abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155774158
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:30 schreef DoctorandusA het volgende:

[..]

Jep, oké dan staan we er wel ongeveer hetzelfde in denk ik.

[..]

Ja, op momenten blijf je het merken met hem. En over een, twee, of vijf jaar? Misschien wel helemaal niet meer. Niet meer dan de irritante quirks aan de doorsnee mens in elk geval. :) Ik streef er naar om mezelf constant te verbeteren.

Ik wacht even af hoe het nu op de langere termijn gaat met nieuwe mensen. Als ik weer wordt genegeerd dan ga ik het waarschijnlijk wel aan ze uitleggen.

Ten slotte vind ik het prima dat het opvalt dat ik wat anders ben. Iedereen is anders, en als ik een beetje raar ben: nou prima toch? Zolang mensen zich er niet aan irriteren en gewoon normaal met me willen omgaan.
Ik zie het algehele sociale spel als het uitstralen van positieve energie of negatieve energie. Bij positieve energie gaat het voor de wind/ben je populair en negatieve energie houd je mensen op afstand.

Zie dit als een heeeel moeilijk stabilisatiepunt.Iedereen kan wel eens in een top periode komen of in een mindere periode... je kent vast van die verhalen dat degene door een tegenslag (dus ineens negatieve energie) er erg slecht voorstaat en de vrienden op 1 hand kan tellen.

Daarnaast zijn veel mensen alsnog "als ik er beter van kan worden, wil ik daarmee bevriend zijn". Klinkt gek, maar als mensen hun kennis kunnen uitbereiden, sociaal in de ladder stijgen of kansen opengaan willen ze vriendjes worden.

Als ik het zo lees heb je weinig eigen hobby's/moet je jezelf daarin goed leren kennen. Daarnaast word je onzeker als bepaalde kennisgevechten in een gesprek naar voren komen, zorg ervoor dat je die kennis ook hebt om leuk mee te kunnen praten!

Met die kennissen in vrienden omzetten... tsja ik ben vaak vrolijk, probeer mezelf niet te serieus te zien en ontspannen te zijn + brede kennis te hebben. Het is dus best te doen om wat mensen te verzamelen om uit te gaan, maar vergeet niet... iedereen zit in een ontdekkingsfase 24/25. Dus de ene is ineens altijd bij z'n nieuwe relatie, de ander draait ineens door in carrière of gaat alsnog die master aan de andere kant van het land doen. Het is nu gewoon een harde periode van cool zijn, personal branding en geluk hebben een paar steuncontacten op te bouwen. (ik ben hier ook niet de beste in... als het voor de wind gaat staat mijn telefoon op gloeien, nu heb ik ff een mindere periode en klapt het als een blok beton op de grond). Maar probeer nu weer op mezelf te letten, sporten, kennis opbouwen enz.

Daarnaast zeg je een vriendin te willen, dit is weer een andere discipline. kort gezegd:
Vrienden zijn degene om te dollen, kennis te delen en gesterkt te voelen.
Vriendin is in eerste instantie een klik, goede energie voelen en daarna steeds meer op gevoel en de juiste lichtpuntjes in elkaar naar boven halen en naar elkaar toegroeien (maar doe dit heel ontspannen).

Als ik je bericht/situatie zo lees kan je zelfs het beste gaan reizen voor een half jaar. Dan ben je omringd haast constant in hostels, mensen om je heen en moet je mee/word je getraind hierin. Mocht je daar nu geen tijd voor hebben, boor zoveel mogelijk platformen aan om jezelf te verbeteren en de kans op nieuwe mensen te vergroten:
- sporten
- datingsite/tinder
- goede schoolprestaties/onderhoud goede contacten, dan ben jij ook weer van alles op de hoogte.
- lekker in de natuur ontspannen
- zoek wat extreme to-do dingen op om wat leuks te kunnen vertellen

[ Bericht 13% gewijzigd door faf op 02-09-2015 23:07:24 ]
pi_155776824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:30 schreef DoctorandusA het volgende:

Ja, op momenten blijf je het merken met hem. En over een, twee, of vijf jaar? Misschien wel helemaal niet meer. Niet meer dan de irritante quirks aan de doorsnee mens in elk geval. :) Ik streef er naar om mezelf constant te verbeteren.

Ik wacht even af hoe het nu op de langere termijn gaat met nieuwe mensen. Als ik weer wordt genegeerd dan ga ik het waarschijnlijk wel aan ze uitleggen.

Ten slotte vind ik het prima dat het opvalt dat ik wat anders ben. Iedereen is anders, en als ik een beetje raar ben: nou prima toch? Zolang mensen zich er niet aan irriteren en gewoon normaal met me willen omgaan.
Ik ben inmiddels al een jaar of tien goed bevriend met hem, ik merk het nog steeds aan hem, en hij heeft ook wel een handleiding, sommige dingen moet ik niet van hem verwachten of vragen, lukt hem gewoon niet.

Ik vind het geen probleem, want de punten waar ik rekening mee moet houden zijn overkomelijk, en verder is het een hele aardige toffe gozer, met ontzettend leuke originele humor. Ik denk wel dat als hij het me niet verteld had we nooit echt bevriend geraakt waren, dan had ik na een tijdje de boot afgehouden. Waarschijnlijk was ik me gaan storen aan bepaalde trekjes, maar nu ik weet dat hij gewoon moeite heeft met sommige dingen kan ik het plaatsen en ermee omgaan, hebben we afspraken over.

En met alle respect voor jouw doorzettingsvermogen, omdat het niet natuurlijk komt zal het altijd merkbaar blijven, mensen voelen dat aan. Betekent niet dat je niet sociaal bent, of geen vrienden kan hebben hoor. Die vriend van mij heeft een heel actief sociaal leven en ook een leuke vriendin. Hij heeft zijn leven prima op orde.
pi_155778304
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 00:32 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels al een jaar of tien goed bevriend met hem, ik merk het nog steeds aan hem, en hij heeft ook wel een handleiding, sommige dingen moet ik niet van hem verwachten of vragen, lukt hem gewoon niet.

Ik vind het geen probleem, want de punten waar ik rekening mee moet houden zijn overkomelijk, en verder is het een hele aardige toffe gozer, met ontzettend leuke originele humor. Ik denk wel dat als hij het me niet verteld had we nooit echt bevriend geraakt waren, dan had ik na een tijdje de boot afgehouden. Waarschijnlijk was ik me gaan storen aan bepaalde trekjes, maar nu ik weet dat hij gewoon moeite heeft met sommige dingen kan ik het plaatsen en ermee omgaan, hebben we afspraken over.

En met alle respect voor jouw doorzettingsvermogen, omdat het niet natuurlijk komt zal het altijd merkbaar blijven, mensen voelen dat aan. Betekent niet dat je niet sociaal bent, of geen vrienden kan hebben hoor. Die vriend van mij heeft een heel actief sociaal leven en ook een leuke vriendin. Hij heeft zijn leven prima op orde.
Nouja dan blijft het maar merkbaar... Maar ik weiger niks te doen om mezelf te verbeteren. Bovendien is niet iedereen met Asperger hetzelfde.

Maar goed, tof dat je ondanks zijn Asperger toch bevriend met hem wil blijven! :) Ik denk niet dat ik leuke vrienden krijg als ik ervoor uit kom het te hebben. Het risico is voor mij te groot. Ik vertel het alleen als ik erdoor in de ellende kom.

E: Het verrast me oprecht wel dat mensen nog een liefdesrelatie aangaan, wetende dat diegene Asperger heeft trouwens. Toch nog mensen die het een beetje snappen.

[ Bericht 2% gewijzigd door DoctorandusA op 03-09-2015 02:24:25 ]
pi_155783993
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 02:17 schreef DoctorandusA het volgende:

[..]

Nouja dan blijft het maar merkbaar... Maar ik weiger niks te doen om mezelf te verbeteren. Bovendien is niet iedereen met Asperger hetzelfde.

Maar goed, tof dat je ondanks zijn Asperger toch bevriend met hem wil blijven! :) Ik denk niet dat ik leuke vrienden krijg als ik ervoor uit kom het te hebben. Het risico is voor mij te groot. Ik vertel het alleen als ik erdoor in de ellende kom.

E: Het verrast me oprecht wel dat mensen nog een liefdesrelatie aangaan, wetende dat diegene Asperger heeft trouwens. Toch nog mensen die het een beetje snappen.
Klopt, iedereen die dat heeft is anders. Maar ik denk eerlijk gezegd ook dat je niet 'Asperger bent' maar een persoon met heel veel facetten en toevallig ook Asperger. Zo zie ik onze vriendschap ook, het is 'Piet' die toevallig ook Asperger heeft. Bij die vriend is het vooral merkbaar dat hij weinig initiatief toont, hij is niet degene die iets begint, maar wel iemand die meteen aanhaakt en meehelpt als er iets georganiseerd wordt.

Ik weet dat hij er lang mee geworsteld heeft, hij voelt het vrijwel nooit aan als een meisje avances maakt, en als hij iemand leuk vind vind hij het heel moeilijk om aan te voelen of er ook van de ander uit iets is. Nu heeft hij een vriendin die heel duidelijk is in dat soort dingen, en dat werkt voor hun beiden. Er zijn ook gewoon vrouwen die dat soort duidelijkheid prettig vinden, of het gewoon geen probleem vinden om daar rekening mee te houden, het is verder ook gewoon een prima gozer.

Hij heeft me vroeger wel honderduit gevraagd over relaties en verliefdheid en hoe je daar dan mee om 'moet' gaan. Hij heeft me wel eens verteld dat hij veel sociale vaardigheid van zijn vrienden heeft geleerd, door te kopiëren en te kijken of het voor hem ook werkt, trial and error.
  donderdag 3 september 2015 @ 13:04:55 #55
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_155784207
Ik krijg altijd zin in asperges als ik het woord asperger zie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')