abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2015 @ 10:56:03 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155753970


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo
03. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6
05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
14. Fernando Alonso WDC 2005/06


Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo
33. Max Verstappen w/
55. Carlos Sainz Jr.


Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo
09. Marcus Ericsson?
12. Felipe Nasr?
36. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
28. Will Stevens
98. Roberto Merhi


Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Racekalender 2015


Wijzigingen 2015 uitgelegd
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 2 september 2015 @ 10:56:48 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155753981
LaPo

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:52 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Plus ze kopen een team voor een appel en een ei.. is geen drol waard nu ! Halen gelijk Malle Nado uit die auto (bedankt voor al je inzet onze spullen te slopen) en zetten Ocon in die wagen :D

Edit: Kan op tablet niet zo snel nieuwe topic openen.. Firefox doet vreemd .. :@
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_155753996
Dank voor het openen van nieuw deeltje Nils ^O^
pi_155754039
maldanado heeft Lotus meer gekost, dan wat hij aan sponsorgeld opgeleverd.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_155754156
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
pi_155754272
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
Misschien moet hij, die therapeut van Grosjean inhuren. Grosjean is van zijn regelmatige first lap crashes in 2012 afgekomen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_155754313
Ocon zetten ze niet in die auto volgend jaar. Geloof ik niks van. Misschien derde rijder ja, maar dat is het dan ook.

Heeft die trouwens voldoende punten bij elkaar geraced? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155754355
Dan denk ik dat als Perez naar Lotus/Renault gaat dat ze Ocon eerder in de FI zetten dan in de Lotus; die valt nog onder Mercedes toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 september 2015 @ 11:25:19 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155754527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
Hij heeft al een Formule 1-race gewonnen. Dat kan lang niet iedereen zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_155754560
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:07 schreef Meike26 het volgende:
Als ik dit artikel zo lees op Formule1.nl, dan denk ik dat er een rijderswissel aankomt tussen Perez en Maldonado. FI heft toch wel wat geld nodig en met wegvallen van Perez hebben ze wel wat poen nodig. En als Maldonado nou eens een psychiater vind (of hypnotiseur) die hem van zijn kronkel kan afhelpen, is hij snel en betrouwbaar.
Gaan we die discussie nu in twee topics voeren? Is al genoemd in het silly season topic.

Net zoals de motoren discussie, want daar zitten nog wat haken en ogen aan, omdat de leveranciers maar aan 4 teams mogen leveren, dus Red Bull met Mercedes en STR met Ferrari is nog geen uitgemaakte zaak.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155760004
RIP circuit Turkije:

quote:
Turkey’s chances of returning to the F1 calendar any time soon now appear dead.

Istanbul Park hosted grands prix between 2005 and 2011, with the Hermann Tilke-penned circuit famous for its challenging turn 8.

But the event collapsed for financial reasons and a lack of local interest.

Now, the track that reportedly cost almost $300 million to build is to become a used car dealership, the Turkish daily Sozcu reports.

A car rental company has reportedly signed a 10-year lease and plans to sell 25,000 cars per year from the facility, to be called Istanbul Park Auto Market. (GMM)
http://www.thisisf1.com/2(...)used-car-dealership/
pi_155762440
quote:
Kunnen de Turkse gelukzoekers hun nieuwe 2e hansje dan ook volgas hun wagentje testen in Turn 8 ?! :D
pi_155763383
quote:
http://f1today.nl/nl/nieu(...)de-toekomst-mogelijk

quote:
Een terugkeer van de Formule 1 naar het circuit van Istanbul Park in Turkije behoort gewoon tot de mogelijkheden. Recent dook een bericht op van een nieuwe eigenaar die de baan om zou toveren tot verhandelplek voor tweedehands auto's. Dat ligt toch iets genuanceerder.

Het circuit blijft intact en racen blijft centraal staan op Istanbul Park. Speed Week citeert Sadi Hezber van nieuwe eigenaar Intercity: "De autoverhuur en verkoop van tweedehands auto's zal slechts een van onze diverse activiteiten op Istanbul Park zijn. Intercity Istanbul Park heeft nog altijd een Grade 1-licentie van de FIA, dus Formule 1-races in de toekomst zijn hier gewoon mogelijk."

De laatste Turkse Grand Prix dateert van 2011, met Sebastian Vettel als voorlopig laatste winnaar op Istanbul Park. Het circuit nabij de stad in Turkije vormde in totaal zeven keer het strijdtoneel voor een Formule 1-race.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 2 september 2015 @ 22:08:14 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_155772264
Wat mij van de laatste jaren Turkije met name is bijgebleven zijn de schandalig lege tribunes.
Op plaatsen waar geen voedingsbodem is voor autosport moet je geen F1 race willen houden.
Zelfs de vele staatsmiljoenen voorkomen niet dat beelden zoals hieronder er erg slecht uitzien in de pers.



Met het circuit is niks mis, maar het ligt in het verkeerde land helaas.
  donderdag 3 september 2015 @ 08:05:48 #15
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_155779034
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat mij van de laatste jaren Turkije met name is bijgebleven zijn de schandalig lege tribunes.
Op plaatsen waar geen voedingsbodem is voor autosport moet je geen F1 race willen houden.
Zelfs de vele staatsmiljoenen voorkomen niet dat beelden zoals hieronder er erg slecht uitzien in de pers.

[ afbeelding ]

Met het circuit is niks mis, maar het ligt in het verkeerde land helaas.
Toen ik in Istanbul woonde ideaal.
Met de bus naar het circuit (wel ff flink frustreren als de chauffeur de weg kwijt raakt terwijl drie kwart van de bus het circuit ziet te liggen).
Toen zat ik eerste bocht.

En een keer toen ik weer in NL was (2009 waar het screenshotje van was) besloten om de volgende dag naar de race te gaan.
Om 9 uur 's avonds vliegtickets geboekt, zondag ochtend om 9 uur vliegen richting Istanbul.
Op de luchthaven de directe shuttle richting het circuit gegaan.
En een kwartier voor tijd zaten we op de tribune ^O^

Dat was mijn eerste Tilke baan waar ik was geweest maar die faciliteiten zijn toch stukken beter dan een standaard circuit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 3 september 2015 @ 09:08:36 #16
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155779598
Zonde, Turkije is echt een toffe baan _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 3 september 2015 @ 12:15:09 #17
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155783094
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 september 2015 @ 12:16:41 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_155783127
Zonde. Na het veerincident is hij een kleurloze coureur geworden
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 september 2015 @ 12:32:19 #19
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155783440
Jep, ik had gehoopt dat hij na dit seizoen klaar was om zijn plekje af te staan aan een jonge rijder.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_155783938
Nog een jaar Massa -O- Ik had het wel verwacht dat hij zou blijven volgend jaar, maar als er iemand veldvulling is, is hij het wel.
pi_155785324
En dan vanaf 2017 in 1 klap zonder Massa, Raikonen, Button en Alonso(?).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 13:54:29 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155785369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 13:52 schreef opreis het volgende:
En dan vanaf 2017 in 1 klap zonder Massa, Raikonen, Button en Alonso(?).
Alonso blijft, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Button zie ik liever vandaag dan morgen het veld ruimen, Massa zal er volgend jaar ook wel uitliggen. Met Räikkönen weet je het maar nooit, maar ik hoop dat hij blijft :)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_155785615
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alonso blijft, dat durf ik wel met zekerheid te zeggen. Button zie ik liever vandaag dan morgen het veld ruimen, Massa zal er volgend jaar ook wel uitliggen. Met Räikkönen weet je het maar nooit, maar ik hoop dat hij blijft :)
Alonso blijft alleen als de potentie erin zit met Honda en Mclaren om binnen nu en 2jaar een wk waardige auto te bouwen , Alonso gaat geen 3 jaar achterhoede P8 of Hoger rijden.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 14:19:49 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155785825
quote:
Opnieuw motorwissels voor McLaren

Fernando Alonso en Jenson Button zullen de komende Formule 1-race opnieuw tegen een gridpenalty aankijken. McLaren heeft besloten om een negende motor mee te nemen naar het Italiaanse Monza. Twee weken geleden in België deed het team hetzelfde, toen er zelfs twee nieuwe motors werden ingezet en het team in totaal 105 plaatsen straf kreeg.

Verder lezenmeer F1-nieuws
Meer :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 3 september 2015 @ 14:51:15 #25
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155786369
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 14:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Meer :')
Meteen even zo veel mogelijk straffen innen zodat ze bij de lagere snelheidsbanen genoeg verse motoren beschikbaar hebben ^O^
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 3 september 2015 @ 16:00:30 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155787830
quote:
Pirelli onthult oorzaak klapband Vettel

Pirelli heeft bekend gemaakt dat een uizonderlijke hoeveelheid sneden zijn ontdekt in de banden die gedurende het Belgische Formule 1-weekend zijn gebruikt. Tijdens het weekend werden Nico Rosberg en Sebastian Vettel slachtoffer van een spectaculaire klapband.

Verder lezenMeer F1-nieuws
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 3 september 2015 @ 16:01:03 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155787844
Ik verwacht alsnog een shitstorm van mensen die Pirelli niet geloven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_155796843
Het spenderen van tokens is begonnen. Mercedes komt met een nieuwe motor waarvoor alle 7 overgebleven tokens zijn opgebruikt. Ook Ferrari zal waarschijnlijk in Monza met een nieuwe verbeterde motor komen. Renault zal waarschijnlijk pas in Socchi of nog later met een nieuwe motor komen waarvoor alle 12 tokens gebruikt zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 september 2015 @ 21:15:31 #29
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_155797215
Het zou wat zijn als straks in Sochi blijkt dat Renault net zo sterk is als Mercedes en Ferrari :D

Maar dat zal haast wel niet
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_155797415
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 16:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
  donderdag 3 september 2015 @ 21:46:51 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155799123
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden. Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.

Een blamage voor pirelli, de sport en de FIA. Ik ben volledig klaar met die kutbanden. Geen gezeik meer, gewoon banden van goede kwaliteit die lang mee gaan en niet zomaar alle grip verliezen als je een keer wat te laat remt.

Godverdomme zeg, de F1 maakt het bijna onmogelijk om het nog leuk te vinden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155799689
quote:
13s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat? Hoe kun je tot zo'n belachelijke conclusie komen? Pirelli mag nogmaals de excuses aanbieden voor het suggereren dat het te maken had met het lang doorrijden.
Eens!
quote:
Bovendien blijft het een gotspe dat een band schijnbaar kan exploderen als de baan niet schoon is. Want dat is wat Pirelli zegt, de FIA moet de baan maar beter gaan schoonmaken vantevoren zodat de banden niet meer klappen. Bovendien wordt er niets gezegd over het buiten de baan rijden, volgens Pirelli is de baan zelf de oorzaak.
Oneens. Als de band kapot wordt gesneden door een stuk debris wat op de baan ligt, kan de band klappen. Zeker bij die hoge snelheden. Daar is niets tegen te doen.
quote:
Een blamage voor pirelli, de sport en de FIA. Ik ben volledig klaar met die kutbanden. Geen gezeik meer, gewoon banden van goede kwaliteit die lang mee gaan en niet zomaar alle grip verliezen als je een keer wat te laat remt.

Godverdomme zeg, de F1 maakt het bijna onmogelijk om het nog leuk te vinden.
Dan kijk je toch niet meer.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_155803349
Het is een utopie om banden te ontwikkelen die met 300+ over scherpe stukken debris/kerbs kunnen rijden zonder dat daar wel eens een lekke band door kan ontstaan. Touchés met frontwings gaan ook nog steeds voor lekke banden zorgen.
pi_155804073
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Verbaast me eigenlijk niets. Vettel reed elke ronde over de kerbstones daar. Niet een beetje, maar met de volledige wagen.
Toch mooi dat structureel naast het circuit rijden weer eens gevolgen had. Dat zou het vaker moeten hebben. Nou hoeft het niet elke keer een klapband te zijn. Maar Vettel mag dus wmb wel zijn excuses aanbieden. Of iig een vingerwijzing krijgen.
ben je gek ofzo? voor hetzelfde geld had vettel kapot geweest, die banden mogen gewoon nooit zomaar kapot gaan, zeker niet bij een hoge snelheid. pirelli mag gewoon even zijn excuses aanbieden dat het aan de baan lag, wat een onzin.
  vrijdag 4 september 2015 @ 11:03:17 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_155811096
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan kijk je toch niet meer.
IJdele hoop. De mensen die het hards roepen dat ze F1 niks meer aan vinden of 'kapotgemaakt' vinden schreeuwen het weekend daarna weer net zo hard. En maar blijven kijken. En maar blijven klagen dat het niet meer leuk genoeg is om te kijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')