn werkcoach een aantal jaar terug wees mij ook op het belang van B12, als je een tekort hebt kan dit op de lange termijn nogal wat klachten veroorzaken. Zij was echt een prediker voor het bijnemen van B12 als je ook maar een beetje tekort kwam, je kan er ook nooit teveel van binnen krijgen.
Dat is dan heel mooi, happy for you!quote:Op woensdag 23 september 2015 12:30 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja het was actief b12de andere waarde was vorige maand al getest en toen ook goed al hebben ze me daar de cijfers niet van verteld.
Maar aangezien ik jaren een tekort had is dit dus een grote verbetering
Mooi zo! Blij om te lezen. Doet die Remicade toch wel wat. Hoe voel je je verder? Pleefrequentie, bloed, slijm?quote:Op woensdag 23 september 2015 12:11 schreef Aphrodyte het volgende:
Zo vandaag bij de assistente van mijn mdl arts geweest.
Al mijn bloedwaardes zijn goed; ben vega maar mn b12 is 88 en moet boven de 25 zitten dus dat is eindelijk in orde. Ontstekingswaarde is laag; ijzer is goed en calcium ook zodanig dat ik die smerige tabletten mag stoppen
Verder moet ik voor meer therapie even het gesprek met mijn psychiater afwachten volgende week.
Maar het gaat de goede kant op!
quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:07 schreef Crohnie het volgende:
[..]
Wat een ellende die psychologische onderzoeken haha, duurt allemaal veel te lang joh!
Klopt ja.. Niet normaal hoe vaak wij gewoon daar heen moeten komen.
Voor jou zal het als arts nog wel vaker zijn dat je daar bent, ghehe.
Frequentie is nu nog niet ideaal; moet nog zo'n zes keer per dag. Maar dat is alweer beter dan vorige week en het bloeden neemt afquote:Op woensdag 23 september 2015 15:27 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Mooi zo! Blij om te lezen. Doet die Remicade toch wel wat. Hoe voel je je verder? Pleefrequentie, bloed, slijm?
Mooie berichten.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:35 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Frequentie is nu nog niet ideaal; moet nog zo'n zes keer per dag. Maar dat is alweer beter dan vorige week en het bloeden neemt af
Euh, ik post de details wel ff in een spoilerquote:Op woensdag 23 september 2015 19:48 schreef Skeletor. het volgende:
Wat ik me nou afvraag, beetje vies onderwerp, wat vinden jullie nou bloed bij de ontlasting? Is de shit dan knalrood, donkerrood, spoortje rood? Wat vinden jullie eng rood? En wat vinden jullie slijm bij de ontlasting? Het is zo subjectief allemaal, het is hoe de persoon het zelf beleeft...wat voor de één normaal is, kan voor de ander een opvlamming betekenen.
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
Eigenlijk weinig ervaring mee gelukkig..quote:Op woensdag 23 september 2015 19:48 schreef Skeletor. het volgende:
Wat ik me nou afvraag, beetje vies onderwerp, wat vinden jullie nou bloed bij de ontlasting? Is de shit dan knalrood, donkerrood, spoortje rood? Wat vinden jullie eng rood? En wat vinden jullie slijm bij de ontlasting? Het is zo subjectief allemaal, het is hoe de persoon het zelf beleeft...wat voor de één normaal is, kan voor de ander een opvlamming betekenen.
quote:Op woensdag 23 september 2015 20:15 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Euh, ik post de details wel ff in een spoilerDit zie je dagelijks, wisselend in gradatie? En wanneer moet je aan de bel trekken? Überhaupt bij bloed of bij veel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 23 september 2015 22:22 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dit zie je dagelijks, wisselend in gradatie? En wanneer moet je aan de bel trekken? Überhaupt bij bloed of bij veel?Dagelijks ja als ik een opvlamming heb; wel wisselend in hoeveelheid inderdaad. Daarom heet wat ik heb ook Crohnse colitis ; het is Crohn dat zich manifesteert met colitis achtige klachten. Ik heb het de volle acht maanden van mijn opvlamming gehad. Als ik het weer krijg uit het niets weet ik dus dat de medicijnen niet goed werken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
Eens in de zoveel tijd heb ik bloedarmoede, omdat ik door de chronisch ontsteking voortdurend bloed verlies, zo is mij verteld. Die hoeveelheid is zo gering, dat het niet merkbaar is.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:48 schreef Skeletor. het volgende:
Bah bahquote:Op donderdag 24 september 2015 08:17 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Eens in de zoveel tijd heb ik bloedarmoede, omdat ik door de chronisch ontsteking voortdurend bloed verlies, zo is mij verteld. Die hoeveelheid is zo gering, dat het niet merkbaar is.
Toen ik de ziekte van Crohn kreeg, meen ik mij te herinneren, dat het bloed bij de ontlasting ook letterlijk bloed bij de ontlasting was. De ontlasting zelf was niet rood.
Prik in je vinger en drup het bloed over je ontlasting heen. Zo ziet dat er uit. Voor dramatisch effect en simulatie van een zeer ernstig onbehandelde ontsteking snij je je polsen door bij het volgende toiletbezoek. In het laatste geval wel mengen met waterdunne ontlasting.
Zie het scheikundig: het zijn gewoon vloeistoffen en mengsels van allerlei atoomverbindingen met allerlei eigenschappen die wat over het functioneren van het menselijk lichaam kunnen vertellen.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:20 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Bah bah![]()
Lekker onderwerp toch
Ja ik weet wel dat je gelijk hebt. En ik kan er zelf ook best wel makkelijk over praten hoor, maar tochquote:Op donderdag 24 september 2015 10:31 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Zie het scheikundig: het zijn gewoon vloeistoffen en mengsels van allerlei atoomverbindingen met allerlei eigenschappen die wat over het functioneren van het menselijk lichaam kunnen vertellen.
Ja, net als ik mijn kont inmiddels ook makkelijk aan een arts kan laten zien omdat dat al tig keer is gebeurdquote:Op donderdag 24 september 2015 11:50 schreef Crohnjurist het volgende:
[..]
Ja ik weet wel dat je gelijk hebt. En ik kan er zelf ook best wel makkelijk over praten hoor, maar toch
quote:Op woensdag 23 september 2015 07:33 schreef Drieklank het volgende:
Waarom wordt er psychologisch onderzoek gedaan en wat wil je daar van leren?
[ Bericht 9% gewijzigd door Crohnie op 24-09-2015 18:35:45 ]
quote:Op woensdag 23 september 2015 19:48 schreef Skeletor. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, mijn ontstekingen zitten ook in mijn twaalfvingerige darm! Bij jou ook? Merk wel dat bij mij mijn dikke darm & dunne darm het meest ontstoken zijn, maar helaas zijn ze alledrie aangetast![]()
quote:Op donderdag 24 september 2015 18:33 schreef Crohnie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, mijn ontstekingen zitten ook in mijn twaalfvingerige darm! Bij jou ook? Merk wel dat bij mij mijn dikke darm & dunne darm het meest ontstoken zijn, maar helaas zijn ze alledrie aangetastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 september 2015 18:57 schreef Skeletor. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes met je drinkvoeding. Ik heb het maar kort gehad gelukkig en niet extreem veel ervaring met alle andere soorten (heb het hier al eerder met je over gehad). Hopelijk vind je iets wat je goed te doen vindt!
quote:Op donderdag 24 september 2015 18:33 schreef Crohnie het volgende:
[..]Dat is bij mij momenteel ook zo.. leuk ook met bloedverdunnersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
quote:Op donderdag 24 september 2015 19:49 schreef Crohnie het volgende:
[..]Weet ik, heb ik al eens gevraagd. Maar misschien is er iemand die niet zo regelmatig post, per toeval binnenvalt en mijn vraag zietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes met je drinkvoeding. Ik heb het maar kort gehad gelukkig en niet extreem veel ervaring met alle andere soorten (heb het hier al eerder met je over gehad). Hopelijk vind je iets wat je goed te doen vindt!. Vooralsnog: Nutricia is het beste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op donderdag 24 september 2015 20:28 schreef Skeletor. het volgende:
[..]Fruit gaat hier eigenlijk altijd goed gelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Kool; spruitjes; quinoa, andijvie, pepers en paprika daarentegen. .Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
quote:Op donderdag 24 september 2015 20:28 schreef Skeletor. het volgende:
[..]Sinaasappels gaan bij mij ook niet haha! Brood met pitten inderdaad altijd lastig. Mais, ui, tomaat, erwten etc gaan ook echt niet. Komt er weer volledig uit zoals het erin is gedaan. Zo heb ik nog wel meer voorbeeldenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Het scheelt al veel dat mijn eetlust vol terug is, en ik nu weer op een goed/gezond gewicht zit! Ode aan mijn dietiste![]()
Merk de laatste tijd dat melkproducten meer klachten geven dan voorheen.. Geen idee waar dit mee te maken heeft.
Rauwe paprika is inderdaad auw! En er moet geen pit in zitten. Maar dunne schijfjes meebakken op een tosti gaat goedquote:Op donderdag 24 september 2015 20:35 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Fruit gaat hier eigenlijk altijd goed gelukkig
Kool; spruitjes; quinoa, andijvie, pepers en paprika daarentegen. .
Bij gare paprika heb ik nog steeds last, en de smaak blijft ook eeuwen in mijn mond hangen. Vraag me af en toe af of ik er niet gewoon allergisch voor benquote:Op donderdag 24 september 2015 22:18 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Rauwe paprika is inderdaad auw! En er moet geen pit in zitten. Maar dunne schijfjes meebakken op een tosti gaat goed. Als het maar gaar is.
Maïs! Ooooh, in alle vormen zo lekker! Maar dat gaat hier ook niet. Voor de Crohn wel. Zo frustrerend, op vakantie was het net het maïsoogstseizoen. In Hongarije geldt een gekookte maïskolf als een snack tussendoor. Het wordt ook als zodanig verkocht. Helaas niet van kunnen genieten! Die kolven zijn zo lekker, dikke zoete, sappige, krokante maïskorrels! Maar ik heb al last van die twee korrels in een groentemix, dus beter laten we een kolf staanquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:01 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Bij gare paprika heb ik nog steeds last, en de smaak blijft ook eeuwen in mijn mond hangen. Vraag me af en toe af of ik er niet gewoon allergisch voor ben
Mais gaat hier trouwens ook niet goed.
Zoals eerder gezegd kan ik allerlei vettige dingen wel hebben. Mayonaise dus ook. Pittige sauzen dus nietquote:Op vrijdag 25 september 2015 22:32 schreef Skeletor. het volgende:
Qua sauzen! Mayonaiseachtige shit gaat hier niet goed.
Oh ja, sorryquote:Op zaterdag 26 september 2015 08:15 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd kan ik allerlei vettige dingen wel hebben. Mayonaise dus ook. Pittige sauzen dus niet
Zou willen dat het zo was, mijn favoriete eten is namelijk (pittig) indiaas en indonesisch. Maar dat gaat dus echt nietquote:Op zaterdag 26 september 2015 14:45 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Oh ja, sorry. Potverdorie, dan moet je de scherpere Indiase curries missen! En dat is jammer, want die scherpe bestanddelen zouden juist ontstekingsremmend werken volgens onderzoek.
Ja, die stomme bloedverdunners zullen zeker hier een grote rol in spelen! Hoe sta je er voor qua bloedarmoede? Wat is je hemoglobinegehalte? Bespreek het zeker even met je arts.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:13 schreef Aphrodyte het volgende:
Hier wordt het ook maar niet echt rustig
Het is nu meer dan een week sinds mijn laatste remicade, en hoewel de ontlasting minder wordt wordt het bloeden juist erger. Het is dus duidelijk dat de bloedverdunners de Crohnsecolitis versterken.
Nu kan ik niet zomaar stoppen met de bloedverdunners ivm het pas herstellende ruiterembolie, maar ik merk dat ik steeds vermoeider wordt en ook slapper door het bloedverlies.
Maandag maar even bespreken met de artsen of er iets kan worden gedaan om het bloedverlies te compenseren, ijzerpillen ofzo.
Ben ik van de diarree af, zit ik nu constant te bloeden. Ik hoop wel dat daar wat aan te doen is.. *zucht*
Af en toe word ik hier wel echt zat van..
Sterktequote:Op zaterdag 26 september 2015 18:57 schreef Skeletor. het volgende:
Hier ook een minder dagje, bloed, veel kramp en misselijk. Nou ja, gaat morgen vast beter. Lekker vanavond even bankhangen en een filmpje kijken.
Sterkte!quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Zit momenteel in een proces bij de mld arts, hij vermoed dat ik misschien crohn of CU heb. Ik kom dus even meelezen hier.
Heb vorige week n potje en bloed ingeleverd aan de hand daarvan wordt besloten of er eenscopie
komt.
De mijne schijnen n beetje atypisch te zijnquote:Op zaterdag 26 september 2015 19:24 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Sterkte!
Een scopie valt opzich echt mee hoor; ik heb het dit jaar vier keer gedaan dus weet er alles van
Het voorbereiden is het vervelendste omdat je vaak een paar liter pepmiddel moet drinken en een dag van te voren nuchter moet zijn. En vervolgens eindeloos op de pot zit..De procedure opzich valt meestal mee. En je krijgt voldoende pijnstilling.
Het is snel voorbij en dan zal je zien dat het meevalt![]()
Ik hoop alleen voor je dat het geen Crohn of Colitis is!
Wat zijn je klachten zoal?
Nou ja, die bloedverdunners, hè. Dat lijkt me ook wel meespelen. Reken maar dat ze alles goed in de gaten houden met jou!quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:59 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
SterkteHopelijk gaat het weer over en blijft het bij een dagje!
Ik ga maandag idd even wat tests aanvragen, ze moeten dat nu wel in de gaten houden natuurlijk en zoals wel vaker moet ik kennelijk met het idee komen. Maar ze zullen er vast wel iets aan doen, ik denk dat ze voorlopig wel even scherp zijn na die toestand vorige maand![]()
Ik vind het alleen matig dat ik merk dat de Remicade werkt maar dat ik er nauwelijks profijt van heb omdat ik nu puur voor bloed nog steeds op de pot zit
Jeetje, dat zou rot zijn! Hoe lang heb je al last? Je gewicht? Crohn of colitis hoeven niet altijd met de klassieke symptomen gepaard te gaan! Waar gaan ze kijken, alleen van onderen of ook van boven?quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
De mijne schijnen n beetje atypisch te zijnzo is mijn stoelgang redelijk normaal, geen diarree en heeel zelden bloed. Wel buikpijn, onwijze ineens opstekende buikpijn rechts onderin mijn buik. Verder vermoeidheid, onwijze misselijkheid,lage b12, en bjna 24/7 last van mm gewrichten...
T lijkt er dus op t eerste punt na, best wel op helaas
nu denk ik n jaar, heb n heel traject via internist/gynaecoloog gehad en die konden allemaal niks vinden na n boel scans en echo's. Heb verder geen ondergewicht (in tegendeel zelfsquote:Op zaterdag 26 september 2015 20:11 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Jeetje, dat zou rot zijn! Hoe lang heb je al last? Je gewicht? Crohn of colitis hoeven niet altijd met de klassieke symptomen gepaard te gaan! Waar gaan ze kijken, alleen van onderen of ook van boven?
quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:09 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Nou ja, die bloedverdunners, hè. Dat lijkt me ook wel meespelen. Reken maar dat ze alles goed in de gaten houden met jou!
Natuurlijk is het niet meer dan logisch dat je baalt als een stekker. Je zegt nauwelijks profijt, maar de pijn is een stuk minder, toch? De diarree ook? Want dan werkt het wel wat. Dat er bloed blijft komen, is kut, maar dat verdwijnt na een tijdje ook wel. Zeker als je goed bent ingesteld op of gestopt bent met de bloedverdunners.
Geen troost, de bovenstaande woorden, maar laat je niet klein krijgen! Dikke.
Ja je hebt wel gelijk; de pijn is inderdaad een stuk minder en de ontlasting gelukkig ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen speelt door het bloeden mijn fissuur weer op en daardoor heb ik weer constant het gevoel naar de plee te moeten en ik merk dat de rek er nu een beetje uit is bij me. Het irriteert me mateloos wat natuurlijk niet helpt dus ik zal proberen me op de goede dingen te focussen![]()
Voorlopig zit ik nog tenminste 6 maanden aan de bloedverdunners en de assistente van mijn mdl arts zei dat het kan dat ik al die tijd blijf bloeden en dus heb ik inmiddels zoiets van argh nog tenminste zes maanden gezeik.. maar wie weet valt het mee. .
Allicht hebben ze er maandag gewoon iets voor
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
Weet je ook naar welke waardes er is gekeken en wat ze waren? Wat een omweg, joh. Maar dat hoor je wel vaker. Wanneer is de scopie?quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nu denk ik n jaar, heb n heel traject via internist/gynaecoloog gehad en die konden allemaal niks vinden na n boel scans en echo's. Heb verder geen ondergewicht (in tegendeel zelfs). Wat ik ervan begreep wil de arts, als er iets uit de bloedwaarden of ontlastingtest komt, door de artiesteningang naar binnen om rond te kijken.
Jij hebt zeker gelijk dat het frustrerend is na alles wat je hebt meegemaakt. Continueren zoals is voorgeschreven, dan komt het vast goed. Bloedverdunners laten bloed uit alle openingen stromen, kijk er niet gek van op als je ook neusbloedingen krijgt. Die kunnen best hevig zijn! Ik wil je niet bang maken, je moet voorbereid zijn op de vervelende bijwerkingen...maar je doet het enorm goed!quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:25 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Ja je hebt wel gelijk; de pijn is inderdaad een stuk minder en de ontlasting gelukkig ook.
Alleen speelt door het bloeden mijn fissuur weer op en daardoor heb ik weer constant het gevoel naar de plee te moeten en ik merk dat de rek er nu een beetje uit is bij me. Het irriteert me mateloos wat natuurlijk niet helpt dus ik zal proberen me op de goede dingen te focussen![]()
Voorlopig zit ik nog tenminste 6 maanden aan de bloedverdunners en de assistente van mijn mdl arts zei dat het kan dat ik al die tijd blijf bloeden en dus heb ik inmiddels zoiets van argh nog tenminste zes maanden gezeik.. maar wie weet valt het mee. .
Allicht hebben ze er maandag gewoon iets voor
nja hij zag uit eerdere bloedtesten dat mn b12 wat laag was en mn onstekingswaarden iets hoog. Nu heeft ie me dat dus nogmaals laten doen. Hoor over twee weken (hij is op vakantie nu) wat eruit gekomen is en dan ook of een scopie noodzakelijk is of dat mn buikpijn n andere oorzaak moet hebben.quote:Op zondag 27 september 2015 08:17 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Weet je ook naar welke waardes er is gekeken en wat ze waren? Wat een omweg, joh. Maar dat hoor je wel vaker. Wanneer is de scopie?
Oei, nog best lang wachten dus. Variëren je symptomen per dag of is het redelijk continu? Hoe gaat het eten? Kun je alles verdragen?quote:Op zondag 27 september 2015 10:35 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
nja hij zag uit eerdere bloedtesten dat mn b12 wat laag was en mn onstekingswaarden iets hoog. Nu heeft ie me dat dus nogmaals laten doen. Hoor over twee weken (hij is op vakantie nu) wat eruit gekomen is en dan ook of een scopie noodzakelijk is of dat mn buikpijn n andere oorzaak moet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |