Ik denk niet dat je neger moet zijn om te begrijpen waarom het kwetsend kan zijn. Nogal een drogreden.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Inderdaad. Kon sp3c maar eens een tijdje door het leven gaan als neger. Dan zou hij pas begrijpen hoe schadelijk dit alles wel niet is.
Dat zou 'm leren.
Nee maar het zou die vlegel wel helpen, toch? Ik zie het al voor me. Smullen, man.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je neger moet zijn om te begrijpen waarom het kwetsend kan zijn. Nogal een drogreden.
Nee. Omdat dit een discussie is met goede argumenten tegenover wat gerommel. Er zijn over het algemeen geen argumenten aan de pro-kant buiten 'wij vinden omdat wij dat vinden". Veel gematigden lezen zich liever in dan dat ze de hakken in het zand zetten en staan al vrij snel aan de kant van verandering. Ik ken er zelf in elk geval 3.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
DIE traditionelen zijn net zo intolerant als de fanatieke anti-Pieten, en beiden zijn voor geen rede vatbaar. Je kan dat groepje traditionelen dan ook niet over een kam scheren met de grote groep die gewoon op een normale manier voor de traditie zijn. Kan je voor die grote groep wél begrip opbrengen of blijf je in een generalisatie hangen?
dat geld eigenlijk voor beide kampenquote:Op dinsdag 1 september 2015 19:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee. Omdat dit een discussie is met goede argumenten tegenover wat gerommel. Er zijn over het algemeen geen argumenten aan de pro-kant buiten 'wij vinden omdat wij dat vinden". Veel gematigden en zich liever inlezen dan dat ze de hakken in het zand zetten staan al vrij snel aan de kant van veranderingen. Ik ken er zelf in elk geval 3.
Waarom dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee maar het zou die vlegel wel helpen, toch?
Tsja, zwarte piet is een karikatuur van een zwarte slaaf. Die karikatuur heeft verschillende kenmerken. De huiskleur is daar gewoon een van.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat ik daar niets kwalijks in zie, ik ben het ook en ik ben ook geen racisme
Ik zie hoofdzakelijk oneliners uit het prokamp komen. Niets waar echt op te bouwen valt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat geld eigenlijk voor beide kampen
Gelukkig wonen er geen zwarte slaven in Nederland. Dat zou wel ongemakkelijk zijn anders. Gelukkig wonen er in Nederland alleen maar vrije burgers die allemaal flink doorvoed en verwend zijn door het systeem en die stuk voor stuk stiekem over niks beters te klagen hebben dan spurieuze nonsens.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Tsja, zwarte piet is een karikatuur van een zwarte slaaf. Die karikatuur heeft verschillende kenmerken. De huiskleur is daar gewoon een van.
Ach, je argument is "slavernij bestaat niet meer dus kan de herinnering er aan niet kwetsend zijn"?quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Gelukkig wonen er geen zwarte slaven in Nederland. Dat zou wel ongemakkelijk zijn anders. Gelukkig wonen er in Nederland alleen maar vrije burgers die allemaal flink doorvoed en verwend zijn door het systeem en die stuk voor stuk stiekem over niks beters te klagen hebben dan spurieuze nonsens.
Wiens herinnering?quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ach, je argument is "slavernij bestaat niet meer dus kan de herinnering er aan niet kwetsend zijn"?
Tsja. Lekker makkelijk.
ik vind een zwarte huidskleur nou niet bepaald een kenmerk van een slaaf eerlijk gezegd ... ik kan me goed voorstellen dat er meer negers zijn die problemen met die stelling hebben dan met Zwarte Pietquote:Op dinsdag 1 september 2015 19:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Tsja, zwarte piet is een karikatuur van een zwarte slaaf. Die karikatuur heeft verschillende kenmerken. De huiskleur is daar gewoon een van.
Lees jij de topics wel? Ik kan je bv de posts van SuicideErrorist wel aanraden anders.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie hoofdzakelijk oneliners uit het prokamp komen. Niets waar echt op te bouwen valt.
ik zie uit het propieten kamp hoofdzakelijk ellenlange teksten over obscure oninteressante feestjes die her en der in Europa gevierd worden/werdenquote:Op dinsdag 1 september 2015 19:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie hoofdzakelijk oneliners uit het prokamp komen. Niets waar echt op te bouwen valt.
Jij zegt "de herinnering is kwetsend voor mensen". Wiens herinnering. Je snapt dat dingen door MENSEN herinnerd worden en dat herinneringen zelf niet esoterische entiteiten zijn die los van mensen leven toch?quote:
Ok, Henk.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind een zwarte huidskleur nou niet bepaald een kenmerk van een slaaf eerlijk gezegd ... ik kan me goed voorstellen dat er meer negers zijn die problemen met die stelling hebben dan met Zwarte Piet
dat hij zwart is maakt het nog geen slaaf en de kenmerkingen die het een slaaf gemaakt zouden kunnen hebben zitten er simpelweg niet meer op, wat is het probleem dan nog?
het karakter is zwart ja, daarom heet hij zwarte piet ... nou en
zie je?quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ok, Henk.
Of je bent te dom om het te snappen of je hebt een gebrek aan empathie.
Kies zelf maar welke en dan houden we het daarop.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij zegt "de herinnering is kwetsend voor mensen". Wiens herinnering. Je snapt dat dingen door MENSEN herinnerd worden en dat herinneringen zelf niet esoterische entiteiten zijn die los van mensen leven toch?
Dus vertel mij even wie die pijnlijke herinneringen draagt?
Je zegt het alsof er iets mis mee is.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
zie je?
de ad hominem in een oneliner
Jammer zeg.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.
sommige mensen vinden dat kwetsendquote:Op dinsdag 1 september 2015 19:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je zegt het alsof er iets mis mee is.
Beetje kinderachtig dit wel. Ik probeer een gedachtengang met je te doorlopen maar je ziet waarschijnlijk al dat het voor je doodloopt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:27 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat valt wat mij betreft best mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |