laat ze eerst maar eens uitleggen wat er precies zo kwetsend aan isquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat kan.
Of je kunt deze mensen tegemoet komen door de kwetsende elementen uit het feest weg te halen.
Keuzes..
In een democratie kun je niet altijd je zin krijgen, zeker niet als je ver in de minderheid bent.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat kan.
Of je kunt deze mensen tegemoet komen door de kwetsende elementen uit het feest weg te halen.
Keuzes..
Je snapt niet wat er kwetsend is aan een negerslaaf karikatuur op een kinderfeest?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
laat ze eerst maar eens uitleggen wat er precies zo kwetsend aan is
Nou, dan organiseer jij je sinterklaasfeest toch gewoon met zwarte pieten?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
In een democratie kun je niet altijd je zin krijgen, zeker niet als je ver in de minderheid bent.
Ik ben ook wel eens gekwetst. Je punt is?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:43 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je snapt niet wat er kwetsend is aan een negerslaaf karikatuur op een kinderfeest?
nee ik snap niet wat er kwetsend is aan zwarte piet want daar hadden we het overquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:43 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je snapt niet wat er kwetsend is aan een negerslaaf karikatuur op een kinderfeest?
Of iedereen die geen zwarte piet wilt doet het met Paarse.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:44 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nou, dan organiseer jij je sinterklaasfeest toch gewoon met zwarte pieten?
Ach gut, de Fok!Kleuter mag ook weer een uurtje computeren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens gekwetst. Je punt is?
Ok. Als je dat niet snapt dan houdt het wel een beetje op denk ik.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee ik snap niet wat er kwetsend is aan zwarte piet want daar hadden we het over
Hey! Je zegt eindelijk eens iets zinnigs.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Of iedereen die geen zwarte piet wilt doet het met Paarse.
Jij kan echt niet normaal doen hè?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:47 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ach gut, de Fok!Kleuter mag ook weer een uurtje computeren.
Nu jij nog, hebben we nog iets wat op een discussie lijktquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hey! Je zegt eindelijk eens iets zinnigs.
ja dat is een beetje een probleem hequote:Op dinsdag 1 september 2015 18:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ok. Als je dat niet snapt dan houdt het wel een beetje op denk ik.
Volgens mij heb je echt een flink gebrek aan empathie als je niet snapt waarom deze karikatuur kwetsend kan zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is een beetje een probleem he
men is niet in staat om fatsoenlijk uit te leggen wat er kwetsend aan is en als je er naar vraagt krijg je dit soort reacties en nietszeggende oneliners als 'zwarte piet is racisme'
dan staan mensen idd niet te springen om het af te schaffen nee
ik kan ook wel een lelijk tshirt maken met 'voetbal is terreur' erop maar daarme is het nog niet direct afgeschaft denk ik
maar je kunt het niet uitleggen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt een flink gebrek aan empathie als je niet snapt waarom deze karikatuur kwetsend kan zijn.
quote:
Ik probeer toch echt mij in te leven en ik heb de geschiedenis van het feest bekeken en gelezen, maar ik kan echt totaal niet inzien hoe dit kwetsend is. Ik heb 2 adoptiekinderen die uit afrika komen en ook aan hun gevraagd, maar zij zien het ook niet.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt een flink gebrek aan empathie als je niet snapt waarom deze karikatuur kwetsend kan zijn.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Inderdaad. Kon sp3c maar eens een tijdje door het leven gaan als neger. Dan zou hij pas begrijpen hoe schadelijk dit alles wel niet is.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:53 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
ik denk dat het de combinatie van kenmerken is die jij noemt. Het zwart zijn is daar één van.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
in eerste instantie, snapte ik het nog wel
de domme jolige zwarte als knecht van de sint, surinaams accent en alles ... daarvan snapte ik het nog wel maar dat is aangepast
nu is het gewoon een leuke zwarte kerel met een wat oubollig outfit aan die snoep uitdeelt en de sint helpt, ik zie werkelijk niet wat het probleem nog is
puur het feit dat hij zwart is?
hoe is dat in godsnaam kwetsend?
wat zwart en snoep uitdelen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
ik denk dat het de combinatie van kenmerken is die jij noemt. Het zwart zijn is daar één van.
Precies en het zwart zijn is dus het laatste kenmerk.quote:Op dinsdag 1 september 2015 19:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat zwart en snoep uitdelen?
die andere kenmerken die ik noem zijn er zoals gezegd al uit
omdat ik daar niets kwalijks in zie, ik ben het ook en ik ben ook geen racismequote:Op dinsdag 1 september 2015 19:10 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Precies en het zwart zijn is dus het laatste kenmerk.
Waarom snap je de andere kenmerken wel en het zwart zijn niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |