quote:
Op woensdag 2 september 2015 20:30 schreef DoctorandusA het volgende:[..]
Jep, oké dan staan we er wel ongeveer hetzelfde in denk ik.
[..]
Ja, op momenten blijf je het merken met hem. En over een, twee, of vijf jaar? Misschien wel helemaal niet meer. Niet meer dan de irritante quirks aan de doorsnee mens in elk geval.

Ik streef er naar om mezelf constant te verbeteren.
Ik wacht even af hoe het nu op de langere termijn gaat met nieuwe mensen. Als ik weer wordt genegeerd dan ga ik het waarschijnlijk wel aan ze uitleggen.
Ten slotte vind ik het prima dat het opvalt dat ik wat anders ben. Iedereen is anders, en als ik een beetje raar ben: nou prima toch? Zolang mensen zich er niet aan irriteren en gewoon normaal met me willen omgaan.
Ik zie het algehele sociale spel als het uitstralen van positieve energie of negatieve energie. Bij positieve energie gaat het voor de wind/ben je populair en negatieve energie houd je mensen op afstand.
Zie dit als een heeeel moeilijk stabilisatiepunt.Iedereen kan wel eens in een top periode komen of in een mindere periode... je kent vast van die verhalen dat degene door een tegenslag (dus ineens negatieve energie) er erg slecht voorstaat en de vrienden op 1 hand kan tellen.
Daarnaast zijn veel mensen alsnog "als ik er beter van kan worden, wil ik daarmee bevriend zijn". Klinkt gek, maar als mensen hun kennis kunnen uitbereiden, sociaal in de ladder stijgen of kansen opengaan willen ze vriendjes worden.
Als ik het zo lees heb je weinig eigen hobby's/moet je jezelf daarin goed leren kennen. Daarnaast word je onzeker als bepaalde kennisgevechten in een gesprek naar voren komen, zorg ervoor dat je die kennis ook hebt om leuk mee te kunnen praten!
Met die kennissen in vrienden omzetten... tsja ik ben vaak vrolijk, probeer mezelf niet te serieus te zien en ontspannen te zijn + brede kennis te hebben. Het is dus best te doen om wat mensen te verzamelen om uit te gaan, maar vergeet niet... iedereen zit in een ontdekkingsfase 24/25. Dus de ene is ineens altijd bij z'n nieuwe relatie, de ander draait ineens door in carrière of gaat alsnog die master aan de andere kant van het land doen. Het is nu gewoon een harde periode van cool zijn, personal branding en geluk hebben een paar steuncontacten op te bouwen. (ik ben hier ook niet de beste in... als het voor de wind gaat staat mijn telefoon op gloeien, nu heb ik ff een mindere periode en klapt het als een blok beton op de grond). Maar probeer nu weer op mezelf te letten, sporten, kennis opbouwen enz.
Daarnaast zeg je een vriendin te willen, dit is weer een andere discipline. kort gezegd:
Vrienden zijn degene om te dollen, kennis te delen en gesterkt te voelen.
Vriendin is in eerste instantie een klik, goede energie voelen en daarna steeds meer op gevoel en de juiste lichtpuntjes in elkaar naar boven halen en naar elkaar toegroeien (maar doe dit heel ontspannen).
Als ik je bericht/situatie zo lees kan je zelfs het beste gaan reizen voor een half jaar. Dan ben je omringd haast constant in hostels, mensen om je heen en moet je mee/word je getraind hierin. Mocht je daar nu geen tijd voor hebben, boor zoveel mogelijk platformen aan om jezelf te verbeteren en de kans op nieuwe mensen te vergroten:
- sporten
- datingsite/tinder
- goede schoolprestaties/onderhoud goede contacten, dan ben jij ook weer van alles op de hoogte.
- lekker in de natuur ontspannen
- zoek wat extreme to-do dingen op om wat leuks te kunnen vertellen
[ Bericht 13% gewijzigd door faf op 02-09-2015 23:07:24 ]