Tenzij ze Lamborghini net zo groot als Ferrari willen maken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Lijkt me weinig nut hebben om met Lambo of Bugatti F1 in te gaan. ROI is te klein.
VW heeft geen interesse. Ze hebben twee merken in de WEC en daar blijven ze voorlopig.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk het wel. Piëch is weg bij VW en Winterkorn is zoals we weten wel fan van de Formule 1
Audi gaat sowieso niet gebeuren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Audi zou logisch zijn. Ook gezien de geschiedenis. Maar Lamborghini of Bugatti lijkt me het tofst.
Die kans lijkt me het grootst ja.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
Red Bull rijdt gewoon met Ferrari motoren volgend jaar. Verder geen gedoe.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Audi gaat sowieso niet gebeuren.
Omdat ze totaal geen interesse hebben. WEC is veel interessanter, goedkoper en beter voor het merk. Zelfde geldt voor Porsche.quote:
Porsche blijft iig tot eind 2018 in het WEC, maar VW is groot genoeg om meerdere dingen tegelijk te runnenquote:Op vrijdag 18 september 2015 21:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
VW heeft geen interesse. Ze hebben twee merken in de WEC en daar blijven ze voorlopig.
Bentley F1. Dat zou wel echt heel tof zijn. Gaan ze ook veel Britten blij mee maken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:
Audi of Lamborghini, als het al gaat gebeuren. Met Skoda, Volkswagen of Seat valt er weinig te halen voor de VAG groep, voor Audi en Lamborghini (prestige merken) is het veel interessanter. Porsche daarintegen is eigenelijk weer een los apart merk in de VAG groep (er was enkele jaren zelfs sprake dat Porsche de VAG groep zou kopen). Met de winst van Porsche in LeMans denk ik niet dat ze dat project ook weer zo snel laten stoppen. Audi zit al lang in de Endurance racerij, maar heeft nog wel DTM, dus eigenlijk ook weer twijfelachtig... Dan blijft ernog één merk over, Lamborghini. Of toch niet. Vergeet Bentley niet !! Is veel mee te halen in de VS en Azië + het merk vertegenwoordigd het jetset wereldje van de f1 wel. Prima exposure dus voor dat luxe merk.
Ja, Audi Porsche in WEC en VW in rally.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Porsche blijft iig tot eind 2018 in het WEC, maar VW is groot genoeg om meerdere dingen tegelijk te runnen
Bentley houdt zich bezig met GT auto's, kans is groot dat ze een GTE gaan bouwen voor 2017.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Bentley F1. Dat zou wel echt heel tof zijn. Gaan ze ook veel Britten blij mee maken.
Zoiets?
[ afbeelding ]
Zou heel tof zijn. Ik help hopen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bentley houdt zich bezig met GT auto's, kans is groot dat ze een GTE gaan bouwen voor 2017.
nee, Red Bull gaat nooit akkoord gaan om een coureur van een concurrende renstal op te leiden terwijl ze zelf de volgende Max al klaar zouden hebben staan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
misschien dat ze ook nog één van de talenten mogen stallen
Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, Audi Porsche in WEC en VW in rally.
De Audi baas heeft laatst wederom gezegd nul komma nul interesse in F1 te hebben.
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:09 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zeggen en doen zijn 2 verschillende dingen.
Wil je je gelijk al je kruit en nieuws verschieten door toe te geven + amper het nieuws te halen bij officiele bekendmaking
Of ga je voor ontkenning en haal je alle grote autosport sites door toch met een verrassende persconf. te komen ? Door gelijk overal eerlijk over te zijn vergroot je de kans tevens om concurrerende merken de worst voor je neus weg te kapen. Stel dat VW/Audi zegt "Ja daar zijn we nu mee bezig, even de puntjes op de i zetten". Wat denkt Ferrari dan? Of Honda? Of nog gekker gedacht, Toyota, als wij nu ook eens een bod doen...?!
Je moet dan geen slapende honden wakker maken, zeker niet in een business sport als F1. Ik denk dat er al zat vergaderingen zijn geweest binnen de VAG groep met scenario besprekingen, we stappen alleen in dat project als dit of dat gebeurt dan...
Bovendien, kijk eens naar de VAG presentaties van afgelopen jaren op de IAA van Frankfurt en Autosalon van Geneve, als er 1 autogroep is dat een geheim kan bewaren, zijn zij het wel.
Lees nou nog eens mijn stukje... Vuurvlieg.. Speculeren is het enige wat ik doe en net als jij zeg ik ook al dat Audi en Porsche mij ook onwaarschijnlijk lijken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
[Quote]
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.
De enige reden is Winterkorn die openlijk van van de Formule 1 is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:12 schreef Fir3fly het volgende:
Lul maar een eind verder, Audi en Porsche gaan 100% zeker niet naar F1. De rest van VAG zeer waarschijnlijk ook niet.
Er is gewoon geen enkele reden om dat te doen.
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:39 schreef Meike26 het volgende:
Audi of Lamborghini, als het al gaat gebeuren. Met Skoda, Volkswagen of Seat valt er weinig te halen voor de VAG groep, voor Audi en Lamborghini (prestige merken) is het veel interessanter. Porsche daarintegen is eigenelijk weer een los apart merk in de VAG groep (er was enkele jaren zelfs sprake dat Porsche de VAG groep zou kopen). Met de winst van Porsche in LeMans denk ik niet dat ze dat project ook weer zo snel laten stoppen. Audi zit al lang in de Endurance racerij, maar heeft nog wel DTM, dus eigenlijk ook weer twijfelachtig... Dan blijft ernog één merk over, Lamborghini. Of toch niet. Vergeet Bentley niet !! Is veel mee te halen in de VS en Azië + het merk vertegenwoordigd het jetset wereldje van de f1 wel. Prima exposure dus voor dat luxe merk.
Ja klopt, daarom ook, maar alles wat er binnen VAG gebeurt, hebben ze dus ook belang bij. Het is nog maar afwachten of dit gerucht waar is, maar ik juich het van harte toe. Zelf denk ik dus dat het om 1 van de duurste merken zal gaan binnen de VAG groep als het al gaat gebeuren. Porsche, erg erg kleine kans, dan Bugatti nog, maar met alleen de Chyron straks en wellicht een 2e model niet een merk met een groot gamma, dus blijven er naar mijn idee 2 over, Lamborghini en Bentley ! Met Lamborghini en goede power unit hebben ze een uiterst sterk wapen om er pr van te maken dat ze beter zijn dan Ferrari. Maar er zijn nog meer Rolls Royce rijders op de wereld dan Ferrari rijders en met Bentley op de engine cover maken ze daar ook wel sterke reclame mee + past dus goed bij het F1 wereldje.quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Porsche is ook voor 51% eigenaar van de VAG groep hoor, dus technisch gezien hebben die het voor het zeggen.
Lamborghini motoren klinkt wel stoer, die hebben ze ooit al gehad in de F1 toch? Al waren ze toen waardeloos volgens mij.
VAG groep de F1 in lijkt mij erg leuk, zelfs al zou het 'alleen' als motorenbouwer zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |