twitter:pepijnnagtzaam twitterde op maandag 31-08-2015 om 17:37:23Bijzonder bericht. Wilders 'geschokt' door geheime informatie waarover hij niets mag zeggen http://t.co/ph6HENVXAf reageer retweet
Nou jongens, wat denken jullie dat het is?quote:Wilders 'geschokt' door geheime informatie.
PVV-leider Wilders zegt dat hij bij een geheim overleg iets schokkends heeft gehoord. Maar omdat het verboden is om iets over de vergadering naar buiten te brengen, kan hij niet zeggen waar het over gaat.
De informatie zou vorige week op tafel zijn gekomen tijdens een overleg van de Kamercommissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten, ook wel de commissie Stiekem genoemd. Daarin vergaderen tien fractievoorzitters van politieke partijen met betrokken ministers of de coördinator Terrorismebestrijding over zaken die vaak staatsgeheim zijn.
De PVV-leider dient morgen een motie in waarin hij het kabinet oproept om het beleid te wijzigen. Het is voor het eerst dat dit gebeurt naar aanleiding van een vergadering van de commissie Stiekem.
Waar Wilders geschokt door is, kan hij dus niet zeggen. "Ik mag en zal daar niks over zeggen, maar ik doe dit niet lichtvaardig. Ik zit al bijna tien jaar in de commissie en dit is de eerste keer dat ik dit doe."
De PVV-leider is van plan om zijn motie morgen in te dienen, op de eerste vergaderdag na de zomervakantie.
En nu zeker niet, want geheime informatie.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
Haha, briljant. Eens kijken hoeveel media-aandacht hem dit nu weer oplevert, want om de inhoudelijke kant is het hem echt niet te doen.
Eerste waar ik aan dacht was: Wilders bekeert zich tot islam, net als Arnoud van Doorn. En dat-ie dan zelf geschokt is.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
Haha, briljant. Eens kijken hoeveel media-aandacht hem dit nu weer oplevert, want om de inhoudelijke kant is het hem echt niet te doen.
quote:Wilders hint op terreurdreiging
Is Nederland ontsnapt aan een terreuraanslag? Staan terroristen op het punt er een te plegen? Volgens PVV-leider Wilders heeft hij in de zogeheten 'commissie Stiekem' informatie gekregen die 'dusdanig schokkend' was dat hij het kabinet wil bewegen zijn beleid te veranderen.
Wat Wilders precies heeft gehoord, mag hij niet zeggen. Wat de tien fractievoorzitters te horen krijgen in de commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten moeten ze immers strikt geheim houden. Lekken uit de commissie is strafbaar. Omdat fractievoorzitters en vakministers informatie die de ronde doet in ’commissie Stiekem’ zelfs niet mogen bespreken met partijgenoten die over het onderwerp gaan, wordt ze zelden politiek verzilverd.
Toch wil Wilders dat proberen. De PVV-voorman zal dinsdag bij hervatting van het politieke jaar vragen om een speciaal overleg waarin hij het kabinet kan oproepen het terrorismebeleid te veranderen. Probleem is dat dit gebeurt in een vergadering van de Tweede kamer die wél openbaar is.
Wilders mag daar dus niet zeggen waar het over gaat en wat het kabinet volgens hem precies anders moet doen. „Ik zal daarin niets geheims openbaren, dus het zal een rare motie worden." Wilders verwijst naar een vergadering van de commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten van vorige week, na de verijdelde aanslag in de Thalys-trein.
Bron: Telegraaf
Daarom juistquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Terreurdreiging? Meeste NL'ers hebben dan deze reactie --->.
Hij moet nu wel zeggen wat het is, lijkt me idd.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Daarom juist
Als Wilders liever de veiligheid van de Nederlandse burger opoffert om "niet strafbaar" te zijn is hij sowieso geen geschikte volksvertegenwoordiger.
het is wink wink, nudge nudge!quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]twitter:pepijnnagtzaam twitterde op maandag 31-08-2015 om 17:37:23Bijzonder bericht. Wilders 'geschokt' door geheime informatie waarover hij niets mag zeggen http://t.co/ph6HENVXAf reageer retweet
Nou jongens, wat denken jullie dat het is?
Hoe lang kan hij zijn geheim bewaren?
En heeft het iets met moslims te maken, wink, wink, notch, notch, he said knowingly....
yep.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:05 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
het is wink wink, nudge nudge!
belastingdienst weer op volle kracht?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:13 schreef Woestijnvos het volgende:
Er zullen binnenkort wel aanslagen komen.
Als ze dat weten, kunnen ze dat verijdelen, toch?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:13 schreef Woestijnvos het volgende:
Er zullen binnenkort wel aanslagen komen.
De vraag is niet of, maar wanneer Nederland het doelwit wordt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Terreurdreiging? Meeste NL'ers hebben dan deze reactie --->.
Dat kunnen ze alleen als ze verdachten afluisteren.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ze dat weten, kunnen ze dat verijdelen, toch?
Joh ze luisteren zelfs mijn grootmoeder af, die al 20 jaar dood is...quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:14 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Dat kunnen ze alleen als ze verdachten afluisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |