Woon al mijn hele leven in Drenthe en heb het nog nooit gehoord.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hier wel, misschien iets van het platteland?
Same here.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:37 schreef Zitkussen4 het volgende:
Die 'all day zeiken' evenement komt mijn strot uit.
'Briek' is ook Fries.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Oom/tante zegger klinkt ook wel een beetje briek hoor.
In het Fries is het omke/tante sizzer. Klinkt voor mij logischer
Ik heb ook heel lang gedacht dat 'briek' een Nederlands woord was. Tot ik naar Rotterdam verhuisde en het een keer gebruikte en iedereen 'quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:19 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Sorry. Ik kom niet buiten Fryslân, ik weet niet hoe de rest van Nederland praat
Oepsquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb ook heel lang gedacht dat 'briek' een Nederlands woord was. Tot ik naar Rotterdam verhuisde en het een keer gebruikte en iedereen '' deed.
Ja dus schijnbaar: https://www.facebook.com/Hoaxmelding/posts/483993715094731:0quote:Op maandag 14 september 2015 09:30 schreef Mieshka het volgende:
[..]
Zijn die 'help de zorg' plaatjes soms een nieuw projectje van Peter van Opdorp?
Gewoon moeilijk om te lezenquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Godverdomme, oogaids
niet eens in Comic Sans. Valt me nog meequote:Op dinsdag 15 september 2015 20:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Godverdomme, oogaids
Als je het zo bekijkt is mijn vader een 'zoonzegger'quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:24 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Iemand die jou oom noemt.
Logisch toch?
Echt bizar hoe sommige mensen denken.quote:Op maandag 14 september 2015 17:21 schreef snakelady het volgende:
Ik denk dat ik maar eens een break ga nemen van FB, ik kan al die haat en onmenselijkheid echt niet meer aan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook echt van mensen waarvan ik het niet had verwacht, of ik pleur gewoon de helft uit mijn vriendenlijst, dat kan ook nog natuurlijk.
Nee jij bent toch de zoonquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:55 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Als je het zo bekijkt is mijn vader een 'zoonzegger'
Ja en dus een vaderzegger.quote:
Inderdaad, een soort van "I feel ya, bro!" knop.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:03 schreef Gehenna het volgende:
https://tweakers.net/nieu(...)mee-knop-testen.html
Binnenkort een 'Ik voel me je mee'-knop
Ik mis hyves
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |