abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155725365
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:04 schreef kree het volgende:

[..]

Vergelijk het dus met kruistochten. Van 600 jaar terug dus, zie linkje hiervoor enzo.

De Eerste Kruistochten waren aanvankelijk een reactie op islamitische expansie maar goed.
pi_155725368
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:58 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Dat de islam 500 jaar achterloopt is natuurlijk achterhaald, als de extremisten als norm worden aangehaald om dat te beweren kan je dat er moeilijk uit halen. Je gaat ook geen Sufi's vergelijken met de christelijke terroristen om te zeggen dat het christendom zoveel eeuwen achterloopt.
Het feit dat het in islamitische landen vrijwel onmogelijk is om openlijk als bijvoorbeeld atheïst of homoseksueel door het leven te gaan, laat zien dat er nog veel ruimte is voor vooruitgang.
pi_155725372
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:05 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Wat te doen met de christelijke koppenzagers dan?
DIe moet je meer uitleggen? ;)
Do what you love, love what you do!
pi_155725384
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:05 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het feit dat het in islamitische landen vrijwel onmogelijk is om openlijk als bijvoorbeeld atheïst of homoseksueel door het leven te gaan, laat zien dat er nog veel ruimte is voor vooruitgang.
Ongetwijfeld, heeft genoeg kwalen waarmee het kampt, maar hetzelfde is het geval in de seculiere dictaturen, het is niet alsof ze daar in een Nirvana leven.
pi_155725391
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:06 schreef kree het volgende:

[..]

DIe moet je meer uitleggen? ;)
Je bent je er van bewust dat moslims door christenen worden onthoofd mag ik hopen?
pi_155725393
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:05 schreef starla het volgende:

[..]

Ga daar toch niet serieus op in...hoe kom je aan dat getal? 100 keer?!? Bron?! :')
Nja jah dat is maar een blabla nr. om aan te geven hoe erg ik het vindt, IS probeert de middeleeuwen te overtreffen, maar gaat het niet om.

Ik wil er best wel serieus op in gaan waarom ik een geloof aan hang en waarom IS nu anders is en hoe dat staat ook in de geschiedenis :)
pi_155725403
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:07 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Je bent je er van bewust dat moslims door christenen worden onthoofd mag ik hopen?
bron?
pi_155725407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:08 schreef kree het volgende:

[..]

bron?
Meen je dit nou?
pi_155725417
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:07 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, heeft genoeg kwalen waarmee het kampt, maar hetzelfde is het geval in de seculiere dictaturen, het is niet alsof ze daar in een Nirvana leven.
Hetzelfde zie je sowieso overal waar één religie of ideologie een zeer dominante positie heeft.
pi_155725419
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:08 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
ja, al is het ter info, ik sluit het namelijk niet uit, maar dan heb je het niet over doorsnee christen in Europa zeker te weten.
pi_155725441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:09 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Hetzelfde zie je sowieso overal waar één religie of ideologie een zeer dominante positie heeft.
Jep, daarom ageer ik daar ook op, secularisme kan net zo vernietigend zijn als het draait om de macht.
pi_155725451
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:09 schreef kree het volgende:

[..]

ja, al is het ter info, ik sluit het namelijk niet uit, maar dan heb je het niet over doorsnee christen in Europa zeker te weten.
Afrika, in het Centraal Afrikaanse Republiek doen ze echt niet onder aan IS.
pi_155725462
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:11 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Ja ik wacht ff op iets specifieks hoor voor ik er op inga?
pi_155725464
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:11 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Open er een topic over.
pi_155725478
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:11 schreef kree het volgende:

[..]

Ja ik wacht ff op iets specifieks hoor voor ik er op inga?
Zoiets?
pi_155725481
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:10 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Jep, daarom ageer ik daar ook op, secularisme kan net zo vernietigend zijn als het draait om de macht.
Nee, niet secularisme. Dat is geen ideologie te noemen. Eerder nazisme of communisme. Dat kan destructief zijn. De scheiding tussen geloof en overheid leidt niet tot onderdrukking.
pi_155725484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:12 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Open er een topic over.
Ksst.
pi_155725492
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:07 schreef kree het volgende:

[..]

Nja jah dat is maar een blabla nr. om aan te geven hoe erg ik het vindt, IS probeert de middeleeuwen te overtreffen, maar gaat het niet om.

Ik wil er best wel serieus op in gaan waarom ik een geloof aan hang en waarom IS nu anders is en hoe dat staat ook in de geschiedenis :)
Je intenties zijn goed, die van triggershit zijn alleen wat minder, althans zo komt het over: splitting hairs als het evident op nattevingerwerk aankomt, extremen aanhalen en dan heel naïef afvragen wat gemiddeld is...

Kijk voor de grap eens naar dit kaartje:

http://www.economist.com/(...)13/12/daily-chart-15

Goh, wat hebben die landen gemeen? Maar nee, erg seculier en allemaal, stuk voor stuk extreme landen...niet een normaal Islamitisch land, nee dit kaartje laat alleen de extreme landen zien...
I feel kinda Locrian today
pi_155725493
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:13 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee, niet secularisme. Dat is geen ideologie te noemen. Eerder nazisme of communisme. Dat kan destructief zijn. De scheiding tussen geloof en overheid leidt niet tot onderdrukking.
Valt over te discussieren denk ik, zolang het gebeurd onder een seculiere regime.
pi_155725495
quote:
incident is dat, ze moeten ff thee drinken met elkaar enzo.

Ik doelde t meer op grotere zaken enzo
pi_155725515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:14 schreef kree het volgende:

[..]

incident is dat, ze moeten ff thee drinken met elkaar enzo.

Ik doelde t meer op grotere zaken enzo
Hoeveel incidenten zou je willen zien dan om te concluderen dat ieder mens en groep enge dingen kan doen.
pi_155725516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:14 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Valt over te discussieren denk ik, zolang het gebeurd onder een seculiere regime.
Nee, dat is een vergelijking als Hitler had een snor, dus leiders met een snor zijn onderdrukkers. Het gebeurt onder een seculier regime, niet 'omdat' het een seculier regime is.
pi_155725539
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:14 schreef starla het volgende:

[..]

Je intenties zijn goed, die van triggershit zijn alleen wat minder, althans zo komt het over: splitting hairs als het evident op nattevingerwerk aankomt, extremen aanhalen en dan heel naïef afvragen wat gemiddeld is...

Kijk voor de grap eens naar dit kaartje:

http://www.economist.com/(...)13/12/daily-chart-15

Goh, wat hebben die landen gemeen? Maar nee, erg seculier en allemaal, stuk voor stuk extreme landen...niet een normaal Islamitisch land, nee dit kaartje laat alleen de extreme landen zien...
Nou, als je ff wereldlijder zou kunnen zijn, wat is dan jou oplossing of weg daarnaar dan denk ik?

Ik weet het echt niet, vooral wat ik denk, hou die zooi ff lekker ten zuiden/midden oosten :)
pi_155725545
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:15 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee, dat is een vergelijking als Hitler had een snor, dus leiders met een snor zijn onderdrukkers. Het gebeurt onder een seculier regime, niet 'omdat' het een seculier regime is.
Alsof het niet genoeg was dat Dawkins daar steeds mee probeert weg te komen met zo een argument nu ineens ook op FOK!? Ik vertrouw er op dat je bijvoorbeeld bekend met de Turkse geschiedenis bent en daar nadrukkelijk en heel concreet hele enge dingen zijn gedaan in de naam van het preserveren en 'overwinnen' van secularisme?
pi_155725559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:15 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Hoeveel incidenten zou je willen zien dan om te concluderen dat ieder mens en groep enge dingen kan doen.
Nee, ik vraag om de verhouding wat IS rechtvaardigt aan martelen en ellende, en hoever de Christelijke gemeenschap er is om wel toch mensen uit die regio te helpen, onder het mom van christelijk bezig zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')