abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155753459
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Niemand zegt ook dat het de waarheid is. Enkel dat ze ZP niet racistisch vinden.
Als ik nu iets zeg wat jij als beledigend opvat terwijl ik dat niet zo bedoel is het toch ook niet teveel moeite om in het vervolg de boodschap iets anders te formuleren?
pi_155753460
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Irrelevant of 83% dat vindt. 40 jaar geleden vond datzelfde percentage homoseksualiteit ook een ziekte.
bron?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155753478
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

bron?
Homoseksualiteit in de DSM.
  woensdag 2 september 2015 @ 10:27:50 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155753482
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Godverdomme, wat een domme 'cartoon'.
Moeite met sarcasme?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155753502
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Homoseksualiteit in de DSM.
daar ben ik me van bewust
Was meer benieuwd naar het percentage en onderzoek ofzo
Nja een feitendiscussie is dit niet meer he
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 september 2015 @ 10:29:28 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155753511
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

Moeite met sarcasme?
Nooit. Moeite met deze domme, tendentieuze cartoon zonder enig spoortje van humor.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155753520
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Irrelevant of 83% dat vindt. 40 jaar geleden vond datzelfde percentage homoseksualiteit ook een ziekte.
En als het verder geen invloed heeft op je leven doet het er verder toch niet toe? Of worden mensen die anti ZP zijn ook in gestichten gestopt?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155753538
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik nu iets zeg wat jij als beledigend opvat terwijl ik dat niet zo bedoel is het toch ook niet teveel moeite om in het vervolg de boodschap iets anders te formuleren?
Van mij hoeft dat niet als je het oprecht niet beledigend bedoelt.
pi_155753553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:29 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En als het verder geen invloed heeft op je leven doet het er verder toch niet toe?
Dat heeft het dus wel. :')
pi_155753574
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat heeft het dus wel. :')
Hoe dan?
pi_155753579
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:31 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Van mij hoeft dat niet als je het oprecht niet beledigend bedoelt.
Om misverstanden te voorkomen is dat misschien wel zo makkelijk. Ik begrijp niet waarom je dat niet zou doen als mensen daar moeite mee hebben. Er verandert per saldo geen fuck.
pi_155753644
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om misverstanden te voorkomen is dat misschien wel zo makkelijk. Ik begrijp niet waarom je dat niet zou doen als mensen daar moeite mee hebben. Er verandert per saldo geen fuck.
Of de ander is gewoon niet zo kleinzerig. Of hij denkt 2 tellen na en weet dan dat het niet zo bedoelt is
pi_155753666
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:37 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Of de ander is gewoon niet zo kleinzerig. Of hij denkt 2 tellen na en weet dan dat het niet zo bedoelt is
wat verwacht je nou van volk dat iemand aanhangt die racisme zag in de reactie van de overheid op de mh17?
pi_155753713
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:37 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat is voor mij niet echt een constructieve omgangsvorm en ik geloof ook niet dat dat voor jou geldt eigenlijk.
pi_155753753
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is voor mij niet echt een constructieve omgangsvorm en ik geloof ook niet dat dat voor jou geldt eigenlijk.
En welk bericht geeft ZP nu af dan? En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn andere vraag.
pi_155753767
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

En welk bericht geeft ZP nu af dan? En je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn andere vraag.
Op beide vragen heb je allang een antwoord, je leest dit topic tenslotte al wat langer mee dan alleen vandaag.
pi_155753809
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op beide vragen heb je allang een antwoord, je leest dit topic tenslotte al wat langer mee dan alleen vandaag.
Eigenlijk niet.
pi_155753841
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:47 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Eigenlijk niet.
Dan ga ik daar ook geen moeite in steken.
  woensdag 2 september 2015 @ 10:55:45 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155753965
Ik snap ook echt serieus deze discussie niet.

De huidige Zwarte Piet is grotendeels gemodelleerd naar een zwarte page uit voornamelijk een tekening van Jan Schenkman (maar ook andere bronnen). Dit is hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd uit ons koloniale verleden.
Hiervoor had St. Nicolaas zelfs helemaal geen 'knecht'.

Nu zijn er tegenwoordig individuen die hier aanstoot aannemen. En daar kun je dan als samenleving als volgt op reageren:

1. Je kunt inderdaad erkennen dat het beeld inderdaad wat problematisch overkomt (en ja misschien zelf racistisch). Hierdoor zullen de meeste tegenstanders zich ook gehoord/begrepen voelen en dit haalt meteen ook de kou uit de lucht .

2. Je negeert/verwerpt/ontkent het probleem volledig en noemt de tegenstanders aanstellers (en ook een aantal racistische termen*) waardoor deze zich gesterkt voelen in hun overtuiging dat (de meeste) Nederlanders een stel racistische klootmongolen zijn.

Welke van deze 2 opties is denk je het meest constructief?

*Vooral dit is erg handig als je aan wilt tonen dat je geen racist bent :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155753982
quote:
7s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan ga ik daar ook geen moeite in steken.
Komt je wel goed uit.
pi_155754048
pi_155754184
quote:
Die Poolse Pieten zie ik al jaren hier rondlopen (Den Haag) en inderdaad precies in zulke gezellige kleding.

Trainingspakken en jaren 80 outfits zijn ook favoriet bij de Poolse Piet.

Maar ze gaan helaas nooit meer mee terug met Sint zoals Zwarte Piet.
  woensdag 2 september 2015 @ 11:11:02 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155754230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:08 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Die Poolse Pieten zie ik al jaren hier rondlopen (Den Haag) en inderdaad precies in zulke gezellige kleding.

Trainingspakken en jaren 80 outfits zijn ook favoriet bij de Poolse Piet.

Maar ze gaan helaas nooit meer mee terug met Sint zoals Zwarte Piet.
Spanje is dan ook nogal uit de richting.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator woensdag 2 september 2015 @ 11:40:50 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155754899
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

De huidige Zwarte Piet is grotendeels gemodelleerd naar een zwarte page uit voornamelijk een tekening van Jan Schenkman (maar ook andere bronnen). Dit is hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd uit ons koloniale verleden.

Nu zijn er tegenwoordig individuen die hier aanstoot aannemen. En daar kun je dan als samenleving als volgt op reageren:

1. Je kunt inderdaad erkennen dat het beeld inderdaad wat problematisch overkomt (en ja misschien zelf racistisch). Hierdoor zullen de meeste tegenstanders zich ook gehoord/begrepen voelen en dit haalt meteen ook de kou uit de lucht .

2. Je negeert/verwerpt/ontkent het probleem volledig en noemt de tegenstanders aanstellers (en ook een aantal racistische termen*) waardoor deze zich gesterkt voelen in hun overtuiging dat (de meeste) Nederlanders een stel racistische klootmongolen zijn.

er is voor optie 1 gekozen maar dat was niet genoeg dus is het optie 2 geworden

#waarverhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155754918
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

Dat is nog maar de vraag. In Oost- en West-Indië kwam de klederdracht van Piet niet voor. Het is eerder gemodelleerd naar de wat exotischer geklede Zuid-Europeanen. Een pagepakje en een page is niet per definitie een slaaf, ook niet als hij uit Afrika komt.

quote:
Nu zijn er tegenwoordig individuen die hier aanstoot aannemen.
Zo zijn er ook figuren die aanstoot aannemen aan christelijke kruizen, minaretten of varkens. Gaan we al die lange tenen faciliteren? Lijkt me niet.

quote:
En daar kun je dan als samenleving als volgt op reageren:

Geen van beide.

quote:
Ah, dus als ik onterecht beschuldigd wordt van racisme dan kan moet ik dat toch erkennen om aan te tonen dat ik geen racist ben? :{
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')